F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    GPDA traži restruktuiranje F1


    Danas je većina svetskih motosport sajtova objavila otvoreno pismo sportske asocijacije F1 vozača upućeno vlasnicima F1 i time je i automatski postalo vest dana na globalnom nivou.



    Formula 1 vozači, okupljeni u GPDA udruženje, govore o želji da promene način na koji ovaj sport sada funkcioniše, navodeći kako za trenutni model upravljanja F1 misle da je "zastareo i loše struktuiran".

    Njihovo otvoreno pismo upućeno vlasnicima F1 u ime F1 vozača preneli su Jenson Button, Sebastian Vettel i predsednik GPDA Alexander Wurz.
    U njemu između ostalog piše:
    "Mi vozači volimo naš sport", piše na početku:
    "Od ranog djetinjstva, maštali smo da se trkamo u najbržim bolidima, za najbolje timove, na najboljim svetskim stazama, i to protiv najboljih protivnika na svijetu."
    "Tražimo konkurenciju i volimo naš sport gotovo bezuslovno, što nas čini verovatno ljudima sa najčistijim interesom za F1, pored naravno, naših najiskrenijih navijača. Generalno, smatramo da su neka od nedavno menjanih pravila, i ona sportska i tehnička, potpuno destruktivne prirode i kao takva, jako štetna za naš sport."
    "Znači, ona ne da čine neuspešnim, nego ugrožavaju budući uspeh ovog sporta. Sa druge strane, znamo da među vodećim ljudima ovog sporta postoji stav da svaki pojedinac, bez obzira na kojoj poziciji on delovao, radi najbolje moguće za samu F1."
    "Stoga, vozači su došli do zaključka da je proces donošenja odluka u F1 veoma zastareo i da jako loše strukturalne postavke sprečavaju napredak i budući razvoj F1. Zato, želimo da pozovemo vlasnike F1 da nas shvate i da na vreme odrade ozbiljne promene u strukturi upravljanja. Budući pravci i načela F1, kratkoročni ili dugoročni, bilo da su sportski tehnički ili poslovni, treba da se temelje na jasnom master planu koji treba da bude transparentan. Takav plan bi trebao odražavati načela i temeljne vrednosti F1."
    Za kraj pisma, vozači su naveli:
    "Mi, kao vozači, nudimo našu pomoć i podršku F1 da bi je takvu i kao takvu sačuvali za budućnost i generacije koje dolaze. Važno je još istaći da je ovo otvoreno pismo u najboljem interesu svih, a ne treba ga smatrati kao sredstvo napada na vlasnike F1."


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Da li Red Bull pravi sopstveni motor?


      Priče su aktivno krenule nakon što je potpisan ugovor sa Aston Martinom.



      Mnogo je toga u eteru, ali, ako je vjerovati Helmut Marku, pitanje je šta će biti na kraju od sve te priče.

      Prošle nedelje, britanski proizvođač luksuznih modela, Aston Martin, bio je znak da se nešto počinje dešavati u Red Bullu.
      Međutim, da bi ohladio novinare Christian Horner je šaljivo izjavio:
      "Nažalost, Martin nema motor koji bi mi mogli koristiti, iako imaju perfektan V12."
      Auto Motor und Sport čak je dao i ime čoveka, stručnjaka, koji bi trebao voditi čitav projekat novog RedBull-Aston Martin motora. To je Alex Hitzinger, povratnik iz Le Man takmičenja, bivši šef Cosworth F1 i onaj koji nije stranac u Red Bull timu.
      Marko je odmah negirao, tvrdeći kako tim zna za Hitzingera:
      "Bili smo u kontaktu, ali on nije za naš tim. Bilo je to kada smo radili prve testove u Austriji 2014, sa AVL."
      Još je rekao kako je za Red Bull preskupo razvijati vlastiti agregat:
      "Mi ne govorimo o motoru, već o agregatu. To je preskupo, a za to su krivi propisi. Treba vam samo za razvoj od 250-300 ljudi, a što je najveći problem, mi ne znamo do kada će takvi agregati voziti u F1."
      "Imamo mogućnosti i nećemo biti bez motora iduće godine. Imamo opciju, ali mi želimo takmičarski motor, onaj pobednički. Videćemo još kakvi će biti propisi, jer se dosta priča i o ulasku nezavisnih proizvođača u F1. Treba pričekati."
      Sa druge strane, poznati bivši F1 vozač, Jean- Pierre Jabouille misli kako bi rastanak Renaulta i Red Bulla bio preveliki udarac za Renault:
      "Veoma je važno za Renault da ih zadrže, jer im oni pomažu procijeniti koliko je dobro njihovo podvozje i upravljački sklopovi", rekao je 73-godišnji Francuz za L' Equipe.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Cp6uH
        CBC Senator XXL
        • 22.09.2008
        • 553
        • Beograd
        • Corolla TSn

