F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Button: U Kanadi je moguce iznenadjenje


    Jenson Button najavljuje dobar plasman McLarena na GP Kanade.


    Iako se McLaren muči da ostvari dobar rezultat ove godine, Britanac je optimista pred trku u Kanadi. Button je trenutno na poziciji br.10 u generalnom plasmanu, sa čak 82 poena manje od vodećeg Vettela.

    Jensona Buttona za Kanadu vežu lepe uspomene. Fanovi Formule 1 još uvek pamte finiš trke vožene po kišnim uslovima 2011.godine. Button se tada prvo oporavio posle kontakta sa tadašnjim timskim kolegom Hamiltonom, a zatim je polako napredovao pretičući sve ostale, da bi se u poslednjem krugu zahvalujujući Vettelovoj grešci domogao prve pozicije!

    Ipak, malo je onih koji veruju da će Button nekim čudom trijumfovati ove godine na stazi Gilles Villeneuve. Britanac kaže da je u Kanadi sve moguće.
    “Zbog konfiguracije staze, trka u Kanadi je uvek uzbudljiva, fanovi je veoma vole. Dolazak na ovu stazu budi u meni sećanje na 2011.godinu kada sam sa začelja stigao do pobede. Ne tvrdim da smo u Kanadu stigli sa paketom koji garantuje pobedu, ali napredak je evidentan. Izuzetno sam motivisan i jedva čekam vikend”, izjavio je Button.

    Njegov optimizam deli i Martin Whitmarsh koji ističe da je McLaren uvek ostvarivao dobre rezultate u Kanadi:

    “Na ovoj stazi smo 13 puta trijumfovali. Trci u Kanadi se svi raduju-u celom padoku se oseća neka posebna atmosfera. Publika je fantastična, voli Formulu 1 i prilično je bučna tokom celog vikenda”, istakao je Whitmarsh.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Grosjean: Dajem sve od sebe


      Vozač Lotusa nije previše razočaran svojim dosadašnjim učinkom.


      Prethodni trkački vikend je za Grosjeana bio prava noćna mora. Doživeo je dva udesa na treninzima, a zatim se u trci zakucao u Ricciarda. Zbog tog incidenta Francuz je kažnjen pomeranjem sa +10 pozicija u Kanadi u odnosu na plasman koji ostvari u kvalifikacijama.
      Uprkos svemu, on ističe da je zadovoljan svojom formom i da je optimista pred trku u Montrealu.

      “Znam da smo se nadali boljim rezultatima, ali kada se sve sabere ja sam zadovoljan. Sve je bilo dobro izuzev Monaka. Dajem svoj maksimum, ima napretka i nastaviću da se trudim. Prošle godine sam bio drugi u Kanadi i nadam se dobrom rezultatu u nedelju. Znam da će mi biti teže zbog kazne, ali to je izazov sa kojim ću se izboriti.
      Staza je veoma interesantna. Ne moze se lako naučiti, ali kao i do sada, svaka staza na kojoj postignete dobar rezultat vam postane omiljena. Sviđa mi se sto je ograda blizu, mada ne bih voleo da sam joj preblizu kao u Monaku,“ rekao je Grosjean.

      Na pitanje da prokomentariše Montreal, Romain je odgovorio:

      “Grad je prelep, sve vrvi od života. Ljudi su veoma ljubazni i sviđa mi se što govore francuski”, završio je vozač Lotusa.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Bottas se poneo nesportski


        Sauber optužio Bottasa za „nesportsko“ ponašanje na VN Monaca


        Kimi Raikkonen je svoj poslednji pit stop, na VN Monaca, odradio u poslednjim krugovima, što mu je omogućilo da pretekne nekoliko vozila i dodje do jednog poena, na samom kraju trke.

        Jedan od vozača, koje je pretekao u poslednjim krugovima, je bio i njegov zemljak, Valtteri Bottas, koji se prosto sklonio Kimiju sa puta i bez ikakve borbe prepustio mu tu poziciju.

