F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Renault objavljuje povratak u Abu Dabiju


    Po navodima veoma cenjenog dopisnika AMuS, Renault će potvrdu svog povratka objaviti na zadnjoj trci sezone.



    Renault je izgleda spreman za objavu svog punog povratka u F1 i za preuzimanje tima Lotusa a objaviće to u Abu Dhabiju idućeg meseca. Ovo je tvrdnja, pisana uglednog izveštača Auto Motor und Sporta Michael Scmidtha. F1 supremo Bernie Ecclestone upozorio je da bi decembar mogao biti mesec odluke, ali Scmidth tvrdi da je stvar već potpisana i rešena i da to mnogo ljudi već i zna.

    Zaista, Renault je potpisao dugoročne ugovore sa osobljem tima, dok je kompletan novčani dug tima Lotusa otplaćen od strane Renaulta. To sve ukazuje da je Lotus u stvari već tim ovog francuskog giganta.
    "Radimo iza kulisa, a u dogledno vreme imaćemo neke najave o situaciji gde se nalazimo, a one će biti jake i dobre." kaže Federico Gastaldi šef Lotusa.

    Ako se posao okonča, to znači i prelaz sa Mercedesove agregate na Renaultove. Šef motornog odeljenja Lotusa, tehnički direktor Nick Chester kaže:

    "Svakako, prelazak na agregat drugog proizvođača je prilično izazovan posao za bilo koji tim u ovom vremenskom okviru koji mi imamo, ali šta da se radi, niko nije rekao da je Formula 1 jednostavan sport."


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      McLaren platio 15 miliona dolara Martinu Whitmarshu?


      Ovo je bio jedan od većih troškova koje je tim iz Vokinga imao u ovoj godini.



      Prema navodima čuvenog lista Forbesa, McLaren je u ovogodišnjoj finansijskoj kartici pravdao trošak koji se vodio pod stavkom "kompenzacija za gubitka šefa kancelarije", što najverovatnije ukazuje na isplaćivanje otpremnine za Martina Whitmarsha i koja je iznosila 15 miliona dolara. Sve ukupno, tim iz Vokinga je u 2013. prijavio profit od 19 miliona dolara, dok je u prošloj sezoni imao gubitak od 25 miliona zelenih novčanica.

      Whitmarsh se pridružio timu još davne 1987. godine kao šef operacije ali je 1997. unapređen u direktora menadžera zaduženog za vođenje F1 operacije, dok je u aprilu 2004. dobio funkciju u upravnom odboru i tako postao desna ruka Rona Dennisa. Posle povlačenja prvog čoveka McLarena, Whitmarsh je uspeo da postane i šef trkačkog odelenja McLarena. Ipak, posle 24 godine rada sa timom, Britanac je u avgustu 2014. napustio tim.
      Jedan od velikih troškova McLarena je i provizija prema Daimleru, odnosno zbog promena dobavljača motora zbog čega je britanski tim morao da plati 54 miliona dolara.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Ferrari je ponovo otvorio vrata Red Bullu


        Italijanski tim je ponovo obnovio pregovore oko mogućeg snadbevanja agregatima tim iz Milton Kinsa.



        Samo nekoliko meseci ranije verovalo se da Ferrari ima isti pogleda ka Red Bullu kao što za sada ima i Mercedes. Još odavno se spominje informacija da bi tim iz Maranela trebalo da svoje motore pošalje u Faencu, kako bi ih koristili vozači Toro Rossa, mada vrata nisu zatvorena ni prema Milton Kinsu.

        "Mogućnost saradnje sa Red Bullom je idalje opcija za nas, ali ne u konetkstu da oni koriste naše najnovije motore. Postoje određene mogućnosti da im mi pružimo određene usluge ali ne da i oni koriste iste motore kao što ćemo ih i mi koristiti u trci." kazao je predsednik Sergio Marchionne.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Raikkonen: Ne zanima me šta ljudi misle


          Finac je izjavio da ga ne dotiču opšte priče o tome da je on drugi vozač Ferrarija.



