F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Kvyat: Sedmo mesto je bilo maksimum


    Ruski vozač je rekao da Red Bull danas u Brazilu nije mogao bolje od sedme pozicije.



    „Danas smo izvukli maksimum iz bolida. Na žalost, Force Indija nas je obišla zahvaljujući ranijem prvom odlasku u boks i to nam je malo poremetilo trku. Nakon toga sam samo pratio Hulkenberga i bilo je teško pronaći mesto za preticanje. Bili smo zaglavljeni, a on je kontrolisao situaciju. Nekoliko puta sam imao DRS, ali nije pomoglo“, izjavio je Kvyat.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Lotus: Izvukli smo maksimum iz celokupne situacije


      Ipak, oba vozača tima uspela su da dođu do novih bodova.



      "Bila je ovo zanimljiva trka, uživao sam jer sam bio u prilici da izvedem puno obilaženja na stazi. Bilo je teško pratiti ostale a za mene ovo je bio emotivan vikend i lepo je što sam uspeo da dođem do novih poena. Sledeća trka biće moja poslednja sa ovim timom i sam njen završetak u Abu Dabiju biće poseban za mene. Daću sve od sebe da zabeležim što bolji rezultat." kazao je Roman Grosjean.

      "Ovo je za mene bila veoma aktivna trka. Imali smo sasvim drugačije strategije, gde smo bili malo sporiji od ostalih ali su naše gume mogle više da izdrže na stazi. To je značilo da možemo da izvučemo maksimum iz meke komponente, što nam je donelo poene. Na kraju uspeli smo da sačuvamo željene pozicije što je svakako dobar rezultat za nas." kazao je Pastor Maldonado.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Massa diskvalifikovan sa trke, Williams ulaže žalbu


        Brazilac je i zvanično diskvalifikovan sa trke za VN Brazila jer su sudije ponašle da su njegove gume pred početak trke bile toplije nego dozvoljeno.



        FIA je još ranije postavila granicu od 110 stepeni za temperaturu pneumatika kada se one greju pomoću dodatnih ćebenceta, odnosno električnih grejača za gume. Ipak, pre samog starta za VN Brazila, sudije su utvrdile da je temperatura Massinih pneumatika dostigla 127 stepeni.

        Zbog toga je vozač Williamsa diskvalifikovan iako je trku završio na osmom mestu.
        "Zadnje gume na bolidu sa brojem 19 nisu imale odgovarajuću temperaturu koja je bila propisana pravilima a ujedno koja je i specificirana od strane dobavljača guma. Uređeno je merenja guma u skladu FIA-a direktivom TD/029-15." pisalo je u zvaničnom saopštenju.
        Ovo je bila druga kazna ovakve vrste za Felipe Massu a prvu je dobio još 2007. kada je u Kanadi prošao kroz pitlejn pod crvenim svetlom. Ovo znači da je Grosjean dobio osmo, Verstappen deveto a Maldonado deseto mesto. Williams je saopštio da će se žaliti na ovu odluku.




        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Ferrari Red Bullu ponudio partnerstvo oko motora


          Šef Red Bulla kazao je za novinare da je njegov tim već dogovrio sve uslove sa novim proizvođačem ali nije hteo da precizra ko je to u pitanju.



          Kao što se ranije mislilo tim iz Milton Kinsa odbio je saradnju sa Ferrraijem, ali je Sergio Marchionne izjavio da još ništa nije gotovo i da su oni spremni za novu vezu sa Red Bullom. Red Bull je želeo da dobija A specifikaciju Ferrarijevog agregata i da radi odvojeno od fabričkog tima, ali prvi čovek tima iz Maranela veruje da postoji još jedan način, a to je da se pomogne timu iz Milton Kinsa da krene sa razvojem svog agregata.

          "Šansa za saradnju sa Red Bullom idalje postoji, ali to je u cilju razvoja njihovog agregata. Da bude jasno, ovo ne znači da će Ferrari davati Red Bullu iste motore koje ćemo mi koristiti na trkama. Mi imamo nameru da im omogućimo motore koje će biti vezane u zasebnom projektu za ovaj tim, gde bi im mi obezbedili najboji servis i tehničke usluge. Ali, ponavljam da to neće biti isti agregati kao što će fabrički tim koristiti." kazao je Marchionne.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Pirelli potvrdio završni test u Abu Dabiju


            Italijanski dobavljač pneumatika održaće test guma odmah posle trke za VN Abu Dabija.



