F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Minut ćutanja u Mađarskoj u čast Julesa Bianchija


    Organizatori VN Mađarske potvrdili su da će se pred početak trke odati počast u znak poštovanja na nedavnog preminulog Francuskog vozača.



    Jules Bianchi je posle devet meseci borbe posle zadobijenih povreda na trci u Japanu, preminuo u bolnici u svom rodnom gradu u Nici. Veliki broj fanova, vozača i ostalih ljudi iz sveta Formule 1 odali su počast mladom Francuzu, a organizatori trke u Mađarskoj potvrdili su da će se u nedelju od 13.45h održati minut ćutanja.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Renault u Mađarskoj odlučuje o svojoj sudbini u F1?


      Francuski proizvođač će tokom ovog vikenda obaviti finalne razgovore koje se tiču njihove budućnosti u Formuli 1.



      Renault već duže vreme procenjuje svoje opcije a jedna od njih je da se u najbrži cirkus vrati sa fabričkim timom. Takođe, sa druge strane tu se nalazi i mogućnost da potpuno napuste šampionat a kako navode pojedini mediji njihov glavni zadatak je da ponovo naprave fabrički tim uz pomoć tima iz Enstona, tj Lotusa.

      Priča se da su pregovori između ove dve strane u završnoj fazi a menadžment Renaulta pokušava da oformi završni plan koji bi predsednik ove kompanije Carlos Ghosn potpisao tokom letnje pauze. Sa druge strane ako se ova ideja ostvari Renault bi zahtevao dodatan novac od FOM-a na konto svog imena i već dužeg učestvovanja u ovom takmičenju. Francuski proizvođač radi i na organizovanju sponzorskog paketa za svoj novi tim, gde bi ponovo preovladala žuta i crna boja na bolidima. Ova odluka trebalo bi da bude doneta pre kraja godine.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Allison odbacio špekukacije o svom odlasku


        Jedno je sigurno, Ferrari ima razlog da se plaši novinara u zadnje vreme, jer italijanska štampa vrši ogroman pritisak na ovaj tim.



        Pritisak zaista jeste ogroman, jer kompletna nacija ovaj tim smatra nacionalnim i očekuje uspehe na visini njihovog renomea, a to jeste najveći nivo.

        Zaista, u svetlu prošlogodišnjih dolazaka i odlazaka, kad se menjao i predsednik ove sport grupacije, nacija je pomislila da su dosli momenti za velika dela. Sada je evidentno da od toga nema ništa, jer Mercedes opet povećava razliku u kvalitetu, a između ova dva tima neplanirano se ali sigurno, ugurao i Williams.

        U svetlu svih ovih događaja i dešavanja, određeni mediji počinju pisati kako bi žrtva neuspeha ove godine trebao biti glavni tehnički direktor, gospodin James Allison.

        Međutim,u razgovoru sa AutoSprint Allison tvrdi kako ima još par godina ugovora i kako je ovo tek početak, ipak uspešne saradnje:

        "Imam ugovor koji me veže sa Ferrarijem još nekoliko godina. Vratio sam se ponovo u ovaj tim, da bih ponovio prošle uspehe i vratio tim na stare staze."

        "Za mene tada, kao mladog čoveka i inžinjera ,bio je to neponovljiv i jedinstven osećaj, jer osvojiti pet svetskih šampionata u nizu je zaista impresivno."

        Ipak, osvajanje nije ono što me zaokuplja, već je to vraćanje u segment najuspešnijih timova. Svestan sam da je takvo nešto zaista teško ponoviti. Moj primarni cilj je ostati ovde i uspešno odraditi ugovor do kraja, a ako i Ferrari oseća isto, ja sam zadovoljan."

        Da napomenemo da je Allison bio zadužen za trkačke operacije Ferrarija u vremenu velikog uspeha od 2000. do 2005. godine:

        "U prvom delu sezone,nadogradnje su nam bile efektnije od rivala. Uspešno smo došli do Mercedesa, ali su oni u Montrealu ponovo odmakli napred. Ali, ako se mogu kladiti na ostatak sezone, opklada je ponovno sustizanje Mercedesa i jednostavno preskakanje Williamsa na stazi."

        "Mi smo tim sa vrlo dobrim vozačima i naš proračun ne dopušta greške, niti prihvata izvinjenja za neuspeh. Tim je tako koncipiran da od nas svako očekuje najviše i uvek je plan napraviti pobednički auto. Uvek će biti tako, dok tim postoji." rekao je Allison.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Sauber zadržao Nasra i Ericssona i za 2016.


          Švajcarski tim zadržaće istu vozačku postavu i naredne sezone.



