HHO - znamo li nesto o tome ?

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darkoarf
    CBC Član
    • 29.01.2012
    • 44
    • bgd

    Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

    danek kupio sam prohrom 316 100x100 1mm poliester 140 x 140 gumice 80 precnik 3mm debljine planiram da krenem u subotu sa pravljenjem generatora gore rupa 8 mm dole 3 cik cak dali je babler dovoljan od 1,2 litra i koliki treba da bude ulaz na usisu motora 8 mm ili manje.sta je bolje +nnnn-nnnn+ ili +nnnnn-nnnnn+..u pitanju je alfa romeo 164 2000 kubika.unapred hvala na informaciji

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

      Originally posted by boba83 View Post
      Recite mi da li je cena od 400 din prihvatljiva za inox. Ista je cena za 304 i 316 kiselootporni naravno.
      Kako ista cena? To je ok cena za SS304 1mm X 1m2, ali za 316 trebalo bi biti oko 50% skuplje. Elektomagnetno polje je ELEKTRO magnetno, dakle nema veze s materijalom provodnika. Elektrode se vremenom namagnetisu u elektrolizeru, a i pre toga su se blago namagnetisale zbog obrade, busenje, brusenje... Sva ta poboljsanja o kojima sam pisao vremenom, nisu uvek primenjiva, zavisi od dizajna elektrolizera i namene, a nekad nisu ni bitna.

      Comment

      • strelok89
        CBC Početnik
        • 03.02.2012
        • 1
        • S.Palanka

        Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

        Napravio bih generator za motor od 1100ccm,za elektrode koristim 316L INOX i imam oringove precnik 10cm debljina 4mm.Imate li neki savet oko broja celija za 1100ccm ?

        Comment

        • boba83
          CBC Član
          • 21.01.2012
          • 36
          • Beograd

          Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

          Originally posted by boba83 View Post
          Recite mi da li je cena od 400 din prihvatljiva za inox. Ista je cena za 304 i 316 kiselootporni naravno.
          Nisam napomenuo da je cena po kg a kvadrat debljine 1mm ima priblizno 8kg

          Comment

          • gagula
            CBC Član
            • 31.01.2012
            • 10
            • banja luka

            Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

            trebo bi savijet kako kondicionirati elektrode ili to uopste nije bitno.....?

            Comment

            • boba83
              CBC Član
              • 21.01.2012
              • 36
              • Beograd

              Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

              Originally posted by gagula View Post
              trebo bi savijet kako kondicionirati elektrode ili to uopste nije bitno.....?
              Bitno je kondicijoniranje vec je opisano na ovom forumu. cak sam citao na jednom sajtu da covek kali elektrode ali ja mislim da za to nema porebe. jer smirglanjem elekroda se povecava korisna povrsina i skida se sloj oksida koji je elekro izolator da bi se kasnije kondicijoniranjem dobijo zastitni sloj koji stiti od oksidacije i rastvaranja heksovalentnog hroma. Procitaj ovaj tekst mozda nije bas najjednostavniji.
              Kako pripremiti ili kondicionirati inox elektrode za HHO generator?

              Prvo je pitanje zašto bismo se uopće time zamarali? Odgovor je vrlo jednostavan: zato što na taj način povećavamo efikasnost samog HHO generatora.

              Veća efikasnost znači da ćemo sa manjom strujom, odnosno manjom snagom, uz nižu temperaturu, postići veću proizvodnju plina. Ako samo izrežete i ugradite inox (SS 316L) elektrode bez prethodne pripreme, može se dogoditi da dobijete vrlo malu ili nikakvu proizvodnju smjese vodika i kisika. Umjesto toga, ako pojačate struju, dobit ćete proizvodnju vodene pare uz pretjerano zagrijavanje HHO generatora.

              Ono što želimo postići je smanjivanje električnog otpora samih elektroda. Idemo sada na postupak pripreme kako ga je opisao Bob Boys. Moguće je pronaći brži ili lakši postupak za kondicioniranje elektroda, ali na tome treba još puno raditi. Do tada, preporučujem da koristite ono što je u praksi provjereno, a to je ovaj postupak.

              1. Nakon rezanja i bušenja dobit ćete nečiste i zamašćene ploče koje najprije treba oprati. Učinite to u plitkoj posudi pomoću što čistijeg alkohola. Koncentracija od 70% je sasvim dovoljna. Koristite gumene rukavice i više NIKADA, ali baš nikada, ne dodirujte elektrode golim prstima, jer prsti ostavljaju masne otiske koji povećavaju otpor. Prilikom čišćenja, možete se poslužiti spužvicom za pranje posuđa.

              2. Nakon toga, elektrode osušite, a zatim izgrebite njihovu površinu s jedne i druge strane. To se radi grubim brusnim papirom tako da ga omotate oko odgovarajuće dašćice i povlačite preko inox ploče uzduž uvijek u istom smjeru. Nakon toga izgrebite ih poprijeko, također, uvijek u istom smjeru. Pogledajte ilustraciju na desnoj strani. Rezultat ovog postupka je da će se povećati površina elektoda, a mjehurići plina će se lakše odvajati od njih.

