F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #61
    I Newey protiv ogranicenja minimalne tezine


    Pravila o minimalnoj težini se moraju promeniti - Newey


    Tehnički guru, Adrian Newey još jedan je u nizu ljudi koji od FIA-e zahtevaju da promeni minimalnu dozvoljenu težinu za narednu godinu, kako teži vozači ne bi bili u podredjenom položaju.

    Trenutno se vrši pritisak na FIA-u da se minimalna dozvoljena težina poveća za 10 kg, što bi dovelo do minimalne težine od 700 kg, a to je nešto što je dogovoreno da se uvede kao pravilo od 2015 godine. Ipak, svi pokušaji da se to uradi su do sada propali zbog protivljenja jednog tima. Veruje se da je to Mercedes. Kako je potreba jednoglasna odluka svih timova, za sada još uvek nema zvanične promene minimalne težine.

    Ipak, na sledećem sastanku strateške grupe 9 decembra, taj predlog o povećanju minimalne težine će biti na stolu i o njemu će se "dugo raspravljati".

    U predlogu koji će biti na satanku 9 decembra se navodi: "Uprkos tome što je napravljen dogovor da se od 2015 godine promeni dozvoljena minimalna težina, da li bi trebalo takav predlog uvesti od 2014 godine kako bi i teži vozači imali priliku da budu konkurentni i da se ravnopravno takmiče sa ostatkom grida".

    Kako raste zabrinutost da će teži i višlji vozači imati dosta problema da ispune sve propise, Newey je izjavio da je stvar prerasla u "ozbiljan problem" koji bi trebao da bude rešen na najbolji mogući način.

    "Mislim da bi trebalo da se promeni", izjavio je Newey."Svi timovi osim jednog su glasali za promenu minimalne dozvoljene težine za narednu godinu. Samo jedan tim je odbio da glasa", dodao je Newey.

    Newey prihvata činjenicu da je težina jedan od faktora u trkanju, ali i misli da su pravila za narednu godinu "otišla predaleko".

    "Pogonske jedinice su veoma teške i mislim da je to malo nesrećan aspekt. Za one najteže vozače, ja jednostavno ne vidim kako će timovi da reše problem minimalne nežine".

    "To možete posmatrati na dva načina: Ako imate 100 kg ne možete očekivati da budete džokej, a sto tako ako imate 50 kg ne možete očekivati da budete igrač ragbija".

    "Ali, što se tiče našeg slučaja, gde momci iz kartinga prelaze u F1, pravila nikad nisu bila toliko stroga o ograničenju minimalne težine bolida - makar ne od kada se u ukupnu težinu računa i vozač. Mislim da nije toliko dobro takvo pravilo predstaviti za sezonu koja je pred nama", dodao je Newey.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #62
      Renault testirao V6 motor na stazi?


      I Renault našao "rupu u pravilu" za testiranje novog motora


      Nakon što je na internetu postavljen video gde se vidi da je novi superautomobil Ferrarija vožen po Fioranu sa turbo motorom, sada kruže glasine da je i Renault takodje testirao svoj novi V6 motor na stazi.

      Nakon što je video sa LaFerrarijem na Fioranu postavljen, mnogi koji su odgledali mogli su čuti prepoznatljiv zvuk turba, iako se zna da taj odredjeni model Ferrarija je opremljen amtosferskim V12 motorom. Navodi se da je Ferrari promanašao "rupu u pravilima" kako bi testirao svoj novi motor na narednu godinu.

      Sada, Italijanski Omnicorse, tvrdi da je Renault, koji je četiri godine uzastopno šampion sa Red Bullom, takodje testirao svoj novi V6 turbo motor na stazi Magny Course.
      U izveštaju se navodi da je zbog strogog pravila koje zabranjuje testiranje na stazi i korišćenje trenutnih bolida, Renault odradio "tajni test" na Magny Course stazi gde je korišćen bolid iz Renaultove 3.5 serije kako bi se testirao novi motor za F1.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #63
        Whitmarsh i dalje zeli da potpise sa Alonsom


        McLarenov šef ne odustaje od Španca


        Martin Whitmarsh, McLarenov šef, koji je pod velikim pritiskom zbog neverovatno loše sezone, je u ponedeljak bio u Madridu gde je pokušao da započne pregovore oko dovodjenja Fernanda Alonsa u McLaren.

        Whitmarsh je toliko ozbiljan u vezi Španca, da je čak propustio i dodelu nagrada od strane Autosporta koja je održana u nedelju uveče, kako bi stigao u Madrid narednog jutra.