        Originally posted by comi 1342 View Post
        Zato što su sporiji bar pol sekunde po krugu na njima od merca...što i videsmo do kraja trke...
        Ferrari nije ni vozio na medium gumama

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Sistem kvalifkacija nepromenjen i u Bahreinu


          Vlasnici F1 odlučili su da se format kvalifikacija u Bahreinu neće menjati, iako je u Melburnu radi nedostatka akcije naišao na buru negodovanja.



          Još juče, mogle su se pročitati izjave Ecclestonea kako je novi sistem kvalifikacija dosta dobar, ali da su problem napravili timovi i vozači, koji su se dosta zbunili tokom same sesije. To je upućenim moglo dati jasnu sliku šta će se desiti danas kada je održan sastanak čelnih ljudi FIA i F1 gdje je jedna od glavnih tema bila ova kvalifikaciona.

          Iako se osnovni predlog sastojao od toga da Q1 i Q2 delovi ostanu nepromenjeni, a da Q3 format bude vraćen iz prošlogodišnje sesije, to se na kraju nije desilo. Odlučeno je da format i u Bahreinu ostane isti, a da se onda, nakon dve trke, pregleda snimak i utvrdi stanje. Tako je i konačno opovrgnuto vraćanje prošlogodišnjeg formata, iako je to najavljeno još u nedelju u Melburnu.

          Bernije je nakon sastanka rekao:
          "Oni će učiniti onako kako sam rekao, to jest ostaviti stvari kakve jesu i za trku u Bahreinu. Nakon toga ćemo imati jasniju vizije i znaćemo je li ovo dobar ili pogrešan format. Moram reći da je ovo bila ideja FIA, pa sam ja rekao da ćemo mi podržati sve za što oni misle da je ispravno. Nakon ove dve trke, videćemo da li prototip zadovoljava ili ne. Na kraju mogu reći, da u Melburnu timovi nisu shvatili šta da rade, i to je izazvalo problem, i uopšte nije pomoglo u svemu tome."


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Raikkonenov agregat preživeo požar u Melburnu


            U ekipi Ferrarija su odahnuli nakon što je analiza potvrdila ispravnost Kimijevog agregata.



            Pogonski agregat iz bolida Kimi Raikkonena ponovo će se koristiti u Bahreinu, nakon što je analiza pokazala da je on ispravan. Iz njegovog bolida u nedelju je, nakon stajanja u boksu, izbio požar, pa je on na prilično spektakularan način završio trku. Kimi je bio na putu prema potencijalnom mestu na postolju, kad je morao odustati, nakon sumnje u kvar turbo punjača. Kad je stao u pitu, iz vazdušne kutije na bolidu izbio je plamen, pre nego li je ugašen od strane osoblja trke.

            Iako se Ferrari još u Melburnu nadao kako njegov motor nije teško oštećen, tek je detaljna analiza u krugu fabrike, potvrdila ispravnost motora bolida. Analiza je potvrdila da je u pitanju turbo punjač, koji je u potpunosti stradao, i da je on uzrokovao povlačenje iz trke.

            Motor sa unutrašnjim sagorevanjem nije oštećen, a ni MGU-K nije doživio nikakvu vrstu oštećenja, tako da će ekipa u Bahreinu startovati sa istom motorskom jedinicom. Finac će, međutim, morati koristiti drugu turbo jedinicu na pogonskom agregatu. Rano korištenje drugog agregata moglo je dovesti Kimija u problem sa kaznom za korištenje većeg broja agregata kroz sezonu od dozvoljenog.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Tilke: Baku će biti najbrža ulična staza na svetu


              Ovaj vodeći dizajner F1 staza tvrdi kako je ovaj projekat u punom zamahu.



              Premijerni BCC, to jeste skraćeno od Baku Circuit City, po prvi put će biti održana od 17. do 19. juna ove godine, uporedo sa velikim godišnjim WEC trkačkim vikendom na Le Manu. Nakon što je nadzirao izgradnju većine modernih F1 staza, Hermann Tilke, vodeći dizajner u ovoj oblasti, počeo je sa radom još juna 2014. i na ovom objektu.

