Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Znao sam: expresno i temeljito, ali kristalno jasno! U vezi ulja, a druga tema:

    Nadam se da će potrajati još neko vreme (bolje ga vozi da ne propada) pa onda ... verovatno na reciklažu (ne verujem da se remont motora isplati) ... ako ne nađeš neki još uvek upotrebljiv motor za sitne pare.
    Replika! Motor se isplati "osvežiti". Veći je problem, ako je šasija u lošem stanju. Neka traje do maja 2014., pa na druženje:

    fiat 131 mirafiori

    Comment

    • Paranoid
      CBC Senator XXL
      • 13.01.2009
      • 622
      • Beograd
      • Fiat 131 1300

      Hvala. Ali nije mi jasno, zadnjih sat vremena kopam. SAE 40 znaci da kupujem 15 40 ? I ne mogu da nadjem ni jedno ulje sa SX standardom ? Jel se to misli na SG SF itd ?
      Last edited by Paranoid; 27.06.2013, 21:23.
      Heavy horses ! Move the land under me ...

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Originally posted by Paranoid View Post
        Hvala. Ali nije mi jasno, zadnjih sat vremena kopam. SAE 40 znaci da kupujem 15 40 ? I ne mogu da nadjem ni jedno ulje sa SX standardom ? Jel se to misli na SG SF itd ?
        Da baš tako.
        Trebalo bi da takva imaju (a da se mogu naći) Fuchs, Modriča, FAM ... Texaco i Mobil imaju ali ne verujem i kod nas.
        Ako ne nađeš onda 20W-50 (zamena za).
        Suprotno prvoj ideji, MaxLife (Valvoline), Long Life (Modriča) i slična ulja (Mobil, Castrol) su bolja za početnu fazu povećanja potrošnje ulja, posle nema od njih toliko koristi a makar su skuplja.
        Slažem se (sa g. Franjom) da bi vredelo razmotriti "osvežavanje" motora. Mislio sam na kompletnu generalku koja je zbog starosti vozila loš izbor.
        Last edited by expendable; 28.06.2013, 07:14.
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • LordRaceR
          CBC Veteran
          • 01.04.2008
          • 124
          • Beograd

          Hvala za brze odgovore i konsultaciju

          Praksa mi je zamena ulja tokom jeseni i pred leto, dakle 5W-40 zimi, odnosno 5W-50 leti. Kako 5W-50 ulja nema bas nesto previse, mali je izbor kod nas, a onoga sto ima i malo jacu cenu, pa sam poceo da razmisljam o nekoj alternativi u odnosu na ono sto sam do sada koristio. Tako sam primetio da iz nekog razloga 10W-60 ulja imaju dosta nizu cenu, npr Castrol Edge Sport 10W-60 i sad ovaj Petronas SYNTIUM RACER X1 10W-60, ali mi se cini da je 60 mozda previse, za zato i ova konstultacija
          Po forumima ima toliko razlictih misljenja - koliko ulja, toliko misljenja. Tesko doci do nekog generalnog koncenzusa oko toga sta treba koristiti. Ima onih koji koriste 10W-60, Miler, Castrol itd, takodje tu je i 5W-50, 5W-40, pa i 10W-40 i 10W-50 varijante. Licna preferenca je presudan faktor, jer je do nekih definitivnih i validnih informacija tesko doci. Silkoline, Motul i Redline su takodje popularni izbori, jasno da su to dobra ulja, ali su primetno skuplja. E sad, nije problem dati vise novca ako se zna da to ima svog smila. Npr, da li bi Motul 300V ili Silkoline mogli da izdrze godinu dana voznje (10k km prosek), ili je ipak bolje varijanta sa dve zamene na oko 5k km ?
          Last edited by LordRaceR; 28.06.2013, 14:34.
          "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            Paznja i upozorenje, najveci broj havarija na motorima se desava u prolece, cim otopli sa prvom noci preko +5 stepeni, menjanje ulja! Ulje je posle zime i puno hladnih startova kontaminirano i razredjeno. Sansa da prolupa motor je tada najveca. Ovo prvenstveno vazi za motore tipa o kojima se pricalo u poslednjim postovima.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              Originally posted by Paranoid View Post
              Hvala. Ali nije mi jasno, zadnjih sat vremena kopam. SAE 40 znaci da kupujem 15 40 ? I ne mogu da nadjem ni jedno ulje sa SX standardom ? Jel se to misli na SG SF itd ?
              Da baš tako.
              Trebalo bi da takva imaju (a da se mogu naći) Fuchs, Modriča, FAM ... Texaco i Mobil imaju ali ne verujem i kod nas.
              Ako ne nađeš onda 20W-50 (zamena za)
              A, zašto ne i LUKOIL? Po svemu sudeći, može da se ravna sa navedenima! Ako i ne nadmašuje!?

