F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Alonso: Sezona je dosta dugacka


    Španac želi da svoje rivale pobedi na stazi.



    Posle podijuma za VN Australije, Fernando Alonso je VN Malezije završio u pesku posle samo dva kruga. Vozaču Ferrarija na startu je imao kontakt sa Vettelom kada je oštetio prednje krilo koje mu je na početku drugog kruga odpalo i prmorali da zvarši trku.

    "U svakom slučaju, proračuni su pokazali da ako bih morao da stanem zbog promene nosa pa odmah posle i zbog guma, trku bih završio na devetom ili desetom mestu, tako da ništa nisam izgubio", izjavio je Alosno preko svog Twitter naloga.
    Ipak, on ne veruje da će mu ovo odustajanje u velikoj meri kvariti planove za osvajanje tiule.
    "Statistika je pokazala da u proseku vozač ima dva do tri odustajanja po sezoni, tako da imamo mogućnost da ne završimo još jednu trku. Sezona je veoma dugačka a tek su prošle prve dve trke", kazao je Alonso.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      McLaren menja tehnickog direktora


      Izgleda da bi Tim Goss mogao da bude samo prelazno rešenje.



      Kako je našem sajtu javljeno iz dobro obaveštenih izvora, Tim Goss mogao bi da bude zamenjen na funkciji tehničkog direktora tima. McLaren je pred početak sezone objavio da će upravo Goss preuzeti ovu funkciju pošto je Paddy Lowe odbio da produžio ugovor.

      Lowe je zbog toga prebačen da radi na projektu GT automobila i od naredne sezone radiće u Mercedesu. McLaren još nije potvrdio ovu informaciju kao ni da se još ne zna ko bi mogao da zameni Gossa.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Hamilton zbog alergije otkazao susrete sa novinarima


        Izgleda da vozač Mercedesa pati od neke vrste alergije.



        Hamilton je u sredu trebao da se pojavi na stazi, ali se vartio u hotel jer se nije osećao baš najbolje. Kako se navodi Hamiltonu su iziritirane oči i nos a kao moguć uzrok za ovakvo stanje je loš vazduh u Šangaju. Veruje se da je ovo samo alergija i da nije u pitanju neka vrsta virusa.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Barcelona negira alternaciju sa Valensijom


          Barcelona neće da deli VN Španije sa Valensijom


          Šef staze u Barceloni Salvadore Servia je negirao da je u bilo kakvim pregovorima sa čelnicima staze u Valensiji, kao i da postoji mogućnost da Barcelona i Valensija naizmenično organizuju trku za VN Španije.

          Ovo je prva godina da se neće voziti VN Evrope u Valensiji, a čelnicima staze izgleda nije ni stalo do održavanje trke jer je staza ostavljena na milost i nemilost uličnim bandama i lopovima, koji su već počeli da je skrnave.

          Ipak, pretsednik ovog lučkog grada Alberto Fabra, je nedavno izjavio da se sastao prošlog meseca sa Ecclestonom u Londonu gde su sklopili dogovor oko ponovnog održavanja trke u Valnesiji.

          "Sada se samo očekuje potpis Katalonskog predsednika Artur Masa", napisao je novinar Pedro Blasko za El Mundo.

          Medjutim, Servia, šef Barcelone je negirao te tvrdnje.

          "Dosta čitam o tome", izjavio je Servia, čiji sin Oriol Servia vozi u IndyCar Seriji za Francuski F1 sajt.

          "Ono što mogu da kažem je da mi nikad nismo imali u planu da vršimo alternaciju sa Valencijom za održavanje trke", dodao je Servia.



          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Todt: Previse placenih vozaca na gridu


            Todt je još jedan u nizu judi koji ne podržavaju plaćene vozače


            Pre manje od mesec dana pretsednik FIA-e bio je nadomak smanjenja budžeta F1. Mnogi timovi se nadaju da će FIA razmotriti svoje postupke i da neće smanjiti troškove koji su već (prema timovima) više nego mali.

            "To nije nešto oko čega bi trebali svi da se dogovorimo", izjavio je Todt prošlog meseca.

            "Mi smo ti koji donose regulative. Ako ne žele da smanje troškove, neka im. Nije naša odgovornost da radimo stvari koje timovi ne žele".

            Sa ovim se u potpounosti slaže Red Bullov šef Christian Horner koji je nedavno izjavio da bi voleo da vidi "pocepan RRA ugovor".

            "Nikada nisam video nekog ko nije za smanjenje troškova", insistriao je Todt.

            "Siguran sam da ako nadjemo razuman predlog, svi će biti srećni", izjavio je za Nemački Spox.

