ABS je zbunjen jer dobija kontradikstorne informacije, tockovi se okrecu te brze, te sporije, velikim tempom odnosno brzim ritmom. Da lik u kamionu nije video da se desava nesto cudno i da nije skrenuo, obreli bismo se ispod kartera teskog kamiona.
Pa nije trebao on da skrene, nego ti.
ABS valjda i sluzi da ti TO omoguci, a naravno da nista ne znaci ljudima koji, kad im nesto iskoci, zgaze kocnicu, zatvore oci i cekaju da ovaj drugi skrene
btw. sto opet u ovoj temi kad je covek otvorio drugu?
Pozdrav drugari,
Evo i ja da se ukljucim u diskusiju...
Situacija 1.
Vozim casove voznje, instruktor pored mene, Yugo 55 crveni.Sipi kisa, a mi u Prvomajskoj, pravimo krug. Dodjemo do starog buvljaka pa nazad prema hot. Jugoslavia. Ja se osilio jurim 55. Primetim neku baricusa desne strane i ucini mi se rupcaga. Jureci 55, mislim se ja obici cu je, pa ne smanjujem brzinu. No, mislio se i instruktor pa ko konjina na kocnicu. mene pocinje da pretice sopstveni auspuh, autobus iy suprotnog pravca ni ne pomislja da uspori, ja levu nogu pod kvacilo i pocneem da ga dizem, desna do kraja p gasu, i eto izvukosmmo se...
komentar instruktora: "znao si dobro da nas izvuces jer si ranije vozio".
Situacija 2.
Nisam imao kola kad sam polozio, nisu mi ni trebala, a tada nije bilo ni benzina. Ozenih se ja malo kasnije sa cerkom tipa koji je instruktor svega samo nije za vozove (inace i aviona). I resili da kupimo meni kola i rece "sedi u u mooj Golf 1 TDI (presao 1.000.000 km, sa redovnim odrzavanjem), da vidim kako vozis... " Ok, krenusmo na Bubanj Potok da gledamo kola, kad smo se vracali rece: "Ti vozis nazad." krenuli ja vozim normalno 80/90 Kmh, kad pretekne me jedan pasat, stari, kockasti, i isece me u srednjoj traci, i nije to nista ali je poceo naglo da koci. Us**em se ja, tast po rucnoj, ja po noznoj, kocim ja, koci on a passat ubrza i ode. ...Posle par dana kaze meni tast: "Secas se onog passata?... E, pa, to mi je prijatelj, samo da te naucim da drzis odstojanje, a i da pametno vozis" Nakon toga mi nikad vise nije nista rekao o voznji.
Zaklucak: je**s ABS, ESP i ostalo kad ljudi ne umeju da voze. bitnije je nekoga NAUCITI da vozi nego i Ferrari da mu se da, a kamoli da se ogranicava brzina ili snaga na silu.
1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.
@Alt+64
Hajde lepo idi umij se, izgrglaj malo, pa RAZMISLI. Pre nego sto pocnes da kucas, posle je prekasno
pa evo grglam sad, a grglao sam i ranije al nista sto sam izgrglao ti ne ide u prilog.
Nego, aj ako mislis da si bolji grglac, daj link gde pise da je osnovna poenta absa da ti skrati put, a ne da ti omoguci da kontrolises kola dok kocis i idem odma' u cosak.
Aj pliz odgovori u onoj temi, da ne spamujemo ovu vise
jel bi onda jugic imao snage da vas iscupa... imao bi moj ...
ja vam lepo kazem, svezi vozaci, mars svi na 4x4 i abs po dobavezno...
dok se to malo ne ushteli...
Nije poenta u izvlacenju nego u instruktoru.
1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.
1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.
@Gumetina
Pa sinovljev Yugo, a i moj, bi imali snagu da nas iscupaju. Ali, naravno, oni nisu serijska vozila, pa se i ne racunaju.
