F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Opet jak na treningu (Hamilton). Brandl je (gore) čak dao mogućnost borbe za titulu što je previše optimističko gledanje na stvari. Ipak, videćemo posle Mađarske (jedino pobeda ostavlja takvu mogućnost. Ipak, Fetel ostaje glavni favorit.
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • sri98
      Admin od Trpeze
      • 24.10.2004
      • 7262
      • Republic of Konjarnik
      • Toyota Corolla E 210

      Hamilton dominirao na Hungaroringu

      IZVOR. B92Vozač Mercedesa Luis Hamilton trijumfovao je na desetoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1, Velikoj nagradi Mađarske.








      Beta/AP

      Hamilton je do 22. pobede u karijeri, a prve u ovoj sezoni i prve za volanom Mercedesa došao na stazi ’Hungaroring’ u vremenu od 1:42:29.445 sata.
      Na pobedničkom postolju pored Britanca, našli su se i vozač Lotusa Kimi Raikonen koji je tako prestigao Fernanda Alonsa u generalnom plasmanu na drugom mestu, odnosno trostruki uzastopni šampion u Red Bulu Sebastijan Fetel.
      Hamilton je još jednom potvrdio da mu odgovara ’Hungaroring’ pošto mu je ovo četvrti trijumf u karijeri u Budimpešti, čime se izjednačio sa legendarnim Mihaelom Šumaherom.

      Pred početak Velike nagrade Mađarske, prvi čovek Formule 1 Berni Eklston potpisao je novi ugovor sa čelnicima „Hungaroringa“ po kojem će ta staza ostati u kalendaru bar do 2021. godine. Na stazi je bilo dosta uzbuđenja, ali ne onoliko koliko se očekivalo zbog izuzetno teških uslova u kojima je trka vožena, posebno zbog veoma visoke temperature u Mađarodu.


      Beta/AP

      Od prvog do poslednjeg kruga dileme nije bilo ko će pobediti na desetoj trci sezone, Hamilton je vozio odlično i vođstvo prepuštao rivalima samo prilikom odlazaka u boks. Preostala mesta na podijumu odlučena su u samom finišu, a iako se tokom većeg dela trke činilo da će druga pozicija otići u ruke Fetela, taktika od samo dva odlaska u boksu se isplatila Raikonenu, koji je uspeo da se odbrani od brojnih napada aktuelnih šampiona.

      Odličnu trku odvozao je i drugi vozač Red Bula Mark Veber, koji je startovao kao deseti, a na kraju je zauzeo četvrto mesto iako je imao taktiku od tri odlaska u boks. Australijanac se na kraju našao ispred Fernanda Alonsa u Ferariju i vozača Lotusa Romana Grožana, koji se našao u centru pažnje zbog dve istrage za incidente koje je počinio tokom trke. Francuz je kažnjen zbog oba incidenta, jednu kaznu je dobio tokom trke, a drugu posle (dodavanje 20 sekundi), ali to nije uticalo na njegov rezultat.

      U Formuli 1 sada sledi letnja pauza, a šampionat se nastavlja Velikom nagradom Belgije na stazi „Spa Frankoršamp“ 25. avgusta.


      Tok trke:

      Na vrelom „Hungaroringu“ od starta je poveo Hamilton, ispred Feteloa, Grožana, Rozbega, Alonsa i Mase. Rozberga je ubrzo pretekao Alonso, da bi potom dva puta u prvom krugu izleteo sa staze i pao na sedmo mesto, iza Raikonena, a ispred Vebera i Batona. Hamilton se do drugog kruga odvojio na više od sekunde od Fetekam dok je razlika između vozača koji su sledili takođe bila oko jedne sekunde.

      Ipak, aktuelni šampion je neverovatno brzim krugom uspeo u drugom da se primakne na pola sekunde od Hamiltona. Britanac je uspevao da zadrži vozača Red Bula iza sebe, a najveću borbu u tim trenucima vodili su Masa i Raikonen za peto mesto. U međuvremenu, u šestom krugu Hamilton se malo odvojio od Fetela koji je upao u probleme, pošto ga je Grožan potpuno stigao. Rozberg je izgubio još dosta do tada, pošto je pao na 12. poziciju.


