F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #76
    Raikkonen uveren da je Lotus sposoban da osvaja titule


    Kimi Raikkonen kaže da nema razloga zašto ekipa iz Enstona ne bi mogla da osvaja šampionske titule kao u vreme Benetona i Renaulta.



    Finac je izjavio da je prošle godine bilo evidentno da ekipa poseduje šampionski pedigre.

    „Nakon godinu dana sa Lotusom mi je postalo jasno da su oni pravi trkači, a u svojoj istoriji su osvojili nekoliko titula. Posle svega što sam video prošle sezone sam apsolutno siguran da je moguće ponoviti takav uspeh. Naravno, imaćemo jaku konkurenciju pošto svi žele da pobede. Ali ovaj tim je pobeđivao sve i ranije tako da nema razloga da se to ne ponovi“, izjavio je Raikkonen.
    Njegov timski kolega Romain Grosjean je siguran da u svojoj drugoj punoj sezoni u Formuli 1 može da utiša kritičare.
    „Mislim da svi žele da vide da li sam sposoban da budem konstantniji ove sezone. Uradiću sve kako bih to i ostvario. Želim da uskočim u bolid kada god mogu i da budem uvek siguran da sam dao svoj maksimum. Nadam se da ću se tako osećati tokom većeg dela sezone tako da na kraju mogu da budem ponosan na ono što sam uradio“, rekao je Francuz na predstavljanju novog bolida.





    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #77
      Lotusov novi bolid ima pasivan DDRS


      Ovaj sistem je tim isprobao u zadnjem delu prošle sezone.



      Ovaj sistem baziran je na malim rupicama koje se nalaze na vrhu zadnjeg krila. Sistem je aktivan kada DRS krilo nije bilo uključeno, odnosno tada je korz ove rupice prolazi vazduh koji bio usmeren ka pomenutom zadnjem i glavnom krilu u pasivnoj varijati i tako je obezbedjivao dodatno prijanjanje.

      Lotus je prošle godine imao problema sa DRS sistemom, jer se on isključivao pri brzinama kada je trebao da bude aktivan. Tehnički direktor James Allison uveren je da će nova verzija ovog sistema rešiti sve probleme. Ona ipak nije bila instalirana na prezentaciji bolida.
      "To je oblast na kojoj nastvaljamo da radimo pre svega na pasivnoj varijanti sistema koja nije zabranjena novim propisima. Ona neće biti ključna u transformaciji bolida ali može dodati na performansama", izjavio je Allison.
      Takodje, tehnički direktor tima izjavio je da oni neće koristiti dodatni panel kako bi prekrili izlomljeni nos.
      "Nije bilo pravila koje je otvorilo mogućnost za promenu ali je postojala opcija da se iskoriti dodatni panel kako bi prekrili prošlogodišnji dizajn nosa. Taj dodatak bi samo uvećao težinu našeg bolida ali je teško zaočekivati da ga upotrebimo i da ćemo sa njim naći dodatne performanse", kazao je on.





      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #78
        Valsecchi treći vozač Lotusa


        Aktuelni šampion GP2 serije postao je treći vozač Lotusa.



        Tim sa bazom u Enstonu je na svojoj prezentaciji obelodanio koji će sve vozači činiti njihovu vozačku postavu. Pored glavnih vozača Kimija Raikkonena i Romana Grosjeana, mesto rezervnog vozača zauzeće Davide Valsecchi, dok će se tu naći i Jerome d'Ambrosio a ulogu razvojog vozača posvećena je Nicolasu Prostu.

        Italijan je testirao za Lotus na testu mladih vozača u Abu Dhabiju a prošlogodišnju GP2 titulu osigurao je sa četiri pobede i dve pol pozicije. Njegova uloga u novoj sezoni biće vožnja u simulatoru kao i na pravoliniskim testovima.





        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #79
          Susie Wolff prva vozi novi Williams


          Williams je zakazao predstavljanje novog bolida za 19. februar.



