F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #76
    Bolidi možda neće biti mnogo brži u 2017.


    Prvobitni plan za ubrzavanje brzine bolida će po navodima Auto Motor und Sport morati da pretrpi određene promene.



    Na poslednjem sastanku tehničke grupe, većinom glasova je odlučeno da širina poda i dalje bude u okvirima od 180cm, odnosno telo bolida bude maksimalne širine 140cm.

    Ipak, Michael Schmidt novinar nemačkog lista kazao je da se razmišlja i o širem difuzoru. Prvobitno je planirano da visina ovog dela bude 25cm, ali najverovatnije da će on ostati na koti od 12.5cm ili možda malo više povećan.
    "Takođe, priča se da su Mercedes i Pirelli izrazili zabrinutost zbog nekih promena. Italijanski dobavljač guma pre svega misli na veći pritisak u gumama ako bi vremena po krugu poboljšala za 5 sekundi" kazao je Schmidt.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #77
      Proizvođači agregata smanjuju cenu svojih motora


      Svi dobavljači pogonskih jedinica u Formuli 1 odlučili su da smanje cenu svojih agregata.



      Posle odbacivanje Ecclestonove ideje o paralelnim motorima, svim proizvođačima agregata dat je rok do 15. januara za pronalaženje rešenja o daljoj sudbini pogonskih jedinica. Kako prenosi Auto Motor und Sport, Mercedes, Ferrari, Renault i Honda odlučili su da se u Formuli 1 nastavi sa projektom V6 hibridnih 1.6 motorima i posle 2017 godine.

      "Proizvođači su odlučili da nastave sa istim projektom motora ali gde će cena ovih jedinica biti smanjena." pisalo je u ovom magazinu.
      Sa druge strane Bernie Ecclestone je izjavio da želi da u šampionatu vidi novog proizvođača za nezavisne timove, koji će dizajnirati prostije, bučnije i moćnije motore.
      "Svi proizvođači su se složili da je bolje rešenje da sadašnje motore isporučuju po ceni od 12 miliona evra nego krenuti sa novim dizajnom." kazao je Michael Schmidt.
      On je dodao da je trenutna cena agregata duplo veća a da bi se ušteda ostvarila preko modela određene standardizacije delova uključujući baterije, ERS sistem i turbo punjač.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #78
        Maldonadu se klima trkačko mesto u Renaultu?


        Prema nekim navodima Pastor Maldonado mogao bi da izgubi mesto u novom timu Renaulta.



        Prema nekim navodima koji su se pojavili u poslednjih par dana, ovaj Venecuelanac mogao bi da ispadne iz Renaultove postave jer je u pregovore sa timom ušao i Kevin Magnussen. Danac je prošle godine bio treći vozač McLarena, pošto je izgubio svoje mesto zbog dolaska Fernanda Alonsa. Isti izvori navode da su razgovori između ove dve strane odmakli i već u završnoj fazi.

        Magnussen je već posetio bazu tima u Enstonu, gde je diskutovao o potencijalnom ugovoru. Sa druge strane iz Venecuele stižu informacije da PDVSA više nije u mogućnosti da ispuni ugovor, sve zbog korupciskog skandala koji je zadesio ovu kompaniju.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #79
          Procureli detalji novog Ferrarija?


          Italijanski mediji izneli su pojedine detalje o novom bolidu Ferrarija.



          Prve špekulacije o novom projektu tima iz Maranela kreću od samog imena, ali za prve informacije morali bi smo da sačekamo 18. januar, jer prema nekim navodima to je prvi datum kada bi Italijani mogli da prikažu svoj bolid. Ipak, na ovaj način italijanski tim bi dosta rano predstavio svoj auto jer je prvi test zakazan tek za 5 nedelja.

          Prve informacije kažu da će prednje vešanje bolida biti kompletno redizajnirano, kao i da će zadnji deo biti znatno uži. Odelenje za motore naporno radi kako bi redizajnirali izgled sistema za povraćaj kinetičke energije. Autosprint prenosi da će nos boida biti sličan onome koji je u 2015. koristio Toro Rosso.
          Sa druge strane, francuski mediji prenose da je Ferrari pronašao grešku na motoru, pa tako sada agregat ne može da izdrži 5 predviđenih trka. Odelenje za motore sada radi danonoćno u Maranelu kako bi popravio ovaj nedostatak.




