F1 2012

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #16
    Odg: F1 2012

    Heikki Kovalainen



    Dečak koji je od samog rođenja bio predodređen za trkača, krenuo je stopama svojih zemljaka Mike Hakkinena i Kimi Raikkonena. Sa deset godina postaje redovan takmičar na nacionalnim i međunarodnim prvenstvima.

    Počeo je polako da stvara svoje ime, veliki napredak je učinio 2000. godine pobedom na presižnoj Elf Master trci. Iste sezone je imenovan finskim vozačem godine, nakon čega Kovalinen napušta karting i okreće se jednosedima takmičenjem u britanskoj Renault seriji 2001.Taj potez se pokazao ispravan, nakon dve pobede u debitantskoj sezoni i titulom debitant godine. Kovalainen odmah ide korak napred, priključuje se Renaultovom programu za mlade vozače, i prelazi u britansku Formulu 3. Prelazak se isplatio.Iako Kovalainenov auto nije bio brz, uspeva da sezonu završi na trećem mestu sa pet pobeda, i još jednom je proglašen debitantom godine. U internacionalnim F3 nastupima nije se dao slomiti. Pokazuje dobre performanse na Marlboro Masteru i Macau GP gde završava na četvrtom i drugom mestu, veoma respektabilno.

    Nestrpljiv kao i uvek, Kovalainen se odlučuje za prelazak u viši rang 2003. godine. Odlučuje da se smiri i konačno osvoji šampionat u jednosedima, što se pokazalo kao ispravna odluka mladog Finca. Opredeljuje se za World Series by Nissan. Potrebne su dve godine da Finac ostvari svoj san.Titula dolazi 2004. godine, gde pobeđuje Tiaga Monteira i Nariana Karthikeyana. Kruna u ovoj seriji mu je otvorila mnoga vrata, između ostalog i prvu vožnju Formula 1 automobila. Osam puta je testirao Renaultov bolid, gde je Finac ostavio dobar utisak svojom brzinom i povratnim tehničkim informacijama. Još jedan razlog za slavlje je bila pobeda na trci šampiona 2004. gde pobeđuje Michaela Schumachera.

    Trkačko mesto u Formuli 1, i dalje izgleda neuhvatljivo. Kovalainen odlučuje da se 2005. takmiči u novoj GP2 seriji. Iako se našao među jakom konkurencijom, napravio je veoma dobar početak sezone, pobedama na nekoliko trka. Na kraju je propustio da osvoji šampionat, ali se zadovolji drugim mestom iza Rosberga. Te sezone je vešto demonstrirao svoje kvalitete.Kao rezultat toga, posle pet godina u razvojnom programu Renaulta i podrškom Flavia Briatorea, Kovalainen je bio nagrađen mestom rezernog vozača francuskog tima 2006. Kao zvanični rezerni vozač tokom sezone je odvozio 18.000 km u šampionskom R26 bolidu, gde usavršava svoju vožnju i veštine.

    Tim je bio impresioniran toliko da mu je ponudio nejtraženije mesto u Formuli 1, mesto Fernanda Alonsa, koji 2007. prelazi u McLaren. Posle veoma teškog početka, Kovalainen je opravdao Renaultovu veru u njega, bolje nego timski kolega veteran Giancarlo Fisichella. Tokom teške sezone, Kovalainen uspeva da dođe do prvog podijuma.Istorija se ponavlja 2008., kada Kovalainen ponovo popunjava upražnjeno mesto Fernanda Alonsa ovoga puta u McLarenu. U McLarenu je sve bilo podređeno Lewisu Hamiltonu, i Kovalainen se našao u senci svog timskog kolege. To mu nije smetalo, te godine beleži svoj prvi najbrži krug, prvu pol-poziciju i prvu pobedu u karijeri. Sezonu završava na sedmom mestu sa 53 boda.

    Od Kovalainena se očekivalo da svoje performanse približi Hamiltonovim, što se nije desilo. Uprkos nekim sjajnim vožnjama te 2009. Finac nije uspeo da osvoji ni polovinu bodova svog timskog kolege, to je navelo McLaren da potraži zamenu. Kovalainenovo mesto u McLarenu popunjava novi sveteski šampion Janson Button, a Finacu ostaje da sreću potraži sa novim Lotusovim timom.2010. uprkos nekonkurentnom timu, izvlači maksimum iz Lotus T127 bolida. Uspeva da dobija interni duel sa svojim timskim kolegom tokom većeg dela sezone. Najbolji plasman sezone mu je 12. mesto na Suzuki u Japanu. Zahvaljujući svojoj vožnji osigurava Lotus Racingu 10. mesto u plasmanu konstruktora. 2011. nastavlja da vozi za tim Tony Fernandesa, ovaj put pod imenom Team Lotus.

    Kako se Lotus poboljšava ove sezone, tako se nastavlja i poboljšanje Heikki Kovalainena, koji pokušava da nadmaši Jarna Trullija. Uspeva tri puta da uđe u drugi deo kvalifikacija, a VN Italije u Monzi završava na 13. mestu. Sezonu je ipak završio iza timskog kolege na 22. poziciji.2012. godine nastavlja da vozi za tim Tony Fernandesa, koji se te godine takmiči pod imenom Caterham.


    Jarno Trulli




    Sa preko deset godina iskustva u Formuli 1, Jarno Trilli je jedan od iskusnijih vozača. Italijan je oduvek bio poznat po svom kvalifikacijskom tempu, a nakon dolaska u Toyotu postaje poznat kao pouzdan i dosledan trkač.

    Rođen je u Pescari 1974. godine, roditelji su mu bili veliki ljubitelji moto-sporta, Trulli tako nosi ime poznatog finskog moto šampiona Jarna Saarinena, koji je poginuo godninu dana pre ređenje Italijana. Sa nepunih deset godina počinje da se takmiči u kartingu, a do 1995. osvaja sve šampionate u kojima se takmičio. Uprkos dobrim rezultattima imao je problema da pronađe sponzore koji bi mu omogućili da se takmiči u jednosedima. Sponzore nalazi tek kada se upražnjava mesto u nemačkoj Formuli 3, 1995. godine. Dve pobede, na šest trka nagovestile su dobre performanse mladog Italijana. 1996. godine dominira serijom i postaje šampion sa šest pobeda. Od tada je bio pod budnim oko Beneton F1 tima i Flavia Briatorea.

