RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Ako imaš multimetar, možeš i sam srediti:

    Pregledaj žice, koje vode od prekidača centralne brave, da li je nekoj oštećena izolacija, pa popravi izolir trakom.

    Prekidač je dvoredni, a kontakti (oznake na podnožju) su sledeći:
    A1 + After ignition (pod naponom nakon starta motora)
    A2 Earth (GND, masa)
    A3 Locking (zaključavanje)
    B1 Unlocking (otključavanje)
    B2 + Before ignition (pod naponom pre starta motora)
    B3 LED supply (napajanje svetleće diode)

    Provera multimetrom (ohm-metrom) vrši se sa isključenim motorom, da ne bi postojao napon na A1!!!
    A1/A2 Button lighting (osvetlenje prekidača) otpor 30 ohm. Veliki otpor ukazuje na kvar u prekidaču, ili instalaciji. Manji - isto!
    A2/A3 Locking (zaključavanje) otpor 0 ohm. Veći otpor ukazuje na neispravan prekidač (oštećen, loš unutrašnji kontakt)
    A2/B1 Unlocking (otključavanje) otpor 0 ohm. Veći otpor ukazuje na neispravan prekidač.

    Voltmetrom (ili 12V tinjalicom) proveriti napon na B2, a nakon starta motora na A1. Pre starta na A1 nema napona.

    Comment

    • markofpi
      CBC Senator XXL
      • 27.07.2006
      • 1552
      • Bezanijska Kosa

      Samo da se pohvalim da posle 4god. voznje po nasim putevina treba da radim dosta toga na prednjem trapu. Sta tacno to cu tek saznati, a cena ce sa rukama kod Nese biti oko 300e

      Comment

      • Acabatistuta
        CBC Član
        • 05.07.2013
        • 63
        • Zaječar
        • Laguna 1,9dci

        Koje ulje ide u šestostepenom menjaču i koliko se sipa tj. koliko staje ulje u menjaču ?
        Čini mi se da sam video na ovom forumu da je neko napisao 2,2 lit.
        Laguna, 1,9dci, 88kw, 2003 god. 6 brzina

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          U pravu si, što se tiče količine: 2.2 lit.
          Po navodima proizvođača, ulje ne menjati, jer je FLL (Fill for Life), ali ne navodi o kojem ulju se radi.
          Za ostale menjače, preporuka je TRANSELF TR5 75W80W.

          Više, možeš pročitati, šta predlaže expendable, naš uvaženi Profa:
          Menjate li Menjačko ulje? - Strana 31

          Comment

          • fejesf
            CBC Početnik
            • 16.12.2011
            • 9
            • debeljaca
            • Lagua II 1.9dci

            pozdrav lagunasi! posto su udarili vreli dani ja sam uocio jedan problem na mojoj laguni. kad u voznji predjem 2000 obrtaja iskljuci mi se klima. dali je neko vec imao slicnih problema. inace kad radi lepo hladi.

            Comment

            • mrsale
              CBC Član
              • 03.11.2012
              • 23
              • Sivac
              • Laguna II 1.8 16V

              Kod mene kad predjem 3000 obrtaja se bas jako cuje komresor,ali radi... ne znam kako je kod ostalih?

              Comment

              • mazzy
                CBC Veteran
                • 25.07.2010
                • 164
                • Sarajevo

                Non stop mi upaljena lampica od airbaga... i service pise. Bilo mi je i prije ali bi se gasilo...sad evo dva dana, ne gasi se. Negdje sam citao da je problem u instalaciji ispod sjedista jednog,..a bas sam jucet pomjerao sjedista, prao auto... kako rijesiti ovo?

