ATEST

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flavio
    CBC Senator XXL
    • 13.06.2006
    • 1926
    • 012 Centar
    • KaraWagon 1.4T.Spark

    Re: ATEST

    Kako ja razumem proceduru,atest mozes da uradis bilo gde (gde se radi inace) ali upis u saobracajnu tamo gde je saobracajna i izdata,u tvom slucaju BG.
    Posto si na salteru vec predao i kupoprodajni ugovor mislim da ces morati odjavis auto u BG,uzmes NI table pa nastavis sa atestom.

    Comment

    • madic
      CBC Senator XXL
      • 07.10.2007
      • 844
      • Beograd

      Re: ATEST

      Kakva je procedura za vozila iz uvoza koja imaju fabrički ugrađen plin?

      Comment

      • slavko_bgd
        CBC Senator XXL
        • 24.03.2009
        • 771
        • Batajnica
        • Stilo 1.6 16V MW

        Re: ATEST

        Originally posted by madic
        Kakva je procedura za vozila iz uvoza koja imaju fabrički ugrađen plin?
        Ako je plin upisan u saobraćajnu (brief i slično) prilikom uvoza se pogon na gas upisuje u novu saobraćajnu bez atestiranja(prepisuju se podaci o pogonskom gorivu).Za ovo je nadležan tehnički pregled pri formiranju registracionog lista;
        Ako nijeupisan prilikom uvoza smatra se da je ugrađen posle uvoza i obavezno podleže atestiranju.

        Neke institucije zahtevaju a neke ne zahtevaju sertifikate boce i uređaja koji su na takvim vozilima ali SVI zahtevaju da budu ispunjeni osnovni tehničko-bezbednosni uslovi koji bi važili i da je vozilo ovde konvertovano.

        Primeri:

        1. vozila uvežena iz Italije sa pogonom na prirodni gas(metan,CNG,KPG) imaju bakarne cevi - ovde se zahtevaju čelične.
        2. boca(ili sistem boca kada je više od jedne na vozilu) za metan mora imati plastificiranu karticu sa overenim datumom poslednjeg ispitivanja u zemlji izvoza a koji ne sme biti stariji od 3 godine;u suprotnom-nove boce ili naknadno ispitivanje;
        3. vozila konvertovana u Holandiji sa motorima EURO2,plastičnom usisnom granom i LAMBDA KONTROL SISTEMOM ne mogu da dobiju naknadno atest zbog plastične usisne grane i LCS-a. Čak i kada vlasnik pokaže staru(holandsku) saobraćajnu u kojoj je bio upisan uređaj a pri uvozu nije upisan u novu (srpsku) saobraćajnu-podleže ispitivanju i mora se ugraditi sekvencijalni sistem;da je pri prvom tehničkom pregledu uređaj "prepisan" u novu saobraćajnu vozilo bi od starta bilo tretirano kao vozilo sa dva goriva;

        Detaljne informacije o konkretnom slučaju možete dobiti u bilo kojoj instituciji nadležnoj za atestiranje (vidi temu "iskustva sa atesta..."
        Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

        Comment

        • madic
          CBC Senator XXL
          • 07.10.2007
          • 844
          • Beograd

          Re: ATEST

          Hvala na odgovoru.
          Za vozilo iz Italije me i interesuje.

          Comment

          • Puntic
            CBC Početnik
            • 09.07.2009
            • 5
            • Bg

            Re: ATEST

            Najpre poz svima,

            Mi smo kupili nas puntic kao polovni auto uvezen iz Italije. Buduci da nam je to prvi auto (mlad bracni par je u pitanju ) nismo imali ali bas nikakve veze sta treba da pitamo. I prsli mi sve pare koje smo imali i zajebali se. Puntic ima ugradjen plin, tako je i uvezen ali kad smo uradili onu prvu registraciju tu nish nam nisu zapisali u soobracajnu dozvolu, sem to da imamo zabrana otudjivanja. E sad, mi hocemo da uradimo atest. Danas ga nosili i nismo prosli. Rekli nam da treba da ugradimo sekvencionalni ?!?!?! Mene zanimna kako je moguce da neko uveze taj auto sa plinskim uredjajem i niko da nish ne kaze, onda da taj isti auto plac moze da radi i tehnicki pregled i opet nigde da ne pishe da je ugradjen plin. Sekvencionalni kosta oko 600-700 evrici koji mi naravno nemamo. I sta sad? Kome se obratiti i sta uraditi?

