lambda sonda 1000001 put

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veXon
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2006
    • 571
    • Beograd, Vozdovac

    lambda sonda 1000001 put

    znam da je bezbroj puta na forumu pisano o ovom senzoru, nadam se da ce mi biti oprosteno!
    dakle treba mi neko ko je koristio visu, tj. ko je posmatrao parametre u tom programu... u pitanju je alfa 156 2.5v6 sa jednom lambdom... vrednosti koje sam zabelezio 684 - 703 - 722 mV, skoro po pravilu ove tri vrednosti se smenjuju i to jako sporo u intervalima od 40-60 sekundi, predpostavljam da je zrela za zamenu... zanima me koje su razlike i da li ih ima u samim sondama, dakle npr. 156 2.0 i 156 2.5 pitam ovo skroz plasticno... i da.. ima jos jedan parametar koji moze da se meri sa visom: 4 ili 5 kockica koje su prazne i jedna koja je puna, kod mene ta kockica stoji skamenjena, jel treba ona da seta levo - desno sa dodavanjem gasa? i jos jedno pitanje: procentualno koliko sonda moze da utice na celokupan rad motora, mislim da mi je neko rekao da ona moze da "omete normalan rad motora" za 15%, koliko tu ima istine, ako moze uopste da se meri...
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    684 - 703 - 722 mV
    Vrenosti koje sonda šalje ECU-u su takve da pokazuju da je smeša uvek bogata, tako da ECU pokušava da se adaptira i smanjuje vreme ubrizgavanja, kako bi se došlo do idealnog odnosa.
    Može biti da je sonda neispravana, a možda i voziš sa stvarno bogatom smešom. Predpostavljam da su premerene vrednosti na leru, tako da bi trebao uraditi i test na opterećenju (2500-3000rpm).

    Sonda sa 2.0 TS motora je ista kako kod tebe i možeš koristiti i univerzalnu sondu sa 4 žice. Cena je za NTK oko 40-45€.

    Pokvarena lambda sonda može poprilično uticati na rad motora i naterti ECU da se pogrešno adaptira sa trenutnim parametrima.
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • veXon
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2006
      • 571
      • Beograd, Vozdovac

      #3
      hvala ivane na brzom odgovoru, vrednosti su merene na leru ali se bukvalno nista ne desi kad ocepim gas do daske.,.. eventualno sa 703 predje na 722, ali ni to nije pravilo!

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Kad je sonda neispravna uvek pokazuje MANJE tj. izgubila je osetljivost.
        Ja bi tu sondu skinuo i pogledao kako izgleda. Ako je masna malo bi je oprljio brenerom da sagori masnoca i vratio na mesto.
        Jel taj motor mozda trosi ulje? Da mu nije probijao i menjan dihtung na glavi?
        Za lambda sondu je ponekad vazna istorija motora.
        U svakom slucaju sve nepovoljne stvari uglavnom dovode do slabljenja osetljivosti sonde a ovde je upravo potpuno obrnut slucaj. Zato i kazem da je dobro videti je kako izgleda a po meni bi trebala da je masna i jako garava.
        Nije problem kupiti novu sondu i zameniti ako je potrebno vec utvrditi razlog zasto se ova tako ponasa.
        Ja bi posteno radije merio voltmetrom napon sonde nego Visom.

        Comment

        • veXon
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2006
          • 571
          • Beograd, Vozdovac

          #5
          otvaran je motor pre par meseci, menjane karike, uradjena glava i naravno sad ulje ne trosi... jos neko misljenje? ok.. u petak je skidam... ako ce uopste da pomogne to sto cu fizicki da vidim kako izgleda!

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Ne samo to. Sagori brenerom naslage ako ih ima. Otvori moraju takodje biti slobodni. Onda vrati i probaj kako se ponasa.
            Metal sonde treba da je suv i sivkast ako je sve ok. Ako je masna i ima naslaga ugljenika i cadji to sagori sve.
            Ne boj se, trpi ona ogromnu temperaturu mada nemoj da je topis.
            Probaj. Ne kosta te nista.
            U najboljem slucaju sonde najnovije generacije traju 160k km a one starije 80k. Imaj to u vidu. S obzirom na to da direktno utice na potrosnju goriva i s obzirom na cenu istog isplati se promeniti je na vreme mada je nazalost relativno skupa bar ovde na zapadu (60 eura za kinesku pa na vise).

