Odg: F1 2012
Heikki Kovalainen
Dečak koji je od samog rođenja bio predodređen za trkača, krenuo je stopama svojih zemljaka Mike Hakkinena i Kimi Raikkonena. Sa deset godina postaje redovan takmičar na nacionalnim i međunarodnim prvenstvima.
Počeo je polako da stvara svoje ime, veliki napredak je učinio 2000. godine pobedom na presižnoj Elf Master trci. Iste sezone je imenovan finskim vozačem godine, nakon čega Kovalinen napušta karting i okreće se jednosedima takmičenjem u britanskoj Renault seriji 2001.Taj potez se pokazao ispravan, nakon dve pobede u debitantskoj sezoni i titulom debitant godine. Kovalainen odmah ide korak napred, priključuje se Renaultovom programu za mlade vozače, i prelazi u britansku Formulu 3. Prelazak se isplatio.Iako Kovalainenov auto nije bio brz, uspeva da sezonu završi na trećem mestu sa pet pobeda, i još jednom je proglašen debitantom godine. U internacionalnim F3 nastupima nije se dao slomiti. Pokazuje dobre performanse na Marlboro Masteru i Macau GP gde završava na četvrtom i drugom mestu, veoma respektabilno.
Nestrpljiv kao i uvek, Kovalainen se odlučuje za prelazak u viši rang 2003. godine. Odlučuje da se smiri i konačno osvoji šampionat u jednosedima, što se pokazalo kao ispravna odluka mladog Finca. Opredeljuje se za World Series by Nissan. Potrebne su dve godine da Finac ostvari svoj san.Titula dolazi 2004. godine, gde pobeđuje Tiaga Monteira i Nariana Karthikeyana. Kruna u ovoj seriji mu je otvorila mnoga vrata, između ostalog i prvu vožnju Formula 1 automobila. Osam puta je testirao Renaultov bolid, gde je Finac ostavio dobar utisak svojom brzinom i povratnim tehničkim informacijama. Još jedan razlog za slavlje je bila pobeda na trci šampiona 2004. gde pobeđuje Michaela Schumachera.
Trkačko mesto u Formuli 1, i dalje izgleda neuhvatljivo. Kovalainen odlučuje da se 2005. takmiči u novoj GP2 seriji. Iako se našao među jakom konkurencijom, napravio je veoma dobar početak sezone, pobedama na nekoliko trka. Na kraju je propustio da osvoji šampionat, ali se zadovolji drugim mestom iza Rosberga. Te sezone je vešto demonstrirao svoje kvalitete.Kao rezultat toga, posle pet godina u razvojnom programu Renaulta i podrškom Flavia Briatorea, Kovalainen je bio nagrađen mestom rezernog vozača francuskog tima 2006. Kao zvanični rezerni vozač tokom sezone je odvozio 18.000 km u šampionskom R26 bolidu, gde usavršava svoju vožnju i veštine.
Tim je bio impresioniran toliko da mu je ponudio nejtraženije mesto u Formuli 1, mesto Fernanda Alonsa, koji 2007. prelazi u McLaren. Posle veoma teškog početka, Kovalainen je opravdao Renaultovu veru u njega, bolje nego timski kolega veteran Giancarlo Fisichella. Tokom teške sezone, Kovalainen uspeva da dođe do prvog podijuma.Istorija se ponavlja 2008., kada Kovalainen ponovo popunjava upražnjeno mesto Fernanda Alonsa ovoga puta u McLarenu. U McLarenu je sve bilo podređeno Lewisu Hamiltonu, i Kovalainen se našao u senci svog timskog kolege. To mu nije smetalo, te godine beleži svoj prvi najbrži krug, prvu pol-poziciju i prvu pobedu u karijeri. Sezonu završava na sedmom mestu sa 53 boda.
Od Kovalainena se očekivalo da svoje performanse približi Hamiltonovim, što se nije desilo. Uprkos nekim sjajnim vožnjama te 2009. Finac nije uspeo da osvoji ni polovinu bodova svog timskog kolege, to je navelo McLaren da potraži zamenu. Kovalainenovo mesto u McLarenu popunjava novi sveteski šampion Janson Button, a Finacu ostaje da sreću potraži sa novim Lotusovim timom.2010. uprkos nekonkurentnom timu, izvlači maksimum iz Lotus T127 bolida. Uspeva da dobija interni duel sa svojim timskim kolegom tokom većeg dela sezone. Najbolji plasman sezone mu je 12. mesto na Suzuki u Japanu. Zahvaljujući svojoj vožnji osigurava Lotus Racingu 10. mesto u plasmanu konstruktora. 2011. nastavlja da vozi za tim Tony Fernandesa, ovaj put pod imenom Team Lotus.
