F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Vettel se nada boljem testu u Bahreinu


    Nakon razočaravajućeg Jereza, Vettel se nada boljem testu u Bahreinu


    Zbog problema sa Renaultovim agregatom, Red Bull je bio primoran da ranije napusti test u Jerezu, ali Sebastian Vettel smatra da je to savršeno vreme da problemi izadju na videlo.

    „Drugi timovi su odvezli više kilometara, što je veoma važno jer je to sve još uvek novo“, rekao je Vettel: „Ali, bolje je da imamo probleme sada na testiranju, nego na trkama.“

    „Nadam se da će biti bolje u Bahreinu.“

    „Mi ovo ne smemo da potcenimo“, rekao je Vettel misleći na probleme iz Jereza: „Novi motori su veliki izazov. Sve je to još uvek potpuno novo.“

    „Verujem da ćemo mi i Renault rešiti probleme iz Jereza, ali niko nam ne garantuje da neće da otkaže nešto drugo.“


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Villeneuve: Bojim se za buducnost F1


      Bivši svetski as Jacques Villeneuve je uvek bio poznat kao čovek “bez dlake na jeziku”. Jedini kanadski šampion je nedavno otvoreno iskritikovao modernu Formulu 1, posebno njene čelne ljude.


      Villnenuve je izjavio da ne razume zbog čega se pogrešnim odlukama menjaju pravila ovog sporta:
      "Nadam se da grešim, ali bojim se za budućnost Formule 1. Ne razumem šta pokušavaju da urade i kakav je koncept. Čini mi se da se promene prave pretežno u umetničkom stilu, a takvi bolidi ne funkcionišu kako treba. Predstavljanje DRS sistema 2011.godine je bio prvi znak da se ide u pogrešnom smeru. Cela priča o čuvanju goriva u modernoj Formuli 1 gubi svako smisao jer to više ne zavisi od vozača-sve se obavlja elektronski”.

      “Sa novim restriktivnim pravilima to nije više Formula 1, jer se izgubilo sve što je bilo posebno i drugačije. Takođe, više nema epskih okršaja i velikih heroja. U preticanje se ulazi zato što si pritisnuo pravo dugme, a ne zato što si načinio briljantan potez”, rekao je Villeneuve.

      “F1 čelnici u današnje vreme pokušavaju da se dodvore pogrešnim ljudima, kao što su “zeleni”. Formula 1 nikada nije bila “zelena”, niti ima svrhe pokušavati tako nešto. Cela priča lepo zvuči pred raznim vladama i parlamentima, ali to onda nije Formula 1”.
      “Mnogo mi je žao zbog svega jer zaista volim ovaj sport. Tokom 60-tih i 70-tih godina fanovi su uživali u pravim trkama. Svi su poštovali te vozače i divili se njihovom umeću”.

      “U modernoj Formuli 1 pola grida čine plaćeni vozači, što je dovelo do apsurdne situacije-koliko god bili loši, oni ne mogu da dobiju otkaz. Mnogi od njih uopšte nisu zanimljivi za gledanje”, završio je Villeneuve.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Nasilje u Bahreinu opet puni novinske clanke


        F1 se vraća u Bahrein, a nasilje na ulicama i dalje predstavlja opasnost


        Sa opremom koja se već nalazi u pitlaneu, i zakazanim F1 testom kpoji počinje u sredu, pitanje bezbednosti u Bahreinu se opet nalazi u svim F1 naslovima.

        Prošlog petka su demonstranti proslavljali trogodišnjicu od početka njihove borbe i tom prilikom su, u eksploziji koja se desila, tri policajca teže povredjena, a jedan od njih je kasnije i preminuo od zadobijenih povreda.

        Incident se desio na 30 km od F1 staze.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Odlazak Boulliera je iznenadjenje


          Romain Grosjean nije očekivao odlazak Erica Bouliera


          Prošlog meseca, kada je vruća tema bila ko će zameniti Matrina Whitmarsha na mestu šefa McLarena, Lotus je objavio da njihov šef, Eric Boulier napušta tim.

          Francuz je bio na mestu šefa tima od 2010. godine i zaslužan je za četvrto mesto tima uprkos ograničenom budžetu.

          Samo nedelju dana kasnije, McLaren je objavio da će Eric Boulier početi da radi u timu iz Vokinga na mestu Trkačkog direktora.


          "Odlazak Erica je bila velika vest za sve. Nismo očekivali da će se to desiti", izjavio je Grosjean za Inforsport+.

          Grosjean ipak ne osudjuje Bouliera i kaže da je "to veoma dobra prilika za napredak".

          Nakon toga, Whitmarsh je povezan sa zamenom Bouliera, a za sada je šef tima Gerard Lopez.

