F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Honda se 2015. godine vraća u Formulu 1 sa McLarenom


    Honda je i zvanično potvrdila svoj povratak u Formulu 1.



    Na konferenciji za štampu u Tokiju, predsednik upravnog odbora Honde Takanobu Ito, potvrdio je da će se ovaj japanski proizvodjač vratiti u Formulu 1 kao dobavljač motora za tim McLarena. Ovo partnerstvo počeće 2015. godine.

    "Honda želi nove izazove u novoj eri Formule 1. Želimo da imamo velike uspehe kao što smo ih imali ranije", kazao je Ito.
    "Oduševljen sam što imamo priliku da ponovo saradjujemo sa starim partnerom. McLaren i Honda su spremni da krenu u svoju novu eru. Drago mi je što mogu da Hondi poželim dobrodošlicu nazad u ovaj sport. Honda je odličan partner za McLaren za dalje velike uspehe", kazao je Whitmarsh.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ecclestone: Nisam kriv


      Bernie Ecclestone odgovorio je na optužbe koje ga terete za primanje mita.



      Nemački magazin Sueddeutsche Zeitung optužio je Bernia Ecclestona za proneveru, podmićivanje i primanje mita. Sud u Minhenu još nije dostavio optužnicu okrivljenoj strani, tako da sudjenje još nije zakazano.

      "Nevin sam. Istina će se na kraju pokazati. Svi akcionari koji saradjuju sa mnom mogu da samostalno donesu odluke. Kada moj ugovor sa njima istekne onda mogu, ako žele, da prekinu našu saradnju", kazao je Eccleston.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        McLaren nema ekskluzivni ugovor sa Hondom


        Honda može da pored McLarena svoje motore prodavati i ostalim timovima.



        Honda je danas potvrdila svoj povratak u Formulu 1 kao dobaljač motora, a njen prvi partner biće McLaren. Tim iz Vokinga potvrdio je informaciju da nemaju ekskluzivni ugovor sa japanskim proizvodjačem, te da Honda svoje motore može ponuditi i ostalim timovima.

        Kako se navodi još nije poznata cena agregata ovog proizvodjača, ali se odprilike zna cena ostalih snabdevača. Cena koju bi timovi trebali da plate za korišćenje Renaultovog V6 motora iznosila bi izmedju 20 i 23 miliona evra, Mercedes za svoje agregate traži oko 20 miliona, dok je Ferrari najjeftiniji i za svoje motore traži izmedju 15 i 17 milona evra.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Boullier protiv menjanja Pirellijevih guma


          Šef Lotusovog tima kritikuje odluku Pirellija da promeni pojedine komponente guma.



          Italijanski dobavljač guma saopštio je da će od VN Kanade promeniti pojedine komponente guma, kako bi svoje pneumatike napravio izdržljivijim.

          Boullier sumnja u ovu odluku Pirellija, kao i da ona neće mnogo uticati na promenu poretka u karavanu. Takodje, šef Lotusa dosta kritikuje vodeće ljude u Formuli 1, koji žele da promene pravila kada se ostali timovi muče dok je njegov tim uspeo da nadje rešenje za ovakve probleme.
          "Nema mnogo sportova gde se menjaju pravila usred sezone. Zamislite situaciju u fudbalu, da je jedan tim mnogo brži od drugog, pa da se zbog toga dimenzije terena promene u poluvremenu. Znam da je Pirelli u teškoj situaciji i pod velikim pritiskom, ali pravila su za sve ista. Svi timovi su prošle godine dobili podatke od Pirellija za razvoj ovogodišnje šasije, i mislim da smo mi odradili dobar posao. Takodje, na kraju prošle sezone testirali smo ovogodišnje pneumatike", kazao je Boullier.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Alonso treći najplaćeniji sportista na svetu


            Španac je za sada u 2013. zaradio 42 miliona dolara.



            Prema podacima američkog magazina Sports Illustrated, Fernando Alonso je jedan od najplaćenih sportista na svetu. Na prvom mestu te liste nalazi se bokser Floyd Mayweather, koji je do sada u ovoj godini zaradio 90 miliona dolara.

