Kad vam klinac polozi, da li ga "ogranicavate"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #31
    @Marko001
    Nije moj izbor, nego njegov. Licno ne verujem u zezanje omladine, lepo sam ga pitao sta hoce, a on je rekao Yugo. Ne kazem da bih mu i kupio sve sto pozeli, moj JEDINI uslov je bio da vozilo mora biti novo. Ja da dajem taze vozacu neki polovni krs, pa da on na tezak nacin uci sta i kako, nema sanse. Ni ja nikada nisam kupio polovan auto.

    Sto se bezbednosti tice, znas kako, to se moze gledati na mnogo nacina. Tacno je da je Yugo mala kantica kako god da ga gledas, ali bas ta njegova jednostavnost je ujedno i njegova najveca vrlina, ako je pametno iskoristis.

    Realno, taj njegov auto je jos samo malo Yugo, mnogo toga je promenjeno iskljucivo i prema njegovom ukusu odnosno zahtevima. Hteo je da bude tvrdo - dobio je uljane amorte koje je po njegovim zahtevima napravio Milos "Trovac", pozadi ima gibanj sa 4 lista i progresivnim dejstvom, ima sanke, sada (nakon polaganja novog motora) dobija i poprecnu gredu ("kosku") napred, ima ramena sa po dva uniball-a, ima samoventilirajuce diskove napred (sa Ferodo rotorima i celjustima i Pagid plavim plocicama), dobija diskove nazad, ima alu felne, sada mu se menjaju gume i verovatno ce uzeti Yokohama gume (nove), Motul Dot 5.1 kociono ulje, ELF rashladnu tecnost, itd, itd, itd.

    Sve to zajedno, obzirom kako je upakovano (a nismo ni on ni ja, nego je svaki deo stavljao majstor tog zanata), daje jedan izuzetno okretan i retko stabilan auto. O kocenju ne smem ni da pricam, po nekim nasim merenjima (istina, grubim i ne preterano preciznim) 100-0 km/h obavlja za 37,5 metara - cime moze da se pohvali malo koje vozilo u bilo kojoj klasi. Kroz krivine ide kao pesmica, iako je naravno tacno da se sa svime moze preterati, nista nije apsolutno. On opet nije ******, i ravna se prema klasicnom principu kome ga je naucio njegov matori fosil od oca - ako nisi siguran da mozes, onda nemoj ni probavati, idi na poligon kada nema nikoga, pa tamo vezbaj i probavaj.

    Naravno, tatin (moj) Yugo je jos mnogo ljuci, ali dobro, ima valjda i tata pravo na neke njegove male (ili vece) ludosti. Posto moj Yugo sada vec ima 121 KS na tocku, sto daje oko 142 KS na zamajcu, iz 1.6 FIAT 159A motora, sinu sam odmah jasno i glasno rekao da taj auto ne moze da dobije ni teorijski. Tek kada malo izvoza svoj u trecoj iteraciji moze da dobije ovaj. Yugo sa 140+ KS (a nakon sto ispravimo neka pogresna stelovanja 4 leptira, imace taj i celih 150 KS na zamajcu - e, onda ide kod Egona na dino) vozi samo tata, koji ga je sebi i napravio.

    Odnosno, moze da ga vozi, ali samo samnom na suvozackom mestu, sam nikako. To je vec jedno jako opasno vozilo ako ne znas sta i kako sa njim, brzina kojom ide od 4.000 do 8.000 o/min je zapanjujuca - i veoma opasna za pocetnike.
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      #32
      Alal vera, prijatelju.Mislim da je tvoj pristup onaj pravi.Dete mora pre svega nešto da nau?i, pa tek onda na ulicu.Kao što je svima nama poznato, ulica je bojno polje,a klinci su ipak naši!Ovde mislim i na svoju ali i na decu onih drugih.U vezi sa tim nikad mi ne?e biti jasno zašto roditelji, zarad valjda nekog prestiža, svojim naslednicima bez dovoljno iskustva daju jake i brze automobile koje ovi definitivno ne umeju da kontrolišu!
      Uzgred uvek me je interesovalo kako se ponaša i koliko km. prelazi Jugi? kada ima svu potrebnu negu!Moja teorija je da vlasnici Jugi?a jednostavno ne primenjuju ni elementarna pravila održavanja i upotrebe vozila pa tako o jugu imamo još goru sliku nego što je to realno!
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • AreOut
        CBC Senator XXL
        • 22.07.2006
        • 590
        • Zabjelo

        #33
        Ne znam sta da vam kazem ali ja sam jednom udario juga sa manje od 30 km/h i svoje buduce dijete ne bih pustio da ga vozi ili se vozi u njemu. Nesporno je da je tako sredjen on dosta bolji od fabrickog ali sama cvrstina karoserije meni ne uliva bas nikakvo povjerenje, i da, ovo kaze motociklista
        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          #34
          @Tetak
          Za druge ne znam, moj Yugo iz novembra 1994 me je besprekorno sluzio dok nisam zavrsio u jarku, sto zbog divne, masne fleke dizel goriva po drumu, sto zbog proklizavanja guma.

