@speedplus
Ja sam čuo da su ti graničnici potrebni još kad sam prvi put atestirao, međutim, majstor je rekao da ne treba i tako je i bilo. Možda zavisi od veličine boce. A i sad kako je stegnuta, još kad se dodaju ove podloške ispod šrafova.... Mislim da bi samo zajedno sa patosom mogla da se iščupa. Zaista čvrsto stoji.
Taj nosač će ostati u patosu,ako dođe do nemile situacije,ali će zato boca uleteti na zadnje ili prednje sedište,u zavisnosti od sile guranja.
E sad za tu izjavu servisera evo nekog mog razmišljanja: Može se desiti da je plinski uređaj ugrađen ranije, a da je u skladu sa sadašnjim zahtevima, zar ne? Zašto bi mi onda trebala izjava servisera sada? Delovi čiji su serijski brojevi upisani (isparivač. boca, multiventil) ostaju netaknuti. Nije mi logično da za te podloške i za creva mora da se ide u servis ako ih već ima u slobodnoj prodaji.
U slobodnoj prodaji ima svih i svakakvih delova,ali pravilnik kaže,to što kaže,Neki atstirci ga se pridržavaju, a neki ne.Ti probaj,pa vidi,možda sve to i prođe
cisto sumnjam da ce negde da prodje.meni su doskora trazili kais uz duz boce sa kolevkom ili nosacima,a sad traze kolevku sa granicnicima...u sustini,ako je boca i ovako dobro utegnuta sa jakim kaisevima,msm da ce tesko doci do izletanja iste,zadrzace je bar ispupcenje otvora za multiventi,mada,glupo je o tom raspravljati,pravilnik je pravilnik.
cisto sumnjam da ce negde da prodje.meni su doskora trazili kais uz duz boce sa kolevkom ili nosacima,a sad traze kolevku sa granicnicima...u sustini,ako je boca i ovako dobro utegnuta sa jakim kaisevima,msm da ce tesko doci do izletanja iste,zadrzace je bar ispupcenje otvora za multiventi,mada,glupo je o tom raspravljati,pravilnik je pravilnik.
izleće,kao projektil,već viđeno,srećom niko nije stradao.Dovoljno da te neko složi od pozadi sa 40km/h,da vidiš čudo,ne pomažu tu nikakvi kaiševi,jer oni i ne drže bocu u tom pravcu.Ja ih pravim sa graničnikom,koji ima ukosne potpore.Evo jednog primer od pre par godina za Dacia Sandero
@DARE, pogledaj,pa razmisli dobro,šta ti je činiti,jer kako je tvoja boca sad obezbeđena,to je luksuz,koji sebi ne trebaš dozvoliti,a ti kako hoćeš.
Nemoj da me nervirate, ne izleće kao projektil a da je neko stradao pisalo bi u renomiranom blicu uili SAT-u bar dva puta...
Ceo zapad stavlja uzdužno boce bez dodataka ali m ismo veći pape od onog pape.
Svaki atestitrac i nadalje pušta jeftine tregere koji nemaju 30x1mm a o šnalama da ne pričam. Naravno nisu obni krivi jer se teško nabavljaju pravi tregeri koje kad uzmeš u ruku odmah znaš da je pravi jer ti ispadne od nenavikle težine.
Voleo bih da neko napravi test sa tako montiranom bocom pa da izleti.
Skinuo sma do do sad XXX holandskih boca koje stoje uzdužno, po kilama su duplo teže od ovih što montiamo i nijedna nema dodatno osiguranje ali je zato nosač boce 40 kila težak, šrafovi od 12 mm itd...
Kad boca bude jegulja ili ona živuljka koju patka proguta a ona odmah izadje na guzu onda će "iskliznuti" iz tregera a dotle će shodno zakonima fizike svaki pomeraj za svaki milimetar izazvati dodatno zatezanje tregera i pritiskanje boce na nosač još većom silom.
Dobar nosač i dobri tregeri rade posao svugde sem kod nas. Dokle će bre više svaki šuša koja ima atestirsku značku da opravdava svoje neznanje ili svoju platu izmišljanjem pravila koja su za moju ili tvoju Bezbednost a sve u cilju da se pravi važan, značajno klima glavom i vraća ljude za bezvezne sitnice kao što je nema homologaciju na crevu (a novo je) i tursko je i nikakvo je ali je "bolje" od Parkera koji je dobar 9 godina bez idejne pukotine i na kojem piše autogas LPG/CNG ali nema R01 ili zbog tehničke "neispravnosti" u izjavi kao što je 67R-01 umesto 67R01... Ako mu to ne spase glavu neće ništa.