    1997. godine se seli u Japan gde počinje takmičenje u Formuli 3000, no dobija priliku da debituje u Formuli 1 sa Minardijem na VN Australije. Solidno se snašao u Formuli 1 i Minardiju kad polovinom sezone dobija ponudu da pređe u Prost tim i zameni povređenog Oliviera Panisa, četvrto mesto na Nurburgringu i senzacionalna trka u Austriji kada je morao da odustane sa prvog mesta. Po povratku Panisa, Trulli je morao da se povuče, ali su mu rezultati koje je pokazao te sezone omogućili vozačko mesto pored Francuza.Borio se sa frustrirajućim vremenom u Prostu, čak je i ostvario drugo mesto na VN Evrope 1999. Prelazi u Jordan 2000. gde je odmah pokazao svoju kvalifikacijsku formu, plasirajući se u prvi red na VN Belgije i Monaka. Na trinaest kvalifikacija je uspeo da se ugura u prvih deset, ali nije imao sreće na trkama, najbolji plasman je četvrto mesto. Ako ništa drugo još više je impresionirao u kvalifikacijama sledeće godine, gde je na petnaest trka startovao iz prvih osam. Najbolji rezultati dva četvrta mesta.

    2002. godine vraća se starim prijateljima Renaultu, nekadašnjem Benetonu. Ni te sezone nije uspeo da upiše ni jedan podijum, najbolje rezultat četvrto mesto. Stvari su konačno došle na svoje mesto sa konkurentni bolidom 2003. godine, i novim timskim kolegom Fernandom Alonsom. Iako nije uspeo da prati tempo budućeg šampiona, postiže treće mesto na Hockenheimu, njegov prvi podijum posle četri godine provedene u Formuli 1.2004. godina je bila izuzetna za Italijana. Sezonu je počeo u velikom stilu, sa redovnim skupljanjem poena i najvećim danom u dotadašnjoj karijeri pol-pozicijom u Monaku. Kasnije je usledila i druga pol-pozicija u Belgiji. Ali nakon frustrirajućih trka, Renault ga otpušta nakon VN Italije, samo tri trke pre završetka sezone. Ubrzo potpisuje ugovor sa Toyotom i vozim na prestale dve trke 2004. godine.

    Početkom 2005. Truli ponovo počinje da se pokazuje u najboljem svetlu. Sezonu počinje na spektakularan način, sa drugim mestom u Maleziji i Bahrejnu, trećim mestom u Španiji. Prva pol-pozicija za Toyotu je doša na VN SAD. Druga polovina sezone nije bila baš sjajna. Ipak sezonu završava na sedmom mestu, dva boda iza timskog kolege Ralfa Schumachera.Toyota se nije pokazala konkurentnom u prvoj polovini 2006. godine. Truli se borio za bodove, ali rezultata nije bilo sve do VN Kanade kada zauzima šesto mesto, a sedam dana kasnije i četvrto mesto na VN SAD-a, šampionat završava na dvanaestom mestu. Ni sledeće godine nije bio bolje sreće, kada završava na trinaestom mestu u plasmanu.

    2008. povratila je Toyotu, Truli osvaja bodove na deset od osamnaest trka. Njegovo treće mesto u Francuskoj mu je omogućilo da šampionat završi ponovo u prvih deset, na devetom mestu sa 31 bodom. Performanse su se održale i naredne 2009. godine, sa tri podijuma i osmim mestom u generalnom plasmanu. Međutim pozitivni rezultati nisu uspeli da ubede šefove Toyote da ostanu u Formuli 1, i Toyota se na kraju 2009. povlači iz takmičenja. Trulli prelazi u novi Lotus tim 2010. godine.

    2010. godine se našao u nekonkurentnom Lotus T127 bolidu. Uspeva da se približi timskom kolegi Kovalainenu u kvalifikacijama, ali Finac mu odmiče mnogo tokom trka. Tokom većeg dela sezone se borio da završi u prvih 15. Najbolji rezultat mu je 13. mesto u Japanu. 2011. nastavlja da vozi za isti tim.Trulli se početkom sezone otvoreno žalio na servo sistem Lotusa i konstantno završava iza Kovalainena. Propušta VN Nemačke, kako bi prepustio bolid test vozaču Karunu Chandhoku. Novi upravljački sistem je došao u Mađarskoj, nakon čeka se poboljšava i njegov trkački tempo. Uspeva da osigura 21. mesto u plasmanu, ispred Heikki Kovalainena. Team Lotus, koji će se od sledeće godine zvati Caterham, je potvrdio Kovalainena i Trulija za vozačku postavu sledeće sezone.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #17
      Odg: F1 2012

