F1 2012

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Frijns novi rezervni vozac Saubera


    Nakon što su potvrdili drugog vozača, ekipa Sauber je objavila i da će šampion Renault 3.5 serije, Robin Frijns, postati njihov rezervni vozač.



    Holanđanin, koji je pobedio Jules Bianchija i Sam Birda u šampionskoj trci Renault 3.5 serije, je nedavno testirao za tim na testu mladih vozača u Abu Dabiju.

    "Prateći Robinovu karijeru, lako možete uočiti potencijale. To je bio razlog zašto smo mu dali šansu da vozi C31 na stazi u Abu Dabiju. Pokazao se dosta dobro", rekla je Monisha Kaltenbor, šef Sauber tima.
    "Sada ćemo ga pažljivo voditi kroz Formulu 1. To je dug put, ali Robin ima veštine da uspešno prođe kroz taj proces", dodaje ona.
    Frijns je uzastopno osvojio tri juniorska prvenstva (Renault 3.5, Renault Eurocup i Formulu BMW Europe) i bilo je očekivano da će se pridružiti Sauberu, ako se dobro pokaže na testu u Abu Dabiju.
    "Veoma sam srećan što mi je Sauber dao ovu priliku. Želim da se zahvalim Peteru Sauberu i Monishi Kaltenborn, koji veruju u mene", rekao je Frijns.
    "Pokušaću da pomognem ekipi koliko god budem mogao i iskoristiću šansu da naučim kako funkcioniše Formula 1 u izuzetno profesionalnom okruženju", dodao je on.
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Hamilton najbolji na prvom treningu u Brazilu


      Tokom prvog treninga na Interlagosu, gde su testirani Pirellijevi pneumatici za sledeću sezonu, najbolje vreme je postavio Lewis Hamilton, ispred Sebastiana Vettela.



      Prvo vreme na stazi je postavio Valtteri Bottas u Williamsu, 1m21.218s. Međutim, Sergio Perez iz Saubera je bio prvi vozač koji postavio konkurentno vreme na stazi, koristeći prototip Pirellija za sledeću sezonu, 1m17.750s.

      Perez je nastavio sa spuštanjem vremena i smanjivanjem na 1m15.869s, pre nego što ga je Lewis Hamilton prestigao za skoro sekundu. Dok je Hamilton bio na stazi, njegov timski kolega, Jenson Button je sedeo u garaži, dok su mehaničari radili na njegovom bolidu.
      Hamilton je ostao na stazi sa gumama za 2013. i iz kruga u krug je smanjivao vreme, da bi na kraju postavio krug 1m14.131s, koje je i najbolje vreme prvog treninga. Hamilton je nakon toga izjavio da su ovi pneumatici skloni pregrevanju.
      Iako je sve više vozača izlazilo na stazu sa prototipom pneumatika, Fernando Alonso je opušteno sedeo u garaži. Sebastian Vettel se popeo na drugo mesto, ispred Jensona Buttona i Felipea Masse.
      Španac je izašao na stazu nakon 30 minuta i bio prvi od vodećih vozača koji su koristili ovogodišnje tvrde pneumatike. On se popeo na četvrto mesto, pre nego što su se i ostali opredelili na promenu pneumatika. Hamilton nije uspeo da poboljša njegovo vreme i opet se žalio na pregrevanje. Vettel je ipak uspeo da poboljša svoje vreme, ali je ostao na drugom mestu, dok Jenson Button nije uspeo da bude brži na ovogodišnjim gumama.
      Kimi Raikkonen se nakon samo tri kruga na stazi, vratio u garažu, jer su u Lotusu konstatovali da imaju problema sa motorom. Nakon intervencije se vratio na stazu, ali je problem sa motorom opet postojao. On je kompletirao ukupno 16 krugova.
      U poslednjih pola sata Webber je poboljšao svoje vreme i popeo se na treće mesto, što znači da je plasman prve četvorice izgledao: Hamilton, Vettel, Webber i Button, a razlika između njih je bila samo 0.086s. Alonso, koji se kasnije prebacio na prototip pneumatika, nije uspeo da se probije na bolje mesto od petog, ispred Masse. Dok plasman prve desetorice popunjavaju, Grosjean, di Resta, Maldonado i Hulkenberg.
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Aabar kupuje deo Toro Rossa


        Ova ivensticiona grupa nedavno je prodala svoj deo akcija u Mercedesu.



