F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Williams napravio promene koje nisu dale očekivani rezultat


    Ekipa Williamsa ne očekuje preterano dobar vikend na uličnoj stazi u Monaku.



    „Ovo je jedna od mojih omiljenih staza na kalendaru i pravo je zadovoljstvo voziti u Monaku. Trening je bio produktivan i mislim da smo napravili određeni napredak. Setup se razlikovao na treninzima i mislim da je na prvom bilo malo bolje. Analiziraćemo sve večeras i sutra kako bi smo odabrali najbolju moguću konfiguraciju za nastavak vikenda“, izjavio je Maldonado.

    „Ova staza je puna izazova i sjajna je za vožnju. Učio sam nove stvari sa svakim krugom i mislim da sam se već u potpunosti prilagodio ovoj, za mene novoj stazi. Imamo pouno podataka, koji bi trebali da nam pomognu da popravimo balans. Nadam se da ćemo već u subotu napraviti napredak“ rekao je Bottas.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ferrari: Dobar početak vikenda


      Ekipa Ferrarija danas nije imala nikakvih problema što joj je omogućilo da do kraja sprovede sve što je bilo zacrtano.



      „Uvek je lepo voziti u Monaku i pored toga što je staza veoma zahtevna. Srećan sam što smo prošli kroz ceo program, a to nije mala stvar pošto ovde svašta može da se desi. Još uvek nemamo predstavu kako stojimo u odnosu na konkurente. Moramo da sačekamo subotu kada će svi pritiskati do maksimuma. Nismo imali puno vremena za komparacije guma. Napravili smo jednu i rezultati su bili očekivani. Sada ćemo slobodan dan iskoristiti za analizu podataka, kako bi smo odredili najbolju moguću strategiju za trku“, izjavio je Alonso.

      „Vikend je počeo odlično. Bolid se dobro ponašao i pronašao sam dobar tempo. Bio sam u prvih pet na obe sesije što je bitno, pošto ovde svašta može da se desi. Ipak, svesni smo da pred nama ima još dosta posla. Analiziraćemo podatke i odrediti pravac kojim želimo da idemo do kraja vikenda. Želimo da budemo konkurentni u kvalifikacijama i dovoljno konstantni u trci. Mercedes je pokazao da je jako brz i biće teško nadmašiti ih u subotu, ali smatram da imamo sve što je neophodno da im se adekvatno suprotstavimo“, rekao je Massa.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Toro Rosso: Mnogo smo bolji na dužim stintovima


        Oba vozača tima žele da poboljšaju svoj kvalifikacioni tempo.



        "Dosta uživam kada se trkam na uličnim stazama, ali ovde je taj osećaj poseban. Vergne i ja smo podelili programe, pa tako da imamo jedan dan više da uporedimo sve podatke. Želimo da popravimo kvalifikacioni tempo, kako bi mogli da obezbedimo ulazak u Q3. Super meka guma je dosta brža, ali je meki pneumatik izdržljivljiviji. Nadamo se da ćemo imati dobru taktiku za trku", kazao je Ricciardo.
        "Imali smo dobre treninge sa dosta izveženih krugova. Ovde je samopouzdanje dosta važno jer vam to dozvoljava da forsirate u svakom krugu. Pred kraj drugog treninga imao sam dobru simulaciju trke. Sada nam ostaje da analiziramo podatke i da spremimo što bolju taktiku", kazao je Vergne.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Marussija: Možemo da budemo zadovoljni tempom bolida


          Oba vozača Marussije zadovoljna su učinkom na slobodnim treninzima.



          "Juče smo imali dobar dan, i veoma sam uživao u svom prvom iskustvu u Monaku, kada je reč o Formuli 1. Na treninzima smo napravili dobru osnovu za dalji tok vikenda. Petak nam je slobodan dan i njega ćemo iskoristiti da analiziramo sve podatke. Želimo da pripremimo što bolju taktiku za trku", kazao je Binachi.
          "Ova staza je predivna za vožnju. Uspeli smo da na treninzima završimo kompletan program. I ovde u Monaku biće izazov da iskontrolišemo gume, tako da moramo dublje da pogledamo podatke sa staze", izjavio je Chilton.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Pirelli upozorava da moze da napusti F1


            Italijanski dobavljač upozorava da može da napusti F1, ukoliko se novi ugovor uskoro ne potpiše.



