El Confidencial navodi da bi trka Formule 1 mogla da se održi na ulicama glavnog grada Španije.
U ovom listu se navodi da je ovo takođe ideja Bernia Ecclestona koji se pre izvesnog vremena sastao sa uglednim španskim biznismenima, koji žele da dovedu bolide Formule na ulicama Madrida. Takođe, postoji i verzija priče da su već spremni neki detalji samo da se čekaju određene bankarske garancije.
Budžet za ovu investiciju se procenjuje na oko 50 miliona evra a pored toga potrebna je politička i socijalna podrška. Za sada VN Špansije se održava na stazi Katalunja a ovaj ugovor ističe 2016. godine. Naredne sezone imaćemo i VN Meksika a pošto je 20 trka maksimum u jednoj godini postavlja se veliko pitanje koja trka će zbog ove (ukoliko se dogodi) morati da odpadne.
Bivši menadžer Michaela Schumachera sumnja da bi Sebastan Vettel mogao da ponovi uspeh F1 legende u oporavku tima iz Maranella.
Willi Weber, poznatiji kao Mister 20% nakon sklapanja mamutskog ugovora sa Ferrarijem, je zabrinut da lićnost četvorostrukog šampiona moožda nije dorasla zadatku.
Očekuje se da Ferrari potvrdi Vettela kao zamenu za Alonsa pred VN SAD.
Zanimljivo je da je njegov zemljak Schumacher na sličan način došao u Maranello kao vladajući svetski šampion i sa njime je Ferrari bio 5 godina donimantna snaga u F1.
Ali Webber je rekao nemačkom Auto Bildu:"Sebastijan je mnogo osetljiviji od Michaela. Ako nešto ne bude išlo dobro, pritisak u Ferrariju je veći nego bilo gde."
"Tamo nije uvek mir, radost i palačinke (med i mleko) - već mnogo politike. Mislim da kada Fernando Alonso nije uspeo sa time da se izbori onda neće moći niko," kaže Weber.
I dr Helmut Marko, koji je odgajio Vettela od dečačkih dana do F1 zvezde, i koji ga sada gubi u korist rivala, takođe sumnja da Vettel može da ponovi Schumacherov uspeh.
"Michael je profitirao od neograničenih testova u njegovo vreme i bliske saradnje sa Bridgestoneom," kaže Marko.
"Takva prednost danas ne postoji više," dodaje Austrijanac.
Takođe, sumnju da bi Vettel mogao da ponovi i uspehe Fernanda Alonsa u Ferariju izrazio je i Robert Kubica koji je bio blizak sa Alonsom.
"Mislim da Vettel nije jak kao Fernando, jer i bez odličnog auta, Fernando jemogao da pobeđuje na trkama," rekao je Kubica za italijanski Sky.
A iz Maranalea stižu šaputanja koja nisu baš lepa...
Italijanski časopis Autosprint tvrdi da su inženjeri Ferrarija nezadovoljni prvim testovima u vazdušnom tunelu bolida za 2015. pod kodnim imenom 666.
Bolid za 2015. biće prvi Ferrari koji je napravljen pod vođstvom Jamesa Allisona.
Ovo je juče potvrdio engleski tim a prenijela većina medija.
Meklaren je juče potvrdio vijest da će njihov sportski direktor Sem Majkl napustiti tim na kraju sezone nakon što je ponudio otkaz u martu.
Majkl se vraća u rodnu Australiju nakon više od dvadeset godina rada za timove Formule 1 u Velikoj Britaniji. On se britanskom timu pridružio 2011. godine, nakon što je dao otkaz u timu Vilijamsa. Ulogu sportskog direktora je preuzeo 2012. godine. Tim je naveo da se rastaju u jako dobrim odnosima.
Meklaren je takođe demantovao vijest da će tim napustiti još dva bitna člana, tehnicki direktor Tim Gos, te Džonatan Nil.
"Oni ne odlaze i ne postoje nikakve pretpostavke da će nas napustiti."
Meklaren je u procesu restruktuiranja ove sezone, nakon što je tim napustio glavni šef tima Martin Vitmarš, a na njegovo mjesto doveden Erik Bulije, ali sa smanjenim ovlaštenjima. Takođe je u tim regrutovan i Piter Prodromu i on je sa radom počeo u septembru i to kao glavni inžinjer.
