lambda sonda 1000001 put

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #91
    Pa nije bas skroz tako.
    Katalizator normalno traje znatno duze od sonde ako se sonda menja na vreme i redovno odrzavaju brizgaci.
    Inace, cena tzv. univerzalnih katalizatora je negde oko 100 eura.
    Ako stari prodas za 40-50 ispadne dosta povoljno.
    Cene u servisima umeju da budu veoma duhovite s obzirom da se uveliko voze automobili koji kostaju MANJE od 1000 eura. U zapadnoj Evropi, naravno.

    Comment

    • Probisvet
      CBC Senator XXL
      • 07.06.2005
      • 423
      • FRANCUSKA

      #92
      Bas bih volio da mi kazes gde se prodaju polovni katalizatori i kome ako ovaj skinem bar da ustedim malo

      Comment

      • stajcic
        CBC Član
        • 19.07.2008
        • 21
        • Gradiska / BiH

        #93
        katalizator-lambda

        pozdrav! Da ne otvaram novu temu, molio bih za pomoc. Upalila mi se ona zuta lampica za elektroniku. Bio na dijagnostici kazu lambda riknula. Ponistavao sam par puta ali opet se upali poslije izvjesnog vremena. E sad, ja kupio auto bez katalizatora, tako da nemam pojma jeli bila sonda na kat. ili prije njega ali poslije kat. ima. (punto 1.2 16V 2001.) Da li bi rijesio problem stavljanjem nove sonde? Ili katalizator mora nazad? Sta mislite o onim ''univerzalnim'' katalizatorima od 100 evrica? hvala

        Comment

        • Type_R
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2007
          • 900
          • Valjevo

          #94
          Veoma bitno koja sonda je crkla? Da li sonda pre kata ili posle kata?? Logicno mi je da punto tog godista ima 2 sonde jer ipak je to euro 3,

          Ako je sonda br 1 kupi novu, ako je br 2................ja je ne bi menjao
          3SG(T)E EXPERT

          MAN service

          Comment

          • stajcic
            CBC Član
            • 19.07.2008
            • 21
            • Gradiska / BiH

            #95
            Originally posted by Type_R
            Veoma bitno koja sonda je crkla? Da li sonda pre kata ili posle kata?? Logicno mi je da punto tog godista ima 2 sonde jer ipak je to euro 3,

            Ako je sonda br 1 kupi novu, ako je br 2................ja je ne bi menjao
            prve sonde nema, verovatno je bila na katalizatoru (a njega vise nema) ... vidim da ima samo posle katalizatora.

            Comment

            • Type_R
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2007
              • 900
              • Valjevo

              #96
              Ne znam druze, javice se vec neko strucan iz te oblasti,

              Prva sonda mora da bude pre katalizatora i ona ti je bitna za smesu, utice znatno na potrosnju benzina, s'obzirom da je sada prilicno jeftina treba je drzati ispravnu.

              Druga je za ekologiju, javlja da li katalizator obavlja svoju funkciju kako treba.

              Najlakse ti je da nadjes punta sa istim motorom i pogledas kako je kod njega
              3SG(T)E EXPERT

              MAN service

              Comment


              • #97
                fiat 1.2 16v oznaka 188A5.000
                motori proizvedeni do Sept.2000. sa 1 lambda senzorom,od Okt.2000. sa 2 senzora.

                Comment

                • TECA
                  CBC Senator XXL
                  • 14.10.2007
                  • 2355
                  • Oz

                  #98
                  Stajcic,moras imati kat i obadve sonde ispravne.Taj od 100evra zavrsava posao,a moj ti je savet da stavis i obe nove sonde!NGK rade samo tako!

                  Comment

                  • stajcic
                    CBC Član
                    • 19.07.2008
                    • 21
                    • Gradiska / BiH

                    #99
                    Originally posted by TECA
                    Stajcic,moras imati kat i obadve sonde ispravne.Taj od 100evra zavrsava posao,a moj ti je savet da stavis i obe nove sonde!NGK rade samo tako!
                    Znaci ti univerzalni ipak valjaju necemu. Samo ne znam jeli imao sondu na kat. ako jeste onda moram uzeti kat sa otvorom za sondu. Da li je moguce da auto radi sasvim ispravno bez te prve sonde, samo sa drugom? ako to nije moguce onda nije ni imao dve sonde...Trenutno je takva situacija da nema kat i ima samo sondu posle kat na izduvnoj grani i radi normalno. Mislim snaga i to, kad ponistim gresku na dijagnostici upali se lampica opet posle izvesnog vremena.

