Pitao sam, covek takodje ne zna po kojoj tacno formuli dyno radi preracunavanje, ali u odnosu na dosadasnje iskustvo, kaze da dyno koriguje snagu za oko 17-18% za FWD.
10-12% za prednji pogon sa manuelnim menjacem je normalni gubitak
+/-15% za zadnji pogon
+/-20% za pogon na sva 4
Pa ljudi, evo vam ga Hic na Forumu, pitajte njega koliko i sta se gubi na tom dinamometru, da ne lupam ja bez veze sta i kako. On ga je podesavao, on ga je merio, najbolje ce da kaze sta i kako dakle i racuna.
Gr/sec tesko da cu da izmerim bez protokomera, koji nemam
The difference between men and boys is the price of their toys
Nadam se da se mogu nadovezati... bez burnih rekacija..
nakon sto sam procitao neke detelje.
1.navescu sve sto mi se ne svidja.
Za airbox nikada nebi koristio ovaj oblik trubica
Dva dana za krivo mapiranje. (to se je sve moglo vidjeti prije, izbjeci gubljenje vremena.)
Premala zapremina Airbox kao i glavni otvor.
Po mome zapremina box bi bila sedam do deset puta veca od zapremine motora.
Isto tako otvor na box za npr 1.6l motor nebi bio isopid 100mm..
2.pohvale
Boost- ovi prijedlozi su dobri vezano za map senzor.
3.Sto nira ne moze raditi pod tzv alfaN sistemom (oprostite nisam upoznat s svim detaljima nire)
4.Mnogo bolje rijesenje je geldanje TPS senzora ukoliko se ide na alfaN sistem, Map bi u tom slucaju bio visinski korektor kao i korektor stanaj tlaka u usisni kanalima.
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Nira MOZE da radi sa ALFA-N ,sa Speed-density i KOMBINACIJA ISTIH , totalno proizvoljno birati sta kad i gde.
Dakle, NIRA NEMA ogranicenja, ima 2 patenta na razne kontrole koje se dosada jos nisu uvele nigde drugo sem u Motosportu (naravno, za to je i pravljena - isto kao sto vecina civilnih stvari imaju krstenje u vojnim industrijama pa posle deceniju dve dolaze na otvoreno trziste).
206 je imao priliku da dodje do Nira sistema koji se neprodaje sem ako nije u pitanju autoklub - dakle sportski orijentisan- razni nachini za obilazenje hintova ove prirode.
Ovde jednostavno NEMA mesta za traziti sta NIRA moze ili ne, trazite samo mashtom opcije i mogucnosti, sve moze , sve na sta se obichno i nemisli.
I jos malo preko...
Mozda Space shutle neprodje a sve do tamo gura...
BTW: Nira ima opciju sa koricenje 2 MAPa, jedan pre a jedan posle trotela i da sama proracuna VE tabelu za odredjeni mtor.
Dakle napomene da trebaju neki parametri o predznaju motora su totalno OFF.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
WOF.... green
to s dva map senzora je prestrasna stvar... najezio sam se... znam za to...
Speed/Density-system, an Alpha-N-system or a combination of both.
Hibridni alfaN sustav... very nice
tnx
boost
p.s.
Nije daleko od megashit plocice (MegaSquirt)
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
coravi posa je cekanje cega nema, hoces li poslati te injktore ili da prekrizim kao i do sada prosloh 6 mjeseci nadajuci im se, da zaboravim... ?
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Koji bi ti oblik trubica koristio? Imaj u vidu da moras ispostovati duzinu sistema u**** radi makar nekog malog momenta pri nizim obrtajima, kao i raspolozici prostor pod haubom.
Dva dana za pogresno mapiranje - u CEMU pogresno, kom detalju?
