Zarada i automobili taxista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jerotije
    CBC Član
    • 09.09.2007
    • 80

    #61
    taxi

    Originally posted by Laki 55
    Pa ne blokadom se sve resi.Isto kao i ovi iz zdravstva,e ja hocu toliko i nista me neinteresuje. To sutnes jednog-dvoje ili zavalis po usima sa kaznom pa da vidis kako se sledeci put razmislja drugcije.Mnogi od nas nisu zadovoljni sa nekim stvarima pa ne moze da blokira grad i trazi to nesto!
    Ajde jasno mi je da vidim u taxiju novog keca ili daciu ali brate kad vidim nekog sa autom starim preko 25god. mislim to je stvarno da se smrznes.

    Ma u principu su vecina taxista gotivci(ako moze tako da se kaze),mislim na ono kad sednes da te voze i sl.nego me nerviraju u voznji istao kao i svi drugi kad se nesto bune,a nisu u pravu.Najcesci primer jeste nedavanje migavaca prilikom zaustavljanja i naglo zaustavljanje.

    Po meni ok taxi udruzenja,po usluzi su lux i pink!
    Pink 9803, Lux 30-33-123, Maksis 9804 i eventualno Beogradski taxi vozaci 9801. Mislim da su svi podjednako korektni. Samo disciplina pravi posao. Za ostale nebih komentarisao. U svakom zitu ima kukolja ali u principu to je to. Pozz

    Comment

    • Vladd
      CBC Senator XXL
      • 09.07.2006
      • 581
      • NBG

      #62
      Pa taksisti malo razlikuju "inkas" od "zarade". Zarada je jako mala, kakvu prikazuju, ono preostalo od troskova, bureka, cigara, plina, poreza, "pucanja" na kladionici... svakodnevnog zivota, zidanja kuce...

      Dnevni "inkas" moze da bude 20000 - 60000din( i naravno-vise..). A to je neko merilo, mada troskove moze da pravi svako u znatno vecim kolicinama od prihoda.

      Pa ko solidno, bez da se izbeci, radi, a malo se "stegne" sa troskovima, moze solidno da zivi.
      A zamutili su zaradu, prihode, sve izmesali...kao "tesko se zivi", ni dve kuce ne mogu za 15 god da naprave

      Pa ne bi oni nastupali kao "mafija" da je 300 evra mesecno , mozda im toliko ostane kao visak, za stednju...
      I ne bih ja gledao onog Armusa i sa Slobom i sa Tadicem...zadnjih 15 god ga gledam, a verujem da potice iz praistorije...

      Oni su kao "organizovani sistem"... ..vazi..


      Poz.

      Comment

      • DejanV
        CBC Senator XXL
        • 19.07.2005
        • 682
        • Beograd

        #63
        Slazem se sa Borisom (Sri), ali bih malo elaborirao. Mogu da strajkuju ako hoce, to je njihovo pravo, ali kako rece Boris, SAMO oko Ustavnog Suda.

        Onog trenutka kada zaglave saobracaj u gradu, oni ostavruju svoja demokratska prava na racun demokratskih prava svih ostalih. Pa ce 1,5 miliona da ispasta pravo na strajk 5.000 njih; odlican odnos, na jednog taksistu dodje 300 gradjana. Jaka im ta prava, nema sta, jer svi znamo sta biva sa saobracajem u Beogradu kada se zakrci samo jedan magistralni pravac, kada je vise, SVE staje.

        Ukljucujuci i hitnu pomoc, vatrogasce, policiju i sva komunalna vozila.

        Da sam i gradska i drzavna vlast, lepo bih im rekao: gospodo, zna se kako se strajkuje, prijavi se policiji pa kada vam oni odobre lokaciju, izvolite, a ako nam zaustavite grad, mi cemo lepo vama da suspendujemo dozvolu prvi put na mesec dana, drugi put na 6 meseci a treci put je trajno gubite. Pa vi sada izvolite.
        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

        Comment

        • tojeto
          CBC Član
          • 08.01.2007
          • 58
          • Beograd

          #64
          Originally posted by DejanV

          Da sam i gradska i drzavna vlast, lepo bih im rekao: gospodo, zna se kako se strajkuje, prijavi se policiji pa kada vam oni odobre lokaciju, izvolite, a ako nam zaustavite grad, mi cemo lepo vama da suspendujemo dozvolu prvi put na mesec dana, drugi put na 6 meseci a treci put je trajno gubite. Pa vi sada izvolite.
          Samo da pojasnim u utorak ?e biti protestna vožnja što nije zabranjeno.

