Kakva su Q8 ulja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Ulja tipa Poly-ol ester , dupli ester etc. su nesto skorz drugo, samo je upotrebom modernih aditiva moguce koristiti ih u danashnjim motorima sa Long-Life rezimom.

    Kad je u pitanju ulje koje daje veci efekat, tja.. uzeo si za primer ulje pocetne gradacije 0 i max 40.
    40 je nedovoljno za tople klime i velike obrtne momente, moze da ide lepo sa zujalicama i u pitanju je ne aditivi koji su frikcionog tipa vec ulje jednostavno puca u molekularnoj strukturi i dobija se laksi pumping i istovremeno smanjuje se pumping gubitak.
    Sve o svemu pricamo o totalnom pumping efektu oko 5KW na jednom danasnjem motoru.

    Tako da sve u svemu mariginali izmedju ulja postoje prilikom merenja pumping gubitaka, ali su zanemarljivi.
    Za trkace koji imaju motore koji su homologenizovani postoji opravdanje.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Nenad
      CBC Senator XXL
      • 06.01.2005
      • 1364
      • BBgd/Mow

      Nemoj me pogresno shvatiti-da Motul i ameri imaju komercijalnu prednost nad ostalim konkurentima vec bi se polovina okusala na tom polju.
      Evo za one koji hoce nesto vise da saznaju o ulju http://www.bobistheoilguy.com/
      Boost or bust...

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        http://www.bobistheoilguy.com/sponsors.htm

        BTW:

        Motor je vozen 300.000km iskljucivo na M1 5-40W punoj sintetici.

        Tragovi fabrickog honiranja prisutni i dalje na cilindrima.

        Obratite paznju na detalj, u karteru, sta je zacepilo sito i ostavilo motor bez ulja.






        Svi servisi su radjeni u SAABu do ovoga trenutka.

        Dakle, oil sludge je problem i blow-bi, slepo pracenje intervala menjanja ulja fo fabrickim direktivama bez kalkulacije rezima upotrebe motora.
        Auto je 1997 god.

        Ovo je redovna slika u karteru ma sta da otvorim, tako da sponzor gore navedenog sajta sa ciscenjem motora od oil sludge i koksa je toplo preporuchljivo, sta sipate manje vishe isto, samo da se menja na 5000km i do ovoga nece doci.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          Poslao sam sinoc pitanje tehnickoj podrsci Q8 i direktno usmerio pitanje na F1 10-50W ulje, odgovor stigao jutros u 8 sa produktteknik@okq8.se


          ----- Original Message -----
          From: Produktteknik, OKQ8
          To: Predrag Pejicic - Presho
          Sent: Tuesday, October 03, 2006 8:57 AM
          Subject: SV: F1 10-50


          Hej,

          i en oöppnad förpackning h?ller olja i minst 10 ?r. Om du har öppnat flaskan, men förvarat den väl försluten och inte utsatt den för stora temperaturvariationer h?ller oljan i princip lika länge. Om flaskan har st?tt orörd under flera ?r s? kan det vara bra att skaka om oljan lite innan du använder den, eftersom vissa av tillsatserna ibland kan lösa ut och lägga sig i botten.

          Mvh
          Caroline Celsing
          Teknisk Service & Utveckling
          OK-Q8 AB



          --------------------------------------------------------------------------------
          Fr?n: Predrag Pejicic - Presho [mailtoreso@telia.com]
          Skickat: den 2 oktober 2006 20:22
          Till: Produktteknik, OKQ8
          Ämne: F1 10-50


          Hejsan!

          Undrar om hur man ska göra med oljan som jag hafft i garaget unde 4 ?r. Det är ju F1 10-50W oljan o jag vet ej om jag v?gar använda den?
          Finns det n?gon Bäst Före datum för oljan?

          mvh / Predrag Pejicic


          =============================================


          Pitanje:
          Smem li koristiti ulje koje je stajalo u garazi 4 godine. U pitanju je F1 10-50W . Da li postoji neki datum, najbolje do ?


          Odgovor:

          Ulje ima rok trajanja od najmanje 10 godina u neotvorenom pakovanju.

          Chak i ako je otvoreno pa opet zatvoreno kako treba i nije bilo izlozeno vecim temperaturnim varijacijama, vazi isto.

          Ukoliko je stajalo dugo, pozeljno je eventualno izmuckati flashu da bi se izmeshali pre sipanja u motor.

          Tehnicki servis i razvoj Q8 Svedska.


          Imamo li razliku u standardima NL vs. SE ?

          Ukoliko i dalje nejasno mail za daljnja pitanja je:

          produktteknik@okq8.se
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Zloran
            CBC Veteran
            • 11.01.2005
            • 130
            • Beograd

            Ajd' kada se opet pominje Q8 F1 10-50W, sa mogucnoscu da budem dosadan, a isto i sa mogucnoscu da je moje pitanje ostalo neprimeceno, da li je OK koristiti ovo ulje u obicnom motorima, jer koliko sam procitao na Q8 site to ulje je: developed for the British Touring Car Championship (BTCC), a uslovi kriscenja, intervali zamene i zastitna uloga ulja, pored podmazivanja i hladjenja, je drugacija na motorima za trke?
            Pozdrav / Zloran

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              Evo preporuka od MODRICE

              Branimir Vujic
              <branimir@modricaoil.com> to me
              More options 2:48 pm (4 hours ago)
              Poštovani gospodine ,
              izvinjavamo se što nismo odgovorili na prethodnu poruku , zato sad šaljemo odgovor!
              Rok trajanja naših proizvoda je 3 godine.
              Ambalaža treba da bude zaštićena od atmosferskih uticaja ( sunce , kiša , snijeg i dr. ).
              Ulje se čuva na temperaturama okoline , s tim da niske temperature ne dovode do stinjavanja ulja.