          Oba vozača tima su tokom ove godine prikazala veoma dobre performanse, što je dalo povod timu da ih odmah rezerviše i za narednu sezonu.

          "Veoma sa srećan što Sauber veruje u mene. Već sada imam neke dobre uspomene koje želim da idalje stvaram. Počastvovan sam što ću idalje biti deo ove velike familije." kazao je Marcus Ericsson.
          "Produžetak saradnje sa Sauberom je važan deo u mojoj karijeri. Prvu trku sa ovim timom sa u Australiji završio na petom mestu što je moj najbolji rezultat ikada. Moj cilj je da na najbolji način podržim tim kako bi zabeležili još bolje rezultate." izjavio je Felipe Nasr.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Button umesto Bottasa u Williamsu?


            Williams izgleda da polako radi na potecijalnoj zameni za Valtterija Bottasa ukoliko on ode u Ferrari.



            Kako prenose britanski mediji Williams je već krenuo u lov na moguću potencijalnu zamenu za Valtterija Bottasa. Ovoga puta glavna meta im je Jenson Button kome nije baš sigurno mesto u McLaren Hondi. Izvori pišu da su Ferrari i Williams već u podmaklim pregovorima oko transfera Finca u Maranellu, ali da još nije pao konačan dogovor.

            Ukoliko se ove priče i ostvare Button bi mogao da na ovaj način zatvori krug u svojoj karijeri. Naime, on je debitovao još davne 2000. godine u bolidu BMW Williamsa, pre nego što je prešao u Benetton/Renault, BAR/Hondu/Brawn i za sada McLaren.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Raikkonen: Još uvek mogu da budem konkurentan u Ferrariju


              Kimi Raikkonen insistira da je on pravi čovek za ovaj tim.



              Finac i dalje očekuje odluku velikih šefova iz Ferrarija, odnosno da li će se oni odlučiti za opciju da ga ostave u Maranelu ili će njegovu stranu garaže popuniti nekim drugim vozačem. Raikkonen je za sada zabeležio 76 bodova dok je njegov timski kolega upisao 135 i pored toga ostvario je jednu pobedu na VN Malezije ove godine.

              Na karju ove sezone Ferrari će imati opciju da bira da li želi da idalje zadrži Raikkonena, ali po njegovim rečima tim još nije obavestio svog poslednjeg F1 šampiona o daljim planovima za 2016.

              "Još ništa ne znam. Kod mene se stvari već mesecima nisu menjale. Da znam nešto lako bih rekao, ali nažalost još ništa ne znam. Vreme će reći. Bolje da sačekamo i vidimo."
              "Nekako ja tokom svake godine dođem u ovu poziciju. Vidim da to nema nikakve veze da li ja imam važeći ugovor ili ne. Iako nemam ugovor postoje određene opcije. Rekao sam jasno i glasno da bi voleo da ostanem ovde. Mislim da još mogu da dosta toga pokažem u Ferrariju." kazao je Kimi Raikkonen.



              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Objavljen nacrt dizajna bolida za 2017. godinu


                Fanovima Formule 1 mogli su da vide prve nacrte bolida koji se mogu očekivati u bliskoj budućnosti.



                Pošto su svi u ovom sportu shvatili da im je potrebna promena, nemački magazin Auto Motor und Sport objavio je slike tehničkog stručnjaka Giorgia Piole, koje su rađene prema tehničkim pravilima za 2016. godinu.

                Ljubitelji ovog šampionata zahtevali su mnogo agresivniji izgled bolida kao i da oni budu 5 do 6 sekunde brži po krugu od sadašnjih automobila. Novinar ovog lista kazao je da su novi bolidi širi, sa širi i većim zadnjim gumama, nižim nosom i širim zadnjim krilom. To bi trebalo da itekako poveća prijanjanje bolida, ali bi sa druge strane minimalna kilaža mogla da bude manja za još 50kg.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Hamilton najbrži na prvom treningu u Mađarskoj


                  Pored Hamiltona prvu sesiju obeležio je i veliki udes Sergia Pereza.



                  Kao što je običaj velike vrućine su sastavni deo VN Mađarske. Pred početak prvog treninga temperatura vazduha dostigla je 27 stepeni dok je toplina staze 39 stepeni.