          "Sada moramo da nadjemo nekog ko će Bouliera zameniti dostojno, jer on je odlično vodio tim. Prošli smo veoma težak period, ali sada stvari idu na bolje i to je odlično", dodao je Grosjean.

          Grosjean je takodje izjavio da je bio pametan potez što su dozvolili Pastoru Maldonadu da vozi bolid tokom "filmskog dana".

          "Odličan je potez bio što je on prvi provozao bolid, jer treba da se upozna sa timom".

          Grosjean će biti prvi koji će "provozati ceo paket" u Bahreinu.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Newey priznao da RB10 "nije dizajniran najbolje"


            "Motor je bio loš, ali je i naš bolid imao greške"


            Adrian Newey je priznao da je "ne tako dobro dizajniran" bolid bio jedan od uzroka problema na Jerezu za šampionski tim.

            Novi Red Bull je za četiri dana prešao samo 31 krug, a kad god su izašli na stazu zadesio ih je drugi problem. Najviše problema je, inače, bilo u predelu izduva kao i Renaultovog motora.


            Newey je potvrdio da je jedan od najvećih problema taj što su vreli gasovi iz izduva palili sve oko sebe, a pogotovo donji deo poklopca motora.

            "Naš problem u Jerezu je bio taj što je izbijao požar u predelu izduvnog sistema zbog toplote koja se stvara od izduvnih gasova", izjavio je Newey.

            "Srećom po nas, to je problem koji će biti rešen do Bahreina. U principu, naš najveći problem je bio manjak vremena za dizajn novog bolida. Sve ove probleme smo mogli da zaobidjemo da smo ranije počeli pripreme. Medjutim, kao što smo mi bili u zaostatku sa vremenom sa novim bolidom, tako je i Renault bio u zaostatku sa svojim motorom".

            Renault je u medjuvremenu radio na poboljšanju svojih motora, jer svi timovi koji su u Jerezu koristili njihove motore su imali problema.

            Newey je prihvatio odgovornost da probleme sa izduvnim sistemom, ali je i rekao da je Renaultov motor "veoma zahtevan" za hladjenje.

            "Moram reći da je to bio naš problem, koji nismo rešili kako treba", rekao je Newey."Mogli bi se raspravljati, ali to je bio rezultat agresivno sklopljenog bolida, koji smo morali tako da dizajniramo zbog aerodinamike, jer su zahtevi hladjenja motora preveliki. Probali smo nešto da uradimo inovativno, ali nismo uspeli".

            "Renaultov motor ima "visoke zahteve" za hladjenje svojih jedinica. Svaki od tri proizvodjača imaju svoje ciljeve kako da najbolje ohlade svoje pogonske jedinice, a Renault je nama zadao dosta izazova. Ako uspešno prevazidjemo sve te izazove imaćemo veliku prednost, ali to za sad nismo uradili", dodao je Newey.

            Newey je dodao da je spoj motora i šasije veoma bitan ove godine i da je "veliki izazov" spakovati sve da nema problema sa hladjenjem.

            "Veliki je izazov spakovati sve kako treba. Površina hladnjaka koji u****vaju i usmeravaju vazduh ka motoru, ERS-u i turbu, je duplo veća nego kod prošlogodišnih V8 motora. Tako da je izazov spakovati sve kako treba a da pri tom ne "oštetite" aerodinamiku."


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Mercedes upozorio McLaren


              Toto Wolff upozorio je tim McLarena da bi njihova veza u Australiji mogla da se promeni.



              Mclaren je prošle godine potvrdio da će 2015. sezone Mercedesove agregate zameniti Hondinim. Prema Wolffovim rečima upravo ovaj potez doveo je do situacije da se Mercedesovi ljudi u McLarenu osećaju ugroženo.

              "Mislim da ova situacija kada čekate da se prebacite sa jednog dobaljača na drugog nije idealna. Mi zato sa McLarenom imamo kratkoročni cilj u ovoj sezoni a to jeste da naša pogonska jedinica bude pouzdana." kazao je Wolff.

              On je dodao da McLarenovi inženjeri sada primaju ograničenu količinu podataka, kako određene informacije ne bi došle u Hondinim rukama.

              "Za sada postiji određena količina informacija koje možemo da podelimo sa njima. Davaćemo onoliko podataka koliko je potrebno jer se plašimo da bi McLaren to mogao podeliti sa Hondom.".

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Schumacher dobio upalu pluca


                Najtrofejniji vozač Formule 1 tokom procesa buđenja iz kome zadobio je upalu pluća.



