F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Rosberg: Uradio sam ono što sam hteo na prvom treningu


    Nemac i pored propuštanja drugog treninga zbog obilnih padavina, tvrdi da je juče imao dobar dan.



    „Za mene dan nije bio loš. Uradio sam ono što sam hteo na jutarnjoj sesiji. Imao sam brz krug, a radio sam i na podešavanjima. Šteta je za navijače što je vreme bilo ovakvo. Platili su karte, a nisu videli ni jedan bolid na stazi tokom popodneva. Videćemo šta nam donosi subota, ali vremenske prognoze nisu dobre“, izjavio je Rosberg.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Vettel: Možda nam kiša pomogne


      Nemac smatra da bi kiša mogla da bude pravi poklon za Ferrari u Ostinu.



      „Prvo moramo da vidimo šta će se desiti u subotu i vidimo hoće li biti kvalifikacija. Imamo kazne zbog promene motora, a kiša bi mogla možda i da nam pomogne u tom pogledu. Šteta je naravno što uopšte nismo vozili na drugom treningu, ali svima je bilo isto. Što se promene motora tiče, mislim da to nije problem. To nam je bio plan već duže vreme i sve je to uzeto u obzir“, izjavio je Vettel.



      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Alonso zadovoljan McLarenovim napretkom


        Španac smatra da su ga loši vremenski uslovi onemogućili da vidi potencijal unapređenog McLarena.



        „Šteta je što nismo uspeli da vozimo popodne. Imali smo produktivnu jutarnju sesiju gde smo testirali motor i aerodinamiku. Definitivno pravimo napredak, ali nismo dobili konačnu potvrdu na drugom treningu. Popodne je kiša bila previše jaka i ne sećam se kada sam zadnji put video tako loše vreme. Bilo je neverovatno“, izjavio je Alonso.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Red Bull: Sedećemo u garaži i slušaćemo muziku


          Oba vozača Red Bulla nisu stigla da naprave zapaženiji učinak na stazi.



          "Nema šta puno da se kaže, uradili smo par krugova na FP1 i to je to. Ostalo vreme provodili smo u garaži, ali smo svakako želeli da vozimo. Ako će sutra biti isti vreme onda je bolje da u garaži ponesem i moj lapotop, kako bi gledao filmove i igrao igrice. Vreme će biti manje-više slično pa onda je najbolje da iskristimo svaku priliku koju budemo mogli." kazao je Danil Kvyat.

          "Vreme je odlično za farmere. Treba im kiša na ovoj suši. Žao mi je fanova, jer si oni koji su došli u petak su morali da izađu sa svojih poslova. I sutra će biti slično vreme i videćemo kakve će biti kvalifikacije. Ako ne, sedećemo u garaži i slušaćemo muziku." rekao je Daniel Ricciardo.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Hamilton najbrži na trećem treningu


            Britanac je u jako lošim uslovima imao najbolji tajming izlaska na stazu, pa je sesiju završio kao najbrži ispred Vettela i Hulkenberga.



            Uslovi su početkom trećeg treninga bili koliko toliko prihvatljivi za vožnju sa wet gumama pa je većina vozača odmah požurila na stazu kako bi postavili vremena pošto se najavljivalo pojačanje intenziteta padavina. U početku su najbolja vremena držali vozači Lotusa i Red Bulla. Nakon toga su u vrhu na kratko bili Hamilton i Bottas, ali su onda najbolje krugove vozili Ferrariji. Vettel je nekoliko puta popravljao najbolje vreme i na kraju se ustalio u vrhu sa krugom 2:00.380, dok je Raikkonen bio četiri desetinke iza. Na treće mesto je potom izbio Hulkenberg koji je zaostajao pola sekunde za Vettelom, dok su se Ferrariji i Mercedesi povukli u boks. Borba za treće mesto se nastavila i u narednim minutima kada je Bottas povratio poziciju za svega par stotinki.

            Uslovi su se na momente delimično popravljali pa su se Hulkenberg i Bottas polovinom sesije našli na drugom i trećem mestu između dva Ferrarija. Prve krugove na sesiji je vozio i Rosberg nakon okretanja koje je imao i uvodnim krugovima. On je u svom prvom brzom krugu postavio peto vreme, odmah ispred Hamiltona.
            Hamilton je bio prvi koji se vratio na stazu i on je prvi postavio vreme ispod dva minuta, koje je iznosilo 1m59.517s. Neposredno nakon toga, uslovi su počeli znatno da se pogoršavaju pa su se svi ubrzo povukli sa staze.



            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Kvalifikacije u Austinu otkazane, pomerene za nedelju


              Zbog nemogućih uslova za vožnju, kvalifikacije će biti pomerene za nedelju u 15.00h.