            Sportski direktor Pirellija, Paul Hembery, izjavio da će njegovoj kompaniji ponestati vremena da dizajnira nove pneumatike za 2014. godinu, jer novi ugovor još nije potpisan.

            "Želeli smo da 1. septembra timovima damo podatke vezane za nove pneumatike. Sada je već polovina maja, a mi još nemamo ugovor na stolu. Tako da, možda, mi nećemo biti ovde naredne sezone", kazao je Hembery.
            "U odredjenom trenutku neko će morati da donese odluku. Vremena ponestaje a nama ostaje mnogo stvari koje treba da se reše", dodao je on.
            Takodje, on je dodao da bi nove gume bile drugačije, jer je maksimalna brzina izmenjena a pneumatici će se drugačije ponašati u krivinama, a njihova veličina biće naknadno odredjena.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Horner: I Ferrari ne ume da se nosi sa porazom


              Christian Horner odgovorio je na prozivke Fernanda Alonsa.



              Vozac Ferrarija izjavio je kako je RB previse slab na ovakvim Pirellijevim pneumaticima.

              "Kada u zadnjih par godina dosta lako pobedjujete, onda je teško nositi se sa porazom", kazao je Alonso.
              Sa druge strane, šef Red Bullovog tima izjavio je da Ferrari takodje treba da nauči kako da se nosi sa porazom.
              "Kada izgubite, onda znači da treba da više radite i da se ne bunite oko žutih zastava. Jednostavno i Ferrari se teško nosi sa porazom", kazao je Horner.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Rosberg dominirao i na trecem treningu


                Vozač Merčedesa Nico Rosberg je potvrdio da će biti glavni kandidat za osvajanje pol pozicije u Monaku.



                Vremenski uslovi na trećem treningu su bili idealni. Temperatura vazduha je bila 18 C, dok je staza na početku sesije bila zagrejana na oko 30 C.
                Nakon instalacionih krugova, jedini koji je ostao na stazi je bio Gutierrez koji je vozio nekoliko brzih krugova, a najbolji je bio 1m17.716s. Njemu su se nešto kasnije na stazi pridružili vozači Caterhama koji su imali oko sekundu ipo slabija vremena.
                Četrdesetak minuta pre kraja su polako i ostali počeli da se vraćaju na stazu, a prvo mesto je preuzeo Hulkenberg sa krugom 1m16.371s.
                Prvi od vodećih vozača koji je postavio nešto ozbiljnije vreme je bio Sebastian Vettel koji je na mekim gumama vozio 1m15.261s, pola sekunde iza njega je bio Mark Webber. Njih dvojicu su nešto kasnije razdvojili vozači Mercedesa.
                Dvadesetak minuta pre kraja istaknuta je crvena zastava. Felipe Massa je blokirao prednje točkove na prilasku krivini 1 i zabio se u zaštitni zid, a potom i izleteo i u zaostavnu zonu. Prekid je trajao nekoliko minuta, a sesija je nastavljena petnaesak minuta pre kraja.
                Tek što je sesija nastavljena dogodio ne novi incident. Adrian Sutil je izgubio kontrolu nad zadnjim delom bolida na prilasku krivini 3 zbog čega je uario u zaštitni zid. Njegov incident ipak nije bio tako veliki kao Massin pa su bile istaknute samo žute zastave.
                Vozači su poslednjih deset minuta iskoristili da testiraju super meke gume i prvi koji je zahvaljujući njima preuzeo prvu poziciju je bio Grosjean koji je vozio 1m15.051s. Nico Rosberg je vrlo brzo odgovorio sa krugom 1m 14.378s.
                U samom finišu sesije se dogodio i treći incident u kome je Romain Grosjean udario u zaštitni zid u krivini 1 što je praktično označilo i kraj trećeg treninga.
                Rosberg je tako ostao najbrži, Grosjean drugi, Vettel je bio treći, ali on nije uspeo da postavi krug na super mekim gumama zbog gužve na stazi. Alonso je bio četvrti, Hamilton peti, Raikkonen šesti, Webber sedmi, di. Resta osmi, Maldonado deveti, a Hulkenberg deseti.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Williams želi da predje na Mercedesove motore


                  Izgleda da su Williamsu skupi novi Renaultovi motori.



