Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • painter
    Banovan
    • 04.03.2010
    • 738
    • beograd,m.mostanica

    Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

    Naravno da si bio konfuzan ali to je neminovno,ne moze se lako objasniti toliko toga. Slazem se sa dosta toga osim sto mislim da preterujes,tvoje poliranje kosta skoro kao farbanje . U svakom poslu se gleda odnos izmedju cene,kvaliteta,kvantiteta... sam kvalitet za sebe,hm,to je samo za entuzijaste sa viskom vremena,i ja sam se dugo tako zaludjivao pa sad vise nemam volju da radim. Nemoj vezivati mokre i suve paste sa proizvodjacem,i 3M i farekla i ostali imaju i jedne i druge. Sve je pitanje zelja,potreba i mogucnosti. Moj moto je : sa sto manje truda materijala i rada postici sto bolje rezultate!

    Comment

    • ile
      CBC Veteran
      • 15.03.2007
      • 101
      • Reading UK

      Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

      isitna je da to mnogo kosta, ali i vredi :-) zla strana ovog hobija je sto lako predje iz hobija u opsesiju sjajem. mene je ta boljka pogodila i nikako da se od toga otrgnem.
      pozdrav svima

      Comment

      • ile
        CBC Veteran
        • 15.03.2007
        • 101
        • Reading UK

        Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

        Originally posted by Najed
        Od septembra prosle godine iz potaje pratim raspravu na temu poliranja automobila.
        Pa sam mislio da iznesem svoja iskustva sa poliranjem u zemlji Srbiji.
        Ne bih da zvucim narocito pametno al sve sto je izneo Ila je bukvar poliranje.
        Nazalost zivimo gde zivimo te nam je izbor politora i voskova vrlo ogranicen.
        Sve sto sam nasao su 3M,Farecla i Meguirs.
        Od masina Makita, Metabo, Festool za oko 300 evrica i vise i kinezi sa pijace bez elektronske zastite od preopterecenja za oko 40 pa navise.
        Radim sa kinezom samo se mora konstantno "dodavati" brzina jer sa kontaktom sundjera i lima opada.
        E sad zvao sam sve zive uvoznike i davio i davio. Moram Vam priznati da su svi bili vise nego ljubazni.
        Posto sam morao da balansiram sa parama koje sam imao pronjuskao sam sve sto se u nas moze naci.
        Po mom iskustvu bez 250 - 300 evrica mozda ne odjedamput ali to je neka minimum.
        Farecla je klasika samo je teska za rad jer se koristi mlogo vode, mada imaju i novih proizvoda koji su vec"podmazani" imaju odlicne krpe za poliranje a i crni sundjer za fino poliranje je odlican.
        3M skup kod nas "profesionalci" koriste fast cut+ za sve samo budite obazrivi to im je najagresivniji proizvod i bolje ga koristite samo kad morate.
        Ja sam kupio Meguirs i zbog kvaliteta i zbog cene upola je jeftiniji od 3M a najmanje istog kvaliteta. Lane je 3M preuzeo Meguirs jos jedna potvrda da valjaju.
        Prodaje ga covek iz S.Karlovaca i ima manje vise sve. Po razumnim cenama.
        Nemojte koristiti all in one proizvode i pre nego sto pridjete svom ljubimcu prvo na otpad po neku haubu i vezbajte na njoj sto vise i sa svim kombinaciijama
        napravite ogrebotine, kljuceve u ruke ...
        Trebalo bi imati tri politure finu, srednju i agresivnu.
        I tri sundjera razlicite "agresivnosti". Kombinujte paste i sundjere mozda finija pasta i grublji sundjer rese problem. Ne preterujte sa pastom ostaju hologrami koji se tesko skidaju. Prvo malo naprskajte sundjer vodom pa 4 zrna graska i polako, u sledecem mazanju stavite manje, sundjer je zasicen. Nakon rada operite sundjere vodom ili mozda nekim blagim samponom. Ne mesajte paste na istom sundjeru.
        Za zavrsno poliranje isto jedan dva voska tecna ili paste imate meg # 16 za malo svetlije boje i #26 za tamnije. Ima i 3M ali ... Turtle je vise nego OK.
        Zastita bi trebalo da traje 2-3 meseca mozda i malo duze.
        Glina obavezno ne prilazite limu bez nje moze biti skuplja dara nego mera. I nikako agresivne gline to sto kupite za 4-5000 RSD mozete iskoristiti za dva automobila najvise.
        Prvo pranje sa dve kofe tehnikom, moze se par sto dinara naci mikrofiber rukavica po radnjama nesto kvalitetnije u nas i nema.
        Ila je pisao o toj tehnici, pa glina sa obaveznim "podmazivanjem" mesavina vode i sampona ili specijalne tekucine. Pa oped pranje.
        Zastitite sve brave lajsne, farove i ostalo nekom trakom da se ne isfleka
        Tek onda masina u ruke pa polako ide se od naj finije kombinacije pasta sundjer od 600 obrtaja pa na vise ne vise od 1500 - 1800 na maloj povrsini od recimo 30 x 30 cm ili 50 x 50 cm pa jedan dva premaza na 600 rpm pa 1-2 na 900 pa 3-4 na 1200 pa 3-4 na 1500 -1800 pa smanjite na 1200 jedan do dva pa jos jednom na 900 sve je rutina i ne pritiskajte previse proveravajte da li se lim zagrejao ako jeste prekidaj. Zato je Farecla dobra jer se koristi voda ali se tesko razbija.
        Prvo hauba pa krov pa na dole istim redosledom i perete i dekontaminirate glinom.
        Laka nema previse budite obazrivi Sve mozete naci ako ukucate u google detailingworld odlican forum potrazite tamo lika pod nikom DaveKG on je napisao odlicne tutoriale za svaku operaciju ponaosob. Za svaki problem ili dilemu moze se naci resenje na tom forumu.
        I da skoro da zaboravim postoje spravice za merenje debljine laka na metalu i nemetalu kostaju od 150 ...
        Nazalost skupo. Ima ih i u zemlji Srbiji jos nisam smogao snage da si priustim jedan.
        Odrzavanje unutrasnjosti i motora su posebne price za jkoje nisam bas vican
        Ako mislite da je sve ovo skupo nadjite srodne duse pa podelite troskove ali nabavite sto kvalitetniji materijal.
        Moze se manje vise svi defekti u farbi ispraviti osim ako je ostecenje preduboko. A mozda i tu uz cetkicu malo farbe i vodene smirgle moze dosta da se uradi.
        Nadam se da nisam bio konfuzan i nije mi bila namera da solim pamet.
        Nisam profesionalac i ne radim za nikoga cist amater pocetnik.
        Ako nko ima neko pitanje nek gurne poruku.
        drugar, svaka cast :-) lepo si sve to rezimirao.