              Pošto kiša nije prestajala da pada, direktor trke Charlie Whiting je odlučio da sačeka do 23.00 po našem vremenu, ali pošto se situacija nije ni malo promenila, odlučeno je da se kvalifikacije pomere za nedelju.
              Ovo nije prvi put u F1 da se kvalifikacije pomeraju za nedelju. Sličan slučaj imali smo 2004. u Japanu zbog tajfuna koji je zahvatio ostrvo i u Australiji 2013.
              Kvalifikacije će se održati sutra u 15.00h po našem vremenu.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Hamilton pobedio u Ostinu i stigao do svoje treće titule


                Lewis Hamilton pobedio je na više nego dramatičnoj trci za VN SAD.



                I posle napornih i prekinutih današnjih kvalifikacija, vremenski uslovi pred početak trke su se dosta poboljšali. Stekli su se uslovi za start na intermidija gumama, što je bio i sam izbor vozača.

                Hamilton je imao bolji start, što je iskoristio za preuzimanje prve pozicije, dok su istu situaciju iskoristili Kvyat i Riccardo pa je tako Rosberg pao na četvrto mesto. Vettel je posle par krivina došao na sedmu poziciju, dok je Alonso imao incident sa Felipeom Massom. Oba vozača Saubera doživela su međusobni kontakt, ali je deblji kraj izvukao Felipe Nasr koji je ostao bez prednjeg krila. Valtteri Bottas je bio prvi vozač koji je montirao gume za suvo, ali je već u petom krugu zaostajao već za čitav krug.
                Kvyat se dosta približio Hamiltonu, ali je u tim momentima na stazu pojavilo pravilo virtuelnog sigurnosnog automobila. U tim trenucima Valtteri Bottas se odlučio da završi trku a već posle 3 kruga trka je ponovo puštena u trkački ritam. Rosberg je na najdužem pravcu uspeo da povrati mesto od Kvyata i odmah je krenuo u pohod na vodećeg Hamiltona. Roman Grosjean se takođe odlučio za slik pneumatike, ali je zbog problema sa bolidom odmah morao da odustane. Kvyat je pokušao da u 13. krugu obiđe Rosberga na poslednjoj krivini, ali mu to nije pošlo za rukom, dok je istu situaciju, samo par stotina metara kasnije materijalizovao upravo Daniel Ricciardo.
                Od petog do desetog mesta vodila se velika bitka u kojoj su učestvovali Perez, Vettel, Verstappen, Raikkonen, Sainz i Hulkenberg. U 15. krugu Riccardo je uspeo da iznenadi Hamilton i od tog trenutka poveo je trku za VN SAD. Verstappen je na trenutak uspeo da obiđe Vettela, ali je Nemac uspeo da povrati svaoju poziciju, dok je Rosberg uspeo da obiđe svog timskog kolegu. Hamiton u 19. krugu odlazi do boksa i montira gume za suvo, a isto to čine i Vettel, Verstappen, Massa, Ricciardo, Kvyat i Rosberg. Posle prve runde pit stopova Riccardo ostao je na prvom mestu ispred Rosberga, Kvyata i Hamiltona. U 20. krugu u ogradi na sedmoj krivini završio je Kimi Raikkonen, ali je svojim znanjem i umećem uspeo da se izvuče i posle zamene nosa i pneumatika nastavio je trku.
                Već u narednom krugu Rosberg je uspeo da povrati svoje prvo mesto u istom trenutku kada je Hamilton obišao Kvyata, dok se ovoj četvorci polako približavao Sebastian Vettel. Nemac je uspeo da vrlo brzo obiđe Rusa dok je Hamilton dodao gas i obišao Riccarda. Zbog velikih oštećenja prilikom izletanja, u 27. krugu Raikkonen je morao da odustane od trke, kao i Marcuss Ericsson koji je se parkirao na stazi. Zbog toga je kontrola trke rešila da izbaci sigurnosni auto na stazi. Ovu situaciju je iskoristio Sebastian Vettel koji je otišao do boksa i montirao medijum gume.
                U 32. krugu trka je ponovo puštena a Vettel je na prvoj krivini obišao Danila Kvyata. Ferrarijev vozač je obišao i Ricciarda, pa je tako dospeo do treće pozicije. Australijanac je nasatvo da pada u plasmanu jer se ispred njega našao Verstappen dok je Nico Huleknebrg posle duela sa vozačem Red Bulla morao da odsutane. Zbog toga na stazu je ponovo uvedeno stanje virtuelnog sigurnosnog automobila. To je iskoristio Rosberg da ode do boksa, što je Vettel stavilo na drugu poziciju.