              LUKOILOVA ULJA NA TRZISTU SRBIJE Ppt Presentation
              Ulja za automobile - STALKER: Lukoil prvi deo (Lukoil part one)

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Jest' pa da ispadne da me plaćaju ili da sam ruski špijun.
                (vidi na blogu tekst iz juna o (delu) Genesis seriji(e))
                A što da ne, ali je pitanje bilo u vezi SAE 40 monogradnog ulja. To nema kod Lukoil-a kod nas (uopšte ... verovatno, ko bi to mogao napamet da kaže ... a da ne radi za njih, pa i onda).
                Ako se stigne do 20W-50 (zbog nedostatka SAE 40) onda je Super (API SG/CD) taman za pomenuti motor.
                Uzgred, hvala na podsećanju ali tekst je star k'o bilblija a i katalog još godinu dana više (ima novijih kataloga Lukoil-a iz 2012.)
                Pozdrav!
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Originally posted by LordRaceR View Post
                  Hvala za brze odgovore i konsultaciju

                  Praksa mi je zamena ulja tokom jeseni i pred leto, dakle 5W-40 zimi, odnosno 5W-50 leti. Kako 5W-50 ulja nema bas nesto previse, mali je izbor kod nas, a onoga sto ima i malo jacu cenu, pa sam poceo da razmisljam o nekoj alternativi u odnosu na ono sto sam do sada koristio. Tako sam primetio da iz nekog razloga 10W-60 ulja imaju dosta nizu cenu, npr Castrol Edge Sport 10W-60 i sad ovaj Petronas SYNTIUM RACER X1 10W-60, ali mi se cini da je 60 mozda previse, za zato i ova konstultacija
                  Po forumima ima toliko razlictih misljenja - koliko ulja, toliko misljenja. Tesko doci do nekog generalnog koncenzusa oko toga sta treba koristiti. Ima onih koji koriste 10W-60, Miler, Castrol itd, takodje tu je i 5W-50, 5W-40, pa i 10W-40 i 10W-50 varijante. Licna preferenca je presudan faktor, jer je do nekih definitivnih i validnih informacija tesko doci. Silkoline, Motul i Redline su takodje popularni izbori, jasno da su to dobra ulja, ali su primetno skuplja. E sad, nije problem dati vise novca ako se zna da to ima svog smila. Npr, da li bi Motul 300V ili Silkoline mogli da izdrze godinu dana voznje (10k km prosek), ili je ipak bolje varijanta sa dve zamene na oko 5k km ?
                  Motul 300V i Silkolene Race Pro su ulja koja je bolje menjati na manje km ... 5000km u vašem slučaju (7500km maksimalno).
                  I da ... više su za promenu na 6 meseci nego godinu dana. Mogu i na 10k km ali ako to pređete za npr. 3 meseca.
                  Ipak su to specifična ulja, pre svega namenjena za sportsku vožnju, takmičenja, track day i slično.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • LordRaceR
                    CBC Veteran
                    • 01.04.2008
                    • 124
                    • Beograd

                    cisto razgovora radi da li se moze reci koje ulje od navedenih bi bilo najbolje u standardnoj 5W40 gradaciji

                    Shell Helix Ultra 5W40 vs Motul 8100 XCess 5W40 vs Valovoline SynPower 5W40 vs Total 9000 5W40 (mozda ovde moze da upade i 10W50) vs Mobil 3000 X1 5W40 vs Eneos Premium Hyper 5W40

                    valjda nisam preterao
                    "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      "insufficient data for meaningful answer."
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • LordRaceR
                        CBC Veteran
                        • 01.04.2008
                        • 124
                        • Beograd