        Umesto Whitmarsha, nagradu za 50 godina u F1 preuzeo je njegov zamenik, Jonathan Neale, a Whitmarsh je prisustvovao egzibiciji "Alonso Collection" koja se svake godine održava u čast dvostrukog šampiona.
        Potparol McLarena je izjavio da je Whitmarsh bio na ceremoniji jer su bili i svi ostali šefovi timova za koje je Španac vozio tokom svoje F1 karijere.

        Medjutim, pojedini izveštaji navode da Whitmarsh (koji nije bio Alonsov šef tima tokom 2007 godine) želi da napravi mrežu komunikacija sa Alonsovim menadžment timom kako bi pokušao da dovede Španca od 2015. godine.

        U poslednjih nekoliko nedelja Whitmarsh je konstantno govorio da želi Alonsa u McLarenu:"Da, veoma bih voleo da Fernando dodje. On je veoma talentovan vozač".

        Potpisivanje sa Alonsom i ponovno vraćanje u McLaren bi u velikoj meri učvrstilo Whitmarshovu poziciju šefa tima, nakon jedne od najgorih sezona u istoriji McLarena.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #64
          Zvanicno: Hulkenberg nasao mesto za 2014.


          Nico Hulkenberg ostaje u Formuli 1 i sledeće godine


          Force India je danas potvrdila da se u njihov tim sledeće godine vraća talentovani Nico Hulkenberg. On je za njih vozio 2012. godine, a sa njima je sada potpisao „višegodišnji“ ugovor. Takodje je sa njima proveo i 2011. godinu na mestu rezervnog vozača.

          „Dovesti Nica u tim samo pokazuje naše prave namere i daje ogroman podsticaj celom našem timu“, rekao je Vijay Mallya: „Imamo velike nade i očekivanja za 2014. godinu, i potpisivanje sa Nicom nas postavlja u najbolji mogući položaj da postignemo te ciljeve i da uživamo u onome što bi trebalo da bude naša najbolja sezona do sada.“

          „Srećan sam što sam se vratio u Force Indiu“, rekao je Hulkenberg: „Tim ima visoke ciljeve za sledeću godinu i ja verujem da, stečenim iskustvom, mogu da im pomognem da ostvare te ciljeve.“

          „Iskreno verujem u to da možemo da imamo konkurentan paket u 2014. Čuo sam dosta pozitivnih stvari o Mercedesovom motoru, tako da mislim da nas čeka mnogo uzbudjenja sledeće godine.“

          „Poznajem ovaj tim i vidim njihovu odlučnost, to je odlična skupina ljudi i zajedno delimo istu glad za uspehom.“

          Force India tek treba da potvrdi umesto kog vozača Nico Hulkenberg dolazi u tim.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #65
            Cveta ljubav u Ferrariju


            Domenicali prosto voli Alonsa


            Dok se na sve strane spekuliše o lošim medjuljudskim odnosima koji vladaju u Ferrariju, šef tima, Strefano Domenicali je Fernandu Alonsu na Twitteru poslao sliku na kojoj se nalazi tekst koji glasi: „Brz, pouzdan, konstantan, sa jedinstvenom sposobnošću da pročita trku, jedan od najboljih vozača koju će Formula 1 ikada videti! U dve reči: Fernando Alonso!“

            Na svom Twitter profilu, Fernando Alonso je samo na italijanskom odgovorio: „Hvala šefe“.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #66
              Gutierrez: F1 mora vise da ucini za debitante


              “Početnici ne dobijaju potrebnu pomoć i podršku”.


              Nova pravila koja će se primenjivati od naredne godine mogu da učine vožnju bolida i učešće u Formuli 1 težim nego što je to do sada bilo. Zbog toga Esteban Gutierrez apeluje na čelnike F1 da pruže veću podršku mladim vozačima:
              "Početnicima je ove godine bilo veoma teško, a naredne će biti još teže. Uz sve izmene pravila i nedovoljno vemena za treninge, mislim da bi u Formuli 1 trebalo da naprave neki kompromis. Svima će biti teško, čak i najiskusnijima jer će fokus biti na razvoju i prilagođavanju. Stižu novi delovi, pa će se verovatno više voditi računa o tome, nego o početnicima”, rekao je Gutierrez.
              On se ove sezone suočio sa nizom teškoća, posebno zbog toga što Sauber nije imao simulator na kome bi mogao da vežba. Kao da to nije dovoljno, Gutierrez je strepeo za svoju budućnost u Formuli 1 zbog problema sa budžetom i lošom ekonomskom situacijom. Po njegovim rečima, u tim trenucima početnici teško mogu da ostanu motivisani.
              Od naredne sezone u svet Formule 1 po prvi put će zakoračiti Kevin Magnussen i Daniil Kvyat, novi vozači McLarena i Toro Rossa. U međuvremenu, Sergey Sirotkin još uvek čeka Superlicencu kao bi mogao da potpies ugovor sa Sauberom.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #67
                Grosjean trazio pomoc psihologa


