M3 projekat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Re: M3 projekat

    Ti da cutis, kad si natrpao tonu dugmadi u auto, ne sme covek da se okrene da ne za**be nesto

    Pa da, snenoklirao mi covek auto, M3 Mancmelou ...sreca pa nije prah nego pena, lako se cisti.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Vocko
      CBC Senator XXL
      • 25.04.2005
      • 4556
      • nBGd

      Re: M3 projekat

      Zato neces da ga slikas, a ne sto je vlazno napolju

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        Re: M3 projekat

        To je bilo pre 2 meseca.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Re: M3 projekat

          Moram da COPY/PASTE jednu malu diskusiju sa jednog hrvatskog BMW Foruma, o Aeru. Covek pitao par lepih stvari, i moj odgovor, pogotovo interesantno ono poredjenje HPF i Aera

          Originally posted by Suki
          E druze...svaka cast na trudu volji i svemu zivo.
          Imas moj respekt do neba.
          Decki su sve rekli....ja bi nesto jos samo pito i usput nesto rekao.
          Nadam se da neces pogresno shvatiti nesto a neko ko odradi takav projekt
          bi trebo biti u stanju saslusati i prihvatiti komentare.

          1. prvi post mi nepije vodu.Naime svi znamo da pojava zvana detoncija je pojava samozapaljenja smese prije GMT i prije varnice(:laugh:sa varnicom nebi bilo samozapaljenje).
          Do nje dolazi iz vise razloga:
          • niskooktansko gorivo[/*:m:3jgsy5wq]
          • dostizanje krajnjeg gornjeg pritiska pri kojem nastaje spontano ili samozapaljenje smese[/*:m:3jgsy5wq]
          • pojava grubih delova kompresione komore koji imaju visu temperaturnu vrednost od ostalog dela komore ili lzv. hot-spots ili žarista[/*:m:3jgsy5wq]
          • i brojnih drugi smetnji...cađi...[/*:m:3jgsy5wq]
          • i na kraju preranog palenja.[/*:m:3jgsy5wq]
          • proslo je 04:00h ako sam nesto zaboravio...sorry[/*:m:3jgsy5wq]


          tvoja elektronika moze spreciti samo samo prerano palenje i apsolutno nikako na meni shvatljiv nacin nemoze spreciti ostale mogucnosti detonacije jer se događaju BEZ VARNICE.

          2.
          Torzioni celik
          hmmm on ce svojom mogucnoscu torzije sacuvati sebe i ostale komponente zglob..kardan...diff...ali ni u kom slucaju nemoze pomoci u startu,gripu ili bilo cemu vezano za to...osim ako ce se uviti 20krugova koje ce povratiti nazad kroz 10metara staze.
          Naime one imaju slicnu funkciju kao i opruge u lameli.Znaci onaj prvi udarac momenta koji se nemoze ni izmjeriti vremenski ce upiti osovina ...udarac ce krenuti od lamale kroz mjenjac kardan krstove diff jedan zglob i ....opa osovina malo popije prije prelaska na drugi zglob.
          A efekat starta i gripa neznam kako bi bilo moguce dokazati.

          3. MOtor...za mene totalan promasaj...izvini molim te na grubosti ali sigurno si na youtube kucao u searchu M3 TURBO....i sta si video....automobili sa po 1200ks...za njih laicki receni ima kit koji kupis i samo šarafaj ...sve zivo original za to..od turba pa dalje...samo su potrebne finese i ustalavanje na DINU.Tako da nemogu popiti teoriju SAABA..izvini
          Nemogu se otet dojmu da S50 sa nitrom ima priblizno toliko konja koliko se ovde spominje kod saaba.. 450...500 nesecam seA dodatne koligrama ce uspeti nositi 2 cilindra vise:thumbsup:


          4. Vidim da vec 2 meseca nema novosti pa me zanima sta ima novo neki novi projekt...ili...
          Citao sam sve i jedan post po post ...i iscekivao sam neku utrku neko vreme neki rezultat.....bilo sto.....11sek...16....10,,,,9,,,,,20sec...bilo sto...
          ...ali nista.


          Jos jednom:notworthy::notworthy::notworthy:respekt neznam sta da kazem.
          Ali me muce ove 4 tacke gore a mislim i vecinu forumasa...ak ti nije problem kad svratis na forum da procaskamo...cisto da nesto novo naucim...jer....
          covek se uci dok je ziv.