      Pedro de la Rosa




      Iako je pre toga osvojio dve evropske titule u radio-kontrolisanim automobilima, Pedro de la Rossa je počeo da vozi karting veoma kasno u 17. godini. Veoma brzo ga je otkrila Španska atomobilska federacija, koja počinje da ga sponzoriše i omogućavca mu da se 1988. godine takmiči u jednosedima.
      Sledeće godine je osvojio španksu Formulu Fiat Uno, sa dve pobede i tri podijuma. 1990. godine se pridružio španskoj Formuli Ford 1600, gde je bio podjednako uspešan, ostvarujući osam pobeda i podijum.
      1991. godine je prešao u špansku Formulu Renault, koju završava na četvrtom mestu. To mu je bilo dovoljno da krene put Velike Britanije , gde se de la Rosa takmičio u britanskoj Formuli Renault 1992. godine. Ovaj potez se isplatio, gde sa tri pobede uzima titulu, ali se nije zaustavio i takođe je krunisan u evropskoj Renault seriji.
      1993. godine prelazi u britansku Formuli 3, gde osvaja tri podijuma i završava na šestom mestu u plasmanu. Druga sezona nije bila baš uspešna, a 1995. godine se seli u Japan, gde se takmiči u njihovoj Formuli 3. Prošao je mnogo bolje, pobedivši čak osam puta i osiguravajući titulu pre poslednje trke. On je te godine takođe učestvovao na VN Makaa, gde završava na trećem mestu.
      Ostao je u Japanu i 1996. godine, gde se takmičio u Formuli Nippon. Sa jednim drugim mestom i šestim mestom u plasmanu osigurava trkačko mesto za narednu sezonu, u istom šampionatu. 1997. godine osvaja Formulu Nippon, nakon šest pobeda. Iste godine je osvojio još jednu titulu u All-Japan GT šampionatu. Timovi Formule 1 počinju da se intresuju za njega.
      1998. godine je debitovao u Formuli 1, kao test vozač Jordana, a tokom sezone je odvezao više od 4.500 kilometara u njihovom bolidu. Sledeće godine je debitovao na trci Formule 1 sa Arrowsom na VN Australije, gde beleži šesto mesto i prve poene. Iako nije uspeo da ponovi takav rezultat tokom sezone, osigurao je mesto u Formuli 1 2000. godine.
      Arrows je i dalje bio nekonkurentan tim, ali je on uspeo da dođe dva puta do šestog mesta, na Nurburgringu i Hockenheimringu. 2001. godine de la Rosa se seli u Jaguar, gde ponovo završava u bodovima, ovoga puta sa petim mestom u Italiji i šestim u Kanadi. Njegova druga sezona sa Jaguarom se završila veoma loše, jer Španac nije uspeo da ubeleži ni jedan poen, dok timski kolega, Eddie Irvine, beleži osam poena i podijum.
      2003. godine je izgubio mesto u Jaguaru i ne uspeva da pronađe trkačko mesto, već prelazi u McLaren gde dobija ulogu test vozača. Narednih sedam godina je proveo u McLarenu na mestu test i rezervnog vozača. Međutim, McLaren ga u ovom periodu angažuje na devet trka. 2005. godina na VN Bahreina završava na petom mestu, nakon što menja Juan Pabla Montoyu.
      Naredne godine dobija ponovo priliku da vozi trke, nakon što Montoya odlazi. Odvozio je osam trka, osvojio drugo mesto u Mađarskoj i sezonu završio sa 19 poena. Međutim, to nije bilo dovoljno da ubedi McLaren da ga uzme umesto Lewis Hamiltona za 2007. godinu.
      Španac i dalje ostaje ključni deo test tima McLarena. 2007. i 2008. godine vrši ulogu predsednika Udruženja F1 vozača.
      Sa svojih trideset i nešto godina, malo je bilo verovatno da će Španac osigurati trkačko mesto u Formuli 1. 2010. godine prelazi u BMW Sauber, za koji vozi 14 trka. Veoma loša sezona za švajcarski tim, nakon što je BMW raskinuo saradnju sa njima, tako da de la Rosa nije uspeo da napravi neki značajniji rezultat. Tim odlučuje da ga zameni sa Nickom Heidfeldom na poslednjih pet trka.
      Uprkos svom iskustvu na Pirellijevim pneumaticima, ne uspeva da obezbedi trkačko mesto za 2011. sezonu, tako da se ponovo vraća u McLaren na mesto test vozača. Nakon što je Sergio Perez imao strašan sudar na VN Monaka, Sauber odlučuje da angažuje de la Rosu za VN Kanade, gde Španac završava na 12. mestu i pored sudara sa Jensonom Buttonom.

      U završnim fazama 2011. godine, malo ko je očekivao da će de la Rosa obezbediti trkačko mesto za 2012. godinu. Ipak to se desilo Španac prelazi u španski HRT tim, potpisujući dvogodišnji ugovor.




      Narain Karthikeyan



      Njegov otac je bio indijski reli šampion, tako da je Narain Karthikeyan od malih nogu počeo da se intresuje za auto sport. Nije se plašio da postavi visoke standarde i glavna ambicija mu je bila da postane prvi indijski vozač u Formuli 1.
      Nakon što je diplomirao u ELF Winfield Racing školi 1992. godine, pobeđuje u svojoj debitantskoj trci sa Pilot Elf Competition u Formual Renault seriji. Bilo je jasno da je njegov ambiciozni cilj i ostvariv.Sledeće godine se takmičio u Formuli Maruti, ali takođe je imao nastupe u juniorskoj Formuli Vauxhall. 1994. godine ostaje u Evropi, gde postaje prvi Indijac koji je osvojio britansku Formulu Ford.Vraća se na istok 1995. godine, gde učestvuje na četri trke Formule Asia, gde ostvaruje drugo mesto u Maleziji. 1996. godine nastavlja takmičenje u Formuli Asia, gde postaje šampion i postavlja niz rekorda. Postaje prvi Indijac i Azijac koji je pobedio u nekoj međunarodnoj seriji.Karthikeyan se 1997. godine vraća u Veliku Britaniju i takmiči se u britanskoj Formula Opel seriji. Sezonu završava na šestom mestu sa pol-pozicijom i pobedom u Doningtonu. Sledeće godine se takmiči u britanskoj Formuli 3 sa Carlin Motorsportom, gde ostvarije dva treća mesta u SPA i Silverstoneu. U Carlin Motorsportu provodi i narednu sezonu. Dosta se poboljšao, pobeđuje na dve trke.