Kako se Lotus poboljšava ove sezone, tako se nastavlja i poboljšanje Heikki Kovalainena, koji pokušava da nadmaši Jarna Trullija. Uspeva tri puta da uđe u drugi deo kvalifikacija, a VN Italije u Monzi završava na 13. mestu. Sezonu je ipak završio iza timskog kolege na 22. poziciji.2012. godine nastavlja da vozi za tim Tony Fernandesa, koji se te godine takmiči pod imenom Caterham.
Jarno Trulli
Sa preko deset godina iskustva u Formuli 1, Jarno Trilli je jedan od iskusnijih vozača. Italijan je oduvek bio poznat po svom kvalifikacijskom tempu, a nakon dolaska u Toyotu postaje poznat kao pouzdan i dosledan trkač.
Rođen je u Pescari 1974. godine, roditelji su mu bili veliki ljubitelji moto-sporta, Trulli tako nosi ime poznatog finskog moto šampiona Jarna Saarinena, koji je poginuo godninu dana pre ređenje Italijana. Sa nepunih deset godina počinje da se takmiči u kartingu, a do 1995. osvaja sve šampionate u kojima se takmičio. Uprkos dobrim rezultattima imao je problema da pronađe sponzore koji bi mu omogućili da se takmiči u jednosedima. Sponzore nalazi tek kada se upražnjava mesto u nemačkoj Formuli 3, 1995. godine. Dve pobede, na šest trka nagovestile su dobre performanse mladog Italijana. 1996. godine dominira serijom i postaje šampion sa šest pobeda. Od tada je bio pod budnim oko Beneton F1 tima i Flavia Briatorea.
1997. godine se seli u Japan gde počinje takmičenje u Formuli 3000, no dobija priliku da debituje u Formuli 1 sa Minardijem na VN Australije. Solidno se snašao u Formuli 1 i Minardiju kad polovinom sezone dobija ponudu da pređe u Prost tim i zameni povređenog Oliviera Panisa, četvrto mesto na Nurburgringu i senzacionalna trka u Austriji kada je morao da odustane sa prvog mesta. Po povratku Panisa, Trulli je morao da se povuče, ali su mu rezultati koje je pokazao te sezone omogućili vozačko mesto pored Francuza.Borio se sa frustrirajućim vremenom u Prostu, čak je i ostvario drugo mesto na VN Evrope 1999. Prelazi u Jordan 2000. gde je odmah pokazao svoju kvalifikacijsku formu, plasirajući se u prvi red na VN Belgije i Monaka. Na trinaest kvalifikacija je uspeo da se ugura u prvih deset, ali nije imao sreće na trkama, najbolji plasman je četvrto mesto. Ako ništa drugo još više je impresionirao u kvalifikacijama sledeće godine, gde je na petnaest trka startovao iz prvih osam. Najbolji rezultati dva četvrta mesta.
2002. godine vraća se starim prijateljima Renaultu, nekadašnjem Benetonu. Ni te sezone nije uspeo da upiše ni jedan podijum, najbolje rezultat četvrto mesto. Stvari su konačno došle na svoje mesto sa konkurentni bolidom 2003. godine, i novim timskim kolegom Fernandom Alonsom. Iako nije uspeo da prati tempo budućeg šampiona, postiže treće mesto na Hockenheimu, njegov prvi podijum posle četri godine provedene u Formuli 1.2004. godina je bila izuzetna za Italijana. Sezonu je počeo u velikom stilu, sa redovnim skupljanjem poena i najvećim danom u dotadašnjoj karijeri pol-pozicijom u Monaku. Kasnije je usledila i druga pol-pozicija u Belgiji. Ali nakon frustrirajućih trka, Renault ga otpušta nakon VN Italije, samo tri trke pre završetka sezone. Ubrzo potpisuje ugovor sa Toyotom i vozim na prestale dve trke 2004. godine.