        Taj Bottasov potez je omogućilo Fincu da napadne i Nica Hulkenberga, koga je bez mnogo muke pretekao jer su gume mladog Nemca bile na ivici propasti, pošto se gazeći sloj pneumatika toliko istrošio da se video metalni sloj.

        Na taj način, Sauber je ostao bez jednog poena, a Beat Zehnder, menadžer Saubera, je izjavio da je Bottasovo propuštanje zemljaka „nesportsko“.

        Peter Sauber je dodao: „On (Bottas) nam je ukrao poen.“

        Nemački Auto Motor und Sport, medjutim, piše da je nakon trke Bottas rekao novinarima da je propustio Raikkonena samo zato što je mislio da crni Lotusov bolid vodi u trci i da ga pretiče za ceo krug


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Timovi ce prihvatiti nove gume


          Pirelli je ubedjen da će timovi prihvatiti nove gume


          Nove zadnje gume će biti istih jedinjenja, jedina promena će biti što će umesto čeličnog pojasa imati kevlar, poput prošlogodišnjih guma, i dizajnirane su tako da prevazidju probleme na koje su ovogodišnje gume naišle u Bahreinu i u Španiji.

          Tokom ovonedeljnih treninga u petak, za VN Canade, svaki tim će dobiti po dva seta tih guma.

          „Ti treninzi će omogućiti timovima da shvate da li postoje bilo kakve promene na set-upu ili balansu“, rekao je Paul Hembery: „Onda ćemo uzeti gume za Silverstone.“

          „Indicije koje imamo od timova su povoljne i ukazuju nam da oni prihvataju činjenicu da mi moramo da napravimo izmene.“

          „Naravno, neki žele veće promene, neki ne žele promene uopšte, ali svi shvataju da mi moramo da rešimo problem sa delaminacijom i mi verujemo da imamo rešenje za to.“

          „Trenutno, izgleda da imamo jednoglasno odobrenje.“

          Očekuje se da nove gume rade 5-10 stepeni niže u odnosu na dosadašnje, ali neće biti promena u njihovom obliku.

          Pirelli priznaje da bi ti moglo da dovede do blagog povećanja trajnosti zadnjih guma.

          Iako su nove gume trebale da budu predstavljene u Canadi, Hembery prihvata da su timovi imali prava da zahtevaju da se nove gume prvo probaju, pre nego što dobiju zeleno svetlo za uvodjenje u šampionat.

          „Timovi su tražili priliku da ih testiraju pre nego što ih uvedemo. Bili smo prilično sigurni, jer je to nešto na šta smo navikli u prethodne dve sezone, i to je nešto što znamo da će raditi.“

          „Medjutim, oni su bili u pravu, što žele priliku da ih testiraju u Canadi, pre nego što ih uvedemo na Silverstoneu.“


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Vettelu nije realisticno da ima Kimija za kolegu


            Sebastian Vettel priznaje da nije siguran koliko je realistična ideja da sledeće godine ima Kimija za timskog kolegu


            Red Bull nije otpisao zamenjivanje Marka Webbera za 2014. Fincem Kimijem Raikkonenom.

            Kada je upitan da li bi voleo da deli garažu Red Bulla sa svojim prijateljem i takođe šampionom, Raikkonenom, naredne godine, Vettel je priznao: "Ne znam koliko je to realistično."

            "Veoma dobro se slažem sa njim," rekao je.

            Međutim, Vettel je insistirao da je medijska slika njega i Raikkonena kao najboljih prijatelja - preuveličana.

            "Viđamo se na trkama ukoliko vreme dozvoli, jer obojica smo otvoreni, iskreni... Veoma dobro se slažemo. Ali ne nalazite prave prijatelje u Formuli 1."

            U međuvremenu, Vettel je rekao da to kako se nosio sa Multi-21 aferom, kada je rekao da Austrijanac ne zaslužuje pobedu - jednostavno otkriva njegov pravi karakter.

            "Slika koja je postojala o meni pre toga, bila je jednostavno pogrešna. Malezija mi je otvorila oči o mnogima po tom pitanju. Ukoliko postoji nešto neprijatno o čemu treba da se priča, uvek sam to radio, samo normalno u prisustvu onih koji to stvarno moraju da čuju, a ne ljudi koji sede ispred televizora. Ovoga puta, bilo je drugačije."