            "Ne moramo da smanjimo troškove kako bi zadržali sve na okupu. Važno je naći kompromis: FIA mora da nadje rešenje i dogovor sa vlasnicima komercijalnih prava i timovima".

            Todt je izjavio da bi 30% smanjenja troškova bila razumna granica, i izrazio nezadovoljstvo sa velikim brojem "plaćenih" vozača na gridu.

            "Nije normalno da pola vozača na gridu mora da plaća svoje mesto u timu".

            "Formula 1 je vrh motorsporta, tako da mislim da nije potrebno da vozač skuplja toliko sredstava samo da bi se našao na gridu F1".


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Q&A sa Alonsom


              Twiteraši postavljali pitanja - Alonso odgovarao


              Tokom dva dana Alonsov twiter je primio preko 11.000 pitanja o njegovom životu, karijeri i budućnosti.

              I pored toga što se priprema za VN Kine, Španac je bio više nego raspoložen da odgovara na pitanja fanova. Ono što će te pročitati sada je samo mali deo pitanja na koje je Španac odgovorio.


              Pitanje: Da li si ikada bio uplašen/prestravljen tokom trkanja?

              Fernado Alonso:“ Da, ponekad. Kada je na stazi jaka kiša, a vi vozite iza nekoga, jer ada nemate nikakvu vidljivost. U tim trenucima imate osećaj poštovanja i zabrinutosti“:

              P: Koja je tvoja njagora nesreća u karijeri?

              FA:“Bez ikakvog oklevanja moja nesreća u Brazilu 2003. godine. Imao sam veoma veliku sreću što sam iz tog incidenta izašao nepovredjen, nisam imao čak ni jednu polomnjenu kost u sebi. To je bila moja najgora nesreća u karijeri. Sećam se da je na stazi bilo neverovatno mnogo delova bolida. Nisam uspeo da izbegnem gumu, a ostalo se odigralo veoma brzo. Kada sma udario u gumu, bolid je poleteo u ogradu sa leve strane. Od udarca u ogradu, bolid je prešao na drugu stranu i udario u zid na desnoj strani. Bio sam malo ugruvan kada sam izašao iz bolida, i imao sam manje bolove, ali sam znao da nema većih povreda. Moj najveći problem je bio da smirim moju porodicu i uverim ih da se ništa strašno meni nije desilo“.

              P:Ako bi morao da izabereš jednog vozača iz prošlosti protiv kojeg bi se trkao, ko bi to bio. I zašto?

              FA:“Izabrao bih Sennu. Zato što je bio njabolji“.

              P:“Michael Schumacher ili Senna?

              FA:“ Senna, definitivno“

              P:“Koji je Ferrari po tebi bolji – F10, F150, F2012 ili F138? I koji bi Ferrari iz prošlosti voleo da voziš?

              FA:“ F10 je najbolji bolid koji sam ja ikada vozio. Ako pričamo o tome koji bih Ferrari najviše voleo da probam, to je definitivno F2004“.

              P:Kad bi mogao da biraš koji ćeš pobednički bolid voziti iz bilo kog perioda F1, koji bi bolid odabrao?

              FA:“Ferrari. Najbolji bolid koji je tokom istorije najviše pobedjivao“.

              P: Šta se najviše promenilo od tvoje prve godine u F1?

              FA:“Postoje područija koja su dobila dosta na važnosti... aerodimanika, a i snaga motora“.

              P: Tokom tvoje čitave trkačke karijere, protiv koga si njaviše voleo da se trkaš?

              FA:“Najbolji dueli su uvek bili u kartingu. Veoma, veoma zanimljivo?

              P: Da li se išta promenilo u timu sada kada ima 3 Španska vozača? Da li sada postoji nešto tipično Špansko?

              FA:“ Ha, ne. Ništa se nije promenilo. I dalje smo u manjini. Mi smo ti koji moramo da se adaptiramo.

              P: Koga smatraš za najboljim od ovih vozača: Pedro, Marc Gené, Felipe Massa, Vettel, Hamilton i Kimi?

              FA:”Svi ovi vozači su izvrsnog kvaliteta I mogu da izvuku iz bolida mnogo više nego što je to moguće”.

              P: Ako bi mogao da izabereš jednu stazu i vratiš je u kalendar, koja bi to staza bila?

              FA:“Voleo bih da se trkam na Mugellu. To je staza koju odlično poznajem, a i pripremljena je više nego dovoljno da bi se na njoj vozile trke F1“

              P: Šta zapravo misliš o stazi u Austinu i da li stvarno voliš taj grad?