      Prvi je u boks, u devetom krugu, otišao vozač ekipe Toro Roso Žan-Erik Vernj, a već u narednom Fetel je preuzeo vođstvo, pošto je Hamilton produžio po nove pneumatike. Vozač Mercedesa je pao na osmu poziciju, iza Džensona Batona u Meklarenu, ali ga je pretekao vrlo brzo. Red Bul je reagovao i pozvao Fetela dva kruga kasnije i vratio se iza Hamiltona, ali i Batona. Grožan je tako nasledio vođstvo, dok je u istom krugu i Masa otišao u boks, a Alonso u sledećem.

      Grožan je po nove pneumatike otišao u 14. krugu, isto kao i njegov timski kolega, a Lotus je bez problema sve odradio. Francuz se vratio na stazu iza Fetela, dok je Raikonen ponovo završio iza Mase. Fetel se i dalje mučio iza Batona, dok je Veber vodio, ispred Hamiltona, a u tim trenucima Australijanac još nije bio u boksu. Mladi Nemac je gubio dosta vremena u odnosu na Hamiltona, a Grožan mu se brzo i lako potpuno primakao.


      U narednim krugovima nije bilo mnogo uzbuđenja, samo je viđeno prvo odustajanje, pošto se vozač Fors Indije Adrijan Zutil parkirao u garaži zbog problema sa hidraulikom. Nemcu je to bila 100. trka u Formuli 1. Veber je i dalje sigurno vodio do 23. kruga, kada je produžio u boks, a Hamilton preuzeo prvo mesto, ispred Batona i Fetela, dok se Australijanac na stazu vratio iza Alonsa, kao šesti.

      Posle dosta muka, Fetel se konačno našao ispred Batona, kojeg je odmah potom udario Grožan, pa je vozač Meklarena izgubio poziciju i od Alonsa. Britanac je otišao u boks u sledećem krugu, dok je u narednom po drugi put to učinio Grožan. Baton je pao na osmu poziciju, dok se Francuz vratio odmah ispred njega na stazu. Hamilton je u 27. krugu, kada su svi bili bar po jednom u boksu, imao 13 sekundi prednosti u odnosu na Fetela na drugom mestu.

      U tim trenucima, Veber je bio najbrži na stazi i polako je sustizao Alonsa, dok je Grožan neverovatnim potezom sa spoljašnje strane uspeo da se probije pored Mase i dođe do šestog mesta. U 30. krugu viđeno je drugo odustajanje, pošto je Esteban Gutijeres parkirao svoj Zauber u garaži. I dok se Grožan brzo odmakao od Mase, Baton je sustigao vozača Ferarija i pretekao ga poprilično lako.

      Hamilton je po drugi put u boks otišao u 32. krugu, pa je Fetel preuzeo vođstvo, a Britanac se vratio na stazu iza Vebera, a ispred Raikonena. Alonso je predvodio vozić u kojem su ga pratili Veber i Hamilton, a Britanac je sjajno u 34. krugu pretekao Vebera, imao je šansu da isto učini sa Špancem, ali je vozač Ferarija produžio u boks. Isto je prethodno učinio Fetel i ponovo se vratio iza Batona.

      Grožan je u međuvremenu dobio kaznu ’prođi kroz’ zbog napuštanja staze kada je pretekao Masu, dok se incident koji se desio između njega i Batona našao posle trke. Francuzu je dodato 20 sekundi na vreme posle trke, ali to nije promenilo rezultat. Baton je u 38. krugu otišao po drugi put po nove pneumatike i ostao je iza Grožana, koji je odradio kaznu u međuvremenu. Hamilton je nizao najbrže krugove na stazi i održavao je svoju prednost u odnosu na Vebera, dok je Raikonen držao treću poziciju do odlaska u boks u 43. krugu.

