F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Wolff: Već u januaru testiraćemo novi bolid


    Staza u Silverstonu ima velike šanse da bude mesto na kojoj će nemački tim predstaviti svoj novi automobil.



    Šef Mercedesa Toto Wolff kazao je da je njegov tim na dobrom putu da pre početka zimskih testiranja predstavi novi bolid.

    "Trenutno nam sve ide po planu i imamo jasnu sliku o tome gde se nalazimo što se tiče rada na polju šasije i motora." kazao je Wolff za La Gazzetta dello Sport.
    On je dodao da je njegov cilj da tim idalje zadrži na prvom mestu i tokom naredne sezone.
    "Naš cilj je da spremimo bolid za prvo pojavljivanje koje će se dogoditi tokom sredine januara, jer smo planirali da odradimo test na stazi Silverston. Ali, tek u Herezu znaćemo šta smo uspeli da uradimo."
    Na pitanje novinara kada bi mogao da očekuje prezentaciju novog bolida sa oznakom W06, Wolff je odgovorio: "Ne znam, ali ne isključujem mogućnost da će se to desiti pre prvog testa u Španiji."
    Pritom, prvi čovek srebrnih strela kazao je da njegov tim neće opušteno ući u novu sezonu, već želi da još jače i agresivnije krene u novi šampionat.

    "Kada ste opušteni imate veće šanse da izgubite. U poređenju sa prošlom sezonom, kada je nova tehnologija stupila na snagu, prostor za poboljšanja bio je veoma mali i sada naši protivnici znaju put kojim treba da idu kako bi nas pobedili. A što se tiče odmrzavanja motora, sve to zavisi od same interpretacije pravila. FIA je dala svoju verziju i sada mi trebamo da vidimo da li imamo problema sa njom." rekao je Wolff.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      FIA svima osim Hondi dozvolila razvoj motora tokom sezone


      Naredne godine svi dobavljači osim Honde imaće pravo da razvijaju motore.



      Zbog različitog tumačenja pravila, FIA je došla u situaciju da još jednom razmotri sugestije Ferrarija, Renaulta i Mercedesa o daljem razvoju motora tokom naredne sezone. Kako prenose pojedini mediji rupu u pravilima je pronašao Ferrari koju je odmah podržao i Renault.

      "Sve zavisi od interpretacije propisa. FIA je ponudila svoju verziju i ja tu nisam video problema. Naravno zamrzavanje motora u februaru je je najbolja opcija za sve one koji su napred, ali sada i mi ćemo imati priliku da razvijamo svoje agregate." kazao je šef Mercedesa Toto Wolff.
      Izgleda da ni jedna od ovih promena neće se povoljno odraziti na Hondu, jer pravila kažu da za novog dobavljača krajnji datum za homologaciju svoje jedinice je 28. februar. Auto Motor und Sport prenosi da Honda neće imati pravo da radi na svom agregatu dok će Ferrari, Mercedes i Renault imati opciju da iskoriste 32 tokena za poboljšanje svojih performansi u narednoj sezoni.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Kad citav zivot staze u jednu suzu


        Šumaher plače čim čuje glasove dece


        Godinu dana je prošlo otkako je slavni vozač Formule 1 Mihael Šumaher doživeo tragediju tokom skijanja u francuskim Alpima, a stanje velikog šampiona, koji je tom prilikom ozbiljno povredio glavu i potom bio u višemesečnoj komi, i dalje je vrlo ozbiljno.
        Dani polako prolaze za porodicu Šumaher od tog 29. decembra 2013, kada je sedmostruki prvak sveta u "najbržem cirkusu na svetu" glavom udario o jednu stenu i umalo ostao mrtav na mestu.



        U junu je tada 45-godišnji as napustio bolnicu, prebačen je porodičnu kuću u švajcarskom Glandu, gde je italijanski novinar Đorđo Teruci iz "Korijere dela sera" zabeležio dirljive momente.





