Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banebg81
    CBC Veteran
    • 26.06.2008
    • 195
    • Beograd

    DMB je motor, blok motora iz 1981 godine, kod mene 120 000 km a pre toga, to niko ne zna, znam samo da je razbušen na 3. specijalu, uz naravno ostale prepravke celog motora (nova-polovna bregasta, obrada radilice, ventili, gumice....)

    Prvo ulje koje sam sipao posle sklapanja je bilo INA delta 5 (mislim da je odlično ulje, nemam argumente, ali mi se tako čini, možda grešim) koje je zamenjeno na 1000 km i od tada samo selenia gold.

    Dva puta sam dosipao drugi tip ulja, jednom, od fiat punta classic fabričko, ne znam koje je mislim da piše 20K na njemu, ostalo iz drugog auta, pošto se u taj fiat ne dosipa (ne troši, ne znam kako, ali eto) a drugi put, komšija čistio podrum, ostalo mu SELENIA VS GAS i to sam dosipao (sve po jedan litar).

    Čitao sam Vaše tekstove o mešanju ulja, vidim da tu nema nekih posebnih problema, i naravno, ni ja ih nisam imao.

    Ne znam zašto neko ne bi sipao SELENIA ulje u zastavu, kad je interval zamene do 15000km (ako se vozi na TNG, kao ja) a zamena najeftinije optime super visk je kraći interval a nije duplo jeftinija, čak šta više, misim da su tu negde sa cenom.

    Pozdrav

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Zašto da ne Selenia? (ali pre svega zašto ne 10W-40 osim ako u svom (motornjem) životu tako nešto nije video)
      Doduše ne zaboravite da Modriča ima i odlična 10W-40 ulja pa je uporedivo i kvalitetom i cenom (čak bi HC Power lakše terao svih 15000km).
      15.000km je ipak uslovno. Prvo, mora se odraditi unutar godine i drugo - to je za više vožnje van grada (a obično je tako ispunjen i prvi uslov). U principu su 10W-40 za zamenu na (max. i opt.) 10k km ili za pretežno gradsku vožnju čak i manje (cca. 7500km).
      SuperVisk je i dalje dobro rešenje za ljude koji godišnje ne prelaze više od 5-6k km inače nije za više i sigurno se ne isplati.
      Gas ulja 15W-40 su slično dobar izbor kao i 10W-40 pogotvu za više od 80 ili 100k km od kupovine ili remonta motora.
      Tu bi doduše zamenu malo konzervativnije postavio: 7500km±20% zavisno koliko gradske vožnje i ostalih "teških uslova" bude.
      Mešanje ulja je prilično liberalna kategorija. Ipak, SuperVisk i Selenia GAS (kao SF i SG ulja) nisu baš da se mešaju sa modernijim SJ ili SL uljima, bar ne bez potrebe (iako unutar istog brenda stvar funkcioniše, recimo ono što ste naveli ili Visk sa Optima GAS uljem).
      Pozdrav!
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • LordRaceR
        CBC Veteran
        • 01.04.2008
        • 124
        • Beograd

        da li ste imali priliku da pogledate nesto od ovih analiza ? deluje prilicno interesantno i za manje strucne i iskusne

        Warning! Foreign visitors: just use a clean (or just clean enough) samples listed below to keep your engine clean and safe. For better performance use motor oils with a friction modifier (Xenum VRX, Bardahl XTC, Liqui Moly Molygen, etc.). More info: https://bmwservice.livejournal.com/151086.html…
        "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Ah, očigledno bežite sa časova.
          To sam komentarisao još prošle godine (doduše praktično za Novu 2013.). Dakle:
          Pre par dana dobio sam mejl od jednog od redovnijih (i viđenijih) članova blog-a. Uz izostavljanje lične korenspodencije, evo mejla: "...

