F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Banko do Brasil potpisao sa Williamsom


    Williams doveo još jednog jakog sponzora


    Nakon najavljenog potpisivanja sa Petrobrasom, Williams je sada potpisao i Banco do Brasilom, najvećom finansijskom institucijom u Brazilu.

    Logo ove banke će biti vidljiv na poklopcu motora FW36, odelima vozača i kompletima koji nose radnici tima tokom celokupne 2014. sezone.

    Banco do Brasil je osnovana 1808.godine i u medjuvremenu je postala najveća banka u Latinskoj Americi sa sredstvima koji prevazilaze cifru od 1.3 triliona dolara (500 milijardi evra).Banka je prisutna u skoro 99.9% svih Brazilskih gradova, sa potpisanih 1.162 sporazuma sa finansijskim institucijama u preko 134 zemalja širom sveta, i sa preko 61 miliona klijenata. Banka pruža širok spektar bankarskih usluga u sektorima tržišnog kapitala, upravljanja imovinom, osiguranja, penzija i svih vrsta plaćanja.

    Aldemir Bendini, predsednik banke: „Projekat će ojačati poziciju brenda Banco do Brasila širom sveta kroz sport koji se prikazuje u preko 185 zemalja, i koji u Brazilu ima iskrene i stalne fanove.“

    Frank Williams, šef tima: „Mi smo imali dugačku i ponosnu povezanost sa Brazilom kroz naš odnos sa Brazilskim vozačima i nekim vodećim kompanijama ove zemlje. Novo partnerstvo sa Banco do Brasilom nastavlja ovo nasledje i mi delimo ponosnu istoriju sa ambicijama da ostvarimo veće stvari u budućnosti. Ovo partnerstvo će pomoći našim kompanijama da ostvare te ciljeve i radujemo se saradnji sa njima ove godine.“











    Preuzeto sa
    F1 forum - Formula 1 Srbija • Banco do Brasil potpisao sa Williamsom
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Pirelli-Bahrein- Statistika i performanse


      "Timovi su dosta naučili o gumama na ovom testu" - Hembery


      Timovi su protekla četiri dana imali priliku da probaju Pirellijeve nove gume za ovu sezonu, u malo realnijim uslovima nego što je to bio slučaj u Jerezu. Nekoliko timova je uspelo da kompletira simulaciju trke, simulaciju kvalifikacija, kao i simuliranje pit stopova čime su pokrili sve aspekte trkanja. Temperature su tokom svih dana bile konstantne i kretale se oko 20*C što je mnogo reprezentativnije nego temperature iz Jereza.

      Timovi su imali priliku da probaju nove P Zero gume, kao i specijalne "zimske gume" sa bržim zagrevanjem.



      Statistika sa prvog testa u Jerezu - Gume



      Timovi su tokom poslednja četiri dana prešli znatno više kilometara nego u Jerezu. Prvog dana u Bahreinu ukupno je odveženo 482 kruga, drugog 676, trećeg 695, i poslednjeg dana testa 469 krugova.

      Timovi su tokom testa imali ukupno 30 setova guma po bolidu. Pirelli je zajedno sa timovima odabrao 21 seta guma (plus jedan set prototip guma koje su korišćene bez grejača i koje će biti u upotrebi od 2015. godine). Timovi su posle toga, imali mogućnost da izaberu po 8 setova guma po svojoj volji koje će koristiti u Bahreinu. Ukupno, do kraja testiranja svakom bolidu je obezbedjeno 135 setova guma.

      Što se tiče razlike u performansama izmedju komponenti, u Bahreinu stanje je sledeće:

      - supersoft su brže od soft guma za približno 0.7 sekundi po krugu

      - soft gume su za oko 1.2 sekunde brže u odnosu na medium

      - medium gume su oko 1.3 sekunde brže od hard komponente

      Te razlike izmedju komponenti bi trebale znatno da se smanje kako se bolidi budu razvijali i kako se gume budu prilagodjavale bolidu.

