Dug hod vs kratak i da li su 128 motori BAS TOLIKO zastareli

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #76
    Ovaj brick je mnoooogo razmazen


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #77
      Ja nisam rekao BOLJA, ja sam rekao REALNIJA za nase uslove i primanja.
      do sada smo pricali o tehnickim aspektima, i poredjenjima sada odjednom uslovi i primanja. ok, mozda jeste tako samo ja nisam za varijantu da onaj koji nema uslova glumi bogatog vlasnika kome je trkanje hobi, tek da se potrose bare na igracku.

      polazim od toga da ko hoce da se takmici u sportu, trkanje i tako to ima i spoznaju o svojim resursima u pogledu para na raspolaganju i osecaj realnosti gde se nalazi, u kojoj svetskoj poziciji prema ostalim konkurentima na globalnom nivou.

      pretpostavaljam da ako se neko trka to radi zato da bi bio najbrzi, prvi ,najbolji na svetu. a za to treba mnogo resursa, i para i kojesta jos drugih stvari na raspolaganju.

      ono, poznavanje uskladjenosti zelja i mogucnosti.

      u tom kontekstu, ako pozelim rasnog sportistu onda mi Jugo nije na listi zelja vec nesto drugo.

      Realno gledano, Yugo je antikvitet, jedini preziveli dinosaurus. I to ne mislim, to pouzdano znam. Meni je trebalo dosta para i vremena da sinovljevog ganc novog Yuga In dovedem na neki nivo koji ja smatram apsolutnim minimumom ove, 2005 godine. Na primer, da mu prednje diskove zamenim vazduhom hladjenim - jes' majku mu, veeeelika mudrost, ljudi to rade tek 30 godina, pa oni u Zastavi jos nisu stigli da odreaguju na munjevite trzisne promene. Pa gume, amortizeri, ramena, gibanj i slicno.
      eto da se u necemu mozemo sloziti bez ostatka, ja i pokusavam da pricam o realno gledanju dostignutih tehnickih normi i osobina auta u 2005toj godini i poredjenju sa konceptom Juga ( i ne samo nejga, slicnih iz tog doba).


      Ali opet, jeste jurcanje, jeste rad, jeste trosak, ali kazi ti sta hoces, brate i veliko je zadovoljstvo kada zavrsis. A jeste sramota to sto takve stvari moras da radis sam, sto ne mozes to da dobijes fabricki, pa nema veze, uz doplatu, uz doplatu. Ne trazim ja da mi Zastava isporuci ekvivalent recimo Forda, Opela ili Honde za 4.000 evra, ja samo trazim mogucnost da doplatim ono sto zelim, ali da to bude ljudski odradjeno, a ne sklepano.
      sta da ti kazem, podigni pogled preko plota i zaboravi na Zastavu. pogledaj kako to drugi rade godinama i decenijama u smislu tehnoloskih inovacija i dobijenih rezultata.

      recimo, posto sam pristrasan pogledaj u svedsku skolu bilo Saab bilo Volvo imaju sve sto si sebi pozeleo i ugradio vec 30+ godina.

      turbo benzince skoro isto toliko godina unazad.

      i kostaju MANJE nego Jugo od 4.000 eura a ljudksi je odradjeno nije sklepano, premium konstrukcija, premium izrada, premium pouzdanost, premium osecaj u voznji, premium bezbednost, sve fabricki ili diler opcija (ako bas zelis recimo Volvo je godinama imao turbo za benzince kao diler opciju, samo pozelis turbo i odes do servisera gde ti ga ubace po fabrickom PSu).


      i najurcaces se do mile volje, nece moci da te izvade iz sedista...

      ili ako je to preveliko, pregtesko, preglomazno tu je BMW serije 3...mocne zujalice za uzivanje u voznji.

      kada se uporedi sta pruza, Jugo je jako skup (polu) proizvod na koji nas decenijama Zastava navlaci i ispira nam mozgove. (limitira na Zastava nivo kao jedino dobro za sve nas).