        samo da se nadovezem na pricu o tom fast cut plus. sa njime skidati samo ozbiljnije ogrebotine, jako matirane povsine, narandzinu koru i slicno. pasta je jako abrazivna i njome treba raditi na nizim obrtajima tipa do 1500 i to samo toliko da se skinu jaci defekti, a onda preci na finiju pastu i jastuk kako bi se dobila idealna povrsina.
        sa meguiars linijom sve potrebe se mogu pokriti sa pastama obelezenim brojevima 105 i 205. prva je agresivna, ali ostavlja vrlo malo tragova , a druga je jako fina i sluzi bas za skidanje fine paukove mreze, holograma i slicno. sa te dve paste nije neophodno koristiti zenit tehniku , ali licno mislim da se i kod njih tom tehnikom postizu najbolji rezultati.
        senzor debljine laka je genijalna stvar i za ozbiljnije korekcije skoro bih rekao da je potreba pre nego luksuz.

        jedna od pasti kojih u srbiji definitivno ima i dosta se spominje ovde je farecla total dry use. moje iskustvo sa njom je vise nego dobro i zeleo bih da kazem sledece. ova pasta pored toga sto ima abrazive koji se relativno lako usitnjuju i sa kojima se prakticno jednim jastukom srednje gradacije moze ukloniti dosta defekata i izvuci istovremeno ddobar finis, ona ima jos jeddnu lepu osobinu. a to je da joj abrazivnost jako zavisi od tvrdoce jastuka pa se u cilju smanjenja troskova moze imati samo ta farekla total i tri gradacije jastuka sa kojima se moze prakticno raditi sve po pitanju poliranja. najbolje je recimo uzeti fareklin narandzasti koji je agresivan jastuk, fareklin crni koji je srednji ( vise fini nego bas srednji) i recimo 3m plavi jastuk kao super fini. na ovaj nacin sa narandzastim se rade jaki defekti, sa crnim srednji defekti i finis, a sa 3m plavim se prakticno rade onaj najfiniji glanc. inace iako pise da je za potpuno suvu upotrebu ja i dalje prsnem malo vode na jastuk pre pocetka rada kako bi sprecio preveliko upijanje same paste u jastuk. na ovaj nacin cete spreciti da vam jastuk upije gimilu paste na pocetku rada.

        srecan rad drugari :-)

        Comment

        • painter
          Banovan
          • 04.03.2010
          • 738
          • beograd,m.mostanica

          Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

          Bravo! Treba naci optimum,u nasoj zemlji trenutno je bitno da ne bude preskupo,a kvalitet ne mora da bude preskup! Farekla total kako si opisao sasvim zadovoljava! ja uglavnom radim s njom i naranddzastim diskom a finis,ako je osetljivija boja,radim sa nekom zavrsnom zastitnom emulzijom i crnim diskom. Za svetlije boje pogotovu nemetalik ne treba nista osim totala. Total je jedan od retkih univerzalnih proizvoda koji ja odobravam jer obicno su ti *all in one* proizvodi prevara! Naravno,uvek je bitniji majstor nego proizvod,sa najboljom pastom moze se upropastiti ako se ne ume...

