F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Nece biti problema za VN Bahreina


    Bernie ne očekuje probleme za vreme održavanja VN Bahreina


    „Nisam imao negativne izveštaje odatle“, rekao je Bernie: „Čak me je neko, ko živi tamo, posetio juče i rekao da je sve veoma normalno.“

    VN Bahreina 2011. godine je otkazana, a i prošlogodišnji GP je održan pod dozom napetosti.

    „Mislim da oni, i onako, sada pregovaraju, tako da mislim da neće uništiti pregovore protestima“, rekao je Bernie: „Nisam im pomogao prošle godine, tako da ako su pametni, oni će nastaviti sa svojim pregovorima.“

    Tokom demonstracija, koje su održane prošlog meseca, minimum deset civila i nekoliko policajaca je bilo povredjeno.

    Slike koje su objavljene u javnosti, pokazuju slogane na zidovima kuća i zgrada, koji otvoreno pozivaju na bojkot F1 trke, ali Ecclestone smatra da ne postoji direktno ugrožavanje bezbednosti.

    „Nema razloga za brigu. Nema nikakvog razloga“, rekao je Bernie.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ferrariev tempo-kamufliran


      Dok Red Bull dominira kvalifikacijama, a Lotus i Mercedes trkom, Ferrarijev tempo se još uvek ne zna


      Ross Brawn je, u Melbourneu, izjavio da Ferrari ima impresivan tempo, tvrdeći da je Scuderia brža od Mercedesa, uprkos rezultatima koji su pokazivali suprotno.

      „U proseku, po jednom brzom krugu u Melbourneu, bez gužve na stazi, Ferrari je imao najbolji trkački tempo“, rekao je Brawn za nemački Auto Motor und Sport.

      U Australiji, Raikkonen je uspeo sa dva pit stopa da pobedi Fernanda Alonsa. Uprkos tome, Ferrarijev as je imao zaostatak od samo 12 sekundi, sa odradjena tri pit stopa.

      „Da su odradili dva pit stopa, oni bi pobedili“, rekao je Brawn.

      U Maleziji, Ferrari nije uspeo da iskoristi priliku, da vidi tačan tempo Fernanda Alonsa, jer je Španac morao da odustane od trke, zbog polomnjenog prednjeg krila. Sa druge strane, Felipe Massa je, uprkos boljim kvalifikacijama u odnosu na svog timskog kolegu, imao jako loš start trke, i problema sa degradacijom svojih intermedia guma, a tome je dodatno doprineo i loš tajming prelaska na slikove, koji ga je koštao dodatnih 17 sekundi.

      Ipak, impresivno je to da je Massa uspeo da se izbori za peto mesto, ispred Kimija Raikkonena i Nica Hulkenberga, koji su poznati po dobrom čuvanju svojih guma. S'obzirom da je bio na samo 25 sekundi iza Vettela (koji je usporio rad svog motora pri kraju trke), ukazuje na činjenicu da je Brazilac možda mogao i da se bori za treće mesto, protiv Mercedesa.

      Postoje priče medju insajderima Formule 1, da je čvrće vešanje F130 otežalo Alonsove kvalifikacije i dodatno opteretilo gume zbog povećanog downforeca, koji Ferrari ima ove godine. Nasuprot tome, Lotusov mekši set-up je razlog njihovog boljeg očuvanja guma.

      Treća trka, u Kini, će biti prilika za Ferrari da pokaže svoj pravi trkački tempo, iako je ova staza, u poslednjih par godina, najviše odgovarala Mercedesu.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Button zeli novi pocetak u Kini


        Britanac želi da što pre zaboravi prve dve trke na startu sezone.



        Vozač McLarena je posle prve dve trka zabeležio samo dva poena ali da nije bilo problema u boksu na VN Maleziije, Britanacu se smešilo peto mesto. Tim iz Vokinga pokazao je poboljšanja već posle prve trke, pa se dosta očekuje od VN Kine.

