Dug hod vs kratak i da li su 128 motori BAS TOLIKO zastareli

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    kako to da SAD NE UVEDU EURO NORMU 8 pa da NIJEDAN njihov proizvodjac automobila nemoze da je ispostuje...A
    posto kazes da je ekologija sranje ne bih se slozio sa time da je trovanje nas, unistavanje vazduha koji disemo, remecenje prirodnog klimatskog balansa nesto sto nije negativno.

    u SAD sigurno nece uvesti EURO normu, ali jeste uvedena ULEV ultra low emission vehicle norma koja vazi za SVE njihove i SVE strane proizvodjace automobila. u pocetku sa primenom samo u Kaliforniji a kasnije sa sirenjem i na ostatak.

    i to vec od 2.007 godine a ULEV je veoma strog kriterijum, prakticno jedino hibridna elektro benzin vozila mogu da ga ispune, kako danas stoje stvari.


    i da, u SAD je obavezna ekoloska kontrola mnogo rigoroznije nego kod nas, katalizatori uvedeni jos davne 1977.godine kao obavezni u Kaliforniji a to je ujedno i glavni kriterijum pri registraciji vozila- ekologija je USLOV.

    ko ne veruje da automobili zagadjuju vazduh, neka provede samonekoliko dana van centra gradova negde u prirodi pa ce osetiti razliku, drasticnu razliku.


    ah da, verovatno je razvijeni svet blesav pa uvodi ekoloske norme i ogranicenja stetnih emisija iz obesti i hira, vise vole zdraviju okolinu i zdrave umesto bolesnih ljudi....sram ih bilo sto su zastranili pa misle i na buducnost svoje dece..

    svi su oni imali svoje "Yugice" i "fice",pa ih nepljuju nego prave od krseva mitove.

    kada, u koje doba, koja je godina danas ?

    danas niko ne pomislja da proizvodi kao najnoviji hit niti Bubu, niti Spaceka, niti Ficu, niti R4 niti ostale modele koji su davno davno motorizovali Evropu, o tome pricamo.

    nije problem sto Jugo postoji, ja problem vidim u tome sto se buducnost zeli graditi i dalje na Jugu, 101 a sto je svuda oko nas samo deo istorije razvoja auto industrije, nikako aktuelni top model jedne fabike u 2005toj godini.

    btw, pre 15+ godina, Zastava je mogla da proizvodi Jugo koji zadovoljava ekoloske standarde i da ga prodaje u SAD, znaci mogucnosti postoje.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      Originally posted by brick
      ... vreme tehnoloskih promena jako brzo tece, motori konstruisani pre samo 10 godina su prakticno vec zreli za muzej.
      Ovo je vrlo detinjasta konstatacija. Posto razvoj motora, dakle od ideje do dobijanja nulte serije spremne za beta proizvodnju, kosta oko $500 miliona, fabrikama se UOPSTE ne zuri da tek tako bace u djubre motore koje vec imaju.

      One ce UVEK prvo cediti iz njih sve sto mogu, a nove ce praviti tek kada iz starih iscede sve sto se iscediti da. Dalje, svo ovo silno kupovanje po svetu, ukrupnjavanje, je dovelo do podele fonda motora izmedju firmi, pa sada kupci koriste motore kupljenih, i obratno. Na primer, Ford sada u nekim svojim modelima koristi Mazdine motore, i obratno. Vrlo logicno, kada se znaju cene razvoja.

      Apsolutni zivotni vek motora, racunajuci sve derivate i verzije, ne moze biti kraci od 15-ak godina, a nije nista neobicno i mnogo duze. Odlican primer za to bi mogli biti VW/Audi/Seat/Skoda, sa njihovim 1.8 i 2.0 motorima. 2.0 je sada star 16 godina, i evop ga ziv i zdrav u svim verzijama pomenutih firmi. Naravno, ovaj danas je daleko odgurao od onoga od koga se pocelo, ali to je isti motor.

      za 3 godine i par meseci (verovatno) ce stupiti na snagu kao obavezna Euro 5 standard. ovi danasnji motori, ili produkcije pre 2003.ce godine ce morati u penziju, bice zastareli, tesko zastareli.
      Malo sutra. Neki ce nestati, sasvim sigurno, ali veci deo ce opstati, naravno u tesko modifikovanoj formi. Preskupe su to igracke za olako bacanje.