Bivši vozač Formule 1 koji sada radi za Brazilsku televiziju Globo izneo je nove informacije o stanju Julesa Bianchija.
O stanju mladog Francuza nije bilo informacija tokom protekle nedelje, a od nesreće je prošlo punih 18 dana.
Luciano Burti, koji je u svojoj karijeri vozio za Prost i Jaguar, je u intervjuu za jedan brazilski radio izneo nove informacije koje nisu pozitivne. „Razgovarao sam sa ljudima koji su bolje upoznati sa situacijom i rečeno mi je da su šanse za oporavak veoma male. Čak i ako preživi, njegove šanse da vodi relativno normalan život su jako male. To je veoma žalosno pošto je Bianchi mlad i talentovan vozač. Stalno sam ga viđao na trkama i uvek je bio sa Felipeom Massom. Njegova situacija nije nimalo dobra i pravo je čudo što je uopšte preživeo. Mislim da su svi svesni toga“, izjavio je Burti.
Vlasnik američkog tima koji iduće godine ulazi u Formulu 1 pričao je o iskušenjima koja ga čekaju.
Gene Haas, vlasnik novoformiranog F1 Haas tima tvrdi da će prvih pet godina prisustvovanja njegovog tima u najbržem cirkusu biti samo preživljavanje. Pouke je kaže izvukao prateći rad malih timova.
Haas F1 Team će svoj debi imati početkom 2016. godine, nakon što je dogovorena tehnička saradnja sa Ferarijem i isporuka njihovih motora. Uopšte nema iluzija o izazovu protiv timova koji su već godinama u takmičenju: "Mislim da je u prvih pet godina to samo preživljavanje. Nemam očekivanja takve vrste da ćemo otići tamo i osvojiti prvenstvo. Mislim da bi bio ogroman uspjeh ako bismo u prvih pet godina pobedili u samo jednoj trci. To bi bilo fantastično. Ipak pre ili kasnije ćemo hodati. Mozda ćemo moći pobediti timove oko nas."
Od tri nove ekipe koje su se pridruzile od 2010. godine, Marussija je osvojila najviše prvenstvenih poena uz HRT koji je odustao 2012. i Caterham koji je trenutno u velikim problemima.
Haas je rekao da je mnogo naučio iz grešaka tih timova, naročito o vlasničkoj strukturi:
"Mislim da je najveći problem tim timova bio nagli pokusaj uspona na gridu i jako loša parnerstva bez dugoročne potpore. Neizbežno je posle toga bilo da nisu imali para ili kvalitetno sklopljen bolid što ih je dovelo do kraha,"
Na pitanje zašto baš Ferarijevi motori Haas je odgovorio:
"Jednostavno, bili su iznenadujuće susretljivi.Ponudili su nam saradnju i mu smo je odmah prihvatili. Ponosan sam na to da nas zovu Ferarijevim B-timom."
Sada se u priču aktivno uključila i do sada neutralna Force Indija.
U čitavu ovu priču sada se svojim komentarom uključila i Force Indija rekavši da ne žele povećanje cena motora. U ovom trenutku, proizvodjacima u Formuli 1 nije dozvoljeno razvijanje motora u toku sezone a na kraju je to jako ograničeno.
Ferrari i Renault se zalažu za odmrzavanje razvoja, dok je Mercedes čvrsto izrazio svoje protivljenje toj odluci. Sa najjacim motorom na gridu i oba prvenstva u ruci Toto Wolff je kazao da je njihova odluka najprije uslovljena nepovećanjem troškova a to naravno Force Iniji odgovara u svakom smislu: "Ako nas nešto kosta više novca mi smo onda naravno protiv toga," kaze zamjenik glavno sefa tima Bob Fernley.
"Ocigledno je da se mi zlažemo za smanjenje troškova i zadnja stvar koja nam treba je rat motora. Usvemu ćemo slediti Mercedes jer on je nas dobavljač i partner tima. Šta god oni odluče mi smo uz njih."
Caterham dobio dozvolu da propusti naredne dve trke
Bernie Ecclestone dozvolio je timu iz Lifilda da se propusti trke u Ostinu i Brazilu.
Od jutros Caterham je dobio nove gaze u vidu novog stečajnog upravnika za koga je zadužena firma Smith & Williamson. Oni će u narednom periodu imati zadatak da ovoj kompaniji nađu novog kupca, pošto novi vlasnici nisu uspeli da realizuju dogovor sa bivšim gazdom Tonyem Fernadesom.