          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #80
            Timovi će imati dva testa u toku ove sezone


            Svi timovi imaće priliku da dva puta testiraju svoje bolide tokom sezone.



            Auto Motor und Sport prenosi da će timovi imati priliku da u toku sezone dva puta po četri puta testiraju svoje bolide, na stazama u Barseloni i Silverstonu. Ova testiranja održaće se odmah posle zakazanih trka.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #81
              Manor u svoje redove doveo bivšeg dizajnera Ferrarija


              Od ove sezone Nikolas Tombazis biće jedan od vodećih ljudi u timu Manora.


              Posle devet godine rada u timu iz Maranela, ovaj grčki inženjer je na kraju 2014. raskinuo ugovor sa Ferrarijem. Ipak, posle pauze od jedne sezone Tombazis se sprema da u 2016. krene u nov izazov sa Manorom koji će koristiti Mercedesove agregate i Williamsove menjače.

              "Veoma sam srećan što imam priliku da radim u ovako divnom timu. Manor ima impresivne planove za budućnost, gde žele da investiraju u prave oblasti kako bi se rezultati videli na stazi. Ovo je svakako zanimljiva sredina, gde ljudi iz svega što rade izvlače i više od maksimuma." kazao je Nikolas Tombazis.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #82
                Jost Capito je novi izvršni direktor McLarenovog tima


                Već sada bivši direktor Volkswagenovog motorport odelenja došao je na čelo McLarenove trkačke operacije.



                Jost Capito u McLarenu će od ove sezone zauzeti mesto Jonathana Neala, koji je od sada prebačen na funkciju šefa u tehnološkom odelenju. Volkswagen je u svom saopštenju naveo da će neko vreme Capito nastaviti da radi i u nemačkoj kompaniji sve dok mu se ne odredi naslednik na već sada bivšem poslu. Od prošle sezone britanski tim nema klasičnu poziciju šefa ekipe, mada većinu tog posla obavlja Eric Boullier.

                Capito je sa VW zabeležio nekoliko titula u reli šampionatu, gde je njegov tim pobedio na 34 od 39 relija a pored toga radio je u Fordu.
                "Mi smo njega kontaktirali još letos. On je veoma impresivan, konkurentan i ambiciozan, pa tako može da nam da nove vidike u svetu trkanja. Verujem da će on veoma dobro raditi sa Ericom u novom timu, kao i da sve njegova iskustva mogu pomoći i Hondi." kazao je Ron Dennis.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #83
                  Arai: Gorivo nam može doneti poboljšanje


                  Šef Hondinog sportskog odeljenja Yasuhisa Arai smatra da na polju goriva tim može da ostvari dodatne performanse.



                  Arai kaže da je na početku razvoja njihovog bolida sve bilo pomalo strmo ali da se sada ustalilo i uravnotežilo.

                  "Sada je gorivo veoma sofisticrano, ali ja sam siguran da u budućnosti tu ima još mesta za napredak. Mi ćemo nastaviti da pružamo sve od sebe i na tom polju zato što je veoma važno da performase goriva budu takve da na stazi daju bolje performanse bolida."
                  Arai dodaje da Honda ima odlične odnose sa dobavljačem goriva, Mobil 1.
                  "Mi sarađujemo dosta blisko. Oni su jedan od naših najvećih partnera. Oni pripremaju različite formule goriva koje mi testiramo puno puta da bi našli odgovarajuće rešenje. I to činimo gotovo svakodnevno".


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #84
                    Todt se sastaje sa proizvođačima motora sledeće nedelje


                    Predsednik FIA sastaće se sa proizvođačima motora i očekuje pozitivan napredak u nalaženju rešenja problema oko pogonskih jedinica.