      Veber je po drugi put u boks otišao u 44. krugu i vratio se na stazu kao trećeplasirani, iza Fetela, a ispred Alonsa, Grožana i Raikonena. Samo krug kasnije, zbog kvara motora vozač Vilijamsa Valteri Botas se parkirao pored staze na startno-ciljnom pravcu i na stazi je istaknuta žuta zastavica.


      Beta/AP

      Uzbuđenje je izostalo u narednih nekoliko krugova, a Grožan je prvi otišao po treći put po nove pneumatike i vratio se iza Batona, na sedmu poziciju. U narednom krugu to je učinio Alonso, sa četvrte pozicije, i na stazu je izašao ispred Batona, koji je trpeo konstantne napade od strane Grožana, koji ga je pretekao u drugoj krivini. Hamilton je u 51. krugu otišao u boks i vratio se iza Vebera, ali ga je ubrzo pretekao i izgurao Australijanca sa staze.

      Fetel je u 56. krugu otišao u boks i vratio se kao četvrti, iza Hamiltona, Vebera i Raikonena. Od njih, jedino je Australijanac morao još jednom po nove pneumatike i po treći put je otišao u boks u 60. krugu i vratio se u trku kao četvrti, iza Raikonena, a ispred Alonsa. Fetel se desetak krugova pre kraja mučio iza Raikonena, nikako nije uspevao da nađe način da se nađe ispred njega.

      Pet krugova pre kraja trka je bila gotova i za Nika Rozberga, koji je odustao pošto mu se pregrejao motor, a čak je došlo i do požara. Nemac je, srećom, bezbedno napustio bolid. Fetel je nastavio da napada Raikonena, tri kruga pre kraja imao je odličnu priliku, ali se Finac odbranio, a branilac titule nakratko izleteo sa staze. Fetel nije odustao, ali mu je ponestalo vremena, pa je Raikonen zauzeo drugo mesto, a on treće. Iza su sledili Veber, Alonso, Grožan i Baton, dok su osvajače bodova kompletirali Masa, Peres i Maldonado.

      Vozači:

      1. Sebastijan Fetel (Nemačka) 172 boda
      2. Kimi Raikonen (Finska) 134
      3. Fernando Alonso (Španija) 133
      4. Luis Hamilton (Velika Britanija) 124
      5. Mark Veber (Australija) 105
      6. Niko Rozberg (Nemačka) 84
      7. Felipe Masa (Brazil) 61
      8. Roman Grožan (Francuska) 49
      9. Dženson Baton (Velika Britanija) 39
      10. Pol di Resta (Velika Britanija) 36
      11. Adrijan Zutil (Nemačka) 23
      12. Serhio Peres (Meksiko) 18
      13. Žan Erik Vernj (Francuska) 13
      14. Danijel Rikardo (Australija) 11
      15. Niko Hulkenberg (Nemačka) 7
      16. Pastor Maldonado (Venecuela) 1

      Konstruktori:

      1. Red Bul 277 bodova
      2. Mercedes 208
      3. Ferari 194
      4. Lotus 183
      5. Fors Indija 59
      6. Meklaren 57
      7. Toro Roso 24
      8. Zauber 7
      9. Vilijams 1
      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Dominantna pobeda Hamiltona u Budimpesti


        Lewis Hamilton je i pored svih najava u petak da nema nikakvih šansi za pobedu, vozio dominantnu trku i ostvario prvu pobedu u Mercedesu.