      Trendovi se vec znaju. Ici ce se na direktno ubrizgavanje i dodavanje turba. Jedino recikliranjem izduvnih gasova se mogu postici Euro 5 zahtevi. To znaci da ce motori od 1.1 litar sasvim normalno razvijati 80 KS pa nagore, a oni sa 2 litra ce biti bogati ljudi koji voze 180+ KS vozila.

      Hibridni pogon ce se takodje sve vise i vise koristiti, u to nema sumnje.

      Pozdrav,
      DVV
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • DejanV
        CBC Senator XXL
        • 19.07.2005
        • 682
        • Beograd

        Originally posted by brick
        brick ::
        i sta, iz 1400 kubika ima 100 konja.

        serijski Golf godine 2005. ima iz 1400 kubika 170 konja.



        Ajde ?!?

        Koji to, majke ti? Navedi model, da brzo napisem Nemcima da imaju nesto sto ni oni ne znaju da imaju!
        svasta, bas sam iznenadjen od coveka koji stalno citira Auto Motor und Sport za 2006tu godinu.

        model VW, Golf GT.
        prodaje se sirom Nemacke u salonima.
        So sorry, to je motor od 2 litra, a ni slicajno 1.4. Izvoli proveri.

        Pozdrav,
        DVV
        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          kad sam napisao SAD..nisam mislio na USA...nego sad(u ovom trenutku).
          i ja nekazem da je ekologija sra#e..nego da NEKI kroje kapu ,kako i kad njima odgovara.
          danas su fini i gledaju norme...sutra ako im zakrce creva u stomaku...ima da krenu u osvajanja ..... vuk dlaku menja cud nikada.
          Nego , ja nisam finansijski u stanju...ali sta ces ti @Brick da uradis po pitanju euro 5 normi ( misli,kakav ces licni primer da das) ?
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            Originally posted by brick
            brick ::
            ... jedan moderan motor danas cini direktno ubrizgavanje goriva u cilindar a ne vise u usisnu granu i jedan (ili vise) turbo punjaca.
            jedan moderan motor danas cini tehnologija...
            To niko nikada nije sporio. To vazi i za Yuga - ako hoces performanse iz njega, najveci deo tjuninga se odnosi na uvodjenje savremenih tehnologija, pocevsi od ubrizgavanja. Ne kazem, moze i sa karbovima, verovatno se tako i radi vise, ali to je samo zbog cene i nicega drugoga.

            [quote:39mlkkxm]Na primer, Ford Focus ST se ne racuna, jer od 12-13 varijanti osnovnog modela, jedini on ima turbo punjac i motor koji se ne nudi ni u jednom drugom obliku ni u jednom drugom modelu iste game.
            ne znam napamet sada da li je taj motor sa GDI tehnologijom, ako nije ne potpada u zadati kriterijum nevezano sto ima turbinu. [/quote:39mlkkxm]

            Nema, kao sto ni ostalih bar 95% automobila na trzistu nema direktno ubrizgavanje.

            Zato je "domaci zadatak" koji sam ti dao u stvari jako jednostavan, jer je spisak dosta kratak.

            racuna se svaki motor koji je primenjenom tehnologijom dostiogao top (po mom misljenju) dostignuca u konstrukciji benzinaca.

            ne spisak modela, nego spisak tehnologija i tehnickih resenja primenjenih u praksi.

            [quote:39mlkkxm]Hajde, molim te, nema veze ako spisak ne bude bas 100% popunjen.

            Potkrepi svoje tvrdnje cvrstim cinjenicama, a ne lepim zeljama
            naveo sam vec cvrste cinjenice-

            turbo motor
            direktno ubrizgavanje goriva (GDI)
            nebitno dizel, benzin, gas, vodonik, sta god hoces [/quote:39mlkkxm]

            Ne, ti si naveo svoj spisak zelja, koji obuhvata neke trendove. Ja sam te pitao za konkretan spisak benzinskih motora koji koriste direktno ubrizgavanje i turbinu, moze ili turbinu.

            Dakle, daj spisak proizvodjaca automobila i modela (ne mora detaljno, samo naziv modela) koji koriste direktno ubrizgavanje.

            To je kratak spisak, veruj mi, nema ih mnogo, a i oni koji ga koriste imaju ga na samo nekim motorima i modelima.

            Evo, da ti malo pomognem:

            Alfa Romeo, 1.9 i 2.2 (modeli 159, GT);
            ...