        Početkom ove nedelje Aabar je prodao 40% akcija Mercedesa pa sada želi da kupi udeo u Red Bullovom drugom timu u F1, Toro Rossu.

        Ovu vest je preneo nemački list Sport Auto i kako se navodi kompanija iz Abu Dabija želi da ima udeo izmedju 49% do 61%.
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Hamilton najbrzi i na drugom treningu


          Lewis Hamilton je nastavio sa dobrim tempom u Brazilu, postavljajući najbolje vreme i na drugom treningu.



          Lider šampionata, Sebastian Vettel, je bio drugi, tri mesta ispred konkurenta za titulu, Fernanda Alonsa.

          Vettel i Alonso su se smenjivali na prvom mestu tokom popodneva, ali je Hamilton u završnoj fazi postavio najbolje vreme treninga, kada se prebacio na mekše pneumatike.
          U prvom delu je Felipe Massa imao prevlast, pre nego što je 12 minuta kasnije prvo mesto preuzeo Vettel.
          Vettelovo vreme od 1m15.226s je bilo dovoljno da ga održi na liderskoj poziciji skoro pola sata, iako je Jenson Button u više navrata smanjivao razliku.
          Zatim je Fernando Alonso potisnuo mladog Nemca sa prvog mesta krugom 1m15.150s. To je bilo najbrže vreme postavljeno na tvrdim pneumaticima.
          Romain Grosjean je prvi vozač koji je montirao mekšu komponentu pneumatika, tako da mu nije trebalo mnogo vremena da se nađe na liderskoj poziciji. U roku od dva minuta na prvom mestu su se našli Rosberg, Massa i Hamilton.
          Kada se jednom vratio na prvo mesto, Hamilton je tamo i ostao do kraja treninga. Njegov krug od 1m14.026s je bio skoro pola sekunde bolji od ostatka vozača u toj fazi, a najbliži mu je kasnije bio Vettel sa 1m14.300s.
          Mark Webber je završio na trećem mestu iza timskog kolege, a ispred Masse i Alonsa iz Ferrarija.
          Mercedes je bio blizu lidera tokom sesije, sa Schumacherom i Rosbergom na šestom i sedmom mestu, a zatim slede Button i Grosjean.
          Paul di Resta je pobedio Nica Hulkenberga u borbi za deseto mesto, za samo 0.002s.
          Na začelju, HRT je prešao znatno manje kilometara od rivala, dok je Charles Pic morao da parkira Marussijin bolid pored staze, kako se veruje zbog kvara na alternatoru.
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            McLaren: Treba sacekati sa presudom o novim gumama


            McLarenov sportski direktor, Sam Michael, veruje da je suviše rano da se proceni da li su Pirellijeve gume za 2013. godinu lakše za korišćenje, uprkos ohrabrujućoj prvoj vožnji u Brazilu.



            F1 timovi su imali dodatne setove guma za 2013. godinu tokom treninga na Interlagosu. Pirellijev cilj je da osigura bolje zagrevanje pneumatika u odnosu na ovogodišnje.

            Veoma rano na prvom treningu su se koristili prototipi pneumatika za sledeću sezonu, a nove gume su veoma brzo isporučile performanse. Međutim, Michael misli da je potrebno mnogo testiranja u hladnijim uslovima, kako bi bili sigurni da li su pneumatici lakši za upravljanje.
            Temperatura staze u Brazilu je bila 50 stepeni i to je jedna od najvećih temperatura ove sezone.
            "Očigledno je da novi pneumatici imaju malo bolje performanse, tako da su brže gume. Ne mnogo, ali definitivno na našem bolidu su bile malo brže", rekao je Michael.
            "Mi smo se više fokusirali na razumevanje različitih aspekata kako to utiče na ostatak bolida, nego na prolazna vremena, tako da smo imali dosta merne opreme na bolidu, kako bi prikupili više informacija", dodaje on.
            Michael smatra da ipak treba sačekati zimska testiranja u hladnijim evropskim uslovima, kako bi dobili potpuni sliku i tome kakve su gume za rad.
            "Mi smo ih testirali na visokim temperaturama, sada treba da vidimo kako se ponašaju u hladnijim uslovima. To ćemo saznati kasnije", rekao je on.
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Vettel nista ne prognozira


              Lider šampionata, Sebastian Vettel, kaže da niko ne zna šta će se desiti na odlučujućoj VN Brazila, jer još nije poznata vremenska prognoza za vikend.