            Comment

            • veXon
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2006
              • 571
              • Beograd, Vozdovac

              #7
              da zaboravio sam da kazem da se gresku O2 senzor pali i posle 5 min od brisanja..

              Comment

              • Type_R
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2007
                • 900
                • Valjevo

                #8
                Jel ciscenje sonde iskljucivo brenerom????

                Sme li mehanicki da se odstrane naslage, ako ih ima, ili recimo benzinom......
                3SG(T)E EXPERT

                MAN service

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Spolja sme mehanicki. Ne bi trebalo da se chachkaju otvori jer je keramika unutra veoma krta.
                  Benzin ne moze da skine ugljenisane naslage ako ih ima.
                  Brenerom se to radi i onda moze da se izduva komprimiranim vazduhom da otvori budu cisti. Sve ce da ode ako ima sta a obicno nema ako je sve ok sa motorom.
                  Brener je najbolji jer njegov plavi plamen ima prilicno oksidaciono dejstvo. To se samo malo oprlji ukrug da se cestice prljavstine zazare i pretvore u pepeo i onda izduva ili cak ni to i to je sve. Nema sta da se struze. Ipak, ne sme ostati nista izmedju izbusenog plasta i aktivnog elementa unutra. Tu treba da nesmetano kruze izduvni gasovi.
                  Ko voli moze da prikljuci voltmetar i meri promenu napona pod plamenom i kad se plamen brenera skloni. Naravno, da ne treba da radi grejac sonde jer je vec dovoljno vruca i bez njega.
                  Za ispravan rad sonde pod normalnim okolnostima je potrebno minimum oko 400°C.
                  Za one koji voze na gas dok se zabavljaju sondom neka zaviju RUKOM na njeno mesto staru ili novu svecicu kao chep da bi mogli da voze auto na gas a da im ne urla izduvna grana.

                  Comment

                  • veXon
                    CBC Senator XXL
                    • 26.07.2006
                    • 571
                    • Beograd, Vozdovac

                    #10
                    narucio sam od Nese, ko ce da je cisti.. i ko zna da li je uopste menjana u svako slucaju pisem vrednosti kad je zamenim...

                    Comment

                    • Lord_o21
                      CBC Senator XXL
                      • 29.04.2006
                      • 494
                      • Novi Sad

                      #11
                      Originally posted by veXon
                      otvaran je motor pre par meseci, menjane karike, uradjena glava i naravno sad ulje ne trosi... jos neko misljenje? ok.. u petak je skidam... ako ce uopste da pomogne to sto cu fizicki da vidim kako izgleda!
                      Znaci da dolazimo u petak u pomoc??
                      ...technology is the only Replacement for Displacement.

                      Comment

                      • veXon
                        CBC Senator XXL
                        • 26.07.2006
                        • 571
                        • Beograd, Vozdovac

                        #12
                        znas da si uvek dobrodosao dodji da se malo igramo

                        Comment

                        • veXon
                          CBC Senator XXL
                          • 26.07.2006
                          • 571
                          • Beograd, Vozdovac

                          #13
                          sonda zamenjena auto se lepse ponasa, pogotovu na manjim obrtajima... videcemo da li ce uticati na potrosnju... stara nije bila masna... lepo ogorela... braonkaste boje

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Sonda tako i treba da izgleda.
                            Scenario je sledeci.
                            Sonda starenjem gubi osetljivost i pokazuje manje nego sto je stanje sto ECU tera da dodaje gorivo i samim tim povecava se i potrosnja.
                            Kod tebe je slucaj sa starom sondom bio da je pokazivala VISE nego normalno ako sam ja to dobro razumeo.
                            To bi trebalo da znaci da je ECU smanjivao gorivo ali si ti ustvari imao povecanu potrosnju.
                            E, sad nam objasni kako.
                            Nesto tu ne stima ocigledno.

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              Da li je ovde prva sonda za zamenu?

                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X