F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #46
    Force India će koristiti Toyotin vazdušni tunel


    Čelnici Force Indije su odlučili da će za potrebe aero testova za 2015 koristiti moderno postrojenje u Kelnu.



    Ekipa je odlučila da ne koristi svoj tunel u Brekliju, ali je on i dalje otvoren za druge mušterije.

    „Imamo velike ambicije i zbog toga smo se odlučili za Toyotino postrojenje. Ovo je jedna od najvažnijih odluka u istoriji našeg tima i na ovaj način smo dobili pristup tuneli za koji se smatra da je jedan od najboljih u svetu. Ovo će svakako biti od velike pomoći za nas i smatram da će nam pomoći da stvorimo jaku osnovu za naredne sezone“, rekao je vlasnik tima Vijay Mallya.






    Preuzeto sa f1-serbia.com
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #47
      F1 usvaja pravilo o starosnoj granici


      Buru je diglo potpisivanje mladog Verstappena za Toro Rosso.



      Idućeg marta, mladi Max Verstappen ce započeti učešće u svetskom šampionatu F1. On će imati tačno 17. godina, 5.meseci i 15.dana i tako će za gotovo dve godine oboriti starosni rekord učesnika koji je do sada držao Jaime Alguersuari.
      Taj rekord Holanđanina sigurno će se zadržati u godinama koje dolaze jer je FIA baš zbog ovog slučaja odlučila da počev od 2016. godine vozač F1 mora da ima najmanje 18.godina i uz to vozačku Super licencu.
      Uoči Verstappenovog debija ,digla se prašina oko njegovog učešća i oko učešća par mladih test-vozača, koji testiraju petkom na slobodnim treninzima.
      Takođe, World Motor Sport Council je prihvatio i neke promene vezane za dobijanje super licence za F1 vozača. Naime, po novim pravilima vozači moraju da imaju vozačku dozvolu ,budu stariji od 18. godina i da poznaju F1 sportski pravilnik.
      Na to se dodaje i da vozač mora da imati najmanje 300 km vozačkog iskustva u F1 bolidima na stazi i najmanje dve godine iskustva u nižim rangovima takmičenja otvorenih točkaša.







      Preuzeto sa f1-serbia.com
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #48
        Williams uzeo još jednog sponzora Lotusu


        Nakon potpisa sa Unileverom, ovaj tim nastavlja dobrim ritmom.



        Britanski tim je nakon za njih uspješnog završetka sezone nastavio da niže uspehe i na polju biznisa. Naime, posle prošlosedmičnog potpisa ugovora sa svojim novim sponzorom Unileverom, čiji će se naziv jednog od brendova Rexona naći na bokovima bolida ovog tima, usledila je finalizacija dogovora sa još jednim sponzorom.
        U pitanju je brend Avanade i ništa možda i ne bi bilo čudno da oba ova brenda do skora nisu bila sponzor Lotusa.
        Naime, zbog Lotusovih loših rezultata u prošloj sezoni oni su odlučili da promene saradnika odnosno tim.
        Claire Williams,za ovaj kuriozitet kaze:
        "U prošlih godinu i po Williams se svojim ambicioznim projektom obavezao da ulaže u nove tehnologije.To bi sigurno trebalo da nas zadrži na vrhu motosporta i naprednog inženjeringa. Naši potencijalni i trenutni partneri to prepoznaju i to im se sviđa."








        Preuzeto sa f1-serbia.com
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #49
          McLaren ni danas nije uspeo da donese odluku


          Tim iz Vokinga ni na današnjem sastanku nije uspeo da donese odluku ko će deliti garažu uz Fernanda Alonsa.



          McLaren je svoju objavu o vozačkoj postavi prvo zakazao za 1. decembar ali je sastanak upravnog odbora bio tek danas održan. Baš zbog toga veći deo javnosti je ujedno očekivao i odluku ali se ona nije desila.

          "Sastanak upravnog odbora je završen i pritom nije doneta odluka o vozačkoj postavi za narednu sezonu." saopštio je tim.
          Ova vest se naročito nije svidela Jensonu Buttonu i Kevinu Magnussenu koji su za to vreme bili u Helsinborgu radeći na promotivnom događaju.
          "Jednostavno čekam da se sve ovo završi. Želim da čujem odluku, kako bi polako nastavili sa našim životima." rekao je Button.
          Sa druge strane provlači se informacija da tim čeka rezultate pregovora sa novim sponzorima.