            Pirelli je ranije tokom godine zatražio od Svetskog Saveta Motor Sporta da na kraju sezone održi dodatan test, koji će imati za cilj razvijanje novih pneumatika, a u ovom slučaju to će biti slik komponenta. Jedina novina biće to što će test trajati 12 sati, od 9 do 21h.

            Svi timovi moraće da učestvuju na testu, gde neće moći da koriste nikakve nove delove. Pirelli će sa druge strane organizovati test program za svaki tim, a pošto ovo ne spada pod okriljem zvaničnog testa, u ovoj prilici pneumatici neće biti označeni bojama pa tako niko od timova neće znati ko, kada i koju gumu koristi. Takođe, italijanski dobavljač zabranio je prisustvo medijima.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Red Bull oborio još jedan rekord u Formuli 1


              Tim iz Milton Kinsa oborio je rekord u trošnju novca za prošlu 2014. godinu.



              Prema podacima koje obuhvataju završni račun tima sve do 31. decembra 2014. godine, odnosno u prvoj sezoni nove Formule 1, Red Bull je u tom periodu povećao svoja ulaganja za 7.4 miliona funti što je na kraju rezultiralo novim rekordom u trošnju sredstava na 203.6 miliona funti, odnsono oko 310 miliona dolara, što je najviše u Formuli 1.

              U toj godini, gde je tim zabeležio drugo mesto odmah iza vodećeg Mercedesa, Red Bull je upošljavao 694 radnika za kojih je od budžeta izdvajano 62.9 miliona funti a na vrhu ovog platnog spiska nalazio se šef ekipe Christian Horner, za koga je godišnje uplaćivano 2.6 miliona britanskih novčanica. Na kraju, na ime stavke istraživanje i razvoj potrošeno je "samo" 80.8 miliona funti.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Ovako izgleda predlog specifikacije motora za 2017.


                U javnosti izašli su detalji o mogućoj specifikaciji agregata za 2017. godinu.



                Još ranije se govorilo da bi u ovu priču oko motora mogao ponovo da uđe Cosworth, koji je pozvan da napravi agregat od 2.2 litra sa tvin turbo specifikacijom, koji bi se paralelno koristili sa današnjim V6 pogonskim jedinicama. Sada, kako se špekuliše pripremaju se pravila za izradu 2.5 litara V6 agregata sa twin turbo punjačima koji bi proizveli snagu od 870 konja.

                Ovi motori ne bi imali ograničenje po broju obrtaja, broju iskorišćenih jedinica po sezoni, protoka goriva, dizajnu izduvnog sistema ali takođe oni ne bi sadržali hibridan pogon.
                Glavni protivnik ovog predloga je svakako Mercedes.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Taffin: Nismo dobili očekivane performanse


                  VN Brazila poslužila je Renaultu kao mesto gde će doneti unapređeni pogonski agregat, ali performansama bar po tvrdnjama, nimalo nisu zadovoljni a dobili su samo kontra produktivan efekat.



                  Interlagos je iza nas, a Renault i dalje, kao pas, ganja svoj rep, nastojeći da stigne nedostižno. Trkački direktor operacija ovog proizvodnog giganta, Remy Taffin, priznaje da najnovija specifikacija agregata iz Vira nisu donele očekivane performanse na stazi u Brazilu.

                  Francuski proizvođač potrošio je svojih 11 od preostalih 12 tokena kako bi uspešno nadogradio performanse agregata koji je korišten na trci za VN SAD. Ali, izgleda da to nisu uspešno odradili. Red Bull je konačno iskoristio mogućnost i na Interlagosu vozio sa ažuriranom verzijom softvera u bolidu Daniela Ricciarda. Daniel je bio prilično razočaran nakon svega, jer je jedino što je dobio bila kazna od 10 mesta pomeranja za revidirani motor, a njegov timski kolega, Kvyat,bio je bolji sa svojom izvedbom bolida i Ricciardo mu je morao prepustiti prednost.

                  "Mi smo pokušali sa novim ICE nadogradnjama u bolidu Ricciarda, ali je evidentno da one nisu donele očekivana poboljšanja,"rekao je Taffin. "Motor jeste bio pouzdan,ali nažalost, to je bilo daleko ispod očekivanog, sto se bar performansi tiče."