        "Šumi - plače. Nekada čak i misteriozno. Plače kada čuje glasove svoje dece, kada čuje glas svoje žene, ili kada čuje svoje pse. U tišini sobe u kojoj je smešten - suza se sliva niz njegovo upijeno lice na svaki zvuk koji mu je poznat. U svemu ovome možemo... možemo da vidimo život, smešten u toj kapi; Baš tu je snaga čoveka koji je dirnut, i koji nas sve dotakne", piše Teruci.

        On dodaje da Šumaher prepoznaje glasove supruge Korine, ćerke Đine Marije i sina Mika, te da je "živ i da razume" (šta se oko njega dešava), što svedoči o tome da je u toku "dug, spor napredak" posle nesreće na skijanju i "čitave godine u kojoj je delovao - baš daleko".
        Mihael Šumaher je titulu u Formuli 1 osvajao u sedam navrata (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003. i 2004. godine), a karijeru je privremeno završio 2007, pole vožnji za Džordan, Beneton i Ferari, a potom je od 2010. do 2012. obnovio kao pilot Mercedesa. Vozio je 308 trka, trijumfovao je 91 put, a čak 155 puta je bio na pobedničkom podijumu.
        Sumaher je juce napunio 46 godina.



        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Permane: Odlazak inženjera uticao je na naše performanse


          Alan Permane kazao je da je odlazak pojedinih ljudi iz tima uticao na njihove performanse.



          Pred kraj 2013. sada već bivši tehnički direktor Lotusa James Allison napustio je tim i otišao u Ferrari gde je pritom poveo i šefa aerodinamike Dirka de Beera. Lotus je u toj godini imao pobednički bolid da bi već u prošloj sezoni imao problema da prođe prvi deo kvalifikacija.

          "Imali smo veoma težak zimski period, gde smo izgubili dosta naših ljudi pa smo pritom morali da rekonstruišemo naše aero odeljenje. Imam puno poštovanje prema sadašnjem tehničkom direktoru tima Nicku Chesteru, ali je tada James Allison bio naš vođa. Njegov odlazak stvorio nam je veliki gubitak. Takođe, otišao je i Dirk, šef aerodinamike, što znači da smo izgubili i prvog čoveka za CFD razvoj."
          "Mislim da i sada imamo dobar tim. Niko nije nezamenjiv ali potrebno je vreme da sve te izmene dođu na svoje mesto. Predhodni skup ljudi koji je radio na razvoju aerodinamike imao je šest godina zajedničkog iskustva, što znači da su se veoma dobro poznavali. Ipak, mi imamo dobar vazdušni tunel i dobru bazu u Enestonu i zato ne postoji razlog zašto se ne bih ponovo vratili na pobedničke staze." kazao je Permane.
          On je dodao da je tim brzo shvatio mane bolida E22, ali da one nisu mogle brzo biti rešene već je to ispravljeno na novom automobilu.
          "Postoje nekoliko stvari koje mogu ubrzati bolid, a jedna od njih je aerodinamika. Ona nije bila najbolja prošle sezone, mi smo sada izvršili odrešene promene koja su u vazdušnom tunelu pokazala velika poboljšanja. Mi ne očekujemo da pobedimo Mercedes i Red Bull, je oni imaju duplo više zaposlenih od nas, ali se nadamo da možemo da uđemo u Q3 i zabeležimo po neki podijum." dodao je šef operacija tima iz Enstona.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            McLaren i Mercedes menjaju boje bolida u 2015.


            Najmanje dva tima bi mogla da potpuno promene šeme boja svojih bolida u novoj sezoni.



            Španski list El Mundo Deportivo prenosi da Mercedes planira da pređe na hrom boju u novoj sezoni, sličnu onoj koju je McLaren imao tokom 2006.