          Preuzeto sa f1-serbia.com
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #50
            Haas: Svi u Ferrariju sa kojima sam razgovarao su dobili otkaze


            Gene Haas koji se sprema da sa svojim timom od 2016. uđe u Formulu 1 sa Ferrarijevim motorima, je rekao da pomno prati promene koje se dešavaju u Maranellu.



            On je sredinom ove godine potpisao ugovor sa Ferrarijem o snabdevanju motorima i kompletnoj tehničkoj podršci.

            Ipak, od momenta postizanja dogovora je bilo puno promena u Ferrariju usled lose reakcije tima na nova pravila.
            “Nadam se da ove promene neće uticati na naše partnerstvo.Verujem da čelni ljudi znaju šta rade. Nadam se da mi nismo imali nikakvog uticaja na to što su Luca i Marco izgubili posao”, rekao je Haas.
            On se potom i malo našalio: “Možda bi bilo najbolje da prestanem da razgovaram sa ljudima u Ferrariju jer s kim god da pričam, taj dobije otkaz.”
            “Ferrari je pod velikim pritiskom. Oni su simbol Formule 1, a Formula 1 je za njih glavna trkačka serija. Oni žele da pobeđuju, zato ima puno pritiska i poštujem to”, dodao je Haas.

            Međutim, i on sam se nalazi pod velikim pritiskom pošto je u procesu sačinjavanja potpuno novog tima koji će ujedno biti jedini čija se baza ne nalazi u Evropi. Njegov ulazak u Formulu 1 takođe dolazi u vreme kada je manjim timovima jako teško da obezbede dovoljna finansijska sredstva za neometano funkcionisanje.

            “Postoji puno rupa u trenutnoj Formuli 1. Videli smo da mnogi timovi imaju problema sa novcem. Ipak, za mene će to predstavljati dobar izazov. Bio sam na trkama i razgovarao sa ljudima. Ima tamo dobrih ličnosti, ali sve se svodi na bolid jer ako pogrešite, onda će biti katastrofa”, zaključio je Haas.






            Preuzeto sa f1-serbia.com
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #51
              Newey načelno prihvatio Ferrarijevu ponudu pa odustao


              Otkriveno je da je Newey ranije ove godine u načelu dogovorio prelazak u Ferrari od 2015. ali je odustao nakon što je vest procurela u italijanske medije.



              Red Bull je u junu objavio da će se njihov tehnički direktor i verovatno najbolji inženjer u Formuli 1 uskoro delom povući iz Formule 1.

              On će se pre svega u budućnosti baviti drugim tehnološkim projektima Red Bulla izvan Formule 1.
              Kompanija je juče potvrdila da će prvi Neweyjev projekat biti saradnja sa Benom Ainslijem na dizajnu jahte za America’s Cup.
              Međutim, ruski mediji prenose da je Red Bull bio na ivici da potpuno izgubi Neweyja. U izveštaju se navodi da su se on i Montezemolo tajno dogovorili o prelasku u Ferrari od 2015. i da je sve bilo spremno za senzacionalan transfer. Ipak, vesti o dogovoru su procurele iz Maranella u italijanske medije što je za Neweyja bilo neprihvatljivo i ubrzo nakon toga je obavestio Lucu da je dogovor propao.






              Preuzeto sa f1-serbia.com
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #52
                Volkswagen ponovo razmatra mogućnost ulaska u F1


                Ova nemačka grupacija je motivisana ovogodišnjim rezultatima Mercedesa.