      Treću i poslednju sezonu u britanskoj Formuli 3 završava na četvrtom mestu. Iste godine ostvaruje pol-poziciju na Macau i pobedu u Korea F3 Super Grand Prixu. Tokom zime, nekoliko timova iz Formule 1 mu nudi testove. 2001. godine zvanično postaje prvi Indijac koji je testirao u Formuli 1, bilo je to na Silverstoneu sa Jaguarom.Kasnije te godine ostvario je učešće na nekoliko sesija sa Jordanom. Pred testiranja u Formuli 1, takmičio se u Formuli Nippon kako bi održao trkački ritam, sezonu završava na 15. mestu sa dva poena.Iako je testirao 2001. godine, 2002. nije uspeo da obezbedi vozačko mesto u Formuli 1. Karthikeyan odlučuje da se takmiči u Formula Nissan World Series sa timom Tata RC Motorsport. Godinu završava na razočaravajućem devetom mestu. 2003. godina u istoj seriji se pokazala dosta uspešnijom, takmiči se sa Carlin Motorsportom i ostvaruje četri podijuma, a sezonu završava na četvrtom mestu. Po drugi put testira u Formuli 1 ovoga puta sa Minardijem.

      2004. godina je bila treća godina za Karthikeyana u Formuli Nissan World Series, osvaja dve trka i ostvaruje dva podijuma. Takođe je jedno vreme proveo u FIA GT prvenstvu, a pronaša je vremena i za test sa Minardijem. 2005. godine postaje prvi Indijski vozač u Formuli 1 vozeći za Jordan sa Tiago Monteirom.Nakon tolike borbe da se dokopa mesta u Formuli 1, Karthikeyan je u debitantskoj sezoni bio razočaravajući. Sa nekonkurentnim bolidom borio se u kvalifikacijama, a ni jednu trku nije startovao ispod 11. mesta. Uspeo je da ostvari pet poena te sezone i to zahvaljujuću VN Amerike kada su učestvovali samo automobili sa Bridgestoneovim pneumaticima.Uspeo je da ostane u Formuli 1 2006. Godine, ali ovaj put kao test vozač za Williamsov tim. Ta uloga mu je omogućila da se takmiči za indijski tim u A1GP šampionatu, gde mu je najbolji plasman bilo 4. mesto u Britaniji.

      2007. godinu je proveo takođe u Williamsu kao test vozač, a nastavio je takmičenje u A1GP šampionatu. u A1GP ostvaruje dve pobede i jednu pol-poziciju. Nakon što je izgubio ulogu testera u Williamsu 2008. godine, rešava da treću godinu za redom provede u A1Gp šampionatu. Njegov najbolji rezultat te godine je drugo mesto na Brands Hatchu.Karthikeyan se još uvek nada povratku u Formulu 1, ali bezuspešno. 2009. godine se takmiči u Le Mans seriji za Kolles tim. On je ponovo upisan u istoriju kao prvi Indijski vozač koji je učestvovao na 24h Le Mansa. Nastavlja sa eksperimentima i 2010. godine se takmiči u američkoj NASCAR Camping World Truck seriji, kao i u superligi evropske Formule, gde ostvaruje pobedu na BRands Hatchu.

      Izgledalo je da je Karthikeyanov san o povratku nedostižan, ali onda kao grom iz vedra neba stiže objava da će se Indijac vratiti u Formulu 1 2011. godine kao prvi vozač, mladog HRT tima. Međutim, Karthikeyan nije uspeo da kompletira sezonu, jer ga Španski tim u junu zamenjuje sa Danielom Ricciardom, mladim vozačem iz Red Bullovog programa. Međutim on se vraća u bolid samo na VN Indije, kako bi vozio pred domaćom publikom.

      Početkom februara 2012. godine španski tim, HRT, je objavio da će Indijac i u novoj sezoni voziti za njih.
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #18
        Odg: F1 2012

        Timo Glock



        Rođen je u Nemačkom gradu Lindefelsu 1982. godine, Timo tek sa petnaest godina počinje trkačku karijeru. Kao i većina vozača prvi dodir sa moto-sportom mu je bio karting, bio je veoma uspešan da je samo tri godine kasnije dobio priliku da vozi za Formulu BMW ADAC.

        Nemac je načinio mudar potez, prve godine se takmičio u junior kupu, da bi sledeće godine prešao u glavno šampionsko prvenstvo. Dobar trkački tempo mu je omogućio da brzo prelazi preko trkačkih serija i 2002. godine se našao u nemačkoj Formuli 3.

        Vožnjom za Opel KMS tim 2002. godine, on postiže tri pobede i šest podijuma tokom njegovog debija, i sledeće sezone prelazi u evropsku Formulu 3, uzeo je tri pobede i završio kao peti u generalnom plasmanu. Inpresionirao je ljude iz Formule 1 i 2004. postaje treći vozač Jordana.Nakon nekoliko testova sa ekipom, Glock je pozvan da zameni Pantana koji je tada imao spor sa britanskom ekipom. Na VN Kanade debituje u Formuli 1, isto kao i zemljak Nick Haidfeld. Glock trku završava kao sedmomplasirani, i osvaja svoje prve bodove u Formuli 1. Giorgio Pantano odlučuje da napusti ekipu, tako da Glock dobija šansu da nastupi na preostale tri trke te sezone.

        Iako nije imao neke sjajne rezulatate, Nemac je postao stalni član Formule 1. Na kraju sezone Glock je odlučio da krene prema Americi i da se takmiči u Champ Car-u 2005. godine. Sa Rocketsport timom, on je imao veoma uspešnu sezonu, nejbolji uspeh mu je drugo mesto u Montrealu. Sezonu završava na devetom mestu u ukupnom plasmanu.Iako su mu nudili nastavak karijere u Americi on odlučuje da se vrati u Evropu i nastavi sa Formulom 1. Po povratku u Evropu, osnovana je nova GP2 serija, koja se smatrala ulaznicom u Formulu 1. Glok odlučuje da se priključi toj seriji 2006. godine. Dva puta je pobeđivao i završio kao četvrti u generalnom plasmanu.

