Audi ulazi u F1 od 2016?
Nemačka bi mogla od 2016 godine imati dva fabrička tima u F1
Dominacija Nemačkih automobila iz perioda pre drugog svetskog rata bi uskoro mogla biti obnovljena u F1. Sve su jače glasine da će Audi napustiti svoje programe iz DTM serije i LeMansa kako bi se ponovo našao u najelitnijem takmičenju na svetu. Nedavno je iz Volkswagena stigla vest da bi od 2016 godine Audi ponovo mogao da se nadje u F1, kao što je to bio slučaj pre drugog svetskog rata.
Insajderi kažu da bi budžeti iz DTMserije i LeMansa mogli biti preusmereni na F1 projekte, a takodje se govori i o sponzorstvu od strane Red Bull kompanije koja bi dodatno mogla da poveća budžet tima. Ukoliko se glasine obistine, biće to prvi put da se Audi takmiči u F1 još od 1950 godine, kada je poslednji put ova kompanija nastupila u najelitnijem takmičenju. Sa druge strane, Porsche će profitirati iz toga, jer, kako navode insajderi, LeMans projekat unutar Volkswagen kompanije će biti prebačen na Porsche.
Audi je prvobitno trebao da se vrati u F1 još 2013 godine, i bio je jedini koji je predlagao da se uvedu motori sa 4 cilinda, ali kako to nije usvojeno u F1, Nemački proizvodjač je odustao od projetka i povratka u F1. Iako nije prošla ideja o četvorocilindričnom motoru, FIA je ipak smanjila motore na 1,6L V sa upotrebom električnog motora, a isti insajderi koji kažu da će se Audi ponovo naći u F1 sada tvrde da od početka ove godine Audi takodje razvija svoj V6 turbo motor.
Ali, iako Audi ima svoj motor, kao i svoju fabriku, Nemački tim bi ipak kupio već postoće postrojenje za F1, a to bi moglo da bude ili Red Bullovo ili Toro Rossovo, kako ne bi morali da grade tim od nule. Red Bull je možda i relanija opcija za Audi, jer je Austrijska kompanija godinma unazad glavni sponzor Audi tima u DTM seriji.
Još jedan link u celoj priči oko Audijevog povratka u F1 govori i činjenica da je nedavno i bivši šef Ferrarija Stefano Domenicali potpisao za Nemački tim. Domenicali nema iskustva u LeMans seriji, niti sa izgradnjom prototipova, a takodje nema iskustva ni sa DTM programom. To je jedan od glavnih razloga, zašto eksperti tvrde da je Domenicali i angažovan od strane Audija.
Što se tiče vozača za Audijev tim, to bi mogao biti čak i Fernando Alonso koji je na izlaznim vratima Maranela. Špekuliše se da bi Španac mogao da uzme godinu dana odmora, na kraju ove godine, i da se vrati sa Audi timom 2016, gde bi Domenicali mogao biti jedan od glavnih ljudi u timu. Alonso ima jaku vezu sa Domenicalijem jer je vozio pod njegovim vodjstvom nekoliko godina, a to bi možda moglo ponovo da se desi 2016 godine.
Ukoliko se Audi vrati u F1, to bi moglo stvoriti novu eru rivalstva izemdju Audija i Mercedesa, koja datira još iz perioda pre drugog svetskog rata, kada su se dve kompanije takmičile za prevlast na svim poljima motorsporta, od kružnih staza do postavljanja brzinskih rekorda.
Takodje, Audijevo napuštanje LeMansa će okončati jednu neverovatno uspešnu eru dominacije na stazi La Sarthe. Nemački tim je pobedio na 24-satnoj trci 13 puta od 2000-te godine, i počeo je da ozbiljno preti Porscheovom rekordu od 16 pobeda. Za sve godine od kada se takmiče na LeMansu, Audi je samo jednom pobedjen, i to 2009 godine od strane Peugeota.
Ipak, ostaće upamćem u istorijskim knjigaa kao prvi auto koji je pobedio sa dizel motorom, i prvi hibridni auto koji je pobedio na najtežoj trci na svetu.

