F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    McLaren: Jutarnji problemi su nas dosta poremetili


    Kvar na pumpi za gorivo dosta je poremetio planove time.



    Jenson veći deo jutarnjeg dela testa proveo u garaži, jer je su mehaničari radili na poprvaci pumpe za gorivo. Britanac je ujutro odardio samo proceduru oko mapiranja motora. Posle ručka, kada je kvar bio sredjen, Button je radio na set-upu kao i na uporedjivanju mekih i tvrdih guma. Pritom, u završinici Britanac je uspeo da zabeleži i najbrže vreme na testu.

    "Bio sam iznenadjen kada sam video monitor. Još ne znam kako sam ostavrio ovo vreme. Bolid je malo drugačiji ali se taj efekat dosta uveliča jer su se gume promenile", kazao je Button koji je dodao da kvar sa pumpom nije bio velik.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Sennu sigurno necemo gledati u F1 ove sezone


      Bruno Senna više nije u igri za mesto u Force Indiji ili Marussiji pošto je pronašao drugi angažman.



      Danas je potvrđeno da je Brazilac potpisao za Aston Martin Racing za koji se takmiči u svetskom šampionatu izdržljivih automobila i na čuvenoj trci 24 sata Le Mana.

      Senna je na kraju prošle godine izgubio svoje mesto u Williamsu pošto je ekipa iz Grovea odlučila da umesto njega angažuje mladog Finca Valterrija Bottasa. Međutim, on je i pored toga povezivan sa nekim drugim timovima pošto je navodno uspeo da obezbedi nove, znatno jače sponzore.
      Ipak, vrata Formule 1 su mu se polako zatvarala u proteklim nedeljama i zato je odlučio da se vrati trkama sportskih automobila. U Aston Martinu će mu tokom svetskog šampionata izdržljivih automobila partner biti Frederic Makowiecki, dok će im se na trci za 24 sata Le Mana pridružiti Rob Bell.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Hulkenberg oduševljen Sauberom


        Nemac je bio zadovoljan performansama novog bolida.



        Nico Hulkenberg je danas prvi put seo u novi bolid Saubera a prve reakcije su bile veoma dobre.

        "Da budem iskren ovo je veoma pozitivan dan za nas. Dosta je konstruktivan gde nismo imali problema sa pouzdanošću, što nam je bilo važno za prvi dan", izjavio je Nemac.
        Nico je dodao da je imao malih problema da se prilagodi bolidu, ali kada se to okončalo sve je išlo na bolje.
        "Pre samo nekoliko meseci kada sam se trkao protiv Saubera, njihov bolid je bio veoma brz. Ali danas sam veoma zadovoljan perforamnsama pogotovu ponašanjem i držanjem bolida u brzim krivinama. To je potpuno drugačiji bolid od Force Indije", kazao je vozač Saubera.



        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Pozitivan dan za Force Indiju


          Paul di Resta je dosta vremena proveo na stazi.



          Škot je izvezao 89 krugova testirajući bolid pod oznakom VJM06. Škot je ostavrio najbolje vreme od 1m20.343s i zauzeo je četvru poziciju.

          "Ovo je bio pozitivan dan za nas, jer sam uspeo da izvezem dosta krugova. Osećao sam se veoma udobno sa bolidom i uspeo sam da program odradim do kraja. Fokusirali smo se na prikupljanje podataka kako bi što bolje razumeli bolid a neke ćemo iskorititi za simulator. Takodje trudimo se da što bolje razumemo gume a sutra ćemo raditi na set-upu. Nove komponente guma su dosta različite od prošlogodišnje što će se odraziti na balans i brzinu bolida u brzim krivinama", izjavio je Paul di Resta.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Pirelli želi petogodišnji ugovor sa Formulom 1


            Italijanski dobavljač guma želi da još dugo ostane u Formuli 1.



            FIA je želela da ugovor sa dobavljačem guma zaključi na tri godine, ali sada Pirelli želi da novi dogovor bude ugovoren na period od pet godina. Direktor Pirellija Paul Hembery je izjavio da ova kompanija ima ambicije da ostane u najbržem cirkusu i posle 2013. i to na duže staze.