        Hteo je još jednom da se okuša sa Formulom 1, ovaj put je u pitanju bio BMW-Sauber, pokušaj je propao i on nastavlja sa takmičenjem u GP2 seriji i 2007. godine. Vozeći za Sport Internacional, on je osvojio naslov sa pet pobeda. Uzimajući u obzir pokušaj sa BMW-Sauberom, i njegov naslov u GP2 seriji mnogi F1 timovi su bili zaintresovani za njega, zbog odlaska Ralfa Šumahera iz F1, Toyota ga je pozvala da vozi za njih 2008 godine.Njegova prva puna sezona u Formuli 1 se pokazala kao impresivna, iako je imao nekoliko nesreća. Te sezone se šest puta nalazio u bodovima, i sezonu završio na desetom mestu. Te godine je došao i do svog prvog podijuma u Formuli 1, na trci za VN Mađarske, gde je osvojio drugo mesto.

        Glock i 2009. nastavlja da vozi za Toyotu. Ostavruje dva podijuma, uprkos ne ujednačenim preformansama Toyotinog TF109 bolida. Poslednje tri trke sezone je morao da propusti zbog povrede na kvalifikacijama za VN Japana. Na kraju sezone Toyota se povlači iz Formule 1, a Timo Glock prelazi da vozi za novi Virgin tim 2010. godine.Iako se našao u nekonkurentnom novom Virgin Racing timu, Glock je nastavio da pokazuje dobar tempo. Posebno se dobro pokazao kada je na kvalifikacijama za VN Malezije uspeo da uđe u drugi deo kvalifikacija. Virginov bolid je bio veoma nepouzdan u prvih osam trka završava samo dve trke. Najbolji plasman mu je bio 14. mesto u Japanu, a sezonu završava na 25. mestu u plasmanu vozača.

        Uprkos teškoj prvoj polovini sezone, potpisuje višegodišnji ugovor sa Marussijom u julu mesecu. Prvi poeni u Marussiji nisu došli i veoma su daleko od ruskog tima. Glock sezonu završava na 25. mestu i plasmanu vozača.



        Charles Pic




        Rođen je u jugoistočnoj Francuskoj 1990. godine. Charles Pic se već u ranom uzrastu susreo sa trkama, zahvaljujući njegovom kumu, bivšem F1 vozaču, Eric Bernardu, koji mu kupuje prvi karting. Veoma brzo mladi Frnacuz je pokazao svoj talenat, a sa 12. godina, 2002. godine se pridružuje francuskoj Minimes kategoriji.
        Godinu dana kasnije prelazi u kategoriju juniora, gde je imao veoma dobre nastupe, tako da se kvalifikovao za završnu fazu evropskogg prvenstva. 2004. godine vozi u francuskom prvenstvu i osvaja treće mesto, pre nego što 2005. godine celu sezonu provodi u evropskom prvenstvu, gde završava na trećem emstu u plasmanu.
        2006. godine postaje član FFSA programa mladih vozača i debituje u jednosedima u francuskoj Formuli Campus. Uprkos svom neiskustvu Pic se isticao od ostalih takmičara, ostarivši dve pobede, šest podijuma i dve pol pozicije. Zatim 2007. godine prelazi u Formulu Renault 2.0 Eurocup, gde osvaja prvu pobedu u internacionalnoj trci jednoseda u Nemačkoj. Još pet podijuma uzima te sezone i završava na trećem mestu u plasmanu.
        Sledeće godine Pic prelazi u World Series by Renault FR 3.5, nakon kratkog testa sa Tech 1 Racing timom. On ponovo zadivljuje sve svojim performansama, odnosi dve pobede i završava na šestom mestu u generalnom plasmanu. 2009. godine ostaje ponovo u svetskoj Renault seriji, gde ostvaruje ponovo dve pobede, a sezonu završava na trećem mestu. Takođe je pronašao vremena i vozi u GP2 Asia šampionatu, gde pobeđuje sa Ardenom.
        2010. godine vozi u glavnoj GP2 seriji, opet sa Arden timom, ostvarujući jednu pobedu i jednu pol poziciju. Sledeće godine ostaje u GP2 šampionatu, završava na četvrtom mestu, nakon što je obezbedio dve pobede, pet podijuma i tri pol pozicije. Potom je pozvan od Marussia Virgin tima da testira sa njima u Abu Dabiju na testu mladih vozača.

        Nakon dobrih performansi koje je ostvario sa MVR-02 bolidom, tim odlučuje da mu ponudi mesto u timu za 2012. godinu, pored iskusnog Tima Glocka.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #19
          Odg: F1 2012

          Originally posted by jevrem View Post
          Je li se nekome svidjaju izgledi bolida za 2012?
          Sve mi se svidja sto je u vezi sa F1
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • sri98
            Admin od Trpeze
            • 24.10.2004
            • 7262
            • Republic of Konjarnik
            • Toyota Corolla E 210

            #20
            Re: F1 2012

            Lepo napisano, bravo na trudu, pa makar bilo i c/p
            Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #21
              Odg: F1 2012

              Hvala, bas tako je i bilo

              Ali sam lud za F1, tako da mi i nije bio neki veliki problem da sve to odradim.
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #22
                Odg: F1 2012

                Schumacher ne očekuje da W03 bude šampionski bolid



                Michael Schumacher izjavljuje da ne očekuje od Mercedesa da izgradi bolid koji će da se uključi u borbu za titulu 2012. godine.
                Mercedes je jedini tim iz vrha koji na prvom testu koristi prošlogodišnji bolid. Oni će svoj novi W03 bolid prvi put voziti na drugom mestu u Barseloni za nešto manje od dve nedelje.
                Schumacher izjavljuje da je Mercedesu potrebno vreme da krene ka vrhu i zato nije realno očekivati da bolid za 2012. bude šampionski."Mislim da nije realno da napravimo odmah šampionski bolid, nakon prošle godine, moramo da gradimo naš put", objasnio je Schumacher."Uveren sam da možemo to da uradimo, ali moramo ići korak po korak", dodao je on.Sedmostruki prvak je postavio najbolje vreme na drugom test danu u Herezu sa W02."Naš program se odvija u pravcu koji smo zamislili. Napravili smo veoma dobar posao sa novim pneumaticima, koji su dosta bolji za vozača, jer su dosledniji i mnogo bliži onome što se očekuje od F1 gume", rekao je Schumacher."Naš glavni fokus na ovom testu je da prikupimo što više podataka o novim pnuematicima i da ih što bolje upoznamo", dodao je on.Na pitanje da li još uvek veruje da može osvojiti rekordnu osmu titulu, Schumacher je rekao: "Apsolutno, ja sam ovde da se borim za šampionat. Da li ćemo uspeti u tome ove ili neke druge godine, videćemo".
                Last edited by Pro FX-Sniper; 11.02.2012, 15:34.
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #23
                  Odg: F1 2012