        Vreme na stazi Hungaroring je na početku trke bilo pakleno. Tempeatura vazduha je bila 34 C dok je temperatura staze bila čak 51 C.
        Hamilton je dobro startovao i nije imao većih problema da zadrži vodeću poziciju. Vettelu je sa druge strane malo zakomplikovala stvari činjenica da startuje sa prljave strane staze, ali je ipak nekako uspeo da zadrži poziciju u prvoj krivini. Grosjean je ostao na trećem mestu, dok se između Rosberga, Alonsa i Masse vodila velika bitka. Španac je na kraju uspeo da se provuče ispred Nemca, a malo kasnije je napao i Massa koji je nakon kontakta uspeo da prođe ispred vozača Mercedesa koji je u tom trenutku izgubio balans i izleteo sa staze zbog čega je izgubio nekoliko pozicija.
        Hamilton, Webber i Grosjean su na samom početku nametnuli žestok tempo koji Alonso nikako nije mogao da prati, dok je iza njega i Masse bio zaglavljen Kimi Raikkonen na šestom mestu.
        Ubedljivo najbolji start na trci je imao Button koji se probio među prvih deseet, dok je njegov timski kolega izgubio par pozicija.
        Prvi je na promenu pneumatika otišao Hamilton u desetom krugu, a dva kruga kasnije je isto uradio i Vettel koji je počeo da gubi dosta vremena. On se na stazu vratio iza Hamiltona tako da promene u poretku između njih dvojce nije bilo. Alonso je prvu promenu guma napavio u trinaestom krugu, a krug kasnije su isto uradili i Grosjean i Raikkonen. Nikakvih većih promena u plasmanu nije bilo, a jedini koji je imao problem je bio Sebastian Vettel koji je po izlasku iz boksa bio zaglavljen iza Buttona koji je duže ostao na stazi. To je Nemca koštalo dosta vremena pa je Hamilton uspeo da otvori prednost od oko pet sekundi. Od vozača iz vrha u boks nije išao ni Mark Webber koji je u tim trenucima vodio trku.
        Problemi za Sebastiana Vettela u drugom stintu su bivali sve veći. Činjenica da je bio zaglavljen iza Buttona je značila da mu se bolid i gume pregrevaju, a pored toga se pojavio i problem sa prednjim krilom i KERS-om. To je omogućilo Grosjeanu da mu se sasvim približi, a razliku je smanjivao i Alonso koji je do 21. kruga neutralizovao prednost vozača Red Bulla i Lotusa.
        Za to vreme na vrhu je Webber nastavio da vozi trku, a Hamilton nije mogao da previše smanji zaostatak od 4 sekunde iako je imao mnogo svežije gume.
        Australijanac je u boks otišao u 24. krugu i on je ponovo montirao medijum komponentu. U istom krugu Buttonove gume su konačno počele da gube performanse i u razmaku od samo par krugova su ga obišli i Vettel i Grosjean i Alonso. On je nakon toga otišao u boks i za razliku od Webbera je montirao meke gume.
        Romain Grosjean je na drugu promenu pneumatika otišao u 26. krugu. i na stazu se vratio ispred Buttona koji je sa Webberom razmenjivao najbrže krugove.
        Šest krugova kasnije u boks je otišao Hamilton koji se na stazu vratio iza Alonsa i Webbera koji je u međuvremenu sa svežijim gumama potpuno sustigao Španca.
        Britanac je dva kruga kasnije iskoristio činjenicu da je na novim gumama i prošao Webbera, a Vettel i Alonso su odmah reagovali i otišli na promenu guma.
        Direkcija trke je u 37. krugu donela veoma diskuabilnu odluku. Oni su Grosjeanu dodelili kaznu "prođi kroz boks" zato što je navodno stekao nepravednu prednost kada je obišao Massu desetak krugova ranije.
        U međuvremenu je Vettel uspeo da obiđe Buttona čije su meke gume počele da gube performanse. Britanac je otišao u boks u narednom krugu i na stazu se vratio iza šestoplasiranog Grosjeana.
        Raikkonen je na drugu promenu guma otišao u 43. krugu, amalo kasnije je isto uradio i drugoplasirani Webber koji je ponovo ostao na medijum gumama i vratio se na treće mesto iza timskog kolege.
        Romain Grosjean je na svoj poslednji pit stop otišao u 48. krugu, ali se vratio u gužvu na stazi što mu nije omogućilo da preskoči Alonsa koji je svoj poslednji pit stop obavio krug kasnije.
        U 51. krugu je poslednju promenu obavio i Hamilton koji se na stazu vratio odmah iza Webbera. Međutim, Britanac je odmah iskoristio sveže gume i sjajnim manevrom je obišao Webbera u krivini 3.
        Vettel je pet krugova kasnije otišao u boks koji se vratio na stazu iza Raikkonena. Webber je sa druge strane poslednju promenu i prelazak na meke gume otišao deset krugova pre kraja i vratio se na četvrto mesto ispred Alonsa.
        Do kraja trke nije bilo većih uzbuđenja, a jednino što je privuklo pažnju je bilo otkazivanje motora Nica Rosberga pet krugova pre kraja.
        Hamilton je tako na dominantan način došao do svoje prve pobede u Mercedesu, drugije bio Raikkonen nakon dobre strategije, dok je Vettel na kraju uspeo da se domogne još jednog podijuma. Mark webber je sakupio vredne bodove za Red Bull osvajanjem četvrtog mesta, Alonso je završio kao peti iza nejga, dok je šesti bio Grosjean. Prvih deset, a ujedno i osvajače bodova su kompletirali još Button, Massa, Perez i Maldonado koji je osvoji prvi bod za Williams u sezoni.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Hamilton: Jedna od najvažnijih pobeda u karijeri