          Js jednom:notworthy::notworthy::notworthy:


          BTW.Svidjela mi se BiH naljepka i ''u****ce te turbo..:laugh:''


          [quote="206"]Hvala Bogu da vidim da neko malo ozbiljnije i detaljnije cita ono sto pisem

          Ja i ocekujem da dobijem savete i komentara, negativne ili pozitivne kako god, iz svakog mozda nekad izadje nesto dobro, tako da je sve sto kazes - dobrodoslo

          'Ajmo redom - bice ovo duuuugacak post

          1.

          Sve stoji sto govoris i sto si naveo, uz par napomena i ispravki. Naime, sve ovo sto se moze desiti i izazvati probleme sa knockom i detonacijama, desava se kako na Trionicu, tako na bilo kom drugom standardnom ili aftermarket standalone ECU-u. Razlika izmedju Trionica i ovih ostalih je sto poseduje mnogo bolji, brzi i adaptivniji sistem sa vise mogucnosti kontrole nad onim sto se trenutno desava u motoru, kao i mogucnost adaptacije i sprecavanja onog sto bi se tek moglo desiti.

          Svi problemi koje si nabrojao izazivaju detonacije, ali kako se neki drugi ECU pored Trionica bori s njima? U najboljem slucaju, sve i da poseduju mogucnosti kao Trionic, njihovo podesavanje bi zahtevalo toliko strucnosti i rada da ja zaista ne znam kome bih to dao da uradi. Hajde redom, par konkretnih stvari.

          - niskooktansko gorivo, knock i samopaljenje: koristis lose gorivo, rezultat je niza snaga, knock i samopaljenje, u slucaju da bas preteras sa boostom cak i ostecenje motora. Drugi ECU-i mogu dobiti podatak o tome sta se desava u motoru iskljucivo POSREDNIM putem, putem knock ili EGT senzora, od kojih nijedan nije dovoljno brz da bi ECU mogao na vreme da reaguje, niti je dovoljno precizan da ustanovi na kom cilindru se desava problem, niti da li je intervencija za eliminisanje knocka dala neki rezultat.

          Evo konkretno, knock senzor moze "cuti" klepetanje hladnih kovanih klipova u motoru i protumaciti to kao knock, ili crknut hidropodizac, ili bilo koju drugu vrstu buke - a najopasnije detonacije se uopste ne mogu cuti, dakle potpuno nepouzdana sprava. Knock senzoru problem je jos veci ako se radi sa visokim boostom gde se problemi desavaju JAKO brzo, i dok on cuje sta se desava, tebi progoreo klip... Evo ti primer, jako cesto se i na novim kolima desava da ponekad, u delicu sekunde cujes knock pre nego sto ga senzor uhvati i ECU "ubije" - ako se ceo taj proces desava dovoljno sporo da bi mogao da ga cujes, to je jaaaako spora reakcija.

          EGT moze biti dobar pokazatelj stanja u motoru - da nije toliko spor. Sporo ili ne bas TOLIKO brzo dizanje EGT-a obicno ukazuje na siromasnu smesu, los stepen paljenja ili previsok boost, te daje vremena da se reaguje. Medjutim kod ekstremnih promena, tipa JAKO visokog boosta gde se flamefront kod detonacija krece 10x brze nego normalno sagorevanje i gde se vreme od dobre smese do progorevanja klipa, njegovog pucanja ili savijanja klipnjace meri delovima sekunde - EGT jednostavno nije dovoljno brz da reaguje.

          Sa druge strane Trionic momentalno dobija DIREKTAN podatak o stanju u komori, dovoljan je jedan jedini okret radilice da se problem detektuje, i u sledecem okretu se vec primenjuje resenje, u sledecem se proverava da li je resenje napravilo neku promenu ili ne, u sledecem opet drugo resenje, i tako redom. Sve detekcije i intervencije se desavaju za svaki cilindar individualno, osim korekcije boosta. Prvo korekcija paljenja za po 1.5 stepen u svakom okretu, zatim smanjenje boosta uz doziranje dodatnog goriva u slucaju da se detonacije desavaju u svim cilindrima, i na kraju tek totalno "secenje" boosta, uz pomeranje paljenja do max. 12 stepeni i zalivanje gorivom radi hladjenja. Kompletan proces od prve detekcije do primene krajnjeg resenja traje do 20 okreta radilice. Mislim da je apsolutno nepotrebno uporedjivati to vreme reakcije sa bilo kojim drugim poznatim sistemom.

          Znaci, poenta je brzina reakcije i gradualno smanjenje performansi pre krajnjeg resenja, vracanja na baseboost i totalnog secenja goriva.

