Jos o jednom yugicu DejanV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Ja cu sad da se zamerim sinu i da predlozim da se potrazi trkacka skoljka sa kavezom da se svi delovi sa plavog prebace na/u nju


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • Davor
      CBC Senator XXL
      • 02.03.2005
      • 498
      • Novi Sad

      @DejanV

      Iskreno mi je zao da posle toliko truda i sredstava ulozenih u auto tako se zavrsi,ali kako nas narod kaze "dok je glava bice i kapa".Licno bih te posavetovao da posto ostavljas sinu auto da prvo mu dobro pojacas karoseriju tamo gde najvise pucaju jugici i naravno da mu stavis kavez,ma koliko se bunio zbog toga jer ta snaga prosto zahteva kavez.Vidim po komentarima koje ostavljas da pricas sve najbolje o sinu a i sam kazes da voli isto sto i ti,a imas sredstava da mu priustis sve sportski na autu pa bi po mom misljenju kako god ti to shvatio bilo neophodno da ima i kavez.

      Comment

      • DejanV
        CBC Senator XXL
        • 19.07.2005
        • 682
        • Beograd

        Originally posted by SALE
        Bas mi je zao sto se jedan tako ozbiljan projekat zavrsio.
        Cuvaj delove, trebace ti kad sina uhvati ista bolest
        "Kada ga uhvati"?

        Covece, pa taj je sto puta gori od mene.

        Sada se iz potaje raduje, jer je upravo dobio motor, mali biser.

        Pozdrav,
        DVV
        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          Originally posted by Uros Piperski
          Ja cu sad da se zamerim sinu i da predlozim da se potrazi trkacka skoljka sa kavezom da se svi delovi sa plavog prebace na/u nju
          Uki, ja ne znam sta bi ti morao da uradis da se zameris sinu Duci, stvareno ne znam, ali ti pismeno garantujem da bi krv propljuvao pre nego sto bi mozda uspeo.

          Na ovaj post cu dogovoriti u jednom drugom, kasnije danas, u kome cu navesti neka moja opazanja, mozda nekome i koriste.

          Pozdrav,
          DVV
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • NickRP
            CBC Senator
            • 19.10.2005
            • 263
            • Serbia - Germany

            Pozdrav svima,

            nadjoh malo vremena da se javim i da kao covek koji je presao najvise kilometara sa plavim jugicem od njegove prepravke napisem nesto.

            Naravno, jako mi je zao sto se storija ovako zavrsila, ili makar privremeno prekinula. Zaista me zanima sta je glavni uzrok ove nezgode. Objektivne okolnosti na putu, kvar na vozilu ili ljudski faktor. Apstraktno govoreci, moze da bude bilo sta od ova tri, ili kombinacija nekih ili svih faktora. Dejana znam jako dugo, znam kako vozi, znam da ne ulazi u opasne situacije kada god ne mora, i da zna dobro da proceni koja krivina u kojim uslovima moze bezbedno da se prodje brzinom od xy(z) km/h. Sta je bilo na putu, ne znam, proliveno ulje, pesak, prasina navlazena kisicom ili samo mokar kolovoz (sve sto je Dejan vec naveo)... ko zna... Da li se desio neki kvar na autu, tesko je proceniti dok se vozilo ne rastavi (sto ce svakako biti napravljeno). Video sam fotografije, skoljka je pretrpela totalnu stetu, i bez ikakve sale, dobro je sto neko nije ozbiljnije stradao u nezgodi. Moglo je da dodje i do pozara, jer je rezervoar sa puno goriva spao prednjim delom sa auta (srecom se creva nisu pokidala ili pocupala).

            Ok, da napisem kako je bilo dok je auto bio u voznom stanju. Nakon mog dolaska u Beograd, proveo sam dan sa Urosem kompletirajuci neophodno da se auto stavi u pogon. Boga mi, jesmo ostali do kasno u noc, prosla je ponoc kada smo zavrsili usaglasavanje leptirova. Pravimo par tura po autoputu, da bih napravio osnovne mape, sa kojima bih narednog dana dosao do Nisa.