          Lewis Hamilton je bio presrećan nakon što je danas ostvario svoju prvu pobedu u ekipi Mercedesa.



          Britanac je u periodu dok je vozio za McLaren na Hungaroringu uvek imao dobre rezultate, a taj niz se nastavio i u ekipi Mercedesa.

          “Ovo je verovatno jedna od najvažnijih pobeda u mojoj karijeri zato što je prva u novom timu. Presrećan sam i nadam se da nas čeka još ovakvih uspeha. Moramo da nastavimo sa radom, ali ako sam danas mogao ovako da održavam gume u životu, onda to mogu da uradim bilo gde.”
          “Osećaj je neverovatan i želim da se zahvalim svim navijačima. Moj tim je obavio neverovatan posao. Dosta smo proučavali podatke sinoć i nadali smo se da će gume izdržati. Ipak, nismo ni sanjali da će situacija na kraju biti ovako dobra za nas. Želeo sam pobedu i pritiskao sam do maksimuma. Do sada sam se obično zaglavljivao u gužvi nakon pit stopova, ali sam danas u svakom duelu išao agresivno i to mi se isplatilo”, rekao je Hamilton.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Raikkonen: Slabe kvalifikacije su nas koštale pobede


            Finac je bio zadovoljan osvajanjem druge pozicije, ali veruje da je rezultat mogao da bude još bolji da je imao bolju startnu poziciju.



            Raikkonen je danas u trku krenuo sa šestog mesta, a strategija sa dva zaustavljanja u boksu mu je omogućila da preskoči nekoliko vozača i nađe se u samom vrhu. Njemu su pred kraj trke oneumatici polako počeli da gube performanse što je omogućilo Vettelu da se približi i napadne ga. Ipak, Finac je ostao smiren i do kraja je zadržao svoju drugu poziciju.

            „Sam sebi zakomplikujem stvari subotom i danas sam još jednom platio zbog toga. Bilo je malo problematično sa Vettelom, ali smo na kraju izdržali i osvojili vredne bodove. Znao sam da će me Sebastian napasti, ali sam u potpunosti verovao da mogu da ga zadržim iza sebe. Ekipa je dobro radila i sve je funkcionisalo kako treba ovog vikenda“, izjavio je Raikkonen.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Vettel je zeleo vise u Madjarskoj


              Svetski šampion je priznao da nije imao najbolju trku iako je ponovo povećao svoju prednost u generalnom plasmanu.



