F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Hokenhajm potvrdio povratak u kalendar naredne sezone


    Šef ove staze Georg Seiler potvrdio je da se Formula 1 vraća na Nemačko tlo 2016. godine.



    Pošto je plan spašavanja VN Nemačke propao ove sezone, Bernie Ecclestone kazao je da nema garancije da bi se ova staza mogla vratiti u kalendar i naredne godine. Ipak, šef ove staze rekao je da su stvari sada drugačije.

    "Ovo nije 100% sigurno, već 1000%. Za sledeću godinu imamo dogovor i mi uvek poštujemo naše dogovore." kazao je Seiler.
    Na Ecclestoneve reči da se VN Nemačke možda i ne nađe u kalendaru, prvi čovek Hokenhajma je dodao: "Imam dobar odnos sa Ecclestonom. Za nas Formula 1 je dobar događaj i gledaoci će doći. Niko ne dolazi da gleda prateće trke."

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      McLaren potvrdio uzrok Alonsovog odustajanja


      Čudan splet okolnosti još više je otežao ionako lošu situaciju u ovom timu


      Tim McLarena je danas potvrdio da je uzrok problema Fernanda Alonsa sa kočnicama tokom jučerasnje trke u stvari providna zaštitna traka sa vizira kacige. Ona je zalutala u sistem za hlađenje kočnica McLarenovog bolida.
      Činjenica je da se španski vozač u jednom trenutku vozio kao sedmi u poretku, iako je trku počeo sa 13. pozicije. Sedmi je bio u trenutku pit-stop faze, a neposredno posle toga, produžio je pravo u krivini broj 1. da bi odmah posle tog kruga otišao i u boks. U boksu je promašio zaustavnu liniju, te zamalo pokosio člana svog mehaničarskog tima, ne uspevši da se zaustavi na vreme. Posle tog incidenta, Alonso je odustao od trke.
      Danas, predstavnik za medije tima iz Wokinga precizirao je da je uzrok kvara zaštitna folija:
      "Neposredno pre toga folija je izbačena na stazu, i ona je zalutala u kanal za dovod vazduha do zadnjih kočnica. Pošto vazduh nije mogao normalno cirkulisati kroz kanal, došlo je do pregrejavanja i blokade istih."
      Timski kolega Jenson Button trku je završio kao 16. sa objašnjenjem da je zadnjih 30. krugova bilo "zastrašujuće" za vožnju, jer je upravljivost bolida bila očajna.


      Last edited by Pro FX-Sniper; 11.05.2015, 21:42.
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Arrivabene: U ovom trenutku titula je samo san


        Italijanski tim, umesto da u Barseloni smanji zaostatak za vodećim Mercedesom, uspeo je samo da ga poveća


        "Novi zaostatak me boli koliko i moja ruka" pokušao je biti ironično šaljiv šef Ferrarija sa novinarima juče, osvrćući se na svoju operaciju ruke prošle nedelje.
        On je definisao odgovor da njegov tim trenutno može samo sanjati titulu u prvenstvu konstruktora,ako se ovako nastavi.
        Sa druge strane, Nico Rosberg je navodno "šokiran" tempom Mercedesa u Barseloni:
        "To je veliko iznenađenje za mene, jer razlika je mnogo veća nego u Bahreinu, ili Kini. To je veoma prijatno iznenađenje."
        "Mi takođe imamo i testove danas i sutra, tako da je to još jedan bitan indikator za nas, gde smo ustvari u odnosu na Ferrari" kaže Nico.
        Ipak, većina stručnjaka smatra da je glavni uzrok zaostatka, bez obzira na nadogradnje u Španiji, za Ferrari u stvari rigorozna kontrola protoka goriva i da oni imaju najviše štete od pooštrenja mera u ovom delu pogonske jedinice.
        Buku je u Barseloni podigao šef Mercedesa Niki Lauda ,tvrdnjama i to odmah posle prvog treninga, da je mnogo čudnih stvari u igri, što se tiče protoka. Zatim je precizno deklarisao kako određeni timovi imaju rešenje malog rezervoara u kom se gorivo zaustavlja, a potom dolaskom na određeni nivo biva ubačeno u sistem za sagorevanje.
        Sve indicije pokazuju da je optužio Ferrari, pa je odmah posle toga i sam Charlie Whiting izjavio kako će svi sistemi na bolidima svih timova biti pomno pregledani.
        Po Laudi, tako rešen protok goriva uzrok je Ferrarijevih ekstra ubrzanja u sporim krivinama, koja su izostala u samoj trci u Barseloni gde se Vettel vidno mučio i bio evidentno sporiji od Mercedesa.
        Odmah posle ove izjave, Lauda je izneo demanti, ali stvar je učinjena. Ostaje samo pitanje da li je zaista Ferrari svesno osakaćen na ovaj način, rigoroznom kontrolom. Činjenica je očigledna, zaostatak za vodećim se ponovo povećava.