              3. Nakon grebanja, potrebno je otkloniti nastale strugotine, a to se radi pranjem u destiliranoj vodi. Nipošto ne koristite vodu iz slavine, jer sadrži klor koji je nepoželjan u elektrolizi. Sada imate čiste elekrode od kojih možete sastaviti HHO generator.

              4.Ne, niste gotovi. Sada tek počinje postupak kondicioniranja. Zapravo, ne još. Najprije ide još jedno čišćenje. Možda se pitate od čega? Površina elektroda puna je željeza i kroma kojeg treba odstraniti. To se radi tako da generator napunite elektrolitom koji se sastoji od 900g destilirane vode i 100g natrijeve lužine NaOH. Prema riječima Bob Boysa, ovo se ne može uraditi kalijevom lužinom KOH. Pustite maksimalnu struju kroz generator i neka radi. Radite u dobro ventiliranom prostoru, jer će se početi stvarati vodik i kisik.

              Ovdje je važno da postignete temperaturu od barem 60°C. Nakon nekoliko sati rada isključite generator i promijenite elektrolit. Stari elektrolit koji je pun metalnih čestica možete filtrirati kroz filter papir i ponovo koristiti. Ovaj postupak treba ponavljati sve dok elektrode ne prestanu ispuštati čestice metala. To može potrajati i nekoliko dana.

              5. Na kraju, rastavite generator i elektrode isperite čistom destiliranom vodom.

              6. Ponovo sastavite generator i napunite ga istim elektrolitom. Uključite ga i ostavite da sat vremena radi sa smanjenom strujom (max 5A). Isključite ga na 15 minuta, a zatim ponovo uključite na sat vremena. Ovo ponavljajte nekoliko dana i postepeno povećavajte struju. Kao razultat ovog postupka, na elektrodama bi se trebao formirati sloj metalnih oksida koji povećavaju električnu vodljivost elektroda.

              Tek kada ste sve to uradili, ugradite generator u vozilo i dodajte odgovarajući elektrolit. To može biti natrijeva ili kalijeva lužina, a koncentracija neka bude takva da struja ne prelazi granicu dozvoljene vrijednosti. Za osobni automobil to je oko 20A. Dok je generator i elektrolit hladan struja može pasti i na 10A.

              To je sve što je potrebno za kondicioniranje. Ako saznate za neki brži ili kraći postupak, molim vas da mi javite.

              Comment

              • gagula
                CBC Član
                • 31.01.2012
                • 10
                • banja luka

                Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

                cito sam avaj postupak ali me zanima dali ima neka drugacija iskustva u vezi sa kondicijoniranjem?

                Comment

                • qwisko
                  CBC Veteran
                  • 10.07.2009
                  • 124
                  • Beograd
                  • 406

                  Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

                  Od proslog leta drzim celiju u kolima. Sam sam sekao inox i busio rupe.
                  Smirglao sam sa krupnom smirglom, ravnim pokretima gore-dole pa levo-desno, dok nisam napravio plitke riseve u inoxu. Posle sam oprao destilovanom vodom, pa alkoholom, pa opet destilovanom vodom i sklopio celiju. Sve sam radio u gumenim rukavicama da ne bih dirao inox golim rukama. Ubacio u kola celiju, pa posle nekih 500km voznje izvadio, rasklopio i ponovio pranje i ponovo ubacio u kola. To sam ponovio posle jos 2000km i od tada nisam dirao.
                  Pri prvom rastavljanju na 500km celija je bila dosta zaprljana, sva prljavstina se odvojila elektrolizom i bas joj je trebalo pranje, a posle 2000km se jedva videlo da je zaprljana. Po meni je to sasvim dovoljno i nema potrebe za ukljucivanjem celije u garazi na vecim amperima, pa postepenim smanjivanjem, kao sto se ranije pominjalo. Sasvim je dovoljno i ovo, a celija odlicno radi.

                  Comment

                  • darkoarf
                    CBC Član
                    • 29.01.2012
                    • 44
                    • bgd

                    odgovor gde se kupuje prohrom 316 l

                    jeep comerc i svi ostali koji prodaju lim i kutije prodaju i seku prohrom razne debljine samo malo potrazite u svom gradu ili na netu.ja sam kupio sa drugarima isecenu celu tablu 2 kvadrata.

                    Comment

                    • darkoarf
                      CBC Član
                      • 29.01.2012
                      • 44
                      • bgd

                      hvala danek na informaciji

                      u motornom prostoru tesko cu ubudziti posudu od golfa trojke gali je dovoljna plasticna cilindricna posuda od 1,2 litra ima sve potrebno fabricki na njoj sam da zakacim creva.nisi mi rekao koji precnik ulaza u motor pre leptira gasa.pozdrav

                      Comment

                      • who?
                        CBC Početnik
                        • 04.02.2012
                        • 6
                        • Nis

                        Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

                        ajmo mala pomoc ako moze?
                        napravio sam hho generator aktivna povrsina celija je 13.5x13.5
                        rupa gornja i donja su po 10mm
                        sastoji se od 11 poloca -nnnn+nnnn- (inox 304)
                        razmak izmedju ploca (tj dihtung) je 1.2mm debljine a sirine 15mm tako da kad se stegne ima oko 1 mm izmedju ploca
                        u destilovanoj vodi sam dodao NaOH (natrijum hidroksid -ili poznatiija je kao ziva soda), potrosnja struje je oko 10 A

                        kada sam povezao na auto testirao sam za koje vreme ce napuniti casu od 22dl tako sto sam je potopio u vodu okrenuo naopako doveo crevo u nju i cekao da generator napuni gasom. trebalo je oko 43 sec sto po mojoj matematici je duplo slabije no sto bi trebalo?
                        moze li pomoc gde gresim?