          Samo par reči ovde:
          Test je ZANIMLJIV (čak i nije posle par minuta), tj. rezultati (vizuelno) i NIŠTA VIŠE OD TOGA.
          Svaki pokušaj da se ulja svrstaju po kvalitetu na osnovu "testa" (procedure) koji je sproveden je u startu promašen.
          Iako je sam sajt solidan i uvodni tekstovi su više nego O.K. od testa "prženja" ulja pa na dalje sve manje je činjenica a sve više spekulacija. Iako se i autor pomalo distanira od testa a ako se pažljivo čita ceo test je zapravo pokušaj da se izvuče zaključak po jednom posebnom problemu (sa kojim ću se složiti na kraju ovog komentara) a ne uopšten (u smislu kvaliteta ulja, ali očigledno im se toliko svidelo da su ostavili kao neku vrstu provokacije kojom su podigli posetu sajtu nekoliko puta).
          Dakle, jako opasan test za laike jer će izvući POTPUNO POGREŠNE ZAKLJUČKE.
          Profesionalcima ... možda bude zanimljivo par minuta. Sve se to zna (i o svojim uljima i konkurenciji) manje-više.
          Sam po sebi NE ZNAČI NIŠTA (posebno). Može, indirektno, da ukaže na vrstu aditiva koji se koriste u uljima.
          Polimerizuju ulja koja imaju modernije "visocity improvers"-e. Ništa neobično. Organski aditivi se razlažu na višim temperaturama, a nešto manje organo-metalni kompleksi (ili malo sporije).
          Nisam našao na stranici koju ste naveli (možda je na drugoj ili je u međuvremenu skinuto) ali bio je i rezultat za jedno PAO hidraulično ulje (ubedljivo najbolje na testu).
          Uopšte, čista bazna ulja bi se najbolje pokazala na testu, prvenstveno ona "čistija", PAO pre svega ali i SHC.
          Čak bi i čista mineralna bazna ulja bila bolja od "najboljih".
          Da li bi ste zato ista (bez aditiva) sipali u svoj motor? Ja (čak i u svoju kantu) ne bih.
          Da ponovim i sa sajta: temperatura (380 cel. ako se sećam) je preko granice degradacije ulja, a često i preko tačke samozapaljenja (ne paljenja koja je niža i odnosi se na paljenje uljnih para) i glavni razlog što se većina nije zapalila je što nije bilo dovoljno kiseonika.
          Ono od čega je test i počeo je da i najbolja ulja mogu da ostave taloge u uslovima vožnje stani-kreni u Moskvi.
          Neki je SUV (BMW verovatno) doživeo havariju pa je urađena "obdukcija" sa takvim zaključkom (ako se dobro sećam).
          Sve u svemu, indirektno bi korist od testa mogao biti zaključak (pa recimo) da su (zašto su) Mid-SAPS i Low-SAPS ulja (gde se preporučuju, prva i gde nije podrazumevano) bolja za gradsku stani-kreni vožnju od normal SAPS ulja.
          No to se zna i bez toga.

          P.S.
          dugo nije bilo dela X a posle su skrenuli u drugu stranu, a ne pratim šta su dalje pisali o ulju (naporno je, ne znam dovoljo ruski, na moju žalost).
          Ne verujem da će ikada postati industrijski test, a iako se sa autor(ima)om slažem da su neki od njih nedovoljno dobri, ipak su od veće koristi, a i pravljeni su da ne budu (neki od njih) ni previše skupi ili da ne traju previše dugo.
          U svakom slučaju ima industrijskih testova mnogo zasnovanijih, a tek njihov skup (desetak ili više) može dati procenu kvaliteta nekog ulja (novog ili korišćenog). Ima i jako softificiranih kao merenje habanja u realnom vremenu uz korišćenje radio nukleida (Co izotopa) što daje mnogo korisnije podatke od "kuvanja" ulja na 400 ili više stepeni (praktično destilacija, gde isparljivije komponente napuštaju balon (ne sećam se, mislim da je ovde sa refluksom, pa se kondenzat vraćao) pa se razne stvari događaju pri koncentrovanju komponenti (naročito pošto su na tim temperaturama nestabilne). Ponavljam što manje aditiva (zavisi i od vrste, doduše) to bolji rezultat testa.

          Test je potpuno irelevantan. Motorna ulja NISU pravljena za temperature više od 300 stepeni (ni kratkotrajno), zapravo pravljena su za trajnu (radnu) temperaturu oko 100°C. Za visokotemperaturne primene koriste se posebna ulja ali to je druga i duga priča.
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            Originally posted by expendable View Post
            Motorna ulja NISU pravljena za temperature više od 300 stepeni (ni kratkotrajno), zapravo pravljena su za trajnu (radnu) temperaturu oko 100°C. Za visokotemperaturne primene koriste se posebna ulja ali to je druga i duga priča.
            Cak sto vise, malo ko postuje zlatno pravilo, naime, svaki put kad temperatura predje 110 stepeni, sa za svakih 10 stepeni ekstra, interval za zamenu ulja se smanjuje za duplo. Recimo za do 110 stepeni, interval, long lfe, 20.000km. Ako je doslo do zagrevanja do 120 onda je vec na 10.000 km, na 130 je pao na 5000km. Od cifre vec predjenih km od zamene ulja, oduzeti ovu proracunsku vrednost te moze da se desi da vec posle jednog zesceg zagrevanja ulja isto treba promeniti momentalno.