          Comment

          • Vladd
            CBC Senator XXL
            • 09.07.2006
            • 581
            • NBG

            #65
            Ucestvovao sam oko nekih razgoovora i planova sta sa taxi sluzbom u BG-u. Povukao sam se iz price, posto je nevidjeno gubljenje vremena.
            Na kraju je fakultet dobio "posao" da pronadje resenje.

            Prosto je nenormalno koliko je prosto resenje, ali se jednostavno ne zeli. Ceo svet ima komunalni prevoz, pa i taxi, tesko im je da naprave grdsko taxi preduzece, pa ko hoce tu da radi, ali za platicu.
            I to bi pokrivalo jedno 15-20% potreba, i na neki nacin diktiralo kvalitet i usluge.

            Ovako se trazi nesto, a niko ne zna sta, da se "sredi" situacija, koja, da se valjda dozvoli da se cene formiraju prema zeljama, a ne prema trzistu.

            A onda "protesne" setnje, za sta, sta se to desava sto nekome ne odgovara, a kada se ponude neka svetska resenja, opet ne valja.
            Ne znam ko ih je nesto "dirao", da li im je nesto zabranjeno..osim protivzakonitog monopola i divljanja sa cenama...
            Najbolje da im se daju pare iz budzeta, da ne moraju da voze...

            Poz

            Comment

            • tojeto
              CBC Član
              • 08.01.2007
              • 58
              • Beograd

              #66
              Klasi?no ne poznavanje ?injenica:
              Rešenje nije u opšte jednostavno, ta?no se zna šta se traži samo se to gura pod tepih. Grad je 2005 napisao pravila ponašanja e sad su dobili packu od ustavnog suda i to treba da ide po našim le?ima.
              Koja su svetska rešenja ponudili, ako vam nije poznato da bi se isklju?io sa ulice jedan neregularni taxista (divljak) potrebna su tri razlli?ita inspektora i policajac u uniformi , toliko o svetskim normama.
              A što se ti?e cena grad ih je svrstao u komunalnu grupu to se moglo videti iz poslednjeg poskupljenja kada je grad obrazložio zašto nemože da se dignu cene koliko je traženo. Tako da je monopol isklju?en.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #67
                Prihvatili su studuju od 4750vozil, krenuli u akciju sre?ivanja stanja u Beogradu
                ne znam ko je i u ?ije ime mogao da tako nešto protizakonito prihvati.
                taxi je biznis kao i svaki drugi, i svaki gradjanin Srbije ima pravo (ustavno pravo na rad) da se bavi tim biznisom i ni u jednoj varijanti nije mogu?e (niti je prihvatljivo) bilo kakvo ograni?avanje broja ljudi koji ?e smeti da se bave biznisom, da rade.

                drugo pitanje koje više boli potencijalno, sve i da ima samo tih 4750 vozila (što je jako malo a najbolje se vidi kada padne prva kiša, kada je špic, vikendom-subotom uve?e i kada nema dovoljno taxi vozila i stranke dugo ?ekaju da budu osplužene) pitanje je ko treba da upadne u taj neki fixan broj.

                da li taxista sa stažom od 3 dana nema pravo da se bavi taxi biznisom, da li taxista sa 25 godina staža treba da izgubi pravo na biznis ?
                ko ?e to da odredi, po kom kriterijumu a da nije subjektivan ?

                u raznim biznisima dolaze novi i nestaju stari pružaoci usluga, tržište reguliše kroz valorizaciju ?ija ponuda cena- kvalitet odgovara kupcu a ?ija ne.

                avio kompanije su sli?ne taxi službi, nekada su to bile zašti?ene državane ili paradržavne firme koje su radile pod režimom zabrane drugima da se bave tim biznisom.

                danas, kada zabrana nema i poslednje barijere se ukidaju, mnoge avio kompanije sa decenijskim vrhunksim imidžom rada ne postoje jer su bankrotirale.


