Kazna za preticanje po punoj liniji?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    opcija pod 1 je potpuno besmislena sa stanovista bezbednosti manevra preticanja.
    voznja unutar dozvoljenog ogranicenja brzine regulisana znakom tesko da bi igde prosla kao definicija ofanzivne voznje.
    ne verujem ni da bi bilo kaznjeno.
    sve ukazuje da zakon ne poznaje navedenu situaciju iz prakse postavljenih saobracajnih znakova odnosno linija na putu.

    zanima me samo i jedino zakonska pravna osnova, podrazumeva se da je signalizacija prema zakonu adekvatno postavljena, koja to regulise.

    kod nas je isto zakonsko pravilo znakova za signalizaciju bilo za autoput bilo za ostale puteve po rangu.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #62
      @BOOST: Kod vas takodje moras da vozis iza kamiona koji ide 75 km/h, dozvoljeno 80 km/h i ne smes da ga pretices ?! Iako baca sljunak po soferci/haubi i smrdi skroz-naskroz ?!
      Samo nemoj da mi pricas o tome kako su vasi kamioni svi tip-top, izbacuju mirisne oblacice ozona i imaju gume koje ne bacaju kamencice i sl.

      Dakle:

      Da li smem da prekoracim ogranicenje brzine (i koliko) pri preticanju? Jer, ako je ogranicenje 80, a smor ide 75, onda imam pravo da ga preteknem jer se meni ide 80! Po zakonu.

      Da li smem da zapocnem preticanje na isprekidanoj a zavrsim na punoj liniji?

      Uopste se ne radi o agresivnoj voznji... voznja je defanzivna dok god je u okvirima zakona, ma sta ja radio na putu. Ne moze "umetnicki dojam" odlucivati o tome. Koliko znam, skripa guma je zabranjena svugde po zapadu, dovoljno da se vozi defanzivno. Ali, dosta se toga moze dok gume ne procvile i ispod ogranicenja brzine.
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #63
        Nemamo namestene zamke u vidu ogranicenja kao sto opisujes.

        Brzine su nam 50, 70 (bazna) 90 i 110km/h

        Kamioni imaju ogranichenje od 90 ili 100km/h , na 90 putu nisu smetnja, na 110 to jest auto putu nisu smetnja takodje.

        Za auto sa prikolicom je ogranicenje 80 , 10 ispod granice na 90km/h.
        Code:
        Samo nemoj da mi pricas o tome
        Necu, jer imas svoja ubedjenja. Drina, hbg.

        Za bricka:

        Naravno da se kako pretpostavljas vidi znak sa leve strane.
        Necemo menjati tvoju teoriju, drzacemo se nje.

        Kad izviris da pogledas da li mozes da obidjes, NEMOZES a da neprimetis znak okrenut prema tebi sa leve strane. Jedini znak sa leve strane je upravo nova promena brzine.

        Zakonom jeste definisano:
        NESME SE PREKORACITI brzina koja je na znakovima.

        Medjutim tebi nije dovoljno da stoji ogranicenje od 90 recimo.
        Sad trazis da ima znak da je tada dozvoljeno 80, da nije dozvoljeno 115 i da nije dozvoljeno 155??
        Brick, jasni smo po ovom pitanju, ako si upao u takvu situaciju i ipak se odlucio da pretices odradjena je pogresna procena od strane vozaca i to je sve.

        Ona druga strana koja je obilazena je takodje duzna da olaksa tvoj postupak obilazenja i uskladi se prema situaciji.

        Sve i da uletis tako drugi saucesnik ce te svojim defanzivnim pristupom propustiti neterajuci te u prekrsaj. Duzan je po zakonu da to uradi.

        Sve te situacije koje su po ovoj diskusiji NEDEFINISANE, definisane su spletom drugih odredbi.