                        izgleda da sam ipak preterao
                        pokusao sam samo da izvucem relativno prostiji odgovor tipa "to i to ulje je zbog bolje baze, ovih i onih karakteristika bolje od tog i tog ulja. pa je redosled pomenutih ulja takav i takav". naravno, tesko je izbeci ono "sva ulja su dobra i ispunjavaju zahteve", sto je sigurno tacno, ili ono "za neke uslove eksploatacije to i to ulje ce biti sasvim dovoljno",
                        ali eto, bar sam probao
                        pardoniram
                        "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Ajd' čisto onako neobavezno i veoma uslovno.
                          Prvo, Eneos ne pripada ovom skupu kao ACEA C3 ulje. On je sigurno bolji od ostalih gde se tako nešto zahteva a gde ne će biti možda i najbolji za čisto gradsku vožnju ali za veće napore motora verovatno će biti na začelju.
                          Zatim, treba znati šta se tačno upoređuje jer još uvek na tržištu ima bar dve generacije navedenih.
                          Do skora je Motul sigurno bio najbolji (ako ništa drugo ono zbog ispunjenih standarda). Sada (trenutno) bar deli (to prvo) mesto sa Shell Helix Ultra. Ako bi morao da se izjašnjavam čak bi možda minimalnu prednost dao Shell ulju (pa ste početak redosleda i sami naveli) ALI samo ako se radi o onom za Zapadno tržište (ili tržište Rusije). Doduše razlike su male (između Shell-a a i uopšte) ali taman da unutar tih nijansi bude sa ove ili one strane Motul-a. Na čemu baziram ovu pretpostvku?
                          Prvo na tome da Shell sada za ovu seriju koristi bazna ulja proizvedena GTL tehnologijom (III+) te bi zbog toga mogao (i trebao) da ide na "čelo kolone". Drugo: Ultra je kategorije Castrol Edge i Mobil 1, znači TOP brend pa u skladu sa tim i cena (i malo manje od cene - kvalitet, mislim na razliku u odnosu na druge premium brendove).
                          U svakom slučaju ova dva se bar za nijansu (nijanse) odvajaju od novih (MB 229.5) verzija Valvoline-a o Total-a, a za klas(ic)u u odnosu na starije MB 229.3 verzije.
                          Od 229.3 verzija preostala tri, Mobil je verovatno bio najbolji (dok je bio Synth S sasvim sigurno), Valvoline kako za koje tržište, a verovatno je Total bio na začelju (verovatno je bar u nijansama sastav baznog ulja bio u prednosti kod Mobil-a).
                          U međuvremenu su se stvari donekle promenile pa je Mobil verovatno sad na začelju (gotivio ga ili ne) jer osim "HC sintetske tehnologije" (verovatno tek II+ bazna grupa ili mešavina sa III) jedini je ostao na MB 229.3 (mada i sa BMW LL-01) i žrtva je "starijeg brata" Mobil 1 koji je zadužen za MB 229.5 i uopše za TOP performanse (doduše u 0W-40 je) i (naravno) TOP cenu dok Super 3000 pre svega treba da bude Premium po niskoj ceni.
                          Valvoline je sad MB 229.5 (između ostalog) pa bi možda mogao i na mesto br. 3 (za neka tržišta je sigurno). Sada su (opekli se na vatru) verovatno da je proizvodnja centralizovana za Evropu (u Holandiji), slično Texaco-u, inače do skora su Valvoline pravile (lokalno) i druge kompanije (licencno) pa je tu možda bilo nekih razlika (mada su specifikacije i provere bile na nivou).
                          Total je zaista i pre bio jedno sasvim solidno ulje po umerenoj ceni (za premium brend) a sada je još bolje po još nižoj ceni.
                          To je neka politika Total-a, koju samo on zna zbog čega, da ide oštro sa prilično niskim cenama.
                          Kvalitet je bio standardan a i sad je ali uz nove aditive čak i više od toga, tako da je verovatno (čak) i ispred Mobil-a a da li je lošiji ili možda i bolji od Valvoline-a teško je reći.
                          Uglavnom, po nekim "nezavisnim" i relativno ozbiljnim istraživanjima Shell je uvek dobro prolazio, Total nikad nije podbacio i uvek je bio iznad proseka (možda sam ga gore i preoštro ocenio), dok je Valvoline išao od najboljeg do tek solidnog što samo ukazuje da ga ima i za "ove i za one", Mobil je uvek prolazio ali ponekad tek kao zadovoljavajući, što indirektno potvrđuje prethodno navedeno.
                          Uostalom prethodno (nema za "sviju") indirektno potvrđuje i test potrošnje ulja (ml na 10.000km) onih (Rusa) što su pržili ulja.



                          Relativno visoke vrednosti su zbog oštrih uslova rada motora (ako se dobro sećam).
                          Nije baš krunski dokaz (detalji su u XI delu teksta o uljima) ali se može smatrati verodostojnim.
                          Osim toga sama potrošnja ulja NIJE i NIKADA neće biti jedini i vrhunski parametar kvaliteta, a posebno to što se razlikuje od motora do motora i što treba statisktički dokazati na više serija istog (ulja).

                          Eto, ovo je bilo na utisak i "Đoko od oko". Da bi bilo zasnovano morale bi da se rade eksploataciona ispitivanja uz gomilu laboratorijskih rezultata. To sam predložio dvema redakcijama (pre neku godinu, pa dobro bio sam mlad ... relativno) koje su odgovorile da je tema zanimljiva ali mnogo košta, pa kad sam im ispostavio račun uz to da bi za 20-30% čak i našao sponzore, više nikad ništa nisu odgovorile (cena 25000 do 50000€ ali se može smanjiti na razne načine, jer je gorivo zapravo najveći trošak).
                          Kako god, sve navedeno u tekstu treba uzeti uslovno jer velikih razlika među ovim uljima (zapravo) NEMA.
                          Ako zahtevi vozila ne prelaze API SM ili ACEA A3/B4-04 ili MB 229.1 verovatno da se neće ni primetiti ništa posebno u toku eksploatacije. Ako se vozi normalno (porodično) tek onda nema šanse da se kaže da je neko od njih bolje, a već sam pričao kada sam pravio Valmo(bi)line konktel komentar majstora koji je bio samnom je bio da su to ista ulja! (isti miris ista boja (malo svetliji Mobil) ista "gustina"). U svakom slučaju mešala su se u staklenoj čaši "trenutno" bez ikakvog mešanja (samo dve-tri okreta iste).