          Dalje, kazes da na samopaljenje uopste ne mozes da utices - tacno, osim da ukines gorivo koje se pali Sta je potrebno da standardan motor oseti samopaljenje? Knock (kog nece biti) ili visok EGT (JAKO sporo). Opet, pritisak samopaljenja ce biti detektovan od strane Trionica u komori - ako je preveliki ili ne treba da ga bude u tom trenutku, opet, kao krajnje resenje imas ukidanje tog goriva u roku visestruko kracem nego sto bi reagovao bilo koji drugi ECU. Kako god okrenes, po pitanju brzine reakcije i automatizma primene resenja, Trionic jednostavno nema konkurenciju. Znaci uvek imas maksimalne performanse imajuci u vidu kvalitet goriva koji koristis, i maksimalnu zastitu bez ikakve potrebe da razmisljas o tome sta ces sutra sipati u rezervoar. Kod nas sa ovakvim kvalitetom goriva kakvo jeste, to je itekako bitno, jer napraviti auto sa 500+ KS pa razmisljati gde ces i kakvo gorivo sipati, ili da li ce motor zakucati zbog loseg goriva - to nije neki posao. Ja o tome jednostavno ne razmisljam.

          Sa druge strane, Trionic moze, putem adaptacije koju automatski radi u toku voznje, detektovati brzinu sagorevanja goriva (koja je direktna posledica kvaliteta goriva), i shodno tome napraviti potrebne adaptacije u mapama, znajuci po brzini sagorevanja kakav je kvalitet goriva u pitanju i sta se s njim moze desiti, odnosno da moze da detonira. Drugim recima, unapred sprecava problem pre nego sto se desi.

          E sad, postoji li neki SLICAN ECU, aftermarket ili standardni, koji radi nesto slicno? Postoji, u M3 i M5/6, ali 10 godina posle Trionica - tek sad im istekao patent na ekskluzivnu primenu jonizacije kao resenja A cim se BMW dohvatio toga, mora da NECEMU valja, zar ne?

          2.

          Torzioni celik - malo preterujes za onih 20 krugova Ne, naravno da nije potrebno 20 krugova, potrebno je jako malo uvijanje da bi se dobio itekakav efekat opruge i upijanja inicijalnog "udarca". Evo ti primer, pa vidi da li to icemu vredi - potrazi po Youtube-u snimak drag slicka na startu, koliko se uvija. Ne vise od mozda 30-40 stepeni, a cela poenta toliko debelih zidova gume je da se uviju makar i toliko, i to itekako pomaze trakciji. Ista logika i sa poluosovinama. Naravno, ne mogu da tvrdim koliko to doprinosi, jer ne mogu da izmerim, ali neko je verovatno probao i izmerio, ja im verujem i nek ostane na tome

          3.

          Motor - heh, vecni kamen spoticanja Shvatam ja sve to za BMW Turbo po 1200KS, i kitove koji se kupe, pa se zamo zasrafe, i slicno. Hajde da pocnem samo sa par pitanjca oko tih BMW-a:

          - na kakvom gorivu rade?

          - sta je interesantno u tome da kupis kit i nasrafis ga na auto?
          - znas li BILO GDE kod nas da je neko sklopio neki BMW turbo sa 600-ak KS, i da ga redovno voza po ulici, sipa gorivo po regularnim pumpama (ne 98 oktana, ni 95 koliko je ovo nase deklarisano, vec jadnih 92 koliko u stvari ima)

          Dakle, sve je to lepo sa BMW turbo motorima kod nas koji imaju neke silne konje pod haubom, ali niko zivi da ih izmeri na dinamometru. Svi puni teorije kako to moze, a niko da uradi nesto slicno. Moze, ali ne kod nas, kad se krene u takav projekat shvati se da je realnost totalno drugacija i da ce neke stvari morati da se rade drugacije i da se prave kompromisi - osim ako se auto nece drzati u garazi i puniti samo trkackim gorivom.

          Veruj mi da ne bi bio nikakav problem da ovaj motor, bez ikakvih prepravki, punim etanolom i da ga vozim tako, sve sto je za to potrebno je da trazim takav program od ljudi koji su mapirali auto. Prosta stvar, ovaj motor (dakle ne slican nego konkretno ovaj moj) ima 545KS sa gorivom koje se kod nas sipa po pumpama, 600+ KS na Shell VPower (za sta imam mapu), i preko 700 na etanolu. Ja ga vozim na onome sto imam, pa bih voleo da vidim da neko kod nas, u nasim uslovima eksploatacije usrafi BMW Turbo sa isto KS koliko ja imam i da kaze da ga vozi okolo bez da ga boli glava svaki put kad svrati na pumpu. A Nitro - zasto i kako je to relevantno poredjenje, pa imam ga i ja na autu. Znaci li to da on ima 800KS? Ne, ima 545KS + nitro...kakav je to tuning i izvlacenje KS na Nitro...? A za ovu primedbu, da je za te bolt-on kitove potrebno "...samo malo tuninga na DYNO-u..." - probaj pa vidi koliko je to "malo", iznenadio bi se.