        Ovo zadnje sto su mi poslali kao odgovor je zmena definisija i koja je na snazi od juna 2007, friske definisije u skladjivanja prema EU.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • monkey
          CBC Senator
          • 14.11.2006
          • 286
          • Porec, Hrvatska

          #64
          Ako cemo po pravilima, zasto bi neko uopce htio obilaziti drugo vozilo koje se krece po ogranicenju kada poslje obilazenja moras opet vozit po ogranicenju, nisi nista dobio...
          Sta se znakova i policije tice, u Hrv. zakonu o policiji ili u nekom njihovom pravilniku postoji neki clanak koji izricito govori da patrola koja mjeri brzinu i zaustavlja vozila NESMIJE stajati na udaljenosti manjoj od 200m od znaka ogranicenja brzine. Postoje i odredbe za udaljenost od raskrizja, nepreglednih zavoja, zaustavljanju van asfalta itd...l Cak me to spasilo jednaput..

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #65
            Originally posted by BOOST
            Code:
            Samo nemoj da mi pricas o tome
            Necu, jer imas svoja ubedjenja. Drina, hbg.
            Ma ne radi se o ubedjenjima, a tek s Drinom nikakve veze nema... interesuje me zakonska regulativa... i oko tog pitanja niko jos nije dao konkretan odgovor, pa mi šveCki zavod za auto-put. Mozda da pitamo zavod za regionalne puteve?

            A ko procenjuje defanzivno ponasanje? Policija na osnovu samovolje ili postoje i tu neki merljivi parametri ?
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #66
              Pitaj zavod za regionalne puteve.

              Neznam da li postoji zemlja sa toliko zakonskih klausula sta je zabranjeno, kao Svedska. Nekad su termini nejasni za osobe koje nevladaju birokratskim jezikom. Da li je u pitanju moj nedostatak znanja jezika u pitanju (sumnjam) ili nedostatak mogucnosti za prevesti na srpski (moguce ) ostaje nerazjasnjeno.

              Procena defanzivnog ponasanje je stvar sudstva. Policija moze da da zamerku na ponasanje ali je stvar sudskog organa (ako do toga dodje) da odluci. (300 bezratnih godina su ih ucinili defanzivnim, ovi mladji sto sede za PCom i igraju Wargames su malo ostriji )
              Merljiv parametar je onaj sto krece sa vaspitanjem iz zabavista

              Na ulici nemozes da neprepoznas da je vozac naturalni balkanac.
              (ne vi sto ste tu, ovi ovde su VECI )

              Tumacenje pravila je takodje u skladu sa nacionalnom kultorom/saobracajnom i etikom.

              U nemackoj se zna sta znaci biti nemac, u engleskoj sta je englez itd itd.

              Glupo je uporedjivati zakone izmedju zemalja, pisani su sa uskladjenjem prema sveobuhvatno vladajucoj situaciji u zemlji. ( ? )

              U Saudiarabiji zene nesmeju da voze, ni stranci.

              Izgleda da je neupotrebljivo povlacciti paralele izmedju zakona i zakona u 2 totalno razlicite strukture.

              Moja greska sto sam se angazovao.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • prolupator
                CBC Senator XXL
                • 02.09.2005
                • 3968
                • Zemun

                #67
                Ma nema tu greske ... ja predjoh 20ak km po putevima zapadne Evrope, cam sam i jedan sudar imao i sve ok.
                Lepo je znati kako je tamo negde...
                Ja samo zelim da se odbranim od samovolje lokalnih ovdasnjih sprovodioca zakona.

                Jedino bi se greskom moglo nazvati zamena teza...
                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                prolupator.mojblog.rs

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #68
                  Zadnji put sam video policajca van auta pre neka 3 meseca.

                  Zadnji put sam video policijski auto pre blizu mesec dana.

                  Imaju oni pametnija posla od kontrole samofunkcionalnog sistema kao sto je saobracaj.

                  Nesto kamera (990 komada momentalno) drze pod kontrolom najkriticnije deonice koje su statisticki odnosile zivote, ovo ostalo treba da budes bas baksuz da naletis na neku kontolu.

                  Kriminal blago uzima sve vece i vece policijske resurse, budzet policije je ogranicen i jedini nacin da zajednica prepusti policiji da radi sta u stvari treba da radi je smanjiti im potrebe od nepotrebnih aktiviteta kao sto je kontrola saobracaja.

