Zlatno doba auto industrije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    TVR Typhon 4.0 C:

    Motor:

    6 cilindara u redu, 24V DOHC, 96,0x92,0 mm, 3.966 ccm, kompresioni odnos ??, mehanicki kompresor, 434 kW (590 KS) pri 7.750 o/min., 565 Nm pri 6.650 o/min., na zadnje tockove, 6 stepeni prenosa.

    Napomena: Ovo je TVR-ov motor, koji se pravi samo za njih po njihovom projektu, dakle nije neki buy-in motor, pa modifikovan.

    Karoserija:
    4367x1880x1210 mm (DxSxV), masa 1.235 kg, gume prednje 245/35 ZR 19, gume zadnje 275/35 ZR 19, samoventilirajuci diskovi i napred i pozadi, rezervoar za gorivo zapremin 65 litara, kupe za dve osobe

    Performanse:
    Ubrzanje 0-100 km/h 3,7 sekundi, maksimalna brzina 320 km/h.

    Izvor: Auto, Motor und Sport godisnjak za 2006. godinu, str. 264-265
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      Originally posted by prolupator
      Ubrzo cemo imati i motore za zamenu kao akumulatore... DO 1000 ccm sa dva turba i kompresorom
      Zasto da ne? Iz motora od 1 litra mozes dobiti 100 KS bez vecih muka, sa lepih 150 Nm ili tu negde o. momenta. Drugim recima, ekvivalent danasnjeg motora od 1.6 litara.

      Iako ce zbog turba piti vise od motora od 1 litra, opet ce piti manje od motora od 1.6 litara, pa kada sve izvagas, na cistom si dobitku. Ponasace se u svemu kao da je 1.6, ali ce da pije kao da je recimo 1.3. Sto je najbitnije, imace cistocu izduvnih gasova koju drugacije tesko da ce postici za iste pare.

      Sto ce dovesti do veoma ozbiljnih pomeranja na trzistu, jer ce takav motor ujedno konkurisati i dizelima, koji vise nece moci da se takmice sa benzincima kada se benzincima doda turbo. Za 100 KS, cak i sa najsavremenijom tehniku, dizelu i dalje treba 1,5-1,6 litara, trosice malo vise od benzinca, ali ce biti gadniji zbog izduva i filtera za cadj, koji benzincu ne treba.

      Cisto kao primer, Daihatsu motor od 1.3 litra, turbo: 72x79,7 mm, 1.298 ccm, 95 kW (129 KS) pri 6.400 o/min., 170 Nm pri 2.800 o/min, kompresioni odnos 8,5:1, trosi BMB 95. Ovo su brojke na nivou VW motora od 2 litra SOHC, i blizu VW motora od 2 litra, 20V DOHC. Jos je ovo verzija za malo sportskije vozilo (YRV Sport), pa ima malo manji nadpritisak u korist malo visih obrtaja, koliko da bude sa brzim odzivom.

      Sve su to vesnici onoga sto sada dolazi.
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • DejanV
        CBC Senator XXL
        • 19.07.2005
        • 682
        • Beograd

        Originally posted by sri98
        Originally posted by DejanV
        Spomenuh S-2000 jer nudi 120 KS/litru, takodje atmosferski, sto je urednike "Auto, Motor und Sport" navelo da je krste "motorcikl na 4 tocka".
        Normalno kada su motor projektovali iz moto dela Honde i vrti se na 9000 i nesto.
        Po specifikaciji: 87x84 mm, 1.997 ccm, kompresioni odnos 11,0:1, 176 kW (240 KS) pri 8.300 o/min/, 208 Nm pri 7.500 o/min.

        Ja volim navijene motore, ali ovde ga bas malo preterase. Taj pocinje da zivi tek iznad 4.500 o/min nagore, sto bas i nije mnogo zgodno za gradsku voznju. I plus zahteva BMB 98, koga kod nas ni formalno nema.

        Uzgred, koliko da me niko ne shvati pogresno, licno sam veliki postovalac Honde. Najiskrenije, od svih Japanaca u ponudi, jedino bih kupio Hondu bez dvoumljenja. Uvek sam ih nekako shvatao kao japansku verziju Alfa Romea, sposobnu da bez blama stane svakome na crtu.
        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

        Comment

        • AreOut
          CBC Senator XXL
          • 22.07.2006
          • 590
          • Zabjelo

          A ne ne Alfa je italijanska verzija Honde

          Btw da li ozbiljno mislis da TVR ima veci uticaj na autoindustriju od Civica koji se proda u hiljadu puta vise primjeraka?!

          I nisam ukapirao poentu o snazi na tocku, ima li auta koji nema gubitaka u prenosu snage?!
          http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            Naravno da ne mislim, za taj model Honde sam rekao da ima marginalan uticaj, a za TVR mogu slobodno da kazem da ima tacno nulti uticaj. Moja poenta i jeste bila u tome - UVEK ce biti egzotike (Bogu hvala!), koja ce grejati srce nama entuzijastima, ali u stvarnom svetu, njihov znacaj za neke opste trendove auto industrije je praticno apsolutna nula.

            Sto se snage na tocku tice, naravno da svi imaju gubitke, nema savrsenog prenosa, ali postoji jako veliki raspon u industriji kao celini, od gubitaka tipa -16...17% do rezultata tipa +2%. Uostalom, sto da ti ja pricam ono sto mozes videti i sam:



            pa pogledaj. Ako bi se ista moglo nazvati zajednickom odlikom manje-vise svih, to bi onda bio neobuzdani optimizam proizvodjaca prilikom deklarisanja snage vozila.