          Tokom završnog Ferrarijevog događaja Finale Mondiali koji je ove godine održan u Mudjelu, Raikkonen je izjavio da Ferrari više ne koristi politiku prvog i drugog vozača. Mnogo puta ove sezone Sebastian Vettel je okarakterisan kao vodeći vozač tima, ali Kimi Raikkonen je izavio da njega to uopšte ne zanima.

          "Ne zanima me šta ljudi misle. Meni je samo važno da znam šta radim. Sebastian i ja imamo slične ideje za poboljšanje bolida i to je mnogo važnije od onoga šta narod misli." kazao je Finac.

          Prema navodima El Confidenciala, Raikkonen veruje da je napravljena velika prašina oko produžetka njegovog ugovora sa Ferrarijem.
          "Mislim da mi dobro ide, jer inače ne bio bio u Formuli 1, to je tako jasno. Malo sam razočaran jer neke stvari nisu bile onakve kao što sam očekivao, ali je ova sezona za mene bila uspšenija nego prošlogodišnja pa se nadam da ću nastaviti ovaj trend." dodao je vozač Ferrarija.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Ricciardo dobija novi Renaultov motor u Brazilu


            Daniel Ricciardo biće prvi vozač koji će imati priliku da oseti snagu poboljšanog Renaultovog agregata.



            Australijanac će dobiti novi agregat pred početak prvog slobodnog treninga u Brazilu a kao posledicu moraće da prihvati kaznu pomeranjem za 10 mesta na gridu u Brazilu. Francuski proizvođač motora je svoja poslednja poboljšanja na pogonskoj jedinici čuvao za kraj sezone, ali samo je Red Bull dobio priliku da ih iskoristi jer je Toro Rosso odbio ovu ponudu.

            Za sada ostaje pitanje da li će i Danil Kvyat dobiti istu specifikaciju motora, ali se ta odluka očekuje prilikom dolaska tima na stazu. Takođe i Rus bi trebalo da snosi određenu kaznu ukoliko bi se odlučio za novi motor. Nova poboljšanja na Renaultovom agregatu fokusirana su na samu srž motora i turbopunjač.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Vettel želi da pobedi na poslednje dve trke u sezoni


              Sebastian Vettel veruje da Ferrari ima potencijala da pobedi na dve poslednje trke.



              Tim iz Maranela doživeo je dvostruko odustajanje na VN Meksika, što je njihov njagori rezultat u ovoj sezoni.

              "Meksiko je za nas verovatno bio najgori vikend u ovoj godini, ali smo tokom ove sezone imali puno dobrih trka gde smo smanjivali razliku za Mercedesom. Naš tempo tokom subote bio je obećavajući, ali očigledno da nismo bili na pravom mestu a naš cilj je sam vrh." kazao je Vettel.

              I pored toga što je pitanje šampiona rešeno, Nemački vozač ima imperativ pobede na poslednje dve trke.
              "Imamo još dve trke do kraja a to su za nas još dve potencijalne pobede, tako da neće biti lako. Tim je odradio veliki posao tokom godine, jer je razlika pre osam meseci bila oko 1.4s zaostatka za Mercedesom. Sada je ipak to na oko pola sekunde." dodao je vozač Ferrarija.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                FIA: Ferrari uložio veto na novi predlog motora


                Jean Todt otkrio je da je italijanski tim glasao negativno na novi predlog pravila vezanih za motore.



                Ferrari je iskoristio svoje pravo da uloži veto na plan da se ograniči cena agregata, koji po pravilima trebalo da koštaju oko 12 milona dolara za sve klijenske timove.