            Iza njega nalazi se švajcarski teniser Roger Federer, koji je za pet i po meseci zaradio 43 miliona, dok je samo milion manje zaradio Ferrnando Alonso. Vozač Ferrarija ima veće prihode i od fudbalera Real Madrida Cristiana Ronalda, koji je u svoj "dzep" stavio 35 milona dolara.
            Što se tiče ostalih vozača, pri vrhu ove liste nalazi se Lewis Hamilton sa prihodima od 24 miliona i sveže penzionisani Michael Schumacher koji ima prihode od 20 miliona dolara.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              I Ferrari je protiv menjanja guma


              Tim iz Maranella pridružio se Lotusu u kritikama oko promene Pirellijevih guma.




              Pirelli je već najavio da će posle VN Kanade još jednom promeniti komponente svojih guma, kako bi one bile izdržljivije i duže trajale na stazi.

              Ferrari je na svom sajtu objavio tekst u kome oni podržavaju trenutno stanje stvari u Formuli 1.
              "Šteta je što su te dostojne duše ćutale pre dve godine, kada se na stazama Katalunja i Istanbul Otodrom, prvih pet od šest vozača napravili indetičan broj pit-stopova", pisalo je na Ferrarijevom sajtu.
              Takodje, Ferrari je sve podsetio na 2004. godinu, kada je Michael Schumacher u Bridgestonovoj eri, na trci u Manjin Kuru pobedio sa taktikom od četiri zaustavljanja.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                McLaren neće deliti Mercedesove tajne sa Hondom


                Tim iz Vokinga demantovao je mogućnost da će Honda profitirati iz njihove saradnje sa Mercedesom.



                McLaren i Honda su na konferenciji za štampu održanoj u Tokiju potvrdili saradnju koja će zvanično početi 2015. godine. Ali pre toga, McLaren će tokom 2014. koristiti nove Mercedesove V6 turbo motore.

                Ova situacija podigla je tenziju izmedju McLarena i Mercedesa, a gde se dosta priča da bi Honda mogla da profitira iz te pomenute saradnje.
                "Mi smo imali razgovor sa inženjerima Mercedesa, gde smo ih uverili da će oni imati sve potrebne uslove koji zahtevaju. Takodje, Honda nema interesovanja o našoj saradnji sa Mercedesom a naš tim ponašaće se veoma profesionalno u ovoj situaciji", kazao je izvršni direktor McLarena, Jonathan Neale.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Većina timova ne može da priušti nove motore


                  Za većinu timova cena novih V6 motora je previsoka.



                  Nemački magazin Bild objavio je vest da većina timova u Formuli 1 ne može da priušte nove turbo motore. Sa jedne strane se nalaze Red Bull, Ferrari, McLaren i Mercedes koji mogu da obezbede nove agregate, dok ostali timovi imaju velikih poteškoća.

                  Samo Red Bull je trenutno u mogućnosti da i naredne godine koristi Renaultove motore, dok Williams, Caterham, Toro Rosso pa čak i Lotus traže smanjenje cene. Mercedesovi klijenti, McLaren i Force Indija traže da cena motora bude ne bude veća od 18 miliona, dok Sauber i Marussija žele da obezbede Ferrarijeve agregate za 15 miliona evra.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    FIA: Menjanje guma bice iz sigurnosnih razloga


                    Pirellijeva izmena specifikacije guma biće znatno manja nego što se nagoveštavalo.



                    Dosta se priča da je FIA dala naredjenje Pirelliju oko promene komponenta guma. Naime, nova smeša pneumatika biće znatno izdržljivija, kako bi sprečila pucanje i raspadanje gume tokom trka ili treninga.