                Comment

                • Krema
                  CBC Član
                  • 26.04.2010
                  • 77
                  • Novi Beograd
                  • Laguna II 1.9 dCi

                  Originally posted by Krema View Post
                  Pozdrav svima.
                  Posle duzeg vremena pocela i mene moja laguna da zeza.
                  Naime pre odredjenog vremena, pre nekih 2-3 meseca pocele su da mi se pale sijalice dve sijalice (stop i check engine ili sta li je vec ovo drugo) i to prvo samo kad stajem (npr. na semaforu) i to u gradskoj voznji. To je cak bilo i neprimetno, retko kad se videlo da se ova signalizacija i upalila. Posle odredjenog vremena pocelo je cesce da se pali, a pocelo je i povremeno da se oseca i u voznji. Na nekih 1600-1800 obrtaja upale se ove dve sijalice i auto stucne na trenutak, posle nastavi normalno da radi. Napominjem da se ovo desava iskljucivo u gradskoj voznji, na otvorenom putu nemam nikakvih problema niti mi se desavalo.
                  Primetio sam takodje da mi se kad se upale sijalice, tacnije receno kad blicnu pomeri se i kazaljka koja pokazuje temperaturu.

                  Da ne bih opisivao sta mi sedesava ja sam sve ovo snimio da vidite o cemu se radi. Ima li neko ideju sta bi moglo biti ili je vec neko imao slican problem?

                  Bio sam na dijagnostici kad sam primetio ovaj problem, ocitao je kao "nizak pritisak goriva" ali sve je bilo normalno dok je dijagnostika bila prikacena i svi pritisci su bili u normalnim granicama. Inace laguna je dvojka sa 1.9 dci motorom.

                  Evo i videa:
                  http://tinypic.com/r/317bel4/5
                  Posle malo duzeg vremena red je da vam kazem sta je bio problem sa mojom lagunom.
                  Ogoljena zica na instalaciji koja vodi ka termostatu je zadavalo ovaj problem. Njena zamena je resila problem tako da lagunica ide kao zmaj.

                  Comment

                  • mazzy
                    CBC Veteran
                    • 25.07.2010
                    • 164
                    • Sarajevo

                    Originally posted by Krema View Post
                    Posle malo duzeg vremena red je da vam kazem sta je bio problem sa mojom lagunom.
                    Ogoljena zica na instalaciji koja vodi ka termostatu je zadavalo ovaj problem. Njena zamena je resila problem tako da lagunica ide kao zmaj.
                    Ista stvar mi se desila... neko vrijeme sam strahovao sta bi moglo biti... na kraju 10e mi uzeli u servisu

                    Comment

                    • VlastaT
                      CBC Član
                      • 11.08.2013
                      • 18
                      • Sremska Mitrovica
                      • Laguna2 1.9DCi,120ks

