Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    @drako:
    "Eto, sinoć kod komšije u nekom neobaveznom razgovoru saznam da je njegovom prijatelju nakon izmene ulja i to u ovlašćenom servisu, ista ovakva škoda i istog godišta počela da troši 1l na 1000 km, a da je pre toga potrošnja možda bila 0.5 na 10.000 km. U servisu sležu ramenima i nemaju odgovor."

    Doduše niste naveli (ili ni oni (jadni) ljudi ne znaju) šta su im sipali. Uljari i VW forsiraju 504/507 ali to su ipak skupa ulja, možda je 10W-40 u njemu. Sama manja viskoznost ne znači i veću potrošnju ulja jer je često baš suprotno.

    Inače podatak o manjem forsiranju motora sa 5W30 (kojima je xxW-40 default) je logičan a za VW motore gde može i jedno i drugo se često spominje (ne znam koliko je relevantan).
    Ipak, nekako mi se čini da je to za 5W30 ulja koja su nižih VW standarda (recimo 502.00) od 504/507.
    Sa ovim najnovijim standardom mislim da to ne važi.
    Tako izgleda kada se malo udubite u specifikacije ovih standarda ("nenormalni" zahtevi za kvalitetom i nelogično visoki protiv habanja) ili prosto u specifikaciju bilo kog ulja po tom standardu (visoka radna viskoznost jako blizu xW-40 uljima, visoka HtHS viskoznost, "nenormalne" tačke paljenja para itd.).
    Naravno neko iz sveta mehanike bi morao to i da potvrdi. Ili VW stručnjak (što očigledno nisu svi radnici zvaničnih servisa, no znamo već kako se dobija posao u ŠLJIVROPI ... znanje je na zadnjem mestu).
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • drako
      CBC Član
      • 18.05.2011
      • 67
      • Kragujevac

      Još jedna zanimljivost iz mog okruženja. U astru 1,7 cdti 2002. g. je pre nekih 5 meseci sipano ulje 10w40 Wurth (nelicenciran servis), u motor koji je prešao nekih 150,000 km. U 1500 km motor je potrošio 700-800 gr. ulja, no kako je vlasnik izuzetno smirena ličnost, koji nikada ne reaguje na prvu loptu, otišao je u metro, pročitavši pre toga koje standarde astra zahteva, kupio, čini mi se mobil 10w40 i kao rezultat dobio potrošnju od nepunih 400 gr. na 1300 km (mereno). Nakon njegovog zahteva za specifikacijom ulja sipanog u servisu, došao je do logičnog zaključka da mu je sipano ulje koje ne zadovoljava standarde propisane od proizvođača, jer majstor nije imao ulje odgovarajuće specifikacije.
      I tako...

      Comment

      • kristina990
        Banovan
        • 13.04.2009
        • 1066
        • Srbija

        kad malo premotam film to uputstvo o vožnji na 3/4 max obrtaja je dosta staro,rekao bih pre pojave vw 504/507,a i čudno bi bilo,kad malo razmislim da fabrika preporučuje ulje koje bi iskorištenjem maximalnih performansi auta ugrozilo motor....možda je samo krivo tumačenje i odnosi se na period razrade motora...

        Comment

        • tomas
          CBC Početnik
          • 30.06.2011
          • 5
          • BG

          Kupio sam u Nemačkoj Mečkicu A 160 benzinac sa motorom od 1,6 l , 75 kw, prešao samo 72.000 (provereno)...Prešao od tad 12000 km i mislim da je vreme za zamenu ulja.
          E, sad, u Mercedes servisu (u Nemačkoj) nisu hteli da mi konkretno kažu koje ulje da koristim, već samo su mi rekli da mora da ispunjava stadard MB 229.3 .
          U servisnoj knjižici piše da je babetina od koje sam kupio mečkicu sipala motorno ulje Aral 0w 30 , u ovlašćenom MB servisu.
          To ulje kod nas (koliko mi poznato) nema. Majstor mi je preporučio - i ja naručio iz Nemačke, Mobil 1 ESP formula 5w-30 za 97 evrića (5l).
          Pošto sam čitajući ove silne postove ovde video da ima pravih experata, molio bi nekog da mi odgovori : da li sam se zahebo u izboru ulja ?

          Comment

          • nikaragva
            CBC Senator XXL
            • 03.06.2008
            • 521
            • B. Palanka
            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

            Pa ti si bas dobro platio to ulje. Kod nas si mogao da kupis osetno jeftinije. Barem 2000-3000 za tih 5 litara da ustedis, cini mi se ovako na pamet.