      Ukupno je 24 vozača učestvovalo u testu u Bahreinu. Odvezli su 2322 kruga u distanci od 12,566 km. U poredjenju sa prošlom godinom, timovi su sada prešli daleko manje kilometara. U Barceloni prošle godine timovi su prešli 16.003 km. Ukupno do sada je na zimskim testiranjima 2014. godine odveženo 3,792 kruga sa distancom od 19,074 km. U istom periodu prošle godine, timovi su kompletirali 6.970 krugova u ukupnoj distanci od 31.640 km (kada se sabere Jerez i Barcelona 2013. godine.)
      Mercedesov vozač Nico Rosberg postavio je najbolje vreme na testu u Bahreinu od 1m33.283s, poslednjeg dana testiranja sa soft komponentom guma, a najbrži krug prošle godine na VN Bahreina je bio 1m36.961s postavljen od strane Sebastiana Vettela. Prošlogodišnja pol pozicija u Bahreinu je bila 1m32.330s što je unutar sekunde u odnosu an Rosbergovo najbolje vreme u testovima ove godine. Rosberg je takodje odvezao i najviše krugova u Bahreinu - 174, dok je odmah iza njega Valteri Bottas sa 171 krugom.


      Izjava sefa Pirellija nakon testa u Bahreinu


      "Timovi su naučili mnogo više o novim gumama u Bahreinu nego u Jerezu pre dve nedelje, a sve to zbog realnijih vrmenskih uslova i povećanom broju krugova. Iako su timovi još uvek u veoma ranoj fazi razvoja svojih bolida, podaci koje dobijamo nam govore da su nove gume za ovu godinu izdržljivije i brže u odnosu na prošlogodišnje. Takodje, sada na stazi ima daleko manje otpadaka od guma, a to nam je bio jedan od ciljeva za početak sezone. Medjutim, timovi će sigurno popraviti svoje performanse, i mnogo će bolje razumeti paket "gume - bolid" na prvoj trci, što znači da će razlika izmedju izmedju komponenti koju smo videli u Bahreinu biti manja kad krene pravo trkanje. Sa ovog testa ćemo odneti gomilu korisnih podataka, ali kako smo već i ranije naveli, mi smo spremni da promenimo komponente guma ukoliko to bude neophodno".











      Preuzeto sa
      F1 forum - Formula 1 Srbija • II predsezonski test - Bahrein: 19.02.2014 - 22.02.2014
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Bernie zeli nocnu VN Rusije


        Bernie želi još jednu noćnu trku u kalendaru F1


        Inauguralna trka za VN Rusije, koja će se ove godine voziti oko Olimpijskog parka u Sochiju, biće održana po danu, kao i većina ostalih trka u kalendaru F1.

        Ali, Times piše da Bernie Ecclestone želi da se na krovovima olimpijskog stadiona i klizalištima postave osvetljenja za buduće F1 trke.

        „To je pametna ideja“, rekao je Kevin Eason iz Timesa: „Jer Olimpijski park danju više liči na ogroman parking nego na živopisnu arenu.“

        „Ecclestone je potvrdio: „Mislim da će pristati na ideju.“

        „Osvetljeni stadioni noću su veoma živopisni i pružaju fantastičnu pozadinu za trku.“

        „Okolina je malo ružna, da budem iskren“, rekao je Bernie: „Ali, oni su uložili mnogo novca, i još se dosta radi na tome. To mesto se konstantno menja.“










        Preuzeto sa
        F1 forum - Formula 1 Srbija • Bernie želi noćnu VN Rusije
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          FIA zeli nova pravila za kvalifikacije


          FIA želi da ohrabri vozače da forsiraju do maksimuma u Q3


          FIA će zajedno sa timovima razgovarati o mogućim promenama pravila za kvalifikacije od početka ove sezone, kako bi se sprečili vozači da čuvaju gume tokom poslednjeg dela kvalifikacija.

          Vladajuće telo motorsporta i šefovi timova održaće sastanak 21 februara, tokom drugog predsezonskog testa, kako bi se dogovorili o novom predlogu za promenu kvalifikacija.

          Ovaj predlog dolazi zbog činjenice da bi se vozači mogli odlučiti da presede Q3 kako bi sačuvali gume za trku. Kako bi to sprečila, FIA je zatražila od timova raspravu oko mogućih promena, kako bi osigurali da fanovi dobiju najbolji mogući šou tokom kvalifikacija.

          Pod trenutnim pravilima, vozači koji udju u Q3 moraju da startuju trku na gumama na kojima su postavili najbolje vreme. To je davalo vozačima mogućnost da presede Q3 i da tako dobiju slobodan izbor guma za start trke a samim tim i za strategiju. Zbog toga, 21 februara će biti diskutovano o mogućim promenama kako bi se osigurao najbolji spektakl za gledaoce.