            U istom izveštaju se navodi da će i McLaren menjati izgled pošto Honda smatra da srebrna boja na koju je tim prešao 1997. previše podseća na Mercedes. Njihov bolid bi mogao da ima ili tradicionalnu McLarenovu narandžastu boju ili bi bio beo u čast Honde. Ipak, finalni izgled McLarena bi u velikoj meri mogao da zavisi i od novog glavnog sponzora ako ga bude bilo.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Sauberov trio vrijedi 50 miliona dolara


              Procjenjuje se da su tri vozača donijela mnogo novaca u tim koji kuburi sa finansijskim sredstvima zadnjih par sezona.



              Sauberova potpuno nova vozačka linija je procijenjena da vrijedi čitavih 50 miliona dolara, što je prava finansijska injekcija za ovu ekipu.

              Ove sezone tim će na stazi predstavljati Marcus Ericsson, koji je pod pokroviteljstvom čuvenog koncerna Tetra Pak, dok će druga perjanica tima biti Brazilac Felipe Nasr sa sponzorstvom pokroviteljstvom Banco do Brasila.
              Još jedna jako bitna stavka je i ta da rezervni vozač Raffaele Marciello takođe opravdava svoju ulogu sa finansijske strane. Budući da je ovaj mladić član Ferrari vozačke akademije, njegovim angazovanjem za trećeg vozača Sauber je dobio popust od oko deset miliona dolara na Ferrari pogonske jedinice, koje koriste u bolidima Saubera.
              Sve u svemu, procjena je da će Sauberu ovi vozači donijeti čistih 50 miliona za narednu sezonu.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Spa produžila ugovor sve do 2018. godine


                Budućnost VN Belgije osigurana je na još 4 sezone.



                Kako prenosi belgijski list La Libre, ministar ekonomije u pokrajni Valon kazao je da su lokalne vlasti pristale da produže ugovor sa Formulom 1.

                "Dogovor je postignut i na Spa će se i u naredne 4 godine održavati trke Formule 1." kazao je ministar Jean-Claude Marcourt.
                On je dodao da je prošlogodišnja trka imala gubitak od 7 miliona evra a ponajviše zbog pregovora oko novog ugovora.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  FIA će možda dozvoliti Hondi da razvija motor


                  Vladajuće telo u Formuli 1 možda preispita svoju odluku o razvoju agregata.



                  Zbog određenih rupa u propisima u narednoj sezoni FIA je dozvolila Ferrariju, Renaultu i Mercedesu da tokom sezone razvijaju svoje agregate. Ali, pošto je McLarenov partner Honda nov u šampionatu, prema sadašnjim propisima oni će morati da zamrznu homologaciju svog motora 28. februara. Od tada, tim iz Vokinga vrši jak pritisak na automobilsku federaciju kako bi se i njima omogućio tretman koji će uživati ostali snadbevači motora.

                  Mogući sasatnak između ove dve strane mogao bi da se održi ove nedelje u Ženevi na kome bi prisustvovao i Bernie Ecclestone. Pored toga, prvi čovek Formule 1 razgovaraće i o mogućim izmenama na polju pogonskih jedinica za 2016. godinu.
                  "Honda će izneti svoje obrazloženje na sastanku u Ženevi, a FIA će biti ta koja bi mogla da promeni svoju odluku. Ukoliko ne stigne pozitivan odgovor za McLaren-Hondu, tim bi mogao da protestvuje na svim ostalim tehničkim unapređenjima koje donesu ostali proizvođači." pisalo je u italijanskom listu Autosprint.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Lotus sa zakašnjenjem uplatio učešće u šampionatu


                    Pojedini mediji prenose informaciju da je Lotus kasnio sa uplatom novca za učešće u ovogodišnjem šampionatu.



                    Tim iz Enstona na prvoj provizornoj listi timova imao je oznaku "čeka se potvrda", ali izgleda da je ovaj problem rešen. Na prvi mah verovalo se da će Lotus promeniti svoje ime jer je ugovor sa Lotus automobilima istekao pa se čekao dolazak novog generalnog sponzora.