                šta bi bilo tek da se dozvoli da taxi služba bude slobodna na nivou teritorije cele Srbije, kao što je za ostale biznise tako da u svakom gradu može da taksira ko hod ho?e.

                naravno, ima tu i dodatnih uslova, i cena taxi usluge treba onda da bude slobodna i da kupci tj tržište odredjuju koji nivo cene im odgovara.

                samo je pitanje vremena kada ?e i taxi biti liberalizovan i ukinut režim dozvola, kao što globalizacija nužno donosi promene širom planete pa i ako se to ne svidja pojedinim državama.

                4,750 vozila na 600,000 obi?nih vozila koja se dnevno koriste u Bgd ne deluje kao veliki broj.

                sasvim je sigurno i da je manja cena taxija da bi deo od tih najmanje 600,000 ljudi koristio taxi za vožnju umesto svojih kola, ja bih prvi radije koristio taxi jedno bar 5-8 puta dnevne vožnje nego trošio svoj auto, vreme na parkiranju, itd.

                ali kako mene km vožnje neto košta 6 dinara nema šanse da bi mogao cenu taxija po km naplatim od mojih mušterija tj prevalim tako veliki trošak na njih.

                opet, sve je to šta bi bilo kada bi bilo, jer niti taxisti vode poslovne knjige pa se i ne zna koliki im je prihod, koliki rashod, kolika zarada, koliko bi platili porez na zaradu itd što ina?e postoji u jednom biznisu.

                da ne govorim o tome da je gro taxista prakti?no nepismen, ne govori minimum 2 strana jezika a što je ?est uslov i za poslove sa daleko manje kontakata sa klijentima.

                opet sa druge strane, taxisti toliko dobro poznaju gradske ulice, režim saobra?aja da mogu da drže lekciju planerima saobra?aja gde su uska grla, problemi i loše rešeni semafori.


                poseban problem taxistima predstavljaju i gradske službe koje su u stanju da daju za 4 ulice u 4 dela grada jedan te isti naziv...

                taxi sistem je kompleksan, broj taxi vozila je samo jedan segment i stoga mislim da ne treba parcijalno bilo šta rešavati a da to onda bude smatrano kao dugoro?no održivo a da sve bude pravno korektno, u skladu sa zakonima.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • tojeto
                  CBC Član
                  • 08.01.2007
                  • 58
                  • Beograd

                  #68
                  Kao što su odlu?ili da poruše kioske po grad tako su i sa taxijem pokušali.
                  Slažem se uglavnom sa tvojim mišljenjem ali problem sa taxijem je malo kompleksan, u evropi postoje licence koje se dobijaju pod odre?enim uslovima i sa tom licencom ti si jednak me?u ostalima. Dubina ovog problema je u tome što zapamtite ovo trenutni prestavnici taxista su izvesna gospoda Bjeli? i Armuš.
                  Doti?na gospoda ve? godinama izigravaju zaštitnike taxista a mi tonemo sve više. Teren se priprema za tajkune koji ?e da preuzmu taxi službu i da onda imaju monopol.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #69
                    Ne razumem tašto se mi ne bi smeli da bunimo protiv stvari koje nas direktno ugrožavaju

                    kako ne smete da se bunite, tj buniš kao pojedinac.

                    imaš sva zakonska prava da zatvoriš taxi biznis kao tebi nerentabilan i da se okušaš u nekom drugom biznisu.

                    niko ti ne zabranjuje da biraš posao, niti iko zabranjuje da promeniš.

                    kako ti re?e-
                    Kao i u svakom poslu za uspeh je potrebno mnogo faktora, tako je i u taxiju.
                    kao i u svakom poslu neko opstaje neko zatvara firmu, razlozi pojedina?nih (ne)uspeha su razli?iti i od slu?aja do slu?aja.


                    ono što se ne smatra normalnim, je nasilno ometanje javnog reda i mira, uznemiravanje gradjana, ometanje gradjanski prava na slobodu kretanja ostalih gradjana. tako je u svim uredjenim državama, i pretpostavka je da svaki taxista isto to o?ekuje da važi i za njegov posao.