          Originalni 1.1 motor je, posle 75K km sredjen tako sto mu je podignuta zapremina produzavanjem hoda sa 55,5 na 63,9 mm, i nizom drugih zahvata (da sada ne kucam ceo spisak, potrajalo bi) zavrsio sa oko 90 KS na zamajcu. Od onda je presao 15K km pa dodio EFI, i onda jos 10K km pre jarka. Ukupno 100K km. Trenutno opet ima karb i otprilike 80-85 KS i cuci u Yugu devojke drugara koji ga je kupio. Koliko znam i dalje besprekorno radi.

          Ja sam srezao servise na pola, dakle zamena uljane na 10K nego na 5K, strogo Castrol iz licnih izvora (dakle, original iz Nemacke), zamena ulja u menjacu ne na 20K nego na 10K sa opet Catrol, itd. Gume se menjaju svakog treceg leta bez obzira na bilo sta, na svim vozilima u mojoj kuci. Sve sto se kupuje, kupuje se novo, upravo zato da ne bih morao da razmisljam da li je, i ako jeste kako, a ako nije sta da radim, neko odrzavao to vozilo.

          Moje misljenje je da bi Yugo trajao daleko duze nego sto prosecno traje da se odrzava kako treba. Problem je u tome sto kupci Yuga polaze logikom da je on djubre, i umesto da shvate da on bas zato sto jeste losije napravljen od drugih trazi vecu paznju da bi trajao, oni mu obrzaju kraj nemarom i nebrigom.
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #35
            @AreOut
            A ja sam svojim ocima video sudar Mercedesa E klasi i Yuga, gde je Yugo bio udaren za zamenu krila i maske, a Mercedes je bio samo za djubre, totalno savijena karoserija. Ugao udarca, onako od oka, u odnosu na vrata suvozaca, oko 45 stepeni ka A stubu.

            SVAKI auto ima svoju slabu tacku. Za Yuga, to je udarac od pozadi, pod nekim uglom, nebitno na koju stranu. Odmah torziono uvija karoseriju, nema sta da se misli.

            Iz onog slucaja, izgleda da je Mercedes E klasi ta slaba tacka kod A stuba, a kakvo je to inace vozilo, to svi znamo.

            Bez obzira na to, sebi sam zbog motora morao da uzmem karoseriju za Yuga koja je ojacana prema FIA standardima za grupu 4, sa otprilike duplo vise varnih punktova, duplim limovina na sve strane, itd.
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • miura
              CBC Senator
              • 18.10.2006
              • 227
              • Lazarevac

              #36
              Pri?a o friziranom yugoslavu, ?ini mi se, ne spada u ovu temu.
              Sve je to lepo, 80 konja, 120 konja ali kad jedan konj sedne u auto dovoljno je da to bude i fi?a i eto belaja...
              Mislim da je stvar prvenstveno u intelingenciji mladog voza?a, obu?enosti (nije svejedno kako i ko ga je obu?avao vožnji) i maksimalnom pra?enju situacije oko sebe.
              Ja sam položio relativno kasno, u 26-oj. Pre toga nisam seo za volan . 10-ak dana po dobijanju dozvole kružio sam Slavijom (nisam iz BG) a posle 20 dana odvezao se do Sutomora. Šta znam, bio sam pažljiv maksimalno i od starta nisam imao strah od saobra?aja. Mislim da su mi kriti?ni momenti došli kasnije - kad sam zaklju?io da sam "voza?ina" , sre?a da sam došao pameti brzo (bez posledica). Doduše ni tada nisam baš bio primer iz ove pri?e. Sa 26 godina imao sam ve? i ?erkicu u kolima...
              Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

              na forumu

              Comment

              • DejanV
                CBC Senator XXL
                • 19.07.2005
                • 682
                • Beograd

                #37
                Ja opet mislim da spada u relativnom smislu. Nije tema za objasnjavanje sta i kako je dovelo do takvog Yuga, ali sluzi tome da pokaze da ja imam apsolutno poverenje u moga sina kao vozaca, cak toliko da sam mu u ruke stavio i jednu jako ozbiljnu masinu. Ko sumnja u rec "ozbiljna", neka dodje i sam se uveri.

                Slazem se sa ostatkom teksta - ako je neko ******, on je ****** i tu nema spasa, takvome davati jos i ozbiljno vozilo je samo ubrzavanje neminovnog.