              Vettel je bio drugi iza Lewisa Hamiltona na današnjim treninzima.

              "Bilo je veoma klizavo za sve. Prilično je vruće i u pogledu uslova na stazi nije bilo lako", rekao je on.
              "Dakle svako ko je doživeo istu vrstu problema, sada treba da sedne i uradi domaći zadatak, bez obzira na vremensku prognozu", dodao je Nemac.
              Na pitanje da li se oseća sigurno u svom Red Bullu ovog vikenda, on je odgovorio: "Videćemo. Još nije poznato šta nas čeka. Za sada možemo biti srećni".
              "Moramo uraditi svoj domaći zadatak i poboljšati bolid, još puno toga je pred nama. Očigledno ne znamo šta se očekuje od vremenske prognoze. Danas je bilo neverovatno vruće, sutra bi trebalo da bude toplo sa možda nekom kišicom, a u nedelju dosta hladnije. To je Sao Paulo i svašta se može desiti", rekao je Vettel.
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Rosberg optimistican nakon prvih treninga


                Rosberg je optimista i veruje da Mercedes može okončati ovu sezonu na visokom nivou, nakon ohrabrujućih treninga u petak.


                Mercedes nije postigao ni jedan poen od septembra i VN Singapura, tako da se za Brazil vratio na stariju specifikaciju bolida.

                Nakon završetka današnjih treninga na sedmom mestu sa 0.015s iza Michaela Schumachera, Rosberg veruje da je pred Mercedesom potencijalno jak vikend.
                Na pitanje da li oseća napredak, Rosberg je odgovorio: "Da. Mislim da imamo prilično dobar tempo".
                "Bilo je veoma teško. Bilo je vruće, prijanjanje je bilo loše i bilo je teško voziti", dodao je on.
                "Relativno gledano tempo je ok. Lepo je videti da na visokim temperaturama imamo pristojan tempo na duže stintove", rekao je Nemac.
                Rosberg je dodao da promena izduvnog sistema nije napravila veliku razliku u balansu bolida.
                "Veoma je slično. Ima par promena, ali u suštini je slično", rekao je Rosberg.
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Toro Rosso: Mozemo da unapredimo bolid


                  Današnji dan je bio težak za ekipu Toro Rossa, pre svega zbog degradacije guma.



                  „Moramo da izvučemo neke pouke nakon današnjeg dana, ali moramo da imamo u vidu da bi vremenski uslovi mogli da budu potpuno različiti do kraja vikenda. Probali smo nekoliko varijanti setupa i ja i Vergne smo maksimalno podelili program. Pred nama je duga noć tokom koje moramo da analiziramo sve podatke koje smo dobili danas. Gume za 2013. su malo drugačije, ali ne previše. Nismo imali negativnog iskustva sa njima“, izjavio je Daniel Ricciardo.

                  „Nemam šta da kažem pošto smo se mučili tokom većine dana. Uzrok toga su uglavnom bile visoke temperature koje nam nisu odgovarale kada smo vozili na tvrdim gumama. Moramo dobro da se pripremimo za kvalifikacije i svesni smo da nas možda čeka kiša. Probali smo i gume za narednu godinu. One su nešto drugačijeg obilka i to će imati uticaja na aerodinamiku bolida“, rekao je Jean-Eric Vergne.
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Da li postoji problem izmedju Dennisa i Hamiltona


                    Ron Dennis nije prisustvovao oproštajnoj žurci Lewisa Hamiltona, prošle nedelje u Americi, a ni ovog vikenda neće prisustvovati poslednjoj trci mladog Britanca u Mclarenu.



                    Neke vesti navode da se Hamilton loše poneo prema Dennisu, koji ga je doveo u Formulu 1 2007. godine, nakon što je Britanac potpisao prelazak u Mercedes.