          Evo, da ne ispadne kako samo pricam, imas jedno lepo poredjenje. Horsepower Freaks, turbo kitovi za M3 sa gooomilom KS, svi redom seku vene koliko su ti auti dobri, jaki, bolt-on kit, ispadose nekakvo ime...a evo kako u stvari stoji prica.



          Imaju i slabijih i jacih STAGE-ova, ali malo poredjenje i tumacenje ovog grafikona.

          - HPF M3, 91 oktana ima 443KS na tocku, odnosno po njihovoj racunici 518KS na zamajcu. Ja na istom kvalitetu goriva imam...koliko bese, 471KS na tocku i po istoj racunici - 570KS na zamajcu.
          - HPF M3, 110 oktana ima 604KS na tocku, odnosno 731KS na zamajcu (iako im se dynograph i tvrdnje na sajtu ne slazu...)

          Pa ti izvedi zakljucak, odnosno racunicu koliko moj auto ima KS na trkackom gorivu, i sta ti to govori.

          Osim toga, voleo bih da izvaga auto i da mi kaze da ima raspored tezine kao sto ja imam na ovom autu sa ovim motorom. Can nije ni stvar u tome da se nadje motor iste tezine kao SAAB, mozda je BMW sestak tu negde, ali ono sto se ne moze promeniti je DUZINA dodatna 2 cilindra koja vise iznad prednje osovine. Za raspored mase je bitna i koncentracija mase unutar osovina isto koliko i raspored tezine po osovinama i ukupna tezina.

          4.

          Nema novosti na Aeru, stoji u garazi i ceka prolece. Doduse, treba da se zameni PP aparat i da se ubaci druga, bolja transfer pumpa na karter, ali to je otprilike to. Klipovi i merenja tek na prolece.

          A i zauzet sam oko jednog drugog projekta
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • TAZZ
            Banovan
            • 30.05.2005
            • 1409
            • NBGD,SERBIA

            Re: M3 projekat

            Svaka CAst!

            Comment

            • 9000CS
              CBC Član
              • 19.01.2008
              • 30
              • Istra

              Re: M3 projekat

              Da li je ovaj auto sredjen za pistu? Jel imate u planu ici na Grobnik? Neke gume za pistu i mogli bi padat rekordi!!!

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                Re: M3 projekat

                Auto je napravljen da ni sa jedne strane ne fali apsolutno nista, tako da je skoro pa svejedno da li je u pitanju ulicna voznja, pista ili 402m.

                Grobnik, tesko, nemam vremena za takvo nesto, iskreno.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • zolin
                  CBC Član
                  • 30.11.2008
                  • 38
                  • srbija

                  Re: M3 projekat

                  Jel vreme u pitanju ili nesto drugo

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    Re: M3 projekat

                    Zaista nemam vremena da gubim jedno 2 dana u skakanju po Sloveniji, iako bih voleo da odem na neki slican put.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      Re: M3 projekat

                      Originally posted by zolin
                      Jel vreme u pitanju ili nesto drugo
                      Jel se ti šališ ili nešto drugo?
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • CLD
                        CBC Senator XXL
                        • 08.02.2005
                        • 1225
                        • Belgija - ranije Luna-Chico

                        Re: M3 projekat

                        mislim da je nesto drugo jel u dve teme baca iskrice na 206.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          Re: M3 projekat

                          Jao CLD ne budi detinjast, to je pecaljka.... Ideš tako bućkaš i nešto se ulovi...
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Re: M3 projekat

                            Da, vas dvojica na primer Ajde bre pustite coveka, gde tako rano da ga banujete, tek 50-ak postova...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • CLD
                              CBC Senator XXL
                              • 08.02.2005
                              • 1225
                              • Belgija - ranije Luna-Chico

                              Re: M3 projekat

                              hebi ga, neznam da pecam somove, prepustam iskusnijima, ali otvaram cetvore oci i ucim.

                              Comment

                              • zolin
                                CBC Član
                                • 30.11.2008
                                • 38
                                • srbija

                                Re: M3 projekat

                                Au sto ste zlocesti pa samo sam pitao iskreno sta je problem u njemu ili kolima

                                Comment

                                Working...
                                X