                          Nadam se da je bilo zanimljivo. Razlike su znači često na nivou mašte onoga ko ista rangira ali zaista sam se potrudio da bar koliko-toliko ima neku realnu osnovu.
                          Ostaje da ni ja ni šira publika (pa ni oni koji vrše nešto testova) nemaju dovoljno podataka za zasnovanije upoređenje.
                          Last edited by expendable; 03.07.2013, 07:49.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • nikaragva
                            CBC Senator XXL
                            • 03.06.2008
                            • 521
                            • B. Palanka
                            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                            Sad su mi dopale ruku neke specifikacije ulja, pa nesto gledam viskoznosti (jedini parametar koji koliko toliko razumem od tih silnih podataka )
                            U pitanju su Mobil ulja.

                            Mobil Super 3000 Formula C1 5w30 na 40`C 59, a na 100`C 10.
                            Mobil Super 3000 X1 5w40 na 40`C 84, a na 100`C 14.
                            Mobil 1 New Life 0w40 i Mobil 1 Turbo Diesel 0w40 na 40`C 75, a na 100`C 13,5. Po spec ova dva ulja su skoro identicna.

                            Prvo pitanje zasto se 3000 X1 i New Life (Turbo Diesel) toliko razlikuju na 40`C, kada su oba "40" ulja?
                            I posto vidim da sad svi forsiraju (proizvodjaci automobila) 5w30 ulja, da li to znaci da im prijaju manje viskoznosti, posto to gore 5w30 ima bas dosta manju viskoznost od ostalih?

                            Kada se sve uzme u obzir, 3000 X1 po meni ispade najbolje s obzirom na cenu i spec. Makar od ova tri, i makar gledao samo mobil. Drugo ulje te gradacije, koje sam gledao motul xcess8100 5w40 je u rangu cena sa mobil1, cak i malo preko, pa prevazilazi 3000 X1, ako ni po cemu onda makar po (mnogo) vecoj ceni. Da li odrazava kvalitet, ne znam, ali tu u igru ulaze onda mobil1 ulja.
                            Last edited by nikaragva; 16.11.2013, 22:54.

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Baš su te zbunili.
                              Treba malo više vremena za odgovor. Nije (baš) kako se čini (na prvi pogled).
                              Najvažnije:
                              1) mnogo zavisi o kom se automobilu radi.
                              2) Mobil 3000 zaista ima najbolji odnos kvalitet/cena ali ne važi u 100% slučajeva.
                              3) Motul (mass) je nešto spustio cene pa je sad onako kako i treba da bude (X-cess skulje od 3000 a jeftinije od M1).
                              I najvažnije:
                              Viskoznost, ma kako važna nije presudna za kvalitet ulja, šta više zavisi od VG (gotovo isključivo uz male razlike).
                              Razlike između "četrdesetica" nisu posebno velike i uobičajene su (0W-40 je više kao "0W-35"). Na 40°C je posledica većeg indeksa viskoznosti (i ništa drugo ... posredno to znači više polimera i manje viskoznu osnovu ali kvalitetniju).
                              Toliko za sada.
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • nikaragva
                                CBC Senator XXL
                                • 03.06.2008
                                • 521
                                • B. Palanka
                                • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                                Pretrazivao sam forum, ali sam samo nasao da je Dora nesto radio sa tim uljem i da nije na dobro izaslo, barem po komentarima, ali ne znam sta je radio
                                Elem, ona pretraga na motornulja blogu ne radi ili ja ne znam da je koristim. Ukucam rec i kliknem pretraga, stranica se ucita, ali nista mi ne izadje u rezultatima, sve ostane kako je i bilo.

                                Kako se kotiraju Liqui moly ulja?
                                Recimo u odnosu na Mobil i Motul koje trenutno koristim.

                                Kod njih na sajtu sam nasao, sintetika i full sintetika. Zar sintetika nije sintetika, makar i ne-full?

                                Da li je istina za njim da se proizvode samo u Njemacku? Video sam puno "pobeda" po casopisima, sad da li su to prave pobede ili samo reklame, ko ce ga znati

                                Comment

                                Working...
                                X