                Volkswagen Group, drugi najveći proizvođač automobila na svetu, ozbiljno razmatra studiju izvodljivosti svog ulaska u najbrži cirkus na svetu.
                Naime, na takvu analizu kako tvrde, naveo ih je ovogodišnji uspeh još jednog velikog nemačkog proizvođača automobila, Mercedesa.
                Glavni čovek za sprovođenje ovog projekta i istraživanje svih stavki trebao bi biti doskorašnji glavni šef Ferrarijevog F1 tima Stefano Domenicalli, koji je ranije ove godine angažovan od strane Audija koji je u vlasništvu VW koncerna. To bi čitavom projektu trebalo da da verodostojnost i težinu kako tvrde.
                Međutim, ulazak bi bio uslovljen najprie promenama u menadžmentu ili grupacije VW, ili u menadžmentu borda F1. Javna je tajna da se Ferdinand Piech, šef Nadzornog Odbora VW grupacije i Bernie Ecllestone, vlasnik F1 već odavno ne slažu oko dosta stvari i da je njihov odnos jako težak. Barem jedan od njih bi morao da napusti svoj trenutni položaj pre nego što bi ova grupacija ušla u F1 takmičenje tvrdi BBC.
                Da napomenemo da je VW u takozvanoj "Radnoj Grupi" proizvođača automobila koja je učestvovala i u odlukama o novim turbo hibridnim motorima koji su uvedeni u F1 ove sezone i o ovogodišnjim pravilima za takmičenje. U vreme donošenja odluke o novim motorima, VW je bio protiv ulaska u takmičenje.
                Generalno, neki stariji članovi borda sada veruju da je F1 globalni alat za promociju, najveći od svih trenutnih serija moto-sporta. To bi trebalo da donese prevagu u vezi ove odluke koncerna.







                Preuzeto sa f1-serbia.com
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #53
                  Hamilton i zvanično krunisan u Kataru


                  Lewis Hamilton dobio je svoj trofej namenjem svetskom šampionu na FIA-noj gala večeri u Kataru.



                  Hamilton koji je i 2008. dobio isti trofej je prošlog meseca na poslednjoj trci u Abu Dabio obezbedio šampionsku titulu po drugi put u svojoj karijeri. Britancu je ovaj trofej uručio predsednik FIA-e Jean Todt, dok su Nico Rosberg i Daniel Ricciardo takođe dobili odgovarajuće pehare za drugo i treće mesto.

                  "Za sada, imao sam zgusnut raspored. Posle trke uradio sam tonu intervjua. Uživam u tome i mogu bih ovo da radim svake godine. U fabrici takođe se naporno spremamo za narednu sezonu i već sam posetio tim nekoliko puta. Radimo na novom motoru i bolidu. Jedva čekam pauzu kako bih se odmorio a i malo zabavio."
                  "Drago mi je što sam osvojio novu titulu. Bilo je prošlo dosta vremena i pritisak je bio sve veći. Trebalo je održati zdrav razum tokom poslednje trke u Abu Dabiju jer su mi ponekad kroz glavu prolazile misli da neću uspeti. Ipak, sve se završilo kako treba." kazao je Lewis Hamilton.






                  Preuzeto sa f1-serbia.com
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #54
                    Obijena fabrika Red Bulla i pritom ukradeni svi trofeji tima


                    Preko 60 pehara i trofeja ukradeno je iz Red Bullove fabrike u Milton Kinsu.



                    Policija je jutros izjavila da je u 1.30h posle ponoći primila poziv iz Milton Kinsa, gde je posle uviđaja obelodanjeno da je 6 maskiranih ljudi upalo u fabriku i odnelo više od 60 trofeja. Takođe, prema prvim navodima saopšteno je da su korišćena dva automobila stranih tablica.

                    "Očigledno je da smo svi potrešeni ovim napadom, gde su razbojnici automobilima probili kapiju, ukrali sve naše pehare za koje nam je trebalo nekoliko godina da ih sakupimo. Za sada šteta je ogromna. Sa druge strane nama nije jasno zašto bi neko to uradio i ukrao nam sve trofeje."
                    "Oni su ujedno predstavljali rezultat našeg napornog rada i zalaganja a sama cena izrade ovih trofeja je niska. Za pljačkaše ovo nema nikakvu materijalnu vrednost jer su većina pehara bila samo replike. Želimo da apelujemo na sve koji imaju neku informaciju da nam jave." kazao je šef Red Bulla Christian Horner.






                    Preuzeto sa f1-serbia.com
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #55
                      FIA-na komisija za jednosede dobila novog predsednika


                      U pitanju je komisija jednoseda koja obuhvata sve trkačke serije te vrste.



                      Bivši glavni šef Ferrarija, Stefano Domenicali, imenovan je za predsednika FIA-ne komisije za jednosede koja u okviru FIA podrazumeva sve trkačke klase, od Formule 1 pa nadole.