                    zamisli, da nezadovoljno raznosa? pica, ili xxx osoba blokira tvoje vozilo i tebe li?no onemogu?i da tog dana obavljaš svoj posao.
                    pri tome ti naravno pla?aš puni porez državi, a podrazumeva se da si tgo dana jeo, trošio struju i ostale komunalije, i imao sve regularne troškove života.

                    svima treba da bude omogu?en taj minimum prava ali i obaveza u jednom društvu/ državi.
                    pa i taxistima se mora garantovani sloboda izbora da rade taj biznis ili da odustanu od biznisa kada im se ne isplati, naravno na na?in da ni?ija prava ne ugrožavaju a ispunjavaju obaveze.

                    i nije samo tu pitanje taxija, ne tako davno su sli?ne pretnje ostvarivane blokadom magistralnih puteva pa je bilo i teških zdravstvenih posledica što nisu mogli gradjani da se prevezu do lekara. (most preko Save kod Šapca i skoro nedelju dana blokade, ne tako davno).
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #70
                      problem sa taxijem je malo kompleksan, u evropi postoje licence koje se dobijaju pod odre?enim uslovima i sa tom licencom ti si jednak me?u ostalima.
                      slažem se, taxi sistem je kompleksna javna potreba.

                      postoje sistemi gde je taxi ?isto komercijalan biznis, cene slobodne i samo tržište reguliše broj taxi vozila.
                      znam u praksi kako to funkcioniše (loše po klijente).
                      taxi je jeftin ali nema pravila niti ko ?e da te vozi (stru?an voza? ili tek položio, poznaje grad ili nema blage vez gde ti želiš da ideš, bivši ili sadašnji krimos kome si ti jedna potencijalna žrtva) niti kako i kada ?eš sti?i na cilj.
                      vozila su po pravilu o?ajna jer cena diktira domete pre svega.

                      postoje sistemi na bazi licenciranja, gde se licence prodaju a onda se nadme?e ko želi i vozi ugovoreno vreme (recimo 5 godina) po ugovorenim uslovima a to podrazumeva i ugovorenu cenu.

                      posle tih 5 godina, je na nuli, opet ide na tender za licencu pa možda dobije a možda izgubi pa traži sebi novi posao.

                      u tom sistemu naravno taxi vozilo ne može da koristi za privatnu upotrebu, ne može da ima slobodno ugovorene vožnje, ne može da ne radi kada padne sneg, ili je kiša ili je praznik ili mu se jednostavno ne radi.
                      mora da ima nedeljni broj sati rada, ima propisano radno vreme, itd...

                      u tom sistemu taxi vozila su jednoobrazna po nekim ustanovljenim kriterijumima, cene su fiksirane, nema tržišne konkurencije, nema prava na štrajk niti blokadu jer je sve ugovoreno ?vrstim ugovorima,
                      nema nekakvih slobodnih tuma?enja od strane taxista.
                      za klijente, cena je bitno viša, kvalitet prevoza je bitno bolji, manji su rizici kako ?e se vožnja završiti. broja taxija je manji.
                      obi?no je jedan jedini broj telefona za sve taxiste i za ceo grad, pa i kada su iz razli?itih firmi/ udruženja i to je gradski centar za organizaciju taxi prevoza koji dodeljuje vožnje.

                      prvi sistem je obi?no u nerazvijenim ekonomski zemljama reda <5,000 USD GDP u šta spada i naša, a drugi sistem je obi?no u jako razvijenim zemljama sa GDP >15,000 USD.

                      tu gde je bogato društvo je i uredjen ostali segment javnog prevoza, metro uredan ta?an i razgranat, autobusi ?isti, voza?i uredni i pismeni, informacioni terminali u vozilima i na stanicama obaveštavaju putnike gde se trenutno nalaze, kuda putuju, kada stižu na cilj.

                      ne pla?a se kešom, postolje žetoni, markice, tagovi, ?ip kartice.
                      taxisti stoje na okretnicama tramvaja, autobusa i voze do ku?e a pozivaju se iz samog tramvaja, autobusa od strane putnika. itd.

                      sve ima svoje, kako zašto i pošto.

                      za ovaj drugi visoko uredjen sistem potrebna i je bogata klijentela koja ima takve prihode da može da plati i takvu vrhunsku uslugu.

                      nisam baš siguran da kod nas je takav nivo taxi usluga ve? sada finansijski održiv, da su klijenti dovoljno bogati da to plate s obzirom da su rastojanaj u Bgdu prili?no velika.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • tojeto
                        CBC Član
                        • 08.01.2007
                        • 58
                        • Beograd

                        #71
                        Niko nije rekao da je taxi nerentabilan ali jednog dana do?e Bogdanovi? i kaže vi taxisti morate da kupite nova kola a mi kao grad ?e mo sve da u?inimo da sklonimo divljake sa ulica da uvedemo red u taxi sližbu kroz studiju koju su usvojili 2005 godine do kraja 2008 zaklju?no.