                  Mercedes je testirao novi F-duct sistem na prednjem krilu



                  Tajna Mercedesove brzine u Herezu leži u tome što su testirali novi F-duct sistem.
                  Kako navodi magazin Auto Motor und Sport, Mercedes je tokom testa u Herezu testirao novi prednji F-duct sistem. Nico je sa prošlogodišnjom verzijom bolida W02 bio najbrži tokom jučerašnjeg dana, kao i Michael Schumacher, koji je imao dosta dobra vremena na testu.
                  Kako navodi šef McLarena Martin Whitmarsh, ovaj sistem koji se testira od prošle godine bi mogao da poveća brzinu na pravcu za 5 do 8 km/h."Za prednje krilo ne postoje pravila oko F-ducta, tako da je legalan", izjavio je on.

                  Red Bullov vlasnik Dietrich Mateschitz je izjavio tokom posete svog tima u Herezu, da su videli sve bolide i sada ih samo zanima još i Mercedes.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #24
                    Odg: F1 2012

                    Timovi veruju FIA-i oko zduvnih sistema



                    Williams i McLaren su uvereni da FIA kontroliše situaciju oko izduvnih sistema i pored toga što ekipe guraju pravila do samih granica.
                    Mnoge ekipe su tokom zime radile na novim izduvnim sistemima koji bi i pored zabrane korišćenja produvanih difuzora mogli da donesu benefit na polju aerodinamike.
                    Rezultat toga su različita rešenja, a Ferrarijev i McLarenov pristup su do sada izazvali najveće interesovanje.Šef FIA-inog tehničkog odelenja Charlie Whiting je bio na stazi u Herezu tokom prvog dana testiranja kako bi i sam prekontrolisao izduvne sisteme svih timova.Iako još uvek postoji mala šansa da će neko od timova uložiti zvaničan protest, među šefovima timova sve više preovladava mišljenje da FIA ima kontrolu nad situacijom i da neće biti problema.Šef inženjeringa u Williamsu Mark Gillan je rekao: „Timovi očigledno pokušavaju da vide gde je limit pravila. Ali smatram da je na Charliju Whitingu i FIA-i da procene situaciju.“„Pomno pratimo sve što se događa i razmatramo alternativna rešenja koja bi smo i mi sami mogli da primenimo.“„Ako pogledate bolide, možete da primetite da postoji veliki broj opcija. Nekoliko njih smo ispitali i nastavićemo da pratimo situaciju.“McLarenov tehnički direktor Paddy Lowe čiji bolid već ima jedan od zanimljivijih izduvnih sistema, smatra da timovi i FIA tačno znaju šta je legalno, a šta ne.„Svi znaju da će izduvni sistem uvek donositi određeni aerodinamički benefit. To se ne može zaustaviti“, rekao je Lowe.„Ali ono što je bolje u odnosu na 2011. je to da su pravila jasno definisana tako da je dobitak u performansama minimalan u odnosu na ono što je bilo ranije.“„Ovo mi liči na situaciju koju smo imali sa krilima. U teoriji, svako krilo koje se savija je nelegalno, ali svi znamo da ona jednostavno moraju da se savijaju i za rešavanje tog problema FIA koristi testove opterećenja.“„Zapravo, oba primera se baziraju na interpretaciji istog pravila 3.15. Neophodno je da se stalno zna šta je po pravilima, a šta nije i mislim da je FIA uradila dobar posao po tom pitanju. Charlie je obavio dobar posao“, završio je Lowe.
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #25
                      Odg: F1 2012

                      Vettel nije zabrinut zbog problema

                      Sebastian Vettel nije zabrint zbog problema, koji je Red Bull imao tokom finalnog test dana u Herezu.
                      Svetski šampion je jutros nakon nekoliko instalacionih krugova imao problema sa elektronikom, ali je ipak zadovoljan napretkom koji je ekipa ostvarila na prvom predsezonskom testu.
                      "Kada sam prvi put seo u bolid imao sam neverovatan osećaj, kao da se vraćam kući nakon dugog puta", opisao je Vettel."Moji prvi utisci o novom RB8 su izuzetno pozitivni, uprkos činjenici da sam moramo da sagledamo i ostale. Sa svim uzbuđenjima i dobrim vibracijama, ne treba zaboraviti činjenicu da smo trenutno na početku", dodao je on."Potrebno je isprobati različite stvari i dobiti dobar osećaj u novom bolidu. Naš fokus treba da bude na brzini. Mislim da je uvek lakše napraviti da brz bolid bude pouzdan, nego da pouzdan bude brz", rekao je dvostruki šampion.Vettel veruje da su pozitivne stvari sa testa poništile negativne i dodao da tim ne treba previše da brine."Druga važna stvar je da ne treba previše brinuti. Potpuno je normalno imati male problem. Na kraju krajeva za to i služe testiranja. Imali smo malih tehničkih problema danas, ali smo uspeli da ih rešimo. Iz sigurnosnih razloga smo promenili motor. Ali kao što rekoh, bolje je da sada imamo problema, nego tokom trke", dodao je on.
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #26
                        Odg: F1 2012

                        Pregled testa u Herezu



                        Svi smo sa nestrpljenjem čekali početak predezonskih testiranja u Formuli 1. Timovi su dosta radili tokom zime, kako bi unapredili svoje mašine i kako bi ih prilagodili novim parvilima. Evo kako je protekao prvi predsezonski test.