              Uoči događaja koji je samo nekoliko meseci daleko od premijere, Tilke smatra da ova staza neće imati premca u F1 svetu:

              "Baku se ističe radi mnogo faktora. To će biti najbrža gradska staza na svetu." ističe 61. godišnji arhitekta. "Krug koji prati istorijsko gradsko jezgro pruža jedinstven doživljaj gledanja, i gledaocima pored staze a i onima pored malih ekrana. Sama staza nalazi se u centralnom gradskom jezgru, gde su ulice jako uske i to ga čini jedinstvenim i specifičnim. Čak i u poređenju sa trenutnim uličnim stazama, Baku je jedinstven."

              Tilke i njegov tim očekuju krug od 1m44s, mada će to zavisiti i od setupa bolida i od njihovog razvoja. Ranije ove godine, pisano je da je sama izgradnja staze u zastoju, a sve to radi naftne krize koja je pogodila i Azerbejdžan, pa je radi toga došlo i do velikog pada tržišne vrednosti njihove monete. Nemac tvrdi kako to nimalo nije uticalo na intenzitet radova i kaze kako su radovi u punom jeku.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Kimi u 2017. prelazi u Nascar?


                Sve su glasnije priče kako bi leteći finac iduće sezone mogao ponovo voziti u ovoj američkoj seriji.


                Nakon Kimijevog povratka u Maranello stvari sigurno nisu išle tokom kojim je on očekivao. Nakon samo nekoliko podijuma, bez ijedne zabeležene pobede u trkama, Kimi Raikkonen je konstantno bio u senci svojih timskih kolega, najpre Fernanda Alonsa, a od prošle sezone i Sebastian Vettela.

                Sky Sport sada u svom izveštaju tvrdi kako Finac ugovara mestom i to u timu Stewart-Haas Racing. Raikkonen je već vozio u ovoj seriji i to u sezoni 2011.
                Povod ovakvim pričama jeste mnogo nepoznanica oko mesta u Ferrariju, a gledano na lošu Kimijevu formu i mnoštvo pehova koji mu se dešavaju.

                Sa druge strane, u javnost izlaze priče kako će odluka o mestu drugog vozača u Ferrariju biti donešena u narednih par meseci i kako Kimi, ako želi biti u igri za to mesto, mora veoma teško raditi kako bi uspeo u svom nastojanju.



                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Ecclestone uveren da će Monca ostati u kalendaru


                  Prvi čovek Formule 1 uveren je da će ova staza uspeti da obezbedi novi ugovor sa FOM-om.



                  Ova istorijska staza već nekoliko meseci se nalazi pod znakom pitanja o njenoj budućnosti u kalendaru i posle ove sezone. Na pozitivan ishod stvari pre svega nagoveštavao je Angelo Sticchi Damiani, prvi čovek italijanskog moto kluba ali pre svega more je uzburkao Bernie Ecclestone, koji je kazao da zbog raznih političkih komešanja VN Italije je sve dalja od gradića pored Milana. Ipak, on je već juče promenio mišljenje i dodao da je Nacionalni autodrom blizu novog sedmogodišnjeg ugovora.

                  "Mislim da će Monca nastaviti da bude domaćin trke. Još se vode pregovori, ali mislim da smo blizu rešenja." kazao je Ecclestone.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Renault u Bahrein donosi nove delove


                    Francuski tim će u Bahreinu promovisati novi dizajn prednjeg krila, koji će se naći na oba bolida.


                    To je odlučeno nakon uspešnog testa ovog dela tokom slobodnih treninga u Melburbu. Ekipa je požurila da na vreme pripremi RS16, tako da je Magnussen vozio u petak na Albert Parku sa novim prednjim krilom, dok je Palmer vozio stariju specifikaciju.

                    Tehnički šef Renault, Bob Bell, kaže da je tehnička specifikacija krila odrađena, u da će se ona koristiti u Bahreinu:
                    "U Melburnu smo testirali krilo i ono je opravdalo očekivanja. Inače, u prvoj polovini godine fokus će nam biti na motoru, a za šasiju ćemo imati normalan razvojni program, kao i ostali timovi." kaže Bell, koji se u Renault vratio na početku godine. "Imaćemo standardni aero razvoj od trke do trke, a složenije mehaničke zahvate ćemo raditi kad dođemo u Evropu. Ja mislim da imamo verodostojan plan za unapređenje automobila, ali moramo izbalansirati ono što želimo iduće godine, sa onim što možemo ove sezone." rekao je Bell za kraj razgovora.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Alonso dobija novi motor u Bahreinu


                      Vozač McLarena je za vreme VN Australije doživeo težak udes, posle čega je malo šta od rezervnih delova preživelo na bolidu.