            Comment

            • kristina990
              Banovan
              • 13.04.2009
              • 1066
              • Srbija

              po ovome sta kaže mobil mogao si upola jeftinije da prođeš sa 5w40,sledeći put ćeš napraviti bolji izbor
              što se tiče gradacije 5w30 mislim da nije problem,u svakom slučaju esp zadovoljava više standarde od mb 229.3

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Cena jeste visoka ali kupili ste jedno od (naj)boljih ulja za vaš motor. Nije neophodno ići tako visoko, ali ne da nije loše nego je odlično, osim cene.
                Promenite ga na dve godine ili 30.000km (pa šta prvo istekne), osim ukoliko više od 2/3 vozite u gradu pa bi onda trebali da stanete na 18meseci/20.000km.
                U ovom slučaju će cena biti podnošljiva.
                Inače skoro mi je dopalo pod ruku uputstvo baš za A1x0 seriju mercedesa.
                Obožavam Mercedes kada daje preporuke za ulja. Izuzetno precizno a "široko".
                Iako se pominje i MB 229.1 nemojte (nikako) ići ispod MB 229.3! Dakle 229.3 ili (još i bolje) 229.5 i imate sve što vam treba.
                Mercedes dopušta viskoznosti od 0W-30 do 15W-50! Mada je 15W-50 moguće samo u 229.1 varijanti, teško da ima (bar ne mogu da se setim) ulja ove viskoznosti i sa MB 229.3 (teorijski, standardom, dopušteno). To znači da bi morali ulje da menjate na godinu dana ili 10-15k km.
                Kako je automobil prilično nov (niste naveli godište) 5W-30 bi bilo jako dobro koristiti.
                Naravno sasvim je O.K. koristiti 5W-40 ulja sa MB 229.3 (većina ima baš to) koje bi trebalo menjati na 20-25k km ili 18 meseci ili sa puno gradske vožnje na 15k km ili 12-18meseci.
                Ukoliko manje prelazite u toku godine ili smatrate da je bolje ulje menjati jednom godišnje (iako nije neophodno) proćićete gotovo jednako dobro a znatno jeftinije.
                Ukoliko tražite više sasvim je dovoljno biti na MB 229.5 i 5W-30, 0W-40 ili 5W-40.
                Sa ovim uljima možete i svih 40k km (uz više od pola vožnje van grada).
                0W-30 uz MB 229.5(1) bi mogli da uzmete u obzir bar do 120k km. Kasnije idite više na četrdesetice. Još ... mnogo ... kasnije, 5W-50 može biti idealan izbor (recimo posle 250 ili 300k km), kao i za Grčku, Španiju i slična područja nešto ranije.
                Naravno sa benzinima u zemlji Srbiji bolje je da ostanete na max. 30k km a valjda će (bar) iduće godine situacija biti bolja.
                Sipajte isključivo (makar) evropremium 95 benzin, osim naravno u hitnim slučajevima.
                Koristite ulja "jačih" brendova (Mobil, Motul, Shell, Castrol, ...) i neće biti (nikakvih) problema.
                Mobil je često fabričko punjenje mercedesa i ima više decenijsku saradnju sa njima.
                To mu daje malu prednost ali nemojte se ograničavati samo na taj brend.
                Važno je ispunjenje standarda! Mercedes je veoma precizan po tom pitanju.
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • tomas
                  CBC Početnik
                  • 30.06.2011
                  • 5
                  • BG

                  Zahvaljujem se nikaragvi i kristini na odgovorima, i posebno expendable-u na iscrpnom i stručnom odgovoru i savetima koji mogu i nekom drugom da pomognu.
                  Mogao sam , istina, kod nas proći jeftinije, ali cvikam od falš ulja.Ali ako sa njim mogu da vozim dve godine i do 30k km (2/3 van grada), meni je ova cena prihvatljiva.
                  Kristina je u pravu, za ovu našu klimu je bolje 5w 40, ali je zanimljivo da Mobil 1 ESP formula nema u toj viskoznosti.
                  Sledeća zamena će svakako biti 5w 40 u standardu MB 229.5.
                  Pošto je ulje jako važno za trajnost i pouzdanost rada motora, a ja ne volim da menjam atomobile (svaki sam svoj auto vozio najmanje jednu deceniju), još jednom svima hvala na pomoći i savetima.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    Ccmc g5

                    Interesuje me koji je ekvivalent u normi ACEA odnosno normi API koji je adekvatan za G5 CCMC specifikaciju.
                    Koristim godinama Lukoil API SM 5/40 lux sintetik rumunskog porekla i do sada sam veoma zadovoljan.
                    Prosecna potrosnja ulja je oko 0.075 lit/1000km, motor je 4 cilindra turbo benzin/lpg i ima potvrdjenih (realnih) 192.000km trenutno. Oznaka motora je B230FK ako je bitno.