            Put do Nisa je pokazao da motor svakako ima dovoljno snage, ali da treba napraviti par usaglasavanja na vozilu, da bi sve "leglo" kako treba. Ujedno, postaje mi evidentan problem sa ogibljenjem, pri cemu auto ne drzi isti pravac, zavisno od toga da li se motorom usporava ili ubrzava. Oni koji poznaju juga znace da to dolazi cesto od gumica na balans stangli, ali Dejanov auto te gumice nema, sve je u kugla zglobovima. U medjuvremenu formiram u dobrom delu mape i auto vracam u Beograd, da bih, zajedno sa Urosem napravio par mehanickih korekcija.

            Nakon tih korekcija, situacija postaje jasnija, motoru zaista trebaju previsoki obrtaji da bi se vozio u normalnim uslovima (pocinjao je da vuce ozbiljno na nekih 5000 RPM). Menjam uzubljenje, pomeram bregastu u napred da bih kompenzovao i napravio solidnije punjenje vec na nekih 3000RPM.

            Naravno, mape ponovo moram da radim. Operacija je uspela, u nizim obrtajima imam oko 15% bolje punjenje, to se izmedju 3000 i 4800 RPM smanjuje i na 4800RPM pocinjem da gubim u odnosu na originalno uzubljenje. Ali prihvatam to kao kompromis, znajuci za sta ce Dejanu prevashodno koristiti auto.

            Auto jesam vozio do maksimuma. S obzirom da u Srbiji nema pravih valjaka za mapiranje (ili ja jos ne znam za njih), citava priprema mapa radjena je u voznji. Bilo je govora da se ide do Zagreba na Dastek valjke, ali cena nas odvraca definitivno od toga (oko 150e za put i 55e na sat koriscenja valjaka, i to sa specijalnim popustom, kako mi je receno).

            Na sta je voznja licila? Iznecu prvo negativne utiske: Upravljanjem i ogibljenjem ostao sam nezadovoljan do kraja. Uros i Dejan obavesteni su o tome i pao je dogovor da se celo ogibljenje spusti iz karoserije i detaljno prekontrolise. Upravljanje dodavanjem i oduzimanjem gasa (torque steer) ostaje do kraja prilicno izrazeno. I sam posedujem juga sa 1.6 motorom i poprilicno znam sta moze da se nazove normalnim, a sta abnormalnim. Na plavom, ovo definitvno nije bilo kako treba. Osim toga, tzv. bump steer (promena pravca vozila kada naidje na neravninu) bila je takodje izrazena. U par navrata zakacio sam neravnine i par puta kolotrage na desnoj traci autoput-a i umalo nisam izgubio kontrolu nad vozilom. Sledece negativno zapazanje bio je menjac. Bilo je zaista puno problema sa njim, sila potrebna za promenu stepena prenosa bila je prevelika, cesto mi se desavalo da promasim brzinu, ali dobro, nisam se mnogo obazirao na to, racunajuci da je to na listi za skoru promenu. Nesto sto nema veze direktno sa autom, ali ima veze sa mapiranjem je i kvalitet goriva, koji moram da stavim na crnu listu. Mislim da je mala sansa da u nasem bezolovnom benzinu zaista ima 95 oktana.

            Prelazim sada na pozitivne strane. Ma koliko bio lud ili ne, ne bih pristao da sve ovo radim da vozilo nije imalo fenomenalne kocnice. Radio sam sa njima sve ono sto predstavlja apsolutno najteze slucajeve koriscenja istih. Dacu neke primere: smrzavanje kocnicom na nekim obrtajima pri punom gasu, usporavanje 20 puta za redom od 150 do 40 km/h (pauza izmedju usporavanja od nekih 20 sekundi). Ni jednog trenutka nisu posustale. Namucile se jesu, to stoji, ali do tada bi primera radi, kocnice u mom jugu bile potpuno bez zaustavnog efekta.