                    Ali, kako prenosi Diario Sport izgleda da Lotus nije na vreme stigao da uplati novac za prijavu u ovogodišnjem šampionatu. Istu stvar preneo je i italijanski Omnicorse u kome je pisalo da tim iz Enstona nije na vreme izvršio uplatu ali da je kasnije uspeo da ispravi situaciju.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      McLaren počinje sezonu bez glavnog sponzora


                      Šef tima kazao je da McLaren može da preživi godinu i bez para koje bi došle od generalnog sponzora.



                      Još od gubitka kompanije Vodafon na kraju 2013. godine, McLaren nije uspeo da ni tokom prošle sezone pronađe generalnog sponzora. Ali sa dolaskom Honde u tim, Eric Boullier kazao je da se situacija promenila i da McLaren trenutno može bez pokroviteljstva neke od velikih kompanija.

                      "Čak i bez glavnog sponzora, McLaren je i dalje profitabilan. Mi nismo u žurbi da objavimo ime našeg glavnog partnera i želimo da napravimo dobar izbor. On treba da bude na visokom nivou koje tim poseduje." kazao je Boullier.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Novine u sezoni 2015


                        Nakon početka nove ere u sezoni 2014 u ovoj godini nas očekuje dalja evolucija F1 sporta.

                        Tehnika


                        Od predstojeće sezone imaćemo novog proizvođača motora. Nakon povlačenja na kraju sezone 2008, Honda se vraća u Formulu 1 sa McLarenom. Par je imao puno uspeha u periodu 1988-1992.

                        Vozači su sada ograničeni na četiri motora po sezoni, umesto na pet kao u sezoni 2014. To znači da bi motori trebali potrajati pet trka u slučaju da ih ima 20. U provizionom kalendaru uvrštena je 21 trka, a VN Južne Koreje je pod velikim znakom pitanja, Ipak, 21 trka automatski znači da je peti agregat dozvoljen za upotrebu bez sankcija. Konačna potvrda o broju trka očekuje se u narednom periodu, pa se očekuje da će Južna Koreja najverovatnije biti "izbačena", a može se desiti da se kalendar revidira i smanji za još jednu trku, pa bi imao 19, kao i u prethodnoj sezoni.

                        Dimenzije nosa bolida su promenjene kako bi se poboljšao izgled prednjeg dela. Tako će revidiranjem pravila "mravojedov nos" otići u istoriju, a dizajn nalik onom koji su imali Mercedes i Ferrari u sezoni 2014, trebao bi biti zastupljeniji. Koncept novog nosa, sličnom prikazao je Lotus na traninzima krajem sezone i uprvo podseća na pomenute.

                        Korišćenje vazdušnog tunela ograničeno je 65 časova nedeljno umesto dosadašnjih 80. Tim će takođe morati da imenuje jedan vazdušni tunel koji će koristiti tokom sezone.

                        Minimalna težina bolida podignuta je za 1kg na 720kg.

                        Sportska pravila

                        Nakon kritika zbog duplih bodova za poslednju trku sezone, pravilo je izbačeno, pa će bodovanje biti "klasično", za prvih 10 u plasmanu.

                        Uvodi se virtuelno vozilo sigurnosti - eng. VSC. Koncept je testiran i analiziran. U sezoni 2015, VSC će biti uveden i primemenjen onda kada je izlazak vozila sigurnosti suvišan, a postoji situacija na delu staze koji bi trebao biti obezbeđen odnosno trka usporena. Vozačima će biti propisana maksimalna brzina na specifičnim delovim staze.

                        U slučaju da trka bude zaustavljena bolidi će biti odvoženi u boks I biti parkirani iza vozila bezbednosti na pit lejnu odnosno liniji boksa.

                        Ako se personal tima i oprema zadrže nagridu 15 sekundi posle signala, vozač će morati da startuje trku sa linije boksa. Ako ne uspeju da odrade proceduru, zaradiće i stani-kreni kaznu od 10 sekundi.