Početkom 2005. Truli ponovo počinje da se pokazuje u najboljem svetlu. Sezonu počinje na spektakularan način, sa drugim mestom u Maleziji i Bahrejnu, trećim mestom u Španiji. Prva pol-pozicija za Toyotu je doša na VN SAD. Druga polovina sezone nije bila baš sjajna. Ipak sezonu završava na sedmom mestu, dva boda iza timskog kolege Ralfa Schumachera.Toyota se nije pokazala konkurentnom u prvoj polovini 2006. godine. Truli se borio za bodove, ali rezultata nije bilo sve do VN Kanade kada zauzima šesto mesto, a sedam dana kasnije i četvrto mesto na VN SAD-a, šampionat završava na dvanaestom mestu. Ni sledeće godine nije bio bolje sreće, kada završava na trinaestom mestu u plasmanu.
2008. povratila je Toyotu, Truli osvaja bodove na deset od osamnaest trka. Njegovo treće mesto u Francuskoj mu je omogućilo da šampionat završi ponovo u prvih deset, na devetom mestu sa 31 bodom. Performanse su se održale i naredne 2009. godine, sa tri podijuma i osmim mestom u generalnom plasmanu. Međutim pozitivni rezultati nisu uspeli da ubede šefove Toyote da ostanu u Formuli 1, i Toyota se na kraju 2009. povlači iz takmičenja. Trulli prelazi u novi Lotus tim 2010. godine.
2010. godine se našao u nekonkurentnom Lotus T127 bolidu. Uspeva da se približi timskom kolegi Kovalainenu u kvalifikacijama, ali Finac mu odmiče mnogo tokom trka. Tokom većeg dela sezone se borio da završi u prvih 15. Najbolji rezultat mu je 13. mesto u Japanu. 2011. nastavlja da vozi za isti tim.Trulli se početkom sezone otvoreno žalio na servo sistem Lotusa i konstantno završava iza Kovalainena. Propušta VN Nemačke, kako bi prepustio bolid test vozaču Karunu Chandhoku. Novi upravljački sistem je došao u Mađarskoj, nakon čeka se poboljšava i njegov trkački tempo. Uspeva da osigura 21. mesto u plasmanu, ispred Heikki Kovalainena. Team Lotus, koji će se od sledeće godine zvati Caterham, je potvrdio Kovalainena i Trulija za vozačku postavu sledeće sezone.
Heikki Kovalainen
Dečak koji je od samog rođenja bio predodređen za trkača, krenuo je stopama svojih zemljaka Mike Hakkinena i Kimi Raikkonena. Sa deset godina postaje redovan takmičar na nacionalnim i međunarodnim prvenstvima.
Počeo je polako da stvara svoje ime, veliki napredak je učinio 2000. godine pobedom na presižnoj Elf Master trci. Iste sezone je imenovan finskim vozačem godine, nakon čega Kovalinen napušta karting i okreće se jednosedima takmičenjem u britanskoj Renault seriji 2001.Taj potez se pokazao ispravan, nakon dve pobede u debitantskoj sezoni i titulom debitant godine. Kovalainen odmah ide korak napred, priključuje se Renaultovom programu za mlade vozače, i prelazi u britansku Formulu 3. Prelazak se isplatio.Iako Kovalainenov auto nije bio brz, uspeva da sezonu završi na trećem mestu sa pet pobeda, i još jednom je proglašen debitantom godine. U internacionalnim F3 nastupima nije se dao slomiti. Pokazuje dobre performanse na Marlboro Masteru i Macau GP gde završava na četvrtom i drugom mestu, veoma respektabilno.
Nestrpljiv kao i uvek, Kovalainen se odlučuje za prelazak u viši rang 2003. godine. Odlučuje da se smiri i konačno osvoji šampionat u jednosedima, što se pokazalo kao ispravna odluka mladog Finca. Opredeljuje se za World Series by Nissan. Potrebne su dve godine da Finac ostvari svoj san.Titula dolazi 2004. godine, gde pobeđuje Tiaga Monteira i Nariana Karthikeyana. Kruna u ovoj seriji mu je otvorila mnoga vrata, između ostalog i prvu vožnju Formula 1 automobila. Osam puta je testirao Renaultov bolid, gde je Finac ostavio dobar utisak svojom brzinom i povratnim tehničkim informacijama. Još jedan razlog za slavlje je bila pobeda na trci šampiona 2004. gde pobeđuje Michaela Schumachera.