            Pronasao sam da mi treca brzina najvise odgovara za mapiranje, jer ima dovoljno vremena za snimanje i pravljenje logova (broj obrtaja motora, polozaj papucice gasa, potpritisak u usisnoj grani, temperature motora i usisnog vazduha, lambda izduvnih gasova) mereni su i belezeni u log fajlove zajedno sa podacima koji su paralelno dolazili iz ECUa. Najveci deo mapiranja radjen je na obilaznici auto puta oko Nisa, za one koji znaju dobro taj deo, to je od KP Doma (pravac Skoplje, Solun), ka istoku (pravac Pirot, Sofija). Nekih 20ak kilometara dobrog autoputa. Ja sam bio u ulozi vozaca, a devojka u ulozi mappera. Radili smo prolaze od 2000-7500 RPM, pri razlicitim polozajima gasa i polako punili tablice.

            Motor nije pokazao nikakve probleme pri ovakvom surovom rezimu voznje, temperatura rashladne tecnosti je varirala svega 4 stepena C izmedju najnize i najvise tacke, a veliku zaslugu u tome svakako odneo je i hladnjak za ulje i prskalice za ulje prisutne u 1.6 motoru.

            Mape su pokazale da motor ima najveci stepen volumetrijske efikasnosti pri 6000 RPM (tu je i teoretski maksimalni obrtni moment). To je najociglednije u voznji u trecoj brzini, pri ubrzavanju od 120 do 140 km/h, kada brzinomer bukvalno u par sekundi prelece 140... Sa druge strane, nema puno zivota ispod 3000 RPM. Volumetrijska efikasnost je dosta losa, bregasta koja otvara ventile toliko u gornjoj mrtvoj tacki i ima uglove kao ova Dejanova, svakako nije pravljena za niske obrtaje.

            Nakon finaliziranja mapa (postignut odnos vazduh gorivo u granici od 12.9-13.1 pri punom gasu) i aktiviranja rada pod lambdom za podrucja manjih opterecenja, i potrosnja goriva se dosta smanjila. Ne mogu da kazem da sam nezno vozio, a opet sam imao na kraju prosecnu potrosnju od ispod 10l/100kmh, sto je vise nego razumno, imajuci sve u vidu.

            Posto mi se vec blizilo vreme odlaska iz zemlje, stigao sam samo jos jednom da se vidim sa Dejanom i Urosem i da rezimiram uradjeno i dogovorim se oko daljih planova.

            Bilo je ostalo jos malo detalja, konkretno da se malo "pocisti" motorni prostor, dotera air-box (estetski), napravi usisnik hladnog vazduha... i naravno, da se sredi trap... ali eto, losom srecom auto nije ziveo dovoljno dugo da se sve to doradi...

            Dejane, iako razumem Vas pogled na stvari, dacu mali komentar. Dosta sam mladji od Vas, te verovatno mnoge stvari gledam drugacije, pa je mozda otud i razlika u vidjenju.

            Ja ne bih preradjivao Ducin auto u polu-monstruma (naglasavam POLU). To bi opet bilo nesto ni tamo ni ovamo... Video sam racunicu koju ste pravili, slazem se, brojke jesu cetvorocifrene, ali opet, ja bih recimo uzeo Zastavinu fabricki ojacanu skoljku (video sam da ste sa dozom skepse pisali o njoj, ali ja je smatram poprilicno ozbiljnom), i napakovao sve u nju. Ne bih vadio bregastu, smanjivao kompresiju ili sta vec, ostavio bih motor onakvim kakav jeste, samo bih radio na tome da ono sto ga okruzuje bude na nivou zadatka. Vi pak imate drugi pristup, a to je da se motor degradira na nivo okruzenja. Znate vec da sam ja totalni freak kada su motori u pitanju, pa mi sada nekakav down-tuning zvuci kao apsolutna jeres...

            Svakako, konacna odluka je na Vama i Vi ste je kako se cini odavno doneli. Na kraju, i automobili i novac su Vasi i Vi znate sta se najbolje uklapa. Ja sam samo probao da dam jedno svoje vidjenje najboljeg resenja (gledajuci krajnji rezultat).