        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Testiranje 2015. Barselona 12.-13.05.2015.


          Timovi se polako sprameju za prvi sezonki test.



          Samo dva dana posle VN Španije, na stazi Katalunja održaće se i prvi sezonki test. Pascal Wehrlein dobiće priliku da se nađe za bolidom Mercedesa kao i Esteban Gutierrez koji će prvi put sesti za volan novog Ferrarija. Oliver Turvey dobiće šansu da se nađe u McLarenu dok sa druge strane u Barseloni se neće naći tim Manora čiji je šef Graeme Lowdon priznao da oni nema šta da testiraju.


          Raspored testiranja:


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Audi priznao da je ulazak u Formulu 1 opcija


            Nemački proizvođač priznao je da je Formula 1 na njihovom radaru.



            Posle VN Španije veliku prašinu oko ulaska Audija u najbrži cirkus podigao je Helmut Marko koji je kazao da je Red Bull sateran u ćošak ukoliko nemački proizvođač ne dođe u Formulu 1. U intervjuu za britanske novine prvi čovek kompanije iz Ingolstadta, Rupert Stadler, kazao je da je za njih Formula 1 daleko iza zatvorenih vrata.

            "U životu neke stvari morate da držite otvorene. Mi već imamo dosta uspeha u motorsportu sa našim projektima, ali Formula 1 je sasvim nešto drugo. Ona je za nas jedna od opcija." kazao je Stadler.
            Audi je od Volkswagena takođe dobio zeleno svetlo za F1 projekat.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Marko: Ili Audi dolazi ili mi odlazimo


              Jedan od vodećih ljudi Red Bulla još jednom je podgrejao navode da njegov tim može da istupi iz Formule 1.



              On je ujedno bio i prvi čovek koji je javno nagovestio moguću saradnju Red Bulla i Audija, ali za sada još nema zvaničnih odluka o dolasku nemačkog proizvođača u ovaj šampionat. Austrijski tim se posle velike dominacije u poslednjih nekoliko godina našao u veoma teškoj situaciji, gde trenutno ne može da održi korak sa vodećima. Jedan od glavnih razloga za to je Renaultova pogonska jedinica koja daje manje snage i čija pouzdanost nije na zavidnom nivou.

              Ipak, sada je Marko u razgovoru za BBC kazao da još nema nikakve potvrde oko moguće saradnje sa Audijem.
              "Ima previše glasina. Zvanično nije bilo zahteva ni razgovora. VW grupa mora prvo da postavi novog šefa motorsport odelenja, pa tek onda da vidimo kakve ciljeve oni imauju."
              Sa druge strane on je dodao da će Red Bull biti primoran da ode iz šampionata ukoliko oni ne budu u stanju da imaju konkurentan motor.
              "Ako ne budemo imali konkurentan motor u bliskoj budućnost, ako Audi ne dolazi u Formulu 1 onda i mi idemo."

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Rosberg najbrži prvog dana testiranja u Barseloni


                Pobednik VN Španije je dobru formu nastavio i na sezonskom testu na stazi Catalunya.



                Nemac je od početka dana imao najbolja vremena i ni u jednom trenutku ga niko nije skinuo sa vrha. On je vozio ukupno 146 krugova i najbolje vreme koje je postavio je iznosilo 1m 24.374s na Pirellijevoj mekoj gumi.

