@drako:
"Eto, sinoć kod komšije u nekom neobaveznom razgovoru saznam da je njegovom prijatelju nakon izmene ulja i to u ovlašćenom servisu, ista ovakva škoda i istog godišta počela da troši 1l na 1000 km, a da je pre toga potrošnja možda bila 0.5 na 10.000 km. U servisu sležu ramenima i nemaju odgovor."
Doduše niste naveli (ili ni oni (jadni) ljudi ne znaju) šta su im sipali. Uljari i VW forsiraju 504/507 ali to su ipak skupa ulja, možda je 10W-40 u njemu. Sama manja viskoznost ne znači i veću potrošnju ulja jer je često baš suprotno.
Inače podatak o manjem forsiranju motora sa 5W30 (kojima je xxW-40 default) je logičan a za VW motore gde može i jedno i drugo se često spominje (ne znam koliko je relevantan).
Ipak, nekako mi se čini da je to za 5W30 ulja koja su nižih VW standarda (recimo 502.00) od 504/507.
Sa ovim najnovijim standardom mislim da to ne važi.
Tako izgleda kada se malo udubite u specifikacije ovih standarda ("nenormalni" zahtevi za kvalitetom i nelogično visoki protiv habanja) ili prosto u specifikaciju bilo kog ulja po tom standardu (visoka radna viskoznost jako blizu xW-40 uljima, visoka HtHS viskoznost, "nenormalne" tačke paljenja para itd.).
Naravno neko iz sveta mehanike bi morao to i da potvrdi. Ili VW stručnjak (što očigledno nisu svi radnici zvaničnih servisa, no znamo već kako se dobija posao u ŠLJIVROPI ... znanje je na zadnjem mestu).
"Eto, sinoć kod komšije u nekom neobaveznom razgovoru saznam da je njegovom prijatelju nakon izmene ulja i to u ovlašćenom servisu, ista ovakva škoda i istog godišta počela da troši 1l na 1000 km, a da je pre toga potrošnja možda bila 0.5 na 10.000 km. U servisu sležu ramenima i nemaju odgovor."
Doduše niste naveli (ili ni oni (jadni) ljudi ne znaju) šta su im sipali. Uljari i VW forsiraju 504/507 ali to su ipak skupa ulja, možda je 10W-40 u njemu. Sama manja viskoznost ne znači i veću potrošnju ulja jer je često baš suprotno.
Inače podatak o manjem forsiranju motora sa 5W30 (kojima je xxW-40 default) je logičan a za VW motore gde može i jedno i drugo se često spominje (ne znam koliko je relevantan).
Ipak, nekako mi se čini da je to za 5W30 ulja koja su nižih VW standarda (recimo 502.00) od 504/507.
Sa ovim najnovijim standardom mislim da to ne važi.
Tako izgleda kada se malo udubite u specifikacije ovih standarda ("nenormalni" zahtevi za kvalitetom i nelogično visoki protiv habanja) ili prosto u specifikaciju bilo kog ulja po tom standardu (visoka radna viskoznost jako blizu xW-40 uljima, visoka HtHS viskoznost, "nenormalne" tačke paljenja para itd.).
Naravno neko iz sveta mehanike bi morao to i da potvrdi. Ili VW stručnjak (što očigledno nisu svi radnici zvaničnih servisa, no znamo već kako se dobija posao u ŠLJIVROPI ... znanje je na zadnjem mestu).
Comment