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              FIA zamrzava V6 motore do 2018.


              Nakon predstavljanja nove ere motora, FIA će da „zamrzne“ njihov razvoj do 2018.


              Kao što je, pre nekoliko godina, „zamrznut“ razvoj trenutnih V8 motora, a sve u cilju kontrole troškova, slično „zamrzavanje“ će biti postepeno uvedeno izmedju 2014., kada se uvode nova pravila i 2018., kako navodi Auto Motor und Sport.

              Sledeće godine, Mercedes, Ferrari i Renault će V6 motorima snabdevati 11 timova na gridu, dok će Honda 2015. godine preuzeti McLaren.

              „Honda dolazi tačno na vreme“, rekao je dopisnik Michael Schmidt: „Jer će se razvoj novih motora postepeno zamrzavati do 2018.“

              „Ukoliko bi proizvodjači čekali predugo, njihov odgovor na probleme bi bio ograničen.“

              „Zamrzavanje“ 2018. stavlja dodatni pritisak na druge proizvodjače automobila za koje se veruje da razmatraju ulazak u F1, kao što su BMW, Toyota ili Volkswagenova marke kao što su Audi ili Porsche.“

              „Potrebne su brze odluke“, rekao je Schmidt: „Ako budu čekali predugo, pravila će ih kazniti.“

              Postepeno „zamrzavanje“ takodje objašnjava zbog čega proizvodjači žele dugoročne ugovore sa timovima, jer to bi sprečilo timove da skaču od dobavljača do dobavljača dok dizajneri postepeno menjaju i poboljšavaju svoje novorodjene V6 jedinice.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Vettel: Necu jos dugo ostati


                Vettel priznao da će možda napustiti F1 ili promeniti tim


                Sebastian Vettel je priznao da se može desiti da napusti F1 ili da promeni tim, u narednih nekoliko godina, a sve u zavisnosti kako se bude tada osećao u vezi trkanja.

                On, inače, ne govori često o odlasku iz Red Bulla, ili iz F1, ali pošto je sa ovim timom već osvojio tri uzastopne titule, mnogi veruju da će on želeti da potraži novi izazov kada mu istekne ugovor na kraju 2014. godine, a ovo je prvi nagoveštaj tih namera.

                „Možda neću ni voziti za pet godina, jer ću se umoriti od toga“, rekao je Vettel: „Možda ću za pet godina biti sa drugim timom, jer ću osećati drugačiji izazov.“

                „Svako se razvija tokom godina, i menjaju mu se prioriteti.“

                Teško da jedan vozač može da provede svoju celu karijeru sa jednim timom, pa iako Vettel priznaje da mu je trenutno prijatno, to ne znači da će svoju trkačku budućnost posvetiti Red Bullu.

                „Trenutno se osećam veoma prijatno, i ne mogu da zamislim da odem negde drugde, u ovoj fazi.“

                „Auto je brz, tim je dobar. Trenutno ne vidim razloga da odem, ali to ne znači da ću ostati zauvek“, rekao je on.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Gutierez najavljuje partnerstvo sa Velociudad


                  Esteban Gutierrez ima zadovoljstvo da objavi svoje partnerstvo sa Velociudad, koji ga je predstavio kao vozačkog ambasadora kako bi delio svoje iskustvo sa fanovima motorsporta.


                  Velociudad je potvrdila da je dogovor postignut na VN Monaka, događaju u F1 kalendaru i šestom pojavljivanju talentovanog Sauberovog meksičkog vozača u vrhunskim serijama svetskog motorsporta.

                  Gutierrez, najmlađi vozač F1 – koji je iznenadio publiku sa izuzetnim performansama tokom VN Španije – će raditi zajedno sa Velociudad u promociji njihove nove staze ''Speedcity'', u Buenos Airesu, Argentini, šireći priču motorsporta i životnih aktivnosti brenda na međinarodnoj sceni.