      No, ovo je Srbija, ovde ne vazi ono sto svugde drugde vazi, i obrnuto, ovde vazi sto nigde drugde ne vazi.
      mozda je u tome problem, zasto se drzati toga ako se (vise) ne mora i zasto se ne ugledati na u svetu proverena resenja.

      pazi, ja znam kroz sta si ti sve prosao dok si ti i ko je vec radio slozio to sto sada imas- ali znam i da postoje alternative uz mnogo manje muke, para a vise dobijenog efekta. bas za ono uzivanje u zustroj voznji.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #78
        Sem cene, mislis?

        Koliko ljudi na zapadu ima takva vozila? Strasno mnogo? Mnogo? Puno?

        Budimo ozbiljni ...
        pricali smo o tehnici. ako hoces sada moze i o ceni.
        da sta im fali osim mozda cene.

        mislis da ne vrede toliko koliko ih ceni trziste, recimo polovnih posto je ono na zapadu potpuno slobodno i nema lazi nema prevare koliko sta koliko zaista vredi.

        koliko ljudi ih ima na zapadu ? ne znam konkretne brojke, godisnje se prodaju u stotinama hiljada komada i nesto ne vidim da dugo opstaju u salonima.

        znaci ima dovoljno ljudi koji ih kupuju, i koji time ostvaruju svoje zelje, potrebe, sta vec.

        pa ozbiljni smo, extra dobre stvari uvek moraju da extra kostaju.

        nema besplatnog rucka, kaze poslovica.

        ko hoce da se dici novim sportskim/trkacim autom podrzumeva se da ima visak para da zadovolji tu svoju zelju.

        podrazumevaju se realne mogucnosti za ulazak u taj klub.

        ne vidim sta bi tu moglo da bude nesto nejasno, svuda u svetu zna se sta voze i kako zive bogati a kako siromasni. i svuda se zna gde je kome mesto, i gde su cija ogranicenja.

        ja ne znam da igde osim na Balkanu postoji ideja da su vazen zelje a za realnost koga jos briga (dok ne lupi po glavi).

        znam za slucajeve kada neko kupi auto takav da je bolji (citaj skuplji) od komsijinog samo iz inata, a onda ne moze da ga koristi jer nema para za gorivo, zaregistraciju, za parking prostor, za odrzavanje, i maltene bukvalno dovede sebe do gladovanja.... ali eto ima da se "pokaze".

        ja to ne kapiram, mozda samo malo vise video u zivotu da sam pelcovan od zavisti sta ko ima i sta ko nema, sve dok se ne radi o kriminalu ili slicno a tada...ne trpim.

        pretpostavljam da nisi imao prilike da vidis boostovog Saaba ?

        kada bi ga pogledao u onoj njegovoj boji, karoseriji kakva je, bez posebnih ultra mega super turbo oznaka pomislio bi da je neki siromah jedva stigao sa nekog otpada...ali u tome i jeste draz- spoljna sminka nije vazna za krajnji rezultat vec ono ispod lima sto se ne vidi na prvi pogled i ne sljasti.

        najezim se kada vidim neki slabasan autic, a ono spojleri, nalepnice, plave, i svakakve sijalice, ma cuda sve. a ono auto jedva se vuce.
        za mene besmisleno, nedoraslo

        sve ima svoju cenu, a ono sto pouzdano se zna da valja obicno nema za male pare.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          I takav friziran (kod nas bas Zastava automobili sa tim groznim motorima 128 serije) daje performanse koje se granice ili su bolje od mnogih savremenih, lepih, elasticnih,
          imas konkretnije poredjenje, sa cime poredis ?