                Slazem se i sa onim "kasnijim momentom" - svakome to dodje, u nekom trenutku ucini mu se da moze sve sa autom, a u stvarnosti, to naravno nikada nije tako, a posebno ne nakon godinu-dve za volanom.

                Ja sam mog sina naucio da vozi jos sa 11 godina. Tada je uspeo da dohvati pedale. Nikada van poligona, ne svaki dan, ali islo se, uglavnom uvece kada nema nikoga. I za svo to vreme, sinb NIKADA nije ni pokusao da vozi auto po ulici, o kradji kljuceva i slicnome ni pomena. Testove je znao da uradi sa 17 godina, izasao je na vozacki i glatko ga polozio iz prve u februaru 2005 godine. U aprilu je dobio svoj auto. Maturirao je u junu, upisao fakultet krajem jula iste godine kao jedan od prvih 20 na spisku rezultata prijemnog.

                On kada mi kaze da ce nesto uraditi, ja to arhiviram, to je gotova stvar, samo se ceka rok da se odradi.

                I jos nesto je usvojio od mene (bar za sada) - kao i ja, on NIKADA nije bilo koga izazivao voznjom, cak ni na crti. Ali, isto kao i ja, nikada nije odbio ucesce. Kao i ja, vozice bez milosti do granice onoga sto on procenjuje kao racionalno; na primer, na pamet mu ne bi palo da u velikoj brzini projuri kroz raskrsnicu cak ni sa zutim svetlom. Tu tacno vidim sebe u njemu, ja sam u dlaku isti. Jednom sam video sta se desava kada lik u Peugeot 404 na zutom gazi gas da prodje, a dva pesaka krecu da prelaze na zuto; od tada nadalje, a to je bilo 1972 u centru Beograda, anticipiram zuto i nikada ne prolazim na zuto, sem ako me uhvati u vec zapocetom pokretu recimo skretanja u raskrsnici, ili nesto slicno.

                Zato kazem da je moj sin veoma bezbedan vozac, iako ima 21 godinu, jer ima jasne pojmove o tome sta moze a sta ne moze, i nije sklon usijanju glave. E zato sto je takav, i ima auto kakav ima.
                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                Comment

                • scarab26
                  CBC Senator XXL
                  • 27.09.2006
                  • 353
                  • bgd

                  #38
                  ovde su se javila samo 2-3 clana koja imaju decu, tj sina. ovde postoje 2 potpuno drugacije perspektive - roditelja i deteta. ovi sto nemaju decu smatram da ipak nisu pozvani da pricaju jer ipak ne znaju sta je to rodisteljska odgovornost i sta znaci kad vam donesu zamotuljak od 3kg iz porodilista i sta znaci da ga gledas 18 godina kako raste. je..s i kola i pare i letovanje zimovanje, dete je ubedljivo najveca radost u zivotu. upravo zato je roditeljska briga najveca. meni mali kad poraste auto koji dobije ce biti najvaznije siguran, a opcije ogranicavanja brzine uopste ne iskljucujem - ne znam nikog da je izginuo ali znam da je moje drustvo potpuno neiskusno gazilo kola do maximuma i smatram da je sreca, a ne znanje sto se nikom nije nista desilo. imam brata u splitu i dobro znam da u dalmaciji svako vece gine neki klinac sa cooper-om s, compact 3-kama, a da ne pricam o motorima. iz ove perspektive uzeo bi mu saab-a 900 sa najslabijim motorom i nasao nacina da ne moze da ide preko 100 na sat bar prvih 6 meseci - da mu ne treba uvece po gradu da vozi 150 auto putem?

                  Comment

                  • AreOut
                    CBC Senator XXL
                    • 22.07.2006
                    • 590
                    • Zabjelo

                    #39
                    Originally posted by DejanV
                    @AreOut


                    SVAKI auto ima svoju slabu tacku. Za Yuga, to je udarac od pozadi, pod nekim uglom, nebitno na koju stranu. Odmah torziono uvija karoseriju, nema sta da se misli.
                    E tu sam ga i udario, tj. razvalio i prosto nisam mogao da vjerujem, bukvalno kao u karton

                    Inace svaki auto ima slabu tacku, ali sjedi ti u juga a ja cu u okasa pa da se frontalno sudarimo
                    http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      #40
                      @AreOut
                      Izvini, ali u nekom iole ozbiljnijem ceonom sudaru, svi su mrtvi. Kada kazem ozbiljnijem, mislim na neke brzine tipa 60 km/h i navise.