                  Kao što se nagoveštavalo, Williams bi mogao da predje na Mercedesove motore, pošto im je cena Renaultovih V6 agregata previsoka.

                  "Odluka je donešena i biće objavljena za vreme trke u Monaku", kazao je Roger Benoit, novinar Blicka.
                  Ovakva odluka Williamsa ne bi trebalo da bude iznenadjenje, pošto je suvlasnik tima Toto Wolff, koji takodje obavlja ulogu sportskog direktor Mercedesa.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Schumacher ce voziti Mercedesov bolid na Nordschleife


                    19 maja Schumacher će voziti bolid iz 2011. godine na "zelenom paklu"


                    Demonstraciona vožnja će biti održana u znak trke 24 sata Nubrurgringa.

                    "Imam dosta dobrih sećanja na Nurburgring, i veoma se radujem što ću moći da pružim fanovima i prijateljima zadovoljstvo vožnje na legendarnoj stazi koja se nalazi nedaleko od mog rodnog grada Kerpena", izjavio je sedmostruki šampion sveta.

                    "Ali, to će takodje biti jedinstvena prilika za mene, voziti na Nordschleife stazi u modernom bolidu F1 kao što je Mercedesov bolid iz 2011. godine, posebno zbog činjenice da je "Srebrna Strela" svoj put u F1 počela baš na ovoj stazi".

                    "Odvesti krug u Mercedsovom bolidu na ovoj fantastičnoj i najlepšoj stazi na svetu biće neverovatan miks - to je san svakog vozača na svetu":

                    Nakon što je završio svoju drugu karijeru u F1 prošle godine, Schumacher je sada ambasador Mercedesa.

                    Famozna staza Nordschleife, dužine 14 km je bila domaćin VN Nemačke do 1976. godine.

                    Poslednji puta kada je F1 bolid odvezao krug na Nordschleifeu bilo je 2007. godine kada je za volanom BMW-a bio Nick Heidfeld.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Marussiji bi bilo bolje da kupuje sasije


                      Pored medalja i prskalica na stazi, Ecclestone je dobio novu ideju


                      Ecclestonova nova ideja odnosi se na to da timovi mogu da kupe šasije drugih timova, što bi u mnogome povećalo konkurentnost manjih timova. Stari konkorn dugovor je istekao na kraju prošle godine, a novi još uvek nije u potpunosti realizovan. Jedna od mogućnosti koja se može naći u novom konkord ugovoru je da timovi mogu da prodaju svoje šasije drugim timovima, a kako je Ecclestone izjavio, jedan tim bi sa tim razvojem dogadjaja bio ekstremno zadovoljan.

                      Christian Sylt, novinar koji je objavio Ecclestonovu ideju, je napisao da, ukoliko bude moguće da timovi kupe tudje šasije, to bi moglo promeniti samu strukturu F1. Ecclestone smatra da bi tim činom, manji timovi, poput Marussije imali dosta koristi.

                      "Mislim da ta ideja ima dosta smisla", rekao je Ecclestone. U njegovu odbranu ove teorije ide i činjenica da bi timovi koji prodaju šasije imali povećan profit, dok bi se troškovi manjih timova smanjili, jer ne bi morali da sami prave šasije.

                      Prema nekim navodima, timovi trenutno troše oko 41.4 miliona funti na razvoj šasija, a sa uvodjenjem kupovine šasija, manjim timovima bi ostajalo daleko više novca, dok bi veći timovi imali dodatni profit, a i ukupna potrošnja novca bi se značajno smanjila (što bi moglo da se desi ako se zna da F1 uporno pokušava da smanji troškove).