                Dobri plasmani su rezultat saradnje sa psihologom.


                Romain Grosjean je izjavio da su rezultati koje ostvario na kraju sezone posledica saradnje sa psihologom. Francuz kaže da je bio “dovoljno pametan” da shvati kako mu je neophodna pomoć.
                Posle lošeg starta sezone, Grosjean se na kraju nametnuo kao ozbiljna pretnja mocima iz Red Bulla ostvarivši četiri podijuma tokom poslednjih šest trka. Napredak je bio očigledan, posebno ako se uporedi sa sezonom 2012, kada je vozač Lotusa stalno bio kritikovan zbog grešaka i incidenata.
                Međutim, posle redovnih sastanaka sa sportskim psihologom, Grosjean se oseća sposobnim da bude glavni vozač Lotusa, pa čak i da se uključi u borbu za titulu naredne godine.
                "Posete psihologu nisu znak slabosti, naprotiv. To je dobar način da čovek napreduje, pa ću nastaviti u tom pravcu.
                Ponekad sam bio brzoplet, kao u Monaku kada sam pokvario ceo vikend. Poenta je u tome da se prave stvari učine u pravom momentu i da čovek bude sposoban da se izbori sa pritiskom. Kada vidim kako reaguju ljudi oko mene, mislim da sam već spreman da se borim za titulu, iako to uopšte nije lako”.
                Grosjean je potvrdio da će nastaviti saradnju sa psihologom i naredne sezone:
                "Prijaju mi naši sastanci. Mi biramo temu u odnosu na moje raspoloženje ili zavisno od toga na čemu treba da poradim više. Takođe, puno smo pričali o mom samopuzdanju i o tome da ne treba previše da brinem o tome šta ljudi misle. Mislim da svako može da radi na sebi da bude bolji čovek. Samim tim, ja ću biti bolji vozač, a to će učiniti moj život lakšim!"


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #68
                  Gene: RB ce opet imati prednost


                  Ferrraijev test vozač tvrdi da će Red Bull i u 2014. imati prednost


                  „Mi ne pravimo avione ili satelite, mi pravimo automobile“, rekao je predsednik Ferrarija, Luca di Montezemolo prošlog meseca: „Motor, menjač, vešanje, takodje su važni, barem za nas.“

                  Ferrarijev test vozač, Marc Gene, tvrdi da će Red Bull, bez obzira na promene koje slede u 2014., imati tehničku prednost na početku sezone.

                  „Uvek će postojati kontinuitet“, rekao je Gene: „Automobili će i dalje biti F1 automobili, i mnogi delovi na njima će biti isti.“

                  „Motor, menjač, KERS, turbo ... zadnji deo bolida, sve je to novo. I aerodinamika će biti drugačija. Ali mnogi delovi će biti preneti sa bolida iz 2013.“

                  „Tim koji je prethodne sezone osvojio šampionat, uvek startuje sezonu sa nekom prednošću, ali možda sa manje beneficija nego da su ostala pravila kao prethodne sezone.“

                  Iako mnogi već naveliko pričaju da Mercedes ima najbolji motor a samim tim i prednost na početku sledeće godine, Marc u to ne veruje.

                  „Mislim da nije tako, jer su se sa nama borili za konstruktorsku titulu do samog kraja sezone.“

                  „Red Bull je takodje razvijao bolid skoro do kraja. Mislim da niko neće imati prednost u tome baš zbog ovih činjenica.“


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #69
                    FIA potvrdila kalendar za 2014.


                    FIA je danas objavila zvaničan kalendar trka za sezonu 2014.


                    Kao što se i očekivalo, u zvaničnom kalendaru Formule 1 za 2014. godinu nema trke u New Jerseyju, kao ni trke u Mexicu, a Formula 1 je ostala i bez VN Koreje, koja se vozila od 2010. godine.