              FA:“Mislim da je staza u Austinu fantastična. Circuit of the Americas je odlična staza sa dosta izazova, pogotovo u prvom sektoru. Atmosfera tokom vikenda, grad i vikend u globalu su medju njaboljima u clom kalendaru. Mislim da je odlično što se F1 vratila u Ameriku“.

              P: Ovog jutra sam se zapitao kako i gde testirate svoje bolide. Mi jedino vidimo zvanične testove?

              FA:“To je sve od testiranja za nas. Tokom sezone nemamo drugih testova jer nam pravila ne dozvoljavaju“.

              P: Koja je prosečna potrošnja tvog bolida u toku jedne trke?

              FA:“Približno 200 litara goriva za 315 predjenih kilometara“.

              P: Kada u zoni gde nema DRS-a pritisneš dugme koje ga aktivira, šta se dešava, da li se DRS aktivira?

              FA:“Ne, ne aktivira se. DRS je programiran samo za pravce, i ne može se koristiti na drugim mestima“.

              P: Koja je tajna biti brz u kišnim uslovima?

              FA:“ Tajna? Trenirajte mnogo u kartingu.... xD…To je senzacija koju dobijate od bolida I koja vam daje samopouzdanje da u naredni krug udjete sa još većom brzinom”.

              P: Kako vidiš nove motore naredne godine? Kako Ferrarijev motor izgleda za sad?

              FA:”Iskreno… nemam pojma. Mislim da nećemo znati mnogo toga sve do januara naredne godine. Biće to manji motori nego trenutni, i sa manje snage… veoma velik zadatak i težak za inženjere”.

              P: Zar ne misliš da sa novim motorima Formula 1 sve manje postaje Formula 1?

              FA:”Pravila uvek idu ka tome da se smanji brzina bolida. Da, malo je čudno to. Ali sa druge strane to dovodi tehnologiju Formule 1 na nivo običnog auomobila na ulicama”.

              P: V10, V8 ili V6 turbo?

              FA:” V10, sigurno”.

              P: Kako znaš da li je krug koji voziš, dobar ili ne?

              FA:“To znamo zahvaljujući pojedinim indikatorima na volanu. Oni vam pokazuju razliku u vremenu od najboljeg kruga koji ste do tad odvezli. Sa svakom krivinom koju prodjete dobijate update sa vremenom koji vozite, tako da konstantno znate koliko je vaš krug dobar.

              P: Kada prilikom kočenja menjate brzine iz veće u manju i pritiskate kočnicu, zašto ponekad brzo stisnete gas na milisekundu?

              FA:“ To je zato što se pipikanjem gasa sprečava blokiranje zadnjih guma. U F1 bolidu se mnogo toga zahteva od motora kada koči, i zadnje gume teže ka blokiranju. Pokušavate to da kompenzujete sa manjim lupkanjem po gasu“.

              P: Da li misliš da je bolje voziti sporo u kišnim uslovima, i zadovoljiti gledaoce, nego ne voziti uopšte?

              FA:“ Hehehe, voziti bolid F1 sporo u kvalifikacijama,to mogu odmah da kažem da je nemoguće. Sporo i kvalifikacije, ne možemo staviti u istu rečenicu. Bolidi F1 ovih dana sa aerodinamikom i gumama jednostavno nisu pripremljene za veliki količinu vode na stazi, i to je bio problem u nekoliko poslednjih kišnih sesija koje smo imali. Jednostavno je nemoguće kompletirati krug u takvim uslovima. Ako pričamo o tome da zadovoljimo gledaoce... onda moramo razmislii da ima 22 vozača na gridu, čiji su životi u opasnosti, i zbog toga mislim da nije vredno. Jedina opcija je da se seija odloži za neko vreme i nastavi se kad se steknu uslovi za to“.

              P: Zašto neki vozači doživljavaju vrtoglavice u simulatoru?

              FA:“ To je reakcija uma. Kada vozač radi u simulatoru slika koju dobija sa ekrana nije ista kao sećanje na ono što je vozač iskusio u pravom bolidu. Zbog toga mozak prima stimulacije koje ne očekuje, i reaguje kako bi se zaštitio. U ovom slučaju zaštita dolazi u vidu vrtoglavice ili mučnine?.

              P: Kako izgleda tvoj trkački dan. Vreme dolaska na stazu, obroci, trening, sastanak sa inženjerima, itd.?