Preuzeto sa f1srbija.rs
Nemačka bi mogla od 2016 godine imati dva fabrička tima u F1
Dominacija Nemačkih automobila iz perioda pre drugog svetskog rata bi uskoro mogla biti obnovljena u F1. Sve su jače glasine da će Audi napustiti svoje programe iz DTM serije i LeMansa kako bi se ponovo našao u najelitnijem takmičenju na svetu. Nedavno je iz Volkswagena stigla vest da bi od 2016 godine Audi ponovo mogao da se nadje u F1, kao što je to bio slučaj pre drugog svetskog rata.
Insajderi kažu da bi budžeti iz DTMserije i LeMansa mogli biti preusmereni na F1 projekte, a takodje se govori i o sponzorstvu od strane Red Bull kompanije koja bi dodatno mogla da poveća budžet tima. Ukoliko se glasine obistine, biće to prvi put da se Audi takmiči u F1 još od 1950 godine, kada je poslednji put ova kompanija nastupila u najelitnijem takmičenju. Sa druge strane, Porsche će profitirati iz toga, jer, kako navode insajderi, LeMans projekat unutar Volkswagen kompanije će biti prebačen na Porsche.
Audi je prvobitno trebao da se vrati u F1 još 2013 godine, i bio je jedini koji je predlagao da se uvedu motori sa 4 cilinda, ali kako to nije usvojeno u F1, Nemački proizvodjač je odustao od projetka i povratka u F1. Iako nije prošla ideja o četvorocilindričnom motoru, FIA je ipak smanjila motore na 1,6L V sa upotrebom električnog motora, a isti insajderi koji kažu da će se Audi ponovo naći u F1 sada tvrde da od početka ove godine Audi takodje razvija svoj V6 turbo motor.
Ali, iako Audi ima svoj motor, kao i svoju fabriku, Nemački tim bi ipak kupio već postoće postrojenje za F1, a to bi moglo da bude ili Red Bullovo ili Toro Rossovo, kako ne bi morali da grade tim od nule. Red Bull je možda i relanija opcija za Audi, jer je Austrijska kompanija godinma unazad glavni sponzor Audi tima u DTM seriji.
Još jedan link u celoj priči oko Audijevog povratka u F1 govori i činjenica da je nedavno i bivši šef Ferrarija Stefano Domenicali potpisao za Nemački tim. Domenicali nema iskustva u LeMans seriji, niti sa izgradnjom prototipova, a takodje nema iskustva ni sa DTM programom. To je jedan od glavnih razloga, zašto eksperti tvrde da je Domenicali i angažovan od strane Audija.
Što se tiče vozača za Audijev tim, to bi mogao biti čak i Fernando Alonso koji je na izlaznim vratima Maranela. Špekuliše se da bi Španac mogao da uzme godinu dana odmora, na kraju ove godine, i da se vrati sa Audi timom 2016, gde bi Domenicali mogao biti jedan od glavnih ljudi u timu. Alonso ima jaku vezu sa Domenicalijem jer je vozio pod njegovim vodjstvom nekoliko godina, a to bi možda moglo ponovo da se desi 2016 godine.
Ukoliko se Audi vrati u F1, to bi moglo stvoriti novu eru rivalstva izemdju Audija i Mercedesa, koja datira još iz perioda pre drugog svetskog rata, kada su se dve kompanije takmičile za prevlast na svim poljima motorsporta, od kružnih staza do postavljanja brzinskih rekorda.
Takodje, Audijevo napuštanje LeMansa će okončati jednu neverovatno uspešnu eru dominacije na stazi La Sarthe. Nemački tim je pobedio na 24-satnoj trci 13 puta od 2000-te godine, i počeo je da ozbiljno preti Porscheovom rekordu od 16 pobeda. Za sve godine od kada se takmiče na LeMansu, Audi je samo jednom pobedjen, i to 2009 godine od strane Peugeota.
Ipak, ostaće upamćem u istorijskim knjigaa kao prvi auto koji je pobedio sa dizel motorom, i prvi hibridni auto koji je pobedio na najtežoj trci na svetu.

Preuzeto sa f1srbija.rs
Comment