                  "Svejedno, pouzdana vožnja obezbedila nam je dosta povratnih informacija, i sa njima možemo napredovati u zadnjoj trci sezone i zimus. I Cyril Abiteboul imao je sličan zaključak:

                  "Solidna, ali ne spektakularana trka. Generalno, debitovali smo sa novim ICE u bolidu Daniela, znajući da nas čeka kazna pomeranja, za minimalne napretke u performansama, ali drugačije nije moglo. Nadam se da ćemo sa ovom osnovom moći podići naše performanse na još veći nivo u narednoj trci."


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    McLaren završio sa TAG Heuerom koji prelazi u Red Bull


                    Sigurno vest dana, je baš ova da je britanski tim završio saradnju sa jednim od zaštitnih znakova njihovih bolida.



                    Tim iz Wokinga priznao je da saradnja sa dugogodišnjim partnerom i prijateljom firme, TAG Heuerom, švicarskim proizvođačem satova, ove sezone završava.

                    Jedan od direktora firme, Jean-Claude Biver rekao je:
                    "Red Bull je mlada, dinamična firma i savršeno je u skladu sa našom strategijom."
                    Glasnogovornik McLarena je takođe potvrdio kako je 30-godišnja saradnja sa TAG okončana i da je ovaj navod istinit:
                    "Naše partnerstvo sa Heuerom je jedno od najuspješnijih u istoriji sporta. Ono je trajalo 30 godina tokom kojih su oba brenda napravila ogroman uspeh na svom polju rada. Na kraju, nama je drago što je i naša saradnja, kad je već morala biti okončana, okončana uspehom a ne na drugi način."


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Renault zapošljava Illiena?


                      Francuski proizvođač je u potraži za nekim kvalitetnim stručnjakom sa iskustvom.



                      Možda i na iznenađenje većine upućenih, Renault bi u skorijem periodu mogao zaposliti Mario Illiena, kao glavnog dizajnera svog pogonskog agregata za 2016.godinu.

                      Po navodima MotorSporta, očekuje se da izvršni direktor firme, Charlos Ghosn, pozove Illiena na sastanak u toku iduće nedelje, povodom preciziranja dogovora. Povod ovakvoj reakciji francuza mogao bi biti fijasko u Brazilu, sa agregatom čije su nadograde najavljene kao veliki korak napred, a nisu donele puno toga. U tom pravcu, ide i tvrdnja da je Illien ranije u toku sezone ponudio delove koje je Renault glatko odbio i umetnuo svoje, koji nisu dali rezultate. Ispada da je možda Illien bio u pravu, sa predlogom svog novog, originalnog cilindra motora.

                      "Moramo iskoristiti svu energiju i resurse koje imamo na raspolaganju." rekao je Cyril Abiteboul, jedan od glavnih ljudi Renaulta. "Mario ima pristup resursima koji mi nemamo. Činjenica je da smo mi hendikepirani nedostatkom dugoročne vizije naseg projekta, koju Mario sigurno ima, jer to dokazuje svojim postupcima."
                      Kroz ovaj razgovor Abiteboul se dotakao još jedne škakljive teme, koja je na meniju F1 tabloida prošlih dana. Naime, u pitanju je rupa koju u pravilima traži Red Bull kako bi krivotvorio pogonsku jedinicu za narednu sezonu, a na način da homologira ovogodišnji agregat, sa nekim izmenama. Po FIA, homologirati se može i njemu se mora dati originalno ime, samo potpuno nov agregat, za iduću sezonu, dok nijedan modifikovan, ili prepravljen motor ne može doći u obzir.

                      "Propisi su jasni." kaze Abiteboul, "tako da ne postoji mogućnost da mi varamo."

                      Sada se svi pitaju, na koji način je Renault želio da odradi homologiranje ovogodišnje pogonske jedinice za iduću sezonu i kako.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Alonso: Hondine ideje je teško kopirati


                        McLarenov vozač otkrio je da će japanski proizvođač naredne godine imati jedinstvenu pogonsku jedinicu.



                        Honda je ove sezone imala godinu iz košmara, jer njen agregat nije bio niti približno na nivou Mercedesovog motora, koga je japanska kompanija postavila za svoju referencu. Zbog toga je ova Honda morala da u toku godine zaposli iskusne iinženjere koji su odmah počeli sa radom u Sakuri.