              FA:” Ako uzmemo da trka startuje u 14.00:

              - Doručak u 08.30

              - Obilazak staze u 09.00

              - Sponzorske obaveze 09.30

              - Ručak 10.00

              - Razmatranje strategije 11.00

              - Pozdravljanje navijača 12.20

              - Istezanje i isprobavanje odeće 13.00

              - Krugovi za zagrevanje 13.30

              - Trka 14.00


              P: Kako vidiš ovu sezonu, nakon nekoliko godina u kojima si imao slabu sreću u poslednjim trkama?Jesu li voje opcije netaknute?

              FA:”Za sada izgleda dobro, i naravno moje opcije su netaknute. Takodje statistika pokazuje da imamo izmedju dve i tri ne završene trke u toku sezone, tako da bi po statisici trebalo očekivati da ne završimo još jednu trku ove godine. Sezona je veoma duga, a mi smo tek prošli dve trke. Rosbergu se to desilo u Australiji, meni u Maleziji. Može se desiti nekome trećem na sledećoj trci. Sve je moguće”.

              P: Da li misliš da imaš bolid koji je dovoljno dobar za pobede, bez nekih posebnih performansi kao što si imao prošle godine?

              FA:”Za svaku pobedu su neophodne posebne performanse. Nadam se da ću ove godine imati priliku da pobedim na nekoj trci”.

              P: Zašto si mislio da je bolje ostati na stazi i ovdesti još jedan krug, nego ući u boks na promenu prednjeg krila?

              FA:” Kada se vide rezultati, lako je reći šta je trebalo da se uradi. Ali, to je odluka koja je morala da se donese u deliću sekunde, a tada smo mislili da mogu izdržati još jedan krug kako bi iskoristio pit stop I montirao gume za suvo. U svakom slučaju, simulacija trke je pokazala das am stao u boks odmah na promenu nosa, trku bi na kraju završio na devetom ili desetom mestu, tako da nismo izgubili mnogo. Problem nije nastao ne ulaskom u boks, već u udesu koji sam imao na startu trke, i to je nešto što treba da izbegavamo u buduće”.

              P: Šta ti je prolazilo kroz glavu kada si na pravcu išao 300 km/h sa polomnjenim nosem bolida?

              FA:”Mislio sam na to da ne udarim u Webbera. Moje prednje gume nisu imale kontakt sa stazom, a kretao sam se preko 280 km/h, tako da sam veoma lako mogao da “odnesem” Webbera, što je moglo biti veoma opasno. Na sreću, bolid je otišao pravo”.

              P: Da li si razgovarao sa Webberom nakon što te je on spomenuo na podijumu?

              FA:”Sa Markom pričam često. Zahvalan sam što me je pomenuo na podijumu. Nadam se da ćemo ove sezone deliti mnogo podijuma nas dvojica”.

              P: Da li je bilo specijalno pobediti u Monzi sa Ferrarijem, kao što je bilo u Valensiji, kada se uzme u obzir kako si to uradio i sa podrškom koja je dolazila sa svih strana?

              FA:”Da, to su dve veoma posebne pobede za mene. Sećam ih se sa posenim emocijama. Kada se trkate kod “kuce” u ovom slučaju ih smatram obe za moje kuće, podrška koju dobijete čini je veoma posebnim”.

              P: Koji je bio tvoj najteži trenutak u F1 karijeri. McLaren 2007, Minardi 2001, ili Benetton 2002?

              FA:”Moj najteži trenutak je bio 2002. godine kada sam bio test vozač Renaulta. Okupacija rezervnog vozača, gledanje trke preko TV-a, a ne biti na stazi i voziti je moj najteži trenutak u F1 karijeri”.

              P: Koji je tvoj najveći cilj u Formuli 1. Koji je to cilj za koji ćeš reći pošto odeš u penziju “Da postigao sa to”.

              FA:”Pa, kada sam došao u F1, želeo sam da postanem svetski šampion, i to sam uradio. Tako da kad se penzionišem moći ću da kažem “Da, postigao sam to”:

              P: Da li bi želeo da svoju trkačku karijeru završiš u Formuli 1 ili želiš da to uradiš u nekoj drugoj kategoriji trkanja?

              FA:“To je nešto što još uvek nisam odlučio. To zavisi od toga kako ću se osećati kada dodje vreme da se penzionišem. Ono u šta sam siguran je da, ukoliko nastavim sa trkanjem, to će biti samo iz zabave, ništa drugo. Ali to ćemo malo sačekati. Još uvek ima života za mene u F1“.

              P: Da li želiš svoju karijeru da završiš u Ferrariju?