          Comment

          • Najed
            CBC Početnik
            • 04.09.2009
            • 7
            • N.Sad

            Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

            Svaki pocetak je tezak a u ovom slucaju i skup.
            Sve sto sam spomenuno je iz profi linije proizvoda osim turtle waxa.
            Nazalost nova linija meguairsa u Srbiji nije dostupna.
            Ilo ta Farecla je po abrazivnosti u rangu fast cuta ili stare trojke.
            Gledao sam likove koji sa polirkom koja vrti od 5000-11000 i vunenim jastucetom menjajuci kolicinu vode sa fast cutom rade po svezoj farbi.
            Isto to rade sa fareclinom trojkom.
            Painter za jedan auto treba dva dana rada sampon, neki APC, nesto za stakla, za lajsne, rukavica cetke, glina,dve paste, wax, peskiri za skupljanje vode, krpe za poliranje, da li se radi motor? unutrasnjost? (uzimaju po 50 EUR za pranje i mazanje woskom)
            Kosta sve to. Jos jednom kazem ne radim za pare cisto zadovoljstvo. I dalje nisam nabavio ni pola sto mislim da bi trebao.
            Ilo koliko kosta tvoja kolekcija ako nije tajna? Moze neka fotka kolekcije?

            Comment

            • nickname
              CBC Veteran
              • 01.07.2009
              • 116
              • Beograd
              • Toyota Corolla E11 LB 3ZZ-FE

              Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

              Da li su upotrebljivi CarPlan T-Cut proizvodi za potrebe vraćanja sjaja laku automobila i ispravljanja manjih oštećenja?


              Video sam ih u Merkatoru, cene su prilično niske 500-800din po bočici od oko 500ml.

              Comment

              • painter
                Banovan
                • 04.03.2010
                • 738
                • beograd,m.mostanica

                Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                Sve je upotrebljivo! Za profi upotrebu(u servisima,ne u perionicama,njih bas briga) ne idu proizvodi sa silikonom jer je tesko prefarbati auto poliran time. Sadrzaj pise na bocici,i upotreba takodje. Sve zavisi za sta ti treba.

                Comment

                • painter
                  Banovan
                  • 04.03.2010
                  • 738
                  • beograd,m.mostanica

                  Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                  Originally posted by Najed
                  Svaki pocetak je tezak a u ovom slucaju i skup.
                  Sve sto sam spomenuno je iz profi linije proizvoda osim turtle waxa.
                  Nazalost nova linija meguairsa u Srbiji nije dostupna.
                  Ilo ta Farecla je po abrazivnosti u rangu fast cuta ili stare trojke.
                  Gledao sam likove koji sa polirkom koja vrti od 5000-11000 i vunenim jastucetom menjajuci kolicinu vode sa fast cutom rade po svezoj farbi.
                  Isto to rade sa fareclinom trojkom.
                  Painter za jedan auto treba dva dana rada sampon, neki APC, nesto za stakla, za lajsne, rukavica cetke, glina,dve paste, wax, peskiri za skupljanje vode, krpe za poliranje, da li se radi motor? unutrasnjost? (uzimaju po 50 EUR za pranje i mazanje woskom)
                  Kosta sve to. Jos jednom kazem ne radim za pare cisto zadovoljstvo. I dalje nisam nabavio ni pola sto mislim da bi trebao.
                  Ilo koliko kosta tvoja kolekcija ako nije tajna? Moze neka fotka kolekcije?
                  Jesi li siguran da rade na svezoj farbi? Mislim da se farba rastopi na tolikim brzinama polirke pa deluje da je sveza. Uostalom,to "sveza" moze znaciti da je tek osusena,ne mokra,nema sanse! Polirke za farbu imaju do 3000 obrtaja maksimalno tako da neznam o cemu pricas,objasni malo vise.? Danas se radi na malim brzinama,na suvo...