            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              Ovo je vrlo detinjasta konstatacija
              cisto fakticko stanje, svidjalo se to nekome ili ne.

              pre 10 godina nije postojao GDI koncept sagorevanja benzina.
              pre 10 godina nije postojao common rail dizel.

              danas atmo dizel je izumrla kategorija.
              samo je pitanje koliko ce biti brz prelaz na GDI kod svih proizvodjaca, ili ako vise volis FSI sto je ista stvar.

              da kosta puno razvoj kosta, R&D je uvek najskuplji deo proizvodnje, znanje koje se placa.
              kasnije stancovanje od strane robota nije nesto neresivo skupo.

              Vrlo logicno, kada se znaju cene razvoja.
              pa sta je onda tebi nelogicno, sto razvoj kosta, ili sto se udruzuju da bi se ti troskovi lakse podneli i raspodelili ?

              uslov opstanka je primena moderne tehnologije, ko ne udje u taj voz ispada iz igre i prelazi na margine auto biznisa. svidjalo se to ili ne.

              Apsolutni zivotni vek motora, racunajuci sve derivate i verzije, ne moze biti kraci od 15-ak godina, a nije nista neobicno i mnogo duze. Odlican primer za to bi mogli biti VW/Audi/Seat/Skoda, sa njihovim 1.8 i 2.0 motorima. 2.0 je sada star 16 godina, i evop ga ziv i zdrav u svim verzijama pomenutih firmi. Naravno, ovaj danas je daleko odgurao od onoga od koga se pocelo, ali to je isti motor.
              pre neku poruku si dosledno tvrdio da je svuda oko nas, sirom Evrope FSI siroko rasprostranjen ( u prici o 98 oktana) a sada tvrdis da je 16 godina star "ziv i zdrav". odluci se....

              ako cemo bas na primeru VWa, 1896 kubika TDI motor je poslat u penziju, i prestaje prodaja od nove godine.
              motor ima manje od 10 godina od kada je uveden.


              ne veurjem da ce ijedan novi motor u bilo kom modelu VW grupe u narednim godinama biti baziran na 16 godina starim konstrukcijama.

              uveren sam da ce to biti podvarijanta FSI koncepta, i da ce svi motori na benzin biti sa tom tehnologijom.


              Trendovi se vec znaju. Ici ce se na direktno ubrizgavanje i dodavanje turba.

              bingo !
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                So sorry, to je motor od 2 litra, a ni slicajno 1.4. Izvoli proveri.
                beep, wrong.

                motor je 1398 kubika i ima 170 konja. model je Golf GT.
                motor 2 litra ima 205 konja, model je Golf GTI.

                provereno, da crtam nemam nameru.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  ja nisam finansijski u stanju...ali sta ces ti @Brick da uradis po pitanju euro 5 normi ( misli,kakav ces licni primer da das)
                  ja vec vozim na LPG kao ekolosko alternativno gorivo.
                  kada se pojavi adekvatna prerada LPGa na euro 5 ozbiljno cu razmisliti o toj varijanti. zadovoljan ?
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    ma hvala na tvom interesovanju , ja sam zadovoljan i bez tvog odgovora. ali mislim...ko ce da ceka da se nesto "izmisli"...ima vec sad kod "Sveda"...udjes u auto salon i kupis auto EURO 5 norme.
                    Ekologija nemoze da ceka,jel da.?

                    pozdrav! =]
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      Originally posted by brick
                      ... pre neku poruku si dosledno tvrdio da je svuda oko nas, sirom Evrope FSI siroko rasprostranjen ( u prici o 98 oktana) a sada tvrdis da je 16 godina star "ziv i zdrav". odluci se....
                      Taj motor je poceo svoj zivot u verziji SOHC i 8V pre tacno 16 godina. Kasnije je prvo dobio malo vise snage (115 KS, kao takav se i dan-danas ugradjuje u nek Skode), pa DOHC i 16V (stari Passat), pa DOHC i 20V (Audi), i tako je dogurao do danasnjih dana sa DOHC, 16V, direktnim ubrizgavanjem, kompresijom od 11,5:1 i preporukom VW da se koristi SP gorivo, tj. po A,M&S gorivo od 99 oktana ili vise.

                      Dalje, Golf V GT ne postoji, ponavljam, NE POSTOJI u nemackim katalozima koje ja ima, a koji su vrlo detaljni oko nemackih proizvoda. Dakle, za taj podatak ces morati da navedes proveriv izvor, ovako on je samo plod tvoje maste.


                      Za podatke o motorima, pogledati:
                      A,M&S Austo Katalog, Modelljahr 2006, str. 265-269.