              FA:“ Da. Definitivno. Tako će biti. To je najbolji tim na svetu, i ne postoji ništa iznad Ferrarija“.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Kubica: F1 povratak se mozda ne desi


                Robert Kubica priznao da se možda nikada ne vrati u Formulu 1


                Nakon što je nedavno objavio da će ponovo biti u reliju, bivši vozač BMW-ov i Reultov vozač je rekaod a je video ''slabo svetlo u tunelu'' kada su mogućnosti povratka F1 u pitanju.

                Ali 28-godišnji Poljak koji se povredio pred sezonu 2011. u reliju, sada kaže: ''Naravno da bih voleo da se vratim u F1, ali znam da se to možda i ne desi.''

                ''Mislim da će mi reli pomoći da se vratim u sport i da će mi to definitivno držati glavu uspravnom.''

                Razlog zbog kog je Kubica u reliju a ne u nekom od jednoseda je taj što je njegova desna ruka i dalje ograničena, koja je malte ne gotovo bila odsečena u fatalnoj nesreći.

                FIA je dozvolila Citroenu, njegovom novom timu, da modifikuju kontrole svog automobila za 2013.

                ''Imali smo dozvolu od FIA-e, za koju bih želeo da se zahvalim, zbog kontrola na levoj strani,'' rekao je.

                ''Nisam stvarno ograničen kada vozim, više sam ograničen kada sam izvan automobila,'' dodao je Kubica.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  VN Koreje pod znakom pitanja


                  Tenzije izmedju severa i juga Koreje velika briga za F1


                  VN Koreje po kalendaru bi trebala da se održi u oktobru i to je 14. trka sezone, ali sve više pitanja se postavlja da li će se zapravo ta trka i održati, zbog sve veće pretnje koju ispoljava Severna Koreja.

                  Severno Korejski mediji citirali su režim:" Situacija na Korejskom poluostrvu se bliži nuklearnom ratu, zbog sve veće prisutnosti Južno Korejskih i Američkih vojnih vežbi ili igara".

                  I bilten Severno Korejske televizije je navodno upozorio na "sveopšti, nemilosrdni,sveti i rat osvete".

                  "Severna Koreja ne želi da vidi strane žrtve na Južno Korejskom tlu", piše na biltenu , i dodaje se:"Svi stranci (uključujući i turiste) bi trebalo da se evakuišu što pre".

                  Sa druge strane, Američki analitičari zapravo veruju da je mogućnost nuklearnog rata veoma mali, i iako je tenzija ogromna nema nagoveštaja da bi se moglo ući u stanje rata.

                  Takodje nigde, ni na jednim svetskim medijima nema prikaza da je velika Severno Korejska armija krenula da se grupiše, niti da ima velike mobilizacije.

                  "Američka ambasada nije uvela dodatnu sigurnost, niti je svojim gradjanima koji žele da dodju u Severnu Koreju naložila da to ne rade. Sve je kao i raniuje, niko nije podigao stepen odbrane na viši nivo".

                  Medjutim, nedavno su dva Američka špijunska satelita prikazala da postoje dve Korejske nuklearne rakete koje su spremne za lansiranje, kao i da Amerika doprema svoj anti raketni štit u Guam.

                  Japan je takodje pod alamrmom, a već su rasporedjeni pojedini presretači raketa na strateškim pozicijama u Tokiju.

                  Granica sa Kinom je zatvorena, turisti se vraćaju nazad, a zvaničnici granice sada kažu, da "Korejska vlada zahteva da se turisti evakuišu".

                  Pretsednik UN Ban-Ki-Moon je izjavio da ukoliko "ova veoma opasna situacija", ne bude kontrolisana kako treba, veoma brzo će postati "nekontrolisana".


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Wolffova cilja mesto u Williamsu


                    Susie Wolff cilja mesto na testu mladih vozača sa Williamsom


                    Williamsov razvojni vozač, Susie Wolff, cilja mesto na sledećem testu mladih vozača sa svojim timom, Williamsom, kako bi nastavila put ka mestu u F1.

                    Prošle godine, u oktobru, ona se po prvi put susrela sa vožnjom F1 bolida, i bila je prva osoba koja testirala ovogodišnji Williams.

                    „Ja sam na fantastičnom putu, ali ne gledam previše unapred“, rekla je Susie: „Pravim samo male korake.“

                    „Sada je bitno da odradim test za mlade vozače i dokažem da sam dovoljno brza, a onda da dobijem i superlicencu.“

                    Bez obzira na njene godine (30), Wolffovoj je dozvoljeno da učestvuje u testu, jer se ona još uvek nije takmičila u Formuli 1.

                    Poslednja Britanka koja je vozila F1 bolid na trkačkoj stazi je bila Katherine Legge, koja je vozila Minardi u Italiji 2005. godine.