            Pozz ekipi, I´m back
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Welcome back!!
              Baš si nam nedostajao, dobrodošao na žuraju

              Pravilo je aktuelno i dan-danas.
              O ovome treba jako voditi računa kod aktivnosti tipa Track Day. Ne mora se ispitati ulje odmah nakon toga, ali ako je već na pola puta a (još leti) bilo zagrejano na 130 ili 140°C može biti i da je za ispuštanje (čim se dovučete kući).
              Ulje (jednostavno) cirkuliše, trenutne temperature od preko 200°C ne traju dugo.
              Umesto termičke degradacije mnogo su koristniji drugi testovi na 250-290°C ali o tome već ima na blogu pa da ne ponavljam.
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                Sto samo znaci, da svaki auto treba da ima merac temperature ulja i pritiska istog. Samo sto danasnji automobili to nemaju, a proizvodjaci automobila nas smatraju izgleda retardima i izbacuju i merac temperature rashladne tecnosti...itd.
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  Pa sad, vec vise od decenije kompjuter dijagnostikuje servisni interval, vecina renomiranih proizvodjaca ima servisni interval, upozorenje, mogu se dijagnostickim uredjajima setovati na staticku ili dinamicku analizu. Staticki prati predjene kilometre, vreme od zadnjeg serisa i slicne faktore koji imaju linearan protok, dinamicki na to ubacuje multiplex gde skracuje (paznja, nikad produzuje) servisni interval, uzimajuci u obzir faktor vremena i obrtaja motora, obrtnog momenta i temperature ulja. Odatle Board Computer moze dati upozorenje tipa, vreme za servis sa satom, dakle, vremenski, servis ulja, vremenski ili dinamicki. Cilj smanjenja informacija na kontrolnoj tabli ide u prilog sigurnosti saobracaja, vec smo dovoljno optereceni vizuelno kad za volanom modernog automobila. Kompjuteri su tu da izbacuju samo upozoronja kad se neki od parametara pod prismotrom nalaze na gornjem limitu. Obicno je to sasvim dovoljno.
                  Da napomenem da vecina izbacuje vazdusne hladnjake ulja i koristi fluidne razmenjivace temperature, te se prema temperaturi vode, proracunava temperatura ulja naspram obrtnog momenta motora (rev.x injector qvote). Dakle, jednom kada je na razvojnom odeljenju kompjuter kalibrisan sa potrebnim algoritmima u serijskoj produkciji na ovaj nacin retko masi sa "ocitavanjem" tempoerature ulja za vise od 2-3 stepena sto je zadovoljavajuce cak i za moja shvatanja.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Nije baš transparentno ali jeste zadovoljavajuće. Čak je za većinu (prosečnih) korisnika veoma dobro.
                    Toliko. Da ne ponavljam Boost-a.
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • LordRaceR
                      CBC Veteran
                      • 01.04.2008
                      • 124
                      • Beograd

                      Ja se izvinjavam zbog bezanja sa casova
                      Meni je onaj test delovao zanimljivo jer pokazuje kontra, tj sto vise aditiva ili "visocity improvera" to izgleda losije i ostavlja veci "sludge".

                      e sad, jedno manje-vise rekreativno pitanje
                      Mobil Super 3000 X1 5W-40 ste u blogu ocenili kao "omiljeno" Mobil ulje, jer je veoma dobro, tek nesto malo losije od Mobil1 serije. Relativno skoro sam video da su se pojavila Petronas ulja, izmedju ostalog SYNTIUM RACER X1 10W-60, koje je gotovo iste cene kao i Mobil Super 3000 X1 5W-40. E sad, za SYNTIUM RACER X1 10W-60 "pise" da je full "ester based" sintetika, sto zvuci bolje od Mobil varijante. Ok, jasno da je razlika u "gustini" dosta velika, ali da li je moguce u letnjim mesecima koristiti 10W-60 tamo gde je 5W-40 fabricka preporuka za 2.0 Turbo motor (tjuniran na 250+), iako poznatiji nemacki tuneri ovih motora savetuju XW-50/60 varijante. Ope,t "neki kazu" da previse gusto ulje moze da ostane zarobljeno medju karikama i da je tu cirkulacija npr losija i da se zbog toga stvaraju talozi, ili da npr to moze da brze potrosi hilzne i karike itd, a tu je i gubitak snage i ekonomicnosti. OK, za ovo poslednje mi je jasno i logicno - kakav su vasa misljenja i preporuke po ovom pitanju ?
                      Last edited by LordRaceR; 27.06.2013, 14:00.
                      "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