        "Malo je smešno, ali VN Kine može za nas da bude novi početak. Dva poena na prve dve trke nije ono što smo svi očekivali ali svi su naporno radili kako bi poboljšali performanse bolida. Znamo koje su problematične oblasti na bolidu pa samo spremili nova rešenja za trku u Šangaju", kazao je Button.
        "Najvažnije stvar je da pokrenemo tim na ovom vikendu, kako bi što bolje razumeli bolid. Mislim da je to cena koju smo morali da platimo kako bi pokrenuli stvari na bolje", dodao je on.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Visser-buduca zvezda Red Bull Racinga


          Da li je Beitske Visser buduća zvezda Red Bull Racinga, poput Sebastiana Vettela?


          Samo nedelju dana nakon kontraverzne VN Malezije, Red Bull Racing je u svoj program za razvoj mladih talenata vozača doveo 18-godišnju holandjanku Beitske Visser.

          Beitske se nada da će i ona krenuti putem kojim je išao Sebastian Vettel, trostruki šampion F1 i zvezda Red Bull-a.

          Visserova je prošle godine prešla iz uspešne karting serije u jednosede, i odmah je zauzela osmo mesto u ADAC Formule Masters seriji. Ona je, tokom sezone, postigla nekoliko pobeda, ali je imala povredu zbog koje nije učestvovala na dve trke i zbog čega nije postigla bolje mesto u poretku vozača.

          Da li bi ona mogla da bude prva ženska trkačka zvezda u F1? Red Bull će joj sigurno dati sve što joj je potrebno kako bi ona postigla uspehe na stazi, a sve ostalo je do nje.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Ferrari nagovara rivale


            Ferrari ima nameru da nagovori rivale da se poveća broj testiranja


            Ferrarijev šef tima, Stefano Domenicali, nastavlja da kritikuje nedostatak testiranja u F1, i želi da ubedi rivalske timove da promene tu situaciju.

            „Na kraju dana, smešno je što nismo u mogućnosti da koristimo ovu stazu (Fiorano)“, rekao je Domenicali za F1 Racing.

            Ferrarijev predsednik, Luca di Montezemolo, i zvezda tima, Fernando Alonso, strastveni su protivnici ograničenih testiranja u sadašnjoj eri F1.

            „Koristiću primer mog predsednika, Luce di Montezemola, koji kaže da je to kao da igrate fudbalsku utakmicu nakon samo odgledane simulacije na kompjuteru“, rekao je Domenicali: „Bili smo predaleko pre nekoliko godina, a sada smo suviše daleko sa druge strane. Tako da sada, sa drugim timovima, koje pokušavamo da ubedimo, treba da nadjemo pravi balans. Ja sam siguran da ćemo naći rešenje.“

            Trenutna top tema u F1 je povećanje broja testiranja za nove V6 motore, iako je Charlie Whiting, ranije, rekao da ne postoji odredba za dodatna testiranja novih motora, ali da postoji lobi od strane proizvodjača motora koji žele da pronadju mogućnost da ove godine testiraju nove motore.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Prerano je za timske naredbe


              Boullier kaže da još nije vreme za timske naredbe


              Eric Boullier, šef Lotus F1 tima, smatra da vozači treba da poslušaju naredbe tima, ako su već izdate, ali dodaje da je još uvek rano za tako nešto.

              Boullier dodaje da ima iskustvo sa vozačima koji ne slušaju timske naredbe, kao što se desilo sa Sebastianom Vettelom, na VN Malezije: „Da, to se dešava zbog adrenalina i uzbudjenja koje nosi pobeda u trci, ali smatram da to ne bi trebalo da se dešava u Formuli 1.“

              „Kao prvo, ne bi trebalo da imamo timske naredbe ovako rano u sezoni, ne u ovoj ranoj fazi šampionata. A kad se desi, treba to da rešite i to veoma brzo.“

              „Da, jedan od naših vozača je poznat po tome da radi uglavnom sve što mi želimo, ali kada imate 600 ljudi iza sebe, morate da imate neko poštovanje u timu.“

              Prošle godine, na VN Bahreina, Romainu Grosjeanu je rečeno da ne zadržava Kimija Raikkonena, koji ga je sustizao.