                    Poslednja žena koja se trkala sa F1 bolidom je bila Italijanka Lella Lombardi, 1976. godine.

                    Susie Wolff se sedam sezona takmičila u DTM German Touring car seriji, sve dok nije prešla u Williams F1 tim 2012. godine, na mesto razvojnog vozača.

                    Ove godine, tim joj je dao proširenu ulogu, koja uključuje više vremena u simulatoru tima, a takodje je imala mogućnost da „okusi“ pravi F1 bolid.

                    Datum održavanja testa za mlade vozače tek treba da se odluči, ali to se obično vozi na Yas Marini ili u Silverstoneu.

                    Wolffova kaže da će tek kad završi test mladih vozača početi da razmišlja o zahtevu za dobijanje superlicence, koju izdaje FIA, a koja omogućava vozaču da učestvuje u trkama Formule 1.

                    „Jednom, kad odradim test, podneću zahtev za superlicencu, i onda moram dovoljno da se približim i da se nadam da ću dobiti priliku za trkačko sedište.“

                    „Već ću imati dovoljnu kilometražu za superlicencu, ali nema svrhe da to uradim sada, jer je, za mene, nerealno da sada dobijem trkačko mesto.“

                    „Nikada nisam imala start trke, nikada nisam odradila pit stop i treba mi više vremena u automobilu.“

                    „Neću da preskačem korake, jer to treba da odradim na pravi način, i treba da se dokažem na svakom koraku koji napravim. Timovi poput Williamsa neće staviti vozača u automobil, ako nisu dovoljno dobri. Samo moram da im pokažem da sam ja dobra.“

                    Medjutim, nakon jedne godine u Formuli 1, ova 30-godišnjakinja kaže da oseća da su je već prihvatili u ovom sportu.

                    „Morala sam da zaslužim poštovanje tima, i morala sam da uradim dobar test, kako bi pokazala da sam sposobna i da zaslužujem tu šansu.“

                    „Imam punu podršku tima, i fantastično je to da je Claire (Williams) imenovana za zamenika šefa tima. Svi smo oduševljeni budućnošću.“

                    „Stereotipi će uvek postojati. Kada čujete druge ljude prilikom intervjua, kada ih pitaju o ženama u ovom sportu, mnogi od njih ne veruju da će se to desiti, mnogi su protiv toga, ali ako ste u padoku onda verujem da ste zaslužili svoje mesto tamo.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Alonso bi poslusao tim


                      Ferrarijev vozač tvrdi da bi ispoštovao timsku naredbu da zadrži poziciju da je bio u istoj situaciji kao Sebastian Vettel tokom VN Malezije.


                      Red Bullov šef tima Christian Horner je prokomentarisao u jednom razgovoru sa Sky Sportom ''da su Fernando Alonso ili Lewis Hamilton bili u toj poziciji, uradili bi isto'', kao što je Vettel uradio kada je zanemario instrukcije tima i pretekao Mark Webbera kako bi pobedio u Sepangu.

                      Ali Alonso veruje da bi vozač trebao da uradi ono što je njegov tim rekao.

                      ''Mislim da nikada nisam bio u takvoj poziciji, valjda bih zadržao poziciju,'' rekao je Alonso.

                      ''Na kraju dana, tvoj tim te plaća i morate manje-više da uradite ono što oni traže.''

                      ''Vi ste novinar, tako da ne odete u redakciju i krenete da krečite zidove jer vi niste kvalifikovani za to i golman ne može igrati u napadu.''

                      ''Svi mi imamo svoje obaveze i mislim da morate da ih poštujete svo vreme.''

                      Felipe Massa, koji je 2010. morao da prepusti svoju pobedu Fernandu Alonsu tokom VN Nemačke, smatra da su timske naredbe prihvatljive pod uslovom da su u redu, iako je ono što se desilo u Maleziji dovelo do ogromnih kritika.

                      Prazilac je morao da ustupi poziciju Alonsu nekoliko puta, kao i Kimiju Raikkonenu u Brazilu 2007. kada se Finac borio za titulu, tako što je usporio ulazak i izlazak tokom drugog pit stopa.

                      Ali Massa je imao koristi od timskih naredbi jer mu je Raikkonen predao drugo mesto tokom VN Kine 2008.

                      ''Nisam protiv timskih naredbi ukoliko je to inteligentna timska naredba, u pravom trenutku,'' rekao je Massa.

                      ''Pomogao sam mnogim vozačima, čak sam i Kimiju pomogao da osvoji šampionat i Fernandu u bitnim trkama prošle godine kada se borio za šampionat.''