                  Tokom ovog treninga imali smo dve izmene, pa je u Lotusu umesto Romana Grosjeana nastupio Julian Palmer a kod Manora je Fabio Laimer uskočio umesto Roberta Merhija. Prvi mereni krug na stazi zabeležio je Nico Rosberg koji je Hungaroring obišao za 1m27.306s. Već posle 15 minuta od početka Lewis Hamilton je izbio na prvo mesto sa vremenom 1m25.291s a sada se odmah iza njega našao Kimi Raikkonen sa skoro 7 desetinki zaostatka.
                  Posle pauze od 20 minuta staza je ponovo bila zauzeta. Sebastian Vettel je u tim momentima prijavio guitak snege u bolidu dok je Perez imao težak udes na izlazu iz 11. krivine. Odmah zbog toga izbačena je crvena zsatava a Meiksikanac je bez problema izašao iz bolida.
                  Posle puštanja zelene zastave vozačima je ostalo još 20 minuta do kraja prve sesije. Već posle nekoliko minuta Kimi Raikkonen se u boks vratio sa polomljenim prednjim krilom i probušenom desnom gumom. Fincu je tokom kruga za zagrevanje bez ikakvog razloga otpalo prenje krilo pa je kontrola trke rešila da izbaci novu crvenu zastavu.
                  Sa ovom situacijom završen je prvi trening na kome je Lewis Hamilton imao najbolje vreme od 1m25.141s. Iza njega našao se Nico Rosberg i Kimi Raikkonen.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Hamilton najbrži i na drugom treningu


                    Vozač Mercedesa je još jednom zauzeo prvo mesto na treningu za VN Mađarske.




                    Velika temperatura vazduha i staze na početku drugog treninga značila je da će vozači imati dosta zamimljivu sesiju po pitanju temperature guma.
                    Vil Stivens je prvi vozač koji je izašao na stazu na početku drugog treninga. I ono što je zanimljivo, izlazak je započeo vežbom starta sa kvačilom, jer od VN Belgije start se mora obaviti samo pomoću kvačila bez elektronskog nadzora dierncijala i menjača. Njega su zatim ispratili vozači Mercedesa, Hamilton i Rosberg koji su isto pre izlaska odradili jednu vežbu stata. Direktor trke, Čarli Vajting je zamolio vozače da ovu vežbu obave sa strane izlaska iz boksa.
                    Stivens je prvi postavio vreme od 1:38.635, ali je Merhi koji je izašao za njim odmah spustio na 1:32.750. Nakon njega, prvo mesto preuzima Sainc, ali njega prvo prestižu Vettel i Raikkonen, sve dok nakon 20-ak minuta Hamilton nije postavio prvo ozbiljnije vreme od 1:25.613. Rozber je kasnije spustio na 1:24.668, ali je Hamilton ponovo spustio lestvicu na 1:23.949.
                    Danielu Ricciardu je na 20. minuta pred kraj otkazao motor u krivini 9 i crvena zastava je istaknuta dok bolid Red Bulla nije uklonnjen. Sesija je nastavljena u 15:13. Karirana zastava je u 15.30 označila kraj sesije. Hamilton je ponovo najbrži sa već postavljenim vemenom 1:23.949, a pratili su ga vozači Red Bulla, Kvyatt na drugom i Riccardo na trećem mestu pored otkazivanja motora.
                    Primetno je bilo da su na početku vozači imali dosta problema sa blokiranjem točkova, naročito Raikkonen u prvoj krivini, zatim Hamilton u 4. i 5. krivini. Mnogo vozača je imalo problem u krivini 7, gde je dosta njih izlazilo van staze. Marcus Ericsson je imao problema na 5 minuta pred kraj sa Brake-By-Wire sistemom koji je pretio da potpuno otkaže i učini njegovu vožnju potpuno opasnom.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Hamilton spreman na Red Bullov izazov


                      Svetski šampion Lewis Hamilton je pozdravio današnji izazov Red Bulla, ali upozorava da se njegov Mercedes odlično ponaša u Mađarskoj.



                      „Nije loše. Što više izazivača, to bolje. Mi delujemo prilično dobro. Naš bolid je bio sjajan na oba treninga. Bilo je jako zabavno, ali je vrućina ogromna. Ne mogu da opišem. Osećaj je kao da ste u sauni. Mislim da svi imaju probleme, ali ja volim takav izazov. Mislim da sam samo na drugom treningu izgubio bar kilogram od znojenja“, izjavio je Hamilton.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Ricciardo: Ovde bi mogli da budemo prvi iza Mercedesa


                        Australijanac veruje da bi njegov tim mogao da bude glavni konkurent Mercedesu ovog vikenda.