          Novi bolid Williamsa biće spreman tek za drugi predsezonski test u Barseloni, gde će ga po rasporedu testirati Valtteri Bottas i Pastor Maldonado. Ali, pre toga šansu da oproba novi FW35 dobiće razvojni vozač Susie Wolff na pravoliniskom testu na španskoj stazi u Idiadi.

          "Susie će biti prvi vozač koji će sesti za volan FW35 na stazi u Idiadi sledećeg meseca. Ona će obaviti značajna aerodinamička ispitivanja", saopštio je Williams.





          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #80
            Boullier: Treće mesto je naš minimum


            Šef Lotusa izjavio je da tim ima velike ambicije u narednoj sezoni.



            Pričajući prilikom predstavljanja novog bolida E21 u Enstonu, Francuz je izjavio da je tim gladan uspeha kao i da žele da u narednoj sezoni krenu korak napred.

            "Konstantnost i potencijal naše vozačke postave daje nam za pravo da sa timom možemo da pucamo na visoke ciljeve. Naše ambicije su da se vratimo medju vodećim timovima što znači da na trkama moramo redovno da stignemo do podijuma. Treće mesto u konkurenciji konstruktora trebalo bi da bude naš minimum. Zaista želimo da zabeležimo bolji rezultat nego li prošle godine", izjavio je Boullier.





            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #81
              De la Rossa se prvi put pojavio sa Ferrarijem


              Španac se timom pojavio na jednom sponzorskom dogadjaju.



              Pedro de la Rossa koji je dugo vremena bio McLarenov test vozač, je posle teške sezone u HRT-u i gašenja tima svoju novu ulogu u Formuli 1 našao u Ferrariju kao razvojni vozač.

              "Veoma sam ponosan što sam ovde, jer Ferrari nije samo tim u Formuli 1. Sada počinjem novi deo svog života", kazao je de la Rossa.
              "Za vozača važno je da može da radi u velikim timovima, jer je to odlična prilika da se nauči nešto novo. Ponosan sam što Ferrari ima poverenja u mene, odnosno što ja mogu pomoći španskom šampionu da ostvari bolje rezultate", dodao je on.
              De la Rossa je već dve nedelje u italijanskom timu i rekao je da se već oseća veliki pristisak za osvajanje titule.
              "To je logično, jer se tim navikao na pobede. Svaki put kada odem u Maranello ja naučim nešto novo. O timu znam jako malo, ali ću se truditi da to ispravim jer se ovakva prilika ne propušta".
              Takodje, Španac je izjavio da je bivši predsednik tima Jean Todt, 2003. godine odbio njegovu ponudu da bude test vozač tima, ali će zato on sada dobiti priliku da provoza novi bolid na testu u Herezu.
              "Video sam novi bolid u fabrici koji se polako priprema za prvi test. Veoma sam srećan što ću imati priliku da ga vozim", kazao je on.





              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #82
                Scorpion Racing kupuje HRT


                Izgleda da za budućnost HRT tima ima nade.



                Španski tim je na kraju prošle sezone odustao od takmičenja u Formuli 1 zbog nedostatka finansija. Kako se danas priča, interesovanje za ovaj tim pokazala je grupa investitora iz Amerike i Kanade koja pokušava da se uključi u šampionat.

                Autosport piše da bi tim promenio ime u Scorpion Racing. Zeleno svetlo za ulazak u Formulu 1 dobili su i od Berniea Ecclestonea, ali još nije poznato da li će se to desiti ove sezone ili naredne. Plan tima je da sa radom krene u februaru a baze im bi bila blizu Silverstona. Oni bi koristli postojeću HRT šasiju i Cosworthove motore.
                Za to vreme FIA nije dala svoj komentar jer je datum za prijave timova još davno istekao. Tako bi ovaj novi tim morao da sačeka 2014. sezonu a pritom bi se posvetii dizajniranju novog bolida sa novim motorem.





                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #83
                  Webber odgovorio na Markove prozivke


                  Australijanac je izjavio da ga Hemult Marko nikada nije podržavao tokom svoje karijere.