                    Comment


                    • Moguce je,ali bez lambda senzora pre kat-a ECU ne moze da radi korekcije fuel trim-a na osnovu signala sa tog senzora i drzi a/f odnos u odredjenim granicama,neophodnim za rad katalizatora.Stanje kod tebe na autu bi trebalo da potraje do prvog servisa i smatra se kvarom,sto ti MIL lampica na instrument tabli i ukazuje.TECA ti je rekao sta treba da uradis.Taj lambda senzor se obicno nalazi na izduvnom kolektoru na mestu gde se spajaju svi izduvni kanali,a ne na katalitickom konverteru.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        ima samo sondu posle kat na izduvnoj grani
                        iz kog smera posmatras ?

                        nemoguc je redosled (motor pa) kat, pa sonda pa izduvna grana, bice da je obrnuto samo si se nespretno izrazio.

                        a u tom slucaju to je ta prva sonda koja upravlja motorom, i mora da postoji i da bude ispravna pa zatim ide kat koga ti nemas.

                        izduvna grana je odmah do motora, na samom motoru i pre kata naravno.

                        inace, ne postoji dijagnostika koja pokazuje da li je sonda ispravna ili nije dok je ona ugradjena na autu. tj sonda bi morala da se izvadi pa da se namontira na posebni simulator izduvne smese koji se upravlja kompjuterom kojim se vrsi dijagnostika sonde, pa tek onda na osnovu dobijenih podataka VAN vozila proceniti da li je sonda ispravna.

                        to sto radi dijagosticki uredjaj prikacen na vozilo nije provera ispravnosti sonde nego provera ispravnosti podataka sa sonde.

                        podaci su po pravilu POSLEDICA neispravnog ili ispravnog rada motora a ne sonde.

                        na to ukazuje i da posle brisanja pogresnih podataka ne pali se lampica, tj da sonda sasvim ispravno obavlja svoj posao.

                        problem je verovatno negde drugde, a ne u sondi.

                        da bi se to potpuno i bez dileme utvrdilo najlaske je ocitati sastav izduvnih gasova na izlazu iz auspuha a to moze da ti uradi svaki tehnicki pregled ili opremljen servis.

                        sa tim izmerenim podacima zna se tacno ima li osnova na sumnju u ispravnost same sonde.

                        za to godiste motora kako je navedeno, katalizator i 2 sonde je ispravna postavka.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • TECA
                          CBC Senator XXL
                          • 14.10.2007
                          • 2355
                          • Oz

                          sw,sa solidnim dijag uredjajem , znanjem i iskustvom, moze se sa velikom verovatnocom utvrditi ispravnost sondi!

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            Originally posted by TECA
                            znanjem i iskustvom, moze se sa velikom verovatnocom utvrditi ispravnost sondi!
                            saglasan. samo voltmetar je dovoljna alatka, ko zna.

                            sam uredjaj nece utvrditi ispravnost lambda sonde, ono sto obicno pominju pod "dijagnostika".
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              Iskren da budem,cesto dijagnostika bude u pravu i prijavi neisp.sondu,ali ponekada ume da nas zavara i napravimo si bespotrebni trosak.

                              Comment

                              • stajcic
                                CBC Član
                                • 19.07.2008
                                • 21
                                • Gradiska / BiH

                                Originally posted by sw.brick
                                ima samo sondu posle kat na izduvnoj grani

                                nemoguc je redosled (motor pa) kat, pa sonda pa izduvna grana, bice da je obrnuto samo si se nespretno izrazio.
                                u pravu si nisam se dobro izrazio. Znaci gledam od auspuha prema motoru, ide ta sonda pa samo cijev umjesto katalizatora... . Zato pitam dali motor moze ispravno raditi samo sa tom sondom? Stoji da bi bilo najbolje ponovo staviti katalizator i obe sonde. U stvari na dijagnostici oni kazu da sonda prijavljuje gresku (Znaci nije riknula), a majstor kaze moras uzeti novu sondu, sto meni nije logicno ako prijavljuje gresku znaci radi. Najmanji je problem uzeti novu sondu, mada ne vjerujem da bi to rijesilo problem.Vjerovatno cu negdje traziti taj univerzalni katalizator... ako neko zna gdje ima uzeti neka kaze...

                                Comment

                                Working...
                                X