          I jasno je da pod performansama ovde podrazumevam ubrzanja i maksimalnu brzinu, ne vek, ekonomicnost i ekologicnost
          sve je to u jednom nerazdvojnom paketu. dodaj tu jos i bezbednost po putnike u autu i pesake ako naleti i slika obaveznih parametara pri proceni je (skoro) kompletna.

          auto bez svega toga u 21. veku nema sta da trazi.

          obicni dizeli danas idu 200+ km/h, obicni benzinci 220-230km/h, oni malo jaci 250+ km/h.

          gde se tu uklapa tjunirani Jugi sa 128/138 motorom sa perfomansama brzine, i ubrzanja ?

          nesto sam neinformisan izlgleda
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #80
            Brikovo misljenje je da je ta konstrukcija napustena jer su losi i kratkotrajni motori zbog ne povoljne geometrije
            Ja ni danas sa svom tom ovom tehnologiom i materijalima u tim fiatovim novim motorima sa "kao" boljom geometriom nisam cuo da je ni jedan presao vise od onih starih sa 80 X 55
            tacno u metu.
            ajde kada si se vec ukljucio, ja pitao ali nema odgovora.

            koliko je prosecni vek starih 80x55 motora prebilo kakvog otvaranja, jos u okviru fabrickih tolerancija- znaci bez potrebe za delimicnim ili generalnim popravkama samog motora. ?

            da pustimo periferiju, ona je nebitna.

            ja recimo kontra od tebe, cujem da ovi danasnji Fiatovi motori glatko prelaze i 150.000km a sto je sa tim starim motorima bilo cudo nevidjeno, raritet.

            i cujem da bez problema ovi motori se jako puno km izvozaju bez da se vadi crevo iberlaufa kao uslova da bi motor uopste radio na leru.


            imas li ti drugacija saznanja o mogucnostima izdrzljivosti tih starih 80x55 motora ?

            koga god pitam a mislim da se u te motore i stvari oko njih razume, cuti ko zaliven. ne znam zasto
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #81
              Nisi neinformisan, samo se pravis.
              Jugo je van svake klase pa je tesko porediti, ali recimo da ga stavimo pored ostalih gradskih autica koji imaju manje od 100ks i manje od jedne tone. Tu frizirani jugo ima sta da trazi. I ti automobili ne idu preko 200 koliko ja znam
              Bezbednost cemo da prebacimo u drugu diskusiju. Ova je o motoru.


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #82
                Brick, sta cini jedan savremen motor?
                Uzmimo npr 1.4 ili 1.6 motor iz porodice 128 (prvi je 80.5x67.4, drugi 86.4x67.4).
                Stavi hidro podizace, varijator na bregastu, elektronsko upravljanje motora (koje vec ima), druge klipove, prepravi kompresionu komoru. Da li smo se priblizili savremenom motoru koji zadovoljava danasnje norme? Zasto ne? (pretpostavljam da je to odgovor )
                kljucna rec, prepraviti kompresionu komoru za mene.

                i pogodio si, odgovor je ne.

                jedan moderan motor danas cini direktno ubrizgavanje goriva u cilindar a ne vise u usisnu granu i jedan (ili vise) turbo punjaca.

                bilo da je dizel, benzin, LPG, ili neko trece fosilno gorivo u pitanju.

                vreme tehnoloskih promena jako brzo tece, motori konstruisani pre samo 10 godina su prakticno vec zreli za muzej.

                za 3 godine i par meseci (verovatno) ce stupiti na snagu kao obavezna Euro 5 standard.

                ovi danasnji motori, ili produkcije pre 2003.ce godine ce morati u penziju, bice zastareli, tesko zastareli.

                mozda ce do tada vec hibridni motori elektro + nesto biti opsti standard,nesto sto cemo vidjati na ulicama sirom sveta kao nesto sto se realno vozi a nije vise eksperiment- prototip- nesto extra.

                rokovi su sve kraci za standarde koji podrazumevaju termin danas moderno.

                btw, juce sam video u BG Tojotu Prius na BG tablice, eto to je recimo jedan moderan motor po meni.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #83
                  Ovaj brick je mnoooogo razmazen
                  jeste, mnoooogo.

                  pokvarili ga Vikinzi i neki drugi usput

                  hoce brzo i udobno, bezbedno i pouzdano.
                  a onda jos i jeftino, bas bezobrazno od njega
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #84
                    Evo Brick mojeg misljenja i zapazanja iz licnog iskustva i licne procene.