                Nemački Bild navodi da su doktori u Grenoblu počeli da jakim antibijoticima leče Schumacherovu upalu pluća, pa je tako proces buđenja pauziran. Profesor Heinz Peter Moecke, doktor u Asklepios klinike u Hamburgu objasio je ovu situaciju:
                "Jedan od razloga zašto je Michael zadobio upalu pluća jeste što endotrahealna cev ne dozvoljava pacijentu da kašlje i tako izbacuje sekret iz organizma. Zdrava osoba ponekad nekoliko puta u minuti proguta ovaj sekret, što znači da se pluća polako zaraze infekcijom. Upala pluća je opasna za pacijenta u komi, jer se telo snadbeva sa manje kiseonika.".
                "Ova bolest u Schumacherovom stanju može da se leči sedam do deset dana, a tek posle četvrtog dana videće se prvi znaci poboljšanja. Ova bakterija ponekad može biti otporna na antibijotike, što samo može da produži lečenje." dodao je Moecke.
                Sa druge strane Sabine Kehm nije želela da komentariše ove navde.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Whiting: Zelim da izmenimo dizajn noseva za 2015. godinu


                  Jedan od vodećih ljudi FIA-e kazao je da oni imaju nameru da izmene dizajn noseva za narednu godinu.



                  "Naša biga bila je da li ovogodišnji nosevi mogu da odrade posao zbog kojeg su prvobitno dizajnirani. Želeli smo da smanjimo rizik i posledice kada prednji deo bolida sudari se sa zadnjim delom. Svi dizajni su prošli sigurnosni test, što znači ma koliko bili ružni oni će moći da se koriste na trkama. Za ovo ne trebamo da krivimo timove, jer su oni želeli da tehnički deo posla obave na najbolji način." kazao je Whiting.

                  On je dodao da za 2015. godinu FIA sprema novi set pravila kako bi ubuduće sprečilo da se ponove ovakve situacije.
                  "Na primer, mi možemo da zahtevamo više simetrije, gde nećemo davati da se nosevi zakrive u prvih 150mm udarne sezone." dodao je jedan od vodećih ljudi FIA-e.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Izasao predlog o poboljsanju kvalifikacionog sistema?


                    Tokom testa u Bahreinu svi timovi održaće sastanak povodom unapređenja kvalifikacionog sistema.



                    Nije tajna da FIA želi da u prošlogodišnji format kvalifikacija uvede što više akcije, tj da natera sve vozače koji uđu u treći deo kvalifikacija izađu na stazu. Kako se nezvanično navodi, jedan od predloga je uvođenje dodatnog seta guma za sve vozače koji se plasiraju u Q3.

                    Novinar Autosprinta, Roberto Chinchero, piše da bi dodatan set opcijone (brže gume po specifikaciji) biti dodeljene vozačima koji uđu u treći deo a oni će morati da startuju sa gumama koji su koristili u drugom delu kvalifikacija. Takođe, prvi deo biće skraćen sa 20 na 18 minuta dok će treći deo kvalifikacija biti produžen sa 10 na 12 minuta.
                    Sa druge strane svi vozači koji ne stignu do Q3 dobiće još po jedan set opcijonih guma kako ne bi morali da ih čuvaju u kvalifikacija.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Tost: Ne ocekujte velike promene u poretku 2014.


                      Šef ekipe Toro Rosso smatra da promene tehničkih pravila za 2014. neće doneti tako velike promene kao što je to bio slučaj 2009.


                      Do te 2009. se podrazumevalo da će se Ferrari i McLaren stalno boriti u vrhu, međutim nova pravila su donela potpuni preokret. Dva najveća tima u istoriji Formule 1 su doživela veliki pad, dok su se u prvom planu našli Brawn GP i Red Bull.
                      Iako je ovogodišnja promena pravila možda i značajnija od one od pre pet godina, Tost smatra da većih promena u poretku neće biti pošto se neće ponovo desiti situacija iz 2009. kada je Brawn dominirao zahvaljujući dbospratnom difuzoru.
                      „Ne očekujem veliku promenu. 2009. je bila posebna pošto je Brawn skoro celu prvu polovinu sezone imao veliku prednost zahvaljujući dvospratnom difuzoru. Tako nešto se ovoga puta neće ponoviti. Verujem da će timovi koji su bili u vrhu proteklih sezona, zadržati tu poziciju. Oni imaju resurse, fleksibilni su i to je ključno kada pravite novi bolid. Što više novca i resursa imate, to ćete biti uspešniji“, rekao je Tost.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Wolff: Vratice se RB


                        Šef ekipe Mercedes veruje da će Red Bull ponovo biti onaj stari i pored velikih problema na prvom testu u Herezu.