                      "Marussija je u redu, i možda će biti bolji. Oni imaju ambicije da pobede, kao i svaki tim koji se takmiči u F1. Iskreno, mislim da bi im mnogo bolje išlo sa McLarenovom ili Williamsovom šasijom".

                      Kao i sve drugo u F1, i za ovu ideju moraju da se slože apsolutno svi - FIA i timovi. I iako bi Ecclestone mogao da "ubedi " FIA-u na to, on kaže da nisu svi timovi kooperativni.

                      "Oko toga moraju svi da se jednoglasno slože, ali problem je što se sir Frank Williams ne slaže sa tim, i snažno se protivi tome".

                      Sir Frank Williams je većinski vlasnik svog tima, drugog najuspešnijeg tima u istoriji F1, ali u isto vreme on ne podržava ideju da drugi dobiju proizvod znannja i kreativnosti njegovih zaposlenih. Ukoliko Williams i dalje ostane pri svojoj odluci da ne želi da prodaje svoje šasije drugim timovima, Ecclestonova ideja bi mogla da se završi i pre nego što je počela.

                      Ali i dalje nam ostaju medalje i prskalice na stazama za koje Ecclestone veruje da bi F1 šuo dodatno učinile uzbudljivim.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Valencia zeli manje troskove za povratak u F1


                        Valensija se nada dogovoru oko smanjenja troškova organizacije trke


                        Da li će dva Španska grada deliti VN Španije u budućnosti i dalje je predmet razgovora, a poslednji izveštaji navode da Valensija pokušava da smanji troškove koje plaća za održavanje trke F1.

                        Na ovogdišnjoj trci u Španiji, zvaničnici staze su izjavili da odbijaju bilo kakav dogovor oko naizmeničnog održavanja VN Španije sa Valensijom.

                        Medjutim, regionalni guverner Valensije, Jose Ciscar je izjavio:"Trenutno pregovaramo o smanjenju troškova organizacije trke".

                        "Kada se dogovor završi, verujem da sve tri strane mogu da se dogovore", izjavio je Jose za novinsku agenciju EFE, misleći na Valnesiju, Barcelonu i Bernia Ecclestona.

                        Ciscar je takodje izjavio da bi Valensija mogla da se vrati u F1 kalendar 2014, ali i dodao:"Oko te izjave bi morali biti veoma oprezni".

                        "Kada sve bude gotovo, i kada se potpišu ugovori tada ćemo zvanično objaviti".


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Wolff: Gubitak McLarena nije idealan


                          Wolff priznao da je Mercedes razočaran Mclarenovim prelaskom na Hondine motore


                          Pre nekoliko godine Mercedes je odlučio da osnuje svoj tim u F1, ali je i dalje ostao partner sa McLarenom i snadbevao ih sa motorima.

                          Medjutim, na kraju 2014. godine McLaren i Mercedes će prekinuti svoju saradnju, jer se Japanski proizvodjač automobila Honda vraća u sport nakon 6 godina odsustva, i ponovo će oživeti uspomene sa kraja 80-tih i početka 90-tih, kada su takodje bili u partnerstvu sa McLarenom.

                          Mercedesov fokus je i dalje Mclaren, ali Nemački tim snabdeva motorima i Force Indiju, za kou je potvrdjeno da će imati Mercedesove motore i u narednim godinama.Ipak, Wolss je prizao da je razočaravajuće što McLaren više neće koristiti Mercedesove jedinice.

                          "Naravno da nije idealno kada izgubite mušteriju, pogotovo kad je to neko kao što je McLaren, jer je sa Mercedesom bio toliko dugo vremena i ostvario velike uspehe sa njima", izjavio je Wolff za Speed Week.

                          "Tako da to nije ni malo prijatno, ali, to je njihova odluka. Takodje se radujemo što ćemo imati još jednog konkurenta na stazi. Honda je jedan od vodećih brendova u svetu, a kako izreka glasi "konkurencija je dobra za biznis",

                          Wolff je takodje izjavio da nije zabrinut čak i ako njihova za sada jedina potvrdjena mušterija, Force Indija, takodje predje na Hondine motore.