                        Prvi dan:
                        Pošto je većina timova već predstavila svoje izazivače za novu sezonu, prvi test dan je protekao u znaku povratka šampiona iz 2007. godine. Kimi Raikkonen, nakon dvogodišnjeg učestvovanja u reliju, je pokazao dobru formu na stazi. Četri brza stinta tokom jutra su ga stavila na prvo mesto sa najboljim vremenom od 1m19.670s.
                        Paul di Resta je bio jedini čovek koji je mogao da isprati tempo Raikonena i da se nađe ispod 1m20s, iako je Nico Rosberg vozio prošlogodišnju specifikaciju Mercedesa, sa produvanim difuzorom.
                        Nakon što su jutro presedeli zbog nedostatka osnovnih komponenti, koje nisu mogle da dođu na stazu zbog guste magle, Webber i Red Bull su se dobro snašli u istaku poslepodneva, postvaljajući četvrto vreme, ispred Daniela Ricciarda u Toro Rossu.
                        McLaren i Ferrari su imali loš početak, sa Buttonom na osmom i Massom na devetom mestu. Heikki Kovalainen (Caterham), Pastor Maldonado (Willaims) i Pedro de la Rosa (HRT) su zaokružili plasman vozača.



                        Drugi dan:
                        Michael Schumacher je postavio najbolje vreme vozeći Mercedesov prošlogodišnji bolid, ali je dosta značajniji bio nastup Marka Webbera i Red Bulla, koji su bili najbolje plasirani od timova sa novim bolidom. Australijanac je takođe uspeo da kompletira 97 krugova, što je posebno obradovalo ekipu. Ricciardo, je u svom drugom danu sa Toro Rossom bio jedini vozač koji je za Webberom zaostajao manje od jedne sekunde.
                        Force Indijin vozač, Jules Bianchi, je vozio samo tokom jutra i postavio je četvrto vreme ispred Kimi Raikkonena, koji je tokom jutra izleteo sa staze na šljunak. Di Resta je zatim preuzeo volan Force Indije i završio je na šestom mestu, ispred Masse i Buttona. Sergio Perez se našao u bolidu Saubera i postavio deveto vreme ispred Maldonada.
                        U međuvremenu, Kovalainenu su montirali KERS na Caterhham CT-01, a on se našao na 11. mestu ispred de la Rose.



                        Treći dan:
                        Treći test dana je bio najznačajniji, jer je tada došlo do većih promena vozača, tako da su se akciji pridružili Sebastian Vettel, Lewis Hamilton i Fernando Alonso, koji su se po prvi put našli u novim bolidima.
                        Nico Rosberg se našao na prvom mestu sa najboljim vremenom. Međutim, junak dana je bio Romain Grosjean, koji sve oduševio sa vremenom od 1m18.419s, a koje je postavio u novom Lotusovom bolidu. Vreme koje je postavio Francuz će ostati zapisano kao najbolje vreme na testu u Herezu, koje je postavio novi bolid.
                        Vettel je bio jedini vozač koji je zaostajao za Grosjeanom manje od jedne sekunde, dok je Hamilton za Vettelom zaostajao 0.2s u MP4-27 bolidu. Jean-Eric Verge je vozio Toro Rosso i našao se na petom mestu ispred Pereza u Sauberu, koji je imao problema sa uljem u menjaču.
                        Alonso i Ferrari opet nisu imali zapažen rezultat završivši na sedmom mestu, ispred Bruna Senne u Williamsu i Giedo van der Gardea u Caterhamu.
                        Veoma hladni uslovi na stazi tokom jutra su prozrokovali prvu nesreću na stazi, kada je Bianchi u Force Indiji izleteo i preko šljunka udario u zaštitnu ogradu.



                        Četvrti dan:
                        Alonso je nakon teškog starta testa za italijansku ekipu, uspeo da postavi najbolje vreme tokom finalnog test dana u Herezu. Španac je postavio najbolje vreme tokom jutarnjeg dela sesije, nakon čega su Ferrarijev tim zadesili problemi, tako da su odvozili veoma malo krugova u drugom delu dana.
                        Na drugom mestu sa 0.7s zaostatka se našao Vergne u Toro Rossu. Nemac, Sebastian Vettel, je imao problema tokom jutra, zbog elektronike na RB8 bolidu, tako da je nekon nekoliko instalacionih krugova ostatak dana uglavnom proveo u garaži, bez postavljenog vremena.
                        Iza Vergnea na trećem mestu se našao Hamilton, a junak trećeg dana, Romain Grosjean je završio na petom mestu.
                        Zatim su usledila vremena Kobayashija, Hulkenberga, Senne i Trullija. Mercedes, kao i HRT, nije učestvovao na poslednjem, finalnom, test danu u Herezu.










                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #27
                          Odg: F1 2012