                        Nije nijedan taxista pravio plan gradskoj skupštini.

                        E sad kad je u prvih 2650 pregledanih vizila 1070 dobilo prvu kategoriju a još ima godinu i po dana do isteka roka koji je ista ta skupština odredila. U Blicu od pre neki dan objavljena izjava iz seretarijata za saobra?aj da su i sami iznena?eni koliko su taxisti popravili vozni park sad je frka jer su 2005 sko?ili sami sebi usta.

                        Ja radim preko dana i svake nedelje neko do?e na ugao Nemanjine u K Miloša i blokira saobra?aj pa nigde nevdim da ih neko pljuje zbog toga, meni to isto remeti rad i ugrožava zaradu i kome ja da se žalim.

                        Comment

                        • tojeto
                          CBC Član
                          • 08.01.2007
                          • 58
                          • Beograd

                          #72
                          Obrisaše mi post

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #73
                            ??????
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • sri98
                              Admin od Trpeze
                              • 24.10.2004
                              • 7262
                              • Republic of Konjarnik
                              • Toyota Corolla E 210

                              #74
                              Ni ja to nisam primetio.
                              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                              Comment

                              • DejanV
                                CBC Senator XXL
                                • 19.07.2005
                                • 682
                                • Beograd

                                #75
                                Ne zelim da prejudiciram diskusiju, i spremno cu se sloziti da gradske vlasti nikada zapravo nisu STVARNO sele da pokusaju da rese situaciju, ali nije sve ni samo do njih.

                                Neko pomenu problem nemanja taksija kada padne prva kisa - pa potpuno isti problem postoji i u recimo Londonu, prva kisa i ima da umres dok nahvatas prvi slobodan taksi.

                                A kada vec pomenuh London, svi dobro znaju da u njemu taksi vozila imaju jednoobrazan oblik (ona u redovnom javnom saobracaju), onaj Austin dizel, koji moze biti samo crn ili bez boje, i tacka. U Minhenu, koliko sam ja video, sva taksi vozila imaju boju bele kafe, mozda tek tu i tamo poneko drugaciji, ali nisu vezani za istu marku autmobila.

                                Mozete li da zamislite da sada neko u Beogradu kaze - sva taksi vozila mogu biti ili crne, ili krem boje i tacka? Ili neke druge, ali da budu svi? Ja ne mogu, vec vidim demonstracije za ocuvanje licnih demokratskih prava. Mozete li da zamislite da se odredi jedna marka vozila, ili hajde da ne budemo plagijatori, recimo tri vrste vozila, u tri kategorije, u recimo samo dve moguce boje? U Srbiji?

                                Pa pre ce se Pakao smrznuti. Nemojmo se lagati, ima tu mnogo interesa koji kolaju, nema mnogo interesa za redom ni sa jedne strane. Pravi red bi podrazumevao i sasvim drugaciji tehnicki pregled taksi vozila, ovaj put kao dela javnog gradskog saobracaja, a ne kao sada, voze se vozila stara i po preko 30 godina. A da bi se tako nesto trazilo od taksista, drzava (a ne grad) bi morala da napravi jasan plan oslobadjanja taksista od recimo PDV-a pod odredjenim uslovima, pa da se organizuje standardizacija vozila, itd, itd - drugim recima, mnogo rada.

                                Ni kod taksista nije bolja situacija, ni oni nece da budu uniformno opremljeni jer svako od njih ima neku semu sivog uvoza, sumnjivih vozila (u svakom smislu), objektivno se bune protiv maglovito definisanih pravila za rad, itd, itd, itd.

                                Zato i jeste haos.
                                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                                Comment

                                Working...
                                X