                          "Ne, nisam zabrinut, jer svi imaju ograničene mogućnosti u snabdevanju timova motorima od naredne godine".

                          "Za nas je to izmedju 4 i 5 timova, a verujemo da ćemo u narednim godinama imati minimum tri tima koja će biti pokretana od strane Mercedesovih motora":

                          Sve navedeno gore, navodi na zaključak da Mercedes radi užurbano kako bi našao stalnog i pouzdanog partnera kao zamenu za Mclaren.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Da li su ulicne trke u modi u F1?


                            Nekada samo jedna, a danas se sve više grade ulične staze. Zašto?


                            Ove nedelje vozi se najstarija i najglamuroznija ulična trka u svetu Formule 1. Ulice Monaca su organizovale prvu Veliku Nagradu još davne 1929. godine, i dok su mnoge ulične staze dolazile i odlazile tokom istorije, Monaco i dalje održava trke Formule 1 i nastavlja da fascinira i plaši u isto vreme mnoge vozače.

                            Medjutim, nove generacije uličnih staza se pojavljuje u F1, sa pojedinim detaljima pravih uličnih staza, ali i sa zonama izletanja kojih nije bilo na nekadašnjim stazama.Narednih godina očekuje se da se Tajland i Bangkok pridruže Monacu i Singapuru kao dodatne dve ulične staze.

                            Rastuća popularnost uličnih staza dovodi do zanimljivog pitanja. Zašto su ulične staze sad u modi u F1? U ovom članku pokušaćemo da odgovorimo na to pitanje.

                            Ne tako davno, Monaco je bila jedina prava ulična staza, naravno Australija je imala Adelaidu, kao i bezbroj mnogo uličnih staza na kojima se održavaju razne serije u Americi, ali Monte Carlo je jedina ulična staza koja je "preživela" od početka F1. 2008. godine još dve nove staze su se našle u kalendaru - Singapur i Valensija, a obe staze su zamišljene da budu suprotnost širokih staza koje je dizajnirao Herman Tilke.

                            Jedna od tih staza je ispunila očekivanja povodom toga (Singapur), dok Valensija nije, a sada ulična staza u Španiji nije više u kalendaru i počinje da se raspada. Što se tiče Singapura, ona je postala jedna od najboljih staza u kalendaru, i to ne samo zbog noćne trke (koja je trenutno jedina u kalendaru koja se vozi pod veštačkim svetlima), već i zbog samog okruženja u kome se nalazite kada vozite na stazi.

                            Kako smo već napomenuli, još dve staze se spremaju da se uključe u šampionat F1 - Sochi i New Jersey. Staza u New Jerseyu će ostvariti san Bernia Ecclestona da ima trku F1 u New Yorku. Kako je trenutno "najezda" zemalja iz Azije koje bi htele organizaciju F1 trke, Ecclestone veruje da bi još jedna trka u Americi bila odlična i da bi dodatno poboljšalo sliku o F1, kako u Americi tako i širom sveta.

                            Trka u Sochiju je zamišljena kao nastavak projekta koji treba da organizuje zimske olimpijske igre 2014.godine. Ovo je još jedna zanimljiva odluka u F1, jer pre nego što je Sochi dobio organizaciju zimskih olimpijskih igara, malo ljudi je znalo za taj grad. Medjuzim, ako organizatori uspeju da iskoriste entuzijazam zimskih olimpijskih igara i prenesu to na trku F1, plus ako organizatori završe sve na vreme, a što predstavlja veliki izazov, onda bi Rusko tržište moglo postati veoma profitabilno za F1 u budućnosti.

                            Za 2015. godinu planira se ulična trka u Bangkoku, koja bi trebala biti noćna kao i Singapur, a konfiguracija staze je već objavljena široj javnosti.