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              Re: ATEST

              Nema spasan na pošteno, zaobilazan put ne bih da objašnjavam to se valjda zna. Mnogi su uvezli auto sa metanskom instalacijom i prodali ga kao sa plinom a Metana nije bilo ni u tragovima u ovoj državi. Mnogo vode će proteći Dunavom dok se auti ne budu uvozili sa homologacijom i dok neko ne shvati da ne može uvoziti aute sa desnim volanom recimo a o ostalo mda ne pričamo.

              Tako da izvadi plin bar bitan deo da prodješ tehnički a posle ko se snašo, snašo...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Puntic
                CBC Početnik
                • 09.07.2009
                • 5
                • Bg

                Re: ATEST

                Auto je prosao prvi tehnicki i registriran je. Kako su dozvolili uvoz i prosao carinu a ima instaliran gasni uredjaj koji spored njih ni ne sme da se upotrebljava tu. Elem, na vanredni tehnicki rekli su nam da moramo da stavimo sekvencionalni, znaci nije nishta drugo bilo u pitanju, ni to da nemamo nikakvih papira za taj plin ili za bocu ili za bilo sta ugradjeno u auto. Stavite sekvencionalni i to je to.

                Comment

                • ragazzoni
                  CBC Senator XXL
                  • 24.02.2009
                  • 774
                  • Obrenovac i okolina
                  • Opel Omega 2.0i-16v

                  Re: ATEST

                  Što se tiče atestiranja vozila na tng, zaista bi ga trebalo i obaviti. Bolji je ikakav pregled nego nikakav. Međutim naše atestne kuće su vrlo čudne, pa se neretko dešava da na Mašinskom ne prođete, a da kod AMSS prođete. Stvar je u tome što svi imaju neke lične propise, dovoljno neodređene da mogu da vam prave razne probleme. O tehničko tehnološkom napretku da i ne govorimo, kad će npr. kroz atest proći mogućnost ugradnje pvc gibljivih vodova za gas koje firma Zavoli, a i druga poodavno ugrađuje u Italiji?? O administrativnim greškama da i ne govorimo, npr. da vam omaše broj šasije, jedno dva slova u adresi i sl. Nekad vam daju nalepnicu LPG, koja će biti obaveza, nekad ne. A bitne stvari tipa koji uređaj ide za određeni tip auta i to po katalogu proizvođača, da li je sva oprema od samo jednog homologiranog proizvođača, da cevi budu dimenzija 6x1mm, a ne 6x0.8mm i tanje, kao i da li i kako to zaista radi na vozilu, to malo koga interesuje!!! Na to treba dodati i pritisak krize i neverovatnu želju automobilista da što jeftinije prođu(bez da se zapitaju da li su zaista toliko sposobni ili ta razlika u ceni postoji zbog razlike u opremi). U nekim ozbiljnim zemljama otvori se katalog za određeni tip vozila i tačno se vidi do detalja šta je proizvođač predvideo, čak i pozicije elemenata. Ne može vam se dogoditi da ako ide LCS, majstor '' UBUDŽI'' na šraf, za manje para, ali po njegovim rečima bolje, jer ta elektronika je mnogo komplikovana, I SL. O izbegavanju SEKVENTA na svaki mogući način, koji je zapravo već sad standard i budućnost autogasa, da i ne govorim. Sa tehničke strane, zamislite mogućnost da motor od recimo 100kw ili jači, naštelujete po osećaju i metodom idi probaj, pa ako ti ne valja ti odvrni pola kruga i sl.?? Vlada je predvidela formiranje Agencije koja će ovo dovesti u red, pa nam ostaje da čekamo do daljnjeg.