                "Ovi su uložili veto, pa tako ova situacija ide u njihovu korist i mislim da je ovaj veto vredan istorije. Oni to demonstriraju kada stvari ne ide onim tokom kako su planirali. Ako im plan o standardom klijeskom motorima njima ne ide u korist, onda sam srećan da uđem u debatu sa njima." kazao je Todt.
                Predsednik FIA-e se podsetio prošlih vremena i tadašnje situacije sa klijentskim motorima.
                "Još davne 1980. Konkord ugovor još nije bio primenjen. To je nešto što me je veoma interesovalo u danima kada sam se ja 1993. pridružio Ferrariju. Tada sam ja pokušavao da saznam koja je pozadina u ovoj priči i ona je bila dosta jednostavna. Enzo Ferrari bio je osnivač tima i on je bio veoma izolovan od ostatka grida a naročito od britanskih timova. 1980. Ferrai je bio jedini puni proizvođač, koji je poizvodio motor i šasiju."
                "On se tada suočavao sa privatnim timovima, kao što su Williams, Lotus i McLaren koji su koristili iste agregate. To je tada bila Cosworthova jedinica. On je tada mogao da iskoristi svoje pravo i da glasa protiv ove situacije. Kada sam ja došao u 2013. na mesto prvog čoveka FIA-e, moram da kažem da sam se veoma oprezno poneo po pitanju veto pravila. Tu sam morao da budem veoma oprezan jer vam je to situacija kada protivnička strana ima pištolj. Bio sam iznenadjen kada je Bernie Ecclestone podržao ovu Ferrarijevu odluku. Ponekad sam ja okrivljen zato što želim da imam harmoničnu situaciju u ovom šampionatu." dodao je Todt.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Brazilski mediji: Hamilton možda propušta VN Brazila?


                  Kako navode brazilski mediji Britanac je otkazao konferenciju za štampu.



                  Prema navodima lista Globo iz Sao Paulo, Lewis Hamilton je otkazao konferenciju za štampu pred početak predposlednjeg vikenda u ovoj sezoni. Mercedes je saopštio da je uzrok za novonastalu situaciju pre svega lični razlog, kao i da postoje male šanse da se ova konferencija ponovo zakaže.

                  Još jedan lokalni list UOL Glamurama navodi da Hamilton možda neće ni doći u Brazil je nije zdravstveno spreman za trku. Vozač Mercedesa je na trci u Teksasu osvojio svoju treću vozačku titulu u karijeri a Mercedes bi mogao da ako su svi ovi navodi tačni šansu na trci da test vozaču Pascalu Wehrleinu.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Obrt: Renault i Red Bull najverovatnije nastavljaju saradnju?


                    Ove dve kompanije spremne su da nastave partnerstvo i u narednoj godini ali pod novim uslovima.



                    Pošto su se Red Bull i Renault spremali da okončaju svoju saradnju na kraju ove sezone, sve više se verovalo da će tim iz Milton Kinsa u budućnosti koristiti Mercedesove agregate. Pošto je taj dogovor propao, tim se okrenuo Ferrariju pa i Hondi, ali realizacija ugovora nije bila moguća.

                    Zbog toga Red Bull je krenuo u novim pregovorima sa Renaultom a kako Autosport navodi obe strane su veoma blizu da produže svoje partnestvo, ali sa finansijskim posledicama za tim iz Milton Kinsa. Naime, logotipi Renaultovih sponzora Infiniti i Totala ostaće na bolidu Red Bulla i naredne sezone ali će nestati od 2017. godine. Veruje se da su ove dve kompanije davale duplo veću sumu ovom timu nego što su oni plaćali Renaultu za korišćenje agregata. Po novom ugovoru, ova sredstva bi bila značajno umanjena, pa bi Red Bull morao da plati za agregate francuskog proizvođača.
                    Sa druge strane Renault se sprema da u Abu Dabiju objavi preuzimanje Lotusa i započne po treći put fabričku operaciju u Formuli 1.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Mercedes potvrdio Hamiltonove probleme ali se on trka u Brazilu


                      Nemački tim potvrdio je da njihov vozač ima probleme sa zdravljem ali da oni očekuju da će se on pojaviti u Interlagosu.