                  Savetnik u timu Red Bulla, Helmut Marko je izjavio kako Mark Webber tokom sezone ima do dve trke kada je nepobediv kao i da Australijanac ima problema da se snadje u situacijama pod pritiskom. Webber je pobedio na dve trke tokom prošle sezone i sve do samog kraja bio je matematički u igri za titulu. Ali u zadnjih osam trka u 2012., Webber je zabeležio 47 poena dok je njegov timski kolega prikupio 141 bod.
                  "Izgleda da svi u ovom poslu imamo svoje planove, ali već duže vreme jasno je da ja nikada nisam bio deo Markovih planova", kazao je Webber.
                  Njemu će ovo biti sedma sezona sa Red Bullom a nju će započeti sa novim trkačkim inžinjerom. Pored toga Webber je na kraju prošle godine imo manju operaciju gde su mu uklonili šipku iz noge.
                  "Operacija je bila laka i moj oporavak ide dobro. Napravio sam pauzu u mom normalnom treniranju ali sada sam se vratio u formu", dodao je on.





                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #84
                    Frijns razočaran svojom ulogom u Sauberu


                    Holandjanin nije zadovoljan rasporedom njegovih dužnosti u 2013. godini.



                    Šampion Formule Renault 3.5 je potpisao ugovor sa Suberom, gde će obavljati posao trećeg vozača. Šef tima Monisha Kaltenborn je izjavila da tim želi da Frijnsa polako uvede u Formulu 1.

                    Ali mladi Holandjanin je izjavio da nije zadovoljan svojim trenutnim položajem a pre svega činjenicom da timu neće biti potrebne njegove usluge na zimskim testovima.
                    "Mislim da ove godine neću umati puno posla. 30. januara idem u fabriku i nadam se da će mi tamo razjasniti neke stvari. Pored toga što neću voziti na zimskim testovima izgleda da neću imati prilku da vozim bolid tokom slobodnih treninga. Takodje, Sauber nema simulator", kazao je Frijns.
                    Robin je pred kraj prošle godine testirao Mercedesov DTM automobil, ali ni sa te strane nema još nikakvih vesti.
                    "Imam još nekoliko opcija. Mislim da će ovo biti jako teška godina", dodao je on.
                    Sauber je ovom prilikom dodao da će Frijns moći da prisustvuje tehničkim sastancima sa inžinjerima kao i da poboljša svoj fitnes program.





                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #85
                      Bernie: Bez Scorpion Racinga u 2013.


                      Bernie Ecclestone je izjavio da je novi tim zakasnio sa prijavom za ovu sezonu.



                      Grupa investitora iz Severne Amerike želi da kupi HRT tim i da nastavi učeće u Formuli 1 pod nazivom Scorpion Racing. Ipak, ovaj proces nije tako lak a novi tim je pre svega propustio rok za prijavu koji je istekao još u novembru prošle godine.

                      "Pričao sam sa njima i rekao sam da kontaktiraju FIA-u oko procesa prijavljivanja. Oni žele da kupe ceo HRT tim i da se takmiče u ovoj sezoni, ali mislim da se to neće desiti. Mislim da je za to malo kasno. Možda će biti relano za nareednu sezonu", kazao je Bernie.





                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #86
                        Novi Ferrari dobija oznaku F138


                        Ferrari je danas odkrio koju oznaku će nositi bolid za narednu sezonu.



                        Prezentacija bolida održaće se u petak u Maranellu. Za oznaku novog bolida Ferarri je iskoristio nekoliko razloga i sve to je ukombinovao u jedan broj.

                        "Ovo je 59. bolid koji je Ferrari napravio, kao i da je ovo zadnja sezona gde će se koristiti V8 motori. Mi smo imali prilike da V8 motore proizvodimo osam sezona i sledeće godine tome će biti kraj. U ime smo iskoristili i trenutnu godinu pa kada se sve to sklopi dobili smo naziv F138", pisalo je u saopštenju Ferrarija.





                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #87
                          Rosberg prvi testira novi Mercedes


                          Nico Rosberg prvi će tesirati novi Mercedes W04.