                      Fernando Alonso je na svu sreću uspeo da nepovređen izađe posle teškog udesa na stazi Albert Park, ali je njegov novi bolid zadobio teška oštećenja. Odmah posle toga, Honda je poslala svoj agregat nazad u Sakuru kako bi se utvrdilo šta može od ovog motora još da se iskoristi, ali je na kraju zaključeno da je najbolje da Španac za narednu trku dobije svežu pogonsku jedinicu.

                      "Dosta komponenti je oštećeno na motoru posle Alonsovog udesa u Australiji. Možda kasnije utvrdimo da li neki delovi i dalje mogu da se koriste, ali će on u Bahreinu dobiti novi motor." kazao je izvor iz McLarena.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Clear: Schumacher je bio u pravu u vezi Vettela


                        Bivši trkački inženjer Michaela Schumachera u Merecedesu kazao je da tek sada shvatio o čemu je sedmostruki šampion sveta pričao u vezi sa Sebastianom Vettelom.



                        Jedan od poznatijih trkačkih inženjera u Formuli 1, Jock Clear, koji je od ove sezone krenuo da radi u timu iz Maranela, izjavio je da mu je sada jasno sve šta mu je Michael Schumacher pričao u vezi Sebastiana Vettela kada su zajedno radili u Mercedesu.

                        "Schumacher je bio oduševljen Vettelom. Sada znam da je bio potpuno u pravu. Trenutno radim sa Sebastianom i mogu da vam potvrdim da Michael ni malo nije preterao u svojim komentarima. On toliko pažnje posvećuje detaljima, da tako izvlači maksimum iz bolida i tima. Njegov doprinos je izuzetan pa je tako njegov način rada jedinstven od bilo kog drugog vozača." kazao je Clear.
                        On je dodao da lep osećaj vratiti se u kravan posle godinu dana pauze: "Nije bilo lako gledati svaku trku na televiziji posle 21. godine na gridu. Još se vraćam u pravi radni kolosek, ali su za mene kvalifikacije i trka bili pravi šok. Sva sreća pa imam dobre ljude oko sebe."


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Ecclestone: Niko ne zna šta je ispravna stvar oko kvalifikacija


                          Veliki deo globalne zajednice oštro je kritikovao novi kvalifikacioni sistem koji će se i sledeće nedelje koristiti na VN Bahreina.



                          Ovaj novi sistem određivanja startnog rasporeda vozača debitovao je na VN Australije, koji je za cilj imao da poboljša sam kvalitet događaja. Bivši šampion Niki Lauda kazao je da je ovaj format jedan veliki promašaj a sa njime se složio i prvi čovek Mercedesa Toto Wolff. Ipak, svi timovi su se dogovorili da ovom sistemu kvalifikacija daju još jednu šansu.

                          "Oni će uradiiti ono šta sam i predložio, ostaviće stvari kakve jesu i za VN Bahreina. Posle toga imaćemo konstruktivni sastanak i odlučićemo šta je najbolje za sve nas. Trenutno niko ne zna šta je u ovom trenutku ispravno, ali nadam se da ćemo imati prave odgovore posle trke." kazao je prvi čovek Formule 1 Bernie Ecclestone.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Bell: Na novim bolidima se radi već šest meseci


                            Šef Renaulta tvrdi kako veliki timovi odavno rade na razvoju bolida za narednu sezonu.



                            Ovaj tehnički direktor ekipe Renaulta, rekao je ono što većina ekipa strogo krije ili nevoljno priča o tome. Po njemu, razvoj bolida za iduću sezonu počeo je još i prošle godine, pa je tako njegov tim, koji je ekipu Lotusa kupio u decembru 2015., već u debelom zaostatku. Kao službeni datum za usvajanje aerodinamičkih pravila za narednu sezonu navodi se kraj aprila meseca, mada neizvesnosti oko toga više nema, jer se sve već zna. Ovo će biti samo službena potvrda.