                    Pozivajući se na oproštajnu žurku u Ostinu, prošlog vikenda, novinar Daily Maila je napisao: "Dennis nije prisustvovao oproštajnoj žurci, a portparol tima je izjavio da je imao važan koktel sa Exxon Mobile šefovima, na kojem je bio počasni gost".
                    Ali nakon što je Hamilton osvojio VN Amerike, Dennis je odbio da nosi McLarenovu raketno-crvenu pobedniču majicu.
                    Kako McEvoy otkriva, Dennis je odbio da putuje u Sao Paulo, na oproštajnu trku Lewisa Hamiltona.
                    Dennis je prošle sedmice rekao: "Očigledno je da mediji misle da postoji neki problem između mene i Lewisa. Apsolutno nema nikakvih problema. Ponekad mišljenja nisu u ravnoteži, ne podudaraju se".
                    Ali postoje glasine da se odnos između njih dvojice pogoršao još tokom pregovora oko sledeće sezone i novog višegodišnjeg ugovora.
                    "Ja ne znam šta se dogodilo. Svako pravi greške i Ron je napravio jednu", rekao je neimenovani visoki funkcioner McLarena.
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Maldonado optimistican


                      Venecuelac veruje da će njegov bolid biti konkurentan u kvalifikacijama.



                      Maldonado je prošle godine imao incident zbog koga nije završio trku, ali sada veruje da može da ostvari dobar rezultat.

                      „Bolid se dobro ponašao. Menjali smo strategiju između sesija i probali smo neke ražličite stvari zbog čega smo popodne malo izgubili na performansama. Ipak, mislim da ćemo biti konkurentni u kvalifikacijama, Samo moramo da prođemo kroz sve podatke i pogodimo setup i uveren sam da će sve biti u redu“, izjavio je Maldonado.
                      Njegov timski kolega Bruno Senna je imao težak dan.
                      „Bio je ovo komplikovan dan i nismo prikupili dovoljno podataka za sutra. Imamo dosta posla kako bi smo što bolje optimizovali performanse. Svi su blizu u poretku i biće veoma neizvesno. Danas je bilo jako vruće, ali je bilo lepo videti ovoliki broj navijača na tribinama“, rekao je Senna.
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Di Resta zadovoljan nakon treninga


                        Škot je bio dobro raspoložen nakon današnjih treninga.



                        Di Resta je na obe sesije završio u prvih deset.

                        „Mislim da možemo biti zadovoljni. Sve je prošlo glatko, a podaci koje smo dobili obećavaju. Bilo je teško voziti u ovakvim uslovima, ali smo dan završili sa dobro podešenim bolidom. Mnogo se bolje osećam nego na nekim prethodnim trkama i mislim da smo u dobroj poziciji“, rekao je di Resta.
                        Nico Hulkenberg nije mnogo zaostao za timskim kolegom, ali je on imao problema sa ponašanjem bolida.
                        „Danas se bolid dosta otimao i na momente je bilo teško voziti. Pored toga, sve je prošlo po planu. Imali smo i jedan set guma za 2013. i bilo je interesantno uporediti ih sa ovogodišnjim pneumaticima. Teško je reći gde se nalazimo, ali imamo sve podatke koji su nam neophodni tako da nam samo preostaje da se spremimo za Subotu“, izjavio je Hulkenberg.
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Puno problema sa Kobayashijem


                          Japanac je na današnjim treninzima imao nekoliko problema.



                          Sat vremena pre prve sesije je objavljeno da Japanac neće voziti za Sauber naredne godine, a nakon toga je imao dve veoma teške sesije.

                          „Obavili smo dosta posla i testirali smo različite aerodinamičke komponente. Bilo je puno obaveza, ali performanse nisu bile na nivou. Zadnje gume su se pregrevale zbog visoke temperature staze. Popodne su vremena bila sporija, a zadnji deo bolida se loše ponašao. Ne znam kako da ohladim gume i na tome moramo da radimo“, izjavio je Kobayashi.
                          Sergio Perez takođe vozi poslednju trku za Sauber.
                          „Bio je ovo dobar dan pošto smo kompletirali ceo program. Međutim, visoke temperature nam definitivno ne odgovaraju. Bolid je jutros bio težak za vožnju i potrebne su promene. Ražlika između guma je veoma mala. Sutra ćemo videti da li možemo da popravimo performasne“, rekao je Perez.
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Raikkonen umanjuje znacaj kvara na motoru


                            Kimi Raikkonen insistira da njegov problem sa motorom na prvom treningu u petak nije kraj sveta.