Za airbox slazem se da je mali, objektivno nisam imao vise ni kvadratni mm prostora za veci. Objasni mi takodje po kojoj formuli se racuna zapremina airboxa pa si izracunao da ti treba 7-10x zapremina motora? Koji motor koji si igde video ima toliki airbox? 406 ST ima airbox od nekih 7-8 litara, sto je OGROMNO. Po tebi, meni bi trebalo 20l. Pokusaj da uguras toliku kanistercinu bilo cemu pod haubu.
Otvor za box je 150mm.
Opcija sa airboxom je bila da se napravi onakav kakav moze da stane pod haubu, i proba tako. OK, ne valja, skida se airbox i pravi dovod vazduha kroz haubu, trece opcije nema.
The difference between men and boys is the price of their toys
Mozda nije problem u presjeku od 150mm... kakva je situacija ispred njega.. sto mu sve smeta...
ako stavis malo krace trubice nebi ti uopce smetalo to ti garantiram..
da li ti se u nekim okretejima pojavljuje lagano nadpunjenje da li ti usis rezonira svakih 1000 okreteja cca... od 3000 pa nadalje.. to mozes vidjeti po vrednosti map senzora uz pomoc logiranja..
postavi jos jedan map senzor... na pocetku promera 150mm da li shvacas,,, uhvati vrednosti unutar box i prije box...
Vezano za 7-10X na zepreminu..
Uz profesora iz srednje skole i neke izvore (literaturu) najednostavniej smo zakljucili da je umnozak 5 minimalan, preporucljiv 7... 10 ako ima mjesta (kao sto uros kaze... s 10 je moza 1% bolje)
toliko o tome
2 boost
onda je hrpa korisnika MSQ totalno poromaseni slucaj..
Efi je superioran nasprem karburatora...
kada se saglada u jednu ruku efi je glorificirani karburator..
I dan danas mnogi neznaju da ih rade, nastelaju itd...
Ovde pricamo a to ej dobro.. ali netrba sve shvacati bukvalno.. sto ej danas tocno sutra nemora vrijediti...
s 3$ u djepu i pomalo pricanji bajki nema efekta. (samo najbolje - to ne postoji)
Kao sto kazu moji suradnici svaki efi je dobar ako se snjime zna raditi... znati sto se radi; sto podrzavam.
Traze se najefektivnija rijesenja to je zakon prirode...
"Najbolje stvari na svijetu su besplatne"
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Ispred mu ne smeta apsolutno nista. Jednostavno za veci airbox fizicki nema mesta, a posto nema mesta za dobar, nece ici nikakav i to je to.
Krace trubice mi ti garantujes da ce biti OK? Izvini, ali tvoja "garancija" na mom motoru mi malo znaci, idi pogledaj sopstvenu temu o kriticnoj brzini u****nog vazduha i potseti se kakav si problem imao, nesto slicno...
350mm je apsolutni minimum za motor koji treba da ima max. snagu na 8-8500rpm. Sve krace od toga i ode snaga u stratosferske obrtaje, a to mi vise ne treba.
Opet ponavljam, i profesor i ti, izgleda, nemate preterano iskustva sa velicinom airboxa. Uzmi i nadji auto koji ima tu dimenziju airboxa, da li si igde video tako nesto?
The difference between men and boys is the price of their toys
Nebitno za moju garanciju.. koristi krace trubice drugog oblika, koje ce biti tik uz stjenku box-a.
To sto ne smeta ne znaci da ima nesmetani dolazak zraka..
provjeriti s dva map senzora.
Ako koristis box ne forsiraj duzinu indukcije..
Zagledaj se u neke slike motora s box-evim... npr Ferarri-a toga barem ima po netu...
Da li si pokusao zakrretati remenicu??
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
ostavi taj koji imas.. vjerujem da ga mozes poboljsati.. tj modificirati..
imas ovaj kratki kao na slici?
p.s.