                        Kazne za motore sad će biti dododrađivane u jednoj trci umesto prenošenja na narednu trku. Ukoliko vozač zbog plasmana ne uspe da odradi kaznu, celu ili deo, ostatak ili cela kazna biće prenošena u trku u vidu vremenske ili stani-kreni kazne.

                        Pored kazne od od 5 sekundi koji su napravili prekršaj u trci, sudije su sada u mogućnosti da primene kaznu od 10 sekundi.

                        Vozači koji zaostaju za krug moći će do obiđu vozilo sigurnosti ali se restart više neće odlagati kako bi se oni pozicionirali na začelje.

                        Vozači


                        U sezoni 2015 imaćemo tri debitanta: Max Verstappen, Carlos Sainz Jr. i Felipe Nasr.

                        Verstappen debituje u Formuli 1 uprkos tome što je trkačku karijeru u jednosedima započeo početkom 2014. godine. U svojoj debitantskoj sezoni u Formuli 3 završio je na trećoj poziciji uz 10 pobeda, iako se takmičio u manj konkurentnom timu Van Amersfoort. Holanđanin je odvozio nekoliko testova za Toro Roso, za koji će i nastupiti u ovogodišnjoj sezoni.

                        Sainz Jr. sa druge stran, zablistao je u Formuli Reno 3,5 L, postavši prvi vozač kojeg podržava Red Bull koji je osvojio šampionat uz 7 pobdeda. Sin legendarnog reli vozača testirao je za Red Bull u Abu Dabiju, a doći će na mesto Jean-Eric Vergne u Toro Rosso.

                        Nasr je od svih debitanata najiuskusniji. Prošlogodišnji test vozač Williamsa, koji je pobedio Kevina Magnussena 2011. godine u britanskoj Formuli 3 voziće za Sauber. U GP2 seriji je imao manje uspeha lai je u 50 nastupa ipak uspeo da zabeleži pobedu.

                        Promene u postavama timova

                        Došlo je i do promena u postavama, posebno u najkonkurentnijim timovima, pa je pitanjekako će se timovi i vozači koji su promenili okruženje adaptirati u sezoni 2015.

                        Red Bull je promovisao Daniila Kvyata, koji je došao na mesto Sebastiana Vettela. Kvyata, GP3 šampion iz sezone 2013, završio je na poziciji 15 u F1 šampionatu prošle sezone uz 8 osvojenih bodova.

                        Sebastian Fettel se po odlasku iz Red Bulla pridružio Ferrariju, tako da će tim i drugu godinu zaredom imati dva šampiona u postavi, pošto Nemca u Ferrariju čeka Kimi Raikkonen.

                        Alonso se vraća u McLaren, tako da će i ovaj tim u postavi imati dva šampiona. Špancu će društvo praviti Jenson Button, dok je Kevin Magnussen izgubio mesto vozača trka i imaće ulogu rezerviste.

                        Marcus Ericsson je iz Kejtrema koji je pod prinudnom upravom, prešao u Sauber i praviće društvo Felipeu Nasru.

                        Mercedes, Williams, Lotus i Force India odlučili su da na menjaju postave.

                        Staze

                        U kalendaru neće biti novih staza ali nas očekuje povratak nekoliko klasika.

                        Autodrom Hermanos Rodriguez u Meksiku vraća se u kalendar nakon 23 godine, dok će VN Nemačke biti održana na Nirburgringu usled politike rotacije sa Hockenheimom. VN Južne Koreje uvrštena je u kalendar ali je pod verlikim znakom pitanja, kao što je i pomenuto. Dodavanje trke u kalendar više je političko pitanje u odnosu na pravila, nego ozbiljna namera kako zemlje organizatora tako i Formula 1 menadžmenta da trku vrati u šampionat.

                        Ostalo

                        Testovi u toku sezone takođe su dodatno ograničeni. Voziće se dva testa nakon trka umesto dosadašnja četiri.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Bez broja jedan po prvi put u periodu od preko 20 godinaa


                          FIA je potvrdila da će Luis Hamilton umesto broja 1 predviđenog za šampiona, u sezoni 2015 zadržati i koristiti broj 44.