                    Koristim ovo ulje jer imam poverenje da je original posto ga kupujem u samom Lukoilu, ruimunska rafinerija u Ploestiju je tradicionalno poznata decenijama po kvalitetu proizvoda, a i od ranije imam pozitivna iskustva sa uljima iz Rumunije (iz doba pocetka 90tih).

                    Dakle, koje bi bile alternative za ubuduce ukoliko pomenuto Lukoil ulje ne zadovoljava G5 specifikaciju.

                    Ulje se prosecno menja na oko 13.000-17.000km kako koje godine. Proizvodjac motora je specifikaciju tj zahtevani kvalitet ulja definisao jos pocetkom 70tih godina.
                    Godiste motora je 1995. tzv nisko frikcioni motor ali sama osnova motora potice iz 60tih godina (Volvo Penta program).

                    Fabrika navodi ulja u opsegu 5-30 do 20-50 kao odgovarajuca s tim da je preporuka da se ne prelazi razlika u viskoznosti od 25 jedinica izmedju zimske i letnje gradacije.
                    Preporuka je zamena ulja na 20.000km ili 12 meseci odnosno 10.000km ili 6 meseci ako se motor koristi u izezutno teskim uslovima rada (vuca prikolice teze od 1.500kg, nadmorska visine preko 3.000m, duza upotreba motora pri spoljnoj klimi sa +40C i vise tipa pustinje i slicno ukljucivo i veoma duge intervale kreni stani gradske voznje.

                    Fabrika nema nekog svog preporucenog proizvodjaca, dakle bilo koja marka ulja koja zadovoljava CCMC G5 je fabrika odobrila za upotrebu.

                    Nazalost na ambalazi Lukoil ulja, a primetio sam ni kod mnogih drugih ulja, nema niti pomena o CCMC normi.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Nije baš lako naći pravi ekvivalent za CCMC standarde. Oni su svakako zastareli i odavno se ne upotrobljavaju (preteča ACEA).
                      CCMC G5 je nešto što pokriva API SG, SH i SJ. Otprilike SH do SJ. Ili u najboljem slučaju SJ.
                      CCMC G4 je otprilike API SF do SH. U najboljem slučaju SH.
                      G5 je najbliže ACEA A2 mada ulja koja ispunjavaju G5 obično imaju i A3 (uz API SJ), mada je takva sve teže naći (možda do pre par godina i nekako, sada baš nikako).
                      Agip FORMULA PLUS ONE 10W-40 na primer ispunjava:
                      API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 uz CCMC G-5, PD-2.
                      Vidi više na: http://motornaulja.blogspot.com/2010...gip-motor.html
                      Znači ovo je maksimalan zahtev za vaš automobil.
                      Lukoil Lux full sintetičko ulje prevazilazi ovaj nivo kvaliteta te je više nego dobro za vaš automobil (motor). Doduše, kako je 5W-40 razlika između "zimske" i "letnje" gradacije je više od 25 ("35" zapravo) to ne ispunjava preporuku fabrike. Međutim ... mislim da su to zastarele preporuke (kao i CCMC) te da je to možda važilo pre jedne decenije (uslovno) ili dve ali sada više NE. Ne samo da su bazna ulja nešto bolja nego su i polimeri koji služe kao modifikatori viskoznosti sada MNOGO BOLJI.
                      Dakle slobodno nastavite da koristite pomenuto ulje.
                      Doduše sa 10W-40 PS ili 15W-40 mineralkama (ali u oba slučaja kvalitetnim) bi mogli malko i da uštedite (ali u oba slučaja ne bih preporučio Lukoil).
                      Nije sporno da lukoil pravi dobra ulja kao i da je pomenutu rafineriju-blendaru odabrao za proizvode za Zapadno Evropsko tržište, jedino što su nas (žalosno ali sa pravom) procenili Šljivropom pa su neka ulja malo "doterali" za takva tržišta. Lično mislim da za sintetičko ulje koje pominjete to nije bilo u pitanju.
                      Nisam baš siguran da su izabrani intervali O.K. mada ako originalno uputstvo kaže tako onda jeste tako.
                      Sa sintetičkim uljima slobodno terajte i svih 20k km.