                    Originally posted by brick
                    koliko je prosecni vek starih 80x55 motora prebilo kakvog otvaranja, jos u okviru fabrickih tolerancija- znaci bez potrebe za delimicnim ili generalnim popravkama samog motora. ?
                    Ovako. Njihov prosecni radni vek "bitno"(tretman redovnog odrzavanja i kvalitet da je jednak onome ciji malolitrazni motori predju 200-350.000km a to su:BMW, Japanci uglavnom, Opel, WV) je 150-250.000km.
                    Ima i izuzetaka. Motor 1.1 u Z 101 moga brata iz sela, presao je pre otvaranja, verovali ili ne 400.000km. Bio je za reparaciu na oko 300 ali ga je tako vukao do 400.000km.




                    Originally posted by brick
                    ja recimo kontra od tebe, cujem da ovi danasnji Fiatovi motori glatko prelaze i 150.000km a sto je sa tim starim motorima bilo cudo nevidjeno, raritet.

                    i cujem da bez problema ovi motori se jako puno km izvozaju bez da se vadi crevo iberlaufa kao uslova da bi motor uopste radio na leru.
                    Ovako ja necujem, vec zadnjih meseci se dosta srecem sa takvim motorima i stalno proveravam njihovo mehanicko stanje. Svi preko 100.000 su dosta zaprljani od uljnih isparenja a sa 150-200.000 spremni za osvezavanje. Za istinu ne smem nista konkretno tvrditi jer su ti auti uglavnom iz uvoza pa samim tim barem svakom drugom je kilometraza skinuta za jedno 100.000km. Dodaj- oduzmi i to je otprilike to kao i ovi motori starije konstrukcije.


                    Originally posted by brick
                    imas li ti drugacija saznanja o mogucnostima izdrzljivosti tih starih 80x55 motora ?

                    koga god pitam a mislim da se u te motore i stvari oko njih razume, cuti ko zaliven. ne znam zasto
                    Ja sam ti preneo svoja misljenja sto ne znaci da su merodavna. To su licno moja misljenja a to je da je vek danasnjih Fiatovih motora sa ovom geometriom ne nesto u prednosti u odnosu na 80 X 55.
                    Toliko
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #85
                      Jugo je van svake klase pa je tesko porediti, ali recimo da ga stavimo pored ostalih gradskih autica koji imaju manje od 100ks i manje od jedne tone. Tu frizirani jugo ima sta da trazi. I ti automobili ne idu preko 200 koliko ja znam
                      lepo kazes Jugo je van svake klase i poredjenje je tesko a da je realno, nemam sta da dodam.

                      ostao sam bez teksta, i to je moguce

                      pa ima i tih strogo gradksih autica ono basic econo klase, namenjenih domacicama, skolarcima/ studentariji kao prvi auto i slicno.

                      i ti automobili zaist nidi brzo idu, niti dobro ubrzavaju niti su nesto rekoa bih previse pozeljno.

                      ali su lako dostupni sirokim slojevima, i vrse funckiju kojoj su namenjeni a koliko znam to nije jurcanje.

                      opet kada neko frizira Jugo koliko znam cilj nije sto jeftiniji moguci prevoz od A do B, kao sto je kod automobila koje smo upravo pominjali.

                      hm, nije realno poredjenje cini mi se- najbolji Jugo vs. najlosiji i klot najjeftiniji moguci auto danasnjice.

                      ako je samo cena Juga kriterijum, ti definitivno nema konkurencije- idealan auto.