                        „Za Formulu 1 nije dobro to što je jedan od proizvođača motora u problemu. To je naravno najviše pogodilo Red Bull, ali vratiće se oni. Prvo, imaju sjajnog vozača, Sebastiana Vettela. Drugo, imaju grupu ljudi koja zajedno funkcioniše savršeno. Treće, imaju na raspolaganju veliku količinu resursa od matične kompanije. Nema razloga da Red Bull ponovo ne bude u vrhu“, izjavio je Wolff.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Martini se sprema za saradnju sa Williamsom


                          Ova italijanska kompanija najverovatnije postaće jedan od glavnih sponzora Williamsa.



                          Kako prenosi Austosport, očekuje se da u skorije vreme tim iz Grova potvrdi kompaniju Martini kao svog glavnog sponzora.
                          "Pojedini izvori su nam kazali da su obe strane postigle dogovor o potpunom rebrendiranju Williamsovog bolida, koji će nositi boje Martinija. Pored Williamsa, ova kompanija vodila je razgovore i sa McLarenom i Ferrarijem. Na kraju Martini je odlučio da se u Formulu 1 vrati sa timom i Grova gde će nositi ime Williams Martini Racing.".

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Schumacher je jos uvek u procesu budjenja


                            Schumacherova porodica čvrsto veruje u njegov oporavak.



                            Jedan nemački tabloid je ove nedelje preneo informaciju da je Schumacher dobio upalu pluća, dok je Bild pisao da tačno stanje sedmostrukog šampiona nije poznato.
                            Potrparolka porodice Nemačkog vozača je potvrdila da je proces buđenja iz veštačke kome još uvek u toku.
                            “Michaelova porodica još jednom želi da se zahvali svima na lepim željama i to im u velikoj meri pomaže. Takođe, oni su uvereni da će to pomoći i Mchaelu koji je još uvek u procesu buđenja iz kome. U ovim trenucima ne želimo da dajemo nikakve informacije o njegovom stanju, ali smo svi svesni da će proces buđenja dugo trajati. Porodica čvrsto veruje u njegov oporavak i ono što je bitno nje da taj proces bude konstantan i kontrolisan”, izjavila je PR menadžer Nemačkog vozača, Sabine Kehm.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Renault: Zaostajemo tri nedelje za ostalima


                              Francuski proizviđač agregata ima velikih problema sa svojom pogonskom jedinicom.


                              Kao što je svima poznato, zbog Renaultovih problema sa pogonskom jedinicom, Red Bull, Caterham i Toro Rosso nisu uspeli da na testu u Herezu izvezu značajniju kilometražu. Sa druge strane bivši šef Formula 1 tima Gian Carlo Minardi kazao je da Red Bull traži novog dobaljača agregata kao i da je Renault u potrazi za tehnologijom koja bi mogla da im reši probleme.

                              Sa druge strane, šef operacija Renaulta Remi Taffin, izjavio je da je situacija oko njihovih problema prenapumpana.
                              "Naši problemi su mnogo gori od spolja nego li iznutra. Ovo je težak trenutak za nas koji ćemo uskoro prevazići." kazao je Taffin.

                              Veruje se da je francuski proizvođač rešio svoje probleme tokom Lotusovog testa u Herezu ali se sumnja da su se oni ponovo pojavili prilikom promotivne vožnje Toro Rossa u Misanu. Taffin je kazao da su problemi kod juniorskog tima Red Bulla nisu izazvali iznenađenje i da je uzrok tome bio softverske prirode.
                              Sa druge strane on je dodao da će se Renault u Bahreinu pojaviti sa rešenim problemima.
                              "Trudimo se da sve probleme rešimo na vreme, ali nije lako ponovo uklopiti sve komponente. Sada zaostajemo oko tri nedelje za ostalima i trenutno radimo na drugom planu." dodao je Taffin.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Newey: RB10 se pregrevao zbog agresivnog dizajna


                                Adrian Newey priznao je da su problemi sa pregrevanjem bolida u Herezu nastali zbog agresivnog dizajna.



                                Ovaj stručnjak priznao je da su problemi sa novim bolidom nastali i zbog agresivnog i uskog dizajna.
                                "U Herezu imali smo problema sa jednim delom šasije, koji se je nekoliko puta zapalio jer je bio blizu izduvnog sistema. Ovo je naš problem a ne Renaulta i može da se kaže da je nastao zbog veoma agresivnog dizajna. U prvi mah želeli smo da na ovaj način napravimo dobar paket, koji bi nam omogućio da smanjmo gubitke na aerodinamici a da pritim imamo i dobro hlađenje." kazao je Newey.

                                "Ovo je problem koji možemo da rešimo do testa u Bahreinu. Tačno je da smo imali malo vremena za sve prepravke a Renault nam je izašao u susret. Da smo ranije znali za ove probleme možda bi ih i efikasnije rešili. Izgleda da Renaultovi agregati zahtevaju više hlađenja a za sada to nam je primarni cilj." dodoa je Red Bullov dizajner.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X