            "Uskoro saznaćemo da li ćemo dobiti novi ugovor kao jedinog dobavljača u F1. Mi bio smo želeli da ta saradnja bude na duže staze, odnosno na period od pet godina", izjavio je Hembery.
            Kada je upitan do kada je trabao da stigne odgovor od čelika Formule 1, direktor Pirellija je rekao da je to trebalo da se desi još juče.
            "Ozbiljno, mi ovde imamo 600 zaposlenih, pa tako ako nemamo dugotrajni ugovor mi moramo da vidimo šta i kako bi smo radili sa njima. Mi ne želimo da čekamo odgovor u junu ili julu". kazao je on
            Takodje, on se osvrnuo i na nova pravila koja stupaju na scenu 2014. godine.
            "Očekujemo da će turbo motori da stvaraju veći obrtni momenat i trakcije u krivinama. To znači da će temperatura guma biti veća pa zato mi moramo da znamo šta možemo da očekujemo od bolida pri velikim brzinama", dodao je Hembery.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Luiz Razia je novi vozač Marussije


              Ovaj Brazilac postao je novi vozač tima za narednu sezonu.



              Luiz Razia se prošle godine takmičio u GP2 seriji koju je završio na drugom mestu u generalnom plasmanu. On će uz Maxa Chiltona koji je takodje debitant u Formuli 1 činiti vozačku postavu tima.

              "Ovo je fantastičan dan za mene, jer se vraćam u tim u koji sam bio rezervni vozač još 2010. godine. Znam kako tim funkcioniše i znam da imaju dobar program za mlade vozače. Veoma sam ponosan što ulazim u Formulu 1 i nadam se da ću u ovom timu moći da pokažem svoj potencijal. Zadnje dve sezone u GP2 su pokazale da sam spreman za Formulu 1. Jedva čekam da testiram bolid kao i prvu trku u Melburnu. Takodje, drago mi je što ću za timskog kolegu imati Maxa Chiltona", izjavio je Razia.
              "Zadovoljni smo što smo zaključili našu vozačku postavu. Sada možemo da se fokusiramo na posao oko novog bolida. Luiz nije nov član u timu jer je već bio rezervni vozač kao i da je bio deo programa mladjih kategorija. Kroz GP2 on je pokazao da je veoma brz. Mislim da će on zajedno sa Maxom činiti veoma dobar i talentovani par koji imaju velike ambicije", izjavio je šef tima John Booth.



              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Testiranje 2013. Herez: Dan 2 / 06.02.2013.


                Nastavlja se testiranje na stazi Herez.



                Pošto su svi bolidi osim Wilijamsa predstavljeni, timovi mogu krenuti sa malo kompikovanijim testiranjima.



                Vozačke postave za danas:

                Red Bull: Mark Webber
                Ferrari: Felipe Massa
                Mclaren: Sergio Perez
                Mercedes: Lewis Hamilton
                Sauber: Nico Hulkenberg
                Force Indija: Paul di Resta/James Rossiter
                Williams: Pastor Maldonado
                Toro Rosso: Daniel Ricciardo
                Caterham: Giedo van der Garde
                Marussija: Luiz Razia


                Vremena u 09.30


                Poz
                Vozač Tim Vreme
                1
                D. Ricciardo Toro Rosso
                1:21.176
                2
                M. Webber Red Bull
                1:22.611
                3
                P. Maldonado Williams
                1:29.936
                4
                P. Di Resta Force India
                ---
                5
                N. Hulkenberg Sauber
                ---
                6
                F. Massa Ferrari
                ---
                7
                R. Grosjean Lotus
                ---
                8
                L. Hamilton Mercedes
                ---
                9
                L. Razia Marussia
                ---
                10
                G. van der Garde Caterham
                ---



                Konačna vremena


                1
                Grosjean Lotus
                1m18.218s 95
                2 di Resta Force India 1m19.003s +0.785 95
                3 Ricciardo Toro Rosso 1m19.134s +0.916 83
                4 Webber Red Bull 1m19.338s +1.120 101
                5 Hulkenberg Sauber 1m19.502s +1.284 99
                6 Hamilton Mercedes 1m19.519s +1.301 15
                7
                Perez McLaren 1m19.572s +1.354 81
                8 Massa Ferrari 1m19.914s +1.696 78
                9 Maldonado Williams 1m20.693s +2.475 71
                10 Rossiter Force India 1m21.273s +3.055 19
                11 vd Garde Caterham 1m21.311s +3.093 88
                12 Razia Marussia 1m23.537s +5.319 31
                Last edited by Pro FX-Sniper; 07.02.2013, 01:13.
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Grosjean najbrži na drugom danu testa u Herezu


                  Test je obeležio Hamiltonov udes što znači da je Mercedes opet ranije završio svoj dan.