              Prema Boullieru, tim se suočio sa dve stvari kada je izdao timsku naredbu svojim vozačima: „Možete da favorizujete jednog vozača, kada jasno odredite prvog i drugog vozača u timu, ako je vaš cilj da jurite vozačku titulu šampiona.“

              „Ili da imate jednake vozače u timu, jer je to način na koji prilazite trkama, što znači da tim ima veliki značaj. Tim daje iste automobile obojici vozača, pod istim uslovima, istih performansi, ali tu postoji obaveza tima prema vozačima.“

              „U tom slučaju, ja mogu da razumem timske naredbe, jer radite za dobrobit tima, ne za dobrobit vozača, jer oni rade za vas. Ponekad izgleda da vas ponese ta emocija, ali ne zaboravite da su vozači plaćeni da rade za vas, kao i za kompaniju.“

              „Ja ne znam da postoje ljudi na svetu koji ne budu sankcionisani kad ne poslušaju naredbu svoje firme, ili bar ne objasne zašto nisu poslušali.“


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Hamilton spava i kvalifikacijama


                Hamilton priznaje da ponekad "zaspi" u toku kvalifikacija


                Lewis hamilton kaže da je novi Mercedesov bolid toliko dobar i toliko mu odgovara da ponekad od opuštenosti "zaspi" dok čeka da izadje na stazu u kvalifikacijama.

                "Pozicija vozača u bolidu je veoma pogodna za dremanje", izjavio je Hamilton.

                "Ako sedite u bolidu duže vremena u garaži, veoma lako počnete da dremate".

                "U kvalifikacijama, često mi se desi da dremama izmedju Q, Q2 i Q3".

                Mercedes posebno pravisedišta za svoje vozače i dodaje još stvari u kokpit kako bi vozačima obezbedio njakomforniju poziciju, a pri tom i čuva težinu bolida.

                A nakon to je priznao da neće biti u trci za titulu ove godine, dremanje u bolidu je možda jedna od najboljih stvari koju će iskusiti ove godine.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Izvestaj: Webber nije imao goriva u Maleziji


                  Nova činjenica: Webber je usporio u Maleziji kako bi sačuvao gorivo


                  Skoro dve nedelje nakon VN Malezije, saga „Multi 21“ se nastavlja.

                  Nemački Auto Motor und Sport objavio je potpuno novu činjenicu vezanu za aferu „Multi 21“, a to je da je Mark Webber morao da smanji broj obrtaja na svom motoru, jer ne bi imao dovoljno goriva da završi trku, a to je iskoristio Sebastian Vettel da ga pretekne, uprkos naredbi tima.

                  Već se zna da su Mercedesi morali da sačuvaju svoje gorivo, ali je Red Bull tvrdio da je timska naredba izdata, ne zbog straha od udesa izmedju timskih kolega, nego zbog problematičnih Pirelli guma, čiji vek trajanja još uvek nije ispitan do kraja.

                  „Istina izgleda dolazi malo po malo“, rekao je novinar Michael Schmidt: „Očigledno, postoji mnogo više od onoga što tvrdi Red Bull.“

                  „Webber je u prva 42 kruga potrošio više goriva nego Vettel i već se nalazio u „crvenom“. Vettel je mogao da vozi u njegovoj zavetrini 12 krugova i da koristi DRS.“

                  „Znači, Red Bull se nije bojao samo udesa, nego i da Webber može da ostane bez goriva. Pa su mu zato rekli da uspori, kako bi došao do cilja.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Button presao cifru od 1000 poena


                    Button postao četvrti vozač u istoriji F1, koji je prešao cifu od 1.000 osvojenih poena


                    U istoriji Formule 1 bodovni sistem se menjao nekoliko puta, ali od kad se Jenson Button pridružio najbržem cirkusu na svetu, 2000. godine, tri različita sistema su bila primenjivana u Formuli 1, a broj poena za pobedu se popeo sa 10 na 25.

                    Nakon VN Australije 2013., Jenson Button se nalazi medju top 4 osvajača poena svih vremena. Ali, da je današnji sistem korišćen od 1950. godine, tj. od stvaranja F1, da li bi on, i dalje, bio na ovako visokoj poziciji?

                    Tabela pokazuje koliko bi bodova osvojili u svakom šampionatu, po današnjem sistemu bodovanja, plus top 25 osvajača poena, koji nikada nisu osvojili titule šampiona.

