Sta je najbolje za Alexov Porsch; Dosta price o turbu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alex-bgd
    CBC Senator
    • 27.03.2005
    • 270
    • Beograd

    Ti izgleda ovo shvatas licno, a ja samo zelim da mi pojasnis ono sto si rekao,inace ja imam i lakse klipnjace i laksi zamajac na svom autu...Nisam nigde u postu rekao da treba sve da bude od celika, zaboravljas sa kim pricas...ja nisam pekar...
    Ne mislism da sam ja kompetentan da kontriram bilo kome niti mi je to cilj, iznosim iskljucivo svoja saznanja i ono sto sam citao,uglavnom od pametnih ljudi koji znaju...Dakle renomiranih svetskih tunera i inzinjera...
    Mislim da klizanje cigle po asfaltu i olaksan zamajac na motoru nemaju ama bas nikakve slicnosti i da na njih deluju apsolutno razlicite sile...
    Recimo u 5-oj brzini kad na 2500 rpm das gas i motor se muci da ubrza auto s obzirom da ides recimo 150 pa na gore sta se onda desava? Onda ti ceo auto sluzi kao zamajac koji ne da motoru da ode u obrtaje pa opet nista ne crkne ako kapiras sta sam hteo da kazem...
    Uz sve duzno postovanje ljudi iz prodrive-a mislim da olaksanje inertnih masa pa i samog zamajca sluzi iskljucivo povecanju snage motora a na stetu trajnosti istog...Veca masa zamajca pored komfornije voznje u gradskim uslovima doprinosi stabilnijem radu motora na leru pre svega,manjim udarima klipova i klipnjaca po radilicu i lezajeve, boljem i lepsem radu samog menjaca kako na leru tako i pri saltovanju brzina...Pricam o normalnim vozilima a ne o formuli 1 i slicno,da ne bude zabune...A ni ti ni ja nemamo formulu1 nego obicna gradska kola...
    Mislim da znam koliko ne znam

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      jedna od najvaznijih je kakav je fizicki oblik komore, te njegov provrt i hod klipa, te squish area. I naravno kao najotrovniji primjerak, prostor izmedju ispusnih ventila i zida komore!
      nije zaboravljeno, samo nije uvedeno u pricu kao dodatna komplikacija teme.

      da ne bi istovremeno pricali o 10 varijabli, imamo 2 motora kod kojih je sve sto si pobrojao identicno (bazna konstukcija), stoga ne utice dalje na analizu (tako je kako je, nista ne menjamo).

      koji je tada odnos IGT, EGT i knocka.

      @206. u pravu si osobine goriva su bitne. oktanski broj kao mera otpornosti na temperaturu samopaljenja postoji kao faktor, recimo da je benzin jedan te isti u upotrebi a da promena EGT je posledica varnice i sastava gorive smese.

      dakle, i benzin je isti a ispituje se medjuzavisnost EGT i knocka.
      Hic je ustvrdio da te medjuzavisnosti nema, kroz iskustva koja je stekao.

      objasnjenja za to su... ?
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Hic
        CBC Veteran
        • 17.11.2006
        • 185
        • Zagreb. Croatia

        Originally posted by Alex-bgd
        Nisam nigde u postu rekao da treba sve da bude od celika, zaboravljas sa kim pricas...ja nisam pekar...

        Recimo u 5-oj brzini kad na 2500 rpm das gas i motor se muci da ubrza auto s obzirom da ides recimo 150 pa na gore sta se onda desava? Onda ti ceo auto sluzi kao zamajac koji ne da motoru da ode u obrtaje pa opet nista ne crkne ako kapiras sta sam hteo da kazem...
        Uz sve duzno postovanje ljudi iz prodrive-a mislim da olaksanje inertnih masa pa i samog zamajca sluzi iskljucivo povecanju snage motora a na stetu trajnosti istog...Veca masa zamajca pored komfornije voznje u gradskim uslovima doprinosi stabilnijem radu motora na leru pre svega,manjim udarima klipova i klipnjaca po radilicu i lezajeve, boljem i lepsem radu samog menjaca kako na leru tako i pri saltovanju brzina...Pricam o normalnim vozilima a ne o formuli 1 i slicno,da ne bude zabune...A ni ti ni ja nemamo formulu1 nego obicna gradska kola...
        Znam da nisi pekar, niti ti to ne impliciram. Ali se iz tih navoda moze zakljuciti da je teze bolje?!!? Ili nije? Daj se odluci. Ja tvrdim da NIJE.

        Ovo sa 2500RPM i 5tom.... ovo je odlican primjer, OVO JE NAJGORI nacin unistavanja motora (u smislii trajnosti). Sve u motoru trpi do krajnjih granica, pogotovo ako je motor JAK (odnosno ima nisko smjesten veliki okretni moment).
        Kada ja mapiram auto, onda obicno napravim jedan trik kako bi smanjio ta naprezanja ako je vozac dovoljna neznalica pa radi takvu stvar (a pobrinem se da mu prije toga objasnim sto i kako i zasto!!!).