                      LagunaII-problem

                      Pozdrav!
                      Da ponovim,iz predstavljanja,radi se o laguniII 1.9dci,120ks,2002g.Auto je kod mene vise od 7 godina,i do pre pola godine nisam imao nikakvih ozbiljnijih problema sa autom.Prakticno,osnovno odrzavanje i jos par sitnica.
                      Prosle godine sam naleteo na ozbiljnu rupu i dobio defekt jedne prednje gume u vidu "bubrega".Uz konsultaciju sa vulkanizerom,vozim tako do pocetka zime,kada stavljam zimske gume.Proletos sam kupio sve cetiri letnje gume.Prednje dve sam zamenio u paru zbog gore pomenutog defekta,a zadnje su bile dotrajale.Da spomenem da su stare gume bile Michelin Primacy HP prednje,a zadnje isto Michelin,ali Primacy Pilot.Nove gume,posle dosta guglanja,su Dunlop Sport Fastresponse.
                      Jos tokom zime sam primetio da mi se zadnji kraj auta dosta "ljulja".Ponekad se culo,prilikom prelaska neke neravnine,i lupanje otpozadi.Otisao sam kod majstora,i on je konstatovao da su propali zadnji silen(ili kako se vec zovu) blokovi.Zamenio mi je to i ovi problemi su nestali.
                      Medjutim,tada pocinju pravi problemi zbog kojih sam otvorio ovu temu.Auto se normalno ponasao prilikom voznje na lokalnim putevima,pri brzinama do 100 kmh.Posle nekoliko dana od ove intervencije sam izasao na auto put,i ponasanje auta na brzini preko 100 kmh je bilo potpuno drugacije.Nenaviknut na bilo kakav problem sa stabilnoscu u ovom autu,jedva sam drzao pravac.Cas je bezao levo,cas desno.Stalno sam morao da vrsim korekcije na volanu,da bih ostao u traci.U krivinama,osecaj kao da zadnji kraj bezi.Jednostavno,auto koji vozim godinama je bio za neprepoznati.Da naglasim,da mi je to bila prva voznja na novim gumama pri vecim brzinama.Morao sam tad na put do Nisa(iz Sremske Mitrovice),sa sve decom na zadnjem sedistu.Bila mi je to najneprijatnija voznja u zivotu.
                      Posle toga sam odmah otisao kod majstora,ispricao mu sve ovo.Napomenuo da pregleda oba trapa,vesanje,sve sto moze biti uzrok problema.Popodne me zove,kaze da je problem u jednom "silen" bloku.Navodno,prilikom montaze nije dobro nabijen,i pukao je.
                      Posle par dana izlazim opet na auto-put.Auto se opet na brzini preko 100kmh,koja je valjda uobicajena na auto-putu,ponasa isto.Ukratko,potpuno nestabilno i nesigurno.Neznam kako da drugacije opisem.
                      Odlazim kod drugog majstora,po preporuci prijatelja.On utvrdjuje da je sve u redu,i naplacuje mi samo "dizanje" auta.Njegova konstatacija je da je problem mozda u preduvanim gumama.Pocele su vrucine,i pritisak u gumama je rastao,po putnom kompjuteru,i do pola bara.Spustam pritisak tako da mi tek posle 15min voznje dostigne preporucene vrednosti(2,2 napred-2,1 nazad).Utisak u voznji posle toga je da auto malo manje "skakuce" po neravninama.Ali problem nestabilnosti je i dalje tu.
                      Otisao sam posle toga kod majstora za reglazu,kome sam takodje napomenuo da pregleda delove trapa.Mislio sam da bi mozda eventualna rastelovanost trapa mogla biti uzrok.I kod njega je sve bilo u redu.Citiram:"Sve je u redu.Svi parametri su u zelenom.".
                      Jos jednom sam morao na put do Nisa.Opet isto.Da spomenem da imam osecaj kao da ima lufta u volanu.Drzim ga pravo,a on cas cimne levo,cas desno.Stalno moram da korigujem.To mi se ranije nije desavalo.Voznja od Sremske Mitrovice do Beograda je bila,kao sto jeste,decija igra.Volan sam drzao sa dva prsta jedne ruke.Sad je to borba da odrzim pravac.
                      Nisam znao sta da radim.Put u Grcku na more se opasno primakao,a auto mi je skroz nepouzdan.Setio sam se da sam pre par godina,kad sam stavljao nove miselinke napred,bio kod jednog majstora u Novom Sadu da odradim reglazu.Bio sam prezadovoljan rezultatom,ali i detaljnoscu i pedantnoscu istog.Odlucio sam da probam kod njega jos jednom pregled i eventualno stelovanje trapa.Zakazem,odem,nateram na kanal.Posle 30s covek me zove da mi pokaze koliko ima lufta u desnom tocku.Uzrok je kraj spone.Ta kugla,ili sta vec,potpuno je propala.Konstatuje i da je manzetna kraja spone na drugom tocku stradala,i da je ceka slicna sudbina vrlo brzo.Preporuka da se zamene obe.
                      Vracam se kod "svog" prvog majstora da zamenim te delove.I covek mi,iako sam dva puta bio kod njega predhodno,i da to nije video,na kraju pokazuje koliko je taj kraj spone bio u losem stanju!?!
                      Odlazim ponovo na reglazu,i nadam se da je mojim problemima za volanom kraj.
                      Posao sam na put u Grcku,i moram priznati da se auto bolje ponasao.Posebno u krivinama,cini mi se da nemam taj osecaj "bezanja" toliko izrazen.Mozda na to imaju uticaj nove gume,mozda su drugacije.Imam ocecaj kao da nastavlja pravo,kao da nisam ni malo smotao volan.Nekako je previse lagan na volanu u odnosu na pre.Sto se tice pravca situacija je slicna.I dalje moram da vrsim non-stop male korekcije na volanu da ostanem u traci.
                      Nekako sam se ja odvukao na more,a pre par dana i dovukao.Povratak je bio zacinjen i umorom,tako da ne mogu opisati koliko je ta voznja bila neprijatna.
                      Ovde se moj opis problema zavrsava.Mozda sam bio preopsiran,ali ovo je slucaj o osnovnoj stvari za volanom,o bezbednosti.Ne znam sta da radim,i kod koga da idem.Ovaj auto ne lici vise na vozilo od pre pola godine.Vozim ga dugo,i znam dobro o cemu pricam.
                      Hvala unapred na pomoci!