                          Nemac će u Herezu testirati novi bolid tokom prvog i trećeg dana testa, dok će ostala dva dana to zadovoljstvo pripasti Lewisu Hamiltonu. Nemački tim je svoju promociju bolida zakazao za 4. februra i to na pomenutoj stazi u Španiji.





                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #88
                            Novi sponzori za Toro Rosso i Sauber


                            Oba tima su danas zaključila ugovore sa novim partnerima.



                            Kao što se moglo očekivati Sauber je objavio saradnju sa nemačkom firomom DEKRA, koja se bavi pregledom vozila i tehničkim sistemima. DEKRA već dugi niz godina prati novog vozača tima Nica Hulkenberga, pa je ovakvo partnerstvo bilo očekivano.

                            Sa druge strane Toro Rosso je produžio saradnju sa proizvodjačem opreme OMP Racingom. Tako će vozači i ceo tim idalje nositi kombinezone ove italijanske firme.





                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #89
                              Marko: Horner ima ugovor sa Red Bullom do 2017.


                              Helmut Marko rasčistio je polemike o mogućem prelasku Christiana Hornera u Ferrari.



                              U zadnje vreme dosta se pričalo o Hornerovoj poseti Maranellu, ali on nije bio jedini koji je tog dana posetio sedište Ferrarija. Pored njega i domaćina Luce di Montezemola sastanku su prisustvovali Bernie Ecclestone, Martin Whitmarsh i Niki Lauda kako bi razgovarali o novom Concorde ugovoru.

                              U tim trenucima povela se priča da će šef Red Bulla preci u Ferrari, ali je Helmut Marko sve demantovao:
                              "Kako on može da pregovara sa Ferrarijem kada je pre nekoliko dana produžio ugovor do 2017. godine", kazao je on.




                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #90
                                Tehnička analiza Lotusa E21


                                Lotus je bio prvi tim koji je predstavio svoj novi bolid.



                                Još na ceremoniji predstavljanja bolida, tehnički direktor tima James Allison je rekao da je E20 bio baš efikasan trkački bolid a pogotovu njegova verzija sa kraja sezone. Lotus je želeo da nastavi ovakav trend, odnosno da razviju što efikasniji i brži bolid baziran na prošlogdišnjem modelu.

                                Izgleda da je tim dosta radio na dizajnu bolida. E21 sadrži dosta novih delova ali i neki stari delovi su totalno redizajnirani. Prednje i zadnje vešanje je preradjeno kao bi što više doprinelo na aerodinamici. Prednje krilo zadržalo je stari koncept (nismo ni očekivali da tim prikaže novu verziju prednjeg krila) a zadnje je nastavlio trend razvitka DRS sistema. Takodje, tim je imao nove usisnike za vazduh koje je McLaren predstavio na početku prošle sezone.





                                Ima nekoliko obalsti na bolidu koji su nastavili da prate novi trend, kao što je izlomljeni nos a izduvni sistem je kopija sistema koji je koristio Red Bull. E21 sadrži dosta elemenata svog potomka E20, pa je sve jasnije da Lotus nije mnogo toga predstavio već i dosta sakrio.




                                Allison je izjavo da tim nije želeo da koristi dodatak za nos, jer bih on samo dodao težinu bolidu a ne bi mnogo pridodao aerodinamičkim performansama. Ipak, tim se odlučio da nastavi sa razvijanjem Coanda izduvnog sistema, mada je ovo verzija koju je tim koristio na zadnjim trkama. Naime, ovde izduvni gasovi idu preko difuzora kako bi dali dodatno prijanjanje na zadnjoj osovini.

                                Mnogo više pažnje privlači nos bolida, koji na svom prelomu ima dve grbe. Može se uočiti da je desna grba (na slici leva) mnogo veća od leve. Ispod šasije se na ovom mestu nalaze damperi koji su uvek simetrični, pa se ovo može uzeti u obzir kao aerodinamički dodatak.




                                Lotus E21 sadrži i poboljšani usisnik za vazduh koji sa strane ima još dva otvora. Sumnja se da ovi otvori mogu služiti za protok vazduha za pasivni DDRS ili da dodatno hlade KERS sistem.







                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X