        Ajmo se osvrnut na UDARE koje trpe lezajevi radilice i klipnjaca.
        S duznim postovanjem, hebe se lezaju za zamasnjak. On dobiva udar nakon EKSPLOZIJE, i to je to. A sada dolazimo do "moje" teorije----a to je da ce mu teze biti okrenuti radilicu i TESKI zamasnjak, nego LAKSI. Ako ti to nije jasno, potruditi cu ti se to i izracunati, ali mislim da ce ti ovo biti dovoljno. Ovo o mjenjacu i svemu ostalim nije nimalo tocno. Sto je lakse, to je bolje, radi se o masama u rotaciji. Oni (dijelovi mjenjaca) imaju OKRETNI MOMENT (jer se okrecu, pa se tako i zovu, laicki receno), i imaju veci moment tromosti od LAKSIH (manje mase) dijelova, pa ih je samim time TEZE pokrenuti iz mirovanja (ili nekog statickog stanja, konstatnih okretaja recimo).

        I sad ti meni reci da je BOLJE pomicati TESKU masu od LAKSE mase??!?! Nemas sanse....

        A da zamasnjak postoji radi UGODNIJE voznje, to ne sporim. A da je lakse cuva motor, i to je tocno...i ja isto govorim o NASIM autima, a ne o trkacim.

        Comment

        • Hic
          CBC Veteran
          • 17.11.2006
          • 185
          • Zagreb. Croatia

          Ja ne shvacam nista osobno!!!!

          Dapace, ovo je jedna diskusija koja bi trebala spadati pod Myth Busters dio foruma!

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            dolazimo do "moje" teorije----a to je da ce mu teze biti okrenuti radilicu i TESKI zamasnjak, nego LAKSI. Ako ti
            ovo jeste tacno, ali je moment inercije zamajca zanemarljiv u odnosu na masu vozila koje treba ubrzati.... masa zamajca ima uticaja prilikom turiranja na prazno, ali u voznji bas i ne verujem....
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • Alex-bgd
              CBC Senator
              • 27.03.2005
              • 270
              • Beograd

              "Hic"
              Ja u klin ti u plocu...
              Ok, ne bih dalje da razglabam na ovu temu jer mislim da nema svrhe,idemo dalje...
              Mislim da znam koliko ne znam

              Comment

              • Hic
                CBC Veteran
                • 17.11.2006
                • 185
                • Zagreb. Croatia

                Ali zasto bi ga uopce bilo, ako ga ne treba biti u tolikoj mjeri?

                Comment

                • Hic
                  CBC Veteran
                  • 17.11.2006
                  • 185
                  • Zagreb. Croatia

                  Originally posted by Alex-bgd
                  "Hic"
                  Ja u klin ti u plocu...
                  Ok, ne bih dalje da razglabam na ovu temu jer mislim da nema svrhe,idemo dalje...
                  Ja bih bas isao dalje pa da istjeramo stvar na cistac. Vec sam sudjelovao u ovakvim raspravama i dobro znam kako neke stvari svesti na najnizi nivo i tako ih objasniti.

                  Nemoj se slucajno ljutit na mene!

                  Comment

                  • Hic
                    CBC Veteran
                    • 17.11.2006
                    • 185
                    • Zagreb. Croatia

                    Originally posted by brick
                    jedna od najvaznijih je kakav je fizicki oblik komore, te njegov provrt i hod klipa, te squish area. I naravno kao najotrovniji primjerak, prostor izmedju ispusnih ventila i zida komore!
                    nije zaboravljeno, samo nije uvedeno u pricu kao dodatna komplikacija teme.

                    da ne bi istovremeno pricali o 10 varijabli, imamo 2 motora kod kojih je sve sto si pobrojao identicno (bazna konstukcija), stoga ne utice dalje na analizu (tako je kako je, nista ne menjamo).

                    koji je tada odnos IGT, EGT i knocka.

                    @206. u pravu si osobine goriva su bitne. oktanski broj kao mera otpornosti na temperaturu samopaljenja postoji kao faktor, recimo da je benzin jedan te isti u upotrebi a da promena EGT je posledica varnice i sastava gorive smese.

                    dakle, i benzin je isti a ispituje se medjuzavisnost EGT i knocka.
                    Hic je ustvrdio da te medjuzavisnosti nema, kroz iskustva koja je stekao.

                    objasnjenja za to su... ?
                    hm...da li se itko od vas ikada bavio avionskim klipnim motorom?

                    U avionu koji nema getribu, radi motor na okretaje, i tamo se prate 2 vazna parametra: EGT i CHT (cylinder head temperature)

                    Pa evo vam onda zgodan grafic:




                    pogledajte malo odnos AFR-a i EGT-a.....


                    A sto se tice knocka, itekako ovisi o IAT-u!

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      EGT kod SAABa je rezan fabricki na max 970C stepeni.
                      TuRbo motor, zahtevni materijali i sve radi savrseno.
                      Sto veci EGT to explozivniji odziv motora.