          Jedan od predloga je da vozači koji udju u Q3, staruju na gumama sa kojima su postigli najbolje vreme u Q2. To bi automatski značilo da vozači neće morati da sede i čekaju kraj kvalifikacija u Q3.

          Drugi predlog je da se vozačima dodeli dodatni set guma samo za Q3, a koje će biti vraćene FIA-i nakon kvalifikacija. To bi značilo da vozači mogu da forsiraju do maksimuma bez bojazni da će ugroziti strategiju tokom trke.

          Pirelli je i ranije bio otvoren za takvu opciju, tj. da vozačima koji udju u Q3 dodeli po jedan set guma koje će koristiti samo za postavljanje brzih krugova, ne utičući na ostale setove ili strategiju tokom trke.

          Takodje, na sastanku će biti i predlog o produženju poslednje kvalifikacione sesije kako bi se osiguralo da vozači imaju vremena za minimum dva brza kruga.

          Naravno, da bi navedene promene bile validne, svi timovi moraju jednoglasno da se slože.









          Preuzeto sa F1 forum - Formula 1 Srbija • FIA želi nova pravila za kvalifikacije
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Lekari odustali od budjenja Sumahera zbog komplikacija


            Oporavak slavnog vozača Formule 1 Mihaela Šumahera, koji se od kraja decembra nalazi u komi zbog teške povrede glave tokom skijanja, nikako da se privede uspešnom kraju.


            Zbog komplikacija koje su nastale tokom postpenog buđenja iz veštački izazvane kome, taj proces je prekinut, prenosi "Bild" pisanje "Fokusa".


            Krajem januara lekari bolnice u Grenoblu, u koju je smešten sedmostruki prvak sveta u Formuli 1 posle nesreće na skijanju u Francuskoj, otpočeli su sa sporim procesom buđenja. Bilo je i dobrih znakova, poput treptaja čuvenog vozača, kao jedine obelodanjene neurološke Šumijeve reakcije, ali poslednje informacije govore da su počele da se dešavaju komplikacije, zbog kojih je buđenje iz kome prekinuto.

            Kada će i da li će biti nastavljeno, u ovom trenutku nije poznato.

            Prošle nedelje, porodica Mihaela Šumahera saopštila je da "kao što je uobičajeno u takvim slučajevima, svaki dan je priča za sebe", zamolivši javnost za razumevanje zašto ne želi da obelodanjuje medicinske detalje o oporavku legende Formule 1.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Fry: Popravka novih bolida traje duplo duze


              Tehnički direktor Ferrarija kazao je da je sistem novih bolida mnogo složeniji i da zbog toga popravke traju dosta duže.



              Tokom testiranja mogli smo da vidimo da su pojedini timovi izgubili puno vremena u garažama zbog popravke bolida. Čak i popravka najmanjih delova uma da bude kompikovana a pa tako da sada timovima treba šest sati da promene pogonsku jedinicu dok zamena menjača oduzima upola manje vremena.

              "Novi sistemu su dosta složeni i treba nam puno vremena za promenu pojedinih delova. Tokom testa i najmanji problem umeo je da nas puno odvoji od staze a na nekim izmenam radili smo i po četiri sata. To je izazov za sve nas i sada nam je cilj da bolid učinimo što pouzdanijim." kazao je Fry.








              Preuzeto sa Fry: Popravka novih bolida traje duplo više
              Last edited by Pro FX-Sniper; 24.02.2014, 19:58.
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Lowe: najjaci su timovi sa Mercedesovim motorom


                Paddy Lowe veruje da su Mercedesovi timovi u najboljem položaju pred početak šampionata.



                Red Bull i Renaultovi timovi ponovo mučili na testu u Bahreinu, dok su sa druge strane timovi koji koriste Mercedesove agregate bili mnogo uspešniji. Prednjačili su Mercedes i McLaren dok su dobre performanse pokazali i Williams i Force India.

                "Najjači timovi su oni koje koriste Mercedesove motore. I Ferrari takođe izgleda dosta dobro. Mi osećamo da smo najbrži na stazi i u Melburnu očekujemo dobar rezultat. Nastavićemo sa unapređivanjem bolida i prvi cilj nam je da on bude pouzdan. U Bahreinu smo imali dobru nedelju i rezultati su nam bili iznad očekivanja." rekao je Lowe.