                      Za preporuke oko goriva:
                      A,M&S, Spezial, Testjahrbuch 2005:

                      str. 140-143, uporedni test Audi A3 Sportback 2.0 TFSI i Opel Astra 2.0 Turbo, i

                      str. 152-155, test Audi A4 2.0 TFSI

                      Pozdrav,
                      DVV
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • DejanV
                        CBC Senator XXL
                        • 19.07.2005
                        • 682
                        • Beograd

                        Tek da se zna ...

                        Golf V GTI:

                        Motor: 82,5 x 92,8 mm, 1.984 ccm
                        Snaga: 200 KS (147 kW) pri 5.000 o/min.
                        O. momenat: 280 Nm pri 1.800 o/min
                        Kompresija: 10,5:1
                        Napajanje: elektronsko ubrizgavanje, direktno
                        Glava, ventili: DOHC, 16V

                        Cena u Nemackoj: 24.900 evra
                        Cena u Srbiji: 28.500 evra

                        Isti motor postoji u vise varijanti sa turbo punjace i direktnim ubrizgavanjem za SEAT (185 KS, SEAT Leon 2.0 TFSI) i Audi (200 i 220 KS, ovaj drugi samo u DTM Edition verziji A4).

                        Nigde nisam nasao ni pomen od Golfa V GT. Ne cudi me, posto postoji verzija 2.0 FSI, sa 2 llitra i 150 KS, pa ne znam sta bi sada izmedju nje i TFSI verzije od 200 KS radila neka cudna verzija sa 1.4 litra i 170 KS. No svejedno, ako mozes da navedes izvor, ucini to.

                        Pozdrav,
                        DVV
                        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          Originally posted by brick
                          So sorry, to je motor od 2 litra, a ni slicajno 1.4. Izvoli proveri.
                          beep, wrong.

                          motor je 1398 kubika i ima 170 konja. model je Golf GT.
                          motor 2 litra ima 205 konja, model je Golf GTI.

                          provereno, da crtam nemam nameru.
                          Znaci, nemas izvor? Ti si to tako zamislio, i prema tome, to je sada tako?

                          Nece da moze ...

                          Pozdrav,
                          DVV
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • DejanV
                            CBC Senator XXL
                            • 19.07.2005
                            • 682
                            • Beograd

                            Originally posted by brick
                            So sorry, to je motor od 2 litra, a ni slicajno 1.4. Izvoli proveri.
                            beep, wrong.
                            Znam, zahebel si se.

                            motor je 1398 kubika i ima 170 konja. model je Golf GT.
                            motor 2 litra ima 205 konja, model je Golf GTI.
                            VW nema, ponavljam, NEMA motor od 1.398 kubika. Ima mpotor od 1.390 ccm (76,5x75,6 mm), u SOHC 8V i DOHC 16V verzijama, za BMB98 (Super) gorivo i sa SP BMB99+ (Super Plus) gorivo, dakle FSI.

                            Raspon snage se krece od 75 KS (BMB98), 86 KS (BMB99+) do 100 KS (BMB99+).

                            Golf GT ne postoji, ponavljam, NE POSTOJI! Postoji Golf V 2.0 FSI sa 2 litra i 150 KS, a iza njega (za sada) samo TFSI sa 2 litra i 200 (a ne 205) KS i najzad Golf R32, sa V6 od 3,2 litra (84x95,9 mm), DOHC, 24V i 250 KS pri 6.300 o/min, 320 Nm pri 2.500 o/min., iskljucivo sa pogonom na sva 4 tocka.

                            provereno, da crtam nemam nameru.
                            Navedi proveriv izvor. Prosto kao pasulj. Ince cu ja, a verujm i drugi, shvatiti da nemas podlogu za svoju tvrdnju, tj. da sanjas.

                            Pozdrav,
                            DVV
                            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              Hm.. ovo polako ali sigurno pocinje da bude po sistemu, kao vidjeno na TV, neki Hag ili sta li vec

                              Da nemisli brick na novi overloaded motor sa kompresor+turbo ?
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • srdjan_p
                                CBC Senator XXL
                                • 01.12.2004
                                • 1915
                                • ZR

                                Postoji taj model, konkretno ja sam procitao o njemu u Sat plus-u kao novitetu na nekom skorasnjem sajmu automobila u evropi/svetu...
                                Inace motor je opremljen i kompresorom i turbopunjacem

                                Comment

                                Working...
                                X