Kako se navodi u sapštenju prvi čovek nove prinude uprave Finbarr O'Connell već je razgovarao sa Berniem Ecclestonom gde je dobio dozvolu da tim propusti naredne dve trke u šampionatu. Ova agencija ima plan da spremi "Caterham" za poslednju rundu sezone u Abu Dabiju tako što će naći novog vlasnika a pre njihovim tvrdnjama već ima zainteresovanih strana.
Menadžment tima je jutros potvrdio da je blizu završetka dogovora sa Francuzom.
Tim Lotusa je samo nekoliko "finalnih detalja" daleko od potvrde Romana Grosjeana kao drugog vozača svoje postave za 2015., i konačne finalizacije dogovora izmedu dveju strana.
Tim je već ranije najavio ostanak Pastor Maldonada, ali Roman je bio meta mnogih špekulacija vezanih za njegov ostanak i eventualne dogovore sa drugim timovima. Međutim, kako su planovi ostalih počeli da se kristališu, tako je i zamjenik šefa tima Federico Gastaldi bio decidan u objašnjenju da je Francuz veom blizu osiguravanju svog sjedišta u timu Lotusa za narednu godinu:
"Roman je na pol poziciji što se tiče tog mjesta i iskreno, ostalo je samo da finaliziramo par detalja. Očekujem da ćemo najavu imati veoma brzo. Poslije objave Mercedesovog tehničkog paketa sve izgleda uzbudljivo i očekujemo ozbiljan napredak." Na pitanje novinara zašto posao oko pregovora već nije završen i objelodanjen Grosjean je sa osmijehom rekao:" "Možda mi volimo da se podgrijavamo sa medijskim špekulacije te vrste. Sa Mercedesovim pogonskim jedinicama od iduće sezone Lotus očekuje i mnogo bolje rezultate."
Ecclestone: Timovi će trećim bolidom snabdevati rivale
Prvi čovek Formule 1 je otkrio da je potpisan ugovor po kome će veliki timovi trećim bolidom pomagati ekipama koje zapadnu u finansijske probleme.
O trećem bolidu se pisalo dosta tokom ove sezone, a u ugovorima koje timovi imaju sa Formulom 1 do 2020. stoji da ni u jednom trenutku, broj bolida na gridu ne sme da bude ispod 20. U slučaju da do toga dođe, veliki timovi će morati da dovedu na grid i treći bolid. Do sada se verovalo da će timovi sami doneti i takmičiti se sa trećim bolidom, ali Ecclestone kaže da je situacija drugačija i da će treći bolid zapravo biti dat timovima koji se nađu u finansijski problemima u cilju da se spreči njihovo potpuno propadanje.
„Oni će trećim bolidom snabdevati nekoga drugog. Ako na primer Sauber zapadne u probleme, neki tim bi mogao da napravi dogovor sa njima. Ferrari bi na primer mogao da im da bolid i sve što ide uz njega, ali i sponzora koga oni žele da promovišu na tom bolidu. Sauber bi takođe imao svoje sponzore, ali bi moralo da bude mesta i za Ferrarijevog. Takođe bi Ferrari odlučivao kog vozača želi da stavi u taj bolid. Ili ako bi na primer Red Bull dao svoj bolid Caterhamu, to bi rešilo njihove probleme“, rekao je Ecclestone u intervjuu za Daily Mail. Šef Mercedes Motorsporta Toto Volff je prošlog meseca rekao da postoji pravilo koje kaže da ako broj bolida na gridu padne ispod 20, onda postoji procedura po kojoj bi određeni timovi zauzeli upražnjena mesta. Prema ugovorima koje Formula 1 ima sa organizatorima trka, garantuje se da će na svakoj trci učestvovati minimum 16 bolida. Ako bi se desilo da padnu ispod te granice, Formula 1 bi izgubila oko 300 miliona funti. Zato Ecclestone želi po svaku cenu bar 20 bolida na gridu kako bi imao lufta ukoliko se dogodi da više od jednog tima zapadne u probleme.