                          Prošlo je samo 12 meseci od kada je FIA promenila pravila o brojevima vozača i timova, a već u sezoni 2015 vidimo kako su se neki od vozača odmah identifikovali sa izabranim brojevima.

                          Nakon više od 20 godina šampiona F1 nećemo identifikovati po broju 1. Ako se vratimo u prošlost više od 20 godina imaćemo prvu sitaciju gde nije bilo broja jedan. Alen Prost je nakon osvajanja šampionata 1993 završio F1 karijeru i ostavio sport bez broja jedan u sezoni 1994. Umesto broja jedan Damon Hill je koristio nulu. Igrom slučaja isti scenario odigrao se i godinu ranije kada je Hill takođe koristio nulu.

                          Nigel Mansell je osvojio šampionat 1992. godine, a potom prešao u Indikar 1993.

                          Pre ove dve sezone nekoliko puta se dešavalo da broj 1 nije prisutan na gridu ili je korišćen od strane vozača koji nije šampion.

                          Poslednja takva situacija dogodila se 1985. godine, kada je John Watson zamenio povređenog šampiona Nikija Laudu, vozivši njegov McLaren sa brojem 1.

                          Lauda je takođe propustio nekoliko trka u sezoni 1976 nakon udesa na Nirburgringu u kome je zadobio opasne opekotine. Ferrari nije vozio u Austriji, a u Holandiji je nastupio samo njegov klupski kolega Clay Regazzoni.

                          Bilo je takođe još nekih sutuacija kada se vozač sa brojem jedan nije pojavio na gridu. Jody David Scheckter nije uspeo da se kvalifikuje u nekonkurentnom Ferrariju 312T5 u Montrealu 1980. godine. U premijernoj Velikoj nagradi Detroita u SAD dve godine kasnije Nelson Piquet nije učestvovao na trci zbog tehničkih problema sa njegovim Brebemom.

                          Odluka Lewisa Hamiltona svakako će izazvati negodovanje zbog prekida sa tradicijom. Međutim, tradicija i nije toliko duga. Pre samo 40 godina šampion je po prvi put poneo broj 1 na svom bolidu.

                          Emerson Fittipaldi je 1975. godine poneo broj jedan. Igrom slučaja i te godine je sezona protekla bez broja jedan na gridu i jednom navratu, a tad je Fittipaldi bojkotovao VN Španije zbog pitanja bezbednosti.

                          Ne tako davno vozači su menjali brojeve iz trke u trku. Isti broj tokom sezone koristi se od 1974 godine, a da se Džeki Stjuart nije povukao iz sporta i to kao šampion, verovatno bi poneo broj jedan, koji je koristio Ronnie Peterson.

                          Trenutna odluka koja je na snazi je da vozač dobije jedinstven broj u toku karijere. a verovatno ćemo videti takvu praksu i u slabijim kategorijama kao što su Formula 3 i Formula Renault 3,5l.

                          Za nekoliko godina imati sezonu bez broja 1, možda i neće biti tako čudna.


                          Last edited by Pro FX-Sniper; 08.01.2015, 14:04.
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Novi pravila za super licencu


                            FIA je pooštrila kriterijume za dobijanje super licence, a po novim izmenama i dva svetska šampiona ne bi mogla da dobiju dozvolu za F1 trke zbog manjka bodova iz nižih serija.


                            Pored minimuma od 18 godina starosti, vozačke dozvole, 300km vožnje F1 bolida, mladi vozači moraju da imaju i osvojenih 40 bodova u nižim kategorijama da bi se kvalifikovali za super licencu od 2016-e.

                            Od 18 vozča koji će voziti u ovogodišnjem šampionatu, šestorica ne bi ispunila kvotu potrebnih bodova za pravila koja dolaze 2016-e, da su se primenila kada su oni počinjali karijeru. Najznačajnija imena su šampioni Jenson Button koji je osvojio 15 bodova i Kimi Raikkonen sa samo pet. Takođe, ispod granice od 40 bodova su i Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Carlos Sainz i Markus Ericsson.