                  Comment

                  • Najed
                    CBC Početnik
                    • 04.09.2009
                    • 7
                    • N.Sad

                    Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                    Mislim na automobil koji je prefarban i jos je kod majstora i nije predan vlasniku.
                    Farba stara dan dva.
                    Evo par linkova ako mi administrator dopusti:
                    Uputstvo za masinsko poliranje:

                    http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=66024

                    Uputstvoza "sigurno'pranje automobila medoda "dve kofe":

                    http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... php?t=4637

                    Uputstvo za uklanjanje prljavstine glinom:

                    http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... php?t=4829

                    Kako amater moze da odradi auto skoro do savrsenstva:
                    http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=43269
                    i
                    http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=79070

                    Moj favorit Norvezanin profi radi savrseno i sve uz gomilu fotki i video snimaka:

                    http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... id=9681276

                    Fotke govore vise od reci.

                    Comment

                    • painter
                      Banovan
                      • 04.03.2010
                      • 738
                      • beograd,m.mostanica

                      Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                      Lepo je sto si postavio te linkove,sigurno ce koristiti ljudima. Samo ne preterujte! Ja ne kapiram ono poliranje na velikim obrtajima koje si opisao...kada ja moju polirku ukljucim na maksimum,3000 obrtaja,to je veoma opasno za sundjer disk,za boju,a bogami i za mene. Ne mogu ni da zamislim poliranje na 10000 obrtaja! to je brusilica,nije polirka. Koliko znam najbrze polirke sluze za kamenje,mermer itd,i one su do 6000 obrtaja ako se dobro secam. Ako si zaista video bas to sto si opisao mislim da to nije neka poznata metoda vec inovacija nekog naseg majstora i voleo bih to videti! Inace,poliranje sveze boje je nesto drugo,ne dan-dva stara. To je poliranje tek po susenju,i postoji specijalna pasta za to. Ja je redovno koristim za finisiranje prelaza posle uspricavanja...

                      Comment

                      • The Punisher
                        CBC Senator XXL
                        • 01.03.2006
                        • 503
                        • Beograd Wozhdovatz
                        • Ford Taunus TC1

                        Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                        Na plastican nefarban branik mi je prsnuo nitro razredjivac. Ima li neko ideju kako mogu da sredim belicaste mrlje na braniku?
                        https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                        Comment

                        • painter
                          Banovan
                          • 04.03.2010
                          • 738
                          • beograd,m.mostanica

                          Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                          Prvo operi dobro,onda probaj da zatopis fenom na 500,600 stepeni,grejes izbliza ali kratko,samo da istopi gornji sloj. Onda polako napravis prelaz ili predjes ceo branik. Je li,jel tvoj zeleni taunus? Ja sam farbao jednog s cetvoro vrata,narandzasta perla,lamborginijeva,crni skaj krov,kent felne polirane,sigurno je jedan od najboljih oldtajmera kod nas. Veceras dolazi ponovo,ima jednu popravku pa se prodaje. Odlican auto,vozio sam ga malo. Bolji je od svih novih fordova!

                          Comment

                          • The Punisher
                            CBC Senator XXL
                            • 01.03.2006
                            • 503
                            • Beograd Wozhdovatz
                            • Ford Taunus TC1

                            Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                            Originally posted by painter
                            Onda polako napravis prelaz ili predjes ceo branik.
                            Ne razumem? Sta? Sa cim?

                            Ovaj Taunus sa slike nije moj, moj je crven (nekad bio flame orange metalik) i ceka restauraciju i bolje dane. Prvi i jedini vlasnik
                            https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                            Comment

                            • painter
                              Banovan
                              • 04.03.2010
                              • 738
                              • beograd,m.mostanica

                              Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                              Pa sa fenom! Na flekama duze drzis pa lagano sve manje sto je dalje dok se ne ujednaci boja. Ili predjes ceo,da ga osvezis. naravno,treba ti industrijski fen. Za te flekice to traje par sekundi. Stigao mi je narandzasti taunus...

                              Comment

                              • OMP
                                CBC Senator XXL
                                • 15.11.2004
                                • 458
                                • Krusevac

                                Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                                posle masinskog poliranja auta na svim mestima gde su bili dublji risevi, ogrebotine ili gde je ipucao lak se sad vide bele linije jer je logicno tu zasla polir pasta koja je bila bele boje, e sad treba dosta vremena da se to spere ili da zadje ponovo prljavstina u njih a stasno me nervira i bode oci kako sad izgleda mada sam i znao da ce tako biti ali jbg, jel moze to nekom od onih polir pasti(turtle i sl.)koje su u boji da se sredi, da premazem rucno ta mesta i utrljam, kontam da ce to da resi problem samo tesko mi je naci tamno zelenu boju, uglavnom sto sam vidjao po radnjama su crna, crvena, bela i plava , dal da probam sa crnom?
                                Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

                                Comment

                                Working...
                                X