                Preuzeto sa Lowe: Najjači su timovi sa Mercedesovim motorima
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Red Bull porekao da je odrzao tajni test


                  Španski novinar Pius Gasso naveo je da je Red Bull održao tajni test u Idiadi.



                  Ovaj novinar bio je prvi koji je saznao da o tajnom testu Mercedesa i Pirellija u maju mesecu prošle godine a sada je Gasso je na svom Twitter nalogu napisao da tim iz Milton Kinsa pre Bahreina svoj bolid testirao na jugu Španije.

                  Red Bull se oglasio i demantovao ove navode. Naime, svi timovi su u obavezi da 72 sata pre početka prijave svrhu testa, odnosno da li se on održan u promotivne ili marketinške svrhe ili je to pak pravilinijski test.








                  Preuzeto sa Red Bull porekao da je održao tajni test
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Novi bolidi su previse komplikovani


                    Pat Fry smatra da je potrebno duplo više vremena za popravku novih bolida


                    Bolidi Formule 1 za 2014. godinu su toliko komplikovani da zahtevaju duplo više vremena za popravku, kako navodi Ferrarijev tehnički direktor Pat Fry.

                    Ferrari je, kao i većina drugih timova, tokom testova izgubila dosta vremena u popravci sitnih problema, delom zbog toga što inženjeri nisu još uvek potpuno upoznali nove sisteme bolida, ali uglavnom zbog toga što su nosi sistemi veoma komplikovani.

                    „Bolidi su toliko komplikovani da vam treba mnogo vremena da pronadjete problem“, rekao je Fry: „Teže je pronaći problem nego ga rešiti.“

                    „Mogu da kažem da problemi koji su nam oduzeli četiri sata, 2013. bi nam oduzeli duplo manje vremena. Mislim da je poznavanje sistema u prošlosti imalo odredjen uticaj na to.“

                    Složenost problema, pa i vreme koje je potrebno da se on reši, koštalo je timove dosta dragocenog vremena tokom testova, i Fry veruje da to utiče i na stabilnost timova.

                    „Kada auto izadje na stazu, dosta ljudi je već zapravo dokazalo da su oni prilično pouzdani“, rekao je Fry: „Izazov je doći do te tačke da on bude spreman da izadje na stazu. Ali i to će doći na svoje.“

                    Medjutim, i dalje postoji strah medju timova da bolidi neće biti spremni za trku, ukoliko dodje do problema tokom kvalifikacija, kao što se dešavalo i u prošlosti.









                    Preuzeto sa F1 forum - Formula 1 Srbija • Novi bolidi su previše komplikovani
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Renault: Napravili smo pomak


                      Iako je bilo puno problema na testovima u Bahrainu iz Renaulta poručuju da se napredak ipak vidi.


                      Od bolida koje pokreće Renaultov motor najbolje vreme je ostvario Pastor Maldonado u Lotusu. Ipak, nema previše razloga za zadovoljstvo, jer je vreme koje je Maldonado postigao bilo oko 5 sekundi lošije od Rosbergovog.

                      Tehnički direktor Renaulta Rob White kaže da ima pomaka u pravom smeru, ali da ih još uvek čeka puno posla pred konačni test na stazi Sakhir ove nedelje.

                      “Suočili smo se sa ozbiljnim problemima, ali načinili smo par značajnih koraka napred. Nije sve bila naša krivica, timovi su se mučili i sa šasijama.”

                      “Poslednjeg dana smo izgubili najviše vremena zbog nekih manjih incidenata. Još uvek nismo na nivou na kome želimo da budemo, jer smo par nedelja u zaostatku za ostalima. Radimo punom parom kako bismo se pripremili za konačni test. Sa Viry timom imamo odličnu saradnju. Oni rade dan i noć kako bi rešili sve probleme. Idemo u dobrom pravcu, brzo napredujemo i uskoro ćemo doći do pravih rešenja. Vratićemo se na stazu jos jači i bićemo spremni za Melbourne”, završio je White.