                      Nema spora oko toga da li je bolje spreciti nego leciti; ja sam potrsio onoliko godina koliko moj sin ima uceci ga da kroz zivot ide glavom, a ne sedalnim predelom. Mislim da sam u celini uspeo, iako imam nekih zamerki. Prevedno na voznju, on ima auto koji je mali i agilan, sa zaista abnormalno dobrim kocenjem (moja slaba tacka, za kocnice nikada ne pitam za cenu) i ono znanja sto sam imao da mu prenesem da uvek gleda da izbegne problem. Do sada, za ove dve godine, vozio i svog Yuga, i mog Yuga (dok nije zavrsio u jarku, 1.3 motor sa 85 KS na tockovima) i Daewoo. Ni ogrebotinu nije napravio.

                      Sta da vam kazem? Naucio sam cemu sam mogao, ucinio sam sve sto ima ikakvog smisla uciniti da vozilo njegovog izbora bude sto bolje i sto bezbednije - ne znam sta jos mogu da ucinim?

                      A da brinem, necu da lazem, naravno da brinem, njega jednog imam (na moju zalost, tako je moralo da bude).
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Originally posted by DejanV
                        Sta da vam kazem? Naucio sam cemu sam mogao, ucinio sam sve sto ima ikakvog smisla uciniti da vozilo njegovog izbora bude sto bolje i sto bezbednije - ne znam sta jos mogu da ucinim?
                        Da mu kupiš sigurniji auto recimo... Ja razumem kad se nema para ali ti o?igledno imaš po tome što si uložio u te Jugi?e. Ne želim da ulazim u polemiku i šta je uradjeno ili nije, ali u tom okcu na 60 na sat ?eonog sudara kabina ostaje cela a od Juga nema ništa, motor je negde u prtljažniku.
                        Sva veština i pažljivost voza?a iš?ezavaju kad neka ****** nenadano izleti iz sporedne ulice.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • stefanves
                          CBC Senator XXL
                          • 10.12.2006
                          • 1351
                          • BG

                          #42
                          Ja bih zeleo da se dodam na pricu o razbijenoj E klasi.Evo ovako, vi kada idete odredjenom brzinom(recimo konstantnom) vi imate impuls p=mv(m-masa , v-brzina), pri sudaru poenta je da sto vise delova, uzme sto vise impulsa zasto se i ta mecka raspala, upravo zbog zastite putnika.Evo ja za par godina treba da polozim(tj.1,5 godina), auto mi nece kupiti roditelji sigurno, iako sam i ja odlican i sve to, a plus i da hoce ne bih prihvatio, jer ako ja budem isao na gradjevinu i sljakao kao konju, naucicu da cenim te pare, naucicu da cenim svoje vozilo, i sigurno se necu zezati trkanjem....

                          Ajd pa uzdravlje
                          Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
                          Konacno i ja imam auto :-)

                          Comment

                          • Marko001
                            CBC Senator XXL
                            • 09.09.2006
                            • 1070
                            • Belgrade

                            #43
                            Sto vam znaci to okac,okas?

                            Comment

                            • mirdza
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2005
                              • 2437
                              • Katowice (PL) / Banja Luka
                              • AGP / W126

                              #44
                              mercedes E-klasa - "okonja" (zbog prednjih reflektora)
                              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                              Comment

                              • AreOut
                                CBC Senator XXL
                                • 22.07.2006
                                • 590
                                • Zabjelo

                                #45
                                Originally posted by Dora
                                Originally posted by DejanV
                                Sta da vam kazem? Naucio sam cemu sam mogao, ucinio sam sve sto ima ikakvog smisla uciniti da vozilo njegovog izbora bude sto bolje i sto bezbednije - ne znam sta jos mogu da ucinim?
                                Da mu kupiš sigurniji auto recimo... Ja razumem kad se nema para ali ti o?igledno imaš po tome što si uložio u te Jugi?e. Ne želim da ulazim u polemiku i šta je uradjeno ili nije, ali u tom okcu na 60 na sat ?eonog sudara kabina ostaje cela a od Juga nema ništa, motor je negde u prtljažniku.
                                Sva veština i pažljivost voza?a iš?ezavaju kad neka biiiip! nenadano izleti iz sporedne ulice.
                                Upravo o tome se i radi. Ja za sebe mnogo mnogo vise cijenim aktivnu nego pasivnu bezbjednost (znaci dobre kocnice ogibljenje mala tezina itd. ) ali kad je neko drugi u pitanju(a pogotovo neko najrodjeniji) tu sam ipak pristalica ovog drugog.

                                Sto se tice ceonog sudara od 60 km/h cak i da se sudare 2 okasa to je ekvivalent udarca u zid tom brzinom a na crash testovima se vidi da se moze proci i bez povreda a prezivljavanje je skoro sigurno.

                                Marko okas ti je seljoberski izraz za novijeg merca E klase(znas kad pridjes ribi sa kajlom i najnovijom nokijom i kazes da vozis okasa)
                                http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                                Comment

                                Working...
                                X