                      Još ranije brazilski mediji su naveli da Lewis Hamilton ima određene zdravstvene probleme, pa je tako otkazana i konferencija za medije gde je trebalo da se pojavi britanski as.

                      "Hamilton neće propustiti trku u Brazilu. On će zakasniti sa dolaskom, jer je na preporuku lekara propustio ranije zakazali let, pa zbog toga pomenuta konferencija nije održana." kazao je izvor iz Mercedesa.

                      On je dodao da nisu tačni navodi da će Britanac propustiti trku.

                      "Lewis će zakasniti jedan dan sa dolaskom, ali zbog toga se neće ništa promeniti."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Za Manor već ima zainteresovanih kupaca


                        Tavo Hellmund je otkrio da je zainteresovan za kupovinu Manor tima.



                        Ovaj Meksikanac je jedan od ljudi koji su stvorili stazu u Ostinu, kao i da je zaslužan što se Formula 1 vratla u Meksiko, priznao je da želi da sa grupom investitora da ponudu za kupovinu Manor tima.

                        "Sada sam stvarno u poziciji da mi u životu ne treba neki novi projekat. Imam plan da malo smanjim obim posla i uživm u životu, ali još nisam odlučio kako to da uradim." kazao je Hellmund.
                        Ipak, Meksikanac se nada da bi posao u Formuli 1 moga da uspe u narednim godinama, kada bi manji timovi dobijali malo više novca od FOM-a pa bi se tako stvorile prilike da se napravi ponudu oko kupovine Manor tima koji trenutno drži Stephen Fitzpatrick.
                        "Nikada ne bih mogao da se takmičim sa fabričkim timovima. Mi nikada nećemo moći da izdvojimo 400 dolara godišnje kao što rade Mercedes, Red Bull, Ferrari i McLaren. Zato mislim da bi mi mogli da u datim situacijama boimo za peto msto."
                        Prema njegovim rečima, peto mesto u šampionatu donosi 65 miliona dolara, što bi bila polovina njegovog predloženog budžeta od 120 miliona. Ključ uspeha bi bio najviši plasman iza velikih timova, što bi timu omogućilo da svake godine raspolaže dobrom šasijom i agregatom.
                        Manor će naredne godine preći na Mercedesove motore a ovaj ugovor postaće važeći kada tim iznese potrebne finansijke garancije.
                        "To bi moglo da se desi krajem januara ili početkom februara, što je dosta kasno a moji partneri bi mogli da izgube zainteresovanost." dodao je Hellmund.
                        Imena za moguću vozačku postavu naravno da polaze od mladog Alexandera Rossija dok bi drugi vozač mogao da bude NASCAR legenda Dale Earnhardt Jr.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Policija zatvorila garažu Lotusa u Brazilu


                          Timu i osoblju sada nije dozvoljno da dođu u dodir sa opremom na stazi Interlagos.



                          Odmah po dolasku na stazu brazilska policija je upala u garažu Lotusa i konfiskovala svu opremu, gde pritom je timskom osobolju zabranjen ulaz. Neimanovani izvor iz Lotusa kazao je da oni trenutno rade na rešavanju problema i da ova situacija ne bi trebalo da utiče na pripremu trkačkih operacija a najverovatniji razlog za ovakav scenario je nepoštovanje komercijalnih obaveza.

                          Lotusu ova nije prvi put da se bori sa ovim problemom. Ranije tokom VN Mađarske Pirelli nije dozvolio timu da preuzme svoje pneumatike sve dok se nekopletiraju zaostale uplate na račun italijanskog dobavljača guma. U Belgiji kamioni tima su ostali još koji dan duže na stazi zbog tužbe bivšeg vozača Charlesa Pica dok u Japanu tim nije mogao da koristi povoljnosti svog restorana.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Hamilton imao manji udes u Monaku


                            Britanski vozač obelodanio je pravi razlog zbog čega nije mogao da na vreme doputuje u Sao Paulo.