                    Po današnjem sistemu bodovanja, Button bi bio na devetom mestu najvećih osvajača poena u istoriji F1. Ali, ako uzmemo prosek na osnovu broja trka koju je svaki vozač započeo, u svojoj karijeru, Button bi pao na 27. mesto, jer iza sebe ima „protraćene“ godine u BAR-u i Hondi.

                    Medjutim, podaci donose neke nove, interesantne činjenice. Vlada mišljenje u celom svetu da je Stirling Moss najbolji vozač F1 koji nije osvojio nijednu titulu šampiona, a tu činjenicu dodatno podržava donja tabela gde se vidi da Moss ima najveći prosek poena u odnosu na startove trka, a da se iza njega nalaze Juan Pablo Montoya i Carlos Reutemann.

                    Od aktuelnih vozača, medju prvih deset se nalaze i Sebastian Vettel, Lewis Hamilton i Fernando Alonso. Iako je istina da oni imaju koristi od superiornije pouzdanosti bolida i manje riskantnijih staza, u odnosu na svoje prethodnike, ova tabela podržava stav mnogih stručnjaka F1 na svetu, a to je da su njih trojica najveći talenti današnjice.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Alonso i Massa posetili Maranello


                      Pripreme za VN Kine u punom jeku


                      Nekoliko dana pre odlaska u Kinu, na treću trku sezone, dvojac Ferrarija je posetio bazu u Maranellu gde su završili intezivan sportski, tehnički i promotivni program.

                      Tokom te posete, oba Ferrraijeva vozača su imala priliku da razgovaraju sa svojim inžinjerima i Stefanom Domenicalijem, a odradili su i program u simulatoru.

                      Pored pripreme za sledeću rundu, Fernando Alonso je imao prilike da nastavi svoj posao na pripremi novog Ferrarijevog automobila, zvanog LaFerrari.

                      „Uvek mi je zadovoljstvo da provedem nekoliko dana u Maranellu“, rekao je Alonso: „Pored rada na automobilu i bliskog susreta sa timom, ponekad dobijem priliku da vidim i neke od proizvodnih odeljenja, koji su srce ove kompanije. Ovog puta upoznao sam ljude koji ne ulaze u objektiv kamere, ali izuzetno vole svoj posao. Bilo je sjajno rukovati se sa njima i videti ljubav u njihovim očima. To me motiviše i čini da budem još ponosniji što sam deo Ferrarijeve porodice.“


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Senna, Schumacher i Vettel su "extra" sebicni


                        „Postoje vozači poput Senne, Schumachera ili Vettela, koji razvijaju dodatnu sebičnost na stazi“


                        Najpoznatiji timski kolega Ayrtona Senne, Gerhard Berger, dao je svoje mišljenje o situaciji sa Red Bullom, Sebastianom Vettelom i aferom „Multi 21“.

                        „Postoje vozači poput Senne, Schumachera ili Vettela, koji razvijaju dodatnu sebičnost na stazi“, rekao je Berger: „Situacija poput one u Maleziji, dodatno ističe njihov ubilački instinkt, gde oni razmišljaju samo o jednoj stvari-„Želim da pobedim u trci“.“

                        „Na kraju krajeva, to je ono što Vas čini trostrukim, petostrukim ili sedmostrukim svetskim šampionom.“

                        Neki bivši šampioni, poput Jacque Villeneuvea, žestoko su napali Sebastiana Vettela, nakon trke u Maleziji, ali Berger ima drugačije mišljenje.

                        On savetuje Marka Webbera da „obriše usta, nagazi pedalu gasa i dokaže svetu da može da pobedi Sebastiana Vettela.“

                        I to zbog toga što „momci poput Schumachera, Senne i Vettela“ će uvek ignorisati timske naredbe „osim ako to ne ide njima u korist“, rekao je Berger.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Lotus se ne zali na gume


                          Allison kaže da Lotus ne želi da Pirelli menja gume


                          James Allison kaže da Lotus ne želi da Pirelli menja svoje komponente za ovu godinu i da njihov bolid "prosperira na soft gumama".