                      ''Kada je pametno vreme za timsku naredbu, nemam problema, ali ponakad to nije baš toliko inteligentno tako da mi se ne sviđa.''


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Rush ima Ferrarijevo odobrenje


                        Film Rush dobio Ferrarijevo odobrenje s' obzirom da je to tim koji igra glavnu ulogu


                        Rush, u režiji Rona Howarda, je zasnovan na događajima iz sezone 1976. Formule 1, kada je Ferrarijev Niki Lauda izgubio svetsko prvenstvo od McLarenovog James Hunta.

                        Lauda je maltene pretrpeo smrtonosne povrede u nesreći tokom VN Nemačke na Nurburgring Nordscleife-u, ali se vratio u bolid nakon što je propustio samo dve trke. Hunt je za to vreme napravio vođstvo u šampionatu i kad su došli do finalne trke, Lauda je bio u blagoj prednosti sa poenima.

                        Ali Lauda se povukao iz VN Japana koja je održana u užasno kišovitim uslovima. ''U dosadašnjim decenijama, mnogo toga je rečeno i pisano o tom danu i onome što se ranije desilo, tokom i nakon trke,'' rekao je Ferrari u saopštenju.

                        ''Sada entuzijasti mogu oživeti rivalstvo između dva muškarca koji su uzeli veoma individualan pristup svom poslu koji je bio daleki svet od današnje Formule 1.''

                        ''Svako ko je video film bio je impresioniran načinom na koji je Howard objasnio ličnosti vozača i njegov majstorski prikaz sveta Formule 1 kakva je tada bila.''

                        ''Uprkos tome što je prošlo skoro 30 godina i što je napravljen napredak u bezbednosti, trailer Rusha pokazuje da se jedna činjenica nije promenila: 'Postoji laž koju svi vozači pričaju sami sebi: Smrt je nešto što se dešava drugim ljudima'. Svako ko radi na padoku zna sve o tome i to nikada ne zaboravlja.''

                        Prvi trailer Rusha se pojavio ranije ove nedelje.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Rosberg: Idemo dalje


                          Rosberg i Mercedes ostavili dešavanja u Maleziji iza sebe


                          U Maleziji, iza Red Bullovog "rata", timske naredbe su se dešavale i u Mercedesu.

                          Sa objašnjenjem da Hamilton čuva gorivo, Rosberg (koji je bio daleko brži od Britanca), je dobio naredbu da zadrži svoje četvrto mesto do kraja trke i da ne pretiče timskog kolegu, što je odmah pokrenulo pitanje prvog vozača u Mercedesu.

                          Saga oko kontraverzne naredbe Brawna, je dobila vetar u ledja kada je otkriveno da odnos na relaciji Brawn - Lauda - Wolff nije idealan.

                          "Ako je ovo strategija koja će biti korišćena od sad, onda moramo da porazgovaramo sa Rossom", izjavio je Lauda nakon trke.

                          Kao i Lauda, i Rosberg je nakon trke bio vidno razočaran odlukom šefa itma, a preko radija je poručio:" Zapamti ovo".

                          Ipak, i pored svih dešavanja, Rosberg kaže da je sve to iza njih sad.

                          "Malezija za mene je bila veoma teška, ali sada je sve to ostavljano iza mene", izjavio je za DPA agenciju NIco Rosberg.

                          "Diskutovali smo o tome što se desilo u Maleziji i rešili smo stvari. Uostalom, nakon godina provedenih u F1, naučio sam da loše stvari ostavim iza sebe veoma brzo".

                          Iz nekog ugla Rosberg je možda u pravu, jer je u Maleziji bio daleko brži od Hamiltona, a sada ide na trku gde je pre 12 meseci ostvario svoju prvu pobedu u karijeri. Manje više, Rosberg bi se mogao nazvati "ekspertom" za stazu u Kini, jer je od 2010 do 2012. godine vodio 50% krugova u Kini.

                          Medjutim, Wolff upozorava.

                          "Jučerašnje pobede ne znače i današnje pobede, a to je definitivno istina za nas.

                          Ipak Rosberg se oseća optimističnim za, njegovu izgleda, omiljenu stazu.

                          "Teško je objasniti zašto, ali staza ima dosta unikatnih krivina koje su mi interesantne", izjavio je Rosberg.

                          "Ali ono što najviše volim su uspomene koje imam sa ove staze. Tokom zime smo naporno radili i uspeli smo da smanjimo zaostatak za vodećima, a u Maleziji smo bili na istom ili možda i boljem nivou od Red Bulla".

                          "Sada moramo da nastavimo sa tim".