                  Jednostavna logika koja se pokazuje da funkcionise.

                  Policija nikad neizlazi na mesto udesa u kojem nema fizickih posledica po putnike, ostecenbja metala i plastike ih nezanimaju , za to postoje osiguranja. Svi u autu imaju spreman obrazac da skiciraju udes ukoliko dodje do istog i posalju osiguranju. Sve je maksimalno pojednostavljeno.

                  Dovoljno gluposti covek sam sebi moze da napravi, savrseno nepotrebno da se na to nabacuje jos od strane raznoraznih institucija.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #69
                    Kad izviris da pogledas da li mozes da obidjes, NEMOZES a da neprimetis znak okrenut prema tebi sa leve strane. Jedini znak sa leve strane je upravo nova promena brzine
                    boost, moracu da fotografisem da ne bude nejasno.

                    ponovo opisujem-

                    kada izviris i pogledas imas znak ogranicenja 80 km/h.
                    imas isprekidanu liniju.
                    vozila ispred tebe se krecu 50-60 km/h.

                    znaci, IMAS sve zakonske uslove koji se postuju od strane svih ucesnika u saobracaju.

                    nema nikakve subjektivne (osnove) za nekakvu agresivnu voznju.

                    izviris i krenes u preticanje.

                    pojavi se, sa leve strane, znak novo uvedenog ogranicenja od 60 km/h.
                    istovremeno, takodje sa leve strane pojavi se znak zabrane preticanja,

                    istovremeno, se pojavi puna linija horizontalne signalizacije.


                    znaci sada su definisane novi zakonski uslovi za sve ucesnike u saobracaju.

                    AKO nisi zavrsio preticanje pre pojave tih novih zakonskih uslova postavio sam pitanje sta kaze zakon.

                    ne zanima me sta kaze policija, sta je subjektivno misljenje, sta bi bilo kad bi bilo vec strogo precizna pravna formulacija sta zakon nalaze vozacima da moraju da urade inace se (po zakonu) sankcionisu ako to ne urade.

                    clan taj i taj, stav taj i taj.


                    nista vise, vrlo prost upit.


                    uopste nije pitanje zasto bi neko obilazio ako je ogranicenje samo 80 km/h a ispred se krece vozilo 60.
                    uopste nije pitanje sta ce biti u nekoj buducnosti sa nekim buducim znakom nekog novog rezima saobracaja u smislu promene osobina puta.

                    takodje nije ni pitanje koliko je rastojanje -razmak- na putu izmedju ta 2 znaka odnosno 2 razlicita uredjenja pravila voznje.

                    nije ni pitanje da li policija smatra nesto za agresivno ili defanzivno, nije ni pitanje da li neko telo u drzavi a koje nije Skupstina ili Sud ima nekakvo misljenje.

                    pravni osnov sta kaze zakon, je ono pitanje na koje ocito ne mozemo naci odgovor jer to pitanje nije uopste definisano kako stvari stoje za sada.

                    uopste se ne radi o licnom osecaju niti mene pogadja kako si mozda stekao utisak, ja imam dovoljno iskustva sta i kako.

                    poenta je u princijelnom pitanju, kao sto si i sam nagovestio i ti si prvi put o tome sada razmisljao za tolike km i godine.
                    (i meni nikada nije palo na pamet).

                    dakle, nije to neki goruci problem u saobracaju ali jeste rekao bih bar interesantna nedefinisana situacija u kojoj policija moze kako ovde u Srbiji tako i u Svedskoj da nesto samovoljno tumaci.

                    po definiciji, policija nije ta koja sme da uredjuje pravila voznje i stvara neka svoja pravila i zakone pa stoga da pustimo policiju, lokalne uslove puta, lokalne navike vozaca, i ostale periferne mogucnosti.


                    zahavljujem se sto si potrosio vreme i trud da priupitas svedske organe o tom pitanju, i preneo konkretan odgovor.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #70
                      Brick, kod mene ma koliko brzo i naglo da ubrzaam znakovi neiskaci tako brzo kao kod tebe da se odjednom pojave

                      Razumem ja situaciju ali taj znak ili je bio sakriven necim pa se pojavio kad si savladao kritican vidni ugao, ili kilavis dok obilazis ili gledas pred nos dok vozis
                      Sorry, malo shale za ove dve zadnje stavke, juce je policija vratila vozacku dozvolu jednom tipu i ponistila 20-ak kazni za prekoracenje brzine u Örebro.