                      Dosadašnji predsednik ove komisije bio je Gerhard Berger. Domenicali je odstupio sa pozicije u Ferrariju još u aprilu a posle toga ga je angažovao Audi za rad u njihovom naučno-istraživackom timu, gde će nastaviti da radi uporedo sa novom funkcijom.

                      Vest je potvrđena na sastanku Svetskog Saveta Motor Sporta u Kataru, koji je sinoć održan. Sada već bivši predsjednik Berger imenovan je na ovu poziciju 2011. godine a svoje povlačenje najavio je ranije ove godine. On se zalagao za pojednostavljeni put do F1 i igrao je ključnu ulogu u FIA Evropskim F3 i F4 kategorijama.






                      Preuzeto sa f1-serbia.com
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #56
                        Todt: Šampionat sa devet timova nije katastrofa


                        Predsjednik FIA-e tvrdi da nije zabrinut za budućnost Formule 1.



                        Ukoliko samo 18 automobila startuje u prvoj trci sledeće sezone, F1 timovi neće biti prisiljeni da pokrenu i treći automobil, tvrdi predsednik FIA-e Jean Todt.

                        Iako su i Caterham i Marussia podneli prijave za sledeću sezonu, oba tima su neizvesna i pitanje je da li će uzeti učešće i u narednoj godini. Dvojac koji je otišao u stečaj trenutno traži novu upravu iako se ne pojave novi kupci, na gridu za 2015. verovatno će se naći samo 9.timova.

                        Kako se navodi to može značiti signal timovima kao što su Ferrari, Red Bull i McLaren, da pokrenu treći automobil. Upravno telo motorsporta im samo treba dati upozoravajuću notu 60. dana unapred,i to je sve.

                        Todt, međutim kaže da FIA to neće uraditi:
                        "Da se trkamo sa devet timova, to nije katastrofa. Iskreno, sećam se kad je u Moto GP bilo 16 motocikala na stazi, to je bilo jako dobro takmičenje. Nije bilo nimalo dosadno. Jasno je, u takvim situacijama sva akcija je napred,ne pozadi."

                        Predsednik FIA je uvjeren i da, ako F1 izgubi određene timove, svejedno će odmah privući druge:
                        "To je dio istorije F1. Imaš timove koji čine F1, timove koji su tu radi sponzora i male timove koji uđu i izađu iz sporta, ali su takođe i kao takvi deo F1. Na gridu 2016.sigurno imamo 10.timova. Iduće godine,ako ih bude 9. neće biti ništa strašno, jer jednostavno to je F1."







                        Preuzeto sa f1-serbia.com
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #57
                          Raikkonen:Arrivabene je savršen za Ferrari


                          Finac je nahvalio novog šefa i tvrdi da je on idealan za taj posao


                          Kimi Raikkonen veruje da je novi glavni šef Ferrarija Maurizio Arrivabene savršen lik za predvođenje ovog tima nazad na staze uspeha:
                          "Mislim da je Maurizio veliki i savršen za ulogu koju mu je tim dao.Poznajem ga od pre i znam koliko je odgovoran.Mislim da će timu jako koristiti njegovo iskustvo i da će nam biti jako korisno.
                          Ferrari je svoju zadnju titulu osvojio još 2007., a baš je Kimi bio osvajač naslova:
                          "Ovo nije bila laka godina,ni za mene ni za tim.Ferrari uvek očekuje pobedu,i borbu na vrhu.Na žalost,ove godine to nije bio slučaj,ali naredne sezone očekujem borbu za sam vrh,i povratak na nivo na kom bi trebali biti."
                          "Sve što trebamo raditi,jeste raditi kao tim.Siguran sam da će auto za 2015.godinu biti dosta konkurentniji,ali moramo pričekati prve testove da vidimo gde smo,"kaže Kimi.
                          Za svog novog suvozača Kimi kaže:
                          "Sebastian je moj prijatelj,i ja sam srecan što ću raditi sa njim.Možemo dobro raditi zajedno,kao tim,i pozitivno jedan drugog pogurati do krajnjeg limita,što je svakako dobro za tim.Na taj način ćemo vratiti Scuderiu tamo gde zaslužuje...u vrh."






                          Preuzeto sa f1-forum.eu
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #58
                            Ricciardo: Napravio sam veliki korak napred u 2014.