                      Comment

                      • Paranoid
                        CBC Senator XXL
                        • 13.01.2009
                        • 622
                        • Beograd
                        • Fiat 131 1300

                        Cao! Auto je Fiat 131 motor 1300 ohv, normalna voznja 500 600 ml ne znam kog ulja na 1000 km , pun gas, obrtaji, dva tri puta vise.Pri normalnoj voznji ne dimi. Ne zna se koliko je presao ni okvirno. Jel moze preporuka za ulje hocu da ga zamenim. Da li sipati nekoj najjeftinije ili ici na skuplju varijantu u principu nije mi problem da dam svaki mesec po 600 700 din za litar nekog malo bojleg mineralnog ulja. Hvala.
                        Last edited by Paranoid; 27.06.2013, 15:03.
                        Heavy horses ! Move the land under me ...

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          Originally posted by Paranoid View Post
                          ... normalna voznja 500 600 ml ne znam kog ulja na 1000 km , pun gas, obrtaji, dva tri puta vise.Pri normalnoj voznji ne dimi...
                          Znači li to, da u "sportskoj vožnji" dimi? Za početak, izmerio bih "mirisnoj cvećki" kompresiju, jer je potrošnja ulja nešto veća. Moguće i zbog izbora ulja. Koristio sam "modrića" SV sa intervalom zamene na 5.000, ali kod novijih mašina.

                          Preporučio bih neko "sezonsko" ulje (tip SAE30) i naravno sezonsku zamenu. O tome imaš na Profinom blogu, a on će se sigurno javiti sa konkretnim "rešenjem"! U ovom slučaju, može se reči, cena ulja nije bitna. Važno je podmazivanje.

                          Btw, da li ti na leru i dobro zagrejanom motoru - puno "dimi" na iberlauf crevu? Da li je crevo spojeno na kućište vazdušnog filtera, ili uljne pare ispuštaš u atmosferu?

                          U kakvom stanju je izduvni sistem?

                          Comment

                          • Paranoid
                            CBC Senator XXL
                            • 13.01.2009
                            • 622
                            • Beograd
                            • Fiat 131 1300

                            Nasao sam nesto u caletovom ormanu





                            ????


                            Duva kad je vruc, izbaceno je napolje, sta je puno ja ne znam
                            Heavy horses ! Move the land under me ...

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              To ti je MoS2 aditiv, koji ne bih dodavao u motor sa tolikom potrošnjom ulja (više je za peak-life, prvi znaci troškarenja i slično).
                              Neće ti to mnogo pomoći.
                              Uzgred, hvala gosn Franjo!
                              Kao što čovek reče taj ti je motor blizu svog kraja pa sad koliko izvučeš iz njega (dobro i godina proizvodnje je "antika" pa se dobro i (o)držao). Nije loše proveriti ima li i curenja čisto da se zna (i eventualno taj faktor smanji). Izmeriti kompresiju (da te ne ostavi na iole dužem putu) takođe nije ni skupo niti traži mnogo vremena.
                              Kako god, možda te posluži sezonu-dve.
                              Slažem se sa g. Franjom da bi monogradno ulje bilo ponajbolje rešenje ali bih (sada u leto) išao na SAE 40 (... pa i nema ih baš mnogo ali mogu da se nađu, obavezno da ima i Sx, najčešće SF ili SG oznaku).
                              Druga stvar je ići na 20W-50 API SF ili SG (recimo pomenuto Optima SV ali u toj viskoznoj gradaciji, nije loše ni 20W-40 ali mi se čini nedovoljnim). Ulje promeniš pred zimu (15W-40) ili dolivaš (od septembra) 15W-40 iste serije pa i nemoraš da menjaš.
                              Eventualno i 20W-60 LL Optima ... mada je mislim već kasno (skuplje je a neće ni to pomoći) ili (ako naletiš na Shell pumpu) Shell HX3 25W-60, no mislim da je 20W-50 ili SAE 40 i jeftinije i lakše naći i na kraju krajeva bolje rešenje.
                              Ulje se menja i kad motor mnogo troši ulja, isto kao i da ne troši. Dakle na 5000km ako se odlučiš za ove jeftinije varijante ili maksimalno 10k km ako budeš išao na skuplju.
                              Skuplja varijanta (pošto para nije problem ... mada je trošak bez potrebe) je da sipaš mineralno 15W-50 (OMV, Selenia ili Aral pa koje nađeš) i dosipavaš (i preko zime) pa zameniš na 7500km ili 8-9 hiljadarki.
                              U svakom slučaju promeniš filter ulja prilikom zamene.
                              Nadam se da će potrajati još neko vreme (bolje ga vozi da ne propada) pa onda ... verovatno na reciklažu (ne verujem da se remont motora isplati) ... ako ne nađeš neki još uvek upotrebljiv motor za sitne pare.
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Originally posted by LordRaceR View Post
                                Ja se izvinjavam zbog bezanja sa casova
                                Meni je onaj test delovao zanimljivo jer pokazuje kontra, tj sto vise aditiva ili "visocity improvera" to izgleda losije i ostavlja veci "sludge".