                    Medjutim, VN Austrije se vraća na „velika vrata“, a tu je i VN Rusije koja se vozi sredinom oktobra.

                    Sezona počinje VN Australije 16. marta, a završava se VN Abu Dhabija 23. novembra.



                    Kalendar za 2014:


                    16. mart: VN Australije
                    30. mart: VN Malezije
                    06. april: VN Bahreina
                    20. april: VN Kine
                    11. maj: VN Španije
                    25. maj: VN Monaka
                    08. jun: VN Kanade
                    22. jun: VN Austrije
                    06. jul: VN Britanije
                    20. jul: VN Nemačke
                    27. jul: VN Madjarske
                    24. avgust: VN Belgije
                    07.septembar: VN Italije
                    21. septembar: VN Singapura
                    05. oktobar: VN Japana
                    12. oktobar: VN Rusije
                    02. novembar: VN Amerike
                    09. novembar: VN Brazila
                    23. novembar: VN Abu Dhabija


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #70
                      Ecclestone-Kimi je zvezda


                      Bernie Ecclestone tvrdi da je Kimi Raikkonen „zvezda“ ove sezone


                      Nakon što je izjavio da ga je Alonso razočarao, odmah je i pohvalio njegovog budućeg timskog kolegu, Kimija Raikkonena.

                      „Pretpostavljam da je Kimi ove godine „zvezda sezone“, s obzirom na opremu koju je imao“, rekao je Bernie Ecclestone: „Mislim da je bio motivisan nadom da će biti plaćen.“

                      Raikkonen je favorit medju fanovima Formule 1 zbog njegovog „hladnokrvnog“ stava i Ecclestone smatra da je on prava osoba za ovaj sport.

                      „On je dobar momak u timu, dobar za nas i dobar za tim. On je super, on je pravi trkač“, rekao je Bernie.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #71
                        Maldonadov "najbolji auto" je bio jos jedan promasaj


                        Loši rezultati i međusobne optužbe obeležili godinu.


                        Sezona 2013. je počela na najgori mogući način za ekipu Williamsa. Supruga osnivača i vlasnika ekipe Virginia Williams je preminula i dok je tim bio u žalosti odluka o tome ko će naslediti Franka Williamsa na čelnoj poziciji je odlagana do daljnjeg. Toto Wolff je napustio Williams u januaru, samo šest meseci nakon što je postavljen za izvršnog direktora ekipe. Tek u maju mesecu je ćerka Claire Williams preuzela čelnu poziciju u timu i odmah se suočila sa gomilom problema.
                        Ekipa Williamsa je uspela da zabeleži jednu pobedu u 2012-oj, ali novi bolid je bio čist promašaj-samo dva puta je Williams osvajao bodove tokom 19 trka. Loš skor je vidno iznervirao Pastora Maldonada koji je krajem sezone izgubio strpljenje i izjavio da se ”neko igra sa setapom njegovog bolida”.
                        U ekipi Williamsa su negirali Maldonadove optužbe, a kasnije je i on sam rekao da je bio previše emotivan i da je preterao. Mada, u tim trenucima je već bilo očigledno da je spakovao kofere.
                        Tako se još jednom potvrdilo da se odnosi između ekipa i vozača mogu za kratko vreme promeniti od međusobnog poštovanja do razmenjivanja niskih udaraca.
                        Iz Williamsa su podsetili da je početkom sezone 2013 Maldonado izjavio da je novi bolid “najbolji koji sam ikada vozio”. Na kraju se ispostavilo da je (retke) dobre rezultate tokom godine ostvarivao debitant Bottas, a ne njegov iskusniji kolega.
                        Incidenti, kvarovi, kazne, rast troškova i finansijski problemi-sve je to obeležilo ovogodišnju sezonu ekipe Williams. Posle toga, nametalo se samo jedno rešenje, a to je promena inženjerskog tima i motora. Ugovor sa Renaultom je završen, Mike Coughlan je dobio otkaz. Na njegovo mesto je postavljen Pat Symonds, a naredne sezone Mercedes će snabdevati motorima ekipu Williamsa. Na kraju, Maldonadove optužbe su verovatno bile preterane. Teško je zamisliti da bi neko namerno želeo da mu pokvari setap, ali ostaje činjenica da je nekadašnja šampionska ekipa Williamsa lutala u traženju najboljeg rešenja.
                        Da li su ovim korenitim promenama utrli put za povratak u vrh?
                        Iz njihovog tabora ovih dana stižu optimistične izjave, ali takvih najava je bilo i ranije, Maldonado to najbolje zna. …


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #72
                          Honda brine zbog eventualnog zaostatka za rivalima


                          Japanska kompanija se boji da će 2015. biti u zaostatku pošto će ostali proizvođači motora steći prednost tokom sledeće sezone.