„U ovom trenutku ne moramo da uvodimo treći bolid pošto Marussia i Caterham mogu da propuste ovih par trka. Svakako neće ništa zaraditi time što su morali da odustanu od učešća, ali zadržavaju svoje pozicije u šampionatu. Nemam predstavu da li će Marussia uspeti da se oporavi na duži period. Bilo bi bolje da na čelo nije morala da dođe nova prinudna uprava“, izjavio je Ecclestone.
Vozač Lotusa rekao je šta misli o prebacivanju resursa na novu sezonu.
Pastor Maldonado insisitira da završne tri trke godine ostanu prioritet timu bez obzira što su već dosta resursa prebacili na razvoj bolida za narednu sezonu. Timski kolega Roman Grosjean otkrio je da je razvoj bolida E22 zaustavljen u septembru mjesecu a tim će već idućeg vikenda u SAD isprobati i novu specifikaciju nosa za E23, bolida za narednu sezonu.
Ali Maldonado koji bodove nije zabilježio još od VN Mađarske kaže da fokus i dalje mora ostati na završetku ove sezone i to u pozitivnom kontekstu:
"Imamo još tri trke da uzmemo još koji bod. Znamo da će to biti teško sa jakom konkurencijom ali to je nesto što i dalje pokušavamo. Istina je da imamo još tri trke u 2014. i one su naš glavni prioritet."
Venecuelanac se nada da će postici bolji rezultat nego u Sočiju gdje je trku završio na 18. mestu:
"Očigledno je da ovu trku želimo odraditi bolje nego onu u Rusiji.To je bio težak vikend iz dosta razloga. Imali smo dosta tehnickih problema i smatram da će nam Ostin staza koja će nam dosta vise odgovarati. I naravno, nadam se da neće biti tehnickih problema."
Vozač Red Bulla bio je pun riječi hvale za ovu stazu u Americi.
Australijski F1 vozač Daniel Ricciardo tvrdi da je za njegov ukus najbolja nova staza sigurno ova u Ostinu na kojoj se iduće sedmice vozi trka za VN SAD. Ovaj objekat je namjenski izgrađen za takmičenje i to 2012. godine a Ricciardo tvrdi da je to najuzbudljivija staza ove moderne vrste izgrađena u zadnjih desetak godina:
"Ovo je datum u kalendaru kom se najviše veselim vezano za trke novije izgradnje. Na ovoj stazi zauzeti ste čitavo vrijeme i ima specifičnu konfiguraciju zavoja." "Taj prvi sektor je veoma zahtjevan a iza njega ide opet jako posebna prva krivina. Poslije toga dolazi se do brda na kom ste praktično slijepi i ne vidite ništa iza. Takvo nešto nema ni na jednoj drugoj stazi u Formuli 1."
Daniel je još naglasio da ako hoće da ostane u konkurenciji za šampiona u Ostinu mora pobijediti i da mu naravno i ostali rezultati idu na ruku.
Ova ekipa će uskoro testirati svoj novi dizajn nosa bolida.
Kako kaze tehnički direktor Lotusa Nick Chester ovaj tim će na prvom treningu za VN USA testirati svoj novi model nosa za 2015. godinu. On se bitno razlikuje od ovogodišnjeg, koji je jedinstven i sastoji se od dva zasebna kraka nejednake dužine. Oba kraka imaju istu visinu koja odgovara propisima FIA za ovu sezonu.
Elem, promjena pravila za narednu godinu u tom segmentu dopuštaju im i da naprave nos vizuelno dopadljiv a ne samo svrsishodan. Lotus će za to iskoristiti taj prvi trening u Ostinu.
"To će biti test za našu procjenu i za prikupljanje aero podataka. To je nešto što radimo kao dio priprema za hibrid E23 koji će se izrađuje za narednu godinu. Naravno,to nije finalni izgled nosa za već je ovo neka evolucija elementa sa E22. Takođe ova izvedba je prilagođena ovogodišnjem bolidu,tako da će iduce sezone sigurno biti drugačija."
Uz tp Chester je rekao da je tim već dosta napredovao u dizajnu kompletnog bolida. Počeli su radovi i na izradi sasije za 2015.:
"Gotovo svi resursi su sada prebačeni na izradu E23. Mjenjači se već pakuju u cjelinu i biće brzo gotovi. Imamo gotovo završen rashladni sistem. Takoće imali smo razgovore sa Mercedesom o završetku instalacije pogonske jedinice. Većina radova na ogibljenju bolida je završena, tako da smatram da smo za sada na pravom putu."
Comment