Vidi Rale, ja ne sporim da je Yugo cista antika ovakav kakav je, i spremno priznajem da brat bratu pola onoga sto sam ja radio na mome trebalo da bude uradjeno jos u fabrici, od banalnih stvari kao sto je zastita karoserije protiv rdje, preko zamene prednjih punih diskova malo savremenijim samoventilirajucim, do resavanja problema nejednakih poluosovina, ugradnje sanki i tome slicno. To bi ga poskupelo ne vise od 10%, a dobio bi bar 30% bolje vozilo.
Jos manje sporim samu ideju ABS-a i slicnih elektronskih pomagala; ima tu stvarno jako pametnih stvari, nema spora, kao i niz sitnica koje se uzgred mogu ugraditi kada se jednom krene sa elektronikom, na primer digitalna kontrola temperature tecnosti za hladjenje kao kod mene. Prosto kao pasulj, na 92 stepena ECU ukljucuje ventilator i drzi ga dok temp ne padne na 85, onda ga iskljucuje. Pa je motor stalno u maltene idealnom temperaturnom rezimu rada, svega 7 stepeni raspona (85...92).
Problemi su izgleda neprevazidjivi za Zastavu, pa zato imamo Yugo takav kakav je. Samo zbog toga kazem - bolje je NEMATI lose ugradjene sisteme, nego ih kao bajagi imati, cime se kod vozaca usadjuje lazni osecaj sigurnosti, a u stvari cvrc. Pa se neki los vozac osloni na nesto sto lose radi, pa bude svasta.
Moje vidjenje ABS-a sam vec opisao, Sale 206 je splitovao temu, pa ne bih da se ponavljam. Mislim da je to sjajna ideja, ali takodje mislim da jos nije dovedena do nivoa univerzalnosti primene, mada sigurno ima razlika izmedju razlicitih aplikacija.
Sa tvojim stavom da deci treba davati tehnicki savrsena (za ovaj nivo razvoja) vozila se apsolutno ne slazem. Ako im odmah das vozilo koje samo radi sve, oni nikada nece nauciti da voze, pa ce biti kao Amerikanci, koji u velikom broju ni ne znaju da postoji rucni menjac, jer su od kolevke nadalje imali automatiku. Ne mislim da deci treba davati krseve po sistemu ko je sposoban prezivece, ali kako je to ekstrem na jednu stranu, tako je i ovo sto ti predlazes ekstrem na drugu stranu.
Kakve su plate u zemlji nije nesto sto ti i ja mozemo resiti - one su takve kakve su i namecu neku svoju logiku, takva kakva je. Ja se sa time ne slazem, naravno, ali ko mene sta pita? Za razliku od tebe, ja plediram da se jedini domaci proizvodjac vozila, decenijama dojen i sticen od strane drzave, NATERA silom da ozbiljno revidira svoje poslovanje i koliko moze prilagodi proizvod vecoj bezbednosti. To ce ipak biti lakse izvodljivo od podizanja plata celoj drzavi, dakle to predlazem kao cisto PRAKTICNU, a ne kao idealnu meru.
A ako bas hoces o platama, onda je cela ova tema totalno deplasirana, jer sa nasim platama, ljudi nemaju ni za porodicnog Yuga, a kamo li jos i deci da kupuju posebno vozilo, pa 4x4, ABS, itd.
Isto vazi i za logiku "bolje neki polovni krs nego Yugo". Mozda u nekom smislu, ali sta cemo sa nepoznatim kvarovima na tim krsevima? Sta cemo sa njihovim odrzavanjem? Sta je veci problem, to sto vozimo u odnosu od bar 60% stvarno krseve, ili to sto te stvarno krseve odrzavamo kod jos krsevitijih "majstora", da nas ne kosta? Sto su nam glavni izvori delova razni Bubanj Potoci i Najloni?