                Na 16. krugova do kraja ponovo je izbačena zelena zastava a Rosberg je sa svežim pneumaticima omdha obišao Verstappena. Nemac u Mercedesu se zatim okomio na sunarodnika u Ferrariju, što mu je veoma lako pošlo za rukom da dođe do druge pozicije. Baš tada Danil Kvyat je imao jak udes pred ulazak na startno/ciljni pravac, kada je zadnjim točkom zakačio travu što ga je odbacilo na suprotnu stranu i izazvalo izlazak sigurnosnog automobila. To su iskoristili Hamilton i Vettel da montiraju meke gume.
                Ben Majlander je na 10 krugova do kraja uklonio svoj Mercedes, a Vettel je posle malo mučenja pretekao Verstappena i ponovo došao na treću poziciju. Sada na 7. krugova do kraja Rosberg pravi grešku na stazi što je iskoristio Hamilton da ponovo preuzme vodeću poziciju. Do kraja trke Hamilton je zadržao prvo mesto ispred Rosberga koji je morao da se brani od Sebastiana Vettela. Ova pobeda je ujedno obezbedila Hamiltonu treću titulu šampiona a drugu sa Mercedesom.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Hamilton preplavljen emocijama nakon osvajanja treće titule


                  Britanac nije mogao da pronađe prave reči kako bi opisao kako se oseća nakon pobede koja mu je donela titulu šampiona.



                  “Ne mogu da vam opišem koliko je ovo dobar osećaj. Nikako ovo ne bih mogao da ostvarim bez svoje sjajne ekipe. Oni su bili glavni faktor u mojoj motivaciji u prethodne tri godine. Maksimalno su mi pomogli da se osećam što bolje u bolidu i stvarno su svi radili bez greške. Volim vas sve i hvala vam na svemu što ste učinili za mene. Zahvaljujem se i svojoj porodici i Timu LH“, izjavio je Hamilton.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Button: Savršena strategija nam je donela šesto mesto


                    Britanac kaže da je McLaren pošteno zaradio šestu poziciju na VN SAD.



                    „Ovo je bila trka u kojoj je odlučivala strategija, a mi smo svoju savršeno sproveli u delo. Ekipa može biti zadovoljna postignutim pošto su odluke bile pravovremene i ispravne, međutim, performanse su i dalje problematične. Na početku kada se staza sušila sam išao veoma dobro i to je pravilo razliku. Prešli smo na slikove pre ostalih i to je bila ispravna odluka. Ipak, kasnije je postalo teše kada su svi prošli nekoliko krugova i videli gde su tačke kočenja. Ipak, osvojili smo dosta bodova i uživao sam u ovom izazovu“, izjavio je Button.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Vettel čestitao „savršenom“ Hamiltonu


                      Nemac je pohvalio Hamiltona za sjajnu sezonu u kojoj je došao do svoje treće titule.



                      „Nije lep osećaj kada prođete kroz cilj i shvatite da više niste u borbi za titulu. Čestitam Lewisu koji je ove godine bio superioran. Moja trka je bila fantastična. Ne znam koliko smo različitih prekida imali, ali naš tempo je bio odličan, pre svega u promenjivim uslovima. Imao sam nekoliko sjajnih krugova nakon prelaska na slikove i uživao sam u tom periodu. Još uvek ne razmišljam o sledećoj sezoni. Ja svakako ne mogu da predvidim budućnost, a i ne želim da znam šta ona donosi. Ono što znam je da svi u timu naporno rade i da pravimo napredak i sve deluje jako dobro u pogledu sledeće sezone. Ipak, moramo da sačekamo kako bi se naša očekivanja potvrdila i na stazi“, izjavio je Vettel.



                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Kvyat: Mogli smo do pobede po kiši


                        Rus veruje da je njegov tim imao odličan tempo po kiši, koji je čak mogao da im donese i prvu pobedu u sezoni da se staza nije prosušila.



                        „Uvodni krugovi su bili fantastični. Baš sam uživao i borba je bila dobra. Međutim, onda se staza prosušila i sve se promenilo. Da je pala kiša, mislim da bi mogli da se borimo za pobedu. Lako je sada to reći, ali nema poente. Čim smo prešli na slikove, bili smo laka meta za sve oko nas. To je bilo frustrirajuće. Nismo bili konkurentni i moraćemo da vidimo zbog čega je bilo tako“, izjavio je Ricciardo.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Verstappen prezadovoljan još jednim četvrtim mestom


                          Mladi Holanđanin je po drugi put ove sezone došao do četvrte pozicije na trci.



                          „Ovo je sjajan rezultat i bolje nije moglo danas. Jako sam srećan. Bilo je nekoliko odličnih duela i mislim da mi je ovo bila najkompletnija trka do sada. Sve je prošlo onako kako je trebalo. Nisam pravio greške, ekipa je dobro sprovela strategiju i donosili su ispravne odluke. Bilo je teško oceniti kada je dobar trenutak za prelazak na slikove, pošto nikada ne želite da bez potrebe gubite vreme. Zato smo odlučili da čekamo i da pratimo ostale. Čim smo videli da je neko počeo da pravi dobre krugove na slikovima, otišli smo u boks. Nisam previše rizikovao na mekim gumama pošto sam znao da sa njima treba da završim trku. Prezadovoljan sam kako je sve ispalo i zahvaljujem se timu na svom uloženom trudu ovog vikenda“, izjavio je Verstappen.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Perez zadovoljan nastavkom dobre forme


                            Meksikanac je nastavio da prikazuje dobru formu pošto je VN SAD završio na petom mestu.