                            Najkvalifikovaniji vozač ako se gledaju bodovi iz nižih serija je Nico Rosberg koji je u F3 i GP2 serijama osvojio 102 boda.

                            Takođe, pravilo da vozač povratnik u F1 mora napraviti bar 15 startova u tri godine moglo bi da napravi dodatne probleme eventualnim povratnicima.

                            To bi značilo da bi na primer Michael Schumacher, koji se vratio u F1, trebao specijalne dozvole na svom povratku 2010-e, kao i Pedro de la Rosa kojii je vozi za Sauber iste sezone. Pravila bi mogla da ometaju i eventualni povratak Roberta Kubice ako ikada bude spreman i dovoljno oporavljen za ponovni pokušaj ili Rubens Barrichello.

                            Što se tiče novih nada nekoliko vozača već ima uslove za super licencu po novim pravilima. Među njima su Stoffel Vandoorne iz McLarena, dok je štićenik Ferrarija, Raffaele Marciello na dobrom putu da ispuni normu u Formuli 3 Evropa.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Honda želi fer i konkurentnu Formulu 1


                              Nakon odluke da rivali mogu da dorađuju agregate u sezoni, Meklaren je kontaktirao FIA-u, kako bi i njihov dostavljač mogao da ima korist od promena.


                              Pre nekoliko dana FIA je odlučila da timovi, odnosno dobavljači mogu dorađivati agregate i po isteku roka za homologizaciju jer je on propisan za 28. februar prošle godine. U pravilima ne spominje specifičan datum za ovu sezoni iako se podrazumeva da to bude u istom terminu pred početak sezone. Međutim, pronađena rupa poslužila je Renaultu i Ferrariju da izvrše pritisak i dobiju prolongiranje homologizacije motora, zako da će timovi odnosno proizvođači agregata u toku sezone predstaviti finalnu verziju.

                              Renault i Ferrari su zadovoljni dobijenim statusom, međutim i Mercedes će dorađivati agregat i već najavljuje ovogodišnju verziju za koju se već govori da je snažnija za 50KS.

                              Honda kao novi učesnik, izuzeta je od pravila pošto ona nije prošle godine izvršila homologizaciju. Izuzimanje iz ovog "pravila", stavlja je u podređen položaj u odnosu na konkurenciju. McLaren je zbog čitave situacije kontaktirao FIA-u.

                              "Honda veruje u fer takmičenje, za dobrobit sporta i fanova. McLaren-Honda je kontaktirao FIA-u u vezi ove situacije ali ne možemo da diskutujemo o detaljima u ovom trenutku", rekao je portparol Honde.

                              Ostaje nam da u narednim danima saznamo da li će i Honda dobiti dozvolu za doradu agregata tokom sezone.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Caterham u istoj situaciji uoči predsezonskih testiranja


                                Stečajna uprava neće finansirati predsezonska testiranja



                                Caterhamovi adminstratori su zauzeli stav da neće finansirati timov odlazak na obavljanje predsezonskih testiranja.Tim jedino može spasiti pronalaženje kupca u međuvremenu.
                                Zajednički stečajni upravnik Henry Shinners je izneo takav stav,i priznao da bi tim propustio testiranja u Herezu,koja traju od 1. do 4.februara,ako se do tada ne pronađe odgovarajući kupac:
                                "Vrijeme lagano ističe.Razgovor sa zainteresovanim strankama i dalje traje,ali ako se kupac ne pronađe pre početka testova, tim neće ići.Mi nećemo položiti novac za odlazak,"tvrdi on za BBC Sport.
                                "Ne bih isključio nijednu opciju,ali ako cemo doći do prve trke u ovakvom položaju,šanse za spašavanje tima su praktično ravne nuli.Moramo se početi kretati u narednih nekoliko nedelja,ako hoćemo pomak sa mrtve tačke."

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X