                        „Mislim da je dan bio odličan. Delujemo konkurentnije i generalno su oba bolida danas išla dobro. Nadam se da možemo da ostanemo ovde gde smo sada. Svakako očekujem da će Rosberg biti ispred nas, ali ako im budemo najbliži ovog vikenda, biću jako zadovoljan. Bilo bi bolje da smo završili sesiju. Tempo sa težim bolidom je bio dobar i deluje da smo se vratili. Ali najbolje je da sačekamo subotu. Možda će se situacija promeniti i zato moramo biti oprezni“, izjavio je Ricciardo, koji neće dobiti kaznu pošto je motor koji je koristio na treningu ionako bio star i nije bio predviđen da se koristi na trci.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Raikkonen ostao u čudu nakon defekta prednjeg krila


                          Finac kaže da u Ferrariju ne znaju zašto se njegovo prednje krilo polomilo tokom treninga za VN Mađarske.



                          „Krilo se jednostavno polomilo samo od sebe. Taj defekt nam je oštetio i prednju i zadnju gumu. Ne znam šta se dogodilo pošto se jednostavno samo odlomilo. Još uvek ne znamo šta je uzrok i ekipa pokušava da ustanovi da li problem može da se ponovi. Osećaj u bolidu nije loš, ali nam vremena još uvek nisu na nivou. Imali smo i neke probleme i bilo bi jednostavnije da ih nije bilo. Ipak, bio je ovo normalan petak. Pokušaćemo da napravimo napredak preko noći pa ćemo videti“, izjavio je Raikkonen.



                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Force India i dalje istražuje uzrok loma Perezovog ogibljenja


                            Dan tima Force India je bio kompromitovan iznenadnim lomom ogibljenja na bolidu Sergia Pereza na prvom treningu.




                            Lom je uzrokovao prevrtanje bolida i oštećenja na karoseriji, podu i prednjem i zadnjem krilu. Tim je odlučio iz predostrožnosti da Niko Hulkenberg ne učestvuje u popodnevnoj sesiji.
                            "Zaista je teško reći bilo šta nakon ovako kratkog dana. Osećao sam da auto leži dobro, ali moj prvi izlazak nije baš bio potpuno gladak a moj drugi je prekinula crvena zastava. Nadam se da će tim naći razlog loma ogibljenja na Sergiovom autu."
                            Serio Perez kaže da je dan bio sasvim pozitivan sve do prevrtanja njegovo bolida.
                            "Uspeli smo da nađemo dobar balans i napavimo promene na setapu i to je sve krenulo u dobrom smeru. Ali lom ogibljenja je učinio da dan završimo ranije i to će nas koštati provedenog vremena na stazi. Nadam se da će to imati minimalan uticaj na naše izdanje na stazi ali i da ćemo sutra u kvalifikacijama imati dobar rezultat."


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Williams: Dan je protekao u najboljem redu


                              U Britanskom timu veruju da će biti u konkurenciji za podijum.



                              „Dan je bio dobar pošto smo uradili sve što smo planirali. Novo prednje krilo je donelo manje unapređenje, ali dobro ćemo pregledati podatke kako bi smo bili sigurni da je sve u redu. Visoke temperature su uvek problem, ali situacija je ista za sve. Ja lično nemam ništa protiv saune“, izjavio je Bottas.

                              „Danas smo nakon svega videli da bi mogli da imamo dobar vikend. Možemo da se borimo sa onima koji su nam najbliži u šampionatu. Neće biti lako, ali imamo još tempa u rezervi. Sutra će biti hladnije i to će nam pomoći. Valtteri je dosta radio sa novim prednjim krilom i čini se da ima poboljšanja što je dobro u pogledu nastavka sezone“, rekao je Massa.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Pomešana osećanja u Lotusu


                                Ekipa iz Enstona nije imala savršen dan, ali je bilo pozitivnih stvari.


                                „Ovo nije bio savršen trening pošto je bilo određenih problema. Do sada sam imao kompletnije sesije. Mislim da tim ima solidnu podlogu za ovaj vikend, pošto je bolid bio dobar tokom popodneva. Ovog vikenda je jako vruće u Budimpešti i to bi moglo da igra veliku ulogu sutra i prekosutra“, izjavio je Jolyon Palmer koji je zamenio Grosjeana na prvom treningu.

                                „Drugi trening je prošao bez problema iako možda nismo potpuno zadovoljni vremenima. Bolid ima tempo i dobro se ponaša na ovoj stazi. Popodne je bilo jako vruće i moraćemo da obratimo posebnu pažnju na temperature. Prilično sam siguran da ćemo sutra biti brži“, rekao je Gorsjean.

                                „Osećanja su pomešana, ali je dobro što smo vozili puno krugova i napravili pomak sa podešavanjima. Hungaroring je uvek pravi izazov i mislim da imamo potencijala za ovaj vikend. U nekim trenucima smo bili veoma konkurentni, ali nikada ne znate kakve su programe imali drugi timovi. Sutra će biti zanimljivo, pogotovo zbog važnosti startne pozicije na ovoj stazi“, rekao je Maldonado.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X