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        Kao, što si i sam naveo, radi se o bezbednosti vožnje! Ako se ispod 100 km/č ponaša "normalno", može biti mnogo uzroka. Uglavnom, u vezi sa utegnutošću prednjeg trapa, ali i sa sistemom upravljanja: servo, sistemi ABS/ESP, amortizeri (nosači) motora itd... Naročito, ako se radi samo o "šetanju" prednjeg kraja vozila (ne drži pravac), bez trešenja upravljača.

                        Moja preporuka je pregled i kompletna dijagnostika u renault servisu u Beogradu (Staro sajmište). Bit` će jeftinije, nego trčanje od majstora do "majstora". Posle, možeš da se odlučiš, kod koga ćeš da radiš.

                        Comment

                        • mobbdeepqb
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2009
                          • 383
                          • beograd

                          ako ti trese volan preko 90 km na cas,moze biti da je neka felna kriva,a to da nije primeceno

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            Neznam kako si zaklucio da coveku trese auto?

                            Malo je konfuzno napisano, ja sam shvatio da ti auto ne drzi pravac od kad si promenio gum.
                            To je moguce i moj savet je da pozajmis od nekoga gume i probas sa tim gumama.

                            Comment

                            • VlastaT
                              CBC Član
                              • 11.08.2013
                              • 18
                              • Sremska Mitrovica
                              • Laguna2 1.9DCi,120ks

                              Prvo,hvala svima na interesovanju i zelji da se pomogne.
                              Drugo,hteo sam da budem sto sazetiji,pa tekst nekome mozda deluje konfuzno.Romane ljudi slabo citaju,ili samo prelete na brzinu.Pa tako i prica o tresenju volana,a nigde nisam spomenuo da je toga bilo.
                              Ustvari,volan jeste malo tresao na brzini od 90-100kmh,dok nisam zamenio krajeve spona.Nisam to spomenuo,posto toga vise nema.
                              Da pojasnim,tu nestabilnost sam primetio posle zamene guma i silen blokova.Pre toga,duze nisam vozio van grada.Ali,prva voznja na autoputu posle tih intervencija je imala gore opisane simptome.
                              Najverovatnije cu poslusati savet gospodina Franje o odlasku u taj ovlasceni servis.Mada,imam losa iskustva sa jednim od njih.Taj koncept,barem je tako u ovom gde sam ja bio,da ne vidis i ne porazgovaras sa majstorom koji ti radi na autu,nikad mi nije delovao posebno impresivno.
                              A sto se tice guma,naveo sam i modele guma,zato sto i ja mislim da bi mozda mogle biti uzrok problema.Mada,nije mi jasno kako bi gume,pogotovo sto su nove, mogle u tolikoj meri da prave problem sa drzanjem pravca.Uzeo sam ih u poznatoj beogradskoj radnji.Na njima pise da su proizvedene u Nemackoj.Oznaka datuma proizvodnje kaze da su bile stare pola godine kada sam ih kupio.Prilikom montaze i balansiranja vulkanizer mi nije ukazao na bilo sta sumnjivo..

                              Comment

                              • markot
                                CBC Početnik
                                • 24.12.2010
                                • 6
                                • NS
                                • Laguna II 2003

                                pozdrav. koji su simptomi kad ode nosac motora ? Jer auto je postao bucniji pri voznji , ubrzavanju , s polja se cuje ok . Odem do majstora da pogleda , kaze da je sve ok sto se tice nosaca . Sta moze jos biti ? JA sam mislio da je do gornjeg nosaca

                                Comment

                                Working...
                                X