                  Kao deo partnerstva, Gutierrez će govoriti svojim fanovima o svojim dnevnim aktivnostima kao vozača F1 kroz Velociudadin online i socijalne mreže. Gutierrez će koristiti iste stvari da zabeleži slike i snimke najegzotičnijih i spektakularnih sportskih automobila širom sveta kao deo marketinškog plana inovativnog turističko-trkačkog kompleksa koji se gradi u Argentini.

                  Velociudad je u potrazi da bude prvi južno američki premium motorsport-turistički kompleks, sa V8 luksuznim hotelima i kompletnom atrakcijom kao što je privatni klub, vozačka akademija, kongresni centar, poslovni centar i brend kućama namenjenim isključivo za korišćenje predstavnika auto industrije. Pored toga što je u mogućnosti za sve profesionalne serije, i nacionalne i internacionalne, fleksibilan dizajn ovog FIA Grade 1 kompleksa ima 8 različitih konfiguracija koje omogućuju testiranje putnih automobila, sportskih vozila i motocikala. Takođe, kompleks će uključivati i 4x4 park i vozački test centar. Kao jedan od glavnih predstavnika latino američkog sporta, Esteban Gutierrez je idealan kandidat da zastupa južno američki način života i motorsport kompaniju.

                  Eddie Freedman, direktor Velociudada, je govorio o tome: ''Veoma sam srećan da objavim naše partnerstvo sa Estebanom. Velociudad je nov i uzbudljiv poduhvat za Južnu Ameriku i Esteban je idealan dodatak našem brendu. Naš cilj prevazilazi izgradnju sofisticirane staze u Argentini; naša vizija je da transformišemo Velociudad u brend koji je o motorsportu, sportske važnosti i načina života. Ne postoji bolji spoj nego kombinacija jedne od latino američkih zvezda budućnosti sa motorsport komplksom budućnosti! Bez sumnje, privilegija je udružiti snage sa njim i njegovom celom ekipom.''

                  Na drugoj strani, Esteban Gutierrez je rekao: ''Nakon upoznavanja sa njima i shvatanj svih različitih aktivnosti koje imaju, evidentno je da pored toga što je to kompromis razvoja mladih latino američkih vozača, Velociudad ima odličnu viziju da postane životni i motorsportski brend u regionu bez presedana. Činjenica da delimo ambiciozne ciljeve je upravo ono što nas spaja. Kao ruki u F1 nadam se da mogu podeliti svoje novo iskustvo i putovanja sa svim fanovima u Latino Americi kroz ovu novu vezu sa Velociudad.''


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Timovi ce prihvatiti nove gume


                    Pirelli je ubedjen da će timovi prihvatiti nove gume


                    Nove zadnje gume će biti istih jedinjenja, jedina promena će biti što će umesto čeličnog pojasa imati kevlar, poput prošlogodišnjih guma, i dizajnirane su tako da prevazidju probleme na koje su ovogodišnje gume naišle u Bahreinu i u Španiji.

                    Tokom ovonedeljnih treninga u petak, za VN Canade, svaki tim će dobiti po dva seta tih guma.

                    „Ti treninzi će omogućiti timovima da shvate da li postoje bilo kakve promene na set-upu ili balansu“, rekao je Paul Hembery: „Onda ćemo uzeti gume za Silverstone.“

                    „Indicije koje imamo od timova su povoljne i ukazuju nam da oni prihvataju činjenicu da mi moramo da napravimo izmene.“

                    „Naravno, neki žele veće promene, neki ne žele promene uopšte, ali svi shvataju da mi moramo da rešimo problem sa delaminacijom i mi verujemo da imamo rešenje za to.“

                    „Trenutno, izgleda da imamo jednoglasno odobrenje.“

                    Očekuje se da nove gume rade 5-10 stepeni niže u odnosu na dosadašnje, ali neće biti promena u njihovom obliku.

                    Pirelli priznaje da bi ti moglo da dovede do blagog povećanja trajnosti zadnjih guma.