                            U vreme velike dominacije Mercedesa on je jedini vozač iz drugog tima koji je pobedio u ovoj sezoni


                            Daniel Ricciardo priznaje da su njegove tri pobede u ovoj sezoni bile iznenađujuće i za njega samog i misli da su baš one razlog njegovog proglašenja za jednog od top vozača upravo završene sezone.Mercedes je nekoliko trka ove sezone osvojio sa prednošću i sa preko trideset sekundi,i on priznaje da je pravo čudo što se čak tri puta peo na najviši stepenik pobedničkog postolja:
                            "Duboko u sebi, uvek sam verovao da to mogu učiniti, ali nisam siguran da sam za to imao baš što odsto mogućnosti."
                            Australijanac misli da je sa ovim uspehom sebe etablirao u najbolje vozače F1, i tvrdi da mu je sledeći stepenik u karijeri titula svetskog prvaka:
                            "Mislim da je i ova sezona bila veliki korak napred u mojoj karijeri, veliki korak napred prema cilju kom težim.Očigledno su Mercedesi bili dominantni ove godine,tako da mi ove tri pobede zato znače još više.Jednom kad napravite korak napred,onda hoćete da koračate."







                            Preuzeto sa f1-forum.eu
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #59
                              Renault: Mercedesov turbo neće biti presudan za 2015.


                              Francuski proizvođač kaze da neće otkrivati svoje adute za kocepciju motora za 2015.godinu


                              Renault insistira da usvajanje tzv."split-turbo"sistema neće biti presudan faktor za sustizanje Mercedesa ove zime u razvoju pogonske jedinice.
                              Mercedes je dominirao prvu sezonu sa svojom novo razvijenom pogonskom jedinicom,tako što je pobedio u 16. od ukupno 19.trka. Taj veliki uspeh pripisan je agregatu tima, koji uključuje novi turbo raspored u kom se turbina nalazi na suprotnom kraju motora od kompresora, i to je rezultiralo sjajnim performansama i malim gabaritima pogonske jedinice.
                              Na direktno pitanje da li je Renault razvio sličan sistem za 2015. godinu njihov šef trkačkih operacija Remi Taffin je rekao:
                              "Možemo to učiniti,ali vam neću reći sada.Sve što ću reći je da to trenutno nije glavni faktor."
                              Performanse motora ne mogu se menjati u toku sezone, i zato će svi nastojati da pre homologacije sto odsto urade svoj agregat.
                              Reno će imati ozbiljne probleme da sustigne Mercedes,a direktor Renaulta Cyril Abiteboul kaže da će ovaj proizvodač raditi mnoge promene na pogonskoj jedinici:
                              "Mercedes je postavio letvicu jako visoko.Posebno mislim visoko u smislu toga kako su njihov motor i njihovo podvozje funkcionisali ove sezone.To je fantastično."







                              Preuzeto sa f1-forum.eu
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #60
                                Raikkonen: Mnogo je razloga za Alonsovu prednost


                                Finski vozač pričao je o razlozima zbog kojih je bio toliko iza Fernanda Alonsa u bodovnom poretku.



                                Kimi Raikkonen kaže da postoje mnogi razlozi za razmak do 106 bodova između njega i njegovog, sada već bivšeg timskog kolege Fernanda Alonsa. Finac je napravio razočaravajući povratak ove sezone, pošto je njegov najbolji uspeh u 19. trka bio samo četvrto mesto u Belgiji.

                                Međutim Kimijeva borba najviše je povezana sa njegovim stilom vožnje, kom uopšte nije odgovarao način na koji je bio podešen bolid tima iz Maranela:
                                "Postoji mnogo razloga za ovaj finalni rezultat i toliki zaostatak za Fernandom, ali konačni rezultat uvek je isti. To je bila teška godina u mnogim područjima a kao što sam i pre rekao, ako se u ovom timu borite za nešto manje od titule, onda je to jako neuspešna godina. Kao tim smo imali jako lošu godinu."rekao je još Kimi.

                                "Ja sam se borio više, ali nema smisla ići u detalje. Raduje me što u idućoj sezoni sa mnom vozi Sebastian i nadam se da će to biti zanimljiva sezona. Pre smo bili prijatelji i ne vidim zašto bi se to sada promenilo." rekao je Kimi Raikkonen.








                                Preuzeto sa f1-serbia.com

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X