                    Sa druge strane Red Bull se nada da bi nova guma trebalo da reši njihove probleme sa degradacijom, dok je FIA izjavila da neće tolerisati promene koje mogu da utiču na promenu broja pit-stopova u trci.
                    Naime, FIA se poziva na pravilo iz tehničkog pravilnika 12.6.3 koje glasi: "Specifikaciju pneumatika odredjuje FIA i to ne kasnije pre 1. septembra u odnosu na predhodnu sezonu. Kada se odredi specifikacija guma, ona se ne sme menjati tokom šampionata osim ako se svi timovi ne slože sa tom odlukom".

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Mercedes radi na problemu oko guma


                      Ross Brawn izjavio je da će njegov tim posebno raditi na problemu oko degradacije guma.



                      Mercedes je imao dosta problema oko degradacije pneumatika na trkama u Španiji i Bahreinu. Zbog toga, jedan deo tima imaće zadatak da nadje najbrže i najoptimalnije rešenje za Pirellijeve pneumatike, dok će ostali nastaviti sa dosadšnjim trkačkim operacijama.
                      "Inženjeri će nastaviti sa razvojem bolida, dok će jedna grupa u Berkliju i Briksvortu imati zadatak da reši probleme koji smo imali na poslednje dve trke. Mi moramo da brzo nadjemo rešenje, jer nam polako dolaze staze sa velikom potrošnjom pneumatika", kazao je Brawn.
                      On je dodao da će Mercedes učiniti sve da se njegovi vozači udobno osećaju u bolidu tokom VN Monaka.
                      "Monako je posebna trka, gde pojedini timovi donose dosta novih delova a uslovi na stazi se menjaju svaki dan. Prioritet je da vozačima damo dobar bolid, kao i dobar set-up kako bi mogli da budu konkurentni", dodao je šef Mercedesa.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Raikkonen se fokusira na kvalifikacije u Monaku


                        Finac je izjavio da Lotus mora da popravi svoj kvalifikacioni tempo.



                        Raikkonen trenutno zauzima drugo mesto u konkurenciji vozača, i do sada je samo jednom propustio šansu da se nadje na podijumu. Finac se u ovoj sezoni samo jednom kvalifikovao u prvi startni red, ali pol poziciju nije zabeležio još od 2008. i VN Francuske.

                        "Mi moramo da se fokusiramo na kvalifikacije. Staza je teška za trkanje a preticanja su gotovo nemoguća. Sećam se 2009. godine kada sam se zaglavio iza Barrichella i ni uz pomoć KERS-a nisam mogao da ga obidjem. Takodje, moraćemo da vidimo kako će se gume ponašati, pa će taktika imati ključnu ulogu. Znamo da je E21 brz na svakoj stazi, pa se nadamo da će isti slučaj biti i u Monaku", kazao je Raikkonen.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Novi delovi za Sauber u Monaku


                          Tim je za trku u kneževini spremio nove delove.



                          Kao i mnogi timovi i Sauber je za VN Španije spremio nove delove, ali nije uspeo da zabeleži poene. Trkački inženjer, Tom McCullough, izjavio je da će tim nastaviti sa poboljšanjima na bolidu, pa će tako vozači na VN Monaka imati priliku da testiraju nove delove.

                          "Imaćemo nove aero delove, koji su nadogradnja paketa iz Barselone. Želimo da poboljšamo naš trkački tempo, kao i kvalifikacije, jer je preticanje na stazi dosta teško", kazao je McCullough.
                          Nico Hulkenberg se nada da će meka i super-meka guma bolje koristiti Sauberu u trci.
                          "Dosta sam pozitivan po pitanju performansi. Videli smo da nam bolje leže mekše komponente guma, što mi daje dodatno samopouzdanje", kazao je Hulkenberg.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Force Indiji potrebno da oba bolida završe u poenima


                            Indijski tim želi da na ovaj nači iza sebe zadrži McLaren.



                            Force Indija trenutno zauzima peto mesto u konkurenciji konstruktora, ali je samo na trci u Australiji tim uspeo da zabeleži poene sa oba bolida. Šef tima Bob Fernley izjavio je oni moraju da skupe što više poena, kako bi mogli da iza sebe zadrže McLaren.