                      Tek dan kasnije su primetili da je neko odvrnuo znakove 30 i okrenuo ih u suprotnom smeru.

                      SVTs Text-TV på internet. Nyheter, Ekonomi, Sport, Målservice 377, Väder, TV...


                      Code:
                      Trafikböter Polisen i Örebro fick     
                        återkalla alla böter för fortkörning  
                        som delats ut till bilister på en gata
                        i Örebro. Någon hade saboterat 30-    
                        skyltarna, och polisen kollade dem    
                        inte före sin insats, skriver Nerikes 
                        Allehanda.
                      (neko je sabotirao 30 znakove a policija nije kontrolisala pre merenja brzine)

                      To je kod nas toliko veliki heppening da je moralo na Text Tv da izadnje i bilo u svim dvevnicima.

                      Verujem da je znak ipak bio prikriven u tvojoj situaciji, dakle, nedovoljno dobro oznacen put, nema osnove za kaznu, znakovi nepadaju sa neba.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #71
                        pa ubrzaj sa 60 na 80 i onda koci posle manje od 100metara na manje od 60 tokom preticanja...
                        i pri ubrzavanju ne predjes limit od dozvoljenih 80 pa ubrzo 60.

                        probaj kako izgleda preticanje sa usporavanjem

                        a pri tome nemoj da slucajno nagazis ili predjes punu liniju ko pozelis da se vratis u svoju traku vec nastavis da vozis u traci za kontra smer jer tako kaze....promenjena signalizacija.

                        pa o tome i pricam od prvog vagona, znakovi su postavljeni kako su postavljeni i oni se moraju postovati. isto tako i horizontalna signalizacija.

                        zato i jeste pitanje sta kaze zakon za konkretnu opisanu situaciju.

                        potpuno je irelevantno ko vozi, pitanje je pravne prirode i opste vazece tj nije personalno prema ovom ili onom vozacu uredjeno.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #72
                          Kada se krene u preticanje na koliko metara se vidi novi znak, ili puna linija?!

                          A koliko je vremena potrebno da se pretekne vozilo koje vozi 60 km/h, ako vozilo koje pretice vozi 80km/h?

                          Tu lezi odgovor na pitanja, to jest defanzivni nacin vozenja!!!
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #73
                            zakon ne poznaje takve subjektivne odgovore, mora da postoji clan taj i taj, stav taj i taj koji zabranjuje voznju na taj i taj nacin.
                            mora da postoji jasno definisano pravilo, univerzalno vazece za sve vozace, sva vozila, sve puteve, sve registarske tablice, oba pola.

                            dakle, pitanje je koji clan zakona postojeceg ZOBSa propisuje (na ma koji nacin konkretnu situaciju) bilo da dozvoljava ili da zabranjuje.


                            "umetnicki dojam" nije relevantna pravna forma jos uvek koliko znam.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sri98
                              Admin od Trpeze
                              • 24.10.2004
                              • 7262
                              • Republic of Konjarnik
                              • Toyota Corolla E 210

                              #74
                              Mada mnogi pokusavaju da izvuku na tu formu, kao i na ono "nisam znao".
                              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                              Comment

                              • prolupator
                                CBC Senator XXL
                                • 02.09.2005
                                • 3968
                                • Zemun

                                #75
                                "nisam znao" nije opravdanje, zato i zelimo da saznamo!
                                Dovoljno puta sam se nasao u nedefinisanim situacijama kad pandur primenjuje slobodno tumacenje propisa... APP tehnika.
                                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                                prolupator.mojblog.rs

                                Comment

                                Working...
                                X