                Drugoplasirani je bio Marcus Ericsson na preko dve sekunde zaostatka, dok je malo iza njega bio Raffaele Maricello u Ferrariju. Maricello će sutra zameniti Ericssona u Sauberu i on je danas 125 krugova.
                Svi timovi su danas testirali različite nove aerodinamičke komponente koje će biti u upotrebi na stazama u Monaku i Kanadi. Daniil Kvyat je dan završio na četvrtom mestu, dok je Maldonado bio peti.
                Nick Yelloly je na svom debiju u F1 bolidu vozio 100 krugova za Force Indiju, a kasnije ga je zamenio Mercedesov test vozač Pascal Wehrlein.
                Odličan dan je imao i mladi vozač DAMS GP2 tima Pierre Gasly koji je bio sedmi sa čak 131. izveženim krugom.
                Felipe Massa je danas vozio samo 54 kruga. Dok je Olivier Turvey u McLarenu bio najsporiji.



                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Timovi preživeli FIA-nu kontrolu sistema za gorivo


                  Svi timovi bili su podvrgnuti detaljnom ispitivanju sistema za gorivo posle VN Španije.



                  Odmah posle kvalifikacija za VN Španije, FIA je svim timovima najavila detaljnu kontrolu sistema za dotok goriva, zbog sumnji da je došlo do određenih kršenja pravilnika. Niki Lauda je ovom prilikom javno izjavio da neki timovi koriste sakrivene rezervoare a prve sumnje javile su se kod Ferrarija i njihovom padu forme u Barseloni.

                  Nemački magazin Speed Week navodi da su posle trke u nedelju na tehničkom pregledu bili bolidi Daniela Ricciarda, Sebastiana Vettela, Jensona Buttona i Nica Rosberga.
                  Ipak, Toto Wolff očekuje da i pored toga Ferrari još jednom pokaže svoju snagu u Monaku.
                  "Ferrari je sada bliži nama nego Red Bull prošle godine. Borba za šampionat ove godine neće biti laka." dodao je šef Mercedesa.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Michelin spreman da se vrati u Formulu 1


                    Francuski proizvođač guma kazao je da je spreman za povratak u najbrži cirkus.



                    Michelin se poslednji put našao u Formuli 1 još 2006. godine kada je nije bio zadovoljan odlukom FIA-e da se od 2008. u ovom šampionatu nađe samo jedan proizvođač pneumatika. Bridgestone se ipak prihvatio ovog posla a 2011. je od njih ovaj tradiciju preuzeo Pirelli. Novi tender za dobavljača guma biće raspisan početkom naredne godine a prvi čovek Michelin Motorsport Pascal Couasnon izjavio je da oni nemaju razloga zašto da ne učestvuju.

                    "Zašto da ne? Mi smo potpuno otvoreni za povratak, ali pod jasnim uslovima. Formula 1 mora da promeni tehnička pravila. Pneumatici moraju da postanu tehnički objekat a ne samo stvar o kojoj će se pričati."
                    "Michelin je već dao neke svoje uslove oko povratka. Mi želimo gume od 18 inča, one koje se već koriste u Formuli E a pre ili kasnije u ostalim serijama. Ako Formula 1 želi da razmotri naš predlog mi smo svakako i više nego zainteresovani za povratak. Ukoliko se stvari ostanu iste kao i danas, onda neka hvala, nismo zainteresovani." kazao je Couasnon.
                    On je dodao da je Pirelli svojom gumom koja ima visoku degradaciju primorao timove da idu na više pitstopova dok je Bridgestone svojim pneumaticima koji su bili izdržljivi učinio trke jako dosadnim. Couasnon želi da njihove gume budu stabilne u performansama i prijanjanju.
                    "Nije normalno da vozač posle nekoliko kruigova kaže da mora da uspori jer gume neće izdržati. Vozači nisu u mogućnosti da pokažu svoj talenat jer im pneumatici to ne dozvoljavaju. U situaciji kada imate samo jednog dobavljača onda nemate motivaciju da se poboljšate." dodao je on.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Palmer najbrži poslednjeg dana testiranja u Barseloni


                      Test vozač Lotusa je danas na super-mekoj gumi zabeležio najbrže vreme na stazi Catalunya.