              „Ovo nije bila baš dobra trka. Start je bio težak, a kada je Lewis otišao na prvu promenu guma smo verovali da možemo da ga preskočimo. Nakon toga sam oštetio prednje krilo što mi svakako nije pomoglo, ali pokušao sam da se održim i kasnije sam imao borbu sa Kimijem, ali nisam mogao da ga prođem na pravcu. Danas smo svakako želeli više.“

              Vettelova frustracija je bila evidentna u finišu trke kada se preko radija žalio na Raikkonenovu defanzivnu vožnju.
              „Rekao sam kasnije Kimiju da nisam bio zadovoljan, ali se on samo nasmejao. To je trkanje“, rekao je Vettel.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Button krivi Grosjeana za sudar


                Britanac je rekao da je on učinio sve kako bi izbegao kontakt i da je sva odgovornost na Grosjeanu za njihov sudar na današnjoj trci.



                Nakon prve faze pit stopova, Grosjean je bio u grupi vozača koji su bili zaglavljeni iza Buttona koji je imao duži prvi stint. Njih dvoje su imali kontakt na prilasku šikani u 24. krugu, a Francuz je u svom manevru izgurao šampiona iz 2009. na travu.

                „Upravo idem kod sudija, ali mislim da je situacija potpuno jasna. Nije imao šanse da me prođe osim da sam rešio da vozim po travi što mi baš i nije u interesu kada kočim pred krivinu. Moglo je da ispadne i gore da je udes bio veći pošto bi u tom slučaju obojica verovatno morali da odustanemo. Čak sam mu i mahao pre incidenta da će me izgurati van staze, ali ne znam šta je on mislio u tom trenutku“, rekao je Button.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Maldonado doneo prvi bod Williamsu u 2013.


                  Maldonado je danas zahvaljujući odustajanju Nica Rosberga uspeo da se domogne prvog boda za ekipu iz Grova ove sezone.


                  „Imao sam jako dobar start sa petnaeste pozicije i napravio sam nekoliko manevara tokom trke. Sve vreme smo bili na limitu što je zadovoljavajuće pošto je ovde jako teško preticati. Bolid je bio konstantan, mada je u drugom i trećem stintu moglo da bude bolje, ali sam sasvim zadovoljan. Želim da nastavim sa osvajanjem bodova i verujem da možemo da budemo jači u drugoj polovini sezone“, izjavio je Maldonado.

                  Njegov timski kolega Valterri Bottas nije završio trku pošto je u 42. krugu imao problem sa hidraulikom na svom Williamsu.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Alonso: Nismo imali tempo za bolji rezultat


                    Fernando Alonso je priznao da Ferrari danas nije mogao da parira svojim glavnim rivalima.



                    „Peto mesto je bilo najbolje što smo mogli danas. Znali smo da će start trke biti naša najbolja šansa da napredujemo. Sam start je bio odličan, međutim Grosjean je samo gledao kako mene da blokira i mislim da je bio preagresivan u par navrata. Zaboravio je da u trci ima 22 bolida, ali je zato kasnije platio kaznu za svoju agresivnost. Međutim, na kraju se mora reći da mi nismo imali tempo ni na mekoj ni na medijum komponenti. Pritiskali su nas i Webber i Button i Grosjean i stalno smo se branili. Zahvaljujući Hamiltonu i Raikkonenu nismo mnogo izgubili u odnosu na Vettela u šampionatu, ali ćemo nakon pauze morati nekako da smanjimo zaostatak“, rekao je Alonso.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Horner se sastao sa Alonsovim menadzerom


                      Da li imamo novog šokantnog kandidata za mesto u Red Bullu?


                      Nemački Sport Bild tvrdi da se šef tima, Christian Horner, sastao sa Luisom Garciom Abadom u Mađarskoj.

                      On je menadžer vozača Ferrarija, Fernanda Alonsa.

                      Dopisnici Bianca Garloff i Ralf Bach izveštavaju da je Red Bull potvrdio da su se njih dvojica sastali po nalogu Alonsovog menadžmenta.

                      Čak su i objavljene slike sastanka.