                            Finac se nakon samo tri kruga prvog treninga vratio u garažu, gde su mehaničari Lotusa radili na popravci motora.

                            Skoro pola treninga je Finac proveo u garaži, da bi se na stazu vratio dvadeset minuta pre kraja.
                            Pobednik trke iz Abu Dabija je ipak bio u stanju da odveze ceo drugi trening, gde je kompletirao 39 krugova i postavio 12. vreme.
                            "Imali smo problem tokom jutra, ali i to se dešava. Ne želite da se to desi, ali i ako se desi to nije kraj sveta", rekao je Raikkonen.
                            "Nesreća je u tome što nam je trebalo dosta vremena da popravimo kvar. Osim toga sve ostalo je teklo normalno", dodao je on.
                            "Bilo je prilično teško naći dobar setup, tako da smo pokušavali dosta stvari", rekao je Finac.
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Poslednji slobodni trening u sezoni pripao Buttonu


                              Britanac je bio najbrži na trećem slobodnom treningu. Dvanaest vozača u okviru jedne sekunde.



                              Temperature na trećem treningu su bile niže nego na prva dva tako da su vozači imali manje problema sa gumama.

                              Prve brze krugove na sesiji su vozili vozači Mercedesa. Brži je bio Michael Schumacher čiji je prvi krug bio 1m15.034, dok je njegov timski kolega zaostao dve ipo desetinke.
                              Već u trinaestom minutu sesije, Kimi Raikkonen je imao novi problem sa bolidom. Fincu je ponovo eksplodirao motor zbog čega je morao da se parkira pored staze.
                              U petnaestom minutu, vozači McLarena su preuzeli prve dve pozicije u poretku. Oni su se narednih desetak minuta smenjivali na čelu, ali je Jenson Button je imao bolji tempo i njegovo vreme je iznosilo 1m13.858s.
                              Sebastian Vettel se nešto kasnije probio na drugo mesto sa šest stotinki zaostatka, dok je njegov timski kolega Mark Webber bio na četvrtoj poziciji.
                              Massa i Alonso su po običaju na trećem treningu prve brze krugove vozili tek polovinom sesije i oni su u nekoliko navrata jedan drugome stvarali zavetrinu na glavnom pravcu. Oni su nakon serije od deset krugova zauzimali četvrto i šesto mesto.
                              Vozači su počeli da prelaze na meke gume u poslednjih deset minuta i u jednom trenutku su prve dve pozicije držali vozači Force Indije. Jenson Button je ubrzo odgovorio sa krugom 11m13.192s. U tim trenucima se stvorila velika gužva na stazi pa su vozači teško uspevali da poprave svoja vremena. Jedini koji je uspeo da popravi poziciju je bio Vettel koj ije ponovo došao na drugo mesto sa vremenom koje je bilo šest stotinki sporije od Buttonovog.
                              Treća pozicija na trećem treningu je pripala Marku Webberu, dok je na četvrtom mestu bio Hamilton. Peti je bio Grosjean, šesti di Resta, sedmi Hulkenberg, osmi Alonso, deveti Maldonado, a deseti Massa.
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Hamilton se rasplakao tokom intervjua


                                Britanac je dao dosta emotivan intervju za BBC.



                                Na pitanje novinara BBC-a kako će se osećati ako bude osvojio VN Brazila, Lewis Hamilton je odgovorio: "Biće mi veoma teško. Oni su moja familija a ja ću biti od naredne sezone biti u drugom timu. Najbolje je da sada ne razmišljam o tome".
                                Britanska štampa misli da su se Hamilton i njegov bivši mentor Ron Dennis posvadjali zbog prelska u Mercedes. Martin Whitmarsh je izjavio da je taj telefonski poziv koji mu je Lewis uputio bio najteži koji je morao da obavi.
                                "Mi smo se svi u timu jako zbližili i jedni druge smo podržavali tako da ja nisam želeo da te ljude izneverim. Ali na kraju dana to morate učiniti kako bi doneli neke odluke", dodao je Lewis.
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X