                        Comment

                        • boba83
                          CBC Član
                          • 21.01.2012
                          • 36
                          • Beograd

                          Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

                          Originally posted by who? View Post
                          ajmo mala pomoc ako moze?
                          napravio sam hho generator aktivna povrsina celija je 13.5x13.5
                          rupa gornja i donja su po 10mm
                          sastoji se od 11 poloca -nnnn+nnnn- (inox 304)
                          razmak izmedju ploca (tj dihtung) je 1.2mm debljine a sirine 15mm tako da kad se stegne ima oko 1 mm izmedju ploca
                          u destilovanoj vodi sam dodao NaOH (natrijum hidroksid -ili poznatiija je kao ziva soda), potrosnja struje je oko 10 A

                          kada sam povezao na auto testirao sam za koje vreme ce napuniti casu od 22dl tako sto sam je potopio u vodu okrenuo naopako doveo crevo u nju i cekao da generator napuni gasom. trebalo je oko 43 sec sto po mojoj matematici je duplo slabije no sto bi trebalo?
                          moze li pomoc gde gresim?
                          Reci mi koja ti je debljina ploca? Ali koliko vidim problem je u tankim dihtunzima jer uglavnom razmak izmedju ploca je 3mm. koji rastvor zive sode si stavijo?

                          Comment

                          • who?
                            CBC Početnik
                            • 04.02.2012
                            • 6
                            • Nis

                            Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

                            evo kako to sve izgleda...





                            Comment

                            • who?
                              CBC Početnik
                              • 04.02.2012
                              • 6
                              • Nis

                              Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

                              debljina ploca je 0.8 a rastvor otprilike 2 kafene kasicice sode stavljao sam po malo dok struja nije skocila na 9A
                              naravno istocio uvek vodu pa promesao i tako svaki put kad sam dodavao sodu...

                              Comment

                              • danek
                                CBC Član
                                • 13.09.2011
                                • 42
                                • zagorje

                                Odg: HHO - znamo li nesto o tome ?

                                Originally posted by who? View Post
                                debljina ploca je 0.8 a rastvor otprilike 2 kafene kasicice sode stavljao sam po malo dok struja nije skocila na 9A
                                naravno istocio uvek vodu pa promesao i tako svaki put kad sam dodavao sodu...
                                sad lijepo izbaci smeće od sode van,rasklopi generator i očisti ploče-operi benzinom za čišćenje i poplakni destiliranom vodom
                                -donje rupe pokrpaj gumicama koje imaju rupe 4mm kroz sredinu-lijepo epoxyjem poljepi zakrpe da se ne pomakne kod sklapanja-sklopi generator,ubaci 15% NaOH i struju pwm-om smanji na max 6A-i vozi
                                -ćelija će se još čistiti u autu i navući željezno oksidni sloj-prljavu vodu izbaciš,natočiš u spremnik toplu destiliranu i pod pritiskom je izbaciš van da povuče još prljavštine zaostale u generatoru-napraviš novi elektrolit ubaciš i vozi.
                                -donja rupa je velika,struja ide prema jačem polaritetu direktno i dijelom zaobilazi neutralne elektrode,tako da su + i - elektrode pod prevelikim naponom a svaki napon viši od podnošljivih 2.4V po ploči stvara grijanje i paru...možeš i ovako ostavit,ali ne struju drukat preko 5A i obavezna regulacija pwm-om...ta ćelija radi na 200W otprilike,svaki porast napona ruši uštedu radi sve nekvalitetnijeg hho plina i nepoželjne pare u kompresijskom prostoru-na 5A koliko napravi to je gotovo...
                                -malo,ali vrlo kvalitetnog plina,jačeg nego na 9A...uz to ćeš dobiti solidnu cirkulaciju,odlično ispiranje ploča i provociranje veće proizvodnje hho plina-vozit do prvih rezultata 1000km dok se očisti kompresijski prostor od čađe i karbonskih deponija koji su smetnja termodinamičkom procesu u motoru-naime,hho izgori prije gmt i spali čađu i karbonske deponije,uleti nafta ili mješavina zraka i benzina kojima je nemoguće rastrgat molekularne lance produktima izgaranja čađe i deponija...kad se komp.prostor očisti na gorivo je direktan utjecaj izgaranja hho plina i počinje ušteda-manja potrošnja goriva i povećanje snage automobila-sve ostalo je gubitak novaca,vremena i veliko razočaranje

                                Comment

                                Working...
                                X