                      P.S.
                      Iako su sintetike najbolje za vaš motor (Vladd, nemoj molim te "drvlje i kamenje" ovo je samo "razlika u ukusima" a o tome ne vredi raspravljati; uostalom najbolji ste mi saveznik i svakako jedan od najstručnijih), totalno sam ubeđen da je za vaš auto najbolje:
                      koristiti ulja malo "nakrkanija" ZDDP-om. Znači API SL ili (čak) SJ.
                      To nije baš lako naći ali bi Havoline mogao da pomogne sa svojim sintetikama koje su (samo) SL.
                      Druga stvar:
                      Za celu godinu bih najpre koristio 10W-40 (jednu do dve zamene) ili
                      za dve zamene godišnje: 15W-40 leti (maj-septembar, uključivši oba) i 5W30 (5W40) hladijih meseci.
                      Koja? Recimo ona sa API SL a još bitnije GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 a još bolje sa VW 505.01 kojih ima u obe viskozne kategorije. Prednost je što 5W40 može i za celu godinu a 5W30 ipak ne u periodu jun-avgust.
                      Dakle nije loše ali može i bolje (za vaš izbor ulja).
                      Ovi Volvo motori (i još poneki) su ipak prilično starog dizajna (kao što ste sami naveli) makar bili relativno moderni i još uvek solidni. Kvalitet materijala (upotrebljenih) lako omogućava korišćenje sintetičkih ulja.
                      Ne zaboravite onih "25" SAE razlike, nema mnogo veze sa životom ... ali ne treba baš trčati za recimo 0W-40 uljima (svakako ne). Mislim da bi zavisno od vrste ulja indeks viskoznosti trebao da bude što manji pa tako za PS do 155(160) a za sintetike 170.
                      "Ludilo", bila mi je prava uživancija da odgovaram na ovo pitanje.
                      Jedan od primera kada fensi (hajp) super sintetike nisu baš idealno rešenje!
                      Sve je manjih ovakvih.
                      Ništa mu neće 'faliti od 5W40 ulja, kao što ni VW vazdušnjacima neće od 10W-40 ali to jednostavno ne deluje kao idealan već samo jedan od mogućih izbora.
                      10W-40 ipak menjajte na max. 15k km a eventualne mineralke na 10k km.
                      Ne bih ulazio dalje u detalje ali ovakvi motori su ipak malo specifičniji.
                      Sve u svemu 10W-40 pa što kvalitetnije!

                      Možda sam nešto ponovio ali to je zato što pišem iz više puta i razvučeno na par sati.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        E moram malu dopunu ovde!
                        Ovi "Oil Finder"-i će da mi oduzmu posao (možda za deceniju-dve) jer su sve bolji i bolji a imaju i uvek nove preporuke proizvođača što im definitivno daje dobre startne pozicije.
                        Malo sam ih prelistao (juče nisam stigao nego sam samo na osnovu dostupnih činjenica) i ... pa ... ponosan sam na sebe, u suštini sam bio u pravu, jedino što sam bio malo oprezniji.
                        Koliko sam skapirao nove Volvo preporuke za motor su:
                        5W-40 od -30 do +40cel.
                        10W-40 do -20 do +40
                        15W-40 od -15 do (više od) 40cel.
                        20W-40 ili 50 od -5 do (dokle hoćeš)
                        Da ne bude zabune udariću jedan RESET (za prethodno).
                        RESET
                        Dakle za vaš motor su najbolja ulja (po datom redosledu, razlike unutar grupe pa i jedne (cele) grupe su jako male i svode se na afinitet).
                        1.a 5W-40 ulja sa VW 505.01 i API SL (obično idu zajedno, bar u većini slučajeva)
                        1.b 5W-40 ulja sa GM GM-LL-A-025 i/ili API SL
                        1.c 5W-40 sa VW 505.01 i ACEA C3
                        1.d 5W-40 sa MB 229.5

                        2.a Motul 300V 10W-40 (ovo je verovatno no. 1 mada bi trebalo da se menja na max. 10k km; već pominjano više puta zašto)
                        2.b 10W-40 sa MB 229.3
                        2.c 10W-40 sa API SL (praktično bilo koje PS ove viskozne gradacije) ili SJ ukoliko takva uopšte možete naći (teško).