Nije moj slučaj nego od kolege inače bi već odavno završio u Smrdibubama jer to i jeste.
Nemoj da me nervirate, ne izleće kao projektil a da je neko stradao pisalo bi u renomiranom blicu uili SAT-u bar dva puta....
Poslednje što sam je video je,Peugeot 306,kome je uzdužno postavljena boca,od udarca od pozadi,polomila zadnji naslon sedišta,podigla,lupila u krov,odbila i završila u šoferšajbni i prednjem sedištu.Srećom,na levoj strani auta,niko nije sedeo,a mogu zamisliti šta bi se desilo.A video sam isti auto,koji se prevrnuo na krov(boca loše prčvršćena ali po širini).Njemu se boca otkačila,i spala u prostor zadnjih sedišta,samo su je cevi zadržale da ne ide dalje.Inaće obadva auta rađena u onom poznatom Voltran servisu.Ovaj prvi u Kragujevcu a drugi u ispostavi u Novom Sad-u
1. šta se dešava sa rezervnim točkom koji slobodno leži u prtljažniku, pri udarcu vozila u prepreku pri kretanju unapred, pri udarcu drugog vozila od nazad ili prevrtanju?
2. koju silu po novom Pravilniku treba da izdrže veze rezervoara u pravcu kretanja vozila i u pravcu normalnom na kretanje vozila?
Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Speed,
Da je pravde ili bar prava oni bi davno završili u zatvoru kao neko ko je učinio saobraćaj mnogo opasnim.
Udarac od pozadi tera bocu prema nazad. Udarac od napred tera bocu prema sedištu i tada je drže samo tregeri. Oba primera koja si naveo dokazuju da su stavljali one perforirane trake sa baštenskim crevom koje nebi držale ni plastičnu saksiju ako bumbar opali u nju pri srednjem vetru u ledja.
Osiguravajuće kuće u Holandiji i tako tim nikakvim zemljama sigurno uzimaju i taj rizik u obzir i za divno čudo ne traže kerefeke sem da je boca učvršćena i to dobro.
Slavko.
Svojevremeno na jednom čuvenom "savetovanju" oko gasa gde su svi čitali svoje referate iako su bili zamoljeni da ukratko kažu o čemu se rade jer su podeljeni zbornici radova, ministar policije je zagovarao da se ne stavlja toro boca iz razloga da točak ostaje slobodan i opasan je po okolini.
U istom tom trenutku su u jednoj hali na sajmu 100 metara od nas prodavali floridu sa pežoovim motorom ka oposlednje čudo tehnike a za divno čudo pošto je genijalac na mest rezervnog točka izmestio akumulator oni su rezervni točak stavili u prtljažnik noinšalantno. Naravno da je auto dobio sve upotrebne papire.
Moje pitanje tada je bilo šta da radimo sa samsonit koferima, da li da ih bušimo i šrafimo za patos...
Speed,Udarac od pozadi tera bocu prema nazad. Udarac od napred tera bocu prema sedištu i tada je drže samo tregeri. ...
Kod onog gde je boca stojala uzduž,problem je bio,što je kombi/kamionet,koji ga je udario od pozadi,delimično uleteo u gepek(do pola) i pogurao bocu.Inače trake,nisu bile perforirane,nego one sa kajlom M6mm,znaš već koje su,manje više iste čvrstoće kao i perforirane
Svojevremeno na jednom čuvenom "savetovanju" oko gasa gde su svi čitali svoje referate iako su bili zamoljeni da ukratko kažu o čemu se rade jer su podeljeni zbornici radova, ministar policije je zagovarao da se ne stavlja toro boca iz razloga da točak ostaje slobodan i opasan je po okolini.
U istom tom trenutku su u jednoj hali na sajmu 100 metara od nas prodavali floridu sa pežoovim motorom ka oposlednje čudo tehnike a za divno čudo pošto je genijalac na mest rezervnog točka izmestio akumulator oni su rezervni točak stavili u prtljažnik noinšalantno. Naravno da je auto dobio sve upotrebne papire.
Moje pitanje tada je bilo šta da radimo sa samsonit koferima, da li da ih bušimo i šrafimo za patos...