                            Sama staza ne izgleda preterano interesantno, ali promene su moguće i staza bi do svoje inaguralne trke mogla promeniti konfiguraciju. Kao i staza u New Jerseyu, i Tajland će biti samo jedna velika reklama više nego staza koja će testirati bolide do svojih granica. Bangkok je jedan od gradova koji se najbrže razvijaju u poslednjih nekoliko godina, i nije toliko različit od Singapura. Dodatni element noćne trke bi mogao ovoj stazi doneti veliki uspeh.

                            Ovo su staze koje se očekuju u narednim godinama da se nadju u kalendaru F1, a svim tim stazama je zajednička jedna stvar - gotovo perfektna lokacija. Normalno je lokacija staze jedno od najbitnijih stvari kada hoćete da svoju zemlju uvrstite u svet F1. Istanbul Otodrom je odlična staza, ali zbog svoje lokacije je izbačena iz kalendara. Još jedna staza koja je nedavno ušla u F1 mogla bi da izgubi svoje mesto zbog lokacije. Korejski Yeongham, staza koja je svega nekoliko godina u kalendaru mogla bi da ispadne jer do nje gledaoci moraju dosta da putuju iz najbližeg grada.

                            Lokacija je još jedan razog zašto se države odlučuju za ulične, a ne namenski pravljene staze. Singapur, na primer nema mesta gde bi sagradio kompleks sa stazom, dok Valensija već ima stazu svetke klase na kojoj se voze trke, ali su želeli da iskoriste lokaciju svoje luke.

                            Za organizaciju svakog velikog dogadjaja (ne samo u F1) je novac. Većina država ne želi da potroši stotine miliona dolara da bi izgradili stazu i prateće objekte da bi se koristila samo jednom godišnje, dok bi ostatak vremena provela bez ikakvih dogadjanja, a održavanje je preskupo.

                            Staza u Sochiu ima mnogo više smisla. Pošto se već gradi sve i svašta za organizaciju zimskih olimpijskih igara, zašto onda ne bi mogla i staza da se napravi - tako da se stave dva projekta pod jedne finansije.

                            Za zemlju kao što je Tajland, ulična staza ima mnogo prednosti. Fanovi nemaju mnogo da putuju do trke, karte će biti jefitinije jer nije uloženo mnogo u izgradnju staze, a ako kojim slučajem trka bude promašaj, finansije za prekidanje organizacije će otići samo na skidanje zaštitnih barijera.

                            Sa druge strane, zemlje kao Abu Dhabi, Indija i Amerika ulažu ogromne finansije kako bi izgradili kompletne komplekse zajedno sa vrhunskim stazama, ali to nekako ima i smisla kada se zna da su to jedne od najbogatijih zemalja na svetu. Abu Dhabi je svoju stazu sagradio u sred turističkog parka, Indija je izgradila stazu kao dugoročni projetak popularizacije sporta u ovoj regiji, dok je staza u Austinu bila sve u tome da se napravi staza svetske klase, a koja nije ovalnog oblika, a prva trka je bila apsolutni uspeh.

                            Dakle, zaključak može biti da su ulične staze trenutno moda u F1, i u budućnosti možemo očekivati još mnogo ovakvih staza. Vozačima predstavlju problem za vožnju jer greške u trci često znače i kraj trkanja, fanovima predstavljaju dosadu tokom gledanja, jer retko ima preticanja, ali sa druge strane tu su organizatori i naravno neizbežni Bernie Ecclestone, kojima je finansijska strana sporta daleko važnija od trkačke.

                            Izgleda da prave trkačke staze sve više gube borbu sa daleko bogatijim državama koji žele da vide karavan F1 u svom gradu po svaku cenu. Da li je to pravac u kome bi Formula 1 trebala da ide? Da li je to budućnost sporta? Koliko nam je zapravo potrebno uličnih staza u kalendaru?


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Hulkenberg: Ferrari i dalje opcija


                              Nico Hulkenberg ostavio je otvorenu mogućnost da se nadje u Ferrariju u budućnosti


                              Kada je prošle godine Hulkenberg prešao iz Force Indije u Sauber, mngi su to videli kao "Ferrari faktor".

                              U prilog tome, ide i činjenica da Force Indija koristi Mercedesove motore, dok Švajcarski tim koristi Ferrarijeve, i u veoma bliskoj su političkoj vezi.