            Puno pozdrava,
            Nikola

            Comment

            • CLD
              CBC Senator XXL
              • 08.02.2005
              • 1225
              • Belgija - ranije Luna-Chico

              Eto Dejane poslusaj coveka, zna sta prica

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                Uhhh torque steer na tako malom medjuosovinskom razmaku, da osedish za volanom

                BTW: Pitanje za Nikolu:

                Opet mi nije jasno da ima torque steer u tolikoj meri. Prema ciframa koje vidim je u pitanju nekih 170Nm kao max i prema masi auta nije toliko opako na nekih 800kg, biva 1Nm/5Kg. Momenat na tochku je nesto drugo no za uporedjenje...

                Iz iskustva da pomognem, da se misli na ubuduce nkome ce valjati:
                Kratko medjuosovinsko rastojanje pomaze brzim izmenama geometrije te je auto odma extremno osetljiv na povlachenje.
                Teram sad momentalno auto sa 1Nm/3,8Kg i naravno da ima torque steera ali ne preterano jer je druga baza u pitanju (takodje prednja vucha), ali za koncept koji ste odabrali vazi:

                Predji trap: Sto meksha balans shtangla, kako ce razloziti sile pri torque steeru tako ce i olaksati upravljivost autom za vadjenje iz krivina sto je posebno nezgodno za ovakav auto.
                Dakle, prednji trap se ostavlja u sto moguce vishe geometriskoj nezavisnosti.

                Za zadnji trap : Sto mekse opruge nazad, ukruti li se auto nazad i neda mu se da sedne prilikom razlaganja sila kad vuchna sila krene, automatski sav uzima prednji trap.
                Za stabilizaciju trapa nazad se koristi samo balans shtangla.
                Nju Yugo neposeduje ali nije da se i pored krute zeze moze bez nje.
                Zadnji trap treba u ovim uslovima da bude sto manje nezavistan.

                Ako se secam negde da su na tome autu gibnjevi ukrucivani ili?
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • NickRP
                  CBC Senator
                  • 19.10.2005
                  • 263
                  • Serbia - Germany

                  @Boost:

                  Rekoh, nisam ekspert za trapove, ali problem u vezi upravljivosti ovog juga dolazio je od toga sto je nesto bilo neispravno i pogresno podeseno, a ne od same konstrukcije trapa, tvrdoce balans stangle ili gibnja. Da smo uzeli fabricki nov jugo i stavili u njega ovaj 1.6 motor, torque steer bi bio neznatan. Kazem to, jer na svom autu imam kompletno serijsko ogibljenje (smesno mi je da pominjem malo spustanje kao ozbiljnu modifikaciju) i torque steer je opet jedva primetan (recimo, pun gas u drugoj, pa onda otpustanje istog ce traziti blagu korekciju upravljaca).

                  Kod Dejana problem je bio druge prirode... nije bilo bitno koji je moment (i na kraju vucna odn. zaustavna sila) u pitanju, znaci, da li ubrzavam u petoj ili u prvoj, dodavanje/otpustanje gasa davalo je jednaku promenu pravca. Kao da je nesto imalo lufta (a ne da se gnjecilo linearno pod opterecenjem)...

                  A opet, jugov trap je toliko jednostavan, da nema mnogo elemenata koji bi mogli ovo da izazovu. Ramena, balans stangla, zupcasta letva, ili napukla karoserija.

                  Ne znam ni sam, nadam se da ce se makar videti sta nije bilo u redu kada se sve rasturi...

                  Pozdrav,
                  Nikola

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd



                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      Posle pregleda, koji istina nije bio posebno detaljan, ispostavilo se da je steta ipak manja nego sto bi se pomislilo na osnovu slika i dogadjaja. Recimo, zadnji gibanj je ostao ceo, licno verujem (mada ne mogu i da dokazem) da je kljucni razlog to sto je napravljen od rolovanih listova a ne kovanih, kovani su krtiji i lakse pucaju.

