Dug hod vs kratak i da li su 128 motori BAS TOLIKO zastareli

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Hvala Boost, pogledao sam.

    Zanimljiva koncepcija. Potpuno se uklapa u moje duboko ubedjenje da ce se do 2007. godine, kada stupaju na snagu Euro 5 norme, najveci broj proizvodjaca okrenuti manjim zapreminama potpomognutim turbo punjacima.
    hm, okrenuo plocu ?
    ne mora jedno izvini, dovoljno je sledeci put ne srljati djon igrom

    ne postoji kazes Golf GT, jos uvek ili
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      te mnogoljudne zemlje spadaju u one koje se bore za egzistenciju pa time u tu grupu koju zabole za euro 5 jer voze euro -3 kao i mi, a ne zna se dokle će...
      ne znam za poreklo tvojih informacija, najmnogoljudnija zemlja koja je u stravicnom usponu je vec javno najavila da radi na pripremama za Euro 5 a poznavajuci rezultate najava do sada i sposobnosti razvoja moze se sasvim opravdano pretpostaviti da fabula radnje u kojoj si ti se ne poklapa sa realnim promenama u svetu po pitanju ekologije.

      svim ljudima smeta prljava okolina osim izgleda na Balkanu mora da se inati po svaku cenu i po ovome pitanju

      na auto koji voziš a taj auto je jako daleko od tvojih ideala koje si napisao
      izgleda bolje poznajes i moje ideale i moj auto od mene samoga, bas extra

      koje se dalo naslutiti da bi svi trebalo da prihvatimo
      ekologija nije ideal, to je najrealnija moguca cinjenica svaki put kada otovris prozor i udahnes vazduh, ili si ti postao neosetljiv na takve sitnice pa ne primecujes na isti nacin posledice zagadjenja.

      nista licno, u svetu ekologija nije na marginama vec vrlo ozbiljno opste drustveno pitanje a ni politicari vise ne mogu bez makar nekog truda i obecanja da ce poraditi na tome.

      sve sto se novo proizvodi treba da bude i ekoloski povoljnije, zar je to tako prevelik zahtev da si se osetio pogodjen.

      BG je prezagadjen i meni to smeta, i valjda nije zabranjeno izneti i takav stav na mestu koje se bavi gle cuda bas automobilima.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        Posle citam da je Zastava poslala 3 Yugica i 2 Floride u Cesku na testiranje za Euro 3 norme
        a jesi li procitao i da su unutra Pezoovi motori.

        i da auto nije zadovoljio Euro 3 norme kao celina, i ne moze se prodavati i dalje unutar EU. ( a to znaci ne moze ni na Kipar gde je Zastava imala zlatnu koku).
        bio je detaljniji izvestaj u raznim medijima, moze se pronaci i zvanicni Eruo NCAP rezultat jer je to testiranje vrseno u zvanicnoj ovlastenoj laboratoriji po svim za to predvidjenim standardima.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • srdjan_p
          CBC Senator XXL
          • 01.12.2004
          • 1915
          • ZR

          Evo ga link o tom gore pomenutom motoru:

          Taj motor je bio predstavljen na sajmu automobila ove godine kao euro3.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            Ajd sad malo hladjenja, pa cemo otvoriti kad strasti spadnu
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              Period hladnjenja prosao
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • dekideki
                CBC Senator XXL
                • 26.07.2005
                • 1914
                • Beograd

                onaj motor DMB ima smisla, bar na papiru.

                matora koncepcija ali lepo modernizovan...
                izgleda da je moguce imati neki EURO i na ovim nasim oldtajmerima.
                aj videcemo samo kako to radi.

                meni licno najvise se svidja glava s ventilima kako su je izveli.
                .

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  Originally posted by www.fam-dmb.co.yu
                  Maksimalna snaga motora, (kW/min-1)


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    po ovim grAafikonima na njihovom sajtu....motor sa karburatorom ima ispeglaniju krivu obrtnog momenta nego ovi sa ubrizgavanjem....

                    viva le karburator!
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      Originally posted by zoranbg
                      po ovim grAafikonima na njihovom sajtu....motor sa karburatorom ima ispeglaniju krivu obrtnog momenta nego ovi sa ubrizgavanjem....

                      viva le karburator!
                      Polako, nemoj na osnovu jednog motora donositi zakljucke uopstenog tipa.

                      Na primer, ja sam na oci progledao kada sam inace fenomenalan karb zamenio jos boljim ubrizgavanjem. U prvom momentu, odmah posle zamene, ucini ti se kao da je motor manje snazan nego sto je bio - dok ne pogledas na brzinomer i konstatujes da bez po muke postizes brzine daleko vece nego sto ti se ucinilo.

                      U principu, ubrizgavanje nema onu agresivnost karbova, ali zato u celini daleko ravnomernije vuce, motor se daleko bolje ponasa na visokim obrtajima i u celini ide bolje, a koliko manje trosi da i ne govorim.

                      Pozdrav,
                      DVV
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • civi
                        CBC Senator XXL
                        • 26.07.2005
                        • 1492
                        • Pozarevac

                        Nisam bas sto posto siguran za performanse(el vozio neko 205 rely sa 1.4 motorom i dva dvogrla vebera) ja jos nisam video motor od 1400cm3 koji tako ide..... a za potrosnju , pa sad nemozes imati bas sve
                        Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                        - Kako to misliš, kočim?