                                - ovde ste potpuno u pravu. (expendable)

                                e sad, jedno manje-vise rekreativno pitanje
                                Mobil Super 3000 X1 5W-40 ste u blogu ocenili kao "omiljeno" Mobil ulje, jer je veoma dobro, tek nesto malo losije od Mobil1 serije. Relativno skoro sam video da su se pojavila Petronas ulja, izmedju ostalog SYNTIUM RACER X1 10W-60, koje je gotovo iste cene kao i Mobil Super 3000 X1 5W-40. E sad, za SYNTIUM RACER X1 10W-60 "pise" da je full "ester based" sintetika, sto zvuci bolje od Mobil varijante. Ok, jasno da je razlika u "gustini" dosta velika, ali da li je moguce u letnjim mesecima koristiti 10W-60 tamo gde je 5W-40 fabricka preporuka za 2.0 Turbo motor (tjuniran na 250+), iako poznatiji nemacki tuneri ovih motora savetuju XW-50/60 varijante. Ope,t "neki kazu" da previse gusto ulje moze da ostane zarobljeno medju karikama i da je tu cirkulacija npr losija i da se zbog toga stvaraju talozi, ili da npr to moze da brze potrosi hilzne i karike itd, a tu je i gubitak snage i ekonomicnosti. OK, za ovo poslednje mi je jasno i logicno - kakav su vasa misljenja i preporuke po ovom pitanju ?
                                Super 3000 je u međuvremenu "daungrejdovano" ... no dobro, makar je jeftinije. Sada je više referentno kao sredina ili početak premium brendova (doduše solidno konkurentno).
                                Nije i dalje to loše ulje ali je razlika Mobil 1 nešto veća.
                                XW-50/60 je u principu dobra ideja za tjuningovane motore. Dolazi u obzir i 10W-60. Petronas Racing je vrlo dobro ulje no za povoljnu cenu je zalužna rasprodaja zaliha (dobro, uz skraćeni interval zamene nije ni to toliko strašno).
                                Full ester baza je malo preterivanje (ali verovatno ima nešto estarske sintetike tu).
                                Gubitak snage i ekonomičnosti vam ne gine ali bi za Track Day aktivnosti pre sipao tako nešto (naročito leti) nego "originalno" 5W-40. Slično i za dugotrajno držanje motora u visokim obrtajima (skup sport, ovih dana).
                                Mnogo zavisi od motora do motora (neki su osetljiviji na "gušća" ulja a neki su manje, Alfa TS motori na primer).
                                Vidite na forumu kako se dugoročno ponaša motor sa 10W-60 (sezona je malo za zaključke). Veoma zavisi i od stila vožnje.
                                LIčno bih vam savetovao da probate sa 5W-50 uljima jer je to taman prava mera i idealan kompromis.
                                Eventualno 10W-50. Varijanta 10W-60 je ipak samo do zime (pa može biti skuplja verzija) i ukoliko više vlasnika vašeg automobila ima pozitivno višegodišnje iskustvo sa takvom viskoznom gradacijom.
                                Ne treba zaboraviti da i bez depozita ima negativnih stvari kod ovako viskoznih ulja, od većih otpora (i verovatno većeg habanja ležaja radilice, te bregaste, zavisno od konstrukcije).
                                Dakle, viskoznije ulje DA, ali ne treba preterivati. Naročito ako se automobil koristi za više namena (a ne samo Navak, kada bi sve lepo zaboravili i sipali baš 10W-60).
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X