                  Francuz u Lotusu je odmah od početka testa postavio najbolje vreme, jer je imao nekoliko kratkih stintova na mekim gumama. Grosjean je do kraja dana uspeo da spusti vreme na 1m18.218s, što je za šest desetinke bolje vreme od vremena koje je Button juče postavio. Ipak, na kraju dana Lotusov vozač morao je da na stazi zaustavi svoj bolid.

                  I Nico Hulkenberg se takodje na kraju dana zaustavio na stazi jer mu je ponestalo goriva.
                  Ipak, glavni fokus bio je na Mercedesu, jer je Lewis Hamilton uspeo da izveze samo 15 krugova pre nego što je imao udes na Dry Sack krivini. Mercedesu je odkazala kočiona kandža, odnosno pneumatika na tom sisitemu, što je primoralo tim da ranije završi sa radom.
                  Pastor Maldonado je izvezao 71. krug, najviše u popdnevnom delu jer su ujutru imali problema sa kvačilom. Pored Paula di Reste priliku da se oproba u bolidu Force Indije imao je i James Rossiter. Na današnjem testu debitoavo je i novi vozač Marussije, Luiz Razia.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Hamiltonov udes za loš početak Mercedesa


                    Lewis Hamilton je zbog odkazivanja kočnica imao udes na testu u Herezu.



                    Novi vozač Mercedesa neslavno je završio svoj prvi test dan, jer je zbog odkazivanja kočionog sistema izleteo sa staze. Hamiltonu je odkazala hidraulika na zadnjem desnom točku, što ga je destabilizovalo i primoralo da završi u zaštitnom zidu od guma.

                    "Lewis je imao problema sa gubitkom pritiska na zadnjoj desnoj kočnici, prednje kočnice su ga samo malo usporile ali on nije uspelo da izbegne udes", izjavio je tim na Twitter profilu.
                    Tim se posle ovog incidetna odlučio da ne nastavi test, već se posvetio efikasnom rešavanju ovog problema. Hamilton je izvezao samo 15 krugova a ovo je drugi dan za redom kada Mercedes ranije završava test.


                    <strong>
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Caterhamov izduv već pravi prve kontraverze


                      Tim je prvi počeo da eksperimentiše sa izduvnim sistemom.



                      Što se tiče tehničke strane novog CT03 bolida, tu nema nekih velikih inovacija jer je u pitanju evolucija prošlogodišnjeg automobila, ali izduvni sistem privlači dosta pažnje.

                      "Mislim da ima samo jedna verzija sudbine Caterhamovog izduvnog sistema a to je da se ona neće pojaviti u Melburnu", izjavio je James Allison, tehnički direktor Lotusa.
                      Sa druge strane mnogobrojni tehnički magazini pišu da ova verzija Coanda sistema možda krši odredjena tehnička pravila.
                      Mark Smith, tehnički direktor Caterhama je uveren da će se ovakav sistem pojaviti na bolidu na prvoj trci u Melburnu.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Timovi traže rani test V6 motora


                        Timovi traže raniji test novih V6 turbo motora pošto postoji verovatnoća da tri predsezonska testa neće biti dovoljna da se postigne optimalna pouzdanost.



                        Prema trenutnim pravilima, novi motori ne mogu da se testiraju do sledećeg februara što bi značilo da će timovi imati svega par nedelja da razreše sve probleme sa pouzdanošću.

                        Šef ekipe Mercedes Ross Brawn je izjavio: „Trenutno vodimo neke bitne i korisne razgovore vezane za izazove oko novih motora za sledeću sezonu. Mislim da je jasno da će proizvođači motora imati jako težak posao da sve pripreme do prve trke. Pokušavamo da pronađemo načine kako da olakšamo situaciju, ali je još rano govoriti o eventualnim rešenjima. Mislim da se svi slažemo da je potrebno nešto promeniti oko rasporeda testiranja. Ne verujem da ćemo ove godine gledati neki test, ali bi možda sesije sledeće godine mogle da budu bolje prilagođene timovima.“
                        Šef ekipe Red Bulla Christian Horner je rekao da bi njegova ekipa bila spremna da prihvati raniji test novih motora. On je dodao da bi to imalo smisla i na finansijskom planu pošto bi se eventualni problemi odmah otklonili.
                        „Mislim da bi tako nešto imalo smisla, ali pitanje motora nije vezano za Red Bull već za Renault. Takav test bi svakako imao i određene finansijske troškove, ali bi to verovatno bila pametna investicija pošto motori svakako moraju da budu maksimalno pouzdani“, rekao je Horner.
                        Tehnički direktor Lotusa James Allison je uveren da i bez dodatnog testa proizvođači mogu da postignu zadovoljavajuć nivo puzdanosti.
                        „Mislim da možemo da budemo spremni nakon samo tri testa. Sve moguće simulacije su danas veoma kvalitetne i mogu precizno da kažu da li je motor pouzdan. Jedino pitanje koje se postavlja je da li ćete napraviti bolid koji se dovoljno dobro hladi. To će po meni biti veliki izazov“, izjavio je Allison.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Maldonadu ne smeta stari bolid na testu