                              Kada je prešao u Sauber predsednik Ferrarija, Luca di Montezemolo je izjavio:"Veoma me interesuje kako će voziti sa Ferrarijevim motorima".

                              Njegova karijera u Sauberu za sada ide dobro. Uspeo je da u većini trka pobedi timskog kolegu Gutierreza, ali njihov bolid nije na nivuo na kojem je bio prošle godine.

                              Kada je upitan od strane Španskog novinskog lista El Confidencial, da li je ovo razvoj situacije koji je on očekivao kada je prešao u Sauber, Hulkenberg se nasmejao i rekao:"Ne".

                              "Mi nismo na nivou na kojem smo očekivali da ćemo biti, i trenutno ne postižemo željene rezultate".

                              Kada je upitan da li je ovo put za Ferrari, odgovorio je:"Ne znam. To je nešto što morate njih da pitate".

                              "Sezona je i dalje "mlada", i ja želim što pre da se vratim na prednji deo grida i da pobedjujem u trkama. Cilj mi je da postanem šampion".

                              "Da bi ste postali šampion morate biti u nekom velikom timu. Budućnost je otvorena, i morate uvek iskoristiti najbolje što možete sa bolidom koji imate. Na svakoj trci to morate raditi".

                              Hulkenberg je jedan od retkih vozača koji nema velike sponzore iza sebe, i u F1 je ušao najviše zahvaljujući njegovm dostignućima u manjim serijama, ali je do sada imao prekid u F1.

                              U njegovoj prvoj sezoni u F1 uspeo je da ostvari pol poziciju na poslednjoj trci sezone u Brazilu, ali je za sledeću godinu ipak izgubio vozačko mesto u Williamsu.

                              Naredne godine je presedeo kao rezervni vozač Fore Indije da bi se prošle godine vratio kao drugi vozač Indijskog tima.

                              "Tri tima za tri godine.... Više promena nego što sam ja hteo. Ono što se desilo sa Williamsom je bilo frustrirajuće - nije bilo nikakve diskusije, jednostavno sam bio izbačen. Imate dobru sezonu za sobom, vozite dobro, ali na kraju ipak izgubite mesto zbog drugih razloga".

                              "Ali, sve je to prošlost sad, i svakki vozač ima drugačiju karijeru. Moja je do sada bila sa mnogo promena".


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Williams prelazi na Mercedesove motore


                                Ugovor sa Renaulton ističe, a i novi motori im nisu "jeftini"


                                Prema pisanju Auto Motor und Sporta, Williams bi mogao da predje na Mercedesove motore.

                                Trenutno Williams koristi Renaultove motore, medjutim, Nemački list navodi da bi Renault mogao da naplaćuje 5 miliona evra više nove V6 motore od svojih konkurenata.

                                Willaims bi mogao da promeni dobavljača motora", napisao je Michael Schmidt," jer im trenutni ugovor ističe".

                                Kako navode novine, Caterham je takodje zabrinut za cenu Renaultovih novih motora.

                                Širom grida, počinju promene za narednu sezonu.

                                Toro Rosso, dosadašnji korisnik Ferrarijevih motora će naredne godine preći na Renaultove, ali je Italijanski tim već pronašao zamenu - Marussiju.

                                "Uskoro će biti i zvanične potvrde ovoga", napisao je Schmidt.

                                Još jedna novina se pojavila u padoku F1 u Monacu. Naime, Honda bi mogla da ubrza svoj povratak u F1, i da krene u novo partnerstvo sa McLarenom od 2014, a ne 2015. godine kako je prvobitno zamišljeno.

                                "Trenutno, ovo je samo glasina u padoku", dodao je Schmidt.

                                Sa druge strane, u Mercedesu pak postoji dosta zabrinutosti, jer, dok će naredne godine Mercedes davati McLarenu motore, Hondin inženjer će biti u timu McLarena i nadgledati sve to.

                                "McLarenu ćemo davati samo one informacije koje su im apsolutno neophodne, ništa više od toga", rekao je Niki Lauda.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X