                        Na pitanje novinara da li Honda sledeće sezone može da svoje mane protvori u prednosti, Fernando Alonso je odgovorio.
                        "To što oni rade može biti velika slabost ili pobednička formula. Ja ću tumačiti to da je ovo ipak pobednička formula. Ako želite da kopirate Merecdes onda možete samo da im se približite, ali ako hoćete da ih pobedite onda morate nešto drugačije da uradite."
                        "Honda dolazi iz totalno drugačije sredine, sa drugom disciplinom i etikom, što znači da se poso radi drugačije i za sada su neki procesi sporiji sa ciljem da u budućnosti sve to bude mnogo bolje. Oni imaju neke ideje koje su dosta jedinstvene." kazao je Alonso.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Lopez: Ugovor sa Renaultom je manje-više gotov


                          Prvi čovek Lotusa kazao je da je ugovor o preuzimanju tima od strane francuskog proizvođača skoro pa završen.



                          Renault je još u septembru objavio da ima nameru da se posle par sezona opet vrati u šampionat Formule 1, odnoso da ponovo postane većinski vlasnik tima iz Enstona.

                          "Mislim da smo manje-više završili posao sa Renaultom. Koliko sam ja razumeo njima je ostalo da završe određene stvari sa Formulom 1 i FOM-om, ali mi smo uvereni da je stvar već gotova." kazao je Gerard Lopez.
                          I posle završene kupovine, to ne bi trebalo da znači da će Lopez potpuno napustiti F1 padok.
                          "Ne, ostaću ja ovde, jer me je tim pitao da to i učinim. Kada sada sve to pogledam unazad, ovo je za nas bila fantastična avantura. Preuzeli smo ti koji je bio osmi u šampionatu pa smo uspeli da kasnije pobeđujemo na trkama, odnsono za sada imamo 23 podijuma. Veoma sam ponosan na ovaj uspeh.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Hakkinen: Maldonado nije ništa naučio iz svojih grešaka


                            Mika Hakkinen kazao je da Venecuelanac nije ništa naučio iz svojih grešaka.



                            Posle serije incidenata, Pastor Maldonado inspirisao je javnost da mu u njegovu čast otvore sajt hasmaldonadocrashedtoday.com koji broji vreme od njegovog zadnjeg udesa, a to je već bilo na poslednjoj trci u Brazilu.

                            Dvostruki šampion sveta Mika Hakkinen kazao je da vozač Lotusa zaslužuje mnogo više od trkačkih kazni.
                            "Ako vozač ne nauči nešto iz svojih grešaka, onda njemu trebaju veće sankcije. Izgleda da Maldonado nije naučio ništa, jer kada se ostali vozači trkaju protiv njega niko ne zna kako će se to završiti. Njegova agresivnost je kao da je završtak trke i on se bori za titulu. Treba da uzme u obzir i ostale takmičare." kazao je Hakkinen.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Massa: Williamsu je potrebno puno da sustigne Mercedes i Ferrari


                              Felipe Massa veruje da će njegovom timu trebati puno da naredne godine sustigne Mercedes i Ferrari.



                              Tim iz Grova je na VN Brazila obezbedio treće mesto u konkurenciji konstruktora, ali prema rečima njihovog vozača ova godina nije baš protekla onako kako su očekivali.

                              "Očekivali smo puno više. Ja sam se nadao da mogu da se borim za drugo mesto u šampionatu konstruktora. Ferrari je bio previše brz, napravili su veliki korak napred i bili su na korak od vopdećeg Mercedesa. I mi smo imali dobru sezonu, ali smo prošle godine veoma masovno slavili kada smo osvojili treće mesto. I ove godine smo uspeli da ponovimo ovaj rezultat pa je tako to znak da smo imali dobru sezonu."
                              "Ali, je očigledno da smo želeli više, ali jasno je da naredne sezone moramo još jače da se potrudimo." dodao je Massa.




                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Raikkonen nema specijalnih očekivanja za narednu sezonu


                                Vozač Ferrarija odbio je da da bilo kakvu prognozu o rezultatima za narednu sezonu.



                                Pošto je šef Ferrarija Maurizio Arrivabene kazao da je već naredne godine od svog tima očekuje da u najmanju ruku bude ekvavilentan Mercedesu, već i da bude ispred njih. Slično razmišljanje ima i Kimi Raikkonen, ali ništa više od toga.

                                "Očigledno da je to nama cilj. Mi imamo pristup velikoj količini podataka i mogu da kažem da će to biti nešto neverovatno. Ja sam u Formuli 1 veoma dugo i jasno je da niko neće i nema nameru da napravi loš auto. Jasno je da su svi timovi uradili domaći zadatak i da će poboljšati svoje bolide. Sada je svima na umu da naprave korak napred. Šta da vam kažem, videćemo?" kazao je Kimi Raikkonen.




                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X