                      Španac Alonso ima ugovor sa Ferrarijem za 2014, što znači da dvostruki šampion - ili Red Bull - mora da otkupi ugovor ukoliko stvarno želi da postane novi timski kolega Sebastiana Vettela.

                      "Odluka se očekuje u narednih sedam dana," piše u izveštaju Bilda.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Michelin planira F1 saopstenje


                        Michelin je zakazao saopštenje za javnost sredinom nedelje


                        Kako navodi Auto Motor und Sport, Michelin je za sredinu nedelje zakazao saopštenje za javnost, a koje je vezano za njihov povratak u F1.

                        Ova vest bi mogla donekle da objasni odlaganje novog sporazuma izmedju F1 i Pirellija, iako je Paul Hembery izjavio da planovi za 2014. veoma dobro napreduju.

                        I zaista, pregovori izmedju Pirellija i timova su još više napredovali tokom ovonedeljnog trkačkog vikenda u Madjarskoj.

                        Pirelli je tom prilikom izjavio kako bi trebalo povećati širinu zadnjih guma, kako bi mogle da izdrže veći obrtni momenat V6 motora.

                        Mercedes se složio sa tim, dok se Ferrari i Red Bull bore za to da dimenzije guma ostanu iste i u 2014.

                        „Mi ćemo sami to odlučiti“, rekao je Hembery: „Bez obzira na to šta timovi žele. Oni samo treba da nam daju svoje podatke.“

                        Medjutim, Michelin faktor bi mogao itekako da utiče na taj posao.

                        „Da li Michelin može da bude spreman za 2014?“, pitao se novinar Michael Schmidt: „Sigurno ne- to bi bilo veoma kasno za njih.“

                        A to je zbog toga što bi timovi do 1. septembra trebali da znaju tačnu specifikaciju guma za 2014. godinu.

                        Medjutim, Michelin bi mogao veoma lako da najavi svoj povratak za 2015.

                        „Mi želimo da sve bude jasno ove godine“, rekao je Hembery: „Naši ugovori sa nosiocima prava i nekim timovima su za narednih pet godina.“

                        „Ako budemo suočeni sa tenderom za 2015. godinu, mi ćemo otići.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          VN Indije bi mogla da ispadne


                          Problemi sa plaćanjem taksi bi mogli da koštaju VN Indije


                          Sledeće godine se kalendaru F1 pridružuju VN New Jersyja, VN Rusije i VN Austrije što znači da bi kalendar Fomrule 1 mogao da ima rekordnih 22 GP-a.

                          Medjutim, Bernie Ecclestone je, pre nekoliko dana, izjavio da kalendar u 2014. neće biti duži od 20 trka, što znači da dve, ovogodišnje trke, neće biti tu i sledeće godine.

                          Kako izveštava Auto Motor und Sport, VN Indie i VN Koreje bi mogle da ispadnu iz najbržeg cirkusa na svetu.

                          VN Indije ima velike probleme, ali to ništa nije novo za ovu stazu.

                          Pre dve godine, trka je, zbog problema sa plaćanjem taksi, dobila „zeleno svetlo“ pred samo održavanje svog prvog GP-a.

                          Indijska vlada želi da timovi i vozači plaćaju poreze u skladu sa svojim visokim primanjima, ali je Bernie Ecclestone, za sada, stavio tačku na to pitanje.

                          Sada, kada treba smanjiti broj trka u kalendaru, Bernie Ecclestone kaže da će ovoga puta biti veoma teško zadržati ovaj GP.

                          „Dakle, ako Indijci ne smanje svoje zahteve oko plaćanja taksi, neće biti trke ove godine“, rekao je Schmidt iz Auto Motor und Sporta.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Produzen ugovor za VN Madjarske


                            Bernie Ecclestone je objavio da će VN Mađarske biti u kalendaru do 2021.


                            VN Mađarske je imala debi 1986, i to je bila prva trka Fromule 1 u istočnoj Evropi. Samo su Monako i Monza u kalendaru duže bez prekida.