                    Nakon sastanka krajem novembra koji su imale Strateška grupa i F1 Komisija, zaključeno je da je postoji nekoliko ključnih problema. Posebno se to odnosi na garanciju snabdevanja agregatima i smanjenje cene za timove kupce, zatim pojednostavljenje tehnickih specifikacija i povećanje buke. Proizvođačima je dat rok do 15, januara da dostave rešenja koja bi trebala da se primene najranije 2017, a najkasnije godinu dana posle. Ti predlozi bi trebali da se nađu na sastanku u Ženevi koji će se održati u ponedeljak i utorak.
                    Todt kaže da želi da ljudima predoči njihovu odgovornost.
                    "Kao što znate, zamolio sam proizvođače da dođu i iznesu svoje predloge u vezi mojih zabrinutosti oko pogonskih jedinica. Imaću sastanak sa njima u ponedeljak i utorak i videćemo šta će biti tada. Ukoliko ne budem zadovoljan iznetim iz racionalnih razloga, onda ćemo videti šta će biti naši dalji koraci".
                    Todt poručuje da treba biti optimističan i da se nada da će sa ljudima koji su kompetentni i koji učestvuju u svemu, naći odgovarajuće rešenje.
                    "Nadam se da će biti napravljeni pozitivni pomaci."


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #85
                      I Manorov bolid prošao crash test


                      Manor je objavio da se njihove pripreme odvijaju po planu.



                      Prošle godine ovaj tim našao se u nezavidnoj situaciji, kada su uz pomoć određenih prijatelja i investitora uspeli da slože kockice i tako obezbede učešće u prošlogodišnjem šampionatu. Ove godine situacija je mnogo bolja pa je Manor objavio da je njihov bolid prošao sve testove i da će se ceo tim naći na prvom testu u Barseloni.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #86
                        PDVSA odbacila navode, Venecuela u ekonomskoj krizi?


                        Neimenovani izvor navodi da će venecuelanska naftna kompanija nastaviti da sponzoriše Pastora Maldonada.



                        Prema nekim informacijama, PDVSA se spremala da obustavi sponzorisanje svog vozača zbog unutrašnjih korupciojskih skandala koji su zahvatili ovu kompaniju. Ipak, sa druge strane i Renault se možda ne nalazi u najboljoj situaciji, jer se ova kompanija suočava sa mogućim skandalom o kršenju propisa o emisijonim gasovima, sličan onome sa kojim se bori i Volkswagen.

                        Neimenovani izvor iz venecuelanske naftne kompanije uverava da ovde neće biti nikakvih problema: "U ovom momentu sve su ovo samo špekulacije. Mi nismo dobili nikakvu informaciju koja bi promenila naš dogovor koji smo ranije ugovorili sa Lotusom."
                        Sa druge strane BBC prenosi da se Vlada u ovoj zemlji suočava sa velikom ekonomskom krizom, pa je zbog toga proglašeno vandredno stanje od 60 dana. Jedan od parametra za trenutnu krizu je i činjenica da je Venecuela jedan od najvećih izvoznika nafte, ali su prihodi u poslednjih 18 meseci za ovu granu privrede pali za 60%.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #87
                          Razmatra se ponovo uvođenje dolivanja goriva za 2017?


                          Šefovi F1 ponovo razmatraju povratak dolivanja goriva u skorijoj budućnosti, potvrdio je Jean Todt.




                          Prošlog leta, dogovoreno je da se dolivanje goriva vrati nakon zabrane od 2010, kao deo velikih promena pravila za 2017, ali je plan napušten nakon što je negativno prihvaćen. Ipak, kako otkriva Jean Todt, o tome se ponovo raspravlja i pored predhodno izraženih strahova i to u ponedeljak na sastanku Strateške Grupe.
                          Todt je za Rojters izjavio da će povratak dolivanja goriva koštati oko 50.000 eura i da je to dobro za šou.
                          "Ja sam za smanjivanje troškova, ali ovo neće biti velika stavka u globalnim troškovima koje ima Formula 1. Barem možemo da porazgovaramo o tome."
                          Međutim, šefovi timova Formule 1 baš i nisu oduševljeni ovim predlogom, navodeći razloge da to neće biti dobro za šou i da postoje bojazni oko bezbednosti i troškova. Naime, timovi smatraju da brzina pit stopova koja je sada oko 2-3 sekunde bi bila time ugrožena kao i bezbednost jer bi velika količina goriva morala da se ubaci u bolid za jako kratko vreme. Podsećanja radi, u vreme kada je dolivanje bilo dozvoljeno, protok je bio maksimalnih 12L/s.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #88
                            Pat Symonds: Odložiti promene pravila za 2018.