                            "Kako bi iskoristili priliku da zadržimo McLaren iza sebe, mi pored rada na bolidu moramo da zabeležimo što više poena u trci. Trenutno nam je to najslabija tačka, a ceo tim radi naprno kako bi rešio ovaj problem", kazao je Fernley.
                            On se nada da Force Indija u nastavku sezone može da bude jedan od jačih timova posle velike četvorke.
                            "Ako realno pogledamo situaciju, postoji mala mogućnost da ugrozimo vodeću četvorku, ali mislim da smo se mi malo odvojili od timova u sredini. McLaren trenutno spada u našu grupu i mi želimo da ih zadržimo iza sebe. To će biti veoma teško", dodao je šef tima.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Kovalainen u pregovorima


                              Kovalainen pregovara sa Caterhamom


                              Heikki Kovalainen pregovara sa Caterhamom o nastavku saradnje i nakon VN Španije.

                              U svojoj novoj ulozi rezervnog vozača, bivši vozač ovog tima je imao priliku da vozi dva puta i to na treningu u Bahreinu i u Španiji.

                              Ovaj 31-godišnjak je u stvari bio sporiji od Charlesa Pica u Bahreinu, ali je u Španiji, na prvom treningu, bio mnogo brži od Giedo van der Gardea.

                              Kako navodi finski MTV3, Kovalainen trenutno pregovara sa Caterhamom o budućim pojavljivanjima u kokpitu njihovog bolida.

                              „Sve je pomalo otvoreno“,rekao je Kovalainen: „Još ništa nije sigurno, ali da, verujem da ću imati još vremena u automobilu ove godine.“

                              Caterhamov tehnički šef, Mark Smith, kaže da je Kovalainenovo vreme provedeno u kokpitu, kako u Bahreinu, tako i u Španiji, bilo veoma korisno za tim.

                              Ukazujući na potpuno novu vozačku postavu u 2013., on dodaje da je odlazak Kovalainena poremetio „vozački kontinuitet.“

                              „Dakle, u smislu da imamo neki kontinuitet, i da imamo neku vezu sa prethodnim automobilom, bio je veoma koristan za tim“, rekao je Smith.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Branson ce biti stjuardesa


                                Virginov Richard Branson sledećeg meseca leti kao stjuardesa


                                Richard Branson, vlasnik nekadašnjeg F1 tima Virgin, sledećeg meseca će se pojaviti kao stjuardesa na dobrotvornom letu, kako bi konačno ispunio izgubljenu opkladu koju je imao sa Tonyjem Fernandesom 2010. godine.

                                Šef AirAsie i vlasnik Caterhama, Tony Fernandes, opkladio se sa Bransonom da će njegov tadašnji tim, Lotus Racing, završiti 2010. sezonu ispred Virgin Racing tima, koji je bio u vlasništvu Richarda Bransona. Opklada je bila da onaj ko izgubi mora da se obuče kao ženska stjuardesa.

                                Lotus Racing tim je, te godine, završio na 10. mestu, dok je Virgin bio 12., tako da će se Branson „sa kompletnom šminkom, parom visokih potpetica i sveže obrijanih nogu“ sledećeg meseca pridružiti posadi AirAsie na letu od Perta do Kuala Lumpura.

                                „Dan svodjenja računa za Ser Richarda je stigao“, rekao je Fernandes u saopštenju AirAsie, koje je izdato juče.

                                „Neprijatno mi je kad se setim da sam nekada radio za Richarda“, rekao je Fernandes, koji je nekada radio za Bransona u muzičkoj industriji: „A smešno mi je kad sad pomislim da će on raditi za mene kao stjuardesa.“

                                Svako može da kupi kartu za ovaj let, koja košta 399 australijskih dolara (401 US dolara) od kojih 100 australijskih dolara ide u australijsku dobrotvornu organizaciju Starlight Childrens Foundation.

                                Branson više ne učestvuje u Formuli 1, a bivši Virgin tim je sada Marussia, dok je Fernandesov tim promenio ime u Caterham.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X