                            „Zadovoljni smo petim mestom i sa novih deset bodova, pogotovo ako uzmemo u obzir koliko je vikend bio težak. Staza je bila nakvašena i nisam imao tempo na intermedijum gumama. Potom smo prešli na slikove. Prvo smo bili na mekim, a potom i na srednje-tvrdim gumama. Imao sam problema da ih dovedem do optimalne radne temperature i mučio sam se na svakom restartu. Na kraju sam sustizao Verstappena, ali nije bilo dovoljno vremena za napad. Međutim, zadovoljan sam i svi u timu su obavili odličan posao ovog vikenda“, izjavio je Perez.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Ferrari, Sauber i McLaren produžili sponzorske ugovore


                              U svetlu VN Meksika, obavljeni su neki dogovori sa sponzorima ova tri tima.



                              Ferrari je produžio svoj trenutni ugovor sa firmom Kaspersky, dil koji će trajati do isteka sezone 2021. godine. Posao koji je krenuo 2010.godine isticao je krajem 2016. a obe strane odlučili su da ga sa zadovoljstvom produže.

                              Direktor ove firme i njen izvršni direktor, Eugen Kaspersky, nije krio oduševljenje realizovanim dogovorom:
                              "Iako radimo u različitim granama industrije, delimo ista nastojanja i težnju da budemo najbolji u tome što radimo."

                              McLaren Honda je nedavno sa svoje stranu produžila saradnju sa dugoročnim partnerima, Hilton grupacijom. Nakon što su tim iz Vokinga sponzorisali još od 2005. godine, oni su trenutni ugovor, koji ističe krajem 2018. produžili do kraja 2019. Logo koji slavi produženje saradnje pojavio se na VN SAD prošlog vikenda, a bolid će ovaj logo nositi i idući vikend u Meksiku.
                              Konačno, partner Saubera, Interproteccion, meksička osiguravajuća grupa, produžio je svoj angažman sa ovom ekipom. Sem što će natpis brenda biti jasno vidljiv na sigurnosnim pojasevima vozača, on će biti detaljisan i na kokpitu iza naslona za glavu, a takođe će biti vidan i na kacigama posade u pit-stopu,tokom meksičkog gran prija ovog vikenda.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Timovi u mogućnosti da naprave trostruki izduv na bolidima?


                                Šta drugo reći, nego da se sada ide iz krajnosti u krajnost sa nekim pravilima, koja postaju i jako čudna u određenim trenucima.



                                Formula 1 timovi imaće od iduće sezone mogućnost montaže trostruke izduvne cevi na svojim bolidima, koliko god to čudno zvučalo u ovom trenutku.

                                MotorSport.com je otkrio da još od Monaka timovi rade na rešenju za povećanje buke bolida, kao bi se udovoljilo zahtevima gledalaca. Sada, najizglednija solucija je uvođenje najmanje dve izduvne cevi umesto jedne, koja jako smanjuje izduvnu buku bolida. Ideja o dvostrukom izduvu naknadno je odobrena od strane svih timova, te je nedavno ratifikovana i na sastanku FIA.

                                FIA je sada objavila čudno pravilo, koje naglašava kako izduv iz turbine mora biti fizički razdvojen od izduvnog sistema pogonske jedinice. Ali, zanimljivo, timovi će moći staviti dva izvoda izduvnog sistema, ako žele.

                                Članak 5.8.2. novog F1 Tehničkog pravilnika kaže:
                                "Izduvni sistemi pogonske jedinice mogu imati samo jedan izduv iz turbine i jednu ili dve izduvne cevi iz pogonske jedinice, kroz koju moraju proći svi izduvni gasovi i obaveza je da one budu okrenute prema nazad."

                                "Svi i jedino izduvni gasovi turbine moraju prolaziti kroz izduv turbine i svi i jedino izduvni gasovi motora smeju prolaziti kroz izduvne cevi motora. Jedna izduvna cev ne može biti stavljena unutar druge izduvne cevi." naglašeno je u pravilniku.

                                FIA je regulisala i mesta gde može biti postavljen izduv na bolidu, kao bi na taj način sprečila postavljanja i uvođenje tzv. "produvanog difuzora.". Međutim, sada postoji mogućnost da će timovi nastojati da iskoriste ove izduvne cevi u druge aerodinamičke svrhe, kako bi unapredili performanse bolida. Čudno, zar ne.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X