                            Na svu sreću u ovom udesu niko nije bio povređen, kada je Hamilton u Monaku ujutru oko 3.30h imao manji udes sa još jednim automobilom. Britanac je odmah ovaj slučaj prijavio policiji a najveću štetu osetila je Hamiltonova Zonda sa V12 motorom i 760 konjskih snaga. Pre toga Mercedes je zvanično zaštitio svog vozača tako što je obelodanio da je Hamilton lakše prehlađen.

                            Zbog toga se vozač Mercedesa oglasio preko Tvitera:
                            "Nije tačno da mi nije bilo dobro zbog prehlade, već sam imao manji incident na putu u Monaku. Najvažnije da niko nije povređen. Posle razgovora sa timom i mojim doktorom, zajedno smo odlučili da ostanem kući i da dan kasnije doputujem u Brazil."
                            "Naime, informišem vas jer se osećam odgovornim za svoje postupke. Svi mi grešimo ali najvažinije je da naučim nešto iz ove situacije." kazao je Hamilton.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Alonso: Naredne sezone moram da poboljšam svoje performanse


                              Španski as kazao je da mora da popravi svoje vožnje u narednoj sezoni.



                              Fernando Alonso kazao je da je ove godine bilo veoma teško održati motivaciju, pre svega zbog slabih performansi njegovog tima.

                              "Moram da se poboljšam naredne sezone. Kada budemo bili na bolji onda će mi i motivacija biti veća. Sada, da kažemo da sam još u ekonomskom režimu, kako bi se što bolje pripremio za narednu sezonu." kazao je Alonso.
                              Na pitanje kako je zadovoljan svojim učinkom ove sezone, Španac je kazao da ima razloga za zadovoljstvo.
                              "Imao sam neke brze krugove na određenim stazama. Sećam se Japana da sam došao do vrha druge runde u kvalifikacijama. U Ostinu kompletna trka je bila dobra u teškim uslovima. Tada sam bio siguran u bolid i mogao sam da forsiram. Sve osim toga nije nije bilo vredno pomena.
                              On se nada da McLaren zajedno sa Hondom može naredne godine da ima mnogo bolju sezonu.
                              "Imamo velike nade za 2016. i ja verujem u talenat naših ljudi i sve resurse koje imamo. Bolid se ponaša dosta dobro na polju aerodinamike. Razumeli smo pravac u kojem idemo i sada možemo da napadamo u krivinama, pa zbog toga očekuje mnogo više od sledeće godine. Što se tiče motora sve je pod znakom pitanja."


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Bottas odbacuje kritike zbog incidenta sa Raikkoneom


                                Williamsov vozač kaže da nema problema sa kritikama koji su ljubitelji Formule 1 uputili na njegov račun posle incidenta sa svojim sunarodnikom.



                                Kimi Raikkonen i Valtteri Bottas imali su incidente na trkama u Rusiji i Meksiku, kada je u ovom drugom slučaju, na stazi Hermanos Rodrigez, vozač Williamsa uspeo da se izvuče i dođe do trećeg mesta. Ferrarijev pilot je zbog prvog udesa dobio kaznu dok je druga koalizija okarakterisana kao trkački incident, zbog čega je Bottas bio na meti Raikkonenovih fanova.

                                "I Kimi je Finac. On je šampion i ima mnogo više fanova od mene. Ali ni to nije loše. Stvari su trenutno takve. Ja stvarno nisam proveravao komentare i vesti i znam da mogu da naiđem na svakakve gluposti. Pre svega mislim na privatim porukama na društvenim mrežama, pa je bolje to da i ne gledam." kazao je Bottas.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X