            Ali ponekada i objasnjenje zasto neki automobili nemaju deklarisane performanse.
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • AreOut
              CBC Senator XXL
              • 22.07.2006
              • 590
              • Zabjelo

              Kako to mislis +2%?! Naravno da ima razlike (pogotovo kod 2 i 4 vuce gdje su gubici znatno veci, pa cak su i gubici na prednjoj vuci manji(neznatno ali definitivno manji) u odnosu na zadnju) ali ne vidim kakve to veze ima sa temom.
              http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

              Comment

              • prolupator
                CBC Senator XXL
                • 02.09.2005
                • 3968
                • Zemun

                Opel Zafira 1.6 16v -99 (74 kW)


                Powertrain Performance Graph (Dyno Graph, Dyno Run, Dyno Chart)

                Performance
                Powertrain performance

                Wheel power 72 (98 / 97)
                kW (PS / bhp)
                at 1/min 6216
                Total wheel torque / total reduction 138 (101)
                Nm (lb-ft)
                at 1/min 3601

                Stated engine performance

                Engine power 74 (101 / 99)
                kW (PS / bhp)
                at 1/min 6000
                Engine torque 150 (111)
                Nm (lb-ft)
                at 1/min 3600

                Discrepancy (measured/stated)

                Power / Torque -2% / -8%

                http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=692

                I meni nije jasno kako + ???
                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                prolupator.mojblog.rs

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  Sta je tu tako nejasno?

                  Ljudi napravili motor od recimo 225 KS, deklarisali ga kao 200 KS, pa kada se premeri, dobije se 202 KS, ili +1%.

                  Ne secam se vise koji to bese model, ali mislim da je bio neki Opel, nisam siguran. Nema ih mnogo, svega par takvih, ali ih ima.

                  Da sam ja EU, uveo bih propis deklarisanja snage na tockovima, tj. na motornoj kocnici, a ne na zamajcu, pa da svaki kupac igra na lutriji oko gubitaka. Mogu oni to jako lako da izmere, samo da hoce - e, ali to ne izgleda tako dobro u reklamnim materijalima, pa nece.

                  Stariji ovde ce se setiti da je svojevremeno isto tako bilo i sa audio tehnikom, izmisljali su svakakve ******stine oko deklarisanja izlazne snage. To je prekinuto kada je americka trgovinska komisija (FTC) jasno odredila kako se deklarise snaga, tj. postavila standard. Od tada, nema vise zezanja, i za sve ove godine, jedva da mogu da se setim jednoga koji je podbacio u odnosu na deklarisano. Jedan za 20+ godina je, rekao bih, odlican prosek.
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • AreOut
                    CBC Senator XXL
                    • 22.07.2006
                    • 590
                    • Zabjelo

                    Pa vidi to je izuzetno nezahvalno iz razloga sto snaga zna da poprilicno varira u zavisnosti od temperature vazduha nadmorske visine itd.

                    Npr. eto u Svedskoj je auto primjetno jaci nego u Africi
                    http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      Kawasaki je tamo krajem 80-tih patentirao sitem "RAM-AIR" koji nabija pritisak punjenja i funkcioniše poput turbine po sistemu, što brže voziš povećava se i pritisak.Teoretski ovo može do u nedogled.Poenta je da se ova snaga uopšte ne pokazuje na stolu, jer nema ni kretanja, a bez njega "Ram-Air" ne radi.......
                      Inače iz 1000 ccm kod serijskih motocikla se dobija oko 150-160 ks!Onih vaših 100 ks(i više) imaju sportsko-turističke mašine od 600 ccm.Kawa ZX-6R ili Honda CBR 600R ili Yamaha R-6.......
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • AreOut
                        CBC Senator XXL
                        • 22.07.2006
                        • 590
                        • Zabjelo

                        Ram Air i na najnovijim modelima ne daje vise od 5-6% (mada je zaista dobra stvar), a ne koristi ga samo Saki nego i ostali.
                        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                        Comment

                        • monkey
                          CBC Senator
                          • 14.11.2006
                          • 286
                          • Porec, Hrvatska

                          @tetak:
                          moguce je izmjeriti snagu sa ram-airom na bilo kojem motociklu (sad ga koriste svi proizvodjaci u supersportskim modelima) ali za to je potreban posebni mjerni stol koji je opremljen ventilatorima koji upuhuju zrak u sistem na motociklu, isto kao sta bi zrak ulazio da se motor stvarno krece...

                          Comment

                          • DejanV
                            CBC Senator XXL
                            • 19.07.2005
                            • 682
                            • Beograd

                            Originally posted by AreOut
                            Pa vidi to je izuzetno nezahvalno iz razloga sto snaga zna da poprilicno varira u zavisnosti od temperature vazduha nadmorske visine itd.

                            Npr. eto u Svedskoj je auto primjetno jaci nego u Africi
                            Ma daj!

                            Sta, nezamislivo za fabriku da ima test sto i celu komoru? Pa temperaturu i vlagu vazduha resavas obicnom klimom. Pa neka se Ukalele u Africi hladi, a Sven u Svedskoj greje. Jaka stvar.

                            Samo treba hteti.
                            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun




                              Eh, nasmejaste me....

                              U svedskoj auto primetno jaci nego u Africi ?
                              Da to nema veze s kvalitetom goriva i odrzavanja, mozda ?
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              • AreOut
                                CBC Senator XXL
                                • 22.07.2006
                                • 590
                                • Zabjelo

                                Nema, nego sa onim sto sam gore rekao. Sta mislis zasto se stavlja CAI na auto?!
                                http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                                Comment

                                Working...
                                X