                      vise tako jeftinog auta nema ni u produkciji bivesg istovnog bloka, nema vise ni u Indiji (Maruti i Ambasador su eto cak skuplji), mislim da ni po Argentinama, Iranima, Turskama, Brazilima i ostalim belosvetskim mestima proizvodnje nema necega sto je novo proizvedeni auto i da kosta 3000+ evra.

                      ali ako je to najvazniji argument u korist Juga, onda da, odustajem od ideje da mu nesto fali. u stvari bas je super
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #86
                        Cekaj cekaj. Ponudio sam ti mogucnost da poredis auto star 30 godina sa novim automobilima, samo uz ogranicenej da imaju slicnu snagu motora i slicnu masu. Ni to ti nije dovoljno nego bi poredio juga sa vecim i luksuznijim automobilima?
                        U tom slucaju, jugo je definitivno dobio ovu rundu


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #87
                          Ja sam ti preneo svoja misljenja sto ne znaci da su merodavna.
                          pa svako dodatno misljenje i iskustvo povecava sanse za realnije sagledavanje.

                          na velikom uzorku mnogo pojedinacnih misljenja verujem da se moze ustanoviti neki trend, opseg pa zato i pitam za sto vise iskustava.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #88
                            Ponudio sam ti mogucnost da poredis auto star 30 godina sa novim automobilima, samo uz ogranicenej da imaju slicnu snagu motora i slicnu masu.
                            pa nisam bas tako procitao/ razumeo postavljene uslove.

                            cak i ne mogu da se setim novih auta koji imaju 850kg ili slicne mase a 1100 kubika.

                            neka je Jugo dobio rundu, domacce je domacce
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #89
                              Originally posted by brick
                              jedan moderan motor danas cini direktno ubrizgavanje goriva u cilindar a ne vise u usisnu granu i jedan (ili vise) turbo punjaca.

                              bilo da je dizel, benzin, LPG, ili neko trece fosilno gorivo u pitanju.

                              vreme tehnoloskih promena jako brzo tece, motori konstruisani pre samo 10 godina su prakticno vec zreli za muzej.

                              za 3 godine i par meseci (verovatno) ce stupiti na snagu kao obavezna Euro 5 standard.

                              ovi danasnji motori, ili produkcije pre 2003.ce godine ce morati u penziju, bice zastareli, tesko zastareli.
                              Bez da se nešto upuštam u diskusiju ali onako mi pade na pamet usput...
                              Evropa ima tržište od oko 650 miliona ljudova, amerika oko 300+... Ajd i Japan 150 ili tu negde. Ostatak sveta zabole iz sve snage za euro 5 i direktno ubrizgavanje. Imaju to u planu negde oko sledećeg veka. Vidim da se i ti sekiraš oko toga pa voziš volva 15 godina starog doduše sa mnogim rešenjima iz ranih šezdesetih

                              Vlasnici Juga i ostale buranije, spremte se, za 5 godina ko se uvati da voza istog streljanje na licu mesta....
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • dekideki
                                CBC Senator XXL
                                • 26.07.2005
                                • 1914
                                • Beograd

                                #90
                                trebalo bi promeniti pitanje...
                                F16 vs Mitsubishi Zero
                                vw golf V gti vs vw "buba"



                                ajde smirite se, ljudi. u Zemunu se ne voze 128 motori, zar ne vidite. averzija, pa to ti je. kad nju imas, sve ces dlake u jajetu naci...

                                sizifov posao ovo dokazivanje, pritom svaka cast svim argumentima za i protiv.

                                mozda bi ovo trebalo da bude glasanje?

                                Confort '81, 173.484km, Lovato, alive and kicking!

                                P. S. Imam drugara u Berlinu. Njima ne pada na pamet da menjaju aute, veeliki procenat i dalje vozi Wartburge i Trabante. koji je to bese EURO? Opustite se malo, mnogo su se ovi nasi istripovali. samo ne provaljujem zasto...?
                                .

                                Comment

                                Working...
                                X