                    Iako su nove gume trebale da budu predstavljene u Canadi, Hembery prihvata da su timovi imali prava da zahtevaju da se nove gume prvo probaju, pre nego što dobiju zeleno svetlo za uvodjenje u šampionat.

                    „Timovi su tražili priliku da ih testiraju pre nego što ih uvedemo. Bili smo prilično sigurni, jer je to nešto na šta smo navikli u prethodne dve sezone, i to je nešto što znamo da će raditi.“

                    „Medjutim, oni su bili u pravu, što žele priliku da ih testiraju u Canadi, pre nego što ih uvedemo na Silverstoneu.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      McLaren ne ocekuje cetvrtu pobedu


                      McLaren ne očekuje četvrtu pobedu zaredom u Canadi


                      McLaren Formula 1 tim je pobedio na poslednje tri VN Canade, ali ove godine ne očekuju novu pobedu.

                      „McLaren je uvek dobro prolazio u Canadi. Pobedili smo na 13 VN Canada, pa čak iako, ove nedelje, ne idemo u Montreal sa realnim šansama za pobedu, nama je dobro poznato da je ovo trka gde je moguće ostvariti neočekivani rezultat“, rekao je Martin Whitmarsh.

                      „VN Canade je jedna od najvažnijih trka u kalendaru Formule 1, i trka u kojoj ceo padok uživa. To je najbolji pokazatelj Formule 1 -staza ima prirodan tok koji podstiče hrabru vožnju, ali i kažnjava greške sa uskim run-off oblastima i beskompromisnim zidovima.“

                      „Površina staze je abrazivna i relativno slabo prijanjajuća, a dugački poslednji pravac je savršen za dugačke bitke iz zavetrine i preticanja. Osim toga, kanadski i severnoamerički fanovi su strastveni i veliki poznavaoci sporta, to je jedna od onih trka dobro spakovanih od četvrtka do nedelje, ispunjenih raznovrsnim i uzbudljivim rasporedom. To je jedna od najboljih trka u sezoni.“


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        De Villota otkrila pukotinu na kacigi


                        Maria de Villota konačno prikazala javnosti svoju kacigu iz udesa


                        33-godišnja Španjolka je preživela ozbiljne povrede lobanje, mozga i lica u julu prošle godine kada je neobjašnjivo izgubila kontrolu nad bolidom Marussie, tokom aerodinamičkog testiranja na Duxfordskom aerodromu.

                        Njena glava, sada vidljivo u ožiljcima, udarila je u rampu kamiona, gde je tom prilikom izgubila desno oko, preko koga sada nosi povez.

                        Na dogadjaju u Madridu, ove nedelje, koji je posvećen bezbednosti na putu i povredama kičme, Maria de Villota je konačno otkrila izgled njene Bell kacige od ugljeničnih vlakana (vredne 4.000 dolara), koju je nosila prilikom udesa, i na kojoj postoji ogromna pukotina koja ide od dela ispod vizira pa sve do zadnjih nosača za HANS bezbednosni uredjaj.

                        „Do sada su samo moja porodica i prijatelji videli kacigu“, rekla je Maria: „Ali mislim da je važno da i drugi to dobro vide.“

                        Pozivajući se na obim štete na ovoj skupoj, F1 specijalizovanoj kacigi, ona je dodala: „Ako je ovo ono što imamo u Formuli 1, zamislite šta bi se desilo da nisam ništa nosila.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Brown: Hamiltonu treba jos samo malo vremena


                          Ros Brawn je ubeđen da će Lewis uskoro biti među najboljima.


                          Šef Mercedesa smatra da Hamiltonu nisu potrebne drastične promene da bi se vratio u vrh.