                          Pirelli je ove godine napravio potpuno novu gumu za F1, a njihov cilj je bio da se dobije agresivnije trkanje, ali je umesto toga dobijena trka sa dosta odlazaka u boks u veoma velikom degradacijom guma.

                          Neki timovi smatraju da je Italijaski prizvodjač guma otišao predaleko sa ovogodišnjim gumama, a pojedini timovi poput Red Bulla traže da Pirelli vrati komponente od prošle sezone.

                          "Ne. Ne verujem",izjavio je Allison kada je upitan da li je stvarno tolika razlika izmedju prošlogodišnjih i ovogodišnjih guma.

                          "One su samo za jednu lestvicu mekše od prošlogodišnjih, a nova izrada koji je Pirelli primenio malo otežava pristup unutrašnjem delu gume. Drugim rečima, smanjena je gazna površina gume, i veoma je teško "naterati" gumu da celom širinom dodiruje podlogu".

                          "Neki timovi žele da se vrate na gume iz prošle godine, ali morate razumeti da svaki tim gleda šta je najbolje u njegovom interesu".

                          "Mi mislimo da ovogodišnje gume trke čine zanimljivijim, a što se Lotusa tiče, mislim da nama odgovaraju mekše komponente".


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Boullier: Vozači moraju da poštuju timska naredjenja


                            Šef Lotusa kazao je da je i ovo deo sporta.



                            Eric Boullier kazao je povodom skandala "Multi21" da vozači moraju da poštuju timska naredjenja jer oni rade za ceo tim a ne za sebe.

                            "Timska naredjenja su sada deo sporta. Oba vozača se bore za tim ali vi možete da favorizujete jednog od njih ukoliko on ima bolje šanse oko brobre za titulu. Ipak, vozači treba da budu jednaki jer je to pravi način po kome treba da se postupa". kazao je Boulier.
                            "Tim daje vozačima isti bolid a uslovi na stazi su takodje isti za sve. Što se tiče Red Bullovog slučaja u Maleziji, razumem ih što su nervozni jer su se tada vozači boriili za tim a ne za sebe. Razumem da adrenalin čini svoje ali takve stvari ne treba da se dešavaju u F1. Mislim da ne bih trebali da imamo timska naredjenja tako rano u sezoni jer je šampionat dosta dugačak", kazao je on.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Bianchi želi da ostane realan


                              I pored dosta dobrog starta sezone, Francuz želi da ostane realan po pitanju uspeha u sezoni.



                              Bianchi je najbolji vozač kada se uzme u proračun dvoboj izmedju Marussije i Caterhama, jer je na VN Malezije uspeo da dodje od 13. mesta. To je povećalo apetit tima, ali Binachi želi da sa obe noge ostane na zemlji.

                              "Mi moramo da budemo realni. Biće teško dodći do poena jer nam fali na performansama. Ali ako uspemo da se približimo ostalima sigurno da će nam to biti cilj. Radimo naporno kako bi što više unapredili bolid i prvi rezultati su vidljivi", kazao je Binachi.
                              Bianchi je član Ferrarijeve akademije mladih vozača ali dobre vožnje u Marussiji polako ga preporučuju za mesto u timu.
                              "Uvek na umu imam Ferrari, ja sam član njihove akademije, imam ugovor sa njima tako da tu nešto i očekujem. Ali za sada sve je rano, ja sam za Marussiju izvezao 2 trke a ima ih još 17. Moram ostati na ovom nivou ali bih bi zadovoljan ako ostanem sa Marussijom i sledeće godine", dodao je on.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Raikkonen se opušta uz motokros


                                Izgleda da vozač Lotusa ima novi hobi.



                                Kimi Raikkonen je svoje slobodno vreme izmedju VN Malezije i VN Kine rešio da iskoristi vozeći motokros. Poreed toga što je zaljubljenik u reli vožnje, izgleda da su dvotočkaši nova ljubav ovog Finca.

                                Raikkonen je u Belgiji provozao motor po peščanoj stazi dok šef Lotusovog tima nije imao problem sa tim.
                                "Naši vozači su poznati i mogu da rade šta žele", kazao je Eric Boullier.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X