Ministar policije je razmišljao pravilno u vezi rezervnog točka (zato je ministar, pa nek' je i ministar policije);
Svaki normalan "monovolumen" ili karavan u gepeku ima 4 ušice namenjene za vezivanje prtljaga, elastičnim užadima ili mrežama. To što narod u većini slučajeva te ušice ne samo da ne koristi već ih počupa i pobaca napolje da "ne žulji kožne kufere" je nešto sasvim drugo. Dobijanje upotrebnih papira u zemlji Srbiji u to doba ne bih da komentarišem jer... nemam pojma o tome.
Stari pravilnik je imao odredbu da, parafraziram, "veze rezervoara moraju biti takve da mogu da zadrže rezervoar bez pomeranja pri dejstvu sile od 20G u pravcu kretanja i 10G u pravcu normalnom na pravac kretanja vozila..." I nije predviđao šta se dešava u slučaju deformacije karoserije jer je to nemoguće predvideti. Novi Pravilnik zahteva izričito postavljanje cilindričnih rezervoara na namenske nosače. Propisuje dimenzije traka (zatezača) prema tabeli prepisanoj iz 67R01 i opisuje kako treba da izgleda nosač rezervoara postavljen uzdužno. Pritom, taj isti pravilnik ne uzima u obzir najrazličitije konstruktivne karakteristike karoserija niti definiše kako treba da izgleda "namenski nosač rezervoara".Da li su to cevni nosači, kakvog preseka, koje debljine zida cevi ili su to okvirni nosači (ramovi) i slično. Šta hoću da kažem: u praksi, došlo se u situaciju da se izmeštaju rezervoari sa poda, gde su bili sasvim korektno pričvršćeni i da se sa poda postavljaju na tzv "pereca"-nosače, gde se rezervoar odiže sa poda, gde se smanjuje rastojanje između vijaka na podu, kod kojih nema gotovo nikakvog bočnog otpora a sam rezervoar nakon postavke na takve nosače se ljulja kao penzionerska meda na vetru. Zadovoljena je forma ali je ubijena suština.
Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
ministar policije je zagovarao da se ne stavlja toro boca iz razloga da točak ostaje slobodan i opasan je po okolini...
Moje pitanje tada je bilo šta da radimo sa samsonit koferima, da li da ih bušimo i šrafimo za patos...
Dok raste briga oko potencijalno letećih stvari u autu, očekujem zabranu držanja flašice vode u istom jer i ona postaje moćan projektil u slučaju sudara...osim ako je vezana pojasom.
Živo me zanima koliki je procenat stradalih od boce, točka, flašice, itd u odnosu na procenat stradalih od pijanih, drogiranih ili samo bahatih vozača. Sve dok policija pušta ove gore navedene ili im gleda kroz prste, ja se osećam kao upotrebljen . Nikako da shvate da mi ništa neće leteti po kolima ako sa ulica maknu one navedene.
nema to veze sa pamecu nego vole da se prave pametni.kao sto meni rece jedan policajac ako nije atestiran plin moze neko da me udari otpozadi pa da pocepa bocu koja ce onda da eksplodira i da me ubije.a da se malo razume sila koja bi izazvala pucanje boce bi svim putnicima polomila vratove i ko zna koje jos traume izazvala.bilo je i sada puno elegantnijih resenja i pametnijih ali za to treba razmisliti ali nema ko to da uradi.
Šta hoću da kažem: u praksi, došlo se u situaciju da se izmeštaju rezervoari sa poda, gde su bili sasvim korektno pričvršćeni i da se sa poda postavljaju na tzv "pereca"-nosače, gde se rezervoar odiže sa poda, gde se smanjuje rastojanje između vijaka na podu, kod kojih nema gotovo nikakvog bočnog otpora a sam rezervoar nakon postavke na takve nosače se ljulja kao penzionerska meda na vetru. Zadovoljena je forma ali je ubijena suština.
Ovo je sasvim tačno.
Lično sam se uverio na jugiću mog teče kome je menjana boca i postavljena po novim pravilima. Ona je toliko nestabilna da je strašno. Verujem da u vožnji vibrira. A tek koliko ružno izgledaju dve poprečne šipke koje su samo ušrafljene između blatobrana preko celog gepeka, a šrafovi ostali da vire po 5cm u blatobranima i da kače gume. Radila je brusilica posle. I to je tako prošlo atest.
Čini mi se da mi i dalje niko nije odgovorio da li je obavezna izjava servisera u slučaju da nisu potrebne prepravke na uređaju. Imam izjavu o ugradnji i stari atest.
Comment