                      On je veći deo dana proveo u sredini poretka, a onda je u finišu na super-mekim gumama vozio 1m26.080s što je ujedno bilo i najbrže vreme dana. Drugu poziciju je zauzeo Pascal Wehrlein koji je zaostao četiri desetinke u Mercedesu

                      Pierre Gasly je nakon zaustavljanja na stazi tokom popodneva, uspeo da na kraju dan završi na trećem mestu u Red Bullu.
                      Vozač McLarena Jenson Button je imao četvrto vreme ispred šampiona GP3 serije Alexa Lynna koji je danas bio u bolidu Williamsa.

                      Francuz Esteban Ocon je danas imao svoj debi u F1 bolidu sa Force Indijom i imao je šesto vreme.

                      Ferrari je danas u svom bolidu imao trećeg vozača tima Estebana Gutierreza, koji je bio sedmi ispred Carlosa Sainza Juniora.
                      Raffaele Marciello je nakon jučerašnjeg dana u Ferrariju, danas vozio Sauber, ali je njegov dan počeo lose pošto je na samom početku izleteo u krivini 3 I završio u zidu. On se kasnije vratio na stazu, ali je ostao poslednji.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Ferrari od FOM-a dobio $38 miliona više od Mercedesa


                        Prema pisanju Autosporta, Italijanski tim prošle sezone dobio je više para od aktuelnog šampiona.



                        I pored toga što je Ferrari svoju sezonu okončao na četvrtom mestu na njegov račun od strane FOM uplaćeno je 164 miliona dolara, što ga je stavilo na prvo mesto na ovoj platnoj listi. Aktuelni šampioni čija su dva vozača zauzela prve dve pozicije nalazio se na trećem mestu dobivši "samo" 126 miliona.

                        Red Bull je drugi i zaradio je 156 miliona dok je petoplasirani McLaren dobio 98 miliona zelenih novčanica. Williams koji je imao jednu od boljih sezona na kraju prošle godine sakupio je 83 miliona.
                        Ova raspodela zasnovana je na sistemu po kome timovi dobijaju 65% od ukupne dobiti Formule 1 koja uključuje medijska prava, takse za održavanje trke i određena sponzorstva. Od tih 65%, 15% direktno dele Ferrari, Red Bull, McLaren i Williams na osnovu njihovog dugotrajnog učešća u Formuli 1 dok preostalih 50% se deli timovima po zasluzi po poretku iz šampionata konstruktora. Ostalih 35% ide akcionarima Formule 1.




                        Zarade u 2014.:

                        1. Ferrari (4) $164m
                        2. Red Bull (2) $156m
                        3. Mercedes (1) $126m
                        4. McLaren (5) $98m
                        5. Williams (3) $83m
                        6. Force India (6) $60m
                        7. Toro Rosso (7) $54m
                        8. Lotus (8) $51m
                        9. Marussia (9) $48m
                        10. Sauber (10) $44m


                        *Broj u zagradi označava plasman na kraju sezone.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Renault priznao da imaju probleme u fabrici


                          Francuski proizvođač kazao je da verovatno nešto nije u redu sa postrojenjima u Viru.



                          Renault se još od prošle sezone jako muči sa performansama svog agregata a glavni problem predstavlja dizajn klipova koji su uzrok za veliki broj kvarova.

                          "U našoj labaritoriji svi agregati su veoma pouzdani, ali kada dođemo na stazu to nije slučaj. Izgleda da nešto nije u redu u procesu validacije, odnosno od spremanja agregata iz labaritorije do staze. To vam je kao aerodinamika, kada vam vaš tunel ne daje prave podatke." kazao je prvi čovek Cyril Abiteboul.
                          On je dodao da Renault radi naporno kako bi rešio ove probleme.

                          "Mi trenutno prolazimo kroz težak period i želimo idalje da se trkamo kako bi se ponovo zajedno radovali sa Red Bullom. Sada nama ostaje da odradimo što bolji posao na stazi, kao i van nje." dodao je Abiteboul.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Ferrari produžio ugovor sa Marlborom