                        3. "Standardna" 5W-40 ulja sa MB 229.3 i API SM. Lukoil spada ovde ili u grupu 1.d (pogledajte oznake na ambalaži).

                        4. Kombinacija ulja koje bi menjali dva puta godišnje. Recimo 15W-40 leti i 10W-40 zimi (5W-40 ali je više za celugodišnju primenu a i skupo je da se koristi samo 7-8 meseci u godini). Ovde treba pažljivo birati 15W-40 ulja i koristiti samo ona vrhunskog kvaliteta. Ulja 15W-40 za teretni program bi mogla da budu i pod "3.b" a pogodna su i do -20 cel.

                        Posebno bi se mogla razmotriti ulja za teretni program u 10W-40 VG na HC ili HC+ osnovi, namenjena mešovitom voznom parku i sa A3 ili A2 i SL ili SJ.

                        Ovo bi svrstao na nivo "1.5"
                        Dakle:
                        1.5a Fuchs Titan Unic PLus MC, 10W-40 (ima između ostalog ACEA A2 i API SJ)
                        1.5b Fuchs Titan Unic Ultra MC, 10W-40 (ima između ostalog ACEA A3 i API SL)

                        Uzeo sam Fuchs kao primer "par ekselans" inače dolaze u obzir i drugi proizvođači sa sličnim karakteristikama.


                        E sad, sam ovo pitanje "izvrnuo na postavu" - nemam šta da dodam.

                        Inače (verovatno sam već pominjao) vlasnik Volvoa koji je prešao više od 2,7 miliona milja bez generalne je na pitanje kako je to postigao naveo pet saveta a jedan od njih (pod 2 ili 3) je bio (parafraza) - koristite zimi 15W-40 ulja!!
                        Kako se radi o modelu iz šezdesetih verovatno je fabrička preporuka bila SAE 30 ili 20W-50, možda SAE 30 leti a SAE 20W-20 zimi.
                        I naravno rekao čovek da je menjao ulje strogo na 3000milja (ponekad i na 2500), što bi za današnje vreme bilo 10-12 hiljada km.
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • stepa53
                          Banovan
                          • 17.05.2011
                          • 56
                          • kragujevac
                          • honda civic coupe

                          Motul 2100 10w40 i Mobil S2000 10W40 sta izabrati izmedju ova dva ulja za Hondu motor D15b7 95god.
                          A mozda ni jedno nije pravi izbor?

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Mogu oba. Ipak to je baš na donjoj granici potrebnog.
                            Mobil je možda za nijansu bolji ali i skuplji. Ako ćemo već ekonomično Motul 4100 (za slične pare kao i Mobil) je možda i (za nijansu) bolje rešenje od oba.
                            Inače trebali bi da idete na malo viši nivo:
                            1) Motul 6100 10W-40 Synergie
                            2) Mobil Super 3000 X1 5W40
                            3) Motul X-cess 5W40
                            Poređano po kvalitetu (ali i ceni).
                            Mislim da je X-cess trenutno na akciji pa bi tako prošli (svakako) najbolje.
                            Pošto je dilema između Motula i Mobila, nisam dalje širio priču.
                            Obe kompanije su O.K. (i naravno u samom vrhu po kvalitetu).
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              Hvala na iscrpnom pojasnjenju. Zasto bi bilo pozeljna veca koncentracija ZDPP ? I sta je uopste ZDPP, cink- fosfor sta jos?

                              Ujedno da dopunim pocetne informacije.
                              Fabrika je sve one preporuke napisala za klasicno mineralno ulje dostupno 70tih godina (otuda i onih 25 jedinica SAE zima-leto), uz napomenu da ako sintetika zadovoljava CCMC G5 odobreno je koriscenje i sintetike. Polusintretika se i ne spominje u upustvu. Opsti preporuceni viskozitet je 10W30 (sto je unutar 25 SAE jedinica) s tim da je moguce usled uslova klime u kojoj se koristi primeniti i 5W zimi odnosno 40 (50) leti.

                              Interval zamene mineralnog ulja je kao sto je navedeno 20.000km (ili u USA verziji preporuke 16.000 km tj 10.000 milja) odnosno 1/2 toga za otezane uslove upotrebe.

                              Ja sam testirao pomenuto Lux Lukoil u bgd uslovima i za tu namenu sam ga koristio oko 22.000km u nesto vise od godinu dana. do nekih 18.000km je sve bilo ok a onda je naglo pocelo zgusnjavanje, tako da sam odlucio da je oko 17.000km gornja granica trajanja ulja za moj slucaj upotrebe.Mozda je to bilo i zbog faze intezivnog samociscenja motora od ranijih taloga (videti objasnjenje nize).

