a kolko znam i wv buba je imala uljni filter vazduha
K&N filter i gas
Collapse
X
-
U radionama diljem USA postoje vrlo ucestali izvjestaji o prljavim i zauljenim MAF sensorima na motorima koji su zasticeni K&N filterima.
Izvjestaji onih koji nemaju nikakve financijske interese u prodaji bilo cijih filtera. Pokretac navedenog testa takodjer ne prodaje filtere.
Ja instaliram WIX filtere koji dolaze u dva nivoa. Jeftini i skuplji. Za vrhunsku zastitu upotrebljava se tvornicki filter.
Comment
-
-
slazem se da je fabrika najbolje izmerila kvalitet filtera koji je potreban (serijskom)motoru,ali povecanje snage iska i povecanu kol. vazduha pa su onda i neophodni fil. sa pov protokom,( ili budzjenja druge vrste) nego mi nije jasno kako bas ac delco sije sve (lici mi mnogo na one teleshop reklame)cini mi se da onaj entuzijasta iz pocetka teksta ima brdo njihovih akcija
pozdrav
Comment
-
-
zasto su neophodni filteri sa povecanim protokom ?ali povecanje snage iska i povecanu kol. vazduha pa su onda i neophodni fil. sa pov protokom
sta ogranicava fabricki filter. kolicinu vazduha sigurno ne (Bernulijev zakon je nedvosmislen).
koje je najuze, usko, grlo u usisnom sistemu- gde je najvece suzenje i gde ne najvece ometanje protoka ?
kako to da filter poveca kolicinu vazduha kroz to priguseno mesto, suzeno ?
da li se ukidanjem i voznjom potpuno bez filtera povecava kolicina vazduha ? ( i snaga- efekat motora).
bar neki odgovor daje i razresenje dileme (ja bih nazvao urbane legende bez teorijskog pokrica) oko potrebe izmisljanja posebnih filtera.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
pa sad prakticno ne znam, ali teoretski ima efekta. Sistem kroz koji prolazi vazduh na putu do cilindra (usisnik, filter, karburator(ako ga ima), usisna grana, usisni kanali, ventil) moze da se posmatra analogno provodniku na kojem se nalaze otpornici vezani redno, kod kojeg je svaki otpornik analogan jednom od pobrojanih delova i utice manje ili vise na ukupan otpor. (otpor redno vezanih otpornika je jednak zbiru svih)Smanjivanjem bilo kojeg od ovih otpora, smanjujemo ukupan otpor vazduhu. E, sad, to je teorija, a da li to u praksi nesto znaci ili je zanemarljivo, to ne bih znao da kazem, verovatno jeste.
Comment
-
-
Nikola, da samo fali jedan deo teorije.
prvo prica je o vazduhu, fluidu za koji vazi Bernilijev zakon a ne Omov. manje vazno.
drugo, vazno i najvaznije- zaboravljen je najveci otpor koji postoji u celom usisu- ventili i leptir (trotel).
sta sa njima ?
iz merenja filter vazduha ucestvuje sa povecanim otporom kretanju vazduha (meri se pad pritiska) <1% u najgorem mogucem slucaju (prilicno zapusen).
prosto pitanje- potpuno skines filter vazduha i ostavis da bude prazno, koliko se dobija na uvecanom protoku vazduha?
odgovor, 0 (nula).
Valent predvidja
volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
da li je filter mesto pada pritiska ?filter vazduha smanjuje kolicinu vazduha koji motor u**** jer je on mesto pada pritiska, a pad pritiska povlaci i pad gustine vazduha
kod fabrickih filtera vazduha ( i kucista istih) to nije (paznje vredan) slucaj.
merenjem se dolazi do brojki. a brojke su surove- pritisak na filteru opadne za 2-5Pa od poctnih 101400 Pa.
znaci. za veoma los fitler vazduha delta p iznosi 5/101400 ili ako je lakse
0,0000000493 %.
dakle, prakticno nema pada pritiska osim kada je filter totalno zapusen.
dalje, kolicinu vazduha ( u konkretnom slucaju) ne zavisi od pada pritiska (sve i da postoji) vec od poprecnog preseka cevi kroz koju prolazi (pritisak na ulazu i na izlazu cevi je prakticno const, u atmo motoru sve dok je cev zatvorena). i to na najuzem delu kompletnog u****.
a to nije filter.
gustina vazduha je funkcija nadmorske visine (pretezno) i zatim temperature.
pad pritiska (teoretski) u filteru ne utice na gustinu vazduha.
sve i da nema nikakvog filtera, najveca prepreka disanju motora je na sasvim drugom mestu, daleko od filtera.
i teorija i praksa slazu se
volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
@brick
"drugo, vazno i najvaznije- zaboravljen je najveci otpor koji postoji u celom usisu- ventili i leptir (trotel). "
Nije zaboravljeno, mislio sam da sve sto se nalazi na putu vazduha utice na njegov protok(nisam se trudio da bas sve nabrojim, a bas sam napisao ventil
). Ne znam koliko poznajes elektrotehniku, ali su ova dva sistema veoma slicna (potencijal = pritisak, otpor vazduhu = otpornik ili tacnije impedansa( ne mora biti linearna), brzina vazduha = jacina struje, pad napona = pad pritiska itd.
Sto je takodje slicnost, ovaj sistem se moze podeliti na vise sistema koji se mogu nezavisno posmatrati i svaki od njih unosi odredjen pad pritiska, a ukupan pad pritiska je zbir svih. Koliko god da je mali protok vazduha kroz filter, otpora uvek ima, makar on bio i zanemarljiv(govorim teoretski) a sto je vrzina vazduha veca, veci je i pad pritiska na filteru (analogno padu napona na otporniku pri vecoj struji)
Ako hocemo da preterujemo, ima pada pritiska i ako nema filtera i ostalih stvari na putu jer ne bi bilo kretanja vazduha (kretanje vazduha je uzrokovano razlikom u pritiscima (opet ja sa mojom strujom :-) analogno naponu)
Jos jednom napominjem da govorim o strogo teoriji koja se manje ili vise primeti u praksi, u ovom slucaju manje
Comment
-
-
cekaj, ja ne poznajem ni elektro-bilosta ni dinamiku fluida(valjda je to to), al nesto ne kapiram u tvojoj teoriji.
Sad cu da lupam cifre, al shvatices poentu...
Ako leptir propusta max ~10 litara/kila/cegagod vazduha u sekundi, zar nece do motora dolaziti istih tih 10 cegagod/s bez obzira dal filter pusta 50 il 100?
Comment
-
-
Nikola, jel ti to znaš ili onako iz glave???
Comment
-


Comment