Isto vazi i za logiku "bolje neki polovni krs nego Yugo". Mozda u nekom smislu, ali sta cemo sa nepoznatim kvarovima na tim krsevima? Sta cemo sa njihovim odrzavanjem? Sta je veci problem, to sto vozimo u odnosu od bar 60% stvarno krseve, ili to sto te stvarno krseve odrzavamo kod jos krsevitijih "majstora", da nas ne kosta? Sto su nam glavni izvori delova razni Bubanj Potoci i Najloni?
Ja moram reci da se slazem sa tom logikom Naravno da je bolji neki polovan stari strani krsh ako nije presao boga oca i ako je u solidnom stanju nego nov jugo, ali mislim na OBICAN serijski jugo, a ne na u mnogome poboljsanu verziju kao sto je tvoj i sinov...
nov jugo je valjda 3500 evra ili koliko? ja bih pre za 2500-3000 kupio recimo neku mazdu 626 2.0 sa plinom, staru 16 godina i za 500-1000 popravio, sredio apsolutno sve sto treba, prekontrolisao je kompletno i onda imao po svim parametrima bolji auto nego taj nov jugo.
pa vozim se u novim kecevima taxijem, a i sluzbenim, pa to su pre zivi raspadi... i mnogo su losiji cak i od mog nekadasnjeg keca koji je bio 80. godiste, jednostavno kao da su ih tad kvalitetnije pravili.
@Marko001
Pa vidi, ja sam lepo na samom pocetku rekao dve stvari:
1.Ni sinovljev, a kamo li moj Yugo nisu reprezentativni do te mere da je veliko pitanje koliko je uopste posteno zvati ih Yugo. To radimo jer je lim od Yuga, ali na oba je progresivno sve manje i manje Zastavinih delova. Na mome ih prakticno vise ni nema, sem na karoseriji, i dobro, viljuske pozadi su od Poly-ja. Kod sina je ovako - od originalnih Zastavinih delova, ostao je jos menjac i tu i tamo ponesto, a i od toga sto je ostalo, najveci deo ceka da bude zamenjen, i
2. Yugo je genijalan auto ako ga shvatis kao sirovinu, kao stof, od koga ces ti sada lepo sebi da skrojis odelo. Bogu hvala, SVE moze, od toga da bude tih kao Mercedes i udoban kao Lagonda, do toga da bude brutalna mala (dzepna) zver. Samo je pitanje sta zelis i koliko si spreman da ulozis u njega.
Sto me vraca na auto moga "klinca". Upravo je tacka 2) gore i bila njegov motiv da se opredeli za Yuga; on je heto auto po njegovoj meri i zeljama. Do sada, presli smo oko 90% toga puta, namerno ne sve jer ne zelim da odmah dobije punu dozu snage, hocu da se prvo malo izvezba u trenutnoj konfiguraciji. Mislim, mi cemo mu ugraditi EFI ECU (Marelli IAW, edizione Nicolla Radenkowitch, kao i moj), ali ce od njega za sada koristiti samo digitalno paljenje. Ostatak - posle godinu i po do dve.
Valjda ovog leta necu da zeznem Saleta 206, kao prosli put; jeste da nisam ni znao da sam ga zeznuo dok nije bilo prekasno, ali me svejedno pece savest, ne volim takve omaske. What say you, Sir Sale?
2. Yugo je genijalan auto ako ga shvatis kao sirovinu, kao stof, od koga ces ti sada lepo sebi da skrojis odelo. Bogu hvala, SVE moze, od toga da bude tih kao Mercedes i udoban kao Lagonda, do toga da bude brutalna mala (dzepna) zver. Samo je pitanje sta zelis i koliko si spreman da ulozis u njega.
Pa ovo vazi za svaki auto, samo sta zelis i koliko si spreman da ulozis u njega.
Ej aj sad stvarno.... Sta god mu uradio i ulozio u njega brdo para on opet ostaje fuckin jugo u kom se sedi ko na taljigama i kom se svako smeje itd. Vozio sam juga 4 godine i imam ga i dalje ali neka hvala...
Comment