                            "U aerodinamičkom smislu, a pretpostavljam i sa mehaničke strane, to je potpuno drugačiji automobil. Stvarno, ekipa koja će napraviti najbolji posao u 2017. je sigurno ona koja je posao počela, najmanje, pre šest meseci."To je veliki izazov za sve timove, ali je sjajno za F1 tako da ispremetati pravila. Nadam se da će to malo promeniti i redosled timova." izjavio je Bob Bell.

                            Za svoju ekipu, i naredne planove jedan od vodećih operativaca Renaulta je dodao.
                            "Ritam razvoja našeg bolida u prvom delu sezone će biti spor, ali mi ćemo donositi nadogradnje u skladu sa timskim odredbama. Sigurno to neće biti progres kao u normalnim okolnostima rada, jer ćemo uporedo raditi na bolidu za 2017. U nekom trenutku ćemo sigurno odlučiti šta dalje. Da li prebaciti fokus na novi bolid, ili nastaviti posvećivati pažnju ovogodišnjem automobilu, u ovoj sadašnjoj meri. U svakom slučaju, u roku prvih nekoliko trka i u skladu sa rezultatima, mi ćemo odlučiti šta i kako dalje."


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              McLaren i Red Bull su bili protiv prepravki kvalifikacija


                              Danas se može pročitati informacija kako su ova dva tima bila protiv modernizacije kvalifikacionog formata.



                              Prašina oko novih kvalifikacija nikako se ne sleže. MotorSport je danas ekskluzivno doneo informaciju kako su dva tima bila protiv svake prepravke novog formata kvalifikacione sesije, sem povratka na prošlogodišnji format. U ovom drugom dramatičnom preokretu, tvrdi se da su timovi decidno odbili predlog FIA, koji je da bi bio usvojen morao imati jednoglasnu većinu, bez ijednog člana protiv.

                              Naime, svi timovi složili su se sa odlukom donešenom u nedelju, da se vrati stari, prošlogodišnji sistem kvalifikacija. To je samo trebalo službeno potvrditi na sastanku u četvrtak.

                              Međutim, u četvrtak ujutro, FIA je donela dramu i iznela predlog da Q1 i Q2 ostanu kao i u Australiji, a da Q3 bude vraćen iz prošlogodišnjih kvalifikacija. McLaren i Red Bull su bili ti koji su striktno bili protiv ovog predloga.
                              Šef tima Red Bulla, Christian Horner je rekao:


                              "Mesec dana dugo kalkulisanje nije dobro za F1. Ja ne mislim da su timovi loše odradili kvalifikacije u Melburnu, kako se nameće novinarima. U stvari mislim da se ovaj format uopšte nije proslavio. Bitno je naučiti nešto iz ovoga. Svaka promena mora u potpunosti biti uzeta u obzir, bez razmišljanja o posledicama koje ona nosi sa sobom." bio je kategoričan Horner.

                              FIA je verovatno smatrala da će guranjem odgovornosti u ruke timova naterati iste da prihvate ovu odluku. Većina smatra da će se stari sistem vratiti posle Bahreina, jer su svi timovi samo za ovaj format.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Newey već radi na Red Bullu za 2017. godinu


                                Čuveni aerodinamičar treba da se aktivno uključi u rad na bolidu za narednu sezonu.



                                Newey se distancirao od F1 još prošle sezone, kako bi se posvetio nekim drugim projektima, koje je sada okončao. To je uključivalo nedavno objavljeni Aston Martin hypercar, te rad na jahti dizajniranoj za Ben Ainsli, u Americas Cup yacht takmičenju. Nakon što su Formuli za 2017. propisi potpuno definisani, šef Red Bull tima Christian Horner veli kako će čuveni inženjer biti mnogo više uključen u rad ekipe, ali se neće u potpunosti vratiti F1 projektu:

                                "Adrian će podeliti svoje radno vreme, 50-50. Propisi su sada definisani, a to je on čekao." kazao je Christian Horner. "Odlično je imati ga kao deo tima i to je sa njim onda ozbiljan, definisan, seniorski tim."

                                Horner nije isključivo govorio o još nekim budućim projektima za Neweya:
                                "Sa Aston Martinom može biti i buduće saradnje. Ne verujem da će Adrian stati na samo jednom automobilu. Što se tiče Americas Cupa, mi smo svoj deo posla po ugovoru odradili i nadamo se da će ta ekipa biti uspešna, kao i naš posao. Naš angažman je tamo definitivno završen."


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X