                  Što se zakona tiče, stvari ovako stoje: U starom zakonu se nigde ne pominje eksplicitno atest za gas. Jedino što bi policija trebalo da vidi, to je da je izvršena neka prepravka vozila pa šalje na vanredni tehnički. Tu na tehničkom utvrđuju da izvršena prepravka vozila nije ispitana i odobrena(atestirana) od ovlašćenog lica a to je AMSS. MAŠINSKI FAKULTET ILI VINČA. Govorim o Beogradu. A u predlogu novog zakona, koji stupa na snagu 10.12.2009. je ovako:

                  Члан 252.
                  (1) Уређаји за погон возила на гас који су уграђени у моторна возила морају се подвргавати периодичном прегледу код правног лица кога овласти Агенција.
                  (2) Прегледи из претходног става морају се обављати у роковима који не могу бити дужи од 5 година.
                  (3) О исправности уређаја правно лице из става 1. издаје потврду.
                  (4) Правна лица из става 1. дужна су да преглед врше прописно и на савестан начин.
                  (5) Возило у које су уграђени уређаји за погон на гас, не сме да учествује у саобраћају на путу, док се на прегледу из става 2. не утврди да су исти исправни .
                  (6) Возач возила са уграђеним погоном на гас мора поседовати код себе потврду из претходног става и исту пружити на увид овлашћеном лицу.
                  (7) Послове из става 1. овог члана Агенција обавља као поверене.
                  (izvor sajt MUP-a republike Srbije, predlog ZOBS)
                  Srećno!! ing Ragazzoni
                  ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                  Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                  Comment

                  • Type_R
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2007
                    • 900
                    • Valjevo

                    Re: ATEST

                    Da li postoji slucaj da je neko dobio atest ako mu je plinski rezervoar napred, ispred vozaca, motor naravno pozadi?????????
                    3SG(T)E EXPERT

                    MAN service

                    Comment

                    • gorky
                      CBC Senator XXL
                      • 08.06.2007
                      • 860
                      • Vojvodina,Kikinda

                      Re: ATEST

                      postoji slucaj,licno sam video skodu,onu staru 1000 malih briga,sa rezervoarom napred i atestom dobijenim u zr ako se ne varam,cak sam cuo da su jedno vreme prolazile na pojedinim mestima,zato sto ne moze drugacije da se uradi navodno

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        Re: ATEST

                        Po zakonu nemože a u praksi može sve pa i drvena peć. Mislim, samo bi očajnik stavio bocu ispred sebe a ne znam kako da nazovem tog što bi to dopustio. Nije problem u eksploziji jer jeto verovatnoća jedan od milion ili više ali tvrda komadina koja bi ušla u kabinu nije dobra za zdravlje...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Mike Myers
                          CBC Član
                          • 17.04.2009
                          • 15
                          • Srem

                          Re: ATEST

                          Samo jedno pitanjce...

                          Pre par dana sam registrovao auto, i odradio sam atest koji me je pri registraciji izašao 6.000 dinara, po rečima vlasnika agencije koja mi je odradila sve, prenos, atest i registraciju...

                          Jel to realna cena?

                          Dobio sam neko uverenje o atestu, zeleni neki kartončić (kao žute zdravstvene knjižice), i nalepnicu Jel nalepnica može da se prilepi gde god? Msm, prednje ili zadnje staklo, pošto ide iznutra...?

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            Re: ATEST

                            Cena je tu negde, ako se ugradio možda nešto sitno jer cena varira od regiona do regiona... Nalepnica još nije obavezna ali je stavi nazad.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • ragazzoni
                              CBC Senator XXL
                              • 24.02.2009
                              • 774
                              • Obrenovac i okolina
                              • Opel Omega 2.0i-16v

                              Re: ATEST

                              Još malo o predlozima ATESTA sa sajta AMSS, ako nije neko pre mene ovo već okačio! Opet ista priča, dosta nedorečenosti i razlika u sagledavanju problema između Mašinca i AMSS. Ništa jednobrazno za sve.[attachment=0:2h28mwyp]uputstvogaspredlog.pdf[/attachment:2h28mwyp]
                              ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                              Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                              Comment

                              • izida
                                CBC Član
                                • 02.07.2008
                                • 21
                                • beograd

                                Re: ATEST

                                CENOVNIK
                                registracioni list od 500 do 800
                                uput za atest(taksa) 1210
                                atest oko 3500-3600
                                taksa za upis u saobraćajnu opet 1210
                                nova saobraćajna oko 300
                                jel tacan ovaj cenovnik za komplet atest sa dazbinama drzavi za grad BGD?
                                hvala.

                                Comment

                                Working...
                                X