                          Ranije ove godine je objavljeno da će Honda od 2015. snabdevati McLaren V6 turbo motorima. Hondin predsednik za automoto sport Yasuhisa Arai je rekao da će ostali proizvođači motora tokom sledeće sezone steći prednost koja bi im omogućila da budu brži od Honde u 2015.

                          „Postoje i prednosti i mane kada je u pitanju učešće u 2014. Mnogo stvari će se desiti tokom sezone, a mi smo u poziciji da sve to ispratimo. Ipak, ono što je loše je što nećemo fizički biti prisutni na stazi i što nećemo biti u prilici da iz prve ruke vidimo koji problemi postoje. Drugi timovi će moći da ispitaju i reše nedostatke na svojim agregatima kako godina bude odmicala.“
                          Ipak, Arai veruje da će prethodni uspesi sa McLarenom biti dobra podloga za razvoj i napredak.
                          „Imamo sjajnu istoriju sa McLarenom. 1988 smo pobedili na 15 od 16 trka. Međutim, ono što je najvažnije je da poštujemo jedni druge. Takođe, imamo isti mentalitet kada jurimo pobede i to je veoma bitno.“

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #73
                            Timovi na testu u Bahreinu sa ovogodisnjim bolidima


                            FIA je dozvolila timovima da prilikom testiranja guma za 2014. u Bahreinu koriste bolide iz 2013.



                            Na početku je plan bio da se za potrebe Pirellijevog testa koriste bolidi iz 2011. Pored ovoga, na test su sada pozvani svi timovi, dok su ranije dozvolu da učestvuju imali samo Red Bull, Ferrari i Mercedes, dok je Lotus odustao iz finansijskih razloga. Ovakva odluka je pozitivno prihvaćena od strane svih timova pošto je test novih guima na slobodim treninzima u Brazilu propao zbog kiše.

                            Pirellijev test u Bahreinu će biti održan od 17. do 19. decembra.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #74
                              Gutierrez u Caterhamu?


                              Esteban Gutierrez posetio bazu Caterhama


                              Švajcarske novine, Blick i Zercher Zeitung, iz različitih izvora navode da je Esteban Gutierrez ove nedelje posetio Caterhamovu bazu u V.Britaniji.

                              Prošlog meseca je i sam Gutierrez izjavio kako nije siguran da će ostati u Sauberu.

                              „Videćemo šta će da se desi“, rekao je Gutierrez: „Naravno, gledali smo i druge opcije, ali možda i ostanemo sa Sauberom.“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #75
                                Whitmarsh: Mercedes ce biti favorit naredne godine


                                Šef McLarena veruje da će se tim Mercedesa najbolje prilagoditi novim pravilima.


                                U sezoni koja će označiti povratak u V6 turbo eru, samo će Mercedes iI Ferrari imati sopstveni motor u bolidima.
                                Ove godine ekipa Mercedesa je bila glavni konkurent Red Bullu i zasluženo su se našli na vicešampionskoj poziciji na kraju sezone.
                                Martin Whitmarsh se nalazi na čelu ekipe koja će koristiti Mercedesov motor samo još godinu dana, a zatim se vraćaju saradnji sa Hondom. Šef McLarena misli da će naredne sezone Mercedes biti najbolji tim:
                                "Verujem da ne postoji niko u svetu Formule 1, pa čak ni u ekipi Red Bulla ko može da tvrdi kako će sigurno osvojiti šampionat naredne godine. Mnogo je nepoznanica, ali mislim da će nam Mercedes svima zadati težak zadatak-da pokušamo da ih nadmašimo. Pre svega, poznato je koliki im je budžet i kako dobru ekipu imaju. Zbog toga mislim da su favoriti”, rekao je Whitmarsh.
                                Na pitanje da li očekuje neku pobedu McLarena naredne godine odgovorio je:
                                "Da, mislim da možemo do trijumfa. Sve što činimo, sve na šta smo fokusirani za sada vodi u tom pravcu. Ipak, ne smem ništa da obećam. Sviđaju nam se promene koje nas iščekuju, jer mislimo da je to prilika za nas i prilično smo uzbuđeni zbog svega”, završio je Whitmarsh.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X