                            Tehnički direktor ekipe Williams smatra da primenu novih tehničkih pravila treba pomeriti za kasnije.



                            Razlog tome je činjenica da se još uvek raspravlja o tačnom pravcu kom sport treba da ide a vremena je sve manje. Simonds imajednu od glavnih uloga u kreiranju novih tehničkih pravila u Strateškoj grupi koja ima zadatak da kreira brže automobile. Pravila za 2017. bi trebala da budu gotova već 1. marta ove godine, ali postoji šansa da već sledeće nedelje Strateška grupa i F1 komisija zatraže još vremena , ukoliko i ostali budu složni sa Symondsom.
                            "Treba da se održe još dva sastanka oko tehničkih pravila. Jedan na kraju ovog meseca, drugi u februaru pre nego što se u martu pravila ustale. MI smo više sada detaljisali nego što smo nešto fundamentalno dogovorili."
                            Symonds dodaje da ne zna da li su u pravu ili da greše u kreiranju pravila, jer Strateška grupa sada o tome upravo i raspravlja.
                            "Strateškoj grupi je dat mandat da odredi izgled bolida za 2017. i mi radimo na tome. Mislim da sada idemo napred, i da se sada sagledavaju više sportski nego tehnički aspekti."
                            Na pitanje da li će to dati dobar koncept automobila Szmonds odgovara - ne znam, i dodaje da tu ima još posla da se uradi i da se prebrzo ide bez učvršćene polazne osnove.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #89
                              Hill: Williams bi trebao menjati dobavljača motora


                              Nekad odličan vozač, a danas stručni saradnik Sky Sporta, osvrnuo se na uspehe britanske ekipe u prošlom periodu i tom prilikom rekao kako je vreme za neke vidne promene u strukturi tima.



                              Videli smo dramatičan preokret kod Williamsa u proteklih par sezona, skok sa 9. pozicije koju su osvojili 2013., do 3. mesta u poretku konstruktora 2014. i 2015. godine.

                              Međutim, Damon Hill smatra kako bi sledeći korak ovog tima morala biti promena dobavljača motora. On smatra da bi tim trebao odustati od Mercedesa i preći na pogonske agregate Honde:

                              "Ja sam obrazložio Claire još prošle godine, da je problem baš taj, što imaju isti motor kao tim Mercedesa i da će to uvek biti prepreka da osvoje šampionat, sve dok je Mercedes u mogućnosti da osvoji tu titulu."

                              "Mislim, ako tim želi da osvoji prvenstvo, kako bi strateški bolje bilo da pređu na motore drugog proizvođača i mislim da je jedini u tom slučaju, Honda agregat."
                              "Voleo bih videti Williams sa Honda motorom, jer mislim da će Honda opasno uzvratiti. Oni su imali očajnu prošlu sezonu, ali mislim da će se vratiti u velikom stilu. Smatram da su naučili dosta iz svojih ličnih grešaka i da će biti mnogo jači nego pre. Ako Williams može da bira, onda bi trebali odabrati Hondu ispred Mercedesa i Ferrarija."


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #90
                                McLaren objavio datum predstavljanja svog bolida


                                Tim iz Vokinga će svoj bolid prikazati 21. februara, samo dan pred početka zimskih testiranja u Barseloni.



                                McLaren u ovu sezonu ulazi sa veoma velikim očekivanjima posle veoma razočaravajuće prošle godine. Kako su izjavili zvaničnici tima i njihovog dobavljača Honde, novi automobil je dizajniran po novom konceptu koji bi trebalo da značajno popravi performanse u odnosu na svog predhodnika. McLaren je objavio da će svoj novi bolid javnosti prikazati u Barseloni, 21. februara samo dan pred početka zimskih testova. Prvi zimski test trajaće od 22. do 25. februara a održaće se na stazi Katalunja.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X