                      U nedostatku (ili ekonomskom opravdanju ustede ide se sa nizim EGT)

                      ============================

                      Radilica ima vibracije na oba kraja i na cenyralnom delu.

                      Sta gde koliko i kako prigusiti je stvar izbora i namene motora.

                      Harmonija je bitna stvar ako se ide na koliko toliko realan zivotni vek masine.

                      Stavimo neku granicu kao Nemci recimo sa M motorima od minimum 100.000km pa se zatim radi na uravnotezenosti vibracija.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Alex-bgd
                        CBC Senator
                        • 27.03.2005
                        • 270
                        • Beograd

                        "BOOST"
                        Vrlo diplomatski komentar...Ako ja nisam u pravu slobodno mi reci,ja to necu zameriti...
                        Znam da ti kao glavni na forumu ne zelis da se upustas u diskusije ovog tipa ali kao covek kazi ako ja nisam u pravu i kao covek cu to prihvatiti... S obzirom da cu tvoj komentar prihvatiti kao zdravo za gotovo cekam presudu ...
                        Da li olaksanje mase na zamajcu CUVA lezajeve i sam motor ili ima suprotan efekat,bez mnogo mudrovanja?
                        Mislim da znam koliko ne znam

                        Comment

                        • Hic
                          CBC Veteran
                          • 17.11.2006
                          • 185
                          • Zagreb. Croatia

                          Originally posted by BOOST
                          EGT kod SAABa je rezan fabricki na max 970C stepeni.
                          TuRbo motor, zahtevni materijali i sve radi savrseno.
                          Sto veci EGT to explozivniji odziv motora.

                          U nedostatku (ili ekonomskom opravdanju ustede ide se sa nizim EGT)

                          ============================

                          Radilica ima vibracije na oba kraja i na cenyralnom delu.

                          Sta gde koliko i kako prigusiti je stvar izbora i namene motora.

                          Harmonija je bitna stvar ako se ide na koliko toliko realan zivotni vek masine.

                          Stavimo neku granicu kao Nemci recimo sa M motorima od minimum 100.000km pa se zatim radi na uravnotezenosti vibracija.
                          Na Subaruu je 892C

                          EGT je vazan radi pravilnog zagrijavanja katalizatora. Ali 970C je dosta.

                          Hm ovo sa turbinom je tocno, ali koja to turbina drzi preko 1000C sustained neko duze vrijeme da se ne raspadne (odnosno drasticno joj se smanji zivotni vijek).
                          Isto tako, mozes ti tjerati lean u cilindrima, ali na kraju ce nesto popustiti. Ja osobno u low loadu na toyoti vozi 16.5AFR....i ide fino, ali ne sa standardnim paljenjem, s njime stuca.

                          Comment

                          • Hic
                            CBC Veteran
                            • 17.11.2006
                            • 185
                            • Zagreb. Croatia

                            Balansiranje je vrloooo vazna stvar u cijelom nasem razgovoru. Sto je motor bolje balansiran, dulje ce trajati, kao i njegove komponente.


                            Alex

                            frende , pa diskusija ne ubija, samo neznanje!!!! (bilo cije, ovo ne ide tebe ni mene nego opcenito)!

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              Hic

                              TD04 Mitsu serija turbina , isti proizvodjach i za Volvo R modele i za SAAB Aero modele.

                              Volvo je trazio 925 stepeni na izduvu i dobio turbinhouse koji puca.
                              SAAB je trazio 975 stepeni i dobio stabilno kuciste.
                              SAAB se bori sa housing #5 i protivpritiscima sa stealite na izduvnim ventilima.
                              Zirkoniumoxide u kanalima izduva.

                              Volvo nije ulozio nista na glavu pa placa te greske.

                              SAAB ima materiale i tehniku tipa racing egsotics u standardnim motorima i verujem da Subaru sa istim iskustvima iz Avio tehnike ima iste mogucnosti, nisam upoznat.
                              ==================================

                              Alex

                              Laksi zamajac smanjuje stavilitet na kraju radilice te se vibracije radilice prenose vise na krajeve sto bude lakse za lezajeve radilice.
                              U istom trenutku menjachu i kvacilu bude znojavo.

                              Jedino menjachi sa planetarnim razvodnim delom za 4WD su imuni na ove vibracije.

                              Tezi zamajac dakle prebacuje vibracije na srednji deo radilice i na deo transmisije bregastig.

                              Sad je samo pitanje, sta zelite da menjate.
                              Menjache je jako lako sahraniti i nisu jeftina stavka , lezajeve radilice , pa ako ja biram, radje ih menjam na 100K km umesto na 300K stim da i menjach traje.

                              A sad malo posla...
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • Alex-bgd
                                CBC Senator
                                • 27.03.2005
                                • 270
                                • Beograd

                                Ok, izgleda da sam ja bio u zabludi da laksi zamajac steti motoru i menjacu,ako nista bar sam sad nesto naucio iz ovoga...Hvala na besplatnoj edukaciji...
                                Mislim da znam koliko ne znam

                                Comment

                                Working...
                                X