                            Prethodni ugovor - koji je bio potpisan 2009. - važio je do 2016, ali sada je produžen za još pet godina.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Kazne za Ferrari i Grosjeana


                              Italijanski tim je dobio novčanu, a Romain Grosjean vremensku kaznu nakon današnje trke


                              Ferrari je kažnjen sa 15,000 evra od strane sudija VN Mađarske, nakon što je utvrđeno da je Fernando Alonso nepropisno koristio DRS tokom trke u Budimpešti.

                              FIA-in tehnički delegat, Jo Bauer, obratio se sudijma jer su podaci pokazivali da je Alonso aktivirao DRS tri puta kada je zaostajao više od jedne sekunde za automobilom ispred sebe.

                              U normalnim okolnostima, vozač može da koristi sistem u propisanim DRS zonama, samo kada DRS zona detekcije pokaže da se nalazi u okviru od jedne sekunde za bolidom ispred.

                              Međutim, sudije su rekle da je greška tima što je Alonso koristio sistem u pogrešno vreme, i da je zanemarljiva prednost stečena tom prilikom.

                              "Sistem koji dozvoljava korišćenje DRS nije promenjen sa predtrkačkih na trkačka podešavanja," piše u saopštenju sudija. Vozač je zbog toga dobijao netačne 'DRS omogućen' poruke i reagovao na njih (kada nije trebalo) tri puta.

                              "Kada je tim uvideo problem, informisao je vozača da koristi DRS samo kada mu to bude rečeno. Dok je mala prednost stečena (manje od jedne sekunde za celu trku), tim je takođe imao hendikep jer nije mogao da koristi DRS u svakoj pravoj prilici. Međutim, odgovornost tima je da se postara da sistem odgovara pravilima."

                              Romain Grosjean je zbog incidenta sa McLarenovim Jensonom Buttonom dobio kaznu dodavanja 20 sekundi na rezultat trke.

                              On je tokom trke dobio i drive-trough kaznu, nakon ambicioznog obilaženja Felipea Masse, kada su sva četiri točka Lotusovog automobila bila van definisanog područja staze, čime je stekao jasnu prednost. Grosjean je rekao da je kazna bila prestroga a podržao ga je čak i sam Massa.

                              "Mislim da je pogrešno što je dobio kaznu zbog onoga što je učinio sa mnom. Nije to bila prava greška. Ne mislim da je otišao sa sva četiri točka van, mislio sam da je samo sa dva. Ja se ne žalim."

                              Ali kada se sudario sa Buttonom, Grosjean je prihvatio krivicu i kasnije se izvinio Britancu.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Jedini cilj-pobediti Buttona


                                Pošto još uvek nije u borbi za pobede, Sergio Perez je priznao da je skoncentiran na Jensona Buttona


                                Button, šampion iz 2009. i veoma iskusan McLarenov vozač, često se žalio na preterano agresivnu vožnju mladog timskog kolege Meksikanca, koji se ove godine pridružio slavnom britanskom timu.

                                Ali Perez je branio svoju vožnju time da je - bez konkurentnog automobila na raspolaganju - njegov jedini cilj da pokaže da moze da pobedi svog iskusnog kolegu.

                                "Nemam automobil kojim bi se borio za pobedu. A u tim uslovima, moj jedini cilj je da pokušam da pobedim mog timskog kolegu, koji je šampion i veoma sposoban vozač."

                                Mladi vozač ne poriče da kada vidi Buttona ispred sebe, postane odlučan da napadne.

                                "Ukoliko ga obiđem, to znači da odrađujem dobar posao. O mom radu se sudi sa Jensonom na umu," dodao je.

                                Brazilski dopisnik, Livio Oricchio, rekao je da će Perez ostati u McLarenu i naredne godine, jer je ugovor potpisan na dve godine.

                                Perez je rekao: "2014. predstavlja početak nove ere za Formulu 1, i za nas vozače. Sve će biti drugačije sa novim pravilima. I moraćemo da se prilagodimo."


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X