              Bačve se moraju skladištiti u horizontalnom položaju,dok za plastičnu ambalažu nema posebnih zahtjeva.

              Za sve informacije obratite se Službi primjene ( 053/810-232 ).

              POZDRAV !
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                Zloran A sto nebi moglo

                M - ochigledno vidish da ima razlika u aditivima, u srzi nije do aditiva u toj meri koliko u praktichnoj izvodbi rafinacije baznog ulja i same chistoce istog .


                Pouzdano znam i za Benzine Q8 da su sa najmanjim procentom sumpora, dakle svi njihovi benzini su u Svedskoj ECO klass 1. (manje od 0,01% sumppora).

                Ista pravila igre vaze i u procesu prerade ulja kda je Q8 u pitanju.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Zloran
                  CBC Veteran
                  • 11.01.2005
                  • 130
                  • Beograd

                  Boost, pa pitam zato sto mi se cini da si bas ti negde, ako se dobro secam na VG forumu, pre koju godinu, imao neki post sa ovom "temom": uptreba "racing" ulja u obicnim motorima, osim ako Q8 F1 10-50W nije "racing" ulje .
                  Pozdrav / Zloran

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Nije racing ulje vec je marketinchko ime ulja ipa High performance .. klasichna racing ulja na koja sam pikirao su RS 10-60W Castrol koje je sa dodatkom kalcijum molekula izdignuto na neprirodne viskozitete i namenjeno motorima koji imaju velike zazore na lezajevima i protok ulja kroz glavu do hidropodizacha sa malim promerom.
                    Klasichni primeri, M serija BMWa i RS modeli kod VAG grupe. (bimetalni lezajevi)
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Zloran
                      CBC Veteran
                      • 11.01.2005
                      • 130
                      • Beograd

                      OK sad je jasno i meni
                      Pozdrav / Zloran

                      Comment

                      • Friš75turbo
                        CBC Senator XXL
                        • 22.06.2005
                        • 545
                        • Novi Sad

                        @Boost
                        Hvala sto si nam konacno resio "misteriju" Q8 ulja
                        Ulje je kvalitetno, pa ko voli-nek izvoli
                        ...ja hocu
                        http://www.myspace.com/perodefformeroklan

                        Comment

                        • Darth Nihilus
                          CBC Senator XXL
                          • 13.04.2005
                          • 417
                          • Srbija, Paracin

                          Evo nešto i o misteriji MoS2 ili ti Moly-a. http://www.bobistheoilguy.com/moly.html
                          Do not underestimate the power of the Dark Side

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            Kada zapreti CANNON dobija se sledeci odgovor:

                            Postoji nekoliko faktora zbog kojih motorna ulja imaju svoj rok trajanja. Proizvođači
                            motornih ulja preporučuju rok koji nije duži od 3 godina. Razlozi za to su sledeći:

                            U najvećem broju slučajeva skladištenje ulja se ne vrši na propisane načine. Zbog pogrešnog skladištenja voda i nečistoće dospijevaju u ulje što dovodi do promjene karakteristika.

                            Pošto se ulje često skladišti na otvorenom ono je izloženo širokom temperaturnom rasponu ( od -300C pa sve do 600C), koji dovodi do promjene fizičko-hemijskih karakteristika. Rezultat toga je starenje ulja. Proces starenja se sporije odvija na niskim nego na visokim temperaturama. Duga izloženost tim uticajima može dovesti do značajnih promjena u ulju.


                            Pored toga što dovode do starenja ulja izloženost različitim temperaturama i kod potpuno ispravne ambalaže dovodi do tzv. ?procesa disanja ambalaže?, tj. prodiranja vlage iz vazduha u ulje.

                            U navedenom roku skladištenja dolazi i do korodiranja metalne ambalaže, što može biti još jedan od uzroka kontaminacije ulja. Kada je u pitanju plastična ambalaža i kod nje dolazi do promjena koje se negativno odražavaju na kvalitet ulja. Ova ambalaža je osjetljiva na uticaj UV-zračenja (izloženost dnevnoj svjetlosti) i velike oscilacije temperature.

                            Još jedna važna činjenica je to da se svake 3-4 godine mijenjaju specifikacije motornih ulja, što za sobom povlači reformulacije u skladu sa tim zahtjevima. Promjene specifikacija su usko povezane sa promjenom konstrukcije motora, kao i uvođenjem novih materijala sa kojim ulja moraju biti kompatibilna.


                            Rafinerija ulja Modriča
                            Služba tehničke primjene
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Nikola
                              CBC Senator XXL
                              • 29.09.2004
                              • 975
                              • Indjija/Vojvodina

                              Originally posted by M-power
                              Pošto se ulje često skladišti na otvorenom ono je izloženo širokom temperaturnom rasponu ( od -300C pa sve do 600C),
                              Ne razumem na sta su tacno mislili kad su naveli ove temperature?
                              .:Cuore Sportivo:.
                              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                              Comment

                              • Miljan
                                CBC Senator XXL
                                • 18.01.2006
                                • 459
                                • Nis

                                Verovatno od -30° C do 60° C, tj. zamenili su ° sa 0

                                Comment

                                Working...
                                X