Trkačko mesto u Formuli 1, i dalje izgleda neuhvatljivo. Kovalainen odlučuje da se 2005. takmiči u novoj GP2 seriji. Iako se našao među jakom konkurencijom, napravio je veoma dobar početak sezone, pobedama na nekoliko trka. Na kraju je propustio da osvoji šampionat, ali se zadovolji drugim mestom iza Rosberga. Te sezone je vešto demonstrirao svoje kvalitete.Kao rezultat toga, posle pet godina u razvojnom programu Renaulta i podrškom Flavia Briatorea, Kovalainen je bio nagrađen mestom rezernog vozača francuskog tima 2006. Kao zvanični rezerni vozač tokom sezone je odvozio 18.000 km u šampionskom R26 bolidu, gde usavršava svoju vožnju i veštine.
Tim je bio impresioniran toliko da mu je ponudio nejtraženije mesto u Formuli 1, mesto Fernanda Alonsa, koji 2007. prelazi u McLaren. Posle veoma teškog početka, Kovalainen je opravdao Renaultovu veru u njega, bolje nego timski kolega veteran Giancarlo Fisichella. Tokom teške sezone, Kovalainen uspeva da dođe do prvog podijuma.Istorija se ponavlja 2008., kada Kovalainen ponovo popunjava upražnjeno mesto Fernanda Alonsa ovoga puta u McLarenu. U McLarenu je sve bilo podređeno Lewisu Hamiltonu, i Kovalainen se našao u senci svog timskog kolege. To mu nije smetalo, te godine beleži svoj prvi najbrži krug, prvu pol-poziciju i prvu pobedu u karijeri. Sezonu završava na sedmom mestu sa 53 boda.
Od Kovalainena se očekivalo da svoje performanse približi Hamiltonovim, što se nije desilo. Uprkos nekim sjajnim vožnjama te 2009. Finac nije uspeo da osvoji ni polovinu bodova svog timskog kolege, to je navelo McLaren da potraži zamenu. Kovalainenovo mesto u McLarenu popunjava novi sveteski šampion Janson Button, a Finacu ostaje da sreću potraži sa novim Lotusovim timom.2010. uprkos nekonkurentnom timu, izvlači maksimum iz Lotus T127 bolida. Uspeva da dobija interni duel sa svojim timskim kolegom tokom većeg dela sezone. Najbolji plasman sezone mu je 12. mesto na Suzuki u Japanu. Zahvaljujući svojoj vožnji osigurava Lotus Racingu 10. mesto u plasmanu konstruktora. 2011. nastavlja da vozi za tim Tony Fernandesa, ovaj put pod imenom Team Lotus.
Kako se Lotus poboljšava ove sezone, tako se nastavlja i poboljšanje Heikki Kovalainena, koji pokušava da nadmaši Jarna Trullija. Uspeva tri puta da uđe u drugi deo kvalifikacija, a VN Italije u Monzi završava na 13. mestu. Sezonu je ipak završio iza timskog kolege na 22. poziciji.2012. godine nastavlja da vozi za tim Tony Fernandesa, koji se te godine takmiči pod imenom Caterham.
Jarno Trulli
Sa preko deset godina iskustva u Formuli 1, Jarno Trilli je jedan od iskusnijih vozača. Italijan je oduvek bio poznat po svom kvalifikacijskom tempu, a nakon dolaska u Toyotu postaje poznat kao pouzdan i dosledan trkač.
Rođen je u Pescari 1974. godine, roditelji su mu bili veliki ljubitelji moto-sporta, Trulli tako nosi ime poznatog finskog moto šampiona Jarna Saarinena, koji je poginuo godninu dana pre ređenje Italijana. Sa nepunih deset godina počinje da se takmiči u kartingu, a do 1995. osvaja sve šampionate u kojima se takmičio. Uprkos dobrim rezultattima imao je problema da pronađe sponzore koji bi mu omogućili da se takmiči u jednosedima. Sponzore nalazi tek kada se upražnjava mesto u nemačkoj Formuli 3, 1995. godine. Dve pobede, na šest trka nagovestile su dobre performanse mladog Italijana. 1996. godine dominira serijom i postaje šampion sa šest pobeda. Od tada je bio pod budnim oko Beneton F1 tima i Flavia Briatorea.