                              Sto se tice gospodina Irva i njegove vise milionske kilometraze bez otvaranja motora, koliko je meni poznato on vrsi zamenu ulja na svakih 4.000-5.000km od prvog dana odnosno jednom mesecno shodno ritmu upotrebe. Tako je bilo sve do pre 4-5 godina kada je ucitelj Irv otisao u penziju

                              Taj motor u tom autu je gotovo istih specifikacija upotrebe ulja kao sto je i moj motor (dakle 10w30, CCMC G3/G4) posto se u osnovi radi o istoj konstrukciji motora tzv "redblock".

                              Volvo je za i motor iz 1995 bez turba (oznaka B230F) propisao 10w30 CCMC G4 mineralno, a dozvoljena je i sintetika.

                              U principu motor je dosta otporan pa se sustina svodi na to da je najbitnije da uopste ima dovoljno ulja u motoru i da se redovno menja, sto uobicajeno podrazumeva radni vek 1.000.000km bez popravke mehanike motora (uz mineralna ulja iz 70tih godina) tako da verujem da bilo koja sintetika ne steti "krvotoku" motora.

                              Jos jedan detalj, prethodno u mom motoru je korisceno ulje Ina Delta 5 10w40 (kod prethodnog vlasnika) koje nije datumski bas redovno menjano. (barem sudeci po delovima dokumentacije koja je pratila auto pri kupovini).


                              Kada sam uzeo auto trosio je oko 0,35 lit/1000km (sa predjenih 126.000km na benzinu) da bi nakon 40.000km (na LPG) koriscenja Lux ulja potrosnja krenula u opadanje i sada bila 0,075lit/1000km.(194.000km)

                              Mozda je slucajnost a mozda je i ulje odradilo svoju ulogu ciscenja motora, uz upotrebu LPG kao osnovnog goriva sto je popravilo stanje cistoce i elasticnosti karika otklanjanjem naslaga koksa.

                              Ja ne bih prelazio na mineralno ulje ili polusintetiku iz razloga zastite turbine a Lukoil je bio do skoro sa prilicno popularnom cenom Lux sintetike.

                              Sto se nacina koriscenja motora tice jos da dodam da je motor podesene kao niskoturazni, uglavnom je broj obrtaja tokom voznje u opsegu 800- 2200 rpm/min i povremeno dostigne do 2700-2800 obrtaja.

                              Razlog je sto pri 2.000 obrtaja u cetvrtoj je brzina 90km/h sto je kod nas limit koji diktira gustina saobracaja, u gradu se retko prelazi 1.600 obrtaja (automatika radi svoje) tako da jedino kada je autoput ili italian tune up motor prodise nakratko sa punih 5000 obrtaja. (uz kickdown, automatik).

                              I da, na oko 1800 obrtaja je vec radni pritisak turba kada motor razvija oko 80tak KS sto je i vise nego dovoljno za pokretanje, tako da je to razlog za priblizno najcesci radni rezim.

                              BTW, kada je vec prica o uljima nikako mi nije jasno zasto su i kod nas a pogotovu u EU ulja tako drasticno skuplja u odnosu na iste modele i marke ulja (barem po nazivu) koja se prodaju u SAD.

                              Da li u ulja u Evropi toliko puta bolja koliko puta je i cena veca, ili je prosto kartel proizvodjackog lobija tako veliki da je ugusena trzisna logika.

                              Kada pogledam cene ulja u SAD tipa 150 do 200 dinara za nepun litar (preciznije 0.946 lit) zapitam se zasto i kod nas ni priblizno nije slicna cena.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • kristina990
                                Banovan
                                • 13.04.2009
                                • 1066
                                • Srbija

                                Šta bi se moglo uklopiti u ove zahteve,možda neko 5W30 sa višim HTHS(VW 502.00)?
                                CCMC G-5 :
                                1989, low viscosity specification. Performance beyond API SG level particularly in the areas of valve train wear and high temperature sludging resistance. Restricted to 5W-xx and 10Wxx multigrades, but with severe HTHS requirements. As well, CCMC G-5 has a stringent evaporative loss requirement, more stringent than ILSAC GF-1.

                                menjati proveren u praksi lukoil lux za npr.MOL Dynamic Synt 5W-30???http://www.mol.hu/en/business_centre...ic_synt_5w-30/

                                ????

                                Comment

                                Working...
                                X