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          Dva dvogrla karba su ozbiljna stvar, u to nema sumnje, naravno ako je i sve ostgalo ozbiljno uradjeno. Medjutim, karb je po svojoj prirodi spicovan; ispod neke idealne tacke, on ubacuje vise vazduha nego goriva, a iznad nje, vise goriva nego vazduha u odnosu na neki ideal. Naravno, ovo je varijablino, pa samim tim nije isto kod svih karbova.

                          Medjutim, imaju onaj lep (bar za mene) osecaj kada pocnes da se priblizavas zoni njihove optimalnosti kada ti se cini kao da je neko ukljucio forsaz, naprosto imaju onaj nagli upliv snage koji ume i da lepi za sediste.

                          Ubrizgavanje opet retko kada ima takav osecaj, ali na kraju krajeva, donosi i vise snage apsolutno, i neuporedivo bolju distribuciju te snage. Nista cudno, ako uzmes u obzir da sa "custom" ubrizgavanjima nema dva ili tri rezima, vec kontinuleno klizni rezim podesavanja odnosa vazduha i goriva na osnovu podataka uzetih sa 7 ili vise tacaka (u stvari, i ono menja rezim, ali to radi na svakih 50 ili 100 obrtaja, pa umesto 2 ili 3 puta u rasponu 0-6.000 o/min., ono to uradi 60 ili 120 puta).

                          A i njemu mozes staviti leptir po cilindru, u kom slucaju dobijas dodatnu snagu, koju nikakvi karbovi vise ne mogu da stignu. Dalje, mozes ugraditi preklopnik sa alternativnim mapama; na primer, kod mene lambda sonda kontrolise protok goriva do 6.000 o/min., a odatle do 7.500 o/min, ide bitno vise goriva u cilindre. Potrosnja dobro raste, ali je isporuka snage do 7.500 o/min. u najmanju ruku silovita. Naravno, moze i drugacije, zavisi sta ti treba.

                          Pozdrav,
                          DVV
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • DejanV
                            CBC Senator XXL
                            • 19.07.2005
                            • 682
                            • Beograd

                            Uzgred, strogo u okviru teme, potencijali tjuninga Zastava/DMB motora su definitivno dosta veliki, ako se zeli uraditi ljudski posao.

                            Po nekim nasim proracunima, napravljenim kada smo razmisljali sta i kako sa mojim Yugom, i za koje moram da kazem da su napravljeni jako konzervativno (SVI nasi proracuni su konzervativno, jos se nije dogodilo da to na kraju ne da bolje rezultate od nasih proracuna, pa malo - malo, ali bolje), blok 128 se moze podici do 130-135 KS atmosferski i oko 160 KS sa turbo punjenjem. U oba slucaja se prepostavlja prudizavanje hoda na 63,9 mm, odnosno 1.300 cc.

                            138 blok se opet moze podici na 1.580 ccm. Atmosferski, moguce je iz njega izvuci 155-165 KS, sa turbom i preko 200 KS. Naravno, sto se jace forsira, krace ce trajati i vise ce kostati.

                            Upravo cena je tu problem, jer da se posao obavi kako treba, valjalo bi uloziti nekih 6-7.000 evra u atmosfersku varijantu, plus oko 2.000 evra u turbo varijantu. Ne kazem da ne moze i za manje, ali sto se nas tice, ne moze manje ako ce posao da se obavi kako treba, a ne samo da se zbudzi pa dok traje nek' laje.

                            Stavite ovo u kontekst Yuga. Po papirima, on ima msu od 790 kg. Sa svim potrebnim dodatim, to ce se popeti na 830-840 kg. Istina, moze se naknadno olaksati recimo izbacivanjem zadnjih sedista, pa rezervnog tocka, itd. Sa 160 KS, to daje odnos od (840:160) 5,25 kg/ks. Ovo je vec teritorija gde pocinje balistika, jer dozvolicete, 0-100 km/h za manje od 5,5 sekundi je VRLO impresivno kako god da se posmatra.

                            Da ne zastranim. 138 blok, ako se ostavi na tom nivou, dakle bez produzvanja hoda, se moze navuci na preko 130 KS atmosferski, dakle preko 100 ks/litru zapremine. Ja bih to nazvao jako dobrim potencijalnima - a vi?

                            Ako se podigne na 1.580 ccm, i iz njega izvuce 160 KS, odnos je isti, ali je konacna snaga (160:65) 2,46 puta veca od serijske. Ako to nisu potencijali sirenja, ja ne znam sta su.

                            Vredi li to ulozenih para, koje nisu ni malo neozbiljne, je sasvim druga stvar, to je licno pitanje na koje se daje licni odgovor, i tu je diskusija po meni besmislena.

                            Pozdrav,
                            DVV
                            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              Samo da se prijavim na maraton, da znate da sam tu
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                a tu si da pratis eto nama Jugo koji sa manje od 5,5 sek do stotke dere i tvog Saaba samo tako, a tek one silne skupe masine...ma cudo je to sta sve moze SF
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X