1997. godine se seli u Japan gde počinje takmičenje u Formuli 3000, no dobija priliku da debituje u Formuli 1 sa Minardijem na VN Australije. Solidno se snašao u Formuli 1 i Minardiju kad polovinom sezone dobija ponudu da pređe u Prost tim i zameni povređenog Oliviera Panisa, četvrto mesto na Nurburgringu i senzacionalna trka u Austriji kada je morao da odustane sa prvog mesta. Po povratku Panisa, Trulli je morao da se povuče, ali su mu rezultati koje je pokazao te sezone omogućili vozačko mesto pored Francuza.Borio se sa frustrirajućim vremenom u Prostu, čak je i ostvario drugo mesto na VN Evrope 1999. Prelazi u Jordan 2000. gde je odmah pokazao svoju kvalifikacijsku formu, plasirajući se u prvi red na VN Belgije i Monaka. Na trinaest kvalifikacija je uspeo da se ugura u prvih deset, ali nije imao sreće na trkama, najbolji plasman je četvrto mesto. Ako ništa drugo još više je impresionirao u kvalifikacijama sledeće godine, gde je na petnaest trka startovao iz prvih osam. Najbolji rezultati dva četvrta mesta.
2002. godine vraća se starim prijateljima Renaultu, nekadašnjem Benetonu. Ni te sezone nije uspeo da upiše ni jedan podijum, najbolje rezultat četvrto mesto. Stvari su konačno došle na svoje mesto sa konkurentni bolidom 2003. godine, i novim timskim kolegom Fernandom Alonsom. Iako nije uspeo da prati tempo budućeg šampiona, postiže treće mesto na Hockenheimu, njegov prvi podijum posle četri godine provedene u Formuli 1.2004. godina je bila izuzetna za Italijana. Sezonu je počeo u velikom stilu, sa redovnim skupljanjem poena i najvećim danom u dotadašnjoj karijeri pol-pozicijom u Monaku. Kasnije je usledila i druga pol-pozicija u Belgiji. Ali nakon frustrirajućih trka, Renault ga otpušta nakon VN Italije, samo tri trke pre završetka sezone. Ubrzo potpisuje ugovor sa Toyotom i vozim na prestale dve trke 2004. godine.
Početkom 2005. Truli ponovo počinje da se pokazuje u najboljem svetlu. Sezonu počinje na spektakularan način, sa drugim mestom u Maleziji i Bahrejnu, trećim mestom u Španiji. Prva pol-pozicija za Toyotu je doša na VN SAD. Druga polovina sezone nije bila baš sjajna. Ipak sezonu završava na sedmom mestu, dva boda iza timskog kolege Ralfa Schumachera.Toyota se nije pokazala konkurentnom u prvoj polovini 2006. godine. Truli se borio za bodove, ali rezultata nije bilo sve do VN Kanade kada zauzima šesto mesto, a sedam dana kasnije i četvrto mesto na VN SAD-a, šampionat završava na dvanaestom mestu. Ni sledeće godine nije bio bolje sreće, kada završava na trinaestom mestu u plasmanu.
2008. povratila je Toyotu, Truli osvaja bodove na deset od osamnaest trka. Njegovo treće mesto u Francuskoj mu je omogućilo da šampionat završi ponovo u prvih deset, na devetom mestu sa 31 bodom. Performanse su se održale i naredne 2009. godine, sa tri podijuma i osmim mestom u generalnom plasmanu. Međutim pozitivni rezultati nisu uspeli da ubede šefove Toyote da ostanu u Formuli 1, i Toyota se na kraju 2009. povlači iz takmičenja. Trulli prelazi u novi Lotus tim 2010. godine.
2010. godine se našao u nekonkurentnom Lotus T127 bolidu. Uspeva da se približi timskom kolegi Kovalainenu u kvalifikacijama, ali Finac mu odmiče mnogo tokom trka. Tokom većeg dela sezone se borio da završi u prvih 15. Najbolji rezultat mu je 13. mesto u Japanu. 2011. nastavlja da vozi za isti tim.Trulli se početkom sezone otvoreno žalio na servo sistem Lotusa i konstantno završava iza Kovalainena. Propušta VN Nemačke, kako bi prepustio bolid test vozaču Karunu Chandhoku. Novi upravljački sistem je došao u Mađarskoj, nakon čeka se poboljšava i njegov trkački tempo. Uspeva da osigura 21. mesto u plasmanu, ispred Heikki Kovalainena. Team Lotus, koji će se od sledeće godine zvati Caterham, je potvrdio Kovalainena i Trulija za vozačku postavu sledeće sezone.
Comment