Re: Pomoć oko oduzetih vozila
Pozdrav svima. Molio bih nekog ko je siguran u svoj odgovor da mi kratko pojasni nedoumicu koja se tiče legalnosti uvoza "podmlađenog" vozila.
Ovo su ukratko činjenice:
1. Vozilo proizvedeno u Italiji, prema Fiatovom ePer-u (njihov softver/baza proizvedenih vozila) auto je proizveden 12/1999.
2. Ne mogu znati kako, ali je 2008 uveženo u BiH i registrovano sa godinom proizvodnje 2001, bar tako piše u domaćoj saobraćajnoj dozvoli (to je već maksimalnih 7 godina "starosti").
3. Na mnogim forumima se spominje da vozilo nakon fabrike može duže vremena provesti u prodavnici/salonu, a naši uvoznici valjda predoče datum prve registracije kao godinu proizvodnje i carina/MUP to prihvataju zdravo za gotovo. Iako nema smisla da to priznaju kao starost.
A pitanje bi bilo, ako bi takvo vozilo bilo predmet naknadne istrage i provjere, a papiri valjda nisu falsifikovani, da li je tu nastao carinski prekršaj zbog čega bi vozilo trebalo biti oduzeto? Meni je logično da jeste, ali neki mi kažu i da nije. Kod vas zakon o vremenskoj starosti za uvoz više ne postoji, ali kod nas u RS/BiH da, pa je odgovor primjenljiv.
Od kupovine tog auta sam odustao zbog ove dileme, ali će odgovor pomoći i meni i ostalima za sledeće koje naiđe sa takvom "istorijom".
Znam da je pomalo izvan teme, ali kako je većina vas nažalost već u nevolji, pretpostavljam da ste mnogo toga shvatili i naučili u toj svojoj muci. Hvala unaprijed i iskreno držim fige da uspijete u borbi za pravdu.
Pozdrav svima. Molio bih nekog ko je siguran u svoj odgovor da mi kratko pojasni nedoumicu koja se tiče legalnosti uvoza "podmlađenog" vozila.
Ovo su ukratko činjenice:
1. Vozilo proizvedeno u Italiji, prema Fiatovom ePer-u (njihov softver/baza proizvedenih vozila) auto je proizveden 12/1999.
2. Ne mogu znati kako, ali je 2008 uveženo u BiH i registrovano sa godinom proizvodnje 2001, bar tako piše u domaćoj saobraćajnoj dozvoli (to je već maksimalnih 7 godina "starosti").
3. Na mnogim forumima se spominje da vozilo nakon fabrike može duže vremena provesti u prodavnici/salonu, a naši uvoznici valjda predoče datum prve registracije kao godinu proizvodnje i carina/MUP to prihvataju zdravo za gotovo. Iako nema smisla da to priznaju kao starost.
A pitanje bi bilo, ako bi takvo vozilo bilo predmet naknadne istrage i provjere, a papiri valjda nisu falsifikovani, da li je tu nastao carinski prekršaj zbog čega bi vozilo trebalo biti oduzeto? Meni je logično da jeste, ali neki mi kažu i da nije. Kod vas zakon o vremenskoj starosti za uvoz više ne postoji, ali kod nas u RS/BiH da, pa je odgovor primjenljiv.
Od kupovine tog auta sam odustao zbog ove dileme, ali će odgovor pomoći i meni i ostalima za sledeće koje naiđe sa takvom "istorijom".
Znam da je pomalo izvan teme, ali kako je većina vas nažalost već u nevolji, pretpostavljam da ste mnogo toga shvatili i naučili u toj svojoj muci. Hvala unaprijed i iskreno držim fige da uspijete u borbi za pravdu.
Comment