                      Preuzeto sa F1 forum - Formula 1 Srbija • Renault: Napravili smo pomak
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Kompjuterski virus unistio test Marussia ekipe


                        U Bahreinu problemi jos od prvog dana


                        Ekipa Marussie je tokom testiranja u Bahrainu odvezla ukupno samo 29 krugova. Krivac za to je kompjuterski virus “Trojanac”, sa kojim su imali probleme od prvog dana testova.
                        Šef tima John Booth je izjavio:
                        "Od samog početka je bila potpuna propast. Najviše vremena smo utrošili na otklanjanje štete koju je virus prouzrokovao. To je uticalo na sve naredne dane tokom testiranja”

                        "Ipak, drugi dan nije bio tako loš jer smo uspeli da kompletiramo 17 krugova, a zatim smo u petak imali probleme sa motorom koje smo otklanjali celog dana. Dodatno smo se suočili sa još nekim manjim poteškoćama, a sve to je uticalo na vreme popravke bolida. To nas je jako omelo, i brinem se da li ćemo biti spremni za prvu trku”.
                        Na kraju svog intervjua Booth je dodao:
                        "Moram da naglasim da problem sa sistemom za gorivo nije Ferrarijeva krivica, već naša. Pred nama je još jedan test i nadam se da ćemo moći više da poradimo na setapu jer smo to zapostavili. Ipak, nasi vozači kažu da su zadovoljni ponašanjem bolida na stazi. Po njihovim rečima, kočioni sistem lepo radi i oni imaju dosta samopouzdanja. Na poslednjim testiranjima moramo da pružimo svoj maksimum”.








                        Preuzeto sa F1 forum - Formula 1 Srbija • Kompjuterski virus uništio test Marussia ekipe
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Susie vozi treninge


                          Susie Wolff će voziti na treninzima ove godine


                          Williams je potvrdio da će Susie Wolff ostati u timu na mestu razvojnog vozača, i da će ove godine voziti na dva zvanična treninga Formule 1.

                          Wolffova se pridružila Williamsu tokom 2012. godine, i njen rad u simulatoru tima je itekako pomogao u razvoju FW36, pa je tim odlučio da ona postane prva žena, posle više od dve decenije, koja će voziti na zvaničnom treningu Formule 1.

                          Zbog toga će se ona naći za volanom novog bolida na VN Britanije i VN Nemačke.

                          Susie Wolff: „Zahvalna sam na podršci i verovanju koje Williams nastavlja da pokazuje za mene, i 2014. godina će biti veoma važna prekretnica u mojoj karijeri. Moje odgovornosti unutar tima su se stalno povećavale, kako sam se dokazivala, što je kulminiralo time da testiram bolid na Silverstoneu i odradim pravolinijske testove prošle sezone.“

                          „Takmičiti se na dva zvanična treninga, uz dodatni ceo dan testiranja ove sezone, će biti veliki korak i unapred se radujem prilici da sednem za volan FW36 tokom GP vikenda.“

                          „To je izazov u kome ću uživati i to će biti velika šansa za mene da nastavim da pomažem timu.“









                          Preuzeto sa F1 forum - Formula 1 Srbija • Susie vozi treninge
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Boki Ar
                            CBC Senator XXL
                            • 11.11.2004
                            • 2827
                            • Aranđelovac
                            • Vektra

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Williams: Sada se fokusiramo na performanse


                              Tim iz Gorva danas je radio na set-upu i simulaciji trke.



                              "Mislim da je ovo važan dan za nas. Počeli smo da razumemo bolid i ovo je moj prvi dan kada sam se odlično osećao u bolidu. Trudim se da svakog dana da doprinesem sve više i više i mislim da se dosta dobro spremamo za prvu trku. Srećan sam kako se stvari odvijaju." kazao je Massa.







                              Preuzeto sa Williams: Sada se fokusiramo na performanse
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Testiranje 2014. Bahrein 2: Dan 3-01.03.2014.


                                Timovi nastavljaju predsezonsko testiranje u Bahreinu


                                Vozacke postave:


                                Red Bull: Sebastian Vettel
                                Mercedes: Nico Rosberg
                                Ferrari: Kimi Raikkonen
                                Lotus: Romain Grosjean
                                McLaren: Kevin Magnussen
                                Force India: Nico Hulkenberg
                                Sauber: Adrian Sutil
                                Toro Rosso: Daniil Kvyat
                                Williams: Felipe Massa
                                Marussia: Julles Bianchi
                                Caterham: Kamui Kobayashi







                                Preuzeto sa Testiranje 2014. Bahrein 2: Dan 3 - 01.03.2014.
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X