                          Tokom prethodnih kvalifikacija i trka Rosberg je postizao bolje rezultate od Hamiltona, ali Brawn je ubeđen da će Hamilton uskoro ponovo biti u šampionskoj formi. Po njegovim rečima potrebno je samo još malo vremena da se Britanac navikne na novi tim.
                          “Nico je već dugo u našoj ekipi i sve mu je poznato. Sa druge strane, Hamilton još uvek uči kome za šta treba da se obrati i kako da podesi bolid da bi u potpunosti odgovarao njegovom stilu vožnje. Mi smo dobra ekipa sastavljena od veoma iskusnih stručnjaka. Svi rade sa njim, treba mu samo još malo vremena. Za njegov napredak je bitno to što je kritičan prema sebi. Siguran sam da će mu takav stav pomoći. Mi želimo da naši vozači daju sve od sebe i da tako teraju jedan drugog da napreduju, da budu sve bolji. Na taj način će motivisati jedan drugog i na kraju će izvući maksimum iz bolida”, rekao je Brawn.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Maldonado: Staza u Montrealu je jedna od najtezih


                            Pastor Maldonado priznaje da će njegovoj ekipi biti teško u Kanadi


                            Ekipa Williamsa još uvek ima 0 poena na svom bodovnom kontu. Maldonado je imao šansu da se plasira među prvih deset u Monaku, ali nije imao sreće. Pred GP Kanade je optimista, ali ističe da je na toj stazi teško voziti:

                            "Montreal je sigurno jedna od najtežih staza, posebno ako pada kiša. Prethodnih godina je bilo puno incidenata, često je izlazilo bezbednosno vozilo na stazu, a to sve utiče na izbor naše strategije. Pošto se ova staza retko koristi u petak je veoma prljava tako da tek u subotu možemo da imamo pristojno prianjanje. Uslovi na stazi se drastično menjaju, a to je baš zanimljivo. U Kanadi stalno osećate kako vam raste adrenalin", rekao je Pastor Maldonado.

                            Maldonadov timski kolega Valtteri Bottas će se ove godine prvi put trkati na stazi Gilles Villeneuve. Bottas očekuje da će brzo postići zadovoljavajuću brzinu kako bi imao uspešan vikend:

                            "Prvi put vozim u Montrealu i radujem se izazovu. To je ulična trka kao i ona u Monaku, zidovi su veoma blizu. Poenta je pronaći svoj limit, a ne rizikovati previše. Posebno se radujem poslednjoj krivini, tzv."Zidu šampiona", ma koliko to čudno zvučalo", izjavio je Bottas.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Zrtve "Zida sampiona" u Kanadi


                              Kroz istoriju Formule 1 mnogi šampioni su ostavili svoj potpis na zidu kod poslednje krivine na stazi u Montrealu.


                              Ovo je samo spisak nekih koji su svojim potezima uticali na to da ta krivina dobije ime “Zid šampiona”:

                              1988: Derek Warwick
                              On je davne 1988. godine doživeo težak udes jer je krivina tada bila još oštrija. Te godine pitstopovi su pomereni na lokaciju na kojoj se i sada nalaze. Pogrešio je na ulasku u krivinu i bukvano se lansirao u vazduh, srećom bež težih posledica.

                              1997 i 1999: Jacques Villeneuve
                              Jacques nije imao sreće na stazi koja nosi ime njegovog oca. U svojoj šampionskoj sezoni na trci pred domaćom publikom udario je u zid već u drugom krugu. Iako udar nije bio jak, za Villeneuva je trka bila završena.
                              Dve godine kasnije, Jaques se ponovo potpisao na “Zidu šampiona” u jednoj od svojih najneuspešnijih sezona u bolidu BAR ekipe.

                              1999: Michael Schumacher
                              Iako je kao vozač Ferrarija uglavnom uspevao da završi trke, čak se i čuveni Michael Schumacher 1999.godine potpisao na zidu i završio trku pre vremena. Posle njegovog odustajanja trijumfovao je Hakkinen, koji se kasnije te godine ovenčao titulom svetskog šampiona.

                              1999: Damon Hill
                              Te godine čuvena krivina je dobila svoj nadimak “Zid šampiona”. Tada je u zid udario Damon Hill koji je samo par dana kasnije objavio svoje povlačenje iz Formule 1 na kraju sezone. Do tada čuveni zid su “overili” šampioni iz 1994, 1995, 1996 i 1997. godine.