2 206 sto se tice kriticne brzine u****... imao sam problem radi drugih mehanickih komponenti.. nije stvar bila u tome... duzina usissa bla bla bla...
doslovno sam do sada svasta probao.. oko duzine ususa... oblicima.
da skratim psujem svaki dan jer su moji predhodnici doslovno napravili sranje..
koristili su vrlo jake bregaste s stok oprugama.,..
na vrlo neprofesionalan nacin smanjili su otpor trenja na prosirivanju vodilica ventila... glava se renovirala... nakon toga pocinju problemi za mene.. sto je sto je..
Tu je uskocio boost.. hvala boost.. nije pomoglo nista... s njegovim prijedlogom sam samo izgubio rezoniranje u**** vidi se na logovima..
drugo je sve ostalo isto... dok se opruge nisu zamjenile..
to vise sada nije moj problem..
savjat... "nemoras biti fizicar il kemicar da bi radio cuda, ideja se rodila prije svega..."
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
E pa, osim ako ne promenim ime temi, zaista nikad nec biti zakljucana ili gotova Ali hajde, igrala se deca...
Dakle, auto radi, kao sto je vec receno, ima koliko ima, za sada. Takodje je napakovan i novi menjac. Ljuuudi, kakva razlika
Cisto ilustracije radi, evo vam screenshot iz gear kalkulatora, stanja "pre" i "posle" sa grafikonom promena brzina, obratite paznju na brzinu u stepenima prenosa, kao i pad obrtaja pri saltanju, pogotovo 1-2 - gore je stari menjac, dole je novi:
Razlika je, blago receno, dramaticna. Nema pada snage, obrtaji padaju taman gde treba da padaju, i generalno MNOGO bolja prica nego ranije.
Ali...
Motor trosi ulje. Dosta ulja. OK, normalno je da trosi NESTO ulja, te kovani klipovi, te jako tvrde karike koje nisu legle kako treba...znam i da treba vremena da sve to legne na mesto, najmanje 1500-2000km, ali ovo je ipak previse. Sinoc, posle par km voznje, desilo se da motor izbaci ulje kroz oil catch...Oil catch ima ulaz iz glave, povrat u karter, i jos jednu liniju kroz koju se pravi vakuum radi evakuacije uljnih para - tuda je izletelo najmanje pola litra ulja za 15 minuta voznje. Sto je previse. Ocigledno je da motor (iako je to normalno dok se ne razradi kako treba) za moj ukus, preterano duva pored karika.
Cisto reda radi izmerimo kompresiju...redom, od 1. do 4. cilindra: 10.5, 10.6, 8.7 10.7 bara. Na suvo, naravno, s tim sto je regularan motor imao oko 13 bara.
Imajuci u vidu da karike OVOLIKO nisu legle i toliko lose zaptivaju, cudi me da je izbacio i onih 190KS koliko je napravio...
Zvao sam gospodu koja su mi prodala neke od delova, kao i distributera Total Seal karika, i prica je sledeca: blok je trebalo da se, kako to objasniti...ne da se ispoliraju stubline vec da se "ugrube", dakle da se napravi maltene hrapava povrsina u koju ce kasnije leci karike. Oni to rade recimo BRM Flexihorn borerima na masinama za obradu blokova - ja sam ovaj blok samo ishonovao i to je to.
E sad, mozda je normalno da ovo u pocetku ovoliko i duva, ali ja necu biti miran dok sve ne rasturim ponovo, i odradimo resurfacing bloka onako kako ljudi kazu, i ubacim Total Seal karike koje cuce tu u uglu i cekaju priliku da se ubace u motor
A u stvari pravi razlog zasto se opet prcka po toj kanti je da bi se podigao stepen kompresije sa bednih, mozda 10.5 na jedno 11.5 do 12:1
Dakle, glava ce verovatno vani, da se maaaaalo zbrusi, odradi taj resurfacing hilzni i da se klipovi prekarikaju Total Seal karikama.
Pa da vidimo sta ce da se desi
The difference between men and boys is the price of their toys
Comment