                            Bez velike pompe produžena je saradnja velikih imena,za naredne tri godine


                            Duvanski gigant Philip Morris tiho je produžio svoj ugovor sa Ferrarijem, izvestila je novinska agencija Bloomberg.
                            Iako crveni bolid više ne moze pokazivati "Marlboro " natpis, pa čak ni ime proizvoda u službenom nazivu tima,dogovor je navodno produžen za još tri godine.
                            Bloomberg je izvestio da je ovu vest potvrdio šef Ferrarija Murizio Arrivabene, rekavši da je sada ugovor dosta bolje prihvaćen kod upravnog odbora, nego li je to bio slučaj pre godinu dana.
                            Nije bilo javnog izveštaja, ali je Morris putem e-maila dao obaveštenje o produžetku saradnje.
                            U izveštaju se navodi da danas Ferrarijevi bolidi imaju crveno beli kvadratić na sebi, kao simbol za ovog proizvođača, i on upućene podseća na kutiju "Marlboro" cigareta, bez obzira na to što je reklamiranje duvana u sportu zabranjeno.
                            Da još napomenemo da je Philip Morris poslednji duvanski brend u F1 takmičenju.



                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Cosworth na pragu povratka u najbrži cirkus


                              Čeka se i zvanični sastanak, da bi se videle dalje namere vladajućeg borda F1, u vezi novih motora za 2017. godinu


                              Ovaj proizvođač motora već je uobličio model svog povratka u F1, ako za to dobije zeleno svetlo.
                              Oni čekaju na odluku da li će biti usvojena stavka u pravilima za sezonu 2017. koja omogućuje manjim timovima da odaberu alternativu što se tiče pogonske jedinice. Ta alternativa, kako sada stvari stoje, trebala bi biti V6 twin turbo ili cak stariji V8.
                              Vladajuće telo F1 razmotriće ovakvu mogućnost, a razlog je dosta manja cena takvih pogonskih jedinica, tako da bi motore manji timovi dosta lakše mogli priuštiti.
                              Treba još i napomenuti da bi u takvom odabiru veći timovi, odnosno proizvođači motora, zadržali dosadašnju koncepciju i pravo na neometan razvoj trenutne forme motora. Trenutne motore u sezoni 2017. oni ne bi morali menjati.

                              Bernie za sve kaže:
                              "Mislim da eventualno možemo imati da manji timovi imaju drugačije i jeftinije motore, od velikih. Naravno,sa istom nominalnom izlaznom snagom pogonskih jedinica, ali za dosta manje novca. Ja kažem da ćemo ostaviti sve na izbor konstruktorima. Neka oni odaberu."
                              Sastanak sa ovom temom kao glavnom tačkom dnevnog reda biće održan narednih dana, tačnije u četvrtak. Upravno telo F1 i glavni ljudi borda trebali bi doneti odluku na koju Cosworth čeka i u zavisnosti od toga šta odluče na Bigin Hillu, biće formirana i taktika ovog proizvođača.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                FIA od 2017. vraća dolivanje goriva


                                Upravni bord doneo je niz zaključaka, a najglasnije se čuo onaj od ukidanju zabrane dolivanja goriva u toku trke i to od sezone 2017.



                                Šefovi F1 timova dogovorili su se da ovo bude jedna od mera u nizu, koja bi ovom sportu trebala vratiti stari sjaj.

                                Tu će takode biti veći broj obrtaja, glasniji motori te drugačiji izgled bolida, stoji u saopštenju FIA. Ovako promenjeni bolidi trebali bi imati 5 do 6 sekundi brža vremena po krugu od trenutnih, stoji u ovom saopštenju.
                                To je dogovoreno na sastanku FIA borda u četvrtak, a zasedanju su prisustvovali i predstavnici većih F1 timova.
                                Što se tiče motora, odlučeno je da tehnologija hibrida i dalje ostaje ista u okvirima današnje pogonske jedinice.
                                Takođe, ograničenje maksimalne težine goriva ostaje 100 kg, ali ostaje i ista cifra protoka goriva,100 kg po satu.
                                Isto tako, obelodanjeno je da će timovi imati na raspolaganju 4 komponente guma i da će sami odlučivati koju komponentu će koristiti na određenoj trci.
                                Pirelli je izjavio kako nije bio za ovakvu promenu pravila,ali da šefovi timova uopšte nisu obratili pažnju na njihovu konstataciju i odmah su glasali za ovo predloženo pravilo. Ovo pravilo o slobodi izbora pneumatika stupa na snagu od naredne sezone, mada italijanski dostavljač nije razdragan ovakvom odlukom.
                                Da još napomenemo da je predlog o uvođenju petog motora ove sezone odbačen, i da ostaje pravilo o korištenju maksimalno četiri agregata.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X