                          Pirellijevi pneumatici prešli ukupno 14.949 km

                          Ukupno 1.176 guma je Pirelli isporučio timovima u Herezu.
                          Ukupno je izveženo 3.380 krugova od strane 23 vozača što na kraju daje računicu od 14.949 pređenih kilometara.
                          P Zero beli pneumatik, koji se najviše koristio na testu prešao je 1.776 krugova i ukupno ih je bilo 91 set, dok je žuti pneumatik prešao 1.010 krugova, odnosno bio je iskorišćen u 57 setova. Siva guma bila je korišćena na 594 kruga, odnosno 33 seta. Pirelli Cinturato Green i Pirelli Cinturato Blue ovoga puta nisu korišćeni jer je temperatura vazduha padala i do -2 stepena.
                          "Performanse guma su baš onakve kakve smo i očekivali. Za sada imamo veoma pozitivne reakcije vozača, koji su objasnili da sa ovim pneumaticima imaju više prijanjanja na zadnjem delu bolida. Zadovoljni smo nivoom degradacije guma gde nisamo imali nikakvih problema. Na sledećem testu imaćemo više razvojnog rada, ali smo za sada postigli svoje ciljeve", izjavio je Paul Hembery.
                          Test činjenice
                          - razlika između nove medijum i tvrde gume je između 0.4-0.5s
                          - Kimi Raikkonen je bio vozač sa najviše izveženih krugova, ukupno 192
                          - Pirelli je ukupno na testu u Herezu dopremio 294 seta, odnsno 1176 guma
                          - Broj setova mekih guma: 71
                          - Broj setova medijum guma: 105
                          - Broj setova tvrdih guma: 43
                          - Broj setova intermidijat guma: 38
                          - Broj setova full wet guma: 37
                          - Broj iskorišćenih setova: 181
                          - Od toga mekih guma: 57
                          - Od toga medijum guma: 91
                          - Od toga tvrdih guma: 33
                          - Od toga intermidijat guma: 0
                          - Od toga full wet guma: 0
                          - Najduži stintovi: 26 kruga na tvrdoj gumi, 27 kruga na medijum i 20 krugova na mekoj gumi.
                          - Najviša temperatura bila vazduha bila je 20, a najniža -2 stepena
                          - Najviša temperatura staze bila je 26, a najmanja 0 stepeni
                          Sumiranje vremena po danu:
                          Prvi dan:
                          1. Räikkönen 1m19.670s na medium gumama
                          2. Di Resta 1m19.772s na medium gumama
                          3. Rosberg 1m20.219s na mekim gumam - 2011. bolid
                          Drugi dan:
                          1. Schumacher 1m18.561s na tvrdim gumama - 2011. bolid
                          2. Webber 1m19.184s na mekim gumama
                          3. Ricciardo 1m19.587s ma mekim gumama

                          Treći dan:
                          1. Rosberg 1m17.631s na mekim gumama - 2011. bolid
                          2. Grosjean 1m18.419s na medium gumama
                          3. Vettel 1m19.297 na mekim gumama
                          Četvrti dan:
                          1. Alonso 1m18.877s na mekim gumama
                          2. Vergne 1m19.597s na mekim gumama
                          3. Vettel 1m19.606s na tvrdim gumama
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #28
                            Odg: F1 2012

                            Van der Garde veruje da može više doprineti timu


                            Holanđanin veruje da može više doprineti razvoju CT01 bolida


                            Giedo van der Garde je svoje prvo F1 iskustvo imao kroz test za Spayker/Force Indiu, Sauper
                            Aguri i Renault. Zadnji put kada je bio seo u bolid bilo je to u Monci prošle godine na završnoj
                            rundi GP2 šampionata.
                            "Pošto mi je ovo bio prvi dan vožnje posle drugog vremena, tim je imao test program kako bi
                            sve ja što bolje privikao na bolid", izjavio je on.
                            Takođe, van der Garde veruje da može mnogo više pomoći timu da napreduje. Pored ovog testa on će voziti i petkom na nekoliko trkačkih vikenda.
                            "Bolid se ponaša dosta dobro i ima dosta potencijala. Treba se navići na nove gume i na
                            kočnice, tako da sledećeg puta očekujem mnogo bolji test za mene. Ja sam zadovoljan moji
                            performansama, kao što je i tim", dodao je Holanđanin.
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #29
                              Odg: F1 2012

                              Dani Clos postao rezervni vozač HRT-a


                              On će se u timu naći pored standardnih vozača, Pedro de la Rose i Naraina Karthikeyana.
                              "Veoma sam ponosan što ću biti deo HRT F1 tima. Ovo je dobar korak u mojoj karijeri, nešto
                              što sam sanjao celog života, i na kraju moj san postaje stvarnost. Veoma sam impresioniran
                              poslom koji tim obavlja, oni su postigli odlične stvari u veoma kratkom vremenu", dodao je Dani
                              Clos.

                              "Tim se dosta promenio od našeg zadnjeg viđenja u Abu Dhabiju i meni je velika čast što sam
                              dobio šansu da radim sa njima. Takodje, biti pored Pedra je veoma važno za mene, kao i pored
                              Karthikeyana koji može uticati pozitvno na mene kako bih postao bolji vozač", dodao je on.
                              Clos je prošlu sezonu proveo u GP2 seriji, gde je imao po jednu pobedu u glavnoj seriji i
                              Azijskom šampionatu. Četvrto mesto u generalnom plasmanu u prošloj godini sa Racing
                              Engineering timom mu je bio najboji rezultat.
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #30
                                Odg: F1 2012

                                U Lotusu atmosfera sve bolja


                                Lotus će izvući najbolje iz Kimija Raikkonena.


                                Prema rečima šefa i vlasnika tima, Erica Boulliera i Gerarda Lopeza, Finac je postao mnogo
                                više timski igrač nego li što je bio ranije. Raikkonen je impresionirao sve u timu na prvom testu u
                                Herezu, postaviviši veoma dobra vremena.
                                Lopez je izjavio da je Kimi sasvim druga osoba nego li što je ranije "bio glas", to jest da je bio
                                mnogo zatvoreniji i manje komunikativan.


                                "Za mnoge ljude on je velika misterija, jer svi su u vezi njega čuli mnoge priče, ali mi se veoma
                                ugodno osećamo pored Kimija i vidim da se on oseća kao kod kuće. Kada je sa nama on se
                                dosta smeje. Mnogo je važnije to što kaže da smo mu mi deo failije", izjavio je Lopez.
                                "On veoma naporno radi, pruža veoma korisne povratne informacije što je veoma dobro za
                                timski duh", dodao je on.
                                Boullier je dodao da je Raikkonen idealan za Lotus: "Pokušavamo da ga što bolje uputimo u
                                način rada, ali ne želimo da ga pretrpavamo sa dodatnim instrukcijama, ipak je on pravi trkač. I
                                naš tim je pravi trkački tako da se Kimi ukopio veoma brzo".
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X