                              2001: Rubens Barrichello
                              Barrichello je izgubio kontrolu nad svojim bolidom tokom kvalifikacija za GP Kanade 2001.godine. Brazilac je imao sreće da nije bio povređen i imao je vremena da u rezervnom bolidu odveze ostatak kvalifikacija. Ubrzo je u zid udario i Nick Heidfeld koji je, kao i Barichello, uspeo da obezbedi učešće u trci. Međutim, oba vozača su doživela udes i u nedelju.

                              2005: Jenson Button
                              Britanac je imao loše rezultate tokom 2004. i 2005. godine u BAR ekipi. Izgledalo je kao da mu se sreća osmehnula kada je osvojio pol poziciju pred GP Kanade 2005.godine.
                              Međutim, vođstvo je izgubio već na samom startu trke, a kasnije se “potpisao” na čuvenom zidu.

                              2006: Juan Pablo Montoya
                              Udarac u “Zid šampiona” je donekle uticao na kraj Montoyine karijere u Formuli 1. Iako šteta na bolidu nije bila vidljiva golim okom, Montoya je bio prinuđen da završi trku u Kanadi. Na narednoj trci u Indianopolisu udario je u zadnji deo Raikkonenovog bolida, posle čega je objavio svoje povlačenje iz najbržeg cirkusa.

                              2010: Kamui Kobayashi
                              Kamui Kobayashi nema lepe uspomene sa svog prvog učešća na trci u Montrealu. Vozač Saubera je startovao sa 18.pozicije, a zatim je udario u zid već u prvom krugu.

                              2011: Sebastian Vettel
                              Nemački as je poslednji zvanični šampion koji je udario u zid. Njegov udes se desio na slobodnom treningu u petak, pa je Vettel mogao da odveze kvalifikacije i trku. To je bila jedna od najuzbudljivijih trka u Kanadi, vožena po kiši na kojoj je zbog Vettelove greške u poslednjem krugu na kraju trijumfovao Button.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Horner brani Ferrari


                                Šef Red Bulla stao u odbranu Ferrarija oko „test-gate“ sage


                                Red Bull, čiji je šef Christian Horner, prvi je pored Ferrarija podneo zvaničnu tužbu protiv Mercedesovog tajnog testa u Barceloni, gde je ovaj tim koristio ovogodišnji bolid za testiranje novih guma.

                                Medjutim, u medjuvremenu se pojavila vest da je sličan test odradio i Ferrari, nakon VN Bahreina, sa test vozačem Pedrom de la Rosom za volanom bolida iz 2011. godine.

                                Ferrari je negirao važnost tog testa, navodeći da je on odradjen sa starim bolidom i rezervnim vozačem, i tvrdeći da je Mercedes to odradio sa aktuelnim vozačima i automobilom iz 2013.

                                Sada je u odbranu tima iz Maranella stao i sam Christian Horner.

                                „Ferrarijeva pozicija je drugačija“, rekao je Horner: „Jer iako su koristili zvaničnog vozača (de la Rosu), to nije bio njihov ovogodišnji automobil.“

                                „Te dve situacije, izmedju Ferrarija i Mercedesa, ne mogu čak ni da se porede.“

                                Kada su ga upitali šta očekuje od istrage FIA-e, Horner je rekao: „To je stvar koja će biti analizirana brzo i pravično.“

                                I Pirelli i Mercedes negiraju da je test u Barceloni bio „tajan“, ali Horner smatra da jeste.

                                „Imate takav način prilaska kada ne želite da neko nešto zna, jer bi u suprotnom to i zvanično objavili, kao što rade sa drugim svojim aktivnostima.“

                                Takodje se spekuliše da je Lewis Hamilton, navodno, tweetovao iz Amerike u vreme kada se održavao test u Španiji, i da je tom prilikom koristio drugačiji izgled kacige kako bi izbegao da ga neko prepozna.

                                Horner je takodje kritikovao Pirelli, zbog toga što tvrde da ništa nisu pogrešno uradili.

                                „Svi u F1 su obuhvaćeni pravilima: timovi, vozači i dobavljači. Pravila se odnose i na njih (Pirelli)“, rekao je Horner.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X