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Whitmarsh zabrinut zbog F1 u Kini


                            Šef McLarena misli da sport nije dovoljno promovisan u Kini


                            Shanghai je na kalendaru F1 od 2004., ali do sada vrh motor sporta nije napravio očekivani uticaj na Kinesko tržište.

                            ''Zabrinut sam Kine,'' priznao je šef McLarena Martin Whitmarsh za novinsku agenciju AP.

                            ''Potencijal je ogroman, značaj je masivan i moramo da budemo uspešni tamo,'' rekao je.

                            Whitmarsh misli da, kolektivno, sport nije učinio dovoljno da promoviše sebe u Kini, najmnogoljudnijoj zemlji na svetu sa najvažnijom ekonomijom.

                            ''Moramo raditi malo napornije. Mi smo kao sport malo arogantni. Mi smo Formula 1. Stižemo i ljudi će želeti da dođu da nas vide,'' rekao je.

                            ''Ali mi nismo potrebni Kinini,'' insistira Whitmarsh.

                            Kineski heroj bi pomogao. Caterham već ima Ma Qing Hua kao rezervnog vozača u 2013., i u petak će voziti tokom jutarnjeg treninga.

                            ''Što se mene tiče potrebno nam je neko vreme da pustimo ljude da shvate ovaj sport,'' rekao je Ma.

                            ''U ovom trenutku Formula 1 je već među prvih 5 sportova u Kini. Prilično je velika i raste veoma brzo.''


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Panis: Pneumatici izazivaju naredbe timova


                              Oliver Panis misli da brza degradacija pneumatika forsira timove da koriste naredbe


                              Najgora stvar u vezi Pirellijevog prstupa ove godine je nova tendencija timova da nametnu timske naredbe.

                              To je shvatanje Olivera Panisa, nekadašnjeg pobednika trke koji je sada mentor svom francuskom zemljaku, vozaču Caterhama, Charles Picu.

                              Pneumatici su do sada tokom ove sezone najviše spominjani jer se smatra da ih je trenutni dobavljač Pirelli napravio takvim da brže degradiraju.

                              46-godišnji Panis je priznao da može da shvati zašto su neki timovi i vozači frustrirani.

                              ''Veoma je teško pronaći sebe u situaciji gde imate dobar balans, dobro prijanjanje a onda pronađete sebe kako ste 3 sekunde sporiji nakon nekoliko krugova,'' rekao je bivši vozač Toyote za jedan francuski sajt.

                              ''S' druge strane, to je verovatno samo ono što je od Pirellija traženo da uradi.''

                              ''Manje ili više su bili u obavezi da urade to za šou, pa je teško kriviti ih.''

                              Rezultat je, barem za sada, da vozači voze pokušavajući da sačuvaju pneumatike, umesto da forsiraju za konačnu desetinku.

                              Panis je rekao: ''Mislim da će sve biti bolje odrađeno od strane tima nakon četiri, pet trka.''

                              ''Ono što ne volim sada da vidim je jedna od onih stvari koja se desila u Maleziji.''

                              ''Ne želite da vidite kako timovi kažu svojim vozačima da uspore samo zbog toga da bi završili trku,'' dodao je.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                FRIC nece doneti rat


                                FRIC neće biti povod za rat oko potrošnje sredstava u F1


                                Najnovija tehnička inovacija Mercedesa, nazvana FRIC, hidraulički povezuje prednje i zadnje vešanje i održava konstantnu visinu bolida prilikom kočenja, ubrzanja ili skretanja.

                                Lotus je jedini drugi tim na gridu za koji se veruje da koristi sličan sistem na svojim bolidima, koji su, poput FRICA, razvijali nekoliko godina unazad.

                                Naravno, to je dovelo do toga da i drugi timovi razmišljaju o razvoju svojih sistema, ali Ross Brawn smatra da taj razvoj neće rezultirati ratom oko potrošnje sredstava.

                                „Ja ne mislim tako“, rekao je Brawn na pitanje da li će razvoj ovog sistema dovesti do sukoba oko potrošnje sredstava u F1: „Od kako su izmišljeni F1 bolidi, i od kada su ljudi shvatili aerodinamiku, kompromis izmedju vešanja i aerodinamike je bio upravo to-samo kompromis.“

                                „Želite lep zaobljen automobil, ali to ne možete da uradite jer bi ste previše kompromitovali aerodinamiku.“

                                „Zato sam svake godine, od kako sam u F1, tražio idealan balans izmedju performansi vešanja i performansi aerodinamike, i to se ništa nije promenilo do dan-danas.“


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X