                          Vozač Williamsa je uveren da stari bolid ne smeta u napredku tima na testovima.



                          Williams je jedini tim koji još nije predstavio svoj novi bolid. Zato, tim u Herezu testira sa starim bolidom razvijajući delove za novi. Pastor Maldonado je branio timsku odluku da se ovde pojave sa starim automobilom.

                          "Mi smo uvereni da je novi bolid dobar. Na ovaj korak smo se odlučili jer smo hteli da budemo još sigurniji. Plan na ovom testu je zahtevao da ovde vozimo sa starim automobilom, jer smo hteli da uporedimo podatke kako bi nam neke stvar bile još jasnije. Nama je bilo jako važno da se ovde pojaviimo sa starim bolidom", kazao je Maldonado.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Sauber: Nico odlično radi sa inžinjerima


                            Švajcarski tim je imao veoma produktivan dan.



                            Ujutru dok je staza bila hladnija tim se skoncentrisao na aerodinamički test. Kasnije kada su vremenski uslovi to dozvolili Hulkenberg je počeo da sa svojim inžinjerom radi na osnovnom set-upu, kao i da su imali stint sa većom količinom goriva.

                            "I drugi dan nam je bio veoma uspešan. Probali smo dosta novih stvari radi njihovog uporedjivanja. Takodje, probali smo i sve vraste guma, gde smo naišli na poprilično zanimljive rezultate. Nastavio sam upoznavanje sa bolidom na dužim stintovima", izjavio je Hulkenberg.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Hamilton nije zabrinut


                              Hamilton je veći deo današnjeg testa posmatrao sa pit-walla pošto su mu tokom pre podneva otkazale kočnice zbog čega je završio u zaštitnom zidu.




                              Udes se dogodio samo nekoliko trenutaka nakon što je postavio vreme koje je u tom trenutku bilo dovoljno za drugo mesto.

                              Zadnje kočnice su otkazale pri brzini od 250 km/č zbog hidrauličkog problema. Prednji deo bolida je bio dosta oštećen, ali je Hamilton prošao bez posledica.
                              “Svi u timu se maksimalno trude kako bi se izbegli ovakvi problemi. Ipak, drago mi je da nam se ovo ne dešava na poslednjem testu u Barseloni. To bi bilo baš bez veze. Sada je tek početak testiranja i imamo vremena da razrešimo sve probleme”, rekao je Hamilton.
                              On je dodao da je namerno odlučio da udari u zid prednjim delom kako ne bi ozbiljnije oštetio ostatak bolida.
                              “Ako imate bočni udar, ceo bolid će se raspasti. Zato mislim da je ovako bilo bolje. Nadam se da nećemo imati više problema. Ostalo nam je puno svežih setova guma i mislim da bi idealno bilo kada bi smo na preostala dva dana vozili po 110 ili 120 krugova.”
                              “Za sada sam zadovoljan bolidom i mislim da imamo dobru osnovu. Naravno da se oseća razlika u poređenju sa McLarenom koji je bio konkurentniji, ali ovaj bolid svakako nije loš”, završio je Hamilton.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                McLaren se fokusirao na Perezovu adaptaciju


                                Ovo je bio prvi dan testa za Sergia Pereza.



                                Tim je ujutro radio na nastavku aerodinamičkih merenja, pa je Sergio odradio nekoliko kratkih stintova. Mclaren se trudio da što bolje upozna Pereza sa novim bolidom, kako bi mu stvorio što bolji osećaj za MP4-28. Mekiskanac je izvezao 81. krug i to je bio pozitivan start za njega i tim.



                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X