                      Prednje trap je skroz otisao, nema mu spasa, mozda izvucemo sraf ili dva u najboljem slucaju. Posto Yugo ima prilicno jednostavan trap, zamena nije niti komplikovana, niti nesto posebno skupa.

                      Medjutim, karoserija je definitivno otisla u Vecna Lovista, nema joj spasa. Nije da se ne bi mogla istezati i ispravljati, ali jednom iskrivljen i zguzvan metal vise nikada ne moze imati cvrstocu koju treba da ima pa ma sta mu se radilo. Uros i ja se slazemo, a znajuci Nikolu znam da i on tako misli, da je jedino racionalno resenje druga karoserija.

                      To jeste verovatno skuplje, ali je i mnogo bolje resenje, jer nam dozvoljava da napravimo kavez, koga sada nije bilo. Ne trkacki, jer ja i dalje necu na trke sa njim, ali ipak kavez. 48 mm cevi, debljina zida 2 mm, isto kao i fabrika.

                      Neki okvrini plan je da prespavamo zimu zimskim snom, nema nekih velikih radova, ali se uredno radi na sakupljanju potrebnih delova i na pravljenju par zezalica koje bi bas lepo dosle. Mozda ce zvucati glupo, ali svi se slazemo da bi taj auto mogao da ide jos bolje sa stepenastim napajanjem gorivom; u rezrevoaru standardna pumpa, pa poseban sud zapremina 1-2 litra, pa ona pumpa za Audi (240 l/h) i eto boljeg napajanja na gornjem ekstremu.

                      Onda LED diode umesto sijalica, i tome slicno. Sitnice, ali i njih treba odraditi.

                      A onda, recimo u aprilu, organizuje se moba, vec ima dobrovoljaca.

                      To je sve pod znakom pitanja samo u kontekstu finansija; ako budem u mogucnosti da isfinansiram sve to iz tekuceg poslovanja, bice. Ako ne, onda nikom nista, dva puta da zavlacim ruku u kucnu kasicu necu.

                      Pozdrav,
                      DVV
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        YUGO reloaded

                        ko se jednom navuce na oktane nema mu vise lijeka! sa srecom!
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        • dekideki
                          CBC Senator XXL
                          • 26.07.2005
                          • 1914
                          • Beograd

                          slatko spavaj Banditu 1... sami ste mu dali novi nadimak (Plavi medved)

                          drago mi je da se prica nastavlja. previse je srca (da pare ne pominjem) ulozeno, bilo bi greota da neko jedan unikatni projekat doveden do 99% idealnog za jeftine pare kupi kao gotovu stvar. bas tako. stvar. osecao sam da si se imenjace vezao za ovog... nisam mogao da prihvatim ni jedno od, do juce, ponudjenih resenja ove teske dileme. ipak krajnja odluka i nije bila tako teska, zar ne?

                          velike cestitke za ogromnu petlju jos jednom! jedva cekam prolece...

                          poz.
                          .

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            Originally posted by NickRP
                            Na osnovu logova zabelezenih tokom testiranja mapa koje su trenutno u ECUu, zabelezeni su podaci, na osnovu kojih je generisan grafik snage i obrtnog momenta na pogonskim tockovima.

                            Prolaz je radjen od 1500-7500 RPM.



                            Maksimalna snaga na tocku: 88.724KW (120.66KS) na 6610 RPM

                            Pozdrav,
                            Nikola
                            Sa gubitkom od 10% plus 10ks dobijamo 141ks na zamajcu!



                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              Originally posted by NickRP
                              Za zainteresovane, na slikama je par screenshot-ova mapa koje su napravljene za ovog juga.



                              Pozdrav,
                              Nikola


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              • Davor
                                CBC Senator XXL
                                • 02.03.2005
                                • 498
                                • Novi Sad

                